مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۷۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا مصرف متادون در بارداری ممنوع است؟ متادون چه عوارضی برای جنین به همراه خواهد داشت؟ متادون تراپی یا همان درمان اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده یکی از روش‌های نوین برای ترک اعتیاد به مواد افیونی نظیر تریاک و هروئین است. این روش به کاهش علائم ناشی از ترک نظیر درد عضلانی، اسهال و استفراغ کمک می‌کند و باعث می‌شود افراد دوره سم زدایی را با سهولت بیشتری پشت سر بگذارند. با این حال به دلیل ساختار مشابه متادون با مواد مخدر، مصرف نا به جای آن می‌تواند عوارض ناخوشایندی برای جنین و مادر به همراه داشته باشد و منجر به مشکلاتی نظیر سقط جنین و زایمان زودرس شود. ما در ادامه به بررسی بیشتر عوارض مصرف متادون در دوران بارداری پرداخته‌ایم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 منبع : عوارض مصرف متادون در بارداری 

اهمیت ترک و استفاده از روش متادون تراپی در ترک متادون در بارداری

اعتیاد به مواد مخدر در زنان و درمان نشدن آن در طول بارداری می‌تواند عوارض بسیار گران باری برای جنین به همراه داشته باشد. در واقع نوسانات مواد مخدر در خون مادر کودک را تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز مشکلات گوناگونی از جمله تاخیر رشد، زایمان زودرس، سقط جنین و مرده زایی می‌شود. با این حال اگر باردار هستید و هنوز ترک اعتیاد و متادون در بارداری را شروع نکرده‌اید قطع ناگهانی مصرف نیز می‌تواند خطرناک باشد. چرا که مواد مخدر از جفت عبور کرده و در نتیجه جنین نیز به مواد وابسته شده است.

کنار گذاشتن یکباره مصرف منجر به بروز سندروم ترک برای جنین می‌شود. نوزادانی که با این سندروم متولد می‌شوند اغلب علائم ناخوشایندی نظیر تشنج، تب، لرز، بی قراری و ناتوانی در شیر خوردن را تجربه می‌کنند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که روش درستی را برای ترک اعتیاد خود انتخاب کنید تا کمترین آسیب و بیشترین فایده را برای شما و فرزندتان به همراه داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهند درمان به کمک داروهای نگهدارنده از جمله متادون و بوپرنورفین یکی از امن‌ترین روش‌ها برای سم زدایی در دوران بارداری هستند و می‌توانند به پاک شدن بدن مادر و جنین از مواد مخدر کمک کنند.

بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک متادون

مصرف متادون در بارداری

ترک اعتیاد به کمک متادون از سال 1970 بر روی مادران مبتلا به اختلالات مصرف مواد به کار گرفته شده و از سال 1998 به عنوان درمان استاندارد در این دوران شناخته شده است. البته نوزادانی که مادرانشان در طول بارداری متادون مصرف می‌کردند نیز پس از تولد ممکن است علائم سندروم ترک یا همان محرومیت از مواد را از خود نشان دهند. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهند که این علائم در مقایسه با نوزادانی که مادرانشان تحت درمان نبودند بسیار خفیف‌تر بوده و از شدت کمتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید : اعتیاد به متادون

مزایای مصرف متادون در بارداری

استفاده از روش متادون تراپی برای ترک مواد افیونی تا حد زیادی برای مادران و فرزندان آن‌ها موثر است و می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– به ثبات رساندن سطح مواد افیونی در بدن جنین و پیشگیری از بروز سندروم محرومیت از مواد در دوران جنینی

– ایجاد فرصت بهتر برای داشتن دوران بارداری سالم تر و فراهم کردن مراقبت بیشتر از جنین

– ارتقای وضعیت سلامت مادر و جنین و پیشگیری از مشکلات بلند مدت نظیر بروز نقایص عصب شناختی

 

خطرات و عوارض مصرف متادون در دوران بارداری

متادون ماده‌ای شبه افیونی است که مصرف کنترل نشده آن می‌تواند آثاری مشابه با اعتیاد به مواد مخدر را به همراه بیاورد. در نتیجه افرادی که به طور خودسر از این ماده استفاده می‌کنند، خود و جنینشان را در معرض اعتیاد به مواد افیونی قرار می‌دهند و باید با عوارضی نظیر تولد نوزاد معتاد، احتمال دچار شدن به زایمان زودرس، سقط جنین، بروز نواقص عصب شناختی و تولد نوزاد مرده دست و پنجه نرم کنند.

اگر می‌خواهید از متادون در بارداری به عنوان یک روش درمانی برای بهبود اعتیاد استفاده کنید، لازم است که حتما از مشاوره  ترک اعتیاد کمک بگیرید. دوز مصرف متادون حتما باید متناسب با میزان و شدت اعتیاد شما به مواد مخدر و وضعیت جسمانی‌تان توسط پزشک تعیین شود. هم چنین توجه داشته باشید که متادون را حتما از مراکز پزشکی مطمئن و معرفی شده از جانب متخصصین تهیه کنید. متاسفانه مراکزی نظیر برخی عطاری‌ها اقدام به فروش غیر قانونی متادون می‌کنند که در بسیاری از مواقع خالص نیستند و دارای مقادیر دیگری از سایر مواد مخدر هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای ترک اعتیاد به مواد مخدر در دوران بارداری متادون درمانی موثرتر است یا درمان با بوپرنورفین؟

بررسی‌ها و پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که متادون نسبت به بوپرنورفین برای مادران باردار تاثیرگذاری بیشتری دارد با این حال بوپرنورفین نیز می‌تواند در بسیاری از موارد موثر باشد. در نتیجه لازم است حتما با پزشک در این باره مشورت کنید و درمان خود را زیر نظر یک متخصص آغاز نمایید.

 

 

 

 منبع : عوارض مصرف متادون در بارداری 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

خیلی اوقات زمان طولانی برای شکل گرفتن نشانه های طلاق در زنان نیاز است. پس اگر آقایان به این نشانه‌ها توجه بیشتری بکنند، می‌توانند قبل از آن که دیر شود، مانع از خراب شدن زندگی مشترک‌شان شوند. از آن جا که مردان به طور ذاتی جزئی نگر نیستند، خیلی دیر متوجه وجود مشکلاتی در رابطه زناشویی‌شان شده و حتی گاه اصلا جدی بودن مسائل را درک نمی‌کنند، خوب است بدانید در اکثر موارد نشانه های زنی که طلاق می خواهد به یکباره به وجود نیامده و خیلی وقت‌ها می‌توانید با کمی ریزبینی مانع از بزرگ شدن ماجرا شوید. شاید فکر کنید که در زندگی همه چیز را برای همسرتان فراهم کرده‌اید و دیگر نیازی نیست کاری بکنید، اما اگر با وجود تمام زحماتی که کشیده‌اید در شرف جدایی باشید چه؟

 

منبع : نشانه های طلاق در زنان

نشانه های طلاق در زنان | نشانه های زنی که طلاق می‌خواهد

بی‌میل شدن به زندگی مشترک و تمایل به جدایی از قبل نشانه‌هایی در رفتار همسر شما باقی می‌گذارد. در این قسمت مهم‌ترین این نشانه‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. اما این نشانه‌ها همیشه هم به دلیل بر خواست طلاق نیست؛ هر کسی گاهی اوقات از چیزی خسته یا دلخور می‌تواند باشد و با چنین احساساتی ممکن است رفتارهای خیلی هم منطقی نداشته باشد. اما اگر این نشانه‌ها برای مدت طولانی در همسرتان ادامه دارد بهتر است با یک مشاور خانواده راجع به این شرایط صحبت کنید. برای آشنایی با راه های پیشگیری از طلاق کلیک کنید.

احساس نمی‌کنید شما را دوست دارد

همیشه یک نشانه مهم در رابطه‌های آسیب‌دیده وجود دارد؛ آن‌هم این است که احساس می‌کنید طرف مقابل به‌اندازه گذشته شما را دوست ندارد. رابطه عاطفی شما سرد شده؛ همسرتان دیگر مثل قبل به شما و خواسته‌هایتان توجه نشان نمی‌دهد؛ بسیاری از مواقع از شما ایراد می‌گیرد یا احساس می‌کنید به شما بی‌تفاوت شده است. این شرایط می‌تواند به هر دلیلی اتفاق بیافتد. شاید همسرتان از موضوعی ناراحت است. بهتر است اول با او راجع به احساس خود و دلیل رفتارهایش صحبت کنید. اگر این گفت‌وگو چیزی را در رابطه شما تغییر نمی‌دهد باید به دنبال راهکار جدی‌تری برای تغییر شرایط باشید. برای مثال می‌توانید از یک مشاور خانواده در این مسیر کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

نشانه های طلاق در زنان | ارتباط جنسی‌تان سرد شده است

رابطه جنسی به‌خصوص در زنان به شرایط عاطفی آن‌ها بستگی دارد. اگر همسر شما اخیراً تمایلی به برقراری رابطه جنسی با شما ندارد یا احساس می‌کنید از برقراری رابطه به‌اندازه گذشته لذت نمی‌برد، به این موضوع به‌عنوان یک هشدار نگاه کنید. این مسئله در ساده‌ترین حالت از وجود یک مشکل در زندگی شما خبر می‌دهد؛ اگر به این مشکل بی‌توجه باشید می‌تواند تبدیل به یک آسیب بزرگ بشود.

علاقه‌ای به حل مشکلات ندارد

تا زمانی که یک رابطه عاطفی برای ما اهمیت داشته باشد سعی می‌کنیم اختلافات را حل کنیم. بودن در کنار او آن‌قدر برای ما ارزشمند هست که سعی می‌کنیم مشکلات رابطه را برطرف کنیم. حتی همیشه به دنبال راهی هستیم که شرایط را بهتر از قبل کنیم. اما گاهی اوقات ممکن است احساس کنید همسرتان تمایلی به حل شدن مشکلات ندارد. آن‌ها از صحبت کردن راجع به مشکلات خودداری می‌کنند؛ برای مدت طولانی با شما قهر می‌کنند و دل‌تنگ نمی‌شوند؛ تمایلی برای حضور در مراکز مشاوره ندارند و یا حتی همیشه معتقدند این شما هستید که باید شبیه آن‌ها بشوید. این رفتارها به معنای آن است که رابطه برای همسر شما ارزشی ندارد و درنتیجه تمام شدن آن و جدایی نیز او را ناراحت نخواهد کرد.

نشانه های طلاق در زنان | ترجیح می‌دهد تنها باشد

یکی از نشانه‌های رابطه سالم این است که زوجین به بودن در کنار هم علاقه دارند. اما اگر همسرتان از بودن در کنار شما خسته می‌شود و ترجیح می‌دهد تنها باشد؛ در طول روز برنامه‌های تک‌نفره بیشتری دارد و زمان کمتری را با شما می‌گذراند یا وقتی از آینده صحبت می‌کند جایی در برنامه‌های او ندارید بهتر است به این موضوع دقت بیشتری داشته باشید.

صحبت کردن از طلاق

یکی از نشانه های زنی که طلاق می خواهد این است که آن‌ها درباره طلاق صحبت می‌کنند. اگر هر بار با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنید همسرتان تقاضای طلاق می‌کند و یا هنگامی‌که شما از این موضوع صحبت می‌کنید مخالفتی نشان نمی‌دهد، به معنای آن است که او احساس می‌کند این رابطه به پایان خود رسیده است.

نشانه‌های زنی که طلاق می‌خواهد و اهمیت مشاوره خانواده

باور کردن اینکه همسرتان به طلاق فکر می‌کند به‌خصوص برای آقایان بسیار سخت خواهد بود. گاهی اوقات حتی شاید غرور مانع این شود که راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. با همه این‌ها اگر زندگی مشترک و همسرتان برای شما ارزشمند است باید برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنید.

کمک گرفتن از یک مشاور خانواده باتجربه در این شرایط می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. اولاً مشاورین آشنایی با شما ندارند و می‌توانید به‌راحتی و بدون ترس از قضاوت شدن مشکلاتتان را با آن‌ها در میان بگذارید. به‌علاوه آن‌ها به دلیل تجربه و تخصص کافی که درزمینهٔ مشکلات زوجین دارند به‌خوبی می‌توانند به شما برای حل مشکلات کمک کنند. حتی اگر مشکلات به حدی باشد که شما نتوانید جلوی آن را بگیرید صحبت کردن با مشاورین به شما کمک می‌کند تا بهتر با این شرایط کنار بیایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره طلاق با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا سرد شدن رابطه همیشه به معنی طلاق است؟

خیر؛ برای همه ما پیش می‌آید که گاهی اوقات از چیزی ناراحت باشیم یا حوصله اطرافیان را نداشته باشیم، اما اگر این وضعیت برای مدت طولانی بین شما و همسرتان باقی‌مانده بهتر است توجه بیشتری به این موضوع نشان دهید.

چطور با درخواست زنم برای طلاق مبارزه کنم؟

بهتر است در اولین قدم با او صحبت کنید و دلایلش را بشنوید. سعی کنید با کمک یکدیگر راهی برای برطرف کردن مشکلات پیدا کنید. اگر این راهکار موفق نبود از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

 

 

منبع : نشانه های طلاق در زنان

 

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

ماری جوانا

ماده مخدر گل یا ماری جوانا چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ با توجه به گسترش روز افزون شمار مصرف کنندگان ماده مخدر گل یا ماریجوانا این سوال برای بسیاری از افراد به ویژه خانواده‌ها پیش آمده است. به دلیل کاهش سن استفاده از گل و عوارض ناخوشایند این ماده در سلامت جسم و روان فرد، بهتر است در صورتی که دچار سوء مصرف این ماده شده‌اید و یا نشانه‌هایی از ابتلا به آن را در نزدیکان‌تان می‌بینید، هرچه سریع‌تر با یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت نمایید. علاوه بر این مشاوران می‌توانند راهکارهای مناسبی را برای جلوگیری از اعتیاد فرزندان یا سایر عزیزانتان به شما آموزش دهند. در این مطلب راجع به این ماده و راه‌های درمان اعتیاد به آن صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید :  اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

 

 

 

منبع : ماری جوانا

ماده مخدر گل یا ماریجوانا

ماده مخدر گل یا ماری جوانادر واقع همان ماری جواناست اما قدرت اعتیاد آوری به مراتب بالاتری دارد. این ماده از قسمت‌های مختلف گیاه شاهدانه تهیه می‌شود و حدودا 3 برابر ماری جوانا دارای ماده اعتیاد آور تتراهیدروکانابینول یا THC می‌باشد. THC اصلی ترین ماده اعتیادآور در مواد مخدری نظیر حشیش، ماریجوانا و گل (کانابیس ها) است. مقدار موجود از تی اچ سی در گل، گاه باعث می‌شود که حتی یک بار استفاده ازآن هم فرد را درگیر اعتیاد کند. رایج ترین شیوه استفاده از گل این است که آن را به صورت پودر در کاغذ پیچیده و دود ناشی از سوزاندن آن را مانند سیگار وارد ریه می‌کنند.

ماده مخدر ماری جوانا یا گل

همانطور که گفته شد ماری جوانا و ماده مخدر گل هردو از جمله مواد اعتیاد آوری هستند که از گیاه شاهدانه به دست می‌آیند. به کلیه مواد مخدری که از نظر ساختار شیمیایی و شیوه عملکرد مشابه ماری جوانا باشند کانابینول گفته می‌شود. کانابینول‌ها به طور کلی می‌توانند توانایی درک فرد از موقعیت زمانی و مکانی را تغییر دهند و باعث بروز توهم در مصرف کنندگان شوند. تاثیر اصلی آن‌ها بر روی سیستم اعصاب مرکزی به صورت آرام کردن سرعت فعالیت دستگاه عصبی و ایجاد آرامش در مصرف کننده است. برای کسب اطلاعات در زمینه کانابیس ها کلیک کنید.

نحوه استفاده و مکانیزم اثر ماری جوانا یا ماده مخدر گل

یکی از اصلی‌ترین راه‌های استفاده از ماری جوانا که به آن گرس یا وید نیز گفته می‌شود به صورت استنشاق دود ناشی از سوختن این ماده است. علاوه بر این بعضی افراد ماریجوانا را به صورت پودر خوراکی مصرف می‌کنند.

هنگامی که دود ناشی از سوزاندن این ماده وارد ریه می‌شودُ به سرعت و از طریق عروق خونی موجود در ریه در سراسر بدن پخش می‌شود. به همین خاطر سرعت تاثیرگذاری و شدت آن به مراتب بیشتر از زمانی خواهد بود که این ماده به صورت خوراکی استفاده شود. اصلی ترین شیوه تاثیرگذاری این ماده بر روی گیرنده‌های کانابینوئیدی مغز است و درنتیجه تحت تاثیر قرار گرفتن آن‌ها یک احساس آرامش و سرخوشی برای فرد به وجود می‌آید. اما در کنار این احساس سوخوشی، مشکلاتی نظیر کند شدن گذشت زمان، ایجاد اختلال در حافظه و بروز توهم نیز بروز پیدا می‌کند. این موارد از نشانه‌های استفاده از ماری جوانا هستند.

بیشتر بخوانید : انواع مواد اعتیاد آور | آشنایی با انواع ماده های اعتیاد آور

نشانه های مصرف ماده مخدر گل یا ماریجوانا

از کجا می‌توان فهمید که یک نفر ماری جوانا یا ماده مخدر گل مصرف کرده است؟ برای بسیاری از خانواده‌هایی که نگران سلامتی عزیزانشان هستند این سوال مطرح است. باید گفت که مصرف ماریجوانا و گل نشانه‌هایی به همراه دارد که می‌توانید به آن‌ها دقت کنید. در صورت مشاهده این نشانه‌ها در عزیزانتان بهتر است هرچه سریع‌تر با یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت نمایید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که تشخیص اعتیاد یا عدم اعتیاد به هرگونه ماده مخدر صرفا برعهده متخصصین این حوزه است و نشانه‌ها می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. استفاده از تست گل نیز می تواند برای تصمیم قطعی به متخصص کمک کند. این نشانه‌ها عبارتند از:

 _دشواری در حفظ تعادل 

_اختلال در حافظه

_قرمز شدن چشم‌ها

_احساس خستگی یا خواب آلودگی

_رفتارهای ساده لوحانه مثل خندیدن‌های نامناسب، رفتارهای دور از شان و…. که در حالت عادی از فرد سر نمی‌زند.

_افزایش اشتها، علاقه به موسیقی و تفریح و یک حالت سرزندگی که خلق عادی و همیشگی فرد نیست.

نشانه های مسمومیت با ماده مخدر گل یا ماری جوانا

درصورتی که مصرف ماری جوانا یا ماده مخدر گل بیش از تحمل بدن باشد، علائم مسمومیت یا اوردوز در فرد نمایان می‌شود. در صورت مشاهده همه یا برخی از نشانه‌ها هرچه سریع‌تر بیمار را به یک مرکز درمانی منتقل نمایید. نشانه‌های مسمومیت با گل یا ماری جوانا عبارتند از:

_بالا رفتن ضربان قلب، احساس تپش قلب و درد در قفسه سینه

_تشنج

_حملات وحشت زدگی یا هر حالت اضطرابی شدید دیگر

_سردرد

_آسیب دیدن قدرت ادراک، قضاوت و توانایی عمل کردن در محیط

_نشانه‌های روانی ناگهانی و غیرعادی مثل هذیان، بدبینی یا فراموشی هویت

ترک اعتیاد به گل یا ماری جوانا

ماری جوانا و گل برخلاف بسیاری از مواد مخدر دیگر از جمله تریاک، وابستگی جسمی برای فرد ایجاد نمی‌کند و اعتیاد به آن‌ها تنها به صورت یک میل روانی شدید به مصرف مجدد است. این ویژگی باعث شده تا بسیاری به اشتباه تصور کنند که ماده مخدر گل اعتیاد آور نیست. با این حال باید بدانید که تمایل روانی به مصرف آن یک تمایل ساده نیست که بتوانید با آن مبارزه کنید و نیازمند یک اقدام درمانی مناسب برای یک بازه زمانی نسبتا طولانی است. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای ترک این ماده مخدر این کار را زیر نظر یک متخصص انجام دهید و از قطع ناگهانی مصرف به صورت خودسرانه جدا خودداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

با توجه به اینکه ماریجوانا و گل هیچ اعتیاد جسمی برای فرد ایجاد نمی‌کند و داروی مشخصی نیز برای ترک آن‌ها وجود ندارد، تنها راه درمان اعتیاد به این مواد استفاده از خدمات روان درمانی است. در طی جلسات مشاوره، روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا راهکارهای غلبه بر تمایل به مصرف را آموزش ببینید و همچنین دلایل زیربنایی که باعث بروز اعتیاد شده‌اند نیز مورد بررسی و درمان قرار خواهند گرفت. برای آشنایی با بهترین روش های ترک ماری جوانا کلیک کنید.

علاوه بر روان درمانی برای فرد معتاد، خانواده فرد نیز نکاتی را در جلسات روان درمانی آموزش می‌بینند. این نکات به آن‌ها کمک می‌کند که شرایط مطلوبی را درجهت ترک ماده مخدر برای فرد فراهم نمایند. 

سوالات متداول در مورد ماریجوانا

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

1.آیا ماده مخدر گل اعتیاد آور است؟

بله؛ ماری جوانا وابستگی جسمی ندارد و به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اعتیادآور نیست اما این ماده اعتیاد روانی و میل به مصرف بالایی را در فرد ایجاد می‌کند.

2.نشانه‌های مصرف ماری جوانا چیست؟

دشواری در حفظ تعادل، قرمز شدن چشم‌ها و خندیدن‌های بیش از حد از نشانه‌های مصرف این ماده هستند. شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر از نشانه‌های مصرف ماری جوانا و نحوه ترک آن از مشاوره ترک اعتیاد استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.  

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

 

 

منبع : ماری جوانا

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

فلوکستین یکی از داروهای موثر در درمان افسردگی است که در حال حاضر در اشکال مختلفی شامل کپسول، کپسول تأخیر در انتشار، قرص و محلول وجود دارد. در داروخانه‌های داخل کشور این دارو به شکل قرص فلوکستین ۱۰ میلی گرم و قرص فلوکستین ۲۰ میلی گرم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. یکی از نکاتی که پیرامون داروی فلوکستین وجود دارد این است که عملکرد آن با اطلاع از موارد و نحوه مصرف، تداخلات دارویی و … افزایش می‌یابد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم. برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

 

منبع : قرص فلوکستین 10 و 20 برای چیست

موارد مصرف قرص و داروی فلوکستین

قرص یا داروی فلوکستین با نام‌های تجاری پروزاک، سارافم و نام رایچ فلوکستین (Fluoxetine) در بازار وجود دارد. موارد مصرف فلوکستین برای رفع‌علائم افسردگی است. به علاوه از این دارو در درمان وحشت‌زدگی، حمله هراس یا پنیک اتک، اختلال وسواس اجباری، اختلالات خوردن و پرخوری عصبی، سندروم پیش از قاعدگی (زودرنجی، افزایش اشتها و افسردگی) استفاده می‌شود. برای آشنایی با سایر داروهای ضد افسردگی کلیک کنید.

داروی فلوکستین با عملکردی که بر روی مغز دارد، باعث بهبود خلق و خوی، اشتها و سطح انرژی بیمار می‌شود. باید اشاره کنیم که از این دارو برای درمان وسواس نیز استفاده می‌گردد و چنانچه بیمار رفتارهای وسواس گونه مانند شستن مداوم دست‌ها و … داشته باشد، می‌تواند با تجویز پزشک این قرص را مصرف نماید.

بایستی توجه داشته باشید که داروی فلوکستین برای درمان اختلالاتی نظیر اختلالات افسردگی اساسی، اختلالات افسردگی پس از زایمان، اختلال افسردگی فصلی، اختلال وسواس فکری و عملی، اختلال اضطراب جدایی کودکان، اختلال افسردگی در کودکان، اختلال استرس و اضطراب، اختلال پرخوری عصبی و اختلال فوبیا نیز تجویز می‌گردد.

آیا از داروی فلوکستین جهت لاغری نیز استفاده می‌شود؟

همانطور که اشاره کردیم یکی از مصارف قرص فلوکستین، درمان اختلالات خوردن و پرخوری است، بنابراین مصرف این دارو باعث می‌شود که میزان غذا خوردن و یا میل به غذا کاهش پیدا کند، بنابراین در لاغری نیز موثر است.

اما به هیچ وجه نباید خودسرانه به قصد کاهش وزن اقدام به مصرف این دارو کنید و حتما با پزشک مشورت لازم را داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید : علائم افسردگی شدید

 

نحوه مصرف داروی فلوکستین

در ابتدا بهتر است پیش از مصرف داروی فلوکستین، راهنمای داخل جعبه را مطالعه نمایید. معمولا این دارو بایستی به صورت خوراکی و در صبح و فقط یک بار در روز، توسط بیمار مصرف شود. مصرف بیش از یکبار در روز وابسته به تشخیص پزشک معالج شما خواهد بود.

چنانچه داروی فلوکستین را به صورت شربت در اختیار دارید، بهتر است به جای قاشق غذاخوری که میزان آن دقیق نیست، از پیمانه‌ی مخصوص استفاده کنید. 

برای اینکه تاثیر و عملکرد داروی فلوکستین را در زمان کمتری ببینید، بهتر است که قرص فلوکستین را در بازه‌های زمانی منظمی مصرف کنید.

افزایش دوز مصرفی و قطع یکباره دارو بدون تجویز پزشک می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. چنانچه با قرص فلوکستین حال شما بهتر نشد و یا دچار علائم حادتر بیماری شدید، با پزشک خود صحبت کنید. برای آشنایی با سایر روش های درمان افسردگی کلیک کنید.

آیا قرص فلوکستین باید صبح مصرف شود؟

بهتر است قرص یا داروی فلوکستین را صبح‌ها مصرف کنید، چراکه اگر دچار اختلال خواب هستید و یا به اندازه کافی نمی‌خوابید، بهتر است این دارو در صبح مصرف شود. توجه داشته باشید که می‌توانید در هر زمانی این دارو را مصرف کنید، اما باید زمان مصرف منظم باشد.

دوز مصرفی فلوکستین ۱۰ و فلوکستین ۲۰ برای هر بیماری

دوز مصرفی داروی‌فلوکستین با توجه به سن، وضعیت بیماری و پاسخگویی بدن بیمار توسط پزشک تعیین می شود.

قرص فلوکستین برای درمان PMS (سندروم پیش از قاعدگی) : هر روز یا فقط برای دو هفته پیش از شروع قاعدگی تا اولین روز قاعدگی با توجه به نظر پزشک

فلوکستین برای درمان افسردگی : دوز بزرگسالان یعنی سنین 18 تا 64 سال (دوز معمولی: 20 تا 80 میلی گرم، حداکثر دوز: 80 میلی گرم، دوز اولیه: 20 میلی گرم در روز) دوز کودکان یعنی سن 8 تا 17 سال (دوز معمولی: 10-20 میلی گرم، دوز اولیه: پس یک هفته مصرف 10 میلی گرم، ممکن است میزان دوز به 20 میلی گرم افزایش یابد)

فلوکستین برای درمان وسواس : دوز بزرگسالان یعنی سنین 18 تا 64 سال (دوز معمولی: 20 تا 80 میلی گرم، حداکثر دوز: 80 میلی گرم، دوز اولیه: 20 میلی گرم در روز ) دوز کودک یعنی سنین 13 تا 17 سال و نوجوانان با وزن بالاتر (دوز معمولی: 20-60 میلی گرم، دوز اولیه: 10 میلی گرم در روز) دوز کودک یعنی سنین 7 تا 12 سال و نوجوانان با وزن کمتر (دوز معمولی: 20-30 میلی گرم، دوز اولیه: 10 میلی گرم در روز )

فلوکستین برای درمان پرخوری عصبی : دوز بزرگسالان یعنی سنین 18 تا 64 سال (دوز معمولی: 60 میلی گرم )

مسمومیت دارویی با فلوکستین

معمولا مسمومیت و اوردوز با داروی‌فلوکستین مشکلات حادی را برای بیمار ایجاد نمی‌کند. علائمی همچون تهوع، استفراغ، گیجی و لرزش و افزایش ضربان قلب از علائم مسمومیت با این دارو می‌باشد.

چنانچه این دارو بیش از میزان ۱۵۰۰ میلی‌گرم مصرف شود، معمولاً با توکسیسیته خفیفی همراه می‌باشد که در صورتی که، فرد دارای بیماری زمینه‌ای مغزی باشد، ممکن است موجب ایجاد تشنج، اختلالات شدید قلبی و حتی مرگ شود.

عوارض قرص و داروی فلوکستین

برخی از عوارص جانبی و شایع داروی فلوکستین شامل حالت تهوع، خواب‌آلودگی، سرگیجه، اضطراب، مشکل در خواب، از دست دادن اشتها، خستگی، عرق کردن بیش از حد، خمیازه کشیدن مکرر می‌باشد. 

مصرف داروی فلوکستین در اغلب موارد دارای عوارض حاد و خطرناک نیست، اما عوارض نادر و خطرناک این دارو شامل تغییرات روحی و روانی غیر عادی یا شدید همچون پریشانی، احساس هیجان یا انرژی شدید، افکار خودکشی، کبود شدگی و خون‌ریزی آسان، ضعف ماهیچه‌ها و عضلات، لرزش، تغییر در توانایی جنسی و کاهش میل جنسی و کاهش وزن غیر معمول می‌باشد.

در برخی موارد نادر مصرف این دارو باعث عوارضی شامل مشاهده خون در مدفوع، مدفوع تیره، استفراغ، ضربان قلب سریع و نامنظم، کمردرد، تشنج، مشکلات کلیه مثل تغییر در میزان ادرار، درد و تورم و قرمزی چشم، گشاد شدن مردمک چشم، تغییرات بینایی مانند دیدن رنگین‌کمان در اطراف نور در شب و تاری دید می‌شود.

تداخلات دارویی بافلوکستین

تداخلات دارویی باعث کاهش و تضعیف عملکرد داروی فلوکستین می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود لیست تمامی داروهایی که مصرف می‌کنید را به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

  •  داروهایی که باعث از بین بردن آنزیم‌های کبدی می‌شود، مانند وینبلاستین
  • داروهای ضد آریتمی مثل پروپافنون و فلکاینید
  • داروهای ضدافسردگی سه‌حلقه‌ای مانند دزپیرامین، وایمی پرامین
  • داروهایی که منجر به کبودی و خون‌ریزی می‌گردد، مانند داروهای ضد پلاکت از جمله کلوپیدوگرل
  • داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن
  • داروهای ضدلخته شدن خون مانند وارفاربن
  • بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز با فلوکستین کشنده است. داروهایی شامل ایزوکاربوکسازید، لینزولید، متیلن بلو، موکلوبماید، فنلزین، پروکاربازین، راساجیلین، سافینامید، سلژیلین و ترانیل‌سیپرومین
  • آسپرین
  • داروهای افزایش سروتونین شامل سیتالوپرام، پاروکستین، نوراپی‌نفرین
  • محصولات خواب آور شامل الکل، ماری‌جوانا، آنتی‌هیستامین‌ها، آلپرازولام، دیازپام و زولپیدم، کدئین 

هشدارهای مصرف قرص فلوکسیتین

  • مصرف داروی فلوکستین باعث ایجاد خواب آلودگی می شود، سعی کنید در زمانی که این دارو را مصرف می‌کنید، از فعالیت هایی که نیاز به هوشیاری بالا دارند (همچون رانندگی) بپرهیزید.
  • مصرف الکل و ماری‌جوانا عوارض داروی فلوکستین را تشدید می‌کنند، بنابراین سعی کنید در زمان مصرف فلوکستین از خوردن الکل پرهیز کنید.
  • چنانچه قصد انجام برخی آزمایش‌ها شامل اسکن مغزی جهت بیماری پارکینسون را دارید، بایستی به این نکته توجه داشته باشید که مصرف داروی فلوکستین ممکن است بر روی نتایج تاثیر بگذارد.
  • چنانچه مبتلا به دیابت هستید، مصرف داروی فلوکستین باعث تحت تاثیر قرار گرفتن میزان قند خون شما خواهد شد، بنابراین باید قند خون خود را به طور منظم بررسی نمایید و با پزشک در میان بگذارید.
  • مصرف داروی فلوکستین گاها و در موارد نادر باعث نعوظ طولانی یا دردناک در مردان می‌شود که در صورت مشاهده این مورد لازم است به سرعت به پزشک مراجعه کنید و مصرف این دارو را نیز قطع نمایید.
  • زنان باردار بایستی تنها در صورت ضرورت داروی فلوکستین را مصرف کنند، چراکه ممکن است به جنین آسیب برساند. با توجه به آمار نوزادانی که مادر در سه ماه آخر بارداری این دارو را مصرف کرده است دارای علائمی شامل مشکل در غذا خوردن و تنفس، تشنج، سفت شدن عضلات و گریه‌ی مداوم بوده اند.

برای دریافت مشاوره در زمینه داروهای اعصاب و روان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

چنانچه بیمار فراموش کند، در زمان هایی که در نظر گرفته است، داروی فلوکستین را مصرف کند، چه باید کند؟

در صورتی که بیمار در زمان مشخص فراموش کند داروی فلوکسیتین را مصرف کند، بایستی در اولین زمان ممکن آن را مصرف نماید. اما در صورت که در زمان نزدیک به دوز بعدی هستید، نیازی به مصرف دوزی که فراموش کرده‌اید نیست.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

 

 

 

منبع : قرص فلوکستین 10 و 20 برای چیست

 

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب نوزاد زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

منبع : تعبیر خواب نوزاد از نظر یونگ

تعبیر خواب نوزاد از نظر معبران باستانی

معمولا تعبیر خواب نوزاد، از اتفاقات مهم و خوشایندی خبر می‌دهد و نشان دهنده پیشرفت و تغییر مثبت در زندگی است. شکل و قیافه نوزاد و همینطور کاری که انجام می‌دهد نیز می‌تواند در تعبیر خواب نوزاد مهم باشد.

به طور کلی نوزاد در خواب نشان معصومیت‌ و بی‌گناهی‌ است. در ادامه تعبیر خواب نوزاد را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم:

تعبیر خواب نوزاد از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین اینگونه دیدن نوزاد را در خواب تعبیر می‌کند، اگر فردی خواب نوزاد بییند، به طوری که در خواب صاحب نوزاد دختر (یا زاییدن دختر) می‌شود، نشان سلامتی و شادی از اهل است.

اگر فردی خواب نوزاد بییند، به طوری که در خواب صاحب نوزاد پسر می‌شود، بدین معنی است که او در زندگی صاحب فرزند دختر خواهد شد.

همینطور اگر شخصی در خواب ببیند که دختر دار می‌شود، بدین معنی است که او در زندگی صاحب فرزند پسر خواهد شد.

محمد بن سیرین خواب نوزاد را از این جنبه نیز بررسی کرده است که اگر در خواب ببینید که بچه دار شده اید و خودتان در حال شیر خوردن می‌باشید، بدین معناست که به خواسته‌هایتان نخواهید رسید.

تعبیر خواب نوزاد از نظر امام صادق (ع)

تعبیر خواب نوزاد از نظر امام صادق (ع) نیز از دو جنبه بیان شده است. اگر زنی در خواب دختری زاید، بدین معنی است که او در زندگی صاحب فرزندی خواهد شد که ﺑﺰﺭﮒ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ‌ﺷﻮﺩ.

همینطور اگر زنی در خواب پسری زاید که بلافاصله بعد از تولد حرف بزند، مرگ کسی که خواب دیده است، نزدیک است.

تعبیر خواب نوزاد از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید اگر مردی در خواب به کودکی شیر بدهد، تعبیر آن این است که زندانی خواهد شد و بهتر است برای دفع بلا صدقه بدهد.

و همینطور اگر شخصی در خواب ببیند که نوزادی را سر راه گذاشته‌اند و شخص آن را برمی‌دارد، نشانه آن است که جایی که شخص امید ندارد، چیزی به او خواهد رسید.

اگر شخصی در خواب ببیند که کودکی در حال اذان گفتن است، اینگونه تعبیر می‌شود که او با پدر و مادرش وداع کرده و از آن ها جدا خواهد شد.

تعبیر خواب از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب نوزاد ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند.  

تعبیر خواب نوزاد در روانشناسی | نگاهی به تعبیر رویا به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که به طور کلی دیدن خواب نوزاد، نشان دهنده یک اتفاق جدید و فرصت های خوب پیش رو می‌باشد. نوزاد نشان دهنده شخصیت و یا توانایی فرد برای ورود به این اتفاق جدید و یا پروژ نو است.

نوزاد در خواب نشان از معصومیت و یک شروع دوباره است و به موردی از وجود شما اشاره می‌کند که آسیب پذیر می‌باشد.

خندیدن نوزاد در خواب

اگر شخصی در خواب ببیند که نوزادی به او می‌خندد، بدین معنی است که لذت وصف نشدنی را تجربه خواهد کرد.

نوزاد گریان

اگر شخصی در خواب نوزاد گریان ببیند، به عقیده یونگ بدین معنی است که بخشی از وجود شخص و یا نیازهای فرد در گذشته مورد توجه قرار نگرفته و تامین نشده است.

نوزاد سقط شده

تعبیر نوزاد سقط شده در خواب از نظر یونگ بدین صورت است که شخص چیزی را که در حال پیشرفت و گسترش بوده است را از دست خواهد داد. این موارد می‌توانید یک رابطه و یا یک بخشی از شخصیت و یا توانایی های فرد باشد.

خواب دیدن نوازد زن باردار

اگر زن بارداری خواب نوزاد ببیند، نشان دهنده این است که او از بچه دار شدن و یا نگه داشتن جنین در طول بارداری می‌ترسد و نگران است.

دیدن بدن بزرگسال با سر نوزاد

از دیدگاه یونگ دیدن بدن بزرگسال با سر نوزاد نشان دهنده این است که فرد در دوران کودکی آسیب دیده است، شکننده و آسیب پذیر است و نیاز به مراقبت دارد. این شخصی در مسئولیت هایی که بر عهده دارد کوتاهی می‌کند. این افراد با اینکه از نظر جسمی بالغ شده‌اند، از نظر افکار هنوز نابالغ هستند.

دیدن بدن نوزاد با سر بزرگسال

اگر فردی در خواب بدن نوزادی را با سر بزرگسال ببیند، نشان دهنده این است که شخص دارای تفکر منطقی و عقلانی بوده و در حین حال دارای عواطف و احساسات نابالغ است.

پذیرفتن نوزادی به فرزندی

به عقیده یونگ پذیرفتن نوزادی به فرزندی در خواب نشان دهنده این است که شخص روش جدیدی را برای زندگی انتخاب کرده است. یا کار و مسئولیتی را بر عهده خواهد گرفت که نیازمند مراقبت است.

افتادن نوزاد

اگر فردی خواب ببیند که نوزادی از دست او به زمین می‌افتد، بدین معنی است که او به نیازهای اولیه‌اش بی توجه است و در ارتباط با جنس مخالف دارای ضعف است.

همینطور می‌تواند به معنای از دست دادن یک فرصت، خیانت کردن به دیگری نیز باشد.

تعبیر خواب نوزاد در روانشناسی | تعبیر خواب نوزاد از دیدگاه آنلی بیتون

آنلی بیتون اینگونه دیدن خواب نوزاد را تعبیر می‌کند؛ به طور کلی دیدن خواب نوزاد نشان از شادی در زندگی دارد.

به عقیده آنلی بیتون اگر دختری در خواب ببیند که صاحب نوزادی است، بدین معنا می‌باشد که متهم به کارهای غیراخلاقی خواهد شد.

اگر نوزادی را در حال شنا کردن ببینید، بدین معنی است که از سختی و گرفتاری رها خواهید شد.

دیدن نوزاد مرده در خواب نشانه‌ ناراحتی و نگرانی می باشد. اگر زنی در خواب از نوزاد خود در حال پرستاری باشد، بدین معنی است که کاری دلپذیر انجام خواهد داد. با توجه به این که معنای خواب تعابیر مختلفی می‌تواند داشته باشد، برای دریافت تعبیر خواب خود کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

 

 

 

منبع : تعبیر خواب نوزاد از نظر یونگ

 

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

دارو یا قرص نورتریپتیلین ، یکی از داروهایی است که برای درمان مشکلات روحی و روانی همچون افسردگی تجویز می‌شود. این دارو با نام تجاری آونتیل، پاملور و نام رایج  نورتریپتیلین “Nortriptyline ” شناخته می‌شود. داروی نورتریپتیلین نباید به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف شود. تاثیر داروهای اعصاب و روان بعد از چند روز تا چند هفته مشخص می‌شود، بنابراین بدون نظر متخصص دارو را مصرف و یا قطع نباید کرد. برای اجتناب از عوارض دارو بسیاری از درمانگران روش‌های غیردارویی را به کار می‌برند که می‌توانید در مقاله درمان افسردگی با این روش‌ها آشنا شوید. در ادامه عواض، دوز، موارد و نحوه مصرف و تداخلات دارویی با نورتریپتیلین را آورده‌ایم.

 

منبع : قرص نورتریپتیلین برای چی تجویز می شود

داروی یا  قرص نورتریپتیلین چیست ؟

داروی نورتریپتیلین برای درمان مشکلات روحی روانی همانند افسردگی و تسکین دردهای عصبی از سوی پزشک تجویز می‌شود. داروی نورتریپتیلین از دسته داروهای سه حلقه‌ای است و مصرف آن حس خوبی در فرد ایجاد کرده و ضمن کم کردن اضطراب و تنش روانی باعث تقویت روحیه او می‌شود. برای اشنایی با ویژگی‌های داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای کلیک کنید.

داروی نورتریپتیلین در جهت جلوگیری از خودکشی بیمار مبتلا به افسردگی نیز کاربرد دارد و دارای مزایای زیادی است. اما طبق آمار که در اثر مصرف نادرست و در افراد کمتر از 25 سال این دارو باعث شدیدتر شدن افسردگی نیز شده است.

 

موارد مصرف داروی نورتریپتیلین

مهم‌ترین موارد مصرف داروی نورتریپتیلین، درمان بیماری افسردگی است. این دارو گاها برای شب ادراری در کودکان، درد نوروپاتی، اختلال بیش فعالی کمبود توجه، متوقف کردن سیگار و اضطراب نیز تجویز می‌گردد. داروی نورتریپتیلین در کاهش علائم افسردگی، کم خوابی و کمبود اشتها موثر است. برای اشنایی با سایر داروهای ضد افسردگی کلیک کنید.

در نظر داشته باشید، چنانچه به یکی از بیماری‌های زیر مبتلا هستید و دارو مصرف می ‌نید، حتما در مورد مصرف قرص نورتریپتیلین با پزشک خود مشورت کتید.

  • الکلسیم‌حاد
  • آسم
  • اختلالات دوقطبی
  • اختلالات خونی و گوارشی
  • گلوکوم با زاویه باریک
  • افزایش فشار داخل کره چشم
  • پرکاری تیروئید
  • هیپرتروفی پروستات
  • عیب‌کار کلیه
  • اسکیزوفرنی
  • حملات تشنجی
  • حساسیت به داروهای ضدافسردگی سه حلقه‌ای
  • احتباس ادرار

نحوه مصرف داروی نورتریپتیلین

داروی نورتریپتیلین با تاثیر بر روی انتقال دهنده‌های عصبی بیمار باعث بهبودی می‌شود. میزان و دوز مصرفی داروی نورتریپتیلین توسط پزشک بایستی تعیین شود. می‌توانید پیش از شروع مصرف راهنمای دارویی داخل جعبه این دارو را به دقت مطالعه نمایید.

دوز مصرفی داروی نورتریپتیلین

درمانگر پس از ارزیابی با توجه به شرایط بیمار و عوارض احتمالی این دارو، دوزهای مختلفی از آن را تجویز می‌کند. 

اما به طور معمول داروی نورتریپتیلین برای افراد بین ۱۳ تا ۱۸ سال، ۳۰ تا ۵۰ میلی گرم در روز در ۳ تا ۴ وعده و گاهی یک دوز در روز، برای بزرگسالان ۲۵ تا ۱۵۰ میلی گرم در روز در دوزهای جداگانه یا به صورت متوالی و برای سالمندان نیز ۱۰ تا ۷۵ میلی گرم در روز در وعده‌های جداگانه یا یک دوز کلی در یک روز تجویز می‌شود. 

برای افزایش کیفیت رویه درمان بهتر است که این دارو را در زمان‌های معینی در طول روز استفاده کنید. نکته ای که بایستی بدان توجه داشته باشید این است که به هیچ وجه بدون مشورت با پزشک دوز مصرفی دارو را افزایش ندهید و یا در اثر رو به بهبودی به یکباره مصرف دارو را قطع ننمایید. چراکه قطع خودسرانه این دارو باعث ایجاد عوارضی همچون تغییرات خلقی، بی ثباتی روانی، سردرد، خستگی و مشکلات خواب می‌شود.

چه زمانی دارو تاثیر خود را می‌گذارد؟

لازم است توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید تاثیرات داروی نورتریپتیلین را ببینید بایستی به طور مداوم و پیوسته در ساعات معین، دوزهای تجویز شده توسط پزشک را متناسب با شرایطی که دارید، دریافت نمایید.

معمولا قرص و داروی نورتریپتیلین پس از گذشته یک تا چهار هفته تاثیر خود را بر روی بیمار نشان می‌دهد. بهتر است در این بازه زمانی چنانچه علائمی را دیدید که موجب بدتر شدن‌تان شده، به پزشک خود اطلاع دهید.

 

مسمومیت ناشی از قرص و داروی نورتریپتیلین

قرص یا داروی نورتریپتیلین سطح سروتونین را در بدن فرد بیمار افزایش می‌دهد. احتمال بروز یک بیماری بسیار جدی به نام سندروم _ مسمومیت سروتونین بسیار کم است. مسمومیت‌های دارویی‌ وقتی ره می‌دهد که با سایر داروهایی که موجب افزایش سطح سروتونین می‌شوند، مصرف گردد.

بنابراین بهتر است در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک خود صحبت کنید به خصوص اگر عوارضی مثل تپش قلب، توهم، ناهماهنگی در حرکات، سرگیجه شدید، تهوع، استفراغ و اسهال شدید، لرزش ماهیچه‌ای، تب بی‌دلیل، آشفتگی و بی‌حوصلگی را مشاهده کردید.

عوارض قرص یا داروی نورتریپتیلین

برخی عوارض قرص یا داروی نورتریپتیلین طبیعی است که می‌توانید با اطلاع از آن‌ها در جهت رفعشان اقدام نمایید.

  • خشکی دهان
  • یبوست و سوهاضمه
  • اسهال یا تهوع
  • خواب آلودگی
  • خستگی
  • سرگیجه
  • مشکلات بینایی مانند تاری دید 
  • در اویل مصرف امکان سرگیجه با تغییر وضعیت بدن

عوارض غیر معمول

چنانچه پس از مصرف داروی نورتریپتیلین عوارض زیر را داشتید، بایستی که به پزشک خود اطلاع دهید.

  • اضطراب و پریشانی
  • اختلال در خواب
  • مشکل در دفع ادرار
  • احساس گز گز انگشتان
  • تغییر غیر عادی در اشتها یا وزن
  • تغییر طعم ها در دهان
  • زنگ زدن گوش
  • لکه های قرمز پوستی خارش دار
  • ریزش مو 
  • تعریق شدید
  • ضربان قلب نامنظم

عوارض جانبی جدی و خطرناک

برخی از عوارض داروی نورتریپتیلین جدی و خطرناک هستند، اگر عوارضی همچون موارد زیر مشاهده کردید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

  • سرگیجه شدید
  • تپش قلب سریع یا نامنظم
  • غش کردن
  • تشنج
  • درد یا تورم یا سرخی چشم
  • گشادی مردمک چشم 
  • تغییرات بینایی مانند دیدن رنگین کمان دور منابع نوری موقع شب

تداخلات دارویی با قرص نورتریپتیلین

یکی از مواردی که چندین بار تاکید کرده‌ایم این است که پیرامون داروهایی که مصرف می‌کنید، با پزشک خود مشورت کنید تا عوارض جانبی این دارو را کاهش دهید. به طور مثال مصرف داروی نورتریپتیلین با داروهای خواب آور، عوارض جانبی آن را افزایش می‌دهد. همینطور داروهای تسکین دهنده عضلانی و داروهای ضد اضطراب و سرگیجه، داروهای ضد افسردگی مثل سیتالوپرام، اس‌سیتالوپرام، فلوکسیتین، فلووکسامین یا سرترالین و … دارای تداخل دارویی با داروی نورتریپتیلین می‌باشد که بهتر است از تمامی آن‌ها قبل از مصرف دارو نامبرده مطلع گردید.

  • مخدرهایی که کاهنده‌ی سرفه یا درد هستند مثل کدئین
  • الکل
  • ماری‌جوآنا
  • داروهای خواب یا ضد اضطراب شامل آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم
  • شل کننده عضلانی شامل کاریزوپرودول، سیکلوبنزاپرین
  • آنتی هیستامین‌ها شامل سیتریزین، دیفن هیدرامین

در صورت تشدید یا عدم بهبود افسردگی با وجود مصرف داروها، حتما مشاوره افسردگی دریافت کنید.

دیگر تداخلات دارویی

برخی از داروهایی که با نورتریپتیلین تداخل دارویی دارند عبارتند از:

  • رقیق کننده‌های خون مانند وارفارین
  • دسولفیرام
  • مکمل‌های تیروئید
  • داروهای آنتیکولینرژیک‌ مانند بنزتروپین، آلکالید‌های بلادونا
  • برخی از داروهای درمان فشار خون مانند و موثر در مغز شامل کلونیدین و گوانابنز
  • داروهای بازدارنده مونوآمین اکسیداز (MAO) مانند آیزوکروبوکسازید، لینزولید، متیلن بلو، موکلوبماید، فنلزین، پروکاربازین، رازاگیلین، سافینامید، سلژیلین و ترانیل سیپرومین 
  • داروهای موثر بر روند خروج نورتریپتیلین از بدن شامل سایمتیدین، تربینافین
  • داروهای درمان تپش قلب نامنظم مانند کوینیدین، پروپافنون و فلکاینید

این تداخلات دارویی لیست کاملی نیست و بهتر است تمامی داروهایی که مصرف می‌کنید را به اطلاع پزشک خود برسانید.

سخن آخر

  • یکی از تاثیراتی که این دارو بر روی بیمار می‌گذارد این است که در اوایل مصرف ممکن است، تمایل به خودکشی را افزایش دهد، به همین دلیل بهتر است در هفته‌های اولِ درمان، بیمار تحت نظر باشد.
  •  در صورتی که باردار هستید، فقط در صورت ضرورت و با تجویز پزشکی این دارو را مصرف کنید.
  • داروی نورتریپتیلین، به صورت شربت نیز وجود دارد، که در این صورت حاوری مقداری الکل است، در صورتی که مبتلا به بیماری دیابتی، وابستگی الکل، بیماری کبدی هستید و یا در شرایطی که نیاز به محدود کردن یا عدم مصرف الکل دارید با پزشک خود در میان بگذارید.
  • مصرف داروی نورتریپتیلین، در بیماران مبتلا به دیابت باعث می‌شود که کنترل قند خون دشوارتر شود که در این مورد نیز نظر پزشک حائز اهمیت است.

برای دریافت مشاوره در زمینه داروهای اعصاب و روان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

موارد مصرف داروی نورتریپتیلین چه می باشد؟

درمان بیماری افسردگی، شب ادراری در کودکان، درد نوروپاتی، اختلال بیش فعالی کمبود توجه، متوقف کردن سیگار و اضطراب از مهم‌ترین موارد مصرف داروی نورتریپتیلین است که باعث کاهش کاهش علائم افسردگی، کم خوابی و کمبود اشتها و … می گردد.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

 

 

منبع : قرص نورتریپتیلین برای چی تجویز می شود

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تربیت و کنترل کودکان بیش فعال همواره برای پدر و مادرها با چالش‌های زیادی همراه است. بسیاری از والدین در این شرایط نمی‌دانند در برابر پرتحرکی کودک باید چگونه واکنش نشان دهند و ممکن است تا حد زیادی از سربه هوایی فرزندشان خسته شوند. این مسئله به خودی خود می‌تواند واکنش‌های نامناسبی نظیر پرخاشگری کلامی و فیزیکی را به همراه بیاورد که با ایجاد اثرات منفی روی کودک به پیچیدگی هرچه بیشتر اوضاع می‌انجامد. اگر فرزندتان مبتلا به اختلال بیش فعالی است و نمی‌دانید چگونه باید با او رفتار کنید در ادامه توصیه‌هایی در مورد تربیت و کنترل کودکان بیش فعال ارائه کرده‌ایم که می‌توانند در این زمینه به شما کمک نمایند. در صورت وجود هر سوال برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع : تربیت کودکان بیش فعال با 7 اصل

تربیت و کنترل کودکان بیش فعال بر اساس ویژگی های آن ها

اختلال بیش فعالی یا ADHD یکی از اختلالات عصبی رشدی است که اغلب در سنین کودکی بروز می‌یابد. کودکان بیش فعال دو نقص عمده دارند که کم توجهی و تحرک بیش از حد را شامل می‌شود. از جمله علائمی که در تربیت و کنترل کودکان بیش فعال باید مد نظر قرار داد، به شرح زیر هستند. برای اشنایی بیشتر با علائم و علل اختلال بیش فعالی در کودکان کلیک کنید.

  • کودکان بیش فعال توجه چندانی به جزئیات ندارند.
  • آن‌ها در حین انجام تکالیف نمی‌توانند تمرکز خود را حفظ کنند.
  • دائما حواس‌شان جای دیگری است و هنگام مکالمه توجه کمی به فرد مقابل دارند.
  • در به پایان رساندن وظایف و تکالیف‌شان با مشکل مواجه هستند.
  • معمولا از انجام تکالیفی که نیازمند فعالیت ذهنی هستند متنفرند.
  • در اکثر اوقات وسایل خود را گم می‌کنند.
  • به راحتی حواس‌شان با محرک‌های خارجی پرت می‌شود.
  • دائما کارهای روزمره خود را فراموش می‌کنند.
  • دائما روی صندلی وول می‌خورند یا هنگامی که نشسته‌اند دست و پای خود را تکان می‌دهند.
  • نمی‌توانند به مدت طولانی روی صندلی بنشینند.
  • معمولا در مکان‌هایی که مناسبتی ندارد می‌دوند یا از در و دیوار بالا می‌روند!
  • فعالیت‌هایشان با سر و صدای زیاد همراه است.
  • دائما در حال حرکت هستند.
  • بیش از حد حرف می‌زنند.
  • وسط حرف دیگران می‌پرند.
  • اگر از آن‌ها سوال بپرسند معمولا قبل از اتمام پرسش پاسخ را می‌پرانند.
  • انتظار کشیدن در موقعیت‌هایی نظیر ماندن در صف برای‌شان بسیار دشوار است.

توصیه هایی برای تربیت کودکان بیش فعال

با توجه به علائم گفته شده در مورد اختلال ADHD تعامل با این کودکان اغلب بسیار دشوار است. از همین رو والدین در تربیت آن‌ها با چالش‌های بیشتری رو به رو می‌شوند. برای اینکه بتوانید بر این چالش‌ها غلبه نمایید علاوه بر پیگیری درمان‌های تخصصی از طریق روانشناس و روانپزشک در نظر گرفتن توصیه‌های زیر به شما کمک می‌نماید.

[box type=”shadow”]
بیشتر بخوانید : کودکان استثنایی [/box]

1- نگرش مثبتی نسبت به فرزندتان داشته باشید و آن را حفظ نمایید

به عنوان پدر و مادر بهترین راه تربیت و کنترل کودکان بیش فعال داشتن نگرش مثبت نسبت به آن‌ها است. چراکه برخی از والدین در این شرایط دائما به فرزند خود برچسب‌های زننده می‌زنند و او را با الفاظی نظیر “خنگ”، “سر به هوا”، “احمق” و … خطاب می‌کنند.

این کار با ایجاد تاثیرات منفی روی اعتماد به نفس کودک علاوه بر مشکلات مرتبط با بیش فعالی منجر به بروز مشکلات روانشناختی دیگری نیز می‌شود که تعاملات بین فردی را بیش از پیش سخت می‌سازد. در نتیجه همواره به فرزندتان نشان دهید شرایط او را درک می‌کنید و در کنارش هستید تا مشکلات رفتاری‌اش بهبود یابند.

2- تربیت کودکان بیش فعال | رفتارهای مخرب را در بافت اختلال نگاه کنید

همواره به یاد داشته باشید که بسیاری از رفتارهای مخرب کودک بیش فعال عمدی نیستند. در نتیجه برای تربیت و کنترل کودکان بیش فعال باید اطلاعات خود را از علائم رفتاری ADHD بالا ببرید و به یاد داشته باشید این‌ها جزئی از مشکل کودک هستند که باید برای رفع آن‌ها تلاش کرد. پس سرزنش بیش از حد خود یا فرزندتان نمی‌تواند به بهبود اوضاع کمکی نماید.

3- انتظارات خود را با توانمندی‌های کودک هماهنگ نمایید

برای تربیت کودکان بیش فعال باید ضعف‌هایشان را بشناسید و در آن موارد انتظارات خود را کمی تعدیل نمایید. برای مثال مبتلایان به ADHD هنگام گوش دادن به یک سخنرانی بلند یا انجام تکالیف زمان‌بر بارها دچار حواسپرتی می‌شوند. پس نمی‌توانید به مدت طولانی از آن‌ها بخواهید به حرف‌های‌تان گوش دهند یا تکالیف مدرسه‌شان را یک جا انجام دهند. در عوض می‌توانید تکالیف را به چند بخش کوتاه مدت تقسیم کنید تا فرزندتان بتواند در زمان‌های مختلف به آن‌ها بپردازد.

4- تربیت کودکان بیش فعال | به توانمندی های فرزندتان باور داشته باشید

اینکه کودک‌تان مبتلا به بیش فعالی باشد به معنای این نیست که نمی‌تواند در هیچ زمینه‌ای پیشرفت کند یا توانمندی خاصی ندارد. برای تربیت و کنترل کودکان بیش فعال خود بهتر است توانایی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد فرزندتان را کشف کرده و همواره در مورد آن‌ها به او بازخورد بدهید. همچنین در مورد رفتارهای مشکل ساز نیز دائما به کودک یادآور شوید که می‌تواند این مشکلات را اصلاح کند و به مرور زمان اعمال بالغانه‌تری را از خود نشان دهد.

5- یک روتین خاص را برای کارهای مختلف کودک در نظر بگیرید

در زندگی کوکان مبتلا به بیش فعالی برخورداری از ثبات از اهمیت بسزایی برخوردار است. از همین رو بهتر است برنامه روزانه و هفتگی متداولی برای آن‌ها در نظر بگیرید. به طوری که آن‌ها هر روز به طور منظم در ساعت خاصی از خواب بیدار شوند، در زمان مشخصی وعده‌های غذایی‌شان را بخورند و در نهایت شب در ساعتی مشخص به رختخواب بروند.

برای موفقیت آمیز بودن روش تربیت و کنترل کودکان بیش فعال حتما این نظم در اکثر فعالیت‌های روزمره رعایت شود. برای مثال اگر فرزندتان به مدرسه می‌رود همواره شب قبل به او کمک کنید تا وسایلش را آماده کند و زمان‌های مشخصی را به انجام تکالیفش اختصاص دهد.

6- تربیت و کنترل کودکان بیش فعال | برای انجام تکالیف محیط آرامی در اختیار کودک قرار دهید 

در نظر داشته باشید که حواسپرتی به وسیله محرک‌های خارجی یکی از علائم اصلی اختلال ADHD است. در نتیجه اگر از فرزندتان می‌خواهید یک تکلیف خاص را انجام دهد، باید فضای آرامی در اختیار او بگذارید و عوامل حواسپرتی را تا جای ممکن به حداقل برسانید تا کودک بتواند عملکرد بالاتری داشته باشد.

7- مراقب نوع تغذیه کودک باشید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سبک غذا خوردن مبتلایان به بیش فعالی باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد. برای مثال آن‌ها نباید بیش از 3ساعت گرسنه بمانند. چرا که افت قندخون در افزایش تحریک پذیری و مشکلات تمرکز موثر است. در نتیجه سعی کنید میان وعده‌های کودک را افزایش دهید. همچنین به کمک پزشک و آزمایش خون اطمینان حاصل کنید که سطح مناسبی از مواد معدنی نظیر آهن و منیزیم در بدن فرزندتان وجود دارد. چرا که کمبود این مواد نیز می‌تواند علائم ADHD را تشدید نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

چطور به کودک بیش فعال کمک کنیم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد؟

والدین و سایر بزرگترها به دلیل پرتحرکی و عدم تمرکز کودکان مبتلا به ADHD اغلب بیشتر آن‌ها را دعوا می‌کنند که این مسئله روی اعتماد به نفس آن‌ها تاثیر می‌گذارد. همچنین افت عملکرد در مدرسه و عدم پذیرش از جانب همسالان نیز در این موضوع تاثیرگذار است. پرهیز از اقداماتی نظیر برچسب زدن یا پرخاشگری، کمک گرفتن از جلسات رواندرمانی و آموزش مهارت‌های اجتماعی از جمله اقداماتی است که در بهبود این مشکل تاثیر بسزایی دارند.

 

 

 

منبع : تربیت کودکان بیش فعال با 7 اصل

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

مراکز استعدادیابی کودکان مشهد کدام‌اند و چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟ استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چراکه هر کودکی با توانمندی‌های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی کشف و هدایت شود احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت. با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در مشهد زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. جهت دریافت خدمات مشاوره کودک کلیک کنید.

 

 

منبع : استعدادیابی کودکان مشهد

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا ازمعلولیت رنج می‌برند نیز در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند.

برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پاراالمپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

استعدادیابی کودکان مشهد | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بیانجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائماً تکالیف را پشت گوش بیاندازد. درنتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعدادهای او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعدادهای فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان مشهد | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال  بسیاری از آن‌ها با روش‌های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعدادهای کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

1- اولین قدم مشاهده درست

گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعدادهای او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با بهترین وجدیدترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

2- کنار گذاشتن پیش‌فرض‌ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملاً متفاوت داشته باشند. سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلاً علاقه‌ای به قرار گرفتن در مسیرهای دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌های دوچندانی را از خود نشان دهد.

3- خودداری از مقایسه

همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعدادهای مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند هم سن و سالانش نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

4- قرار دادن کودک در یک محیط غنی

بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در کودکی در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود هرگز استعدادهای او قابلیت رؤیت شدن پیدا نمی‌کنند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ها اکتشاف کند.

5- اهمیت قائل شدن برای رؤیاهای کودک

تقریباً همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رؤیاهای خود بگوید. مثلاً برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها از رؤیاهای از خود برای خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویاها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش بدهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگ ترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند.

استعدادیابی کودکان مشهد | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص برای استعدادیابی کودکان

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان مشهد

موسسه استعدادیابی کودکان فردای روشن مشهد، فرحبخش غربی، خیابان معرفت، معرفت ۲، پلاک ۱۴
موسسه استعدادیابی کودکان نوبنیاد مشهد، بلوار هفت تیر، هفت تیر ۲۳ (نرسیده به میدان ویلا سمت چپ)، پلاک ۵۶
موسسه استعدادیابی کودکان اندیشه کیان مشهد، بلوار پیروزی، بین پیروزی ۶۱ و ۶۳، پلاک ۱۱۹

سؤالات متداول

– استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند. مقاله آموزش پدر و مادر را مطالعه نمایید.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

 

منبع : استعدادیابی کودکان مشهد

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

علت تنفر مرد از همسرش چیست؟ حتما تا به حال جمله “زمان همه چیز را حل می‌کند” را بارها و بارها شنیده‌اید. اما آیا واقعا زمان می‌تواند هر مشکلی را حل کند حتی اگر آن مشکل به حد تنفر در وجود یک شخص ریشه دوانده باشد؟ برخی از مردان پس از مدت زمانی احساس می‌کنند طرف مقابل، همسر ایده آل آن‌ها نیست. شاید این احساس گذرا باشد و در برخی افراد به زودی از بین برود اما اگر به مرور زمان این احساس شدت بگیرد و به یک تنفر درونی تبدیل شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چه عواملی زمینه را برای بروز چنین حس نفرتی ایجاد کرده است؟ آیا حس تنفر مرد نسبت به همسر خود امری عادی است یا باید علل آن را شناخت و از بروز این احساس نفرت جلوگیری کرد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مقاله با ما همراه باشید و یا برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

منبع : علت تنفر مرد از همسر اش چیست

احساس تنفر به همسر

زندگی همیشه مسیر همواری را طی نمی‌کند و وجود فراز و نشیب‌ها امری طبیعی و غیر قابل اجتناب هستند. اگر در هنگام روبه‌رو شدن با مشکلات احساس می‌کنید که تمامی مسائل از جانب همسرتان است و او را در تمامی موضوعات مقصر می‌دانید، کمی توقف کنید و احساس خود را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر نسبت به همسر خود کینه به دل دارید، زندگی شما در معرض خطر قرار دارد و لازم است بررسی‌های بیشتر توسط مشاوره خانواده صورت گیرد. با این حال احساس نفرت معمولا با علائمی همچون موارد زیر خود را نشان می‌دهد.

  • گوشه گیری و عدم صحبت نمودن با همسر
  • ناامیدی و احساس غم
  • کاهش میل جنسی
  • عدم پایبندی به مسئولیت‌ها و تعهدات
  • اختصاص دادن وقت بیشتری به کار
  • دیر آمدن به منزل
  • توهین و تحقیر

بیشتر بخوانید : علت سرد شدن رابطه زناشویی

علت تنفر مرد از همسرش

1. عدم رعایت آراستگی

قدیمی‌ها معتقدند که زنان به واسطه گوش عاشق می‌شوند و مردان به واسطه چشم. این اعتقاد اگرچه از تمامی جوانب درست و قطعی نیست اما تا حد زیادی بر این واقعیت دلالت می‌کند که مردان دوست دارند همسرشان همیشه آراسته و مرتب باشند. متاسفانه اکثر خانم‌ها تنها زمانی که به مهمانی می‌روند یا قصد بیرون رفتن از منزل را دارند به آراستگی خود اهمیت می‌دهند. عدم آراستگی زنگ هشداری است که دائما به صدا در می‌آید و مردان را به نوعی احساس انزجار نسبت به همسر خود می‌کشاند.

2. علت تنفر مرد از همسرش | وابستگی زن

برخی زنان به شدت به همسر خود وابسته هستند، هیچ استقلالی نداشته و تحت سلطه همسر خویش می‌باشند. وابستگی بیش از اندازه و مطیع بودن زن باعث دل زدگی از طرف مرد می‌شود. در طولانی مدت مردان به احساس نفرت دچار می‌شوند و تاب دیدن همسر وابسته خود را هم ندارند.

3. حسادت

اگر حسادت زن تا حدی ادامه یابد که زندگی اجتماعی مرد را هم تحت الشعاع قرار بدهد و به او اجازه برقراری ارتباط با هیچکس داده نشود، این مسئله به مرور باعث کناره گیری و کاهش صمیمت بین زن و شوهر خواهد شد و یک حس بیزاری را به وجود می‌آورد.

4. سلطه گری زنان

با توجه به ویژگی‌های ذاتی، مردان نسبت به زنان احساس قدرت بیشتری دارند و از اینکه حرف اول و آخر را خودشان بزنند احساس قدرت و اعتماد به نفس پیدا می‌کنند. اگر به هر دلیلی زنان نسبت به مردان قدرت بیشتری احساس کنند و سعی داشته باشند حرف خود را به کرسی بنشانند با رفتار سرد و بدون محبت همسر روبه‌رو می‌شوند.

5. علت تنفر مرد از همسرش | استقلال زیاد زن

مردان دوست ندارند همسرشان استقلال زیادی داشته باشند. در واقع حدی از وابستگی، لازمه حفظ رابطه گرم و صمیمی بین زن و شوهر است. مرد دوست دارد که زن به حمایت او نیاز داشته باشد.

6. احساس بی علاقگی زن به رابطه جنسی

رابطه جنسی لازمه تداوم یک زندگی مشترک است. مردان گرایش زیادی به برقراری رابطه جنسی دارند و اگر ببینند که شریک جنسی زندگی‌اش به این رابطه علاقه نشان نمی‌دهد یا در حین انجام رابطه ضعیف عمل می‌کند کم کم از همسر خود فاصله می‌گیرند و  با مرور زمان به احساس تنفر دچار می‌شوند.

بیشتر بخوانید : دلزدگی زناشویی

7. شکوه و شکایت کردن

مردان دوست دارند وقتی به خانه می‌آیند همه چیز آرام باشد و با استقبال گرم همسر خود روبه‌رو شوند اما اگر زن دائما به شکوه و شکایت بپردازد و نق بزند حوصله همسر خود را سر می‌برد.

8. علت تنفر مرد از همسرش | اعتماد به نفس پایین

اگر زن از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشد و خود را فردی ضعیف نشان دهد با احساس تنفر مرد روبه‌رو خواهد شد. در واقع مردان از زنانی که برای شروع و انجام هرکاری اعتماد به نفس لازم را ندارند فاصله می‌گیرند.

9. جاسوسی

برخی زنان عادت دارند کوچکترین مسئله زندگی خود را به دیگران به ویژه خانواده پدری انتقال دهند. این موضوع علت بسیاری از اختلافات زن و شوهرها و احساس تنفر مردان نسبت به همسران خود می‌باشد.

10. علت تنفر مرد از همسرش | بی اندازه خرید کردن

خرید بی اندازه بدون اینکه ضرورتی در کار باشد باعث می‌شود از ناحیه مردان این گونه برداشت شود که همسرشان پولی را که وی به زحمت به دست آورده به هدر می‌دهد و قدر زحمات او را نمی‌داند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا دخالت زن در امور شخصی همسر رفتار معقول و پسندیده‌ای است؟

درست است که زن و مرد نباید چیزی را از هم پنهان کنند اما شاید موضوعی باشد که مرد ترجیح بدهد به تنهایی با آن روبه رو شود یا اینکه بخواهد در زمان دیگری بازگو کند. در این گونه موارد نباید به حریم شخصی وی تجاوز کرد. این مسئله به مرور باعث می‌شود که مرد نسبت به اینگونه رفتارهای همسرش تنفر پیدا کند.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

 

 

منبع : علت تنفر مرد از همسر اش چیست

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

انواع پرده بکارت

انواع پرده بکارت برای خانم‌ها مشخص شده که دارای ویژگی‌های خاصی هستند، در واقع پرده بکارت (hymen) غشای نازکی است که ورودی واژن را می‌پوشاند و در اکثر زنان با اولین رابطه جنسی پاره شده و یک خونریزی سطحی ایجاد می‌کند. از آن جا که در فرهنگ ما پرده بکارت به معنای باکره بودن خانم است، سوالات زیادی در ارتباط با شکل و تشخیص سالم بودن آن پیش می‌آید. توضیح درباره واژه بکارت در این مقاله نمی‌گنجد (مقاله اهمیت باکرگی زنان در ازدواج را مطالعه نمایید.)، بنابراین در ادامه تنها به تشریح انواع و اشکال آن پرداخته‌ایم. با دریافت مشاوره جنسی و یا خرید پکیج های جنسی ذهن نو می‌توانید اطلاعات لازم در این باره را کسب کنید.

 

منبع : انواع پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یا hymen در واقع یک غشای نازک است که ورودی واژن را می‌پوشاند و معمولا با اولین رابطه جنسی پاره شده و یک خونریزی سطحی ایجاد می‌کند. با این حال برخی زنان ممکن است به طور مادرزادی پرده بکارت نداشته باشند یا نوع پرده بکارت در آن‌ها به شکلی باشد که حتی در اولین رابطه جنسی خونریزی تجربه نکنند. از همین رو برخلاف باورهای عمومی نداشتن خونریزی در رابطه جنسی لزوما به معنای باکره نبودن خانم نیست. از نظر شکل و آناتومی بدن انواع مختلفی از پرده بکارت تاکنون مشخص شده که پرده بکارت حلقوی، ارتجاعی، حلقوی، مشبک،دو تکه و مسدود 5 فرم اصلی هستند.

آشنایی با انواع پرده بکارت

همانطور که گفتیم پرده بکارت در همه خانم ها یک شکل نیست. در واقع hymen می‌تواند از نظر آناتومیک در بانوان مختلف متفاوت باشد که در ادامه به توضیح هریک از اشکال آن پرداخته‌ایم.

1- پرده‌بکارت حلقوی

پرده حلقوی رایج‌ترین شکل پرده بکارت است که می‌توان گفت در حدود 90 تا 95درصد بانوان دیده می‌شود. بکارت حلقوی همان طور که از نامش پیداست حفره‌ای گرد یا بیضی شکل است که در ابتدایی‌ترین قسمت واژن قرار گرفته است. البته اندازه این حفره در زنان مختلف متفاوت می‌باشد. یعنی هر چه حفره کوچک باشد، لایه غشایی که در دور قرار دارد بزرگ‌تر است و هر چه حفره بزرگ‌تر باشد، لایه غشایی (همان پرده بکارت) نازک‌تر است. در اولین رابطه احتمال اینکه هیچ خونی نیاید زیاد است، مخصوصا زمانی که رابطه بدون استرس و در کمال آرامش صورت گرفته باشد.

2- پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت ارتجاعی که نام دیگر آن پرده هلالی شکل است (ظاهر آن مانند پرده حلقوی است) خاصیت انعطاف پذیری دارد. به طوری که هنگام دخول کنار رفته و منجر به بروز خونریزی نمی‌شود. در واقع غشای انتهایی این نوع پرده ضخیم بوده و حتی گاه به دلیل عصب و مخاط موجود در آن موجب دردناک شدن رابطه جنسی می‌گردد که با انجام جراحی سرپایی پرده بکارت را از بین می‌برند، تا بیمار بتواند رابطه‌ای لذت بخش داشته باشد.

عدم آشنایی با این نوع پرده می‌تواند سوءتفاهم‌های زیادی را در رابطه زناشویی ایجاد کند. برای مثال در گذشته بسیاری از دختران به خاطر برخورداری از پرده ارتجاعی مورد تهمت قرار می‌گرفتند و گاه به جرم باکره نبودن مجازات می‌شدند. حتی اگر مجازات قانونی در پی نداشت، این موضوع تبعات ناخوشایندی را برای زنان به همراه داشت و منجر به تنش‌های جدی با همسرشان می‌شد. اما امروزه با افزایش سطح اطلاعات در جامعه این مشکلات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

3- پرده‌بکارت مشبک یا غربالی

پرده بکارت مشبک غشایی است که ورودی واژن را به طور کامل می‌پوشاند اما در سطح آن سوراخ‌های ریزی وجود دارد. از همین رو نام مشبک یا غربالی را به آن می‌دهند.

4- پرده بکارت دو تکه یا شیار دار یا تیغه ای

پرده بکارت دو تکه شباهت بسیاری با پرده حلقوی دارد و از نظر شیوع نیز بعد از پرده حلقوی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. شکل بکارت دو تکه به این صورت است که حفره‌ای گرد یا بیضی در ورودی واژن قرار دارد که یک شیار وسط آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند. از همین رو به آن پرده تیغه‌ای یا شیاردار نیز گفته می‌شود.

5- پرده بکارت مسدود

در برخی موارد ورودی واژن دختران به طور کامل بسته است و حفره‌ای برای برقراری رابطه جنسی یا خروج ترشحات و خونریزی پریودی وجود ندارد. این مساله می‌تواند منجر به تجمع خون قاعدگی پشت پرده شده و به بروز درد، عفونت و بیماری بیانجامد. در این شرایط باید برای درمان به یک متخصص مراجعه نمایید. برای درمان بکارت مسدود در جریان یک بیهوشی سطحی، انسداد پرده با  عمل جراحی برداشته می‌شود.

آشنایی با انواع بکارت مصنوعی

با توجه به اینکه در بسیاری از فرهنگ‌ها برای بکارت زن و خونریزی در اولین رابطه جنسی اهمیت زیادی قائل هستند، بسیاری از دختران که به هر دلیل بکارت خود را قبل از ازدواج از دست می‌دهند، به دنبال روش‌های درمانی برای ترمیم بکارت خود می‌روند. برای مثال دوختن ناحیه ورودی واژن یا گذاشتن کپسول‌هایی که حاوی مواد قرمز رنگ هستند در درون واژن از جمله این روش‌های ترمیمی است که در اصطلاح بکارت مصنوعی ایجاد می‌کنند. باید متذکر شویم که عدم صداقت در ازدواج می‌تواند عواقب سنگینی داشته باشید، به همین منظور در چنین شرایطی حتما مشاوره ازدواج دریافت کنید.

با این حال امروزه این موضوع برای بسیاری از افراد جا افتاده است که عدم خونریزی لزوما به معنی باکره نبودن نیست؛ چراکه ممکن است پرده از ابتدا وجود نداشته باشد، از نوع ارتجاعی باشد و یا در اثر یک رویداد تصادفی نظیر برخورد یک جسم تیز به ناحیه ورودی واژن از بین برود. در مقابل خونریزی صرف نیز نمی‌تواند بکارت یک زن را ثابت نماید. برای آشنایی با اقدامات لازم در شب زفاف کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره جنسی و آمادگی برای ارتباط با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا دخول درناک می تواند نشان دهنده پرده بکارت مسدود باشد؟

دخول دردناک می تواند علل متفاوتی داشته باشد در بسیاری از موارد ترس شدید از رابطه جنسی کامل که در اصطلاح تخصصی به آن واژینیسموس گفته می‌شود منجر به انقباض شدید در نواحی لگن و ناحیه تناسلی می‌شود و فرایند دخول را با درد همراه می‌سازد. برای کشف علت دخول دردناک ابتدا باید به متخصص زنان مراجعه کنید. اگر مسئله پرده مسدود وجود نداشت برای بررسی اختلال واژینیسموس به روانشناس مراجعه نمایید.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 66419012-021

 

 

منبع : انواع پرده بکارت

 

  • ذهن نو