مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۱۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مصرف همزمان هروئین و الکل یکی از انواع چندمصرفی مواد مخدر است که متأسفانه در سال‌های اخیر رواج بسیاری نیز پیدا کرده است. تجربه لذت بیشتر و کاهش بازداری رفتاری که به دنبال مصرف الکل ایجاد می‌شود از اصلی‌ترین دلایلی هستند که باعث مصرف همزمان الکل با تمامی مشتقات تریاک می‌شود و این موضوع می‌تواند خطر مسمومیت یا حتی مرگ را برای فرد تا حد زیادی افزایش دهد. به همین خاطر بهتر است درصورتی‌که شما یا یکی از نزدیکانتان درگیر مصرف همزمان هروئین و الکل شده هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای ترک اعتیاد را شروع کنید. با توجه به اینکه این شیوه از مصرف معمولاً به دنبال یک وسوسه روانی برای کسب لذت بیشتر یا ناتوانی در کنترل خود ایجاد می‌شود بهتر است برای رهایی از این وابستگی از یک روانشناس کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم اعتیاد فرد معتاد کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده 

منبع: مصرف همزمان هروئین و الکل

آشنایی با هروئین

هروئین نام مخدری از مشتقات تریاک است که به‌صورت نیمه‌صنعتی و از طریق ایجاد تغییر در فرمول شیمیایی مرفین به دست می‌آید و به همین خاطر با نام‌های دیامرفین یا دی استیل مرفین نیز شناخته می‌شود. استفاده از هروئین معمولاً به‌صورت تزریق یا استنشاق صورت می‌گیرد و پس از ورود به جریان خون با کند کردن فعالیت دستگاه عصبی باعث ایجاد احساس آرامش در فرد خواهد شد. به اعتقاد متخصصین هروئین یکی از قوی‌ترین انواع مخدرهاست و استفاده از آن به‌سرعت منجر به وابستگی و اعتیاد فرد خواهد شد. برای آشنایی با عوارض علائم اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد به هروئین 

آشنایی با الکل

الکل در اصطلاح به کلیه نوشیدنی‌هایی گفته می‌شود که حاوی مقداری اتانول هستند و درنتیجه تخمیر جو، گندم یا سایر غلات تهیه می‌شوند. مصرف الکل باعث ورود اتانول به جریان خون فرد می‌شود که درصد کمی از آن باعث کاهش مهارهای رفتاری و اضطراب در فرد شده و احساس شادی و سرخوشی را برای وی به همراه خواهد داشت اما مصرف بیش‌ازحد الکل می‌تواند پیامدهای منفی مانند از دست دادن هشیاری یا گیجی و کاهش قدرت تعادل را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید : اعتیاد به الکل 

مصرف همزمان هروئین و الکل و دلایل آن

مصرف همزمان چند ماده مخدر یکی از مسائلی است که در سال‌های اخیر گسترش بیشتری پیدا کرده و دراین‌بین استفاده همزمان از الکل و تریاک یا سایر مشتقات آن بیش از سایر چند مصرفی‌ها رواج پیدا کرده است. با توجه به اینکه هروئین و نوشیدنی‌های الکلی هردو باعث کاهش فعالیت دستگاه عصبی و احساس آرامش می‌شوند استفاده همزمان از آن‌ها آرامش و لذتی را در فرد ایجاد می‌کند که تبدیل به دلیل و انگیزه‌ای برای مصرف مجدد خواهد شد. بااین‌حال مصرف همزمان هروئین و الکل با توجه به قدرت اعتیادآوری و اثرگذاری بالایی که هروئین دارد می‌تواند خطر مسمومیت یا ایست قلبی را برای فرد افزایش دهد. ازجمله مهم‌ترین دلایلی که برای مصرف همزمان هروئین و الکل وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کسب لذت بیشتر

تجربه لذت بیشتر یکی از مهم‌ترین دلایلی است که فرد را به سمت مصرف همزمان مخدرها سوق می‌دهد. به‌ویژه در شرایطی که هر دو ماده مانند هروئین و الکل دارای یک شکل از اثرگذاری باشند استفاده همزمان باعث تأثیرگذاری بیشتر و تجربه لذتی چند برابر می‌شود.

کاهش بازدارندگی

استفاده از الکل باعث کاهش قدرت بازدارندگی فرد شده و او جسارت بیشتری برای انجام فعالیت‌هایی پیدا خواهد کرد که شاید در شرایط معمول هرگز به دنبال تجربه آن‌ها نباشد. علاوه بر این مصرف بیش‌ازحد الکل قدرت تصمیم‌گیری و هشیاری فرد را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. به همین خاطر استفاده از الکل می‌تواند فرد را به سمت مصرف هروئین یا سایر مخدرها متمایل کند.

پیامدهای مصرف همزمان هروئین و الکل

مصرف همزمان هروئین و الکل به این معناست که فرد عوارض و مشکلات هردوی این مخدرها را باهم و به‌صورت همزمان وارد بدن خود می‌کند. با توجه به اینکه در این شرایط سموم بیشتری وارد بدن می‌شود عوارض منفی نیز افزایش پیدا خواهند کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد.

افزایش خطر مسمومیت و مرگ

بنا به اعلام متخصصین بسیاری از مرگ‌های ناشی از اعتیاد به دلیل مصرف همزمان الکل و مشتقات تریاک اتفاق می‌افتد. در این میان مصرف همزمان هروئین و الکل به دلیل قدرت تأثیرگذاری بالایی که هروئین دارد می‌تواند بیش از سایر اپیوئیدها این خطر را در زندگی فرد ایجاد کند.

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست

آسیب‌های جسمی

مصرف همزمان هروئین و الکل به این معناست که بدن می‌بایست تلاش مضاعفی را برای پاک‌سازی از سموم انجام دهد که این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات جسمی بسیاری ازجمله افزایش خطر ابتلا به سرطان کبد شود. درعین‌حال استفاده همزمان از الکل و مشتقات تریاک در کوتاه‌مدت باعث تشدید مشکلات تنفسی شده و می‌تواند خطراتی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست 

مصرف همزمان هروئین و الکل | راه های قطع مصرف

ترک اعتیاد به‌طورکلی شامل دو مرحله ترک فیزیولوژیک یا سم‌زدایی است که وابستگی‌های جسمی به ماده مخدر را کاهش می‌دهد و در کنار آن فرد می‌بایست درمان‌های روانی را نیز برای ترک وابستگی‌های ذهنی به ماده مخدر جدی بگیرد. بی‌توجهی به درمان‌های روانی مشکلات بسیاری را در جریان سم‌زدایی و ترک اعتیاد ایجاد خواهد کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نیمه‌کاره رها کردن فرایند سم‌زدایی و یا شروع مجدد مصرف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به هروئین 

روانشناسان معتقدند افرادی که به سمت استفاده از مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند معمولاً به لحاظ توانایی‌های کنترل خویش یا مبارزه با وسوسه‌های ذهنی ضعیف‌تر از سایرین هستند و درعین‌حال افرادی که به بیش از یک ماده مخدر اعتیاد دارند در این زمینه ضعیف‌تر عمل می‌کنند. این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که لزوم استفاده از جلسات روان‌درمانی برای این بیماران را افزایش می‌دهد. در طی جلسات بازپروری روانشناس به این افراد کمک خواهد کرد تا با شرایطی که باعث افزایش میل به مصرف در آن‌ها می‌شود آشنا شده و راهکارهایی را برای کنترل آن آموزش ببینند.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به الکل

علاوه بر این ترک اعتیاد به‌ویژه در شرایطی که فرد به بیش از یک مخدر اعتیاد دارد می‌تواند دشوارتر بوده و گذشتن موفقیت‌آمیز از آن نیاز به انگیزه‌ای مضاعف دارد. به همین خاطر استفاده از مشاوره‌های انگیزشی ازجمله موضوعاتی است که روانشناسان به آن توجه می‌کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چه دلایلی برای مصرف همزمان هروئین و الکل وجود دارد؟

استفاده همزمان از این دو ماده باعث تأثیرگذاری بیشتر آن‌ها شده و درنتیجه فرد را برای رسیدن به این لذت تحریک می‌کند. علاوه بر این مصرف الکل باعث کاهش قدرت تصمیم‌گیری فرد شده و ممکن است در این شرایط فرد به سمت استفاده از سایر مخدرها تمایل نشان دهد.

مصرف همزمان هروئین و الکل چه پیامدهایی دارد؟

مصرف همزمان این دو ماده افزایش آسیب‌های جسمی مانند خطر ابتلا به سرطان کبد و یا بروز مشکلات تنفسی را به همراه دارد به‌علاوه خطر مسمومیت یا مرگ نیز در این شرایط افزایش پیدا می‌کند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مصرف همزمان هروئین و الکل

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

مشاوره تلفنی رشت

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی رشت اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی رشت نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی رشت

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی رشت اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی رشت بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی رشت | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی رشت | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی رشت، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی رشت، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی رشت، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی رشت، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی رشت

مرکز مشاوره تلفنی رشت، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی رشت | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی رشت، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی رشت | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی رشت آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی رشت در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی رشت و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی رشت علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از رشت می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی رشت نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی رشت

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

آیا ازدواج با فرد وسواسی می‌تواند موفقیت آمیز باشد؟ وسواس به دو شکل شخصیت وسواسی جبری و یا اختلال وسواس فکری عملی بروز می‌یابد. در حالت اول فرد الگوی رفتاری پایداری از کمال گرایی افراطی و ملاک‌های سخت گیرانه را از خود نشان می‌دهد. در حالت دوم فرد مشغولیت ذهنی زیادی با موضوعات آزاردهنده دارد که تلاش می‌کند از طریق انجام یکسری اعمال اضطراب و ناراحتی ناشی از این مشغولیت‌های ذهنی را به دست فراموشی بسپارد. ازدواج با افرادی که مبتلا به اختلالات وسواسی هستند همواره با چالش‌های خاصی همراه خواهد بود که آشنایی با آن‌ها قبل از آغاز زندگی مشترک اهمیت دهد. خواندن این مقاله خالی از لطف نیست، اما برای تصمیم گیری در ازدواج حتما مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید.

منبع: ازدواج با فرد وسواسی

ازدواج با فرد وسواسی | وسواس چیست؟

وسواس به طور کلی به شکل یک وضعیت مزمن یا حاد در انسان بروز می‌یابد. روانشناسان به وسواس مزمنی که به یک سبک شخصیتی تبدیل شده اختلال شخصیت وسواسی جبری می‌گویند و در حالت حاد آن را اختلال وسواس فکری-عملی می‌نامند. ما در ادامه هریک از این اختلال‌ها را به طور جداگانه توضیح داده‌ایم.

اختلال شخصیت وسواسی جبری

افراد مبتلا به اختلال شخصیت وسواسی جبری الگوی رفتاری پایداری از نظم، کمال گرایی و معیارهای سرسختانه را از خود نشان می‌دهند. در این حالت فرد دقت نظر بیش از اندازه‌ای برای انجام هرکار به خرج می‌دهد و به سختی مسئولیت‌ها را با دیگران تقسیم می‌کند. همچنین اغلب احساس نارضایتی دارد زیرا نمی‌تواند به معیارهای بسیار عالی که در زندگی برای خود تعیین کرده دست پیدا کند. این معیارهای عالی می‌توانند باعث شوند که او از شروع برنامه‌های زندگی خود بترسد و دائما با اهمال کاری همه چیز را به تعویق بیاندازد.

اختلال وسواس فکری-عملی

اختلال وسواس فکری-عملی در گذشته به عنوان یک اختلال اضطرابی در نظر گرفته می‌شد اما به دلیل اهمیت بسزای آن، امروزه در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روان پزشکی خود یک طبقه تشخیصی جداگانه را تشکیل می‌دهد. در این اختلال فرد با افکار مزاحم و آزاردهنده‌ای رو به رو می‌شود که اضطراب بسیار زیادی را در او بر می‌انگیزند. از همین رو فرد برای آرام کردن خود به انجام یکسری اعمال خاص روی می‌آورد. برای آشنایی اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

برای مثال درگیری ذهنی زیاد با مسائلی نظیر آلودگی، کثیفی و نجاست باعث می‌شود که فرد آداب شست و شو را به طور افراطی تکرار نماید. اعمال وسواسی معمولا به طور بسیار تشریفاتی و با آداب خاصی اجرا می‌شوند که این مسئله می‌تواند وقت زیادی را به خود اختصاص دهد و در نتیجه منجر به کاهش عملکرد فرد در ابعاد مختلف زندگی شود.

بیشتر بخوانید : بیماری وسواس  

ازدواج با فرد وسواسی

بسته به وسواس فرد چالش های شما در زندگی متفاوت می باشد که در ادامه توضیح داده شده است : 

ازدواج با فرد وسواسی | چالش‌های زندگی با شخصیت وسواسی جبری

ازدواج با شخصیت وسواسی جبری می‌تواند با چالش‌های بسیاری همراه باشد. ما در ادامه به مهم ترین مواردی که در زندگی زوجین اتفاق می‌افتند اشاره کرده‌ایم.

1- انعطاف ناپذیری شخصیت

تعامل با فردی که دارای شخصیت وسواسی جبری است برای هرکسی آسان نیست. این افراد انعطاف پذیری بسیار کمی دارند و به راحتی از ملاک‌ها و معیارهایی که برای زندگی خود تعیین کرده‌اند کوتاه نمی‌آیند. آن‌ها اغلب بسیار سخت گیر هستند و ممکن است رفتار و اعمال شما را نیز با ذره بین دقت خود ارزیابی کنند. این مسئله می‌تواند اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث شود همواره احساس کنید که تحت فشار هستید.

2- اولویت کار در برابر صمیمیت

برای افرادی که شخصیت وسواسی دارند اغلب کار و بهره وری اهمیت بیشتری در برابر صمیمیت بین فردی دارد. در اولویت قرار داشتن کار می‌تواند در بسیاری از موارد زمینه ساز تعارض و تنش شود و به شما این احساس را منتقل نماید که در رابطه نادیده گرفته می‌شوید.

3- ازدواج با فرد وسواسی | سخت گیری بیش از حد

افراد با شخصیت وسواسی جبری سخت گیری بیش از حدی دارند. آن‌ها جزئیات همه چیز را با دقت بررسی می‌کنند و زمان زیادی را برای ارزیابی صحیح بودن کارها اختصاص می‌دهند. اگر شما فرد سهل گیری باشید این رفتارها می‌تواند موجب از دست دادن حوصله تان شده و صبرتان را لبریز کند.

4- اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها 

در بسیاری از موارد افرادی که شخصیت وسواسی دارند به دلیل ترس از شکست یا ناتوانی در انجام دادن بی عیب و نقص کارها از آغاز مسئولیت‌ها و وظایفشان اجتناب می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود بسیاری از کارها را پشت گوش بیاندازند. دیر انجام دادن کارها خود احتمال عدم موفقیت را بیشتر کرده و آن‌ها را در چرخه معیوبی گرفتار می‌کند. اگر شما وظیفه شناسی بالایی داشته باشید این اهمال کاری‌ها می‌تواند تا حد زیادی موجب آزارتان گردد.

5- سردی در ابراز هیجان

یکی از ویژگی‌های اصلی افراد با شخصیت وسواسی جبری این است که هیجان پذیری بسیار پایینی دارند به این معنی که نمی‌توانند به راحتی احساسات خود را ابراز نمایند و اغلب از جانب دیگران به عنوان افرادی سرد یا بی تفاوت شناخته می‌شوند. از همین رو ازدواج با شخصیت وسواسی برای افرادی که خود روحیه گرمی دارند دشوار بوده و زمینه ساز بروز اختلاف‌های بسیار است.

بیشتر بخوانید : علائم وسواس  

ازدواج با فرد وسواسی | چالش‌های زندگی با مبتلایان به وسواس فکری-عملی

همان طور که گفته شد وسواس فکری-عملی اختلالی متمایز از شخصیت وسواسی جبری است. ما در ادامه به چالش‌های اختصاصی در مورد ازدواج با مبتلایان به این مشکل وسواسی اشاره کرده‌ایم.

1- سطح اضطراب بالا

افرادی به اختلال وسواس فکری-عملی مبتلا هستند معمولا با اضطراب بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. آن‌ها مشغولیت‌های ذهنی زیادی دارند و نمی‌توانند به سادگی از شر این مشغولیت‌ها رها شوند. این اضطراب معمولا کیفیت روابط بین فردی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند رابطه با همسر را با مشکل مواجه سازد.

2- صرف زمان زیاد برای وسواس

افراد مبتلا به هرگونه وسواس فکری نظیر آلودگی یا وسواس وارسی زمان زیادی را به رفتارهای اطمینان بخش اختصاص می‌دهند. برای مثال ممکن است همسرتان بارها بخواهد بسته بودن شیر گاز را هنگام خروج از منزل چک کند یا هنگامی که از راه می‌رسد مدت طولانی را به شست و شو و تمیز کاری اختصاص دهد. همه این‌ها به خودی خود باعث می‌شوند که شما نتوانید آن طور که باید از بودن در کنار هم لذت ببرید و بیشتر زمان خود را صرف کارهای پیش پا افتاده کنید.

3- ازدواج با فرد وسواسی | مشکلات مرتبط با رابطه جنسی

افرادی که مبتلا به وسواس پاکیزگی هستند اغلب در رابطه جنسی احساس راحتی نمی‌کنند. مشغولیت ذهنی زیاد در آن‌ها می‌تواند باعث شود که احساس کنید به اندازه کافی درگیر فعالیت جنسی نمی‌شوند یا اینکه افراد سردی هستند. برای پیشگیری یا رهایی از این وضعیت لازم است که فرد مبتلا به وسواس تحت درمان مناسب با یک روان درمانگر قرار بگیرد.

4- غیر منطقی بودن برخی رفتارها

افراد مبتلا به وسواس فکری-عملی معمولا رفتارهای وسواسی خود را با تشریفات خاصی انجام می‌دهند. برای مثال ممکن است اعتقاد داشته باشند برای پاکیزگی باید حتما به شیوه‌ای خاص و به تعداد دفعات مشخصی دست‌هایشان را بشویند. این تشریفات و آیین‌های خاص اغلب از جانب همسران غیر منطقی به نظر می‌رسد و زمینه بروز اختلافات را فراهم می‌کند.

5- کاهش سطح عملکرد در حوزه‌های مختلف زندگی

مبتلا بودن به اختلال وسواس باعث می‌شود که فرد از بسیاری جنبه‌های زندگی خود نظیر تحصیل، شغل و روابط بین فردی باز بماند و در کل نتواند از حداکثر توانمندی‌هایش استفاده نماید. هرچقدر شدت وسواس در فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید بیشتر باشد میزان افت عملکرد بیشتر خواهد شد. متاسفانه برخی افراد فکر می‌کنند با ازدواج کردن این مشکلات برطرف می‌شوند اما این مسائل بیش از هرچیز به کمک یک روانشناس نیاز دارد. برای دریافت مشاوره وسواس فکری کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه وسواس و ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا جمع کردن وسایل غیر ضروری وسواس است؟

بله جمع کردن افراطی وسایل غیر ضروری نوعی وسواس است که به اختلال احتکار شهرت دارد. این مسئله می‌تواند عملکرد زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف بشود.  

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج با فرد وسواسی

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

بازی درمانی کودکان یکی از روش‌هایی است که این روزها بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم به دنبال راهی برای درمان فرزندتان هستید احتمالاً درباره بازی‌درمانی شنیده‌اید. به‌طور کلی این روش از انواع بازی‌ها برای پیداکردن مشکل کودک و همین‌طور درمان آن استفاده می‌کند. مهم‌ترین دلیل رواج پیداکردن آن نیز، تأثیر بالایی است که در بهبود بسیاری از بیماری‌های کودکان دارد. بازی درمانی روش‌های مختلفی دارد که باتوجه‌به تشخیص درمانگر از یک نوع خاص برای فرزند شما استفاده خواهد شد. به همین خاطر نکته بسیار مهم این است که برای انجام این درمان حتما مشاوره کودک بگیرید.

منبع: بازی درمانی کودکان

بازی درمانی کودکان

بازی‌درمانی یا play therapy یکی از انواع روش‌های درمانی است؛ این روش معمولاً برای کودکان استفاده می‌شود. در حقیقت تصور درمانگران این است که چون کودک نمی‌تواند به‌خوبی بزرگسالان نگرانی‌هایش را بیان کرده و یا مسائل را تحلیل کند بهتر است برای شناخت مشکل و همین‌طور برطرف‌کردن آن از یک روش دیگر استفاده کنیم. در بازی‌درمانی، درمانگر به‌صورت غیرمستقیم رفتار کودک را بررسی می‌کند؛ و از این طریق نکاتی را راجع به شرایط او متوجه می‌شود. برای مثال کودکی که در بازی با عروسک‌ها به آن‌ها پرخاش می‌کند به احتمال زیاد مشکلاتی را در این زمینه تجربه می‌کند.

بازی درمانی کودکان به‌طورکلی به دو دسته 1- آزاد یا هدایت نشده و 2- هدایت شده یا مستقیم تقسیم می‌شود. در روش آزاد کودک اجازه دارد با انواع اسباب‌بازی‌ها و هرطور که دلش می‌خواهد بازی کند. در واقع در این روش درمانگر صرفاً یک مشاهده‌گر است؛ و مدیریت همه چیز برعهده کودک است. اما در روش هدایت شده درمانگر  اصول و برنامه مشخصی برای بازی در هر جلسه دارد.

بیشتر بخوانید: افسردگی در کودکان

انواع بازی درمانی کودکان

بازی‌درمانی سبک‌ها و روش‌های مختلفی دارد. معمولاً باتوجه‌به شرایط و نوع مشکل کودک درمانگر ممکن است از هرکدام از این روش‌ها استفاده کند. به‌طورکلی مهم‌ترین روش‌های بازی‌درمانی کودکان عبارتند از:

درمان‌های خانوادگی یا فرزند درمانی

در این روش علاوه بر کودک والدین نیز درگیر بازی می‌شوند. آنها یاد خواهند گرفت که چطور از طریق بازی، با فرزندشان ارتباط برقرار کنند. معمولاً این نوع از بازی درمانی کودکان با هدف نزدیک‌تر کردن اعضای خانواده به یکدیگر انجام می‌شود.

بازی‌درمانی شناختی-رفتاری

به‌طورکلی درمان‌های شناختی-رفتاری روی تغییر افکار بیمار تمرکز می‌کنند. در بازی درمانی های این روش نیز درمانگر سعی می‌کند تا از طریق بازی راهکارهای تغییر تفکر را به کودکان یاد بدهد. برای مثال از کودک خواسته می‌شود به یک اسباب‌بازی که دچار نگرانی شده راهی برای ازبین‌بردن این نگرانی‌ها ارائه کند.

بازی‌های گروهی

بازی درمانی کودکان علاوه بر حالت فردی می‌تواند به‌صورت گروهی هم اجرا بشود. در این شرایط یک گروه از کودکان هم سن که مشکل مشابهی دارند با هم در یک گروه قرار می‌گیرند و بازی‌های مشابهی را انجام می‌دهند. این شیوه باعث می‌شود تا آن‌ها علاوه بر بازی‌درمانی از طریق تعامل با یکدیگر نیز مطالبی را یاد بگیرند.

بازی درمانی کودکان چه زمانی استفاده می‌شود؟

یکی دیگر از سؤالاتی که باید به آن پاسخ بدهیم این است که بازی‌درمانی چه وقت و برای چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟ در جواب این سؤال می‌توان گفت بازی‌درمانی در تمام مراحل تشخیص گذاری تا درمان قابل‌اجرا است. به‌علاوه اگر شما می‌خواهید توانایی‌هایی مثل توجه، حافظه یا حتی مهارت‌های حرکتی را در فرزندتان پرورش بدهید می‌توانید از این روش استفاده کنید.

همچنین بسیاری از بیماری‌ها با این روش قابل‌درمان هستند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که راجع به بیماری‌هایی مثل اوتیسم یا بیش‌فعالی هدف از درمان کاهش نشانه‌ها است؛ و این بیماری‌ها به‌صورت قطعی درمان نمی‌شوند. بعضی از بیماری‌هایی که بازی‌درمانی برای آن‌ها استفاده می‌شود عبارتند از:

  • مشکلات اضطرابی
  • پرخاشگری در کودکان
  • آموزش رفتارهای سازگارانه
  • طیف اوتیسم
  • بیش‌فعالی
  • افسردگی
  • ضربات روحی ناشی از مشکلاتی مانند طلاق والدین

بازی درمانی کودکان چه فایده‌ای دارد؟

همان‌طور که گفتیم کودکان نمی‌توانند به‌راحتی بزرگسالان و با استفاده از کلام مشکلات خودشان را بیان کنند. به‌علاوه درک و تفسیر منطقی مسائل نیز گاهی برای آن‌ها سخت خواهد بود. به همین خاطر اولین فایده بازی‌درمانی این است که به تشخیص گذاری و درمان بیماری در کودکان کمک می‌کند.

علاوه بر این نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که با استفاده از این روش مورد درمان قرار گرفته‌اند تا حد زیادی به درمان پاسخ داده‌اند. و این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که به ما نشان می‌دهد بهتر است بیشتر از این روش استفاده کنیم. از جمله دیگر مزایایی که استفاده از بازی‌درمانی کودکان داشته است عبارتند از:

  • کم‌شدن قابل‌توجه اضطراب
  • افزایش احساس مسئولیت‌پذیری
  • افزایش احساس همدلی نسبت به دیگران
  • بالارفتن اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس
  • بهترشدن مهارت‌های اجتماعی
  • بهترشدن روابط درون خانواده

جلسات بازی‌ درمانی کودکان

اینکه فرزند شما به چند جلسه بازی‌درمانی نیاز داشته باشد باتوجه به شرایط روحی وی متفاوت خواهد بود؛ و تشخیص این موضوع کاملاً برعهده درمانگر است. بااین‌حال به طور متوسط جلسات بازی‌درمانی 20 جلسه هستند؛ این جلسات به‌صورت هفتگی برگزار می‌شوند؛ و هر جلسه بین 30 تا 50 دقیقه ادامه خواهد داشت.

نکات مربوط به  بازی درمانی کودکان

همان‌طور که گفته شد بازی درمانی کودکان یکی از روش‌هایی است که می‌تواند برای بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات استفاده شود. به‌علاوه نتایج تحقیقات نیز نشان می‌دهد که استفاده از آن تا حد زیادی باعث بهبودی بیماری می‌شود. بااین‌حال راجع به این روش نیز مانند هر موضوع دیگری بهتر است به برخی نکات توجه داشته باشید. 

در درجه اول بررسی اینکه آیا بازی‌درمانی برای فرزند شما مناسب است یا خیر موضوعی است که یک روان‌شناس باید راجع به آن نظر بدهد. به همین خاطر قبل از اینکه این شیوه از درمان را شروع کنید با یک متخصص مشورت نمایید. به‌علاوه انتخاب روش و نوع بازی‌ها و همین‌طور تعداد جلسات نیز موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. بازی درمانی کودکان در کنار تمامی مزایایی که دارد اگر به‌درستی استفاده نشود می‌تواند بی‌فایده باشد. به همین خاطر قبل از اینکه از این روش استفاده کنید بهتر است با یک یا چند متخصص راجع به این موضوع مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع مشکلات فرزندتان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

بازی درمانی برای چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟

بازی درمانی کودکان برای بسیاری از بیماری‌ها مثل اوتیسم، بیش‌فعالی، مشکلات اضطرابی، افسردگی و پرخاشگری استفاده می‌شود. به‌علاوه اگر شما می‌خواهید توانایی‌هایی مثل توجه و حافظه را در فرزندتان تقویت کنید هم می‌توانید از این روش استفاده کنید.

بازی‌درمانی برای چه سنی مناسب است؟

بازی درمانی برای کودکان و حتی بزرگسالان نیز استفاده می‌شود و محدودیت سنی ندارد. بااین‌حال معمولاً برای گروه سنی 3 تا 12 سال استفاده می‌شود.

منبع: بازی درمانی کودکان

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

آیا مراحل دلبستگی در کودکان را می‌شناسید؟ اینکه کودک تمایل داشته باشد با مادر یا مراقب اولیه‌اش رابطه عاطفی عمیق و معناداری پیدا کند، در مراحل دلبستگی شکل می‌گیرد. کودک تمایل دارد با افراد گوناگونی در طی زندگی‌اش رابطه برقرار کند، به طوری که در حضور این افراد احساس رضایت و امنیت خواهد کرد. این ارتباط در دوران نوزادی و به صورت تدریجی شروع به شکل گیری کرده و تا پایان کودکی ادامه می‌یابد. فرایند دلبستگی در پایان کودکی اتمام می‌یابد اما تاثیرات ناشی از آن تا آخر عمر همراه فرد باقی می‌ماند. اگر این ارتباط به درستی شکل نگیرد مشکلات عاطفی و اجتماعی زیادی را در بزرگسالی برای فرزندتان به دنبال خواهد داشت. در ادامه مقاله به بررسی مراحل دلبستگی در کودکان و چگونگی شکل گرفتن آن می‌پردازیم. پیشنهاد می‌شود مقاله روانشناسی کودک را هم بخوانید.

منبع: مراحل دلبستگی در کودکان از نظر روانشناسان چگونه سیر می شود؟

مراحل دلبستگی در کودکان

دیدگاه بالبی می‌گوید دلبستگی در حقیقت یک پیوند عاطفی عمیق بین انسان و افراد خاص زندگی اوست. نیاز به داشتن دلبستگی یک نیاز مهم و اولیه در زندگی می‌باشد. این نیاز با نیز دیگری مشتق نشده و یکی از مهم‌ترین نیازها برای تحول شخصیت محسوب می‌شود.

بالبی در کنار دیدگاه خود دو کنش حمایتی و اجتماعی را نیز مطرح می‌کند. او می‌گوید کنش حمایتی برای فرزند احساس ایمنی به وجود می‌آورد و کنش اجتماعی رفتار دلبستگی را از مادر به نزدیکان و سپس افراد بیگانه گسترش می‌دهد.

فروید در نظریه‌ای که در مورد دلبستگی داشته، می‌گوید که دلبستگی از نیازهای نخستین دیگر به دست آمده است. با این مفهوم و تفسیر نیز دلبستگی در دوران کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آشنایی با سبک های دلبستگی در کودکان کلیک کنید.

 

شکل گرفتن دلبستگی در کودکان و مراحل آن

شکل گیری دلبستگی موضوع بسیار مهمی است که نظریه‌های متفاوتی درباره آن گفته شده است. به طور کلی دلبستگی 4 مرحله دارد که در ادامه به بررسی این مراحل می‌پردازیم. به والدین توصیه می‌شود تا برای طی صحیح مراحل زیر حتما مقاله آموزش پدر و مادر را بخوانند.

1. مراحل دلبستگی در کودکان | مرحله اول یا پیش دلبستگی

مرحله پیش دلبستگی اولین مرحله در ایجاد دلبستگی در کودکان می‌باشد. پیش دلبستگی از زمان تولد تا سه ماهگی کودک شکل می‌گیرد. در این مرحله کودک شما متوجه بعضی محرک‌ها در محیط اطراف خود می‌شود اما نمی‌تواند افراد را از یکدیگر تشخیص دهد. کودک در این مرحله قادر است که به چهره دیگران لبخند بزند. او می‌تواند صداهای کودکانه از خود در بیاورد یا با خارج شدن کسی از میدان بینایی‌اش گریه کند. این بازتاب‌ها و واکنش‌ها باعث می‌شود دیگران همراه کودک بمانند و با او ارتباط برقرار کنند. با توجه به اینکه کودک نمی‌تواند افراد را از یکدیگر تشخیص دهد، در نتیجه برای او فرقی نمی‌کند چه کسی مراقبش باشد.

2. مرحله دوم یا دلبستگی در حال شکل گیری

بین سه تا شش ماهگی مرحله دلبستگی در حال شکل گیری را تشکیل می دهد. طی این مرحله رشد ادراکی کودک نسبت به مرحله قبل بهتر شده است. شما به طور ملموسی ملاحظه می‌کنید که واکنش‌های او انتخابی‌تر شده‌اند. همچنین به محرک‌های آشناتر تمایل بیشتری نشان می‌دهند. در این مرحله کودک به مراقب اولیه‌اش بیشتر از سایر افراد واکنش نشان می‌دهد. در این مرحله کودک دوست دارد توسط مادر یا افراد نزدیک‌‌اش آرام شود.

کودک در این مرحله از  مراحل دلبستگی در کودکان می‌تواند بین افراد غریبه و آشنا تفاوت قائل شود. حافظه نقش بسیار مهمی در این مرحله دارد. با افزایش توانایی حافظه، چهره مادر بهتر در ذهن کودک ثبت می‌شود و به همین دلیل نسبت به او واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. 

3. مرحله سوم یا دلبستگی واضح

در این مرحله از شکل گیری دلبستگی، توانایی کودک در تشخیص مادر بهتر می‌شود. این مرحله در سن شش ماهگی تا 2 یا 3 سالگی ادامه پیدا می‌کند. کودک به صورت فعال به شما توجه کرده و از دیدنتان خوشحال می‌شود. کودک در این مرحله بهانه مادرش را می‌گیرد و در نبود او احساس ناراحتی می‌کند. این کودکان در این سن با نبود مادر ممکن است احساس اضطراب را تجربه کنند.

در همین راستا مفهومی به نام «اضطراب اجتماعی» شکل می‌گیرد. اضطراب جدایی به معنی این است که کودک در نبود شما به شدت احساس بی قراری می‌کند و خواهان برگشت شماست. البته بعد از برگشت مادر این اضطراب کمتر می‌شود. اضطراب جدایی در این سن هنجار به شمار می‌آید اما اگر ادامه یابد و در سنین بالاتر نیز خود را نشان دهد، ممکن است به اختلال اضطراب اجتماعی منجر شود.

4. مرحله چهارم یا ایجاد ارتباط متقابل

مرحله ایجاد ارتباط متقابل از سن دو یا سه سالگی تا پایان دوره کودکی است. در این مرحله از مراحل دلبستگی در کودکان قوه تفکر و فهم کودک بیشتر و تکامل یافته‌تر شده است. در این سن خردسال می‌تواند علت برخی رفتارهای مادر و اطرافیان را درک کند و به احساسات و حالت‌های مادر پی ببرد. در این سن کودک درک می‌کند که شما مجبورید گاهی او را ترک کنید. اگر اضطراب جدایی در این مرحله از زندگی کودکتان ادامه دار شد، می‌توانید از کمک متخصصان این زمینه بهره بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

اهمیت دلبستگی در کودکان چیست؟

اگر مراحل دلبستگی به درستی اتفاق بیوفتد، شما می‌توانید رابطه صمیمانه‌تری با فرزند خود داشته باشید. از این طریق نعمت زندگی شاد و به دور از مشکلات روانی را برای کودک خود به دنبال می‌آورید. با کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید دلبستگی سالم را در فرزند خود ایجاد کنید.

منبع: مراحل دلبستگی در کودکان از نظر روانشناسان چگونه سیر می شود؟

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

مشاوره خیانت تلفنی همسر به شما کمک می کند تا در زمان اضطراری و بحران‌های جدی در زندگی مشترک تان بتوانید با متخصصین ارتباط پیدا کنید. اکثر آدم‌ها ممکن است در مواجهه با خیانت بسیار هیجانی و شتاب زده عمل کنند و رفتارهایی را از خود بروز دهند که در آینده از آن‌ها پشیمان شوند. مشاوره خیانت همسر چه به صورت تلفنی و چه حضوری به شما کمک می‌کند تا بتوانید در لحظه با روانشناسان متخصص در حوزه زوج درمانی تماس بگیرید و واکنش‌های خود را مدیریت نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا در آینده تصمیمات منطقی‌تری بگیرید و میزان آسیب‌های روانی موجود را کاهش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید. 

منبع: مشاوره خیانت تلفنی

مشاوره خیانت تلفنی

خیانت یکی از ضربه‌های بسیار مهم در رابطه عاطفی با همسر است که با آسیب زدن به اعتماد بین فردی بنیان و پایه‌های اصلی زندگی مشترک را تهدید می‌کند.

افراد در زمان مواجه شدن با خیانت همسر هیجانات منفی بسیار شدیدی را تجربه می‌کنند. ناتوانی در کنترل خشم، احساس غم و نفرت شدید که هم زمان با احساس دوست داشتن تجربه می‌شوند می‌توانند تعادل روانی شما را به هم زده و باعث ایجاد سردرگمی و آشفتگی بشوند.

بیشتر بخوانید : انواع خیانت 

در این شرایط مشاوره خیانت تلفنی که توسط روانشناسان متخصص در حوزه زوج درمانی ارائه می‌شود به شما کمک می‌کند تا تسلط بیشتری بر احساسات خود داشته باشید و شتاب زده عمل نکنید. همچنین درمانگر می‌تواند در مورد علل بروز خیانت و عواملی که موجب تکرار آن می‌شود به شما آگاهی بدهد. در جلسات مشاوره خیانت شما و همسرتان یاد می‌گیرید الگوهای رفتاری جدیدی را تمرین نمایید و در مورد ادامه دادن یا قطع ارتباط خود با با دید بازتری تصمیم بگیرید. دریافت مشاوره خیانت به شما کمک می کند تا بتوانید از نشانه های خیانت مردان و نشانه های خیانت زن آگاه شوید.

 

مشاوره خیانت تلفنی همسر با توجه به علل بروز خیانت

بسیاری از افراد وقتی با خیانت همسر خود مواجه می‌شوند دائما از خود می پرسند “چرا این اتفاق رخ داده است”. یافتن این چرایی می‌تواند مدت زیادی ذهن فرد را مشغول کرده و در نهایت به یک مشغولیت ذهنی دائمی و آزاردهنده تبدیل شود. در جواب به این سوال که چرا افراد خیانت می‌کنند یا علت خیانت همسر من چیست ؟ باید گفت این مشکل پدیده‌ای چندعلیتی است و فقط یک عامل خاص باعث بروز آن نمی‌شود. در واقع همه ما مستعد انجام رفتارهای آسیب زایی نظیر خیانت هستیم و هیچ کس از خطا و اشتباه مصون نیست. با این حال اینکه چطور این آسیب پذیری در نهایت به انجام رفتار غلط می‌انجامد به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در کنار یکدیگر و در تعامل باهم منجر به رخ دادن خیانت می‌شوند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

– عدم تجربه دوران نامزدی یا دوران عاشقی کافی قبل از ازدواج

– سبک زندگی تنوع طلبی و داشتن روابط بی قید و بند زیاد پیش از ازدواج

– برآورده نشدن صحیح نیازهای روانی اولیه در رابطه با همسر نظیر نیاز به امنیت روانی، آزادی بیان، استقلال و…

– قرار گرفتن در شرایط محیطی تحریک کننده برای خیانت نظیر داشتن دوستانی که این کار را پیش پا افتاده جلوه می‌دهند.

– وجود تعارض و اختلافات زیاد در رابطه

– تجربه فشارهای شغلی زیاد و نداشتن تفریحات سالم

– نبود صمیمیت عاطفی کافی در ارتباط با همسر

باید توجه داشته باشید که دلایل خیانت در مردان و زنان تا حدودی با هم متفاوت است به همین دلیل توصیه می کنیم مقالات دلایل خیانت مردان و علت خیانت زن را مطالعه نمایید. 

 

ترس از خیانت همسر یکی از مهمترین موضوعات جلسه

در بسیاری از جلسات مشاوره خیانت تلفنی و حضوری شاهد آن بودیم که بعضی‌ها دائما از این موضوع واهمه دارند که همسرشان به آن‌ها بی‌‍وفایی کرده و به پیمان زناشویی خود پایبند نباشد. این شرایط که تحت عنوان ترس از خیانت شناخته می‌شود ممکن است به دلایل مختلفی به وجود بیاید. برای مثل شخصیت‌های بسیار بدبین (شخصیت های پارانوئیدی) معمولا به همه چیز مشکوک هستند و هرگز نمی‌توانند به سادگی اعتماد کنند.

فهم علل و ریشه‌های ترس از خیانت باعث می‌شود که بتوانید مشکل خود را بهتر بشناسید و به طور موثرتری برای غلبه بر آن اقدام نمایید. اگر نمی‌دانید که چه چیز باعث شده آنقدر در مورد وفاداری همسرتان حساس باشید بهتر است از یک روانشناس برای بررسی بیشتر این موضوع کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : تست خیانت همسر  

 

اهمیت مشاوره خیانت همسر به صورت تلفنی در تصمیم‌گیری آینده

خیانت رویداد آسیب زایی است که تاثیر بسیار زیادی بر روان انسان می‌گذارد. هرچقدر یک رابطه عاطفی عمیق‌تر باشد و هیجانات مثبت بیشتری در آن تجربه شود بروز خیانت در آن موجب فروپاشی روانی بیشتری از جانب فرد خیانت دیده می‌شود. با این حال برملا شدن خیانت برای فردی که مرتکب این کار شده نیز می‌تواند فشار روانی بسیار شدیدی را به بار بیاورد و به این ترتیب زندگی هردو طرف را در سیطره هیجانات منفی قرار دهد. با توجه به اینکه ذهن انسان در شرایطی که احساسات غالب هستند توانایی‌های شناختی خود را از دست می‌دهد نمی‌توان انتظار داشت که زن و مرد در این شرایط بتوانند تصمیمات درستی بگیرند.

بیشتر بخوانید : درمان خیانت

 

بسیاری از مواقع افراد در این موقعیت اقداماتی انجام می‌دهند که بیشتر از سر ناتوانی در مدیریت هیجانات است و با گذشت زمان تنها موجب پشیمانی می‌شود. روان شناس در مشاوره خیانت تلفنی به شما کمک می‌کند تا آرامش خود را بازیابید و تصمیم گیری را به زمانی موکول نمایید که از نظر روانی از حالت بحران خارج شده باشید. در طول این مدت باید یاد بگیرید چگونه تعارض‌های درونی خود نظیر احساس هم زمان خشم، نفرت و عشق را بپذیرید و بتوانید به شرایط عادی زندگی خود برگردید. در واقع کمک به تصمیم گیری در زمان درست یکی از مهم‌ترین اهداف زوج درمانگر در مشاوره خیانت است که به شما کمک می‌کند از بروز آسیب‌های جدی تر در آینده پیشگیری کنید و راه حل‌های سالم برای برطرف کردن مشکلات زندگی خود را یاد بگیرید.

مشاوره خیانت همسر تلفنی و مزایای آن

مراجعه حضوری نزد روانشناس نیازمند انگیزه و انرژی روانی خاصی است که ممکن است افراد هنگام مواجهه با خیانت از آن بی بهره باشند. برای مثال شاید فکر کنید زندگی شما دیگر هرگز درست نمی‌شود یا این بدترین اتفاقی بوده که برای شما رخ داده. این افکار اغلب جلوی مراجعه حضوری نزد یک متخصص را از شما می‌گیرند و باعث می‌شوند که نتوانید به درستی مشکل خود را مدیریت نمایید. در این شرایط گزینه مشاوره تلفنی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید از یک روانشناس مشورت بگیرید و بر موانع موجود نظیر در دسترس نبودن مرکز مشاوره مورد اطمینان، نداشتن وقت و حوصله کافی غلبه کنید. شما با گذشت چندین جلسه از مشاوره تلفنی در صورت تمایل می‌توانید جلسات خود را به صورت حضوری ادامه دهید و زوج درمانی به صورت مشترک با همسرتان را نیز تجربه کنید.

بیشتر بخوانید : پیشگیری از خیانت  

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خیانت می توانید از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

شوهر من به من خیانت کرد و خودش از این موضوع خیلی پشیمان و ناراحت بود. با وجود تمام قول‌هایی که به من می‌دهد بازهم شیطنت‌هایی می‌کند و رفتارهای خود را ادامه می‌دهد باید چه کار کنم؟

عوامل مختلفی می‌توانند باعث شوند که رفتار خیانت در فرد تداوم پیدا کند. برای مثال ترمیم نشدن رابطه، وجود تعارض‌های زیاد در آن، سرزنشگری، کنترل بیش از حد یا وجود مشکلات درون فردی مرتبط با عدم ارضای نیازهای روانی در خود و همسرتان می‌تواند در این مشکل نقش داشته باشند. برای شناخت دقیق تر لازم است که از یک زوج درمانگر کمک بگیرید و جلسات درمانی را همراه با همسرتان آغاز نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره خیانت تلفنی

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

ترس از صحبت در جمع یا به نوعی کلاستروفوبیا یکی از مشکلات اضطرابی است که حتما باید درمان شود. کسانی که درگیر این مشکل می‌شوند برای صحبت کردن در حضور دیگران استرس بسیاری را تجربه می‌کنند. این نگرانی گاهی آن‌قدر شدید می‌شود که فرد اصلاً حاضر نیست صحبت در جمع را شروع کند. به‌علاوه بسیاری از مواقع همین اضطراب باعث می‌شود که شما نتوانید از تمام توانایی خود در صحبت‌کردن استفاده کنید. با توجه به مشکلاتی که این شرایط در زندگی شما ایجاد خواهد کرد، بهتر است برای درمان آن راهی پیدا کنید. مشاورین معتقدند تمرین صحبت‌کردن در میان جمع و به‌خصوص کنارگذاشتن افکار منفی از مهم‌ترین روش‌ها برای این شرایط است. بااین‌حال حل این مساله به تنهایی به ندرت رخ داده است و برای درمان حتما باید از مشاور کمک بگیرید.

منبع: ترس از صحبت در جمع

ترس از صحبت کردن در جمع

شاید فکر کنید تنها کمبود اعتماد به نفس است که باعث می شود یک نفر نتواند در جمع صحبت کند. اما با بررسی های به عمل آمده موضوع فراتر از توانایی های فرد می‌باشد. خیلی از افراد دچار این ترس دارای مهارت و توانایی های کلامی خوبی هستند، با این حال از حرف زدن در حضور دیگران واهمه دارند. برای درمان این دست افراد باید ریشه ترس آن ها پیدا شده و درمان اتخاذ شود. برای آشنایی بیشتر با اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

علت ترس از صحبت کردن در جمع

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که چرا بعضی از ما درگیر ترس از صحبت کردن در جمع می‌شویم؟ در حقیقت وقتی شما دلایل یک مشکل را پیدا می‌کنید بهتر می‌توانید به دنبال راهکاری برای آن باشید. پس بهترین راه برای حل کردن مشکلی که با آن درگیر شده‌اید این است که دلایل آن را بشناسید. علت ترس از صحبت کردن در جمع می‌تواند با توجه به شرایط هریک از ما متفاوت باشد. بااین‌حال بعضی از مهم‌ترین دلایل به شرح زیر هستند.

افکار منفی

اصلی‌ترین نشانه و مشکل کسانی که ترس از صحبت‌کردن در جمع دارند افکار منفی است. آن‌ها قبل از این که صحبت را شروع کنند دچار ترس می‌شوند؛ و پیش خودشان می‌گویند که قطعاً همه چیز را خراب خواهند کرد. افکاری مثل اینکه شخص تصور می‌کند به اندازه کافی خوب نیست؛ حتماً در طی سخنرانی اشتباهاتی خواهم داشت؛ دیگران قرار است مرا مسخره کنند و…. از جمله افکار منفی هستند که به سراغ او می‌آیند. طبیعتاً وقتی فکر و باور هرکدام از ما این باشد دچار ترس می‌شویم و نمی‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

اعتمادبه‌نفس پایین

شاید بتوان گفت اعتمادبه‌نفس پایین دلیل افکار منفی است که از آن صحبت کردیم. در حقیقت زمانی شما دچار افکار منفی می‌شوید که توانایی خودتان را باور نداشته باشید. به همین خاطر می‌توانیم بگوییم اولین و زیربنایی‌ترین دلیل ترس از صحبت‌کردن در جمع، اعتمادبه‌نفس پایین است.

تجربه کم

همیشه اولین تجربه‌ها اضطراب بیشتری دارند. هنگامی که شما کاری را چندین بار تجربه کرده باشید حتماً اعتمادبه‌نفس و همین‌طور تسلط بیشتری روی شرایط خواهید داشت. همین موضوع باعث می‌شود که ترس شما نیز کمتر باشد. اما وقتی تجربه کمی برای یک موضوع داشته باشید احتمالاً دچار اضطراب می‌شوید. این موضوع تا حدودی به این خاطر است که ما نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد. در چنین شرایطی تمرین‌کردن بیش از هر چیزی می‌تواند مفید باشد.

روابط اجتماعی ضعیف

شاید برای‌تان جالب باشد اگر بگوییم روابط اجتماعی ارتباط نزدیکی با ترس از صحبت کردن در جمع دارد. در حقیقت زمانی که شما روابط اجتماعی بسیاری را تجربه کرده باشید ترس کمتری از صحبت‌کردن با دیگران خواهید داشت. این درحالیست که شخصیت‌های منزوی معمولاً از ازدحام و همین‌طور صحبت‌کردن در میان جمع احساس خوبی نمی‌گیرند.

خاطرات ناخوشایند

یکی از موضوعاتی که می‌تواند شما را از صحبت‌کردن در جمع بترساند تجربه‌های ناخوشایند هستند. خاطره یک سخنرانی بد بیشتر از هر چیزی می‌تواند فرد را درگیر خودش کند. کسانی که درگیر این مشکل می‌شوند همیشه می‌ترسند که مبادا دوباره این اتفاق بد برای آنها تکرار بشود.

تمرین هایی برای مقابله با ترس از صحبت در جمع

تمرینات را جدی بگیرید

اولین راهکاری که برای ترس از صحبت کردن در جمع یا هر ضعف دیگری باید به آن توجه کرد تمرین است. به‌خاطر داشته باشید که هیچ مهارتی ناگهانی به دست نمی‌آید. بهتر است از جمع‌های کوچک‌تر شروع کنید و صحبت‌کردن را مدام تمرین کنید. حتی اگر خیلی خجالت می‌کشید ابتدا این کار را در خانه و برای شنوندگان فرضی انجام بدهید. سپس با یک یا دو شنونده کارتان را ادامه بدهید. چیزی که اهمیت دارد این است که شما به تمرین برای صحبت‌کردن ادامه بدهید. این روش به شما کمک خواهد کرد تا به‌تدریج خودتان را تبدیل به یک سخنران حرفه‌ای کنید.

افکار منفی را متوقف کنید

همان‌طور که گفتیم اصلی‌ترین دلیل ترس از صحبت‌کردن در جمع افکار منفی هستند. به همین خاطر اگر به دنبال راهی سریع برای برطرف‌کردن ترس‌هایتان هستید سعی کنید افکار منفی را تحت کنترل بگیرید. برای این کار هر بار دچار یک فکر منفی می‌شوید به خودتان این آگاهی را بدهید که این، فقط یک فکر است. و هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد. به‌علاوه می‌توانید سعی کنید به‌جای هر فکر منفی یک نگاه مثبت را جایگزین کنید.

تغذیه و ورزش برای کنترل ترس از صحبت کردن در جمع

یکی از راهکارهای مهم برای رها شدن از ترس صحبت‌کردن این است که شما اضطراب خود را کاهش دهید. اهمیت‌دادن به تغذیه و به‌خصوص ورزش از جمله روش‌هایی هستند که شما را به این نتیجه می‌رسانند. به همین خاطر بهتر است قبل از هر سخنرانی به این مسئله توجه کافی داشته باشید. در کنار تغذیه و ورزش سعی کنید راه‌های دیگری که باعث می‌شوند شما آرام باشید را هم امتحان کنید. برای اشنایی با روش های درمان اضطراب کلیک کنید.

خجالت را کنار بگذارید

اعتمادبه‌نفس پایین بسیاری از مواقع باعث می‌شود شما از انجام خیلی کارها خجالت بکشید. تنها راه برای اینکه این مشکل را کنار بگذارید این است که خجالت نکشیدن را امتحان کنید. در حقیقت رفتاری که از انجام آن در سخنرانی می‌ترسید را امتحان کنید. خواهید دید که هیچ اتفاق عجیبی پیش نخواهد آمد. همین موضوع به‌تدریج باعث می‌شود که شما خجالت کشیدن از صحبت‌کردن را کنار بگذارید.

مشاوره برای ترس از صحبت کردن در جمع

ترس از صحبت‌کردن در جمع بسیاری از مواقع با استفاده از راهکارهای بالا درمان می‌شود. بااین‌حال برای کسانی که واقعاً درگیر این بیماری می‌شوند این روش‌ها نمی‌تواند کمک چندانی بکند. خیلی از مواقع افکار منفی و ضعف اعتمادبه‌نفس ما آن‌قدر شدید است که به‌تنهایی از پس برطرف‌کردن آن برنمی‌آییم. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلفی مثل بررسی افکار منفی و کمک به تغییر آنها یا انجام تکنیک‌هایی مثل بازی‌کردن نقش در اتاق درمان به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعفتان را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و اختلالات همراه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا استفاده از داروهای ضد اضطراب برای ترس از صحبت‌کردن در جمع اشتباه است؟

اگر شما یک‌سخنرانی فوری پیش رو دارید و هیچ راهی برای کنترل اضطراب به ذهنتان نمی‌رسد می‌توانید از این روش استفاده کنید. بااین‌حال دقت داشته باشید که داروها هرگز نمی‌توانند درمان قطعی برای مشکل ما باشند و شما می‌بایست به دنبال یک درمان قطعی بگردید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ترس از صحبت در جمع

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

آیا می‌دانید خصوصیات بچه های طلاق چیست؟ علاوه بر آسیب­‌هایی که طلاق به خود زوجین وارد می­‌کند، بزرگ‌ترین آسیب برای کودکان و فرزندان آن‌ها را نیز به وجود می‌‌آورد. هرچه سن پایین‌تر باشد طبیعتا آمادگی بچه‌ها برای درک مسئله طلاق سخت‌تر بوده و ممکن است آسیب‌های ماندگارتری برای آن‌ها به همراه داشته باشد. پیامدهای یک اتفاق برای هر فرد با توجه به توانایی‌ها و نقاط ضعف و قوت متفاوت است و فرزندان طلاق نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابر میزان توانایی فرزندان، هر کدام آسیب‌های مختلفی می‌‌بینند؛ بنابراین برخی از این خصوصیات در بچه‌های طلاق مشترک و برخی از آ‌ن‌ها متفاوت است. در ادامه این مطلب به خصوصیات بچه‌های طلاق می­‌پردازیم.

منبع: خصوصیات بچه های طلاق

خصوصیات بچه های طلاق

برخی از پیامدهای طلاق روی اکثر بچه­‌های طلاق مشترک است و کم و بیش همه آن‌ها را درگیر خود خواهد کرد. این کودکان با اینکه ممکن است با ادامه داشتن یک زندگی ناسالم بازهم آسیب ببینند، اما بدون شک آسیب‌های طلاق بیشتر از بودن در یک خانواده بیمار است. برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بچه‌های طلاق به شرح زیر هستند:

1. شکسته شدن دیوار امنیت و اعتماد

جدایی پدر و مادر و فروپاشی خانواده به عنوان تنها پناه امن کودک، باعث می­‌شود که دیگر نتواند به کسی اعتماد کرده و احساس ناامنی می‌­کند. احساسی که از مشاهده درگیری‌های پدر و مادر شروع شده و باعث می‌­شود اعتماد به دیگران برای او سخت گردد و همیشه احساس ناامنی کند. برای کاهش مشکلات ناشی از طلاق، کمک گرفتن از یک روانشناس ضروری است. برای کاهش آسیب‌های طلاق توصیه می‌شود که از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. کسب اطلاعات در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید.

2. احساس گناه بابت جدایی پدر و مادر

فرزندان معمولا در دعواهای پدر و مادر نقش پررنگی دارند و در آستانه جدایی مدام اسمشان به زبان جاری می­‌شود. بعضی از والدین بی­ ملاحضه نیز ممکن است پیش بچه‌ها علیه همسرشان صحبت کنند و این مسئله به شدت به کودک آسیب می­‌زند و این احساس گناه ناشی از این است که کودکان خودشان را مقصر جدایی والدینشان می­‌دانند. این احساس گناه در بلند مدت بسیار کودک را اذیت کرده و اعتماد به نفس او را در تصمیم گیری‌ها پایین می­‌آورد.

3. خصوصیات بچه های طلاق | اضطراب و افسردگی

شایع‌ترین پیامد جدایی والدین برای فرزندان، بروز اختلالات خلقی و اضطرابی است. در واقع اکثر فرزندان طلاق حداقل یک دوره افسردگی یا اضطراب را تجربه می­‌کنند و طبیعتا اگر هوشیاری والدین نباشد، این مشکلات در آن‌ها ماندگار شده و تبدیل به افسردگی و اضطراب دائمی می­‌شود. برای کاهش این آسیب و پیشگیری از مشکلات روحی در فرزند خود، توصیه می‌شود که از یک روانشناس کمک بگیرید.

4. احساس طردشدگی

یکی دیگر از خصوصیات بچه های طلاق، این حس است که آن‌ها از سوی والدینشان طرد شده‌اند و پدر و مادر دیگر آن‌ها را دوست ندارند. این مسئله خصوصا در کودکانی که والدین تمایلی به گرفتن حضانت ندارند و مدام آن‌ها را به همدیگر پاسکاری می­‌کنند بسیار شدیدتر است و این بچه‌ها در بزرگسالی، برای جبران این حس و جبران ترس از طرد شدن، هرکاری می­‌کنند تا انسان‌ها را کنار خود نگه دارند. اختلال شخصیت وابسته، یکی از آسیب‌های این ویژگی است.

5. تکانشگری و پرخاشگری

یکی از خصوصیات بچه های طلاق، احساس خشم فراوانی است که امکان دارد در آن‌ها به وجود بیاید. خشمی که چه سرکوب شده و چه بروز داده شود، پیامدهای منفی به همراه دارد. خشم سرکوب شده باعث فشار روانی و آسیب به ساختار روانی فرد می­‌شود و ممکن است احساس حقارت به دنبال داشته باشد. خشمی هم که بروز داده شود منجر به بسیاری از خشونت‌ها و جرم و جنایت‌ها می‌گردد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه فرزندان طلاق کلیک کنید.

خصوصیات مثبت بچه های طلاق

شاید جالب باشد که بدانید بچه‌های طلاق در صورت داشتن آمادگی روانی و همراهی پدر و مادر، بعد از طلاق می‌­توانند حتی در برخی موارد از کودکان عادی بهتر بوده و ویژگی‌های مثبتی کسب کنند. ویژگی‌هایی که می‌­تواند در آینده برای ساختن یک فرد قوی در جامعه کمک کننده باشد. برخی از آن‌ها را به طور خلاصه بیان می­‌کنیم:

1. خصوصیات بچه های طلاق | احساس مسئولیت

کودکانی که با مادر جدا شده زندگی می‌­کنند، احتمالا برای حمایت از مادر مسئولیت‌های بیشتری پذیرفته و این مسئله در جامعه‌ای که فرار از مسئولیت بسیار شایع است، می‌­تواند یک ویژگی عالی باشد و حتی ازدواج موفقی برای فرزندان طلاق به همراه داشته باشد.

2. تقویت حس همدردی و درک بیشتر

به این دلیل که کودکان طلاق شاهد سختی‌های والدین در مسیر جدایی هستند، می‌­توانند در آینده توانایی همدردی و همدلی را در خود افزایش دهند و به حامیان خوبی تبدیل شوند. اما این مسئله کاملا بستگی به تربیت والدین و سن کودک دارد. معمولا هرچه سن بیشتر شود، خشم کودک از والدین بیشتر شده و شاید تربیت کردن آن‌ها برای همدل بودن دشوار باشد.

3. خصوصیات بچه های طلاق | یادگیری مهارت سازگاری

مهارت سازگاری، یکی از مهارت‌های ده گانه زندگی است که می‌­تواند در سلامت روان افراد بسیار مهم باشد. در صورتی که فرد بتواند نسبت به تغییر شرایط خود را سازگار کند، آسیب کمتری می‌­بیند و می‌­تواند در هر موقعیتی گلیم خود را از آب بیرون بکشد. علوم زیست شناسی می­‌گویند موجوداتی بقا و تکامل پیدا می­‌کنند که بتوانند خود را با محیط وفق داده و سازگار شوند. برای کاهش آسیب‌های طلاق توصیه می‌شود که از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خصوصیات بچه های طلاق

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

کارگاه مادر و کودک تبریز با اهداف مختلفی برای مادر و کودک برگزار می‌گردد. شما می‌توانید متناسب با علاقه مندی کودک خود، در این کارگاه‌ها شرکت کنید تا ضمن داشتن یک روز هیجانی و شاد، مهارت‌های کودک خود را نیز افزایش دهید. کارگاه های مادر و کودک معمولا در جلسات کم و یا حتی یک روز با حضور مادر و کودک انجام می‌شود. این کارگاه‌ها با موضوعات مختلفی شامل آموزش زبان انگلیسی با تصویرسازی ذهنی، ریاضی، شطرنج، اوریگامی، سرودخوانی، شعرخوانی، هوش هیجانی، رقص ایرانی، رقص باله و استخر مادر و کودک و … برگزار می‌شود.

نوع دیگری از کارگاه های مادر کودک در تبریز نیز هستند که تنها مخصوص والدین بوده و مباحثی آموزش داده می‌شود که والدین باید در ارتباط با فرزندان خود بدانند و از آن‌ها پیروی کنند. در ادامه هر دو نوع کارگاه ها و مباحث مربوطه را شرح داده‌ایم. برای انتخاب بهترین کارگاه متناسب خود و کودکتان مشاوره کودک دریافت کنید.

منبع: کارگاه مادر و کودک تبریز

کارگاه های مادر و کودک تبریز مخصوص والدین

همانطور که اشاره کردیم این نوع کارگاه‌ها با هدف افزایش آگاهی مادران و آموزش مهارت‌هایی به آن‌ها جهت مراقبت و تربیت فرزندان‌شان برگزار می‌شود. به همین جهت دوره‌ها به صورت گروهی با حضور مادر و برخی از کلاس‌ها حضور پدر و مادر با توجه به سن کودک طبقه بندی می‌شود. در هر دوره سنی سرتیترهایی که در این دوره ها پرداخته می‌شود به شرح زیر می‌باشد. برای آشنایی با مطالب مربوط به آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

کارگاه مادر کودک قبل از تولد

این دوره ها مخصوص پدر و مادرهایی است که قصد فرزند آوری داشته و یا در دوران بارداری هستند. این دورها به دو زیر گروه قصد بارداری و دوره بارداری تقسیم می‌شود. به طور کلی مباحثی که در این دوره مطرح می‌شوند عبارتند از؛ نحوه شکل گیری جنین، مراقبت های لازم در دوره بارداری، آزمایشات و احتیاط های لازم، تاثیر بیماری های مادر و پدر بر نوزاد، شرایط محیطی مناسب برای مادر و جنین، اقدامات لازم در خصوص بارداری های خاص و….. . برای آشنایی بیشتر با نشانه های سلامت نوزاد و حفظ آن کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک تولد تا یک سالگی

مادران می‌توانند هم قبل و هم بعد از تولد فرزندشان در این دوره شرکت کنند. مباحث کلی در این دوره ها عبارتند از؛ روانشناسی نوزاد، تغذیه نوزاد، مراقبت ها و احتیاط های لازم، نحوه برخورد و صحبت با نوزاد، بیماری های مادر و پدر، اقدامات لازم در زمان های بحرانی و…. . برای آشنایی با مباحث مربوط به نوزاد تازه متولد شده و نیازهای اولیه کودکان کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک یک سال تا سه سال

کارگاه مادر و کودک یک تا سه سال نیز به منظور افزایش آگاهی مادران درباره رفتارها و دانش کودک ارائه می‌شود. والدین باید از میزان درک کودک و رفتار مناسب در برابر خواسته های او اطلاع کافی داشته باشند و او را برای سنینی که آموزش متمرکزتر می‌شود آماده بکنند. نحوه از پوشک گرفتن، نحوه آموزش حرف زدن، نحوه از شیر گرفتن و میزان توجه به کودک از جمله مباحث بسیار مهم در شکل گیری شخصیت کودک هستند که نیاز به این کارگاه را برای تمامی والدین ضروری می‌کند. برای آموزش بچه داری کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک 3 تا 7 سال

آموزش ها و مباحث مربوط به این سنین نیز علاوه بر آشنایی تمرکز بر نحوه ارتقای هوش و آموزش کودک و استعدادیابی، تاکید زیادی بر تربیت جنسی کودک دارد. چرا که از نظر روانشناسی بسیاری از اختلالات جنسی ریشه در سنین 3 تا 7 سالگی دارد، والدین با تربیت صحیح می‌توانند مانع از بروز بسیاری از اختلالات بزرگسالی شوند. برای آشنایی بیشتر با روند استعدادیابی کودکان و تربیت جنسی کودک کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک بالای 7 سال

آموزه های مربوط به این دوره‌ها تمرکز زیادی بر انطباق روش آموزشی با میزان هوش کودک و کودکان استثنایی دارد. کلاس‌های آموزشی و کمک آموزشی باید با توجه به خصوصیات و توانایی کودک برنامه ریزی شده تا بتواند علاوه بر پیشرفت تحصیلی، تضمینی بر سلامت روان کودک را نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید : تربیت کودک

کارگاه های عملی مادر و کودک در تبریز

کارگاه های مادر و کودک با عنوان بازی، شادی، خلاقیت در کلاس‌های خصوصی، نیه خصوصی و یا آنلاین در حال برگزاری است. اهداف این کارگاه به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • لحظه‌هایی شاد هم برای کودک و هم برای مادر در یک فضای امن ساخته می‌شود.
  •  مهارت اجتماعی کودک تقویت می‌شود.
  • مادران می‌توانند در یک فضای کنترل شده و زیرنظر کارشناس، تجربه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • عادت‌های غذایی درست و ماندگار در تغذیه کودک ایجاد می‌شود.
  • حواس پنجگانه کودکان به واسطه بازی‌های متناسب تقویت می‌گردد.
  • متناسب با سن کودک در این کارگاه‌ها برای او تجربه‌های فردی و گروهی ایجاد می‌شود.
  • تخیل کودکان پرورش داده شده و مهارت‌های حرکتی، کلامی، شنیداری آن‌ها تقویت می‌گردد.

کارگاه نمایشی رنگ و سفال

از دیگر کارگاه‌های مادر و کودک، کارگاه نمایشی رنگ و سفال می‌باشد. در این کارگاه‌ها، معمولا داستانی که تمامی بچه‌ها بلد هستند، تعریف می‌شود و کودکان بایستی پس از آموزش استفاده و لمس و شناخت رنگ و آموزش ساخت مجسمه‌های سفالی، سعی کنند یکی از شخصیت‌های این داستان را بسازند.

این کارگاه اصطلاحا با کثیف کاری با رنگ‌ها هم همراه است، که برای کودک می‌تواند بسیاز لذت بخش باشد. پس از درست کردن شخصیت‌ها کودکان می‌توانند با با رنگ انگشتی آن‌ها رنگ کنند. اجرای این مراحل با موسیقی است که هیجان بچه‌ها را دو چندان می‌کند.

کارگاه خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال

کارگاه خمیربازی و رنگ آمیزی سفال برای کودکان سه تا شش سال و حداکثر با ظرفیت هر کارگاه پنج مادر و کودک زیر نظر کارشناس علوم تربیتی، با مدرک مربیگری خلاقیت و بازی‌های هدفمند برگزار می‌گردد.

کارگاه مادر و کودک خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال با اهداف مختلفی انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • این کارگاه‌ها برای کودک بسیار هیجان انگیز است و باعث از بین بردن وسواس در آن‌ها می‌شود.
  • هماهنگی بین چشم و دست آن‌ها تقویت می‌گردد.
  • در این کارگاه‌ها کودک می‌تواند مفاهیم نرم بودن، سفت بودن، سبکی و سنگینی را درک کند.
  • کار با خمیربازی باعث تقویت عضلات کودک و همینطور تحریک حس لامسه و تحریک سیستم عصبی مغز او نیز خواهد شد.

کارگاه آنلاین مادر و کودک بازی و موسیقی

این کارگاه‌ها معمولا برای گروه سنی کم و چهار تا دوازده ماه توسط کارشناس موسیقی و متخصص آموزش موسیقی کودک، در پلتفرم زوم برگزار می‌شود.

در این کارگاه یک فضای موسیقیایی برای کودک فراهم شده و انواع بازی‌های متنوع ریتمیک در آن انجام می‌شود. اهداف برگزاری این کارگاه‌ها را به طور خلاصه می‌توان در موارد زیر ارائه کرد :

  • حواس کودکان و تمرکز دیداری و شنیداری آن ها تقویت می‌شود.
  • کودکان می‌توانند ریتم و حس موسیق‌یایی را درک کنند.
  • در این کارگاه‌ها ارتباط چشمی کودک با مادر تقویت می‌گردد.
  • در کارگاه‌های مادر و کودک، بازی و موسیقی، به مادران نیز ایده‌های جدیدی برای بازی با کودکان داده می‌شود.

کارگاه کثیف کاری (مسی پلی)

کارگاه‌های کثیف کاری معمولا برای گروه سنی یک سال تا نه سال برگزار می‌گردد. در این کارگاه‌ها بچه‌ها می‌توانند با رنگ‌های مختلف نقاشی کنند و به عبارتی با رنگ بازی، هیجانات خود را تخلیه کنند.

انجام بازی‌های پاراشوت با آهنگ گروهی مادر و کودک، بازی‌های آوازی حرکتی
همراه با موسیقی و شادی و بازی‌های دسته جمعی از دیگر آیتم‌های برگزاری در این کارگاه‌ها می‌باشد.

کارگاه کف بازی و آب بازی

کارگاه مادر و کودک کف بازی و آب بازی در فضای باز همراه با موسیقی و تفریح و بازی انجام می‌شود. این کارگاه‌ها مختص کودکان یک سال و نیم تا هفت سال می ‌باشد.

کلاس های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک

کارگاه کلاس‌های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک برای گروه سنی یک تا سه سال برگزار می‌شود و کودک و مادر در این کلاس‎‌ها انواع بازی‌های جدید را انجام می‌دهند و یاد می‌گیرند.

کارگاه خلافیت

کارگاه مادر و کودک خلاقیت با حضور کارشناس علوم تربیتی و مربی تخصصی دوره‌های خلاقیت برای سنین ۲/۵ تا هفت سال انجام می‌شود.

کارگاه خلاقیت برای ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی برگزار می‌گردد و اهداف آن به شرح موارد زیر است :

  • حواس جمع
  • تقویت حافظه دیداری
  • کمپ آب بازی
  • انجام بازی های تمرکزی
  • تقویت حافظه دیداری بازی

کارگاه خورده های رنگی

کارگاه خرده‌های رنگی برای بازی با خمیر، کاغذهای رنگی و ساخت بادکنک، فرفره و ماکارونی‌های نرم رنگی برای سنین شش تا نه سال برگزار می‌گردد.

در حین بازی کودکان، مسابقات مختلفی برای آن‌ها برگزار می‌گردد و همینطور به مادران نیز نحوه صحیح فرزندپروری آموزش داده می‌شود.

کارگاه مادر وکودک ماکارونی و رنگ بازی

کارگاه مادر و کودک ماکارانی و رنگ بازی، برای کودکان سه تا شش سال برگزار می‌گردد و هدف از برگزاری آن‌ها به شرح موارد زیر است :

  • بازی های حسی و کثیف کاری
  • تقویت حواس حسی
  • تقویت خلاقیت
  • تفکر خلاق
  • تقویت قدرت تخیل
  • تقویت درک اشکال فضایی
  • تخلیه هیجان
  • تقویت روابط مادر و کودک
  • آموزش فعالیت گروهی
  • آموزش و آشنایی با رنگ ها

کارگاه آرد بازی و کیک پزی

کارگاه مادر و کودک آرد بازی و کیک پزی برای سنین ۲/۵ تا هشت سال برگزار می‌گردد و کودکان می‌توانند با همکاری مادرانشان آرد بازی کنند و کیک بپزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارگاه مادر و کودک تبریز می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در مرکز مشاوره نی نی مایند از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: کارگاه مادر و کودک تبریز

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

کارگاه مادر و کودک گرگان با اهداف مختلفی برای مادر و کودک برگزار می‌گردد. شما می‌توانید متناسب با علاقه مندی کودک خود، در این کارگاه‌ها شرکت کنید تا ضمن داشتن یک روز هیجانی و شاد، مهارت‌های کودک خود را نیز افزایش دهید. کارگاه های مادر و کودک معمولا در جلسات کم و یا حتی یک روز با حضور مادر و کودک انجام می‌شود. این کارگاه‌ها با موضوعات مختلفی شامل آموزش زبان انگلیسی با تصویرسازی ذهنی، ریاضی، شطرنج، اوریگامی، سرودخوانی، شعرخوانی، هوش هیجانی، رقص ایرانی، رقص باله و استخر مادر و کودک و … برگزار می‌شود.

نوع دیگری از کارگاه های مادر کودک در گرگان نیز هستند که تنها مخصوص والدین بوده و مباحثی آموزش داده می‌شود که والدین باید در ارتباط با فرزندان خود بدانند و از آن‌ها پیروی کنند. در ادامه هر دو نوع کارگاه ها و مباحث مربوطه را شرح داده‌ایم. برای انتخاب بهترین کارگاه متناسب خود و کودکتان مشاوره کودک دریافت کنید.

منبع: کارگاه مادر و کودک گرگان

کارگاه های مادر و کودک گرگان مخصوص والدین

همانطور که اشاره کردیم این نوع کارگاه‌ها با هدف افزایش آگاهی مادران و آموزش مهارت‌هایی به آن‌ها جهت مراقبت و تربیت فرزندان‌شان برگزار می‌شود. به همین جهت دوره‌ها به صورت گروهی با حضور مادر و برخی از کلاس‌ها حضور پدر و مادر با توجه به سن کودک طبقه بندی می‌شود. در هر دوره سنی سرتیترهایی که در این دوره ها پرداخته می‌شود به شرح زیر می‌باشد. برای آشنایی با مطالب مربوط به آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

کارگاه مادر کودک قبل از تولد

این دوره ها مخصوص پدر و مادرهایی است که قصد فرزند آوری داشته و یا در دوران بارداری هستند. این دورها به دو زیر گروه قصد بارداری و دوره بارداری تقسیم می‌شود. به طور کلی مباحثی که در این دوره مطرح می‌شوند عبارتند از؛ نحوه شکل گیری جنین، مراقبت های لازم در دوره بارداری، آزمایشات و احتیاط های لازم، تاثیر بیماری های مادر و پدر بر نوزاد، شرایط محیطی مناسب برای مادر و جنین، اقدامات لازم در خصوص بارداری های خاص و….. . برای آشنایی بیشتر با نشانه های سلامت نوزاد و حفظ آن کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک تولد تا یک سالگی

مادران می‌توانند هم قبل و هم بعد از تولد فرزندشان در این دوره شرکت کنند. مباحث کلی در این دوره ها عبارتند از؛ روانشناسی نوزاد، تغذیه نوزاد، مراقبت ها و احتیاط های لازم، نحوه برخورد و صحبت با نوزاد، بیماری های مادر و پدر، اقدامات لازم در زمان های بحرانی و…. . برای آشنایی با مباحث مربوط به نوزاد تازه متولد شده و نیازهای اولیه کودکان کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک یک سال تا سه سال

کارگاه مادر و کودک یک تا سه سال نیز به منظور افزایش آگاهی مادران درباره رفتارها و دانش کودک ارائه می‌شود. والدین باید از میزان درک کودک و رفتار مناسب در برابر خواسته های او اطلاع کافی داشته باشند و او را برای سنینی که آموزش متمرکزتر می‌شود آماده بکنند. نحوه از پوشک گرفتن، نحوه آموزش حرف زدن، نحوه از شیر گرفتن و میزان توجه به کودک از جمله مباحث بسیار مهم در شکل گیری شخصیت کودک هستند که نیاز به این کارگاه را برای تمامی والدین ضروری می‌کند. برای آموزش بچه داری کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک 3 تا 7 سال

آموزش ها و مباحث مربوط به این سنین نیز علاوه بر آشنایی تمرکز بر نحوه ارتقای هوش و آموزش کودک و استعدادیابی، تاکید زیادی بر تربیت جنسی کودک دارد. چرا که از نظر روانشناسی بسیاری از اختلالات جنسی ریشه در سنین 3 تا 7 سالگی دارد، والدین با تربیت صحیح می‌توانند مانع از بروز بسیاری از اختلالات بزرگسالی شوند. برای آشنایی بیشتر با روند استعدادیابی کودکان و تربیت جنسی کودک کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک بالای 7 سال

آموزه های مربوط به این دوره‌ها تمرکز زیادی بر انطباق روش آموزشی با میزان هوش کودک و کودکان استثنایی دارد. کلاس‌های آموزشی و کمک آموزشی باید با توجه به خصوصیات و توانایی کودک برنامه ریزی شده تا بتواند علاوه بر پیشرفت تحصیلی، تضمینی بر سلامت روان کودک را نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید : تربیت کودک

کارگاه های عملی مادر و کودک در گرگان

کارگاه های مادر و کودک با عنوان بازی، شادی، خلاقیت در کلاس‌های خصوصی، نیه خصوصی و یا آنلاین در حال برگزاری است. اهداف این کارگاه به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • لحظه‌هایی شاد هم برای کودک و هم برای مادر در یک فضای امن ساخته می‌شود.
  •  مهارت اجتماعی کودک تقویت می‌شود.
  • مادران می‌توانند در یک فضای کنترل شده و زیرنظر کارشناس، تجربه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • عادت‌های غذایی درست و ماندگار در تغذیه کودک ایجاد می‌شود.
  • حواس پنجگانه کودکان به واسطه بازی‌های متناسب تقویت می‌گردد.
  • متناسب با سن کودک در این کارگاه‌ها برای او تجربه‌های فردی و گروهی ایجاد می‌شود.
  • تخیل کودکان پرورش داده شده و مهارت‌های حرکتی، کلامی، شنیداری آن‌ها تقویت می‌گردد.

کارگاه نمایشی رنگ و سفال

از دیگر کارگاه‌های مادر و کودک، کارگاه نمایشی رنگ و سفال می‌باشد. در این کارگاه‌ها، معمولا داستانی که تمامی بچه‌ها بلد هستند، تعریف می‌شود و کودکان بایستی پس از آموزش استفاده و لمس و شناخت رنگ و آموزش ساخت مجسمه‌های سفالی، سعی کنند یکی از شخصیت‌های این داستان را بسازند.

این کارگاه اصطلاحا با کثیف کاری با رنگ‌ها هم همراه است، که برای کودک می‌تواند بسیاز لذت بخش باشد. پس از درست کردن شخصیت‌ها کودکان می‌توانند با با رنگ انگشتی آن‌ها رنگ کنند. اجرای این مراحل با موسیقی است که هیجان بچه‌ها را دو چندان می‌کند.

کارگاه خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال

کارگاه خمیربازی و رنگ آمیزی سفال برای کودکان سه تا شش سال و حداکثر با ظرفیت هر کارگاه پنج مادر و کودک زیر نظر کارشناس علوم تربیتی، با مدرک مربیگری خلاقیت و بازی‌های هدفمند برگزار می‌گردد.

کارگاه مادر و کودک خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال با اهداف مختلفی انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • این کارگاه‌ها برای کودک بسیار هیجان انگیز است و باعث از بین بردن وسواس در آن‌ها می‌شود.
  • هماهنگی بین چشم و دست آن‌ها تقویت می‌گردد.
  • در این کارگاه‌ها کودک می‌تواند مفاهیم نرم بودن، سفت بودن، سبکی و سنگینی را درک کند.
  • کار با خمیربازی باعث تقویت عضلات کودک و همینطور تحریک حس لامسه و تحریک سیستم عصبی مغز او نیز خواهد شد.

کارگاه آنلاین مادر و کودک بازی و موسیقی

این کارگاه‌ها معمولا برای گروه سنی کم و چهار تا دوازده ماه توسط کارشناس موسیقی و متخصص آموزش موسیقی کودک، در پلتفرم زوم برگزار می‌شود.

در این کارگاه یک فضای موسیقیایی برای کودک فراهم شده و انواع بازی‌های متنوع ریتمیک در آن انجام می‌شود. اهداف برگزاری این کارگاه‌ها را به طور خلاصه می‌توان در موارد زیر ارائه کرد :

  • حواس کودکان و تمرکز دیداری و شنیداری آن ها تقویت می‌شود.
  • کودکان می‌توانند ریتم و حس موسیق‌یایی را درک کنند.
  • در این کارگاه‌ها ارتباط چشمی کودک با مادر تقویت می‌گردد.
  • در کارگاه‌های مادر و کودک، بازی و موسیقی، به مادران نیز ایده‌های جدیدی برای بازی با کودکان داده می‌شود.

کارگاه کثیف کاری (مسی پلی)

کارگاه‌های کثیف کاری معمولا برای گروه سنی یک سال تا نه سال برگزار می‌گردد. در این کارگاه‌ها بچه‌ها می‌توانند با رنگ‌های مختلف نقاشی کنند و به عبارتی با رنگ بازی، هیجانات خود را تخلیه کنند.

انجام بازی‌های پاراشوت با آهنگ گروهی مادر و کودک، بازی‌های آوازی حرکتی
همراه با موسیقی و شادی و بازی‌های دسته جمعی از دیگر آیتم‌های برگزاری در این کارگاه‌ها می‌باشد.

کارگاه کف بازی و آب بازی

کارگاه مادر و کودک کف بازی و آب بازی در فضای باز همراه با موسیقی و تفریح و بازی انجام می‌شود. این کارگاه‌ها مختص کودکان یک سال و نیم تا هفت سال می ‌باشد.

کلاس های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک

کارگاه کلاس‌های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک برای گروه سنی یک تا سه سال برگزار می‌شود و کودک و مادر در این کلاس‎‌ها انواع بازی‌های جدید را انجام می‌دهند و یاد می‌گیرند.

کارگاه خلافیت

کارگاه مادر و کودک خلاقیت با حضور کارشناس علوم تربیتی و مربی تخصصی دوره‌های خلاقیت برای سنین ۲/۵ تا هفت سال انجام می‌شود.

کارگاه خلاقیت برای ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی برگزار می‌گردد و اهداف آن به شرح موارد زیر است :

  • حواس جمع
  • تقویت حافظه دیداری
  • کمپ آب بازی
  • انجام بازی های تمرکزی
  • تقویت حافظه دیداری بازی

کارگاه خورده های رنگی

کارگاه خرده‌های رنگی برای بازی با خمیر، کاغذهای رنگی و ساخت بادکنک، فرفره و ماکارونی‌های نرم رنگی برای سنین شش تا نه سال برگزار می‌گردد.

در حین بازی کودکان، مسابقات مختلفی برای آن‌ها برگزار می‌گردد و همینطور به مادران نیز نحوه صحیح فرزندپروری آموزش داده می‌شود.

کارگاه مادر وکودک ماکارونی و رنگ بازی

کارگاه مادر و کودک ماکارانی و رنگ بازی، برای کودکان سه تا شش سال برگزار می‌گردد و هدف از برگزاری آن‌ها به شرح موارد زیر است :

  • بازی های حسی و کثیف کاری
  • تقویت حواس حسی
  • تقویت خلاقیت
  • تفکر خلاق
  • تقویت قدرت تخیل
  • تقویت درک اشکال فضایی
  • تخلیه هیجان
  • تقویت روابط مادر و کودک
  • آموزش فعالیت گروهی
  • آموزش و آشنایی با رنگ ها

کارگاه آرد بازی و کیک پزی

کارگاه مادر و کودک آرد بازی و کیک پزی برای سنین ۲/۵ تا هشت سال برگزار می‌گردد و کودکان می‌توانند با همکاری مادرانشان آرد بازی کنند و کیک بپزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارگاه مادر و کودک گرگان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در مرکز مشاوره نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: کارگاه مادر و کودک گرگان

  • ذهن نو