مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۱۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آدم های نمک نشناس و قدرنشناس هرگز سپاسگذار کارهای دیگران نبوده و شاکر نیستند. کسانی که نمک نشناس هستند و لطف دیگران را در نظر نمی‌گیرند؛ در زندگی از هیچی راضی نیستند. قدرشناسی نوعی جهان بینی است که افراد با دید مثبت زندگی زیبایی‌ها را دیده و قدردانی می‌کنند. افراد قدرشناس سپاسگذار تمامی چیزهایی هستند که زندگی به آنها عطا کرده است.

معمولا افراد و آدم های نمک‌نشناس حریص هستند. حتی ترجیح می‌دهند که به دیگران آسیب بزنند تا به خواسته های خود برسند. آن‌ها معمولا از کلمه تشکر برای فریب دادن به دیگران استفاده می‌کنند. این افراد جنبه های مثبت زندگی را نمی‌بینند. ارتباط با چنین افرادی با دشواری روبرو است. برای آگاهی از نحوه برخورد حتما از یک روانشناس راهنمایی بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم های نمک نشناس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس چه کسانی هستند؟

تا به حال با آدم های نمک نشناس روبرو شده اید؟ افرادی که هرچه برای آنها لطف کرده باشید را نادیده بگیرند. گویی که انگار هیچ کار و رفتاری با آنها صورت نگرفته. از زندگی راضی نیستند و حتی اگر کسی لطف و محبتی به آنها داشته باشد؛ قدردانش نیستند. افرادی که چنین ویژگی شخصیتی دارند؛ بسیار حریص هستند. لطف دیگران را به شیوه ای وظیفه فرد می‌دانند.

چنین افرادی همیشه کمک می‌خواهد و همه چیز را در آن واحد می‌خواهند. آنها زمانی که از شما چیزی بخواهند برایتان وقت صرف می‌کنند. و انتظار دارند که همیشه در خدمت آنها باشید. چنین افرادی از خود نشانه هایی بروز می‌دهند. که بهتر است برای جلوگیری از ارتباط با این افراد؛ از این نشانه ها آگاه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آدم های نمک نشناس، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تشخیص آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس نشانه هایی دارند که به راحتی با تشخیص آنها می‌توانید فاصله را رعایت کنید. شیوه های مختلفی برای شناسایی افراد قدر نشناس وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

🔻 حسود هستند.

🔻 کینه جو هستند.

🔻همیشه کمک می‌خواهند.

🔻 همه چیز را همین حالا می‌خواهند.

🔻 تنها زمانی که از شما بخواهند، برایتان وقت می‌گذارند.

🔻انتظار دارند همه در خدمت آنها باشند.

🔻 فکر می‌کنند دنیا دور آنها می‌چرخد.

🔻 همیشه به شما می‌گویند یک بار به شما احتیاج داشتند که کنارشان نبودید.

🔻همیشه بیشتر می‌خواهند.

🔻 نقش قربانی بازی می‌کند. و هیچ وقت مسئولیت پذیر نیستند.

🔻 همه چیز را حاضر و آماده می‌خواهند.

🔻 از نظر احساسی بی ثبات هستند و افکار منفی زیادی را تجربه می‌کنند.

🔻دیگران را به سمت خود جذب می‌کنند.

🔻 در آینده و گذشته زندگی می‌کنند.

🔻 هیچ موقع قدردان چیزی نیستند.

🔻احساس می‌کنند که هیچ چیز برای آنها کافی نیست.

🔻 خود خواه هستند.

🔻 دیگران را قضاوت می‌کنند.

🔻همیشه اعتراض می‌کنند.

🔻 هرگز انتقاد پذیر نیستند.

🔻 هرگز معذرت خواهی نمی‌کنند.

🔻افکار منفی را منتشر می‌کنند.

🔻 انتخاب های ضعیفی دارند.

علت رفتار آدم های نمک نشناس

آدم های نمک نشناس این رفتار را از دوران کودکی آموزش می‌بینند. کودکان از 15 تا 18 ماهگی می‌توانند سپاس گذاری را بیاموزند. و وقتی که کودک 3 ساله می‌شود؛ می‌تواند سپاس گذاری را نشان دهد. اما اگر به کودک آموزش داده نشود که برای لطف و محبت دیگران سپاسگذاری را نشان دهد؛ دچار سندرم امپراطور می‌شود.

فردی که به این سندرم مبتلا است؛ جهان بینی خود محور دارد. آنها تصور می‌کنند که همه چیز در دنیا برای ارضای خواسته ها و نیازها آنها برنامه ریزی شده است. در نهایت فکر می‌کنند که هر کسی هر کاری را انجام داد؛ یعنی وظیفه اش را انجام داده است.

برخورد با آدم های نمک نشناس

برخورد با آدم های نمک نشناس اگر به صورت مداوم باشد، تاثیرات خوبی بر شما نمی‌گذارد. و باعث می‌شود که شما نیز از نظر احساسی تخلیه شوید؛ ناراحت شوید و منفی نگری داشته باشید. برای برخورد با این افراد روش هایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

🔴 آدم های نمک نشناس را شناسایی کنید

اولین گام برای برخورد با آدم های نمک نشناس، این است که آنها را شناسایی کنید. افرادی که هرگز از شما تشکر نمی‌کنند، و ناسپاسی می‌کنند را شناسایی کنید. نشانه های افراد را شناسایی کنید و سپس برای رفتار با این افراد قدم بر دارید. 

🟣 برای خود حد و مرز مشخص کنید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، برای خود حد و مرز مشخص کنید. همیشه در دسترس این افراد نباشید زیرا از شما سوء استفاده می‌شود. برای خود مرز تعیین کنید و رفتارهای منطقی را افزایش دهید. تعیین حد و مرز های سالم باعث می‌شود که آدم های نمک نشناس از شما سوء استفاده نکنند. قدردان کارهای شما باشند.

🟡 نحوه واکنش های خود را بررسی کنید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، باید نحوه واکنش های خود را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که واکنشی نداشته باشید؛ به آنها اجازه سوء استفاده خواهید داد. مثلا زمانی که کسی مرتب در حال شکایت است، و شما سر تکان می‌دهید، به او این اجازه را صادر خواهید کرد که به شکایات خود ادامه دهد. بنابراین باید واکنش های خوبی از خود نشان دهید. در ادامه به برخی از این واکنش ها اشاره کرده ایم.

🔸 نه گفتن را آموزش ببینید.

🔸 به هرچیزی که می‌گویند؛ وابسته نشوید.

🔸بیش از حد حرف های خود را توضیح ندهید.

🔸 به حد و مرز های خود پایبند باشید.

🔸 گفتگو داشته باشید.

🟢 مهربان باشید

در برخورد با آدم های نمک نشناس، باید مهربان باشید. خودتان را جای آدم های نمک نشناس بگذارید. شاید حتی ندانید که چه اتفاقی بر سر او آمده و در حال تحمل چه رنج هایی می‌باشد. برخی از افراد زمانی که قدرنشناس می‌شوند؛ درگیر مشکلات می‌شوند. از طرفی نیز یک فرد سمی همیشه ناسپاس است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برقراری ارتباط با دیگران کلیک کنید.

🟠 قدرشناس باشید

برای برخورد با آدم های نمک نشناس، خودتان باید قدرشناس باشید. تنها به دلیل اینکه افراد زندگی شما قدرشناس نیستند، نباید مانند آنها باشید. و نباید اجازه دهید که ذهنیات منفی در ذهن شما به وجود بیاید. بنابراین قدرشناس باشید تا اطرافیان نیز این رفتار را از شما آموزش ببینند.

⚪ از روانشناس راهنمایی بگیرید

گاهی آدم های نمک نشناس، اطرافیان نزدیک ما هستند. در این صورت حتما باید از روانشناس کمک بگیرید تا مبادا این رفتار بر شما تاثیر منفی بگذارد. روانشناس به شما کمک می‌کند که رفتار مثبت و مناسبی از خود نشان دهید.

کلام آخر

هیچ فردی ارتباط با آدم های نمک نشناس را دوست ندارد. اما گاهی عزیزان و افراد زندگی ما قدرنشناس هستند. در این شرایط باید برای خود حد و مرزی مشخص کنید و به آنها نشان دهید که شما فردی قدرشناس و با برنامه ریزی هستید. در این راه حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدم های نمک نشناس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: آدم های نمک نشناس | 6 برخورد با آدم های نمک نشناس

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

کمک به نیازمندان موجب افزایش سلامتی و احساس ارزشمند شما نیز می‌شود. اما کمک به نیازمندان نباید تبدیل به گذشت از نیازهای اولیه خودتان باشد. عده‌ای با اینکه خودشان نیازمند هستند اما از سر از دلسوزی به دیگران کمک می‌کنند. این رفتار اصلا جایز و درست نیست. بهتر است از مازاد پول یا هزینه های جانبی تان برای کمک به نیازمندان استفاده بکنید. این کار هم برکت را به زندگی شما هدیه می‌دهد و هم اینکه سلامت روان شما را تضمین می‌کند. همیشه کمک به محتاج باید به مقداری باشد که خودتان محتاج همان پول نباشید. در این مقاله راجع به تاثیر کمک به فرد محتاج و حدود آن صحبت کرده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک به نیازمندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کمک به نیازمندان | 4 تاثیر کمک به نیازمند بر روان

کمک به نیازمندان

برای کمک به نیازمندان باید به شیوه ای مناسب عمل کنید. یعنی فرد از کاری که انجام می‌دهد آگاهی داشته باشد. احتمالا شنیده اید که می‌گویند در کار خیر حاجت هیچ استخاره ای نیست! اما باید این کار خیر به صورت آگاهانه باشد. معمولا کمک به فرد محتاج باید به شیوه ای باشد که فرد از لحاظ روحی رشد و پیشرفت داشته باشد.

در صورتی که این کمک از روی ناآگاهی باشد؛ فرد در زندگی با شکست روبرو می‌شود. کمک به فرد محتاج به سلامت روان شما نیز کمک می‌کند. حتی برخی معنای زندگی را در کمک به نیازمندان یافته اند. در این مقاله اثرات مثبت روحی کمک به نیازمندان را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تاثیر کمک به نیازمندان بر سلامت روانی

همانطور که گفته شد؛ کمک به نیازمندان اگر از روی آگاهی باشد؛ با سلامت روانی همراه است. در این بخش مقاله راجع به تاثیر کمک به فرد محتاج بر سلامت روان توضیح داده ایم.

🟡 فرد حس خوبی را دریافت می‌کند

یکی از اثرات کمک به نیازمندان، دریافت حس خوب و احساس ارزشمندی است. زمانی که به دیگران کمک می‌کنید؛ تغییرات مثبتی در مغز رخ می‌دهد که با شادی ارتباط مستقیمی دارد. این حس تا طولانی مدت برای شما آرامش به همراه دارد. و به ارتقای سلامت روان کمک می‌کند. در نتیجه زندگی اجتماعی شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد. و در نهایت باعث دوری از مشکلات و فعالیت بیشتر در زندگی می‌شود.

🟠 شما را از انزوا خارج می کند

یکی از اثرات مثبت روحی کمک به نیازمندان، کاهش انزوا است. زمانی که عضوی از یک اجتماع باشیم؛ حس تعلق دریافت می‌کنیم. و چنین کارهایی ما را از تنهایی دور و به اجتماع نزدیک تر می‌کند.

🟢 کمک به کسب دنیای شادی تر

کمک به نیازمندان زندگی را برای شما شاد تر می‌کند. این نوع مهربانی ها به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفستان افزایش یابد؛ کنترل شادی و مثبت اندیشی نیز افزایش می‌یابد. در نهایت باعث تشویق افرادی می‌شود که روزی فردی به آنها کمک کرده است. که باعث کمک آنها به دیگران می‌شود. این روش به صورت سلسله مراتب ادامه پیدا می‌کند. 

🟣 خوبی به خودتان باز می‌گردد

کمک به نیازمندان مهربانی و خوبی بزرگی است که به زندگی شما نیز باز می‌گردد. بر اساس تحقیقات، عمل خیر می‌تواند تا مدت ها باقی بماند و زندگی شما را تحت تاثیر شادی و مهربانی قرار دهد.

تاثیر کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی

کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی نیز اثرات خوبی می‌گذارد. در این بخش مقاله به اثرات سلامت جسمانی اشاره کرده ایم.

✨ کمک به عمر طولانی می‌کند

یکی از اثرات مثبت کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی، این است که به افزایش عمر ما کمک می‌کند. افرادی که به دیگران کمک می‌کنند، عمر طولانی تری دارند.

✨ به کاهش اضطراب کمک می‌کند

یکی از اثرات مثبت سلامت جسمانی کمک به نیازمندان، کاهش اضطراب است. کمک به دیگران به بهبود وضعیت سلامت عمومی افراد کمک می‌کند. این احساسات باعث تقویت سیستم ایمنی شده و از ما در برابر بیماری ها مراقبت می‌کند.

✨ باعث رها شدن از افکار منفی می‌شود

از دیگر اثرات مثبت کمک به نیازمندان بر سلامت جسمانی، رهایی از افکار منفی است. در این شرایط از پرخاشگری و عصبانیت فرد را دور می‌کند و کارهای انسان دوستانه را جایگزین می‌کند.

مسائلی که قبل از کمک به نیازمندان باید در نظر داشته باشید

حتما قبل از کمک به نیازمندان، باید برخی از مسائل را در نظر داشته باشید که در این بخش مقاله به آنه اشاره کرده ایم.

🔻 دیگران را به خاطر داشته باشید: کارهای خیر تاثیر مثبتی بر زندگی افراد می‌گذارد؛ اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که هدف شما از این کار چیست. کارهای کوچکی برای دیگران انجام دهید بدون آنکه انتظاری از کسی داشته باشید.

🔻 زیاده روی نکنید: در کمک به نیازمندان نباید زیاده روی داشته باشید. این موضوع را در نظر داشته باشید که زیاده روی راهکار مناسبی نیست. به شیوه و اندازه ای به دیگران کمک کنید که خودتان نیازمند دیگران نشوید.

🔻کارهایی را انجام دهید که از آن لذت می‌برید: برای کمک به نیازمندان هر کاری که علاقه دارید را انجام دهید. خرید لباس، خرید خوراکی و … همگی شیوه هایی از کمک به فرد محتاج هستند. که بهتر است بر اساس علاقه خود آن را انتخاب کنید.

کلام آخر

برای کمک به نیازمندان باید علاوه بر اینکه آگاهی داشته باشید؛ علاقه نیز از خود نشان دهید. کمک‌به نیازمندان حال خوبی را برای شما ایجاد می‌کند و این موضوع به شما کمک می‌کند که زندگی بهتری داشته باشید. افرادی که به نیازمندان کمک می‌کنند، زندگی شاد تری دارند. و از سلامت روانی بیشتری برخوردار هستند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک به نیازمندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کمک به نیازمندان | 4 تاثیر کمک به نیازمند بر روان

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

جوش بلوغ یک بیماری شایع است که بسیاری از نوجوانان در این دوره سنی با آن روبرو می‌شوند. جوش صورت در دوران بلوغ یکی از علائمی است که با شروع نوجوانی و در پی تغییرات هورمونی پدید می‌آید. این مسئله برای بسیاری از نوجوانان یک دغدغه مهم است و حتی می‌تواند باعث شود که از ظاهر خودشان بیزار باشند یا اعتماد به نفس پایینی پیدا کنند.

اما خوشبختانه این جوش‌ها موقتی هستند در نتیجه اگر فرزندتان را برای تغییرات دوران بلوغ آماده نمایید، می‌تواند به سلامت این دوران را پشت سر بگذارد. برای کمک به درمان جوش‌بلوغ ، باید دلایل بروز آن را درک کرده و متناسب با آن روش درمان مناسب پیش گرفت. برای دریافت مشاوره در زمینه جوش بلوغ می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: جوش بلوغ به چه علت ظاهر می شود 

جوش بلوغ

 

جوش بلوغ یکی از بیماری های شایع در دوران نوجوانی است. که اغلب نوجوانان در این سنین به آن دچار می‌شوند. اما شدت این جوش ها در افراد مختلف متفاوت است. اما به طور کلی این مساله موجب ناراحتی، اضطراب و کاهش اعتماد به نفس نوجوانان می‌شود.

به عنوان والدین باید با فرزندان خود راجع به طبیعی بودن جوش‌بلوغ صحبت کنید. و از یک روانشناس کمک بگیرید. تا نوجوانان را در این مسیر به سوی مسیر مناسب سوق دهد. و به شیوه ای آموزش دهد که نوجوانان به دلیل جوش‌بلوغ از اعتماد به نفس کم برخوردار نباشند. اما علت این جوش های روی صورت چیست؟ در این مقال به پاسخ این سوال پرداخته ایم.

 

علائم جوش بلوغ چیست؟

جوش بلوغ در دوران نوجوانی پدید می‌آید و بسته به نوع، شرایط آن متفات است. در این بخش مقاله علائم جوش‌بلوغ را توضیح داده ایم.

🔻 جوش چرکی

🔻 برجستگی های سر سفید و سر سیاه

🔻برجستگی های کوچک قرمز و ظریف (پاپول)

🔻 توده های بزرگ، سفت و دردناک زیر پوست (ندول ها)

🔻 توده های دردناک و پر از چرک زیر پوست ها (ضایعات کیستیک)

دلایل و علل بروز جوش صورت در دوران بلوغ

مهم‌ترین علتی که منجر به بروز جوش بلوغ می‌شود، تغییرات هورمونی است. در حقیقت افزایش سطح برخی هورمون‌ها نظیر تستوسترون منجر به افزایش ماده‌ای به نام سبوم در پوست صورت می‌شود. سبوم نوعی چربی است که کمک می‌کند بافت پوست نرم و لطیف باشد.

اما اگر سبوم بیش از حد ترشح شود روی فولیکول‌های مو را مسدود کرده و در نهایت به بروز جوش می‌انجامد. با گذشت زمان و کاهش یافتن نوسانات هورمونی این مشکل نیز به مرور برطرف می‌شود. البته اگر اقدامات مراقبتی کافی انجام نشود ممکن است پس از دوران بلوغ نیز آثار جوش روی صورت افراد باقی بماند.

علت اصلی جوش بلوغ چه چیزهایی می‌باشد؟

علت جوش بلوغ یا جوش غرور جوانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

❌ ترشحات بیشتر غدد چربی

پوست صورت دارای منافذ زیادی است که از زیر به تعدادی از چربی ها متصل می‌باشد. درون این غدد چربی ماده ای به نام سبوم جود دارد که از طریق منافذ به سطح پوست می‌رسد. هر زمان که به هر دلیلی این منافذ بسته شود، ترسحات غدد پوستی نیز روی هم انباشته می‌شود. و به صورت جوش در بدن و صورت ظهور پیدا می‌کند. این غدد چربی یکی از علل جوش بلوغ می‌باشد که در نوجوانان مشاهده می‌شود.

❌ تغذیه غلط

مصرف بیش از اندازه ماکارانی، نان، سیب زمینی، برنج، شیرینی، شکلات، پسته، فندق، موز، بادام، نارگیل و گردو از علت بروز جوش بلوغ می‌شود.

❌ تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی یکی از دلایل بروز جوش بلوغ می‌باشد. در دوران بلوغ هورمون های جنسی تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد و باعث ترشح چربی پوست می‌شود.

❌ مسائل وراثتی و ژنتیکی

بسیاری از نوجوانان علل جوش بلوغشان به مسائل ژنتیکی آنها باز می‌گردد. به دلیل اینکه والدین در دوران بلوغ مستعد جوش بوده اند، فرزندان نیز جوش‌های بلوغ زیادی می‌زنند.

❌ فشار عصبی

یکی از علل بروز جوش بلوغ، فشار عصبی است. نوجوانان در دوران بلوغ دچار نوسانات خلقی می‌شوند. و همین نوسانات باعث بروز انواع جوش ها در صورت و بدن می‌شود.

❌ عدم رعایت بهداشت پوستی

به دلیل اینکه پوست انسان محل تجمع میکروب ها و ترشحات چربی می‌باشد؛ بروز جوش بلوغ نیز در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی افزایش می‌یابد.

❌ کمبود ویتامین A و B

یکی از دلایل بروز جوش بلوغ، کمبود ویتامین Aو B می‌باشد. این دو ویتامین تاثیر بسیار زیادی در ترمیم پوست دارند و کمبود این ویتامین ها موجب بروز جوش‌بلوغ می‌شود.

جوش بلوغ و دغدغه های ظاهری نوجوانان

نوجوانان در دوران بلوغ بیش از پیش به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. آن‌ها ممکن است ساعت‌های زیادی از وقت خود را جلوی آینه بگذرانند یا دائما از شکل و قیافه خود ایراد بگیرند. علت این امر آن است که در حال شکل دهی یک تصویر جدید از خود هستند، همچنین می‌خواهند در چشم جنس مخالف نیز جذاب جلوه کنند. در این میان بروز جوش بلوغ متعدد روی صورت می‌تواند به دغدغه ذهنی مهمی برای آن‌ها تبدیل شود و اعتماد به نفسشان را کاهش دهد. 

اگر والدین از قبل درمورد تغییرات بلوغ و موقتی بودن آن‌ها به فرزندشان آگاهی بدهند، این دغدغه‌ها تا حد زیادی کنترل می‌شود. همچنین پدر و مادرها باید به فرزندانشان بیاموزند به جای ظاهر بر توانمندی‌های درونی و دستاوردهایشان تکیه کنند. این مسئله باعث می‌شود که در طی بلوغ مشکلات کمتری با تغییرات ظاهری ناخوشایند خود  مانند جوش بلوغ داشته باشند و بتوانند راحت‌تر این دوران را پشت سر بگذارند.

انواع جوش های بلوغ

جوش بلوغ انواع مختلفی دارد و همچنین علائم و نشانه های آن متفاوت است. در این بخش مقاله راجع به انواع جوش‌بلوغ صحبت کرده ایم.

🟡 جوش های سر سیاه

یکی از انواع جوش بلوغ، جوش های سر سیاه هستند. این جوش ها به وضوح روی سطح پوست مشاهده می‌شوند و به دلیل اکسید شدن ملانین، رنگ دانه پوست، سیاه یا قهوه ای تیره هستند. برخی از افراد نیز به اشتباه سیاه بودن این جوش ها را به عنوان آلودگی پوستی تلقی می‌کنند. و به همین دلیل هر بار صورت خود را با اسکراب می‌شورند. در حالی که اسکراب صورت میزان این جوش های سر سیاه را افزایش می‌دهند.

🔴 جوش های سر سفید

یکی از انواع جوش بلوغ، جوش های سر سفید می‌باشد. این جوش ها معمولا زیر پوست باقی می‌مانند و به صورت یک پاپول کوچیک به رنگ گوشت ظاهر می‌شوند.

🟢  پاپول ها

پاپول ها نوع دیگری از جوش بلوغ هستند. این جوش ها برجستگی هایی کوچک، سفت، گرد و اغلب به رنگ صورتی رنگ می‌باشد.

🔵 جوش چرکی

جوش های چرکی نوع دیگری از جوش بلوغ هستند. که به وضوع روی سطح پوست مشاهده می‌شوند. قسمت پایه این جوش ها قرمز رنگ و چرک در قسمت های بالایی قرار دارد.

🟠 ندول ها

ساختار این جوش بلوغ شبیه به پاپول ها می‌باشد اما بزرگ تر هستند. ندول ها در اعماق پوست قرار دارند و معمولا بسیار دردناک می‌باشند.

🟣 کیست ها

کیست های پوستی نوعی جوش بلوغ می‌باشد که به وضوح در پوست نیز مشاهده می‌شوند. این کیست ها بسیار دردناک و پر از چرک هستند. حتی کیست ها باعث ایجاد زخم می‌شوند.

فاکتورهایی که ظهور جوش بلوغ را افزایش می‌دهد چیست؟

معمولا ظهور جوش بلوغ به عوامل و فاکتورهایی بستگی دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

🔹  لمس و دست‌کاری جوش های اولیه

🔹 سابقه خانوادگی بروز جوش های دوران بلوغ

🔹استفاده از شوینده های بسیار اسیدی یا قلیایی که باعث خشکی بیش از اندازه پوست صورت می‌شود.

🔹استفاده مداوم از اسکراب صورت، مواد قابض و ماسک های پاک کننده صورت

🔹 قرار گیری در معرض آفتاب بدون استفاده از ضد آفتاب

🔹 مصرف بسیار زیاد لوازم آرایشی و بهداشتی

🔹عدم توجه به اصطحکاک و فشار ناشی از تلفن همراه، کلاه ایمنی، یقه های تنگ، کوله پشتی بر نواحی پوستی

🔹 تغذیه نامناسب و سرشار از غذاهای چرب و شیرین

🔹 سطح بالای هورمون تستوسترون در پسران

🔹ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در دختران

راهکارهایی برای بهبود و درمان جوش صورت در دوران بلوغ

 

برای اینکه جوش‌های صورت در دوران بلوغ زودتر بهبود یابند و زودتر از دستشان خلاص شوید استفاده از برخی راهکارها در کاهش جوش بلوغ موثر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

📌 استرس ها را کاهش داده و خودتان را آرام نگه دارید

بررسی‌ها نشان می‌دهند که افزایش تنش و استرس می‌تواند یکی از عوامل تحریک کننده برای جوش‌های پوستی باشد. در نتیجه برای اینکه در این دوران جوش بلوغ صورت‌تان زودتر بهبود پیدا کند، باید تلاش کنید اضطراب‌هایتان را مدیریت کرده و آرامش خود را افزایش دهید. استفاده از تکنیک‌های خودآرام سازی نظیر ریلکسیشن و مراقبه از جمله روش‌هایی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

📌 برای درمان جوش بلوغ استفاده از لوازم آرایش را کاهش دهید

یکی از روش های کاهش جوش بلوغ، عدم استفاده از لوازم آرایش است. استفاده از لوازم آرایش به خصوص کرم پودرها با افزایش چربی پوست موجب به تشدید جوش‌های صورت می‌شود. در نتیجه تلاش کنید مصرف آن‌ها را به حداقل رسانده و در صورت تمایل به آرایش از محصولات فاقد چربی استفاده نمایید.

📌 پوست صورت خود را تمیز نگه دارید

تمیز نگه داشتن پوست صورت و شستشوی آن با کاهش باکتری‌ها در کاهش جوش‌ بلوغ تاثیر بسزایی دارد. در نتیجه بهتر است با شوینده‌های ملایم دست کم روزی دو بار صورت خود را بشویید.

📌 برای درمان جوش بلوغ از موادغذایی حساسیت زا دوری کنید

مصرف برخی مواد غذایی در تشدید بروز جوش‌ بلوغ تاثیر بسزایی دارند. از همین رومتخصصین توصیه می‌کنند که در این دوران خوردن برخی غذاهای پرچرب، ادویه‌ها و شیرینی جات را به حداقل برسانید.

📌 به جوش ها دست نزنید

تحریک جوش بلوغ از طریق دست زدن و فشار دادن آن‌ها باعث التهاب پوستی شده و روند ترمیم را کندتر می‌کند. در نتیجه از دستکاری جوش‌ها خودداری نمایید.

📌 مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید

مصرف میوه‌ها و سبزیات یکی از عوامل بسیار موثر در سلامت پوست است. ویتامین‌های موجود در آن‌ها پوست صورت شما را شفاف کرده و جوش بلوغ صورت را با سرعت بیشتری از بین ببرد. در نتیجه سعی کنید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده و حتما میوه و سبزیجات را به میزان کافی در آن بگنجانید.

📌 مایعات بیشتری بنوشید

مصرف زیاد مایعات به کاهش جوش بلوغ کمک می‌کند. برای اینکه چربی پوست را کنترل کنید نوشیدن مایعات تا حد زیادی کمک کننده هستند. در نتیجه تلاش کنید در طی روز 8  لیوان آب بنوشید و از سایر نوشیدنی‌های سالم نیز کمک بگیرید.

کلام آخر

علت جوش بلوغ در افراد مختلف، متفاوت است. به همین دلیل لازم است که برای درمان حتما علت بروز جوش‌بلوغ را بررسی کنید و سپس به درمان آن بپردازید. نوجوانان بیشتر به دلیل تغییرات خلقی و استرس به این بیماری دچار می‌شوند. که برای درمان حتما باید از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جوش بلوغ می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا استرس می تواند باعث جوش صورت در دوران بلوغ شود؟

علت اصلی بروز جوش صورت در دوران بلوغ تغییرات هورمونی است اما برخی عوامل نظیر استرس، باعث تشدید جوش‌های صورت در دوران بلوغ می‌شوند.

منبع: جوش بلوغ به چه علت ظاهر می شود

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

علت کم شدن میل جنسی با توجه به ژن و سبک زندگی فرد مشخص می‌شود. از دیدگاه پزشکی، میل جنسی بسیار کم یا روند رو به پایین آن یک اختلال جنسی به حساب می‌آید که باید تحت درمان قرار گیرد. کمبود میل جنسی زمانی درباره وضعیت یک شخص صدق می‌کند که وی نسبت به شریک زندگی دچار نوعی سردی شود و تعداد دفعات ایجاد رابطه جنسی رو به کاهش باشد.

این روند رو به پایین می‌تواند هم در مردان و هم در زنان اتفاق بیافتد. با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی فرد، می‌توان علت‌های روانی و فیزیکی متفاوتی را دلیل این روند رو به کاهش دانست. با توجه به تاثیر منفی بسیار زیاد کم شدن میل جنسی بر زندگی زوجین، ضروری است که چاره‌ای برای درمان آن اندیشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه علت کم شدن میل جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: علت کم شدن میل جنسی چیست

علت کم شدن میل جنسی

افراد برای شروع یک رابطه جنسی نیاز به میل جنسی دارند. در واقع میل جنسی یکی از اصلی ترین ملزومات رابطه جنسی است. هم زنان و هم مردان در دوره ای از زندگی بی میلی جنسی را تجربه می‌کنند که معمولا کوتاه مدت بوده و همچنین دلایل مختلفی دارد. این کیفیت بر اساس معیار های مختلفی تعیین می‌شود و افراد دارای میل جنسی یکسانی نیستند. زوجین می‌توانند با راهکارهایی این تفاوت را جبران کرده و از بروز مشکلات زناشویی جلوگیری کنند.

علائم کم شدن میل جنسی

شاید شما هم در همسر خود تغییرات ناگهانی و بی میلی او به رابطه جنسی را حس کرده اید. قطعا علت کم شدن میل جنسی، با بروز علائمی مشخص می‌شوند که زوجین متوجه آنها خواهند شد. برخی از آنها شامل موارد زیر هستند.

اجتناب از برقراری رابطه جنسی و یا حتی حرف زدن در مورد آن

دوری و بیزاری از همسر

بروز مشکلاتی در عملکرد جنسی

زودانزالی

کم شدن میزان صمیمیت میان زوجین

اختلال در حفظ نعوظ

دلایل و علت کم شدن میل جنسی

کم شدن میل جنسی زمانی مطرح می‌‍شود که زن یا مرد نسبت به گذشته تمایل کمتری به برقراری رابطه جنسی داشته باشد، بنابراین با سرد مزاجی تفاوت دارد. برای آشنایی با انواع کژکاری جنسی کلیک کنید. عوامل مختلفی بر کم شدن میل جنسی افراد موثر هستند؛ که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

🔍 احساس اضطراب شدید

یکی از اصلی ترین علت کم شدن میل جنسی، استرس و اضطراب است. اضطراب‌های ناشی از کار، مشکلات و دغدغه‌های مالی، بیماری و سایر فراز و نشیب‌های زندگی فرد را در معرض تشویش و ناآرامی قرار می‌دهد. فرد ناآرام شاید بتواند کارهای روزمره و روتین خود را انجام دهد اما به طور قطع نمی‌تواند در حین رابطه جنسی شریک خوبی برای همسر خود باشد. این نگرانی و ناآرامی کم کم به کمبود میل جنسی و شکل گیری رابطه سرد بین زن و شوهر می‌انجامد.

🔍 درگیری‌های بین زن و شوهر

چنانچه رابطه عاشقانه بین زن و مرد حاکم باشد آن دو میل جنسی زیادی به هم دیگر خواهند داشت. این در حالیست که اگر زندگی آن‌ها پر از درگیری و چالش باشد، به مرور زمان علاقه بین آن‌ها نیز کم شده و این کاهش علاقه قطعا کاهش تمایل جنسی را نیز در پی خواهد داشت تا جایی که دلزدگی زناشویی رخ می‌دهد. به طور کلی روابط عاطفی و صمیمیت زوجین، تاثیر بسزایی در علت کم شدن میل جنسی خواهد داشت. افراد باید رابطه خود را خارج از اتاق خواب نیز بهبود ببخشند و برای داشتن رابطه جنسی بهتر تلاش کنند.

🔍علت کم شدن میل جنسی | عوارض جانبی دارو

مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، فشار خون و آنتی هیستامین‌ها می‌تواند به کم شدن تمایل جنسی منجر شود. در چنین شرایطی افراد برای برطرف کردن علت کم شدن میل جنسی، باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و دوز داروی مورد نظر را تغییر دهند و یا به طور کلی آن را مصرف نکنند. مصرف خودسرانه داروها و یا حتی قطع آنها به صورت ناگهانی، چنین عوارضی خواهد داشت.

🔍 بیمارهای جسمی

از جمله بیماری‌هایی که می‌توانند در کم شدن تمایل جنسی به عنوان علت اولیه در نظر گرفته شوند، بیماری‌هایی چون دیابت، ام اس، و بیماری تصلب شرائین هستند. این بیماری‌ها قدرت نعوظ را کاهش داده و در نتیجه به کملود تمایل جنسی می‌انجامد. اگر علت کم شدن میل جنسی، بیماری های جسمی باشد؛ با درمان آنها و گذشت زمان میل جنسی افراد به حالت اولیه خود بازخواهد گشت. بیماری های جسمی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر این کیفیت تاثیر گذاشته و رابطه جنسی افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

🔍مصرف الکل و مواد مخدر

با گذشت زمان مواد ناشی از مصرف الکل در بافت‌های بدن رسوب یافته و باعث مشکلاتی در نعوظ و کم شدن تمایل جنسی می‌شوند. همچنین با مصرف الکل به صورت مکرر، فرد دیگر کنترلی بر علائم بدنی خود نداشته و عوارض زیادی را تجربه می‌کند. به طور کلی یکی از پیامدهای شایع مصرف مواد مخدر، بروز اختلالات جنسی مختلف است.

🔍 زایمان از علت کم شدن میل جنسی

یکی از علت های کم شدن میل جنسی در زنان را می‌توان با تغییر ترشحات هورمونی آن‌ها پس از زایمان مرتبط دانست. شیردهی و تغییر در ترشحات هورمونی پس از زایمان معمولا زنان را با کمبود میل جنسی مواجه خواهد ساخت. البته علت کم شدن میل جنسی در دوران بارداری، علاوه بر میزان هورمون ها به دلایل روانشناختی نیز اتفاق می‌افتد. زنان در این دوران تغییرات جسمانی زیادی را تجربه می‌کنند.

به همین دلیل احتمالا اعتماد به نفس خود را برای رابطه جنسی از دست می‌دهند. یا گاهی زوجین به دلیل حضور بچه، احساس خوبی در این مورد نداشته و میل جنسی خود را از دست می‌دهند. البته کم شدن میل جنسی در دوران بارداری به صورت مقطعی است و برای مثال در سه ماهه دوم به صورت ناگهانی، میل جنسی زنان افزایش می‌یابد.

🔍 اختلال نعوظ | علت کم شدن میل جنسی

برخی بیماری‌های مرتبط به انسداد عروق خونی، جریان خون در ناحیه تناسلی مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب سخت شدن رگ‌ها در این قسمت از بدن می‌شوند. مردان باید بدانند که اگر به مدت 2 ماه دچار نعوظ هستند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند. به طور کلی ابتلای زوجین به بیماری های جنسی، بر عملکرد آنان و همچنین میل جنسی شان موثر خواهد بود. در واقع علت کم شدن میل جنسی با اختلالات جنسی، رابطه مستقیم دارند که هر یک باعث بروز دیگری می‌شوند.

چه مواد غذایی می‌توانند علت کم شدن میل جنسی هستند؟

به طور کلی مواد غذایی که باعث سرد مزاجی شوند در کم شدن میل جنسی نقش مهم و تعین کننده‌ای دارند. از جمله مواد غذایی سرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-روغن سبزیجات
-نمک
-قند
-سیر
-گوشت قرمز
-نعناع
-استیک
-قهوه
-سویا
-روغن نباتی
-الکل

راه های از بین بردن علت کم شدن میل جنسی

برای درمان بی میلی جنسی راهکارهایی وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1️⃣ مراجعه به روانشناس

اگر علت کم شدن میل جنسی مربوط به مشکلات روانی و نقص‌های ارتباطی بین زن و شوهر باشد؛ بهترین راه حل درمانی مراجعه به روانشناس است. در این راستا روش درمانی شناختی رفتاری و زوج درمانی بسیار نتیجه بخش خواهد بود. همچنین سکستراپیست به زوجین مهارت هایی در این زمینه خواهد آموخت که مشکلات آنها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. افراد نباید برای درمان این مشکل از روش های غیراستاندارد استفاده کنند؛ چرا که در دراز مدت عوارض بیشتری برای آنان خواهد داشت.

2️⃣ رفع علت کم شدن میل جنسی با تزریق هورمونی

این درمان توسط پزشک مربوط انجام می‌گیرد و به مواقعی اختصاص می‌یابد که علت کم شدن تمایلات جنسی به تغییرات هورمونی مرتبط باشد. هورمون درمانی با روش های مختلفی انجام می‌گیرد. همچنین قبل از آن افراد باید میزان دقیق هورمون ها را اندازه بگیرند که اینکار توسط متخصص با انجام آزمایشات مختلف، صورت می‌گیرد. هورمون درمانی مخصوصا برای افرادی که در دوران یائسگی هستند؛ بسیار موثر است.

3️⃣ کاهش مصرف سیگار و دخانیات

به علت تاثیر مواد سمی ناشی از مصرف دخانیات بر بافت‌های بدن و کم شدن میل جنسی، توصیه می‌شود مصرف این مواد را به حداقل برسانید. علت کم شدن میل جنسی در موارد زیادی به سبک زندگی ناسالم افراد مربوط می‌شود. به همین دلیل بهتر است افراد برای درمان این مشکل و سلامت جسمانی بیشتر، سیگار را ترک کرده و عادت های رفتاری بهتری را جایگزین آن کنند.

4️⃣ دارو درمانی

یکی از روش های موثر برای برطرف کردن علت کم شدن میل جنسی، دارودرمانی است. فراموش نکنید که مصرف دارو حتما باید تحت نظر پزشک انجام شود و قبل از آن علت دقیق مشکل شناسایی گردد. برای مثال داروهای تجویز شده برای این مشکل به علت افسردگی و یا دیابت متفاوت خواهد بود. همچنین برخی از داروهای شیمیایی برای بالا بردن میل جنسی در مردان و زنان، در بازار موجود هستند؛ که بهتر است برای مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی

بهتر است با شناسایی علل و همچنین نشانه های بی میلی جنسی، آن را جدی گرفته و برای درمان آن اقدام کنید. این مشکل می‌تواند تا حد زیادی روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد و حتی موجب جدایی گردد. فراموش نکنید که میل جنسی افراد متفاوت است و کاملا نسبی است. به همین دلیل نباید به شریک خود فشار وارد کرده و یا او را علت کم شدن میل جنسی خود بدانید. این مشکل کاملا درمانپذیر است و می‌توانید در این زمینه از یک پزشک متخصص و روانشناس کمک بگیرید. همچنین دلیل این مشکل را با همسر خود نیز در میان بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت کم شدن میل جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا الکل و مواد مخدر می توانند علت کم شدن میل جنسی باشند؟

یک باور غلط و اشتباه درباره مصرف الکل و مواد مخدر این است که مردان فکر می‌کنند با مصرف این مواد می‌توانند میل جنسی خود را تقویت نمایند. در حالی که پزشکان معتقدند مصرف این مواد سبب به تحلیل رفتن میل جنسی خواهد شد.

آیا مصرف مواد غذایی سرد می‌تواند علت کم شدن میل جنسی در مردان و زنان باشد؟

به طور قطع باید گفت اگر مواد غذایی سرد به مدت زمان زیاد تداوم داشته باشد، فرد دچار سرد مزاجی شده و میل جنسی او کاهش خواهد یافت.

منبع: علت کم شدن میل جنسی چیست

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

حرف زدن با دوست دختر به شیوه های مختلفی وجود دارد. و شما به عنوان یک مرد باید نحوه برخورد و صحبت با دوست دختر را بدانید. اگر از نحوه برخورد با دوست دختر آشنا باشید؛ به مرور زمان رابطه بهتری را پیش رو خواهید داشت. افرادی که ناشیانه با دوست دختر خود صحبت می‌کنند؛ نمیتوانند رابطه خوب و پایداری را داشته باشند. مکالمه تاثیر بسیار زیادی در روابط می‌گذارد.

بهتر است که در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید. حتی برای حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن نیز باید برنامه داشته باشید. در این مقاله راجع به حرف زدن با دوست دختر راهکارهایی را ارائه داده ایم. اما حتما به خاطر داشته باشید که رابطه امن نیازمند کمک و راهنمایی های روانشناس است.

برای دریافت مشاوره در زمینه حرف زدن با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: حرف زدن با دوست دختر | حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن

حرف زدن با دوست دختر

حرف زدن با دوست دختر مهارتی است که هر فردی آن را بلد نیست. بهتره که در این راه به آگاهی برسید و از روش های اصولی استفاده کنید. عده ای از پسران سرزمین ادعا می‌کنند که روش های مناسب و خوبی را برای برخورد و حرف زدن با دوست دختر استفاده می‌کنند؛ اما همیشه با دعوا و جدال روبرو هستند.

این افراد به دلیل اینکه روش های برخورد با دوست دختر را بلد نیستند به مشکل می‌خورند. یکی از مهم ترین جنبه هایی که معمولا مردان آن را نادیده می‌گیرند؛ حرف‌زدن با دوست دختر به شیوه مناسب است. به همین دلیل برای رفع این مشکلات و دعواها حتما باید مردان به آگاهی برسند. در این مقاله راجع به چنین مسائلی و حرف زدن با دوست‌دختر صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه حرف زدن با دوست دختر باید چگونه باشد؟

نحوه حرف زدن با دوست دختر باید به شیوه ای باشد که اختلافاتی بین این دو رخ ندهد. در این بخش مقاله راجع به روش های مناسب برای حرف زدن با دوست دختر و شناخت بیشتر صحبت کرده ایم.

🔴 باید شنونده خوبی باشید

یکی از روش های حرف زدن با دوست دختر، این است که شنونده خوبی باشید. باید نحوه یادگیری و ارتباط با دوست دختر را آموزش ببینید تا رابطه بهتری داشته باشید. به صحبت های دوست دخترتان به خوبی گوش دهید و در ازای هر صحبت او را تائید کنید. به دوست دخترتان نشان دهید که صحبت های او را گوش می‌دهید. همه دختران افرادی که با دل و جون به حرف های آنها گوش می‌دهند را دوست دارند. 

🟡 در صحبت با دوست دخترتان از او سوال بپرسید

یکی از نکات حرف زدن با دوست دختر، این است که در صحبت با او سوال مطرح کنید. هر روز سوالاتی را در رابطه با چگونگی روز، کار و احساسات به یکدیگر بپرسید. هم چنین برای روشن شدن زوایای پنهان و شناخت کامل یکدیگر باید در طول رابطه سوال هایی که ذهن شما را درگیر کرده است از دوست دخترتان بپرسید. این سوالات هم به عمیق شدن رابطه شما کمک می‌کند و هم به شناخت بهتری از یکدیگر می‌رسید. پرسش سوالات را از سوالات عمومی آغاز کنید و کم کم به سوالات جزئی‌تر برسید. سوالات باید در زمینه علایق، روزمرگی ها و … باشد.

🟢 توجه داشته باشید | حرف زدن با دوست دختر

در حرف زدن با دوست دختر باید توجه داشته باشید. به صحبت های او توجه کنید. به رفتار و کردار او توجه کنید و او را در محبت خود غرق کنید. از لحن عادی در صحبت های خود استفاده کنید. بهتر است که از کلمات تاکیدی عادی استفاده نکنید، زیرا سوءتفاهم های زیادی در این فضا ایجاد می‌شود. و دوست دخترتان منظور شما را اشتباه متوجه می‌شود. 

🔵 حتما با احترام صحبت کنید

در حرف زدن با دوست دختر باید اوج احترام را نشان دهید. ادب و احترام شما در اولویت قرار دارد. بنابراین بهتر است که احترام بگذارید و از الفاظ رکیک استفاده نکنید. احساسات دوست دختر خود را تائید کنید و زمانی که با او صحبت می‌کنید در وضعیت مناسبی قرار بگیرید.

🟠 خودتان را توصیف کنید | حرف زدن با دوست دختر

در حرف زدن با دوست دختر باید خودتان را توصیف کنید. از عبارات توصیفی خود استفاده کنید و با روشی مناسب صحبت کنید. صداقت داشته باشید و از دروغگویی بپرهیزید. در زمینه توصیف خود باید از علایق، سلیقه، کار، ویژگی ها و … سخن بگویید. 

🟣 مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید

برای حرف زدن با دوست دختر باید از مهارت های ارتباطی بالایی برخوردار باشید. در این زمینه حتما پیشرفت کنید و از روانشناس برای بهبود و افزایش مهارت های اجتماعی راهنمایی بگیرید. زمانی که در مهارت های ارتباطی از آگاهی بالایی برخوردار باشید، با مشکلات و چالش های کمتری نیز روبرو خواهید شد.

حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن چگونه باشد؟

معمولا همه مردان و پسران از حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن هراس دارند. و این موضوع به دلیل عدم برقراری ارتباط مناسب و مکالمه صحیح است. مردان از اینکه کجا باید صحبت کنند؛ کجا باید سکوت کنند دچار مشکل هستند. به همین دلیل از تماس تلفنی اجتناب می‌کنند. برای برقراری ارتباط و مکالمه با دوست دختر پشت تلفن باید به نکاتی توجه کنید که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔻 قبل از تماس تلفنی خود را آماده کنید. تنفس عمیق قبل از تماس را امتحان کنید.

🔻 با انرژی و گرم احوالپرسی کنید.

🔻 برای تماس گرفتن دلیلی عاشقانه داشته باشید.

🔻برای برقراری تماس زمان مناسبی در نظر بگیرید تا مکالمه ادامه دار باشد.

🔻 قبل از تماس با پیامک به دوست دخترتان اطلاع دهید.

🔻 در رابطه با موضوعات مورد علاقه دوست دختر خود صحبت کنید.

🔻سوالاتی بپرسید که پاسخ طولانی داشته باشد.

🔻 با دقت به صحبت های دوست دختر خود گوش دهید.

🔻 آرام و شمرده صحبت کنید.

🔻صدای خود را عمیق کنید.

🔻 از او تعریف کنید.

🔻 در رابطه با موضوعات عادی و روزانه سخن بگویید.

🔻در پایان تماس بگویید که از هم صحبتی لذت بردید.

🔻 خداحافظی گرم داشته باشید.

کلام آخر

برای رابطه خوب و مناسب باید در حرف زدن با دوست دختر از اطلاعات کافی برخوردار باشید. مهارت های ارتباطی را آموزش ببینید و در رابطه با نحوه برقراری ارتباط با دوست دختر از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حرف زدن با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: حرف زدن با دوست دختر | حرف زدن با دوست دختر پشت تلفن

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن به بچه‌هایی گفته می‌شود که خانواده‌‌های‌شان با سوءاستفاده از صحبت ‌ها و یا رفتارهای کودک درآمد کسب می‌کنند. شاید باورتان نشود؛ اما امروزه عده زیادی از خانواده‌ ها کودکان را تنها به خاطر کسب درآمد به دنیا می‌آورند. والدین کودک را به قدری عذاب می‌دهند که کودک کلافه و عصبانی می‌شود؛ گاه آسیب ها به قدری عمیق هستند که جبران ناپذیر است. با این حال والدین به درآمد بسیار زیادی می‌رسند. طبق بررسی‌ها کودکان کار فضای مجازی خسته‌ تر از کودکان کار خیابانی هستند.

والدین برای ضبط فیلم‌ها دائم به تعویض مرتب لباس‌ های مختلف، حمام کودک، تمیزی و منظمی آن، خوردن غذاهای رژیمی و جلب توجه او به لنز دوربین می‌پردازند. این والدین آینده مخربی برای فرزندان خود رقم می‌آورند. به طوری که از کودکان خود عکس‌ ها و فیلم ‌هایی را منتشر می‌کنند که شاید در آینده کودک این عکس ‌ها را با خجالت بسیار زیاد مشاهده کنند. پدر و مادرها قبل از اینکه بخواهند کودکان کار مدرن تربیت کنند، باید حتما از روانشناس و مشاوره روانشناسی راهنمایی بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان کار فضای مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک

کودکان کار فضای مجازی

تربیت بچه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که والدین تربیت کودکان خود را با سهل ‌انگاری انجام می‌دهند؛ در آینده نمی‌توانند انتظارات بسیار به جا و یا مورد نیاز خودشان را از کودک داشته باشند. کودکانی که به عنوان کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن و یا حتی بهره کشی فضای مجازی شناخته می‌شوند با مشکلات روحی و سلامت جسمی ناسالم هستند.

امروزه نیز اگر فضای مجازی را به طور کل بررسی کنیم، متوجه خواهید شد که بسیاری از والدین دست کودکان خود را گرفتند و از آنها درآمد کسب می‌کنند. و با انتشار عکس‌ ها و فیلم ‌ها با جذب مخاطب کودک را خسته و آسیب‌ های جسمی و روانی روبرو می‌کنند. در این مقاله سعی کرده ایم راجع به عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی کودکان یا کودکان کار مدرن توضیحات تکمیلی بدهیم.

عوارض کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن

همانطور که گفته شد؛ کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن عوارض بسیار زیادی در زندگی تجربه می‌کنند. در این بخش مقاله در رابطه با عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی صحبت کرده‌ ایم.

📌 اضطراب

یکی از عوارض و پیامد های کودکان کار فضای مجازی اضطراب است. کودکان کار مدرن به دلیل اینکه والدین دائم از آنها می‌خواهند که با ژست ‌ها، حرف‌ ها و رفتار های مختلف خود را به نمایش بگذارند؛ اضطراب بسیار زیادی را تحمل می‌کنند. این اضطراب به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند و زندگی کودک را مختل می‌کند. کودک دائم در حال بازدید و توجه افراطی است. و این اضطراب تا مدت ها، حتی بزرگسالی زندگی کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

📌 تمرکز ضعیف

تمرکز ضعیف از دیگر عوارض و پیامد کودکان کار فضای مجازی است. کودکان کار مدرن به دلیل آنکه دائم در خدمت کار برای والدین هستند؛ و به دنبال کسب درآمد برای والدین می‌باشند، تمرکز بسیار ضعیفی در مراحل زندگی خود را تجربه می‌کنند. والدین چنین کودکانی تنها به منتشر کردن فیلم و عکس کودک می‌پردازند و اصلا به تربیت و مدیریت رشد کودک اهمیتی نمی‌دهند.

📌 اثر مخرب بر هوش اجتماعی کودکان

کودکان کار فضای مجازی به دلیل اینکه دائم با فضای مجازی در سر و کله هستند؛ و این فضا را راه درآمدی برای والدین می‌بینند، هوش اجتماعی آنها کاهش پیدا می‌کند. مصرف بسیار مخربی بر آن دارد به همین دلیل از عوارض فضای مجازی می‌توان به اثر مخرب و هوش اجتماعی کودکان اشاره کرد.

📌 سو استفاده یا بهره کشی

از دیگر عوارض کودکان کار فضای مجازی می‌توان به سوء استفاده یا بهره  کشی اشاره کرد. کودکان کار مدرن به شدت مورد سوء استفاده خانواده پدر و مادر قرار می‌گیرد و دائم جلوی دوربین هستند. و همیشه باید نقش داشته باشند و بازیگری انجام دهند. این کودکان مورد سوء استفاده والدین قرار دارند و از آنها درآمد کسب می‌کنند.

📌 مشکلات خواب

یکی دیگر از عوارض کودکان کار فضای مجازی مشکلات خواب است. زمانی که کودکان کار مدرن دائم در حال فیلم برداری و انتشار فیلم‌ های مختلف باشند، خوابشان به طور کل به هم می‌ریزد. و ریتم خوابی خود را از دست می‌دهند. مشکلات خواب به طور کلی فعالیت ‌های روزانه کودک را مختل می‌کند و زندگی او را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد.

📌 کمک از روانشناس برای کودکان کار فضای مجازی

کودکان کار فضای مجازی یا کودکان کار مدرن بسیار تحت آسیب‌ های شدید قرار می‌گیرند. اگر والدین پس از مدتی متوجه شدند که کودکشان با آسیب ‌های بسیار زیادی روبرو شده است؛ باید دست از این کار بکشند و فورا کودکان را نزد روانشناس کودک ببرند. حتما به خاطر داشته باشید که کمک از روانشناس در ترمیم آسیب ‌های کودک از اهمیت بالای برخوردار است.

کلام آخر

کودکان کار فضای مجازی آسیب‌ های روحی و جسمی بسیار زیادی را تحمل می‌کنند. به همین دلیل باید تحت درمان روانشناس کودک قرار بگیرند. کودکان بسیار حساس هستند و باید حتما تربیت اصولی مناسب برای آنها در نظر گرفته شود. زمانی که کودکان کار فضای مجازی برای درآمد والدین تلاش می‌کنند؛ آسیب‌ های زیادی را تحمل می‌کنند. برای کاهش این آسیب‌ ها حتما لازم است که از یک متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان کار فضای مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کودکان کار فضای مجازی | 6 پیامد کار فضای مجازی برای کودک

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

نزدیکی بارداری

نزدیکی در بارداری یکی از دغدغه های زوجینی است که به تازگی این دوران را تجربه می‌کنند.  دوران بارداری یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران برای زوجین است و به همین دلیل سوالاتی همچون برقراری رابطه جنسی در این دوره و چگونگی انجام آن برایشان به یک چالش تبدیل میشود. تغییرات هورمونی مادر، نگرانی از وضعیت سلامت کودک، میزان تمایلات جنسی مرد و زن و مدت زمان گذشته از بارداری، از مسائلی است که می­‌تواند روی نزدیکی در بارداری تاثیرگذار باشد. با آگاهی از نکات مهم و اصول صحیح نزدیکی در بارداری می‌توانید رابطه‌ای لذت بخش و در عین حال ایمن را تجربه نمایید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نزدیکی در بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره زناشویی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 منبع: نزدیکی در بارداری

آیا سکس و نزدیکی در بارداری به کودک آسیب می‌­زند؟

برخی از زنان نزدیکی در دوران بارداری را لذت بخش دانسته و برخی با آن احساس راحتی نمی‌­کنند. به طور کلی برقراری نزدیکی در دوران بارداری ، یک قسمت کاملا طبیعی از رابطه زناشویی است و نزدیکی در دوران بارداری در اکثر موارد مشکلی ندارد. اگر بارداری معمولی و طبیعی دارید، حرکات و دخول نمی­‌تواند به کودک آسیب برساند.

جنین توسط دیواره‌های قوی و عضلانی رحم محافظت شده و اجازه عفونت یا آسیب را نمی‌دهد. آلت تناسلی هم تقریبا در تمام موارد، فراتر از واژن نرفته و به رحم نمی‌­رسد که بتواند به جنین یا رحم آسیب بزند. اما بهتر است که برای اطمینان آلت تا انتها وارد واژن نشود. در صورتی که پزشک از شما خواسته باشد که نزدیکی در بارداری نداشته باشید، قطعا باید به آن هشدار توجه کنید.

نزدیکی در بارداری | آیا ارگاسم برای کودک خطرناک است؟

از آنجایی که انقباضات ارگاسم با انقباضات مربوط به زایمان متفاوت است، نباید نگران بود و از این بابت مشکلی وجود ندارد. بسیار بعید است که به دلیل وجود رابطه جنسی طبیعی، سقط اتفاق بیفتد. مگر اینکه حالت بدن زن در هنگام برقراری رابطه جنسی نامناسب بوده و باعث فشار بیش از حد روی جنین بشود و مسائل ساده‌ای که برای محافظت از جنین وجود دارد رعایت نشود. به همین دلیل نزدیکی در بارداری و همچنین ارگاسم، باعث بروز آسیب در این دوران نخواهد شد.

نزدیکی در چه زمان‌هایی از بارداری مجاز است؟

پزشکان معتقدند که نزدیکی در ماه‌های آخر بارداری ترجیحا نباید انجام شود. به این دلیل که ممکن است هورمون‌های موجود در مایع منی انقباضات رحم را تحریک کنند. البته برخی از پزشکان بر این باورند که هورمون‌های مایع منی می‌­تواند مانند ژل‌ برای رسیدن به زمان زایمان مورد استفاده قرار گرفته و باعث تسریع در روند زایمان در بارداری‌های دیررس شود.

از طرف دیگر در صورت وجود یکی از موارد زیر، نزدیکی و رابطه جنسی نباید اتفاق بیفتد:

  • داشتن سابقه سقط جنین یا وجود خطر سقط
  • زمانی که در معرض زایمان زودرس هستید (شروع انقباضات قبل از هفته 37 بارداری)
  • خونریزی و ترشحات بی دلیل در واژن
  • پارگی یا تحریک شدگی کیسه آب
  • چندمین زایمان و یا سابقه زایمان زودرس
  • دهانه رحم زودتر باز شده باشد
  • زمانی که شما انتظار فرزند دوقلو یا بیشتر را دارید

به این مسئله توجه کنید که اگر پزشک شما نزدیکی در بارداری را ممنوع کرده است، منظور فقط دخول نیست، بلکه تمام رفتارهای جنسی نظیر معاشقه، رابطه دهانی و هرگونه تحریک جنسی است.

رابطه جنسی در ماه های مختلف بارداری چگونه است؟

تغییرات بدن زن در دوران بارداری سرعت بالایی داشته و به دلیل تغییرات هورمونی، تغییرات وزن جنین و مادر و مسائل روحی زوجین مانند اضطراب، افسردگی و وسواس در طول دوره بارداری، بهتر است که با دقت بیشتری به رابطه جنسی نگاه شود. به طور کلی نزدیکی در بارداری در ماه های مختلف آن،  به شرح زیر است.

1. نزدیکی در 3 ماهه اول بارداری

در صورتی که بارداری طبیعی دارید، نزدیکی در این دوره تقریبا هیچ خطری ندارد. در سه ماهه اول بارداری به دلیل افزایش هورمون‌های زنانه، افزایش جریان خون در سینه‌ها و لگن و افزایش میزان ترشحات واژن، احتمالا زن تمایل بیشتری به نزدیکی و برقراری رابطه جنسی داشته و حتی ممکن است بیش از گذشته لذت ببرد. البته این تحریک پذیری بیشتر می‌تواند باعث دردناک شدن نزدیکی در بارداری به طور کلی شود؛ نه فقط سه ماهه اول.

البته نباید این نکته فراموش شود که مادر مخصوصا در بارداری اول، در حال یادگیری موارد مربوط به بارداری است و امکان دارد که این مسئله باعث اضطراب مادر شده و میل جنسی او را کاهش دهد. تجربه بارداری می­‌تواند برای بسیاری از زنان اعصاب استرس‌زا باشد و طبیعتا بهتر است زن و مرد احساساتشان را مستقیم باهم درمیان بگذارند.

محدودیت‌های رابطه جنسی در سه ماه اول

_به هیچ وجه در دوران بارداری رابطه مقعدی نداشته باشید، چراکه ممکن است باعث ایجاد عفونت و آسیب به کودک شود.

_تا جایی که ممکن است دفعات رابطه به تعداد معمولی و متعادل باشد و از ارگاسم چندگانه یا پی در پی جلوگیری کنید.

_از دخول عمیق خودداری شود. زیرا دخول آلت تناسلی تا انتها می‌تواند باعث آسیب به کیسه آب و تحریک دهانه رحم شود.

_ حتما از وسایل محافظتی مانند کاندوم برای جلوگیری از عفونت استفاده نمایید.

_توجه داشته باشید که بیشتر سقط جنین‌ها در سه ماهه اول بارداری اتفاق می‌­افتد، اما معمولا رابطه جنسی دلیل آن نیست.

حدود 15 تا 25 درصد زنان، خونریزی و لکه بینی را در سه ماهه اول بارداری تجربه می‌کنند که می‌­تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در صورت وجود حاملگی طبیعی و نزدیکی در بارداری به شیوه صحیح، این خونریزی به دلیل نزدیکی نیست. ( درصورتی که خونریزی بیشتر از 1 یا 2 روز طول کشید، خون قرمز تیره یا سنگین شد و دچار تب، گرفتگی عضلات یا درد شدید، به پزشک مراجعه کنید.)

2. نزدیکی در بارداری | نزدیکی در سه ماهه دوم بارداری

تغییرات هورمونی بدن زن در این دوره نسبت به سه ماهه اول بسیار بیشتر است. به دلیل وجود مشکلات تهوع و گوارش، ممکن است تمایل زن به برقراری رابطه جنسی در این دوره کاهش یابد. در 3 ماهه دوم گاهی در حین نزدیکی ممکن است زن احساس کند که جنین حرکت می­‌کند و این مسئله باعث احساس گناه و عصبی شدن زن شود و نخواهد به رابطه ادامه دهد. دقت کنید که این نگرانی اگر با درد یا علامت خاصی همراه نباشد، نباید مانع لذت بردن زن از رابطه جنسی گردد.

به دلیل انجام آزمایش‌های مختلف در سه ماهه دوم بارداری، بهتر است چند روز قبل و بعد از آزمایشات، رابطه جنسی انجام نشود. البته این شرایط برای مردان نیز ممکن است آزار دهنده باشد اما آنها باید سعی کنند که شرایط ویژه بارداری را درک کرده و به خواسته‌های همسرشان احترام بگذارند و از او حمایت کنند. نزدیکی در بارداری باید با آمادگی دو طرف انجام گیرد و با انجام اینکار به صورت اجبارگونه نه تنها لذتی حاصل نمی‌شود؛ بلکه باعث بروز آسیب هایی نیز خواهد شد.

3. نزدیکی در سه ماهه سوم بارداری

در این دوره به دلیل بزرگتر شدن جنین، ممکن است هنگام برقراری رابطه احساس خستگی کنید و این مسئله می‌­تواند با تغییر پوزیشن بهتر شود. عواملی مانند وزن جنین، دردهای جسمانی، سوزش معده و عوامل طبیعی دوره بارداری، می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد و بهتر است زوجین این شرایط را درک کرده و زمان مناسب برای نزدیکی را انتخاب کنند.

سعی کنید بعد از به ارگاسم رسیدن، معاشقه طولانی تری داشته باشید، زیرا مرحله برگشت از حالت ارگاسم به حالت عادی بیشتر از گذشته طول می­‌کشد و لازم است که زن زودتر به حالت عادی برگشته و تحریک عضلانی کاهش یابد. مرد در این دوره باید خدماتی مثل ماساژ دادن کمر و شانه، بیشتر صحبت کردن و آرام کردن همسرش را بیشتر از گذشته انجام دهد.

دوره بارداری باعث کاهش اعتماد به نفس زن و تحریک پذیری احساسی می‌شود. به دلیل اضافه وزن زیاد، ممکن است احساس کنند دیگر زیبا و جذاب نیستند و این حس منفی، باعث سرکوب حس جنسی می­‌شود. بنابراین درباره نزدیکی در بارداری، باید با همسر خود صحبت کنید و در صورت لزوم، به روانشناس نیز مراجعه نمایید. 

پوزیشن های مناسب برای نزدیکی در بارداری

 

برای داشتن نزدیکی در بارداری به روش ایمن تر، افراد باید از پوزیشن های مناسب این دوران نیز استفاده کنند. مخصوصا از سه ماهه دوم به بعد که شکم زنان کمی بزرگتر می‌شود؛ رابطه جنسی برای آنها کمی سخت خواهد شد. برای مثال زوجین می‌توانند از پوزشین هایی استفاده کنند در آن زن روی مرد قرار بگیرد. در این شرایط خود زن می‌توان میزان دخول را تنظیم کرده و همچنین به شکم او نیز فشار زیادی وارد نمی‌شود. همچنین پوزیشن پهلو به پهلو نیز در این شرایط مناسب است و زن و مرد می‌توانند هر دو به پهلو دراز بکشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نزدیکی در بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره زناشویی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا رابطه جنسی در دوره بارداری مجاز است؟

بله در صورتی که از طرف پزشک ممنوعیت داده نشده باشد و رابطه به درستی انجام شود، رابطه جنسی هیچ محدودیتی ندارد. 

منبع: نزدیکی در بارداری

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

عشق دختر همسایه از رایج‌ترین راه های ازدواج در کشور ماست. در فرهنگ ما همسایگان جایگاه خاصی دارند و در شرایط مختلفی با آن‌ها دیدار می‌کنیم. فرقی نمی‌کند که در آپارتمان زندگی کنیم و یا خانه‌های قدیمی، همواره در مجاورت اشخاص دیگری هستیم. داشتن همسایه خوب یکی از نعمت های بزرگ در زندگی هر فردی است. گاهی رابطه همسایگان، تبدیل به رابطه فامیلی نیز می‌شود. معمولا آمار ازدواج از این طریق بالاست و همچنین شانس موفقیت در آن ها نیز زیاد است. در این مقاله از جنبه های مختلف این موضوع را بررسی خواهیم کرد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق دختر همسایه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: عشق دختر همسایه | عاشق دختر همسایه امون شدم

عشق دختر همسایه

معمولا آدم‌ها در مرحله اول به کسانی دلبسته می‌شوند که ارتباط بیشتری با آن‌ها دارند و یا مدت زمان بیشتری را با آنها می‌گذرانند. عشق دختر همسایه نیز گاهی به همین دلیل ایجاد می‌شود. چرا که در اطرافیان پسر قرار داشته و احتمالا برای مدت زمان زیادی یکدیگر را می‌شناسند.

خیلی اوقات علاقه از طرف دختر نیز شکل می‌گیرد. حتی گاهی این خانواده های هستند که سبب بروز چنین احساساتی می‌شوند. بهتر است افراد به خوبی در مورد این احساسات فکر کرده و نکاتی را در نظر بگیرند. 

نشانه های عشق دختر همسایه

قطعا با بروز نشانه هایی می‌توانید از احساسات او نسبت به خودتان مطلع شوید. یا از طرفی دیگر وقتی با دیدن او دچار دستپاچگی شده و یا خجالت می‌کشید؛ به این معنی است که احساساتی عمیق به او دارید. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

🔸دیدن او به بهانه های مختلف

🔸فکر کردن به او

🔸پرس و جو کردن در مورد او

🔸نزدیک شدن به او با روش های مختلف

🔸پیدا کردن راهی برای برقراری ارتباط و یا ابراز احساسات

دلایل ایجاد عشق دختر همسایه

اینکه چرا عشق دختر همسایه در پسران ایجاد می‌شود؛ به دلایل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی هر فردی برای خود معیارهای مشخصی داشته و برای ازدواج به دنبال فردی با استانداردهای خود می‌گردد. اما معمولا در مورد همسایگان این موضوع کمی متفاوت است. برخی از عوامل موثر بر این موضوع شامل موارد زیر می‌شود.

📌دیدار به صورت مکرر

وقتی فردی را به صورت مکرر ملاقات می‌کنیم؛ احساساتی نسبت به او در ما ایجاد خواهد شد. البته این احساسات همیشه منجر به عشق نمی‌شود. افراد احتمالا با زندگی کردن در مجاورت فرد دیگری، از زمان های رفت و آمد یکدیگر مطلع می‌شوند و یا حتی با یکدیگر به مکان های مختلفی می‌روند.

این رفت و آمدها و همچنین دیدن دختر همسایه، باعث بروز عشق دختر همسایه می‌گردد. البته بهتر است افراد مدتی صبر کرده و بعد از آن این موضوع را جدی بگیرند. چرا که گاهی این فقط یک احساس گذرا است که با گذشت زمان از بین می‌رود.

📌شناخت از روحیات و اخلاق او

طبیعی است که وقتی با خانواده ای برای مدت زمان طولانی در یک مکان زندگی می‌کنید؛ از روحیات و اخلاقیات آنها اطلاع یابید. برای مثال احتمالا در حال حاضر می‌دانید که همسایه روبروی شما فردی منزوی است که با افراد زیادی رفت و آمد ندارد. یا مردی که در طبقه بالا شما زندگی می‌کند؛ بسیار بداخلاق است و با همسر خود و دیگران، رفتار درستی ندارد. این موضوع در مورد عشق دختر همسایه نیز صدق می‌کند و احتمالا جزییاتی را در مورد او می‌دانید.

📌شناخت خانواده ها

خانواده ها در مورد موضوع عشق دختر همسایه و به طور کلی آشنایی با دیگران بسیار موثر هستند. وقتی خانواده شما با دختری که در مجاورت شما زندگی می‌کند؛ آشنایی دارد، شما نیز احتمالا با آنان در ارتباط بوده و حتی اطلاعاتی در مورد وضعیت خانوادگی آنها دارید. همچنین با ادامه یافتن این احساسات، خانواده می‌توانند پادرمیانی کرده و باعث آشنایی بیشتر افراد شوند. بهتر است در این زمینه به آداب و رسوم، همچنین اصول اخلاقی پایبند باشید و از انجام اقدامات خودسرانه پرهیز کنید.‌ 

📌شباهت از نظر اقتصادی و فرهنگی

احتمالا همسایگان شما از نظر فرهنگی و اقتصادی شباهت های زیادی به شما دارند. به طور کلی افرادی که در یک مکان زندگی می‌کنند؛ بعد از مدتی شبیه یکدیگر شده و یا به دلیل همین شباهت ها با یکدیگر همسایه شده اند. این همسانی می‌تواند یکی از دلایل دیگر عشق دختر همسایه باشد.

طبیعی است که با وجود برابری نسبی با فرد مقابل، می‌توان رابطه بهتری با او داشت و همچنین در این مورد برنامه ریزی کرد. البته افراد معیارهای مختلفی برای خود دارند و نمی‌توان این موضوع را به همه افراد تعمیم داد.

پیامدهای بروز عشق دختر همسایه

فراموش نکنید که عشق دختر همسایه، با تمام مزایایی که دارد؛ اما در برخی موارد نیز سبب بروز مشکلاتی می‌گردد. اگر افراد نتوانند احساسات خود را مدیریت کنند و یا در این زمینه پیش روی کنند؛ باید انتظار بروز عوارضی را نیز داشته باشند. رابطه نامشروع با دختر همسایه یکی از این پیامدها خواهد بود.

همچنین گاهی پسر به دلیل اینکه در این زمینه عجولانه عمل می‌کند؛ دختر را دچار دردسر می‌سازد. برای مثال پسر اصلا از علاقه دختر به خود اطمینان ندارد؛ اما این موضوع را با خانواده ها مطرح کرده و دختر را تحت فشار قرار می‌دهد. در چنین شرایطی خانواده ها نیز درگیر این مشکلات شده و حتی روابط آنها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در شرایطی مجبور به جابجایی و عوض کردن خانه خود می‌شوند.

چگونه عشق دختر همسایه را مدیریت کنیم؟

عشق احساساتی شدید است و که گاهی مدیریت و کنترل کردن آن، امری امکان ناپذیر می‌گردد. عشق دختر همسایه نیز می‌تواند چنین شرایطی را ایجاد کند. همانطور که گفته شد؛ بهتر است در این زمینه بیشتر فکر کرده و بلافاصله آن را با دیگران مطرح نکنید. همچنین شرایط او را نیز در نظر بگیرید. بهتر است در قدم اول این موضوع را با خانواده خود در میان گذاشته و با آنها مشورت کنید. اجازه دهید همه چیز طبق روال عادی پیش رود و از دخالت های بی مورد پرهیز کنید.

سخن پایانی

همانطور که در متن هم به آن اشاره شد؛ عشق به دختر همسایه، به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. همچنین افراد نیز در مقابل آن واکنش های مختلفی دارند. معمولا در گذشته بیشتر شاهد بروز چنین عشق هایی بودیم. امروزه همسایگان با یکدیگر ارتباط کمتری داشته و به ندرت از حال یکدیگر باخبرند.

اما به طور کلی این موضوع می‌تواند در شرایط مختلفی اتفاق بی‌افتد. پس بهتر است در این مورد آماده بوده و احساسات خود را به درستی بشناسید. همچنین در مورد مشکلات احتمالی که شاید برای خودتان و یا طرف مقابل نیز ایجاد شود؛ فکر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق دختر همسایه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: عشق دختر همسایه | عاشق دختر همسایه امون شدم

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

حافظه ضعیف کودک به دلایل مختلفی بستگی دارد. احتمالا برچسب حافظه ضعیف کودک برای این است که فرزند شما وسایل خود را گم می‌کند و یا اینکه فراموش می‌کند از جایی آن را بردارد. یا اینکه درس های خود را فراموش می‌کند. و با افت تحصیلی و عملکردی مواجهه می‌شوند. فراموشی کودکان گاهی به دلیل کمبود هوش و یا مشکلات حافظه ای می‌باشد. گاهی این حافظه‌ضعیف به خاطر ارث کودک می‌باشد. اما راهکارهایی برای تقویت حافظه ضعیف کودک وجود دارد. که برای تقویت از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید. ب

برای دریافت مشاوره در زمینه حافظه ضعیف کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: حافظه ضعیف کودک | 4 علت فراموشکاری در کودک

حافظه ضعیف کودک

احتمالا در اطراف خود کودکانی را مشاهده کرده اید که با فراموشی روبرو هستند. اما کاهش حافظه کودک در شرایطی رخ می‌دهد که کودکان نمی‌توانند چیزهایی را که مدت ها قبل شنیده بودند و یا حتی یاد گرفته بودند را به خاطر بیاورند. و حتی قادر به یادآوری جزئیاتی که در گذشته شنیده اند و یا دیده اند؛ نیستند.

دلایل مختلفی در بروز حافظه‌ضعیف کودک دخیل می‌باشد که بارزترین دلیل آن، برخی از ناتوانی ها می‌باشد. در این مقاله علت فراموشی کودک و حافظه ضعیف اش را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

علت فراموشی در کودک

اطلاع دارید که حافظه ضعیف کودک امری طبیعی و رایج است؟ اکثر مردم با کاهش حافظه در سن بالا درگیر هستند، اما علت فراموشی در کودک نیز به دلایل مختلفی بروز می‌یابد. در این مقاله علت فراموشی کودک را توضیح داده ایم.

🔴 نارسا خوانی | حافظه ضعیف کودک

یکی از دلایل اصلی حافظه ضعیف کودک، نارسا خوانی یا دیسلکسیا (اصطلاحی است که ناتوانی در یادگیری را تعریف کرده و باعث بروز اختلال در خواندن می‌شود.) است. حافظه کوتاه مدت این کودکان دچار مشکلات جدی است. به همین جهت اگر فرزند شما در یادآوری مسائل با مشکل و چالش روبرو شود؛ برای رفع این مشکل حتما از متخصص راهنمایی بگیرید.

🟣 نقص توجه یا بیش فعالی کودکان

اختلال نقص توجه و بیش فعالی یکی از دلایل حافظه ضعیف کودکان است. به دلیل اینکه آن ها قادر به تمرکز بر روی یک محرک نیستند؛ معمولا از دست دادن حافظه کوتاه مدت را تجربه می‌کنند.

🟡 کمبود خواب | حافظه ضعیف کودک

کمبود خواب از دیگر دلایل حافظه ضعیف کودک است. خواب مناسب هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت برای عملکرد صحیح حافظه موثر است. بنابراین اگر کودک دچار کمبود خواب باشد، و همچنین برای بروز اختلالات و مشکلات در حافظه دچار مشکل می‌شوند.

🟢 اختلالات در محاسبات

یکی از دلایل حافظه ضعیف کودک، اختلال در محاسبات است. از آنجایی که افراد مبتلا به اختلالات محاسباتی قادر به پردازش شنیداری و بینایی نیستند؛ در به خاطر آوری و حفظ مسائل با مشکل روبرو خواهند شد.

درمان حافظه ضعیف کودک

حافظه ضعیف کودک با کمک والدین در برخی از موارد امکان پذیر است. اما برای درمان ابتدا باید ریشه مشکلات را پیدا کنید و جدیت دلیل را بررسی کنید. اگر مساله جزئی باشد؛ و به زودی تشخیص داده شود، با استفاده از روش های درمانی برای رفتار، و تغییر الگوی یادگیری کودک، می‌توان این مشکل را حل کرد. در این بخش مقاله راجع به روش های درمان حافظه ضعیف کودک توضیح داده ایم.

📌 توجه به کودک

یکی از روش های درمان حافظه ضعیف کودک، توجه به فرزند است. به خاطر داشته باشید که عدم توجه کافی به کودک بسیار آسیب زننده است و می‌توانید مشکلات این چنین به وجود آورد. به کودکان خود توجه کنید تا مشکلات حافظه او بر طرف شود.

📌 تشخیص صحیح | حافظه ضعیف کودک

قبل از اینکه در رابطه با حافظه ضعیف کودک نتیجه بگیرید؛ باید از متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. و پزشک مشکل دقیق کودک را تائید کند.

📌 ایجاد شرایط برای یادگیری مناسب

برای درمان حافظه ضعیف کودک، باید برای یادگیری کودک شرایط مناسبی را در نظر داشته باشید. حتی مکانی که کودک در کلاس برای نشستن انتخاب می‌کند؛ بر یادگیری او تاثیر می‌گذارد. بنابراین از معلم فرزند خود درخواست کنید که کودک را تشویق و کمک کند تا در جایگاه بهتری قرار گیرد.

📌 استفاده از بازی مناسب | حافظه ضعیف کودک

بازی های مناسب در درمان و کاهش حافظه ضعیف کودک موثر هستند. بازی های متفاوتی وجود دارد که برای تقویت حافظه کودکان تشکیل شده اند. این بازی ها را تهیه کنید و در خانه با فرزندان خود انجام دهید. همچنین بازی هایی در تلفن همراه وجود دارد که باعث تقویت هوش کودک می‌شود. 

📌 یادگیری منظم

یکی از روش های درمانی در حافظه ضعیف کودک، یادگیری منظم است. والدین باید یادگیری فرزندان را ساختار یافته کنند. این روش استانداردی را مشخص می‌کند که کودک به وسیله آن بقیه اطلاعات را آموزش می‌بیند.

📌 استفاده مداوم از حافظه

یکی از روش های درمان حافظه ضعیف کودک؛ استفاده مداوم از حافظه است. کار کشیدن از حافظه بسیار در تقویت آن کمک کننده است. ورزش های مغز تاثیر بسیار مثبتی در تقویت حافظه کودک است. بازی هایی مانند پرسش و پاسخ در تقویت حافظه کودک موثر است.

📌 صبور باشید | حافظه ضعیف کودک

برای درمان حافظه ضعیف کودک، باید صبور باشید. مهم نیست که کودک از چه مشکلاتی رنج می‌برد؛ در هر صورت والدین باید با صبوری رفتار کنند. و به یاد داشته باشند که برخورد محبت آمیز به کودک مشکلات حافظه او را کاهش می‌دهد.

📌 تکرار داشته باشید

برای درمان حافظه ضعیف کودک باید تکرار داشته باشید. برخی از کودکان نیاز به درک بیشتری از اطلاعات دارند. یعنی باید مکرر هر مطالب آموزشی را تکرار کنید تا آموزش ببیند.

📌 از روانشناس کمک بگیرید

یکی از اصلی ترین روش ها در درمان حافظه ضعیف کودک، کمک از روانشناس است. روانشناسان با تکرار و تمرین به والدین آموزش می‌دهند که چگونه در تربیت چنین کودکانی باید رفتار کنند. 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد؛ حافظه ضعیف کودک بسته به دلایلی که دارد، در کودکان به شیوه های متفاوتی بروز می‌یابد. به همین دلیل حتما باید والدین قبل از درمان خودسرانه، به کمک متخصص از تشخیص اصلی این موضوع اطمینان حاصل کنند. و سپس به دنبال رفع و درمان باشند. در این مقاله حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حافظه ضعیف کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: حافظه ضعیف کودک | 4 علت فراموشکاری در کودک

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

دلایل ازدواج

دلایل ازدواج بستگی به خود فرد دارد. اما پی بردن به هدف اصلی و دلایل ازدواج یکی از اقداماتی است که هر مرد و زنی باید قبل از ازدواج به آن فکر کنند و برای تصمیم‌شان به طور دقیق بدانند که چرا می‌خواهند ازدواج کنند. ازدواج یک نیاز فطری و طبیعی در درون همه انسان‌هاست و هرکسی دیر یا زود این نیاز را در خود احساس خواهد کرد. اما درعین‌حال نباید دلایل اشتباه برای ازدواج را نادیده بگیریم.

علاقه به ظاهر، احساس ترحم یا خارج شدن از محیط خانه (به دست آوردن آزادی) دلایل مناسبی برای ازدواج نیستند. مشاورین با بررسی ویژگی‌های شخصیتی هر دو نفر و بررسی دلایل آن‌‌ها درستی ازدواج را می‌سنجند. در ادامه دلایل و هدف اصلی از ازدواج را بیان کرده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلایل ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: دلایل ازدواج چه باید باشد؟

دلایل ازدواج

 

زمانی که به فکر ازدواج می‌افتید؛ به این موضوع فکر کنید که دلیلتان برای ازدواج چیست؟ در واقع باید به این سوال پاسخ دهید که چرا ازدواج می‌کنید؟ گاهی اوقات زمانی که با دقت و بررسی های بیشتری به این سوال فکر می‌کنید، متوجه خواهید شد که میل به ازدواج نوعی هیجان است. و یا فقط به معنای علاقه به همسر می‌باشد. اما زمانی که دقیق تر می‌نگرید؛ به این نتیجه خواهید رسید که دلیل ناقصی دارید و تنها برای ازدواج این دلیل کافی نیست. بنابراین همیشه هنگام تصمیم گیری؛ دلایل ازدواج خود را بررسی کنید و سپس اقدام کنید. در این مقاله دلایل ازدواج را توضیح داده ایم.

دلایل و هدف اصلی ازدواج | چرا باید ازدواج کرد؟

هر کس دلایل ازدواج کردن یا نکردن خودش را بیان می‌کند. این که چرا با کسی قصد ازدواج داریم، می‌تواند کیفیت رابطه را در آینده مشخص کند. خیلی اوقات از همان ابتدا دیدگاه نادرست به ازدواج موجب مشکلات و انتظارات متعارض خواهد شد. در ادامه به عمده‌ترین دلایل و هدف های اصلی مطرح شده برای ازدواج اشاره کرده‌ایم.

📌 نیاز به شریک عاطفی

یکی از دلایل ازدواج، نیاز به شریک احساسی است. اریک اریکسون روانشناس معروف امریکایی معتقد است که ازدواج نیاز ذاتی هر انسان است. بر اساس این دیدگاه هریک از ما از جایی به بعد احساس می‌کنیم توانایی تحمل تنهایی را نداریم. در این زمان است که به دنبال شریک عاطفی برای خود می‌گردیم. هر جوانی نیاز دارد تا یک رابطه امن و پایدار با فردی از جنس مخالف برقرار کند.

از گذشته تاکنون بهترین روش برای رسیدن به این نیاز ازدواج بوده است. اگر شما هم تجربه رابطه‌های دوستانه با جنس مخالف را داشته‌اید احتمالاً متوجه این نکته شده‌اید که این رابطه‌ها نمی‌توانند جای ازدواج را بگیرند. به همین خاطر یکی از اصلی‌ترین دلایل ازدواج پیدا کردن یک شریک عاطفی مناسب است.

📌 دلایل ازدواج داشتن خانواده

تشکیل خانواده از دیگر دلایل ازدواج است. همه ما زندگی را در محیط خانواده اولیه خود شروع می‌کنیم. در این محیط تربیت می‌شویم و خانواده فضایی است که برای به دست آوردن آرامش به سراغ آن می‌رویم. بااین‌حال از جایی به بعد احساس می‌کنید که دیگر حضور در این خانواده برایتان سخت است و می‌خواهید مستقل از آن‌ها زندگی کنید.

یکی از نیازهای ذاتی بشر تمایل به بقا است. به همین خاطر در طول تاریخ همیشه جوانان به سراغ ازدواج می‌روند و دلایل ازدواج را تمایل به بقا می‌دانند. ازدواج به این معناست که شما همسر و فرزندان خود را خواهید داشت. داشتن خانواده و فرزند به‌نوعی ازنظر روانی به این معناست که شما چیزی را از خود در دنیا باقی گذاشته‌اید. درنتیجه داشتن یک خانواده مستقل که شما آن را ایجاد کرده‌اید یکی دیگر از نیازهای طبیعی انسان و دلیلی برای ازدواج است.

📌 نیازهای جنسی

نیاز جنسی واقعیتی غیرقابل‌انکار است که از قضا دلایل ازدواج نیز می‌باشد. همه ما نیاز داریم با کسی که به او علاقه داشته باشیم رابطه برقرار کنیم. درعین‌حال ثابت بودن شریک جنسی یکی دیگر از مسائل مهمی است که باید به آن توجه داشت.

تعدد شرکای جنسی علاوه بر اینکه سلامت جنسی شما را تهدید می‌کند می‌تواند بر سلامت روان نیز تأثیرگذار باشد. از گذشته تا کنون راه‌حلی که جامعه برای این نیاز مطرح کرده ازدواج بوده است. درواقع ازدواج به شما کمک می‌کند تا در کنار کسی که به او علاقه دارید آرامش پیدا کنید.

📌 آرامش و سلامت روان

کسب آرامش و سلامت روان از دیگر دلایل ازدواج است. تحقیقات نشان می‌دهد که سلامت روان در کسانی که ازدواج موفقی داشته‌اند به‌ مراتب بیشتر از کسانی است که ازدواج نکرده‌اند. شاید تا حد زیادی این موضوع به دلیل همان نیازهایی باشد که تاکنون مطرح کرده‌ایم.

هنگامی‌که شما شریک عاطفی دارید که می‌دانید بینتان علاقه‌ای متقابل وجود دارد و هر دو برای پیشرفت تلاش می‌کنید به‌طورقطع آرامش روانی بیشتری را تجربه خواهید کرد. اما هنگامی‌که احساس کنید در مسیر زندگی تنها هستید این موضوع فشار روانی بیشتری را برایتان به همراه خواهد داشت.

📌 احساس امنیت

یکی از دلایل ازدواج، احساس امنیت است. همه انسان ها علاقه دارند تا در کنار عشق خود به آرامش و امنیت برسند. بعد از ازدواج هر دو نفر باید تلاش کنید تا زندگی مناسبی تشکیل دهید و بر اساس تلاش های خود به زندگی ایده آل برسید.

📌 عشق به یکدیگر

یکی از دلایل ازدواج، عشق به یکدیگر است. زمانی که زوجین عاشق یکدیگر باشند؛ اقدام به ازدواج می‌کنند تا سالیان سال در کنار یکدیگر زندگی خوبی را سپری کنند. این احساس که شما تنها عشق یکدیگر هستید، بسیار خشنود کننده است.

دلایل نادرست ازدواج | با این دلایل ازدواج نکنید

 

ازدواج به همان اندازه که می‌تواند خوب باشد و سلامت روان شما را تضمین کند، دشواری‌هایی هم به همراه خواهد داشت. هر زوجی باید بتواند با این دشواری‌ها کنار بیایند تا زندگی مشترک خود را بهتر کنند. اما گاهی اوقات توانایی کنار آمدن با این مشکلات برای آن‌ها وجود ندارد؛ یا دلشان نمی‌خواهد که با سختی‌های زندگی کنار بیایند. دلایل اشتباه برای ازدواج یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باعث این شرایط می‌شود. بعضی از این دلایل ازدواج اما اشتباه را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

❌ فرار از تنهایی

یکی از دلایل ازدواج که بسیار اشتباه است، فرار از تنهای می‌باشد. گاهی اوقات تنهایی آن‌قدر آدم را اذیت می‌کند که تصمیم می‌گیرد با اولین نفری که در مقابلش قرار گرفت ازدواج کند. در حقیقت تنهایی آن‌قدر برای وی اضطراب‌آور است که باعث می‌شود به سایر مسائل توجهی نداشته باشد. بااین‌حال به خاطر داشته باشید که ازدواج اشتباه، شما را تنهاتر ازآنچه بودید خواهد کرد.

❌ دلایل نادرست ازدواج | فرار از خانواده

فرار از خانواده دلایل ازدواج اما بسیار اشتباه است. گاهی اوقات شرایط زندگی خانوادگی آن‌قدر سخت می‌شود که جوانان به دنبال راهی برای فرار از محیط خانه هستند. در این شرایط ازدواج به‌خصوص برای دختران اولین راهی است که به ذهن آن‌ها می‌رسد. فرار از خانواده در ذهن آن‌ها آن‌قدر پررنگ می‌شود که دیگر توجهی به شرایطی که قرار است وارد آن شوند ندارند. این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی آن‌ها به همراه داشته باشد.

❌ احساس ترحم

احساس ترحم یکی از دلایل ازدواج به شدت اشتباه است. گاهی اوقات ما از اینکه مخالفت خود را با ازدواجی بیان کنیم احساس گناه خواهیم کرد. به عبارتی احساس می‌کنیم تقصیر ماست که طرف مقابل به ما علاقه پیدا کرده است؛ گاهی اوقات هم شرایط سخت وی باعث می‌شود از اینکه بخواهیم او را ناراحت کنیم احساس شرم داشته باشیم. اما یادتان باشد ترحم برای همیشه باقی نخواهد ماند و دیر یا زود شما از بودن در کنار او خسته خواهید شد. 

❌ دلایل نادرست ازدواج | علاقه به ظاهر

توجه و علاقه به ظاهر هرگز دلایل ازدواج مناسبی نیست. ظاهر و مادیات یکی از ملاک‌های مهمی هستند که برای ازدواج باید به آن‌ها توجه داشته باشید، اما همه‌چیز نیستند. در حقیقت همسری که انتخاب می‌کنید باید در کنار ظاهر ویژگی‌های بسیار دیگری هم داشته باشد. اگر تنها بر اساس ظاهر گزینه موردنظرتان را انتخاب کنید دیر یا زود از این شرایط خسته خواهید شد.

❌ داشتن عروسی رویایی

یکی از دلایل ازدواج که بسیار اشتباه است؛ داشتن عروسی رویایی است. هرگز داشتن عروسی رویایی نمی‌توانید زندگی شما را تضمین کند. اینکه به دلیل جشن رویایی اقدام به ازدواج کنید؛ در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

❌ همه دوستانتان ازدواج کرده اند

ازدواج دوستان یکی از دلایل ازدواج است که بسیار نیز با شکست روبرو است. برخی از افراد تنها به دلیل اینکه دوستان و همسالانشان ازدواج کرده اند؛ تصمیم به شروع زندگی مشترک می‌گیرند. که این امری اشتباه است.

❌ ازدواج به اجبار والدین

احساس گناه و دلسوزی نسبت به خواسته والدین یکی از دلایل ازدواج به اشتباه است. این موضوع را به یاد داشته باشید که ازدواج باید برای شما باشد؛ نه والدین.

نقش مشاوره در ازدواج

برای داشتن یک ازدواج موفق بهتر است قبل از هر تصمیم جدی از یک مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا معیارها و دلایلی که برای ازدواج دارید به‌درستی مشخص کنید و از دلایل اشتباه برای ازدواج فاصله بگیرید. به‌علاوه کمک می‌کنند این نکات را راجع به طرف مقابل هم متوجه شوید.

گاهی اوقات این همسر شما است که آمادگی روانی و شخصیتی لازم برای ازدواج را ندارد. به همین خاطر برای جلوگیری از شکست در ازدواج حتماً این مشاوره‌ها را جدی بگیرید. با روانشناس راجع به دلایل ازدواج خود سخن بگویید؛ شاید این نیاز شما مناسب و دلیل قانع کننده ای نباشد.

کلام آخر

قبل از اقدام جدی راجع به ازدواج، حتما باید دلایل ازدواج را با روانشناس و مشاور ازدواج در میان بگذارید. در این شرایط مشاورین دلایل شما را بررسی می‌کنند تا فرد مناسب با ازدواج را با راهنمایی به شما توضیح دهند. اگر قبل از تصمیمات جدی از مشاوره پیش از ازدواج راهنمایی بگیرید؛ در زندگی به موفقیت های بیشتری دست خواهید یافت. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلایل ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

مهم‌ترین دلایل ازدواج برای جوانان چیست؟

ازدواج یک نیاز فطری برای هر جوانی است. همه ما از جایی به بعد احساس می‌کنیم که نیاز داریم شریک عاطفی و خانواده مستقل خود را داشته باشیم.

منبع: دلایل ازدواج چه باید باشد؟

  • ذهن نو