مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۴۹ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در بیرجند برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در بیرجند مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان بیرجند

خانه سالمندان بیرجند

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان بیرجند

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر بیرجند را آورده‌ایم:

خانه سالمندان مهر امام رضا بیرجند بین غفاری 5 و 7
آسایشگاه سالمندان امید بیرجند – شهرک شهید مفتح – انتهای خیابان فنی و حرفه اس
خانه سالمندان شفیق طبس – شهرک امیر المومنین – فضیلت 5 شرقی

انواع خدمات در خانه سالمندان بیرجند

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در تبریز توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان بیرجند می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خانه سالمندان بیرجند

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب چاقو زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع: تعبیر خواب چاقو

تعبیر خواب چاقو

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از چاقو در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر چاقو را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب چاقو از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی است که می‌گوید : اگر در خواب خود دیدید که چاقویی در دست دارید و همینطور می‌دانستید که چاقو متعلق به شماست، تعبیر خوابتان یک نوزاد پسر است.

در صورتی که همراه با چاقو دیگر سلاح ها را نیز در خواب به همراه داشته باشید، تعبیر خواب‌تان این است که به زودی به جایگاه بزرگ، عظمت و احترام خواهید رسید و در جایگاهی بهتر از قبل خواهید بود.

بریدن دست با چاقو در خواب و زخمی شدن نیز به عشق تعبیر می‌شود. به این معنی که خواب‌بیننده یا عاشق است و یا به زودی عاشق می‌گردد.

تعبیرخواب چاقو از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرماید : دیدن چاقو در خواب دارای شش تعبیر متفاوت است که در ادامه آن‌ها را آورده‌ایم:

  • مهر و محبت به کسی
  • نوزاد و فرزند
  • موفقیت و پیروزی
  • پناه و امنیت
  • توانایی و قدرت برای انجام کارها
  • ریاست و رسیدن به حکومت

تعبیرخواب چاقو از نظر جابر مغربی

جابر مغربی از دیگر معبران باستانی است که دیدن چاقو در خواب را به فرزند پسر تعبیر می‌کند. اگر فردی در عالم رویا چاقویی را مشاهده کند، در صورتی که خانم باشد باردار می‌شود و اگر آقا باشد به زودی صاحب یک فرزند پسر خواهد شد.

اگر فردی در خواب ببیند که چاقویی که به همراه دارد، در داخل غلاف شکسته است، خواب او تعبیر خوبی ندارد؛ به طوری که یا یکی از اعضای خانواده‌اش و یا یکی از بستگانش از فامیل را از دست می‌دهد.

زنگ زدن چاقو در خواب نیز اشاره به ضرر و زیان در زندگی واقعی دارد که به تدریج کم می‌شود و جبران می‌گردد. اگر فردی در عالم خواب خود ببیند که در حال تراشیدن چیزی است، این خواب به معنای این است که دیگران از خواب‌بیننده در عالم بیداری، بیگاری می‌کشند.

تعبیرخواب چاقو از نظر  علی بن محد العنبری

علی بن محد العنبری دیدن خواب چاقو را به خدمت رساندن به مردم و یا درگیر شدن با دیگران از برای کمک به دوستان و خویشاوندان تعبیر کرده است. از نظر این معبر باستانی، تیزی چاقو در خواب اشاره به نفوذ سخن خواب‌بیننده به منظور اجرای فرمان‌هایش را دارد.

اگر شخصی در خواب ببیند که چاقویی در دست دارد، به این معنی است که در زندگی واقعی اگر درگیر کشمکشی است در آن پیروز می‌گردد. در صورتی که فرد خودش را در خواب بدون هیچ سلاحی مشاهده کند اما دیگران به او چاقویی بدهند، تعبیر خواب او رزق و روزی است.

تعبیرخواب چاقو از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی از معبران باستانی بزرگ است که خواب چاقو را به زبان بدگویان تعبیر کرده است. هر چه چاقویی که در خواب مشاهده می‌کنید، تیز و برنده و براق باشد به این معنی است که بدگویان در مورد شما زبان تند و تیزتری خواهند داشت.

اگر در خواب خود دیدید که یک چاقو را از فرد دیگری به دست می‌گیرید یا او یک چاقو را به شما هدیه می‌دهد، تعبیر خواب‌تان این است که کسی به شما کمک می‌کند یا شما از فرد دیگری درخواست کمک دارید.

در صورتی که در خواب ببیند که یک عدد چاقو را در داخل کشو میز خود قرار می‌دهید و تمایل دارید از آن برای دفاع از خودتان استفاده کنید، تعبیر خواب‌تان این است که شخصی از نزدیکان‌تان در مورد شما بدگویی می‌کند. هر گونه تهدید شدن در خواب به وسیله چاقو، به معنای امنیت در عالم بیداری است.

این معبر بر این باور می‌باشد که چاقوی غلاف شده، به معنای نعمت و چاقوی آشپزخانه به معنای خدمتکار و کدبانوی خانه است. در صورتی که چاقوی نو را در آشپزخانه خود مشاهده کنید، به این معنی است که به زودی صاحب زنی خانه‌دار می‌شوید.

تعبیر خواب چاقو از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب چاقو ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب چاقو به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده که دیدن حمل چاقو در خواب نمادی از خشم، جدایی و یا تهاجم است. در واقع کسی که خواب چاقو می‌بیند شاید نیاز دارد در زندگی واقعی از دست روابط دست و پا گیر رها شود.

به عقیده یونگ دیدن چاقوی کند در خواب به این معنی است که سخت کوشی‌های خواب‌بیننده نتیجه‌ای در پی ندارد. زخمی شدن با چاقو در خواب نیز اشاره به بعد مردانگی و یا وحشی‌گری حیوانی خواب‌بیننده دارد.

اگر در خواب خود کسی را ببیند که چاقویی در دست دارد، این خواب نشان دهنده یک موقعیت و یا رابطه‌ای می باشد که خواب‌بیننده کنترلی بر روی آن ندارد.

تعبیرخواب چاقو به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون دیدن چاقو در خواب را به دعوا و جدایی در عالم بیداری تعبیر می‌کند. او بر این عقیده است که این خواب نمادی از زیان‌های مالی نیز می‌تواند باشد. در ادامه به چند تعبیر خواب چاقو از آنلی بیتون اشاره کرده‌ایم :

  • چاقوهای زنگ زده : اختلاف میان اعضای خانواده و جدایی
  • تعبیر خواب چاقوی تیز و براق : دشمنان در کمین
  • چاقوی شکسته : شکست در امور عاطفی و شغلی
  • زخمی شدن با چاقو : درگیر شدن در مشکلات خانوادگی
  • معنی خواب زخمی کردن فردی دیگر با چاقو : شخصیتی ناپسند

تعبیرخواب چاقو به روش کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها برای دیدن حالت‌های مختلفی از چاقو در خواب، تعابیر متفاوتی ارائه شده است که در ادامه برخی از آنان را آورده‌ایم :

  • چاقوی نوک تیز : دچار شدن به یک مصیبت و گرفتاری بزرگ
  • معنی خواب چاقوی زنگ زده : رنج کشیدن از دلتنگی و نارضایتی
  • چاقوی شکسته : شکست عشقی
  • تعبیر خواب چاقوی آشپزخانه : مشاجره با دوستان
  • چاقوی قصابی : شروع دوران سخت زندگی
  • معنی خواب چاقوی غذاخوری : مشاجره بزرگ
  • چاقوی جیبی : جدایی عاشق و معشوق
  • پیدا کردن یک چاقو : شکست در کار
  • بریدن چیزی با چاقو : غلبه بر هیجانات
  • زخمی شدن با چاقو : خیانت
  • دو چاقو به شکل ضربدر روی هم : مرگ
  • حمله کردن با چاقو به یکنفر : عملی شدن نقشه‌ها

تعبیرخواب چاقو به روش لیلا برایت

لیلا برایت می‌گوید : اگر خود را در عالم خواب مشغول تمیز کردن یک چاقو مشاهده کنید، در عالم بیداری موضوعی منجر به برانگیخته شدن خشم شما می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تعبیر خواب چاقو

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

مشاوره خانواده به شما در داشتن زندگی شاد کمک می کند. خانواده یکی از مهمترین نهاد های است که در جوامع وجود دارد که بر اساس ازدواج دو فرد با یکدیگر تشکل می شود و حفظ تداوم خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است. خانواده به عنوان یک کانون برای رشد و تکامل فرزندان و والدین ، التیام و شفا دهی آسیب ها ناشی از محیط اطراف شناخته می شود. اما خانواده همواره با مشکلاتی برخورد می کند که سلامت این کانون را بر هم می زند. در چنین شرایطی مراجعه به یک فرد متخصص در زمینه مشاوره خانواده برای حل مشکلات خانواده بسیار ضروری است. 

در شرایطی که خانواده دچار بحران می شود، تاثیر مخربی را بر روی تک تک اعضا می گذارد و به همین دلیل حل این مشکلات از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین راه برای حل مشکلات خانوادگی مراجعه به مشاوره خانواده است. 

منبع: مشاوره خانواده

مشاوره خانواده

 

مشاوره خانواده که در روانشناسی تحت عنوان درمان سیستمی شناخته می‌شود رویکردی است که در آن درمانگر اعضای خانواده را تشویق می‌نماید تا در طول جلسات با یکدیگر حرف زده و ارتباط برقرار کردن به شیوه سالم را بیاموزند. در جریان این گفتگوها خانواده درمانگر به افراد کمک می‌کند تا راه حل مشکلات خود را با دید بازتری ببینند و بتوانند الگوهای رفتاری جدید را به مرور تمرین نمایند. جهت دریافت مشاوره از برترین متخصصان می توانید به مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو مراجعه نمایید.

 

چه زمانی باید از مشاوره خانواده استفاده کرد ؟

برخی از مشکلات خانوادگی بسیار پیچیده است که تنها راه حل آن مشاوره خانواده و خانواده درمانی است. چرا که ممکن است این مشکلات هر روز در خانواده بزرگتر شود و در نهایت به فروپاشی بنیان خانواده منتهی گردد. البته باید بدانید که به وجود آمدن تنش و بخث در هر خانواده ای طبیعی است به عبارتی هر کسی در زندگی خود با مشکلات خانوادگی روبرو می شود. این اختلالافات ممکن است بین زوجین یا در ارتباط با والدین باشد. حل این مشکلات نیازمند آشنایی با مهارت هایی خاص است. مشاوره خانواده می تواند برای بسیاری از مسائل از جمله مرگ یکی از عزیزان، خیانت، طلاق عاطفی، مشکلات فرزندان و … مفید باشد. 

مرکز مشاوره روانشناسی خانواده ذهن نو با دارا بودن متخصصین با تجربه در زمینه مشاوره خانواده می تواند به شما در بهبود روابط میان اعضای خانواده کمک کند که در ادامه به معرفی برخی از خدمات این مرکز می پردازیم :

خانواده درمانی

خانواده درمانی در زمان مواجه شدن با مشکلات بزرگ در خانواده نقش بزرگی را در درمان مشکلات رفتاری و روانی اعضای خانواده ایفا می کند. حتی به حل مشاجرات خانوادگی کمک می کند. 

مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج به شما در داشتن رابطه ای سالم کمک می کند. ازدواج و انتخاب همسر یک نقطه عطف و مهمترین تصمیمی است که هر هر فرد در زندگی خود انتخاذ می کند. چرا که بعد از ازدواج اهداف زندگی، روابط اجتماعی، خانوادگی، شغل و … شما دستخوش تغییر خواهد شد. به همین دلیل تصمیم برای ازدواج نیاز به پختگی کافی دارد. اما متاستفانه بیشتر مردم، زمان و هزینه زیادی را برای برگزاری مراسم عروسی عالی خرج می کنند تا یک ازدواج عالی ! اگر قصد ازدواج دارید توصیه می کنیم مقاله مشاوره ازدواج را بخوانید.

زوج درمانی

زوج درمانی شاخه‌ای از روانشناسی است که به دنبال اصلاح رابطه میان دو نفر است. درنتیجه برخلاف باور عموم زوج درمانی راهکاری نیست که تنها برای زن و شوهرها مناسب باشد و تمامی افرادی که در رابطه خود مشکلاتی را احساس می‌کنند می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند. برای مثال اگر شما با دوست یا هم‌اتاقی خود دچار مشکل شده‌اید نیز می‌توانید از زوج درمانی استفاده کنید.

سکس تراپی 

حرف زدن در مورد مسائل جنسی برای همه کار آسانی نیست. در واقع عواملی نظیر احساس شرم و خجالت باعث می‌شود افراد در مورد مشکلات جنسی با دیگران مشورت نکنند. با این حال یک مشاور حرفه‌ای با رعایت کردن اصول کاری نظیر رازداری و عدم قضاوت به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت تر در این باره صحبت کنید. دریافت مشاوره جنسی به شما در مورد روش‌های درمان اختلالات جنسی، افزایش رضایت جنسی و نحوه آموزش مسائل جنسی به کودکان و نوجوانان یاری می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشاوره جنسی را مطالعه نمایید. 

روانشناسی کودک

روانشناسی کودک به شاخه‌ای از روانشناسی گفته می‌شود که به طور خاص در ارتباط با کودکان و نیازهای رشدی آن‌ها صحبت می‌کند. در حقیقت روانشناسان کودک معتقدند که نیازهای روحی و توانایی‌های ذهنی کودکان کاملاً متفاوت از بزرگسالان است و به همین خاطر آن‌ها به متخصصینی نیاز دارند که با توانایی‌ها و نیازهایشان آشنایی کامل داشته باشند. با این حال روانشناسی کودک صرفاً راجع به مشکلات و نیازهای روحی کودکان صحبت نمی‌کند. بخش مهمی از این حیطه روانشناسی به چگونگی پرورش هرچه بهتر توانایی‌های کودکان و تبدیل آن‌ها به بزرگسالانی توانمند می‌پردازد.

مشاوره نوجوان

مشاوره نوجوان طیف وسیعی از مشکلات را در برمی‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مدیریت خشم، مشکلات تحصیلی، اختلالات اضطرابی، مشکلات رفتاری، موضوعات مرتبط با خودانگاره نوجوان در مورد بدن، مواجه شدن با قلدری همسالان، افسردگی، پرداختن به رفتارهای پرخطر نظیر مصرف مواد یا الکل، اختلالات خوردن، تعارضات خانوادگی، مشکلات ارتباطی، نحوه برخورد با جنس مخالف، مسائل مرتبط با عزت نفس، درگیری با استرس، انزوای اجتماعی، کنار آمدن با هویت جنسی و … اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشاوره نوجوان را مطالعه نمایید. 

خیانت همسر

مشکل بسیاری از آنهایی که در شرایط خیانت همسر از مشاوره کمک نمی‌گیرند این است که با این خدمات آشنایی ندارند. به همین خاطر بهتر است در ابتدا کمی بیشتر راجع به مشاوره‌خیانت صحبت کنیم. مشاوره خیانت یکی از انواع مشاوره‌های تخصصی است که توسط یک زوج درمانگر یا مشاور متخصص در زمینه خانواده انجام می‌شود. شما در شرایط زیر می‌توانید از این مشاوره استفاده کنید. توصیه می کنیم مقاله مشاوره خیانت را مطالعه نمایید. 

مشاوره طلاق 

مشاوره طلاق نوعی از خدمات روانشناسی است که توسط متخصصان آموزش دیده در حوزه‌های زوج و خانواده ارائه می‌شود. برخلاف باور عمومی مشاوره طلاق نوعی روش اقناع سازی زوجین برای بازگشت بی چون و چرا به زندگی مشترک نیست بلکه روانشناس به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیش از هرچیز هیجانات منفی خود نظیر خشم را مدیریت کنید و با دید وسیع‌تری به نقاط قوت و ضعف زندگیتان نگاهی بیاندازید. در واقع یک مشاور حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا بتوانید هزینه‌های طلاق گرفتن و در مقابل برگشتن به زندگی مشترک را در دو کفه ترازو قرار دهید. او در نهایت به شما اجازه می‌دهد که خود انتخاب کنید کدام کفه سنگین‌تر است و رفتن در کدام مسیر می‌تواند برای هردوی شما هموارتر باشد.

 

اهمیت مراجعه به مشاوره خانواده

خانواده یکی از مهم‌ترین منابع دریافت حمایت، عشق و امنیت است. با این حال در بسیاری از مواقع اعضای خانواده به دلایل مختلف می‌توانند تحت فشار قرار بگیرند. برای مثال درگیری با مشکلات مالی، عدم تفاهم بر سر تربیت فرزند یا ناتوانی در برآورده کردن نیازهای عاطفی از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانند یک خانواده را درگیر اختلاف و تعارض کنند. در این شرایط مشاوره خانواده یکی از ابزارهایی است که به شما کمک می‌کند بتوانید از این مشکلات عبور کرده و روابط سالم‌تری را با یکدیگر تجربه کنید. البته همواره این مسئله مهم را به خاطر بسپارید که درمانگر یا مشاور قرار نیست معجزه کرده و همه مشکلاتتان را حل کند بلکه در بسیاری از مواقع به شما می‌آموزد چگونه بتوانید با شرایط خود سازگار شوید و به درستی با آن‌ها کنار بیایید.

انواع مسائلی که در مشاوره خانواده مطرح می‌شوند

مشاوره خانواده سبکی از خدمات روان درمانی است که بسیار انعطاف پذیر بوده و می‌تواند به گستره گوناگونی از مشکلات بپردازد. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در مشاوره خانواده مطرح می‌شوند می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد.

1- تصمیم‌گیری برای طلاق و جدایی

تصمیم‌گیری برای طلاق همیشه کار آسانی نیست به خصوص اگر پای بچه‌ها وسط باشد. برای مثال کودکان کوچک‌تر کمتر می‌توانند جدایی پدر و مادر خود را درک کنند و ممکن است از این موضوع آسیب زیادی ببینند. در این شرایط مشاوره خانواده به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیم خود را به درستی بررسی کرده و در صورت رسیدن به گزینه طلاق، سایر اعضا یعنی فرزندان را نیز برای این رویداد آماده کنید.

2- اختلافات و مشکلات مالی از مسائل مطرح شده در مشاوره خانواده

اختلاف بر سر موضوعات مالی یکی از مشکلاتی است که برای بسیاری از خانواده‌ها اتفاق می‌افتد. برای مثال ممکن است زن و مرد بر سر مخارج خانواده با یکدیگر تفاهم نداشته باشند و همین مسئله به مرور به اختلافات آن‌ها دامن بزند. مشاور خانواده با استفاده از رویکردهایی نظیر رویکرد حل مسئله به شما کمک می‌کند تا به گزینه‌های مشترکی برای رفع مشکلات خود دست یابید و با تنش کمتری این موضوعات را پشت سر بگذارید.

3- بروز تغییراتی در ساختار خانواده

مسائلی نظیر مرگ، جدایی یا بیمار شدن یکی از اعضای خانواده می‌تواند ساختار کلی را به هم ریخته و باعث شود زندگی افراد از حالت روتین خارج گردد. در این شرایط اغلب مسئولیت‌ها جا به جا شده و ممکن است افراد تحت فشار بسیار زیادی قرار بگیرند. مشاور خانواده برای حل این مشکل به اعضا کمک می‌کند تا راهکارهای مقابله‌ای مناسب در برابر مشکلات را تمرین نمایند و مجدداً تعادل زندگی را به حالت نرمال برگردانند.

4- درگیری با نوجوان

داشتن برخورد مناسب با نوجوان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از خانواده‌هاست. چراکه در دوران نوجوانی کودکان دیروز به یک باره از حالت اطاعت و تسلیم خارج شده و دائماً تلاش می‌کنند هویت مستقل خود را به رخ خانواده بکشند. آن‌ها ممکن است تلاش کنند سبک زندگی متفاوتی را در پیش بگیرند و همین کار آن‌ها باعث نگرانی پدر و مادر شود. در این شرایط احتمال دارد کنترل اوضاع از دست پدر و مادر خارج شده و همین باعث شود آن‌ها از راه‌حل‌های ناسالمی نظیر محدود کردن، انتقادگری بیش از حد و بالعکس آزادی بخشی بی حد و حصر استفاده کنند. در جلسات مشاوره خانواده درمانگر تلاش می‌کند تعامل‌های موجود بین والدین و فرزند نوجوان را مشاهده کرده و به آن‌ها کمک کنند تا الگوهای غلط میان خود را اصلاح نمایند.

5- حل مشکلات بین خواهر و برادرها

بروز اختلاف و تنش بین فرزندان یکی از مسائل طبیعی و اجتناب ناپذیر در همه خانواده‌هاست. با این حال برخی مواقع ممکن است این اختلاف‌ها آن‌قدر جدی شده که سلامت روان همه اعضا را تحت تأثیر قرار دهد. این مسئله به خصوص بین فرزندان نوجوان یا پس از به دنیا آمدن فرزند دوم بین بچه‌های کوچک‌تر بیشتر دیده می‌شود. مشاوره خانواده در این موقعیت‌ها می‌تواند نگرانی‌های موجود را کاوش کرده و به اصلاح روابط کمک بسیاری نماید.

6- کنار آمدن با مسئله آشیانه خالی

آشیانه خالی یکی از مسائلی است که اغلب پدر و مادرها در سنین میانسالی و با رفتن فرزندان از خانه آن را تجربه می‌کنند. در واقع با ازدواج بچه‌ها یا رفتن برای ادامه تحصیل، زن و مرد احساس تنهایی و انزوا می‌کنند و ممکن است نتوانند به سادگی با این مسئله کنار بیایند. در این شرایط حتی ممکن است اختلافات کهنه سر باز کنند و کیفیت زندگی مشترک را پایین بیاورند. مراجعه به یک روانشناس به شما کمک می‌کند تا بتوانید این مرحله از زندگی خود را با تنش کمتری پشت سر بگذارید و این زمان را به فرصتی برای غنی‌تر کردن ارتباطات زناشویی خود تبدیل کنید.

7- درگیری یکی از اعضا با مشکلات روانشناختی

درگیر شدن یکی از اعضای خانواده با مشکلاتی نظیر اضطراب، افسردگی، اعتیاد و… می‌تواند ریشه در تعاملات ناسازگار خانوادگی داشته باشد. همچنین درمان این مشکلات در صورت آموزش دیدن و درگیر شدن سایر اعضای خانواده با سهولت بیشتری انجام می‌شود. در نتیجه در بسیاری از مواقع هنگام بروز این مشکلات درمانگر تلاش می‌کند به جای برگزاری جلسات با فرد اصلی که درگیر مشکلات روانشناختی شده؛ جلسات درمانی را با حضور کل خانواده برگزار کند.

 

سؤالات متداول

برای دریافت مشاوره خانواده باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟

مشاوران و روانشناسانی که در حوزه زوج و خانواده آموزش‌های حرفه‌ای دیده‌اند بهترین گزینه‌ها برای دریافت مشاوره خانواده هستند. البته توجه داشته باشید که مشاوران درمانگر اختلالات روان‌شناختی نیستند. در نتیجه اگر یکی از اعضای خانواده‌تان با مشکلاتی نظیر افسردگی، اضطراب و اعتیاد درگیر شده و می‌خواهید خانواده درمانی را شروع کنید لازم است حتماً از یک روانشناس بالینی کمک بگیرید؛ اما برای سایر مشکلات می‌توانید نزد مشاوران نیز مراجعه نمایید. با دریافت مشاوره تلفنی خانواده آسان و سریع می‌توانید با متخصصان ارتباط برقرار کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره خانواده

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

مشاوره کودک تلفنی از جمله خدمات مشاوره روانشناسی است. بدون شک رشد و تربیت درست کودک و نوجوان مسئولیت سنگینی است که به دوش والدین گذاشته شده است. بخصوص کودکان امروز که دائما در حال یادگیری و کسب اطلاعات هستند و همه چیز را می فهمند. طبیعی است که پدر و مادر ها در زمان مواجه شدن با خیلی از مشکلات و مسائل مربوط به کودکان نیازمند راهنمایی از یک فرد متخصص در زمینه کودک شوند. مشاوره تلفنی کودک در این مواقع یکی از بهترین راه حل ها برای والدین می باشد. 

منبع: مشاوره کودک تلفنی

مشاوره کودک تلفنی

با توجه به در دسترس نبودن مراکز معتبر در همه جای کشور و تراکم بیش از حد آن‌ها در مناطقی نظیر پایتخت یا شهرهای بزرگ، بسیاری از افراد امکان مراجعه حضوری به این مراکز را ندارند. علاوه بر این مسائلی نظیر شیوع ویروس کرونا باعث شده است که افراد تمایل کمتری به دریافت مشاوره حضوری داشته باشند و خدمات مشاوره تلفنی یا آنلاین کودک را ترجیح دهند. با توجه به اینکه مشکلات مرتبط با کودکان و نوجوانان یکی از مسائل عمده در مشاوره روانشناسی است؛ امروزه بسیاری از مراکز مشاوره اقدام به ارائه خدمات تلفنی در این زمینه کرده‌اند که این امر کار را برای بسیاری از والدین آسان کرده است.

 

مشاوره کودک تلفنی در چه زمینه هایی انجام می شود

در جلسات مشاوره تلفنی کودک معمولا موضوعات و مسائل متفاوتی در مورد کودکان مطرح می شود. که در برخی موارد ریشه اصیلی مشکل از نظر پدر و مادر پنهان است و نیاز به ریشه یابی توسط متخصص کودک دارد. ولی به طور کلی از جمله پر تکرار ترین مسائل در جلسات مشاوره کودک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • اصرار کودک بر خواسته اش
  • بیش فعالی کودک
  • پرخاشگری کودک
  • مسائل و سوالات جنسی کودکان
  • دروغ گویی
  • زورگویی کودک در محیط خانه یا مدرسه
  • ترس و فوبیا در کودکان
  • گریه و لجبازی کودک
  • عدم تمرکز کودک
  • مشکلات خواب کودک
  • استرس و اضطراب در کودکان
  • مشکلات ارتباطی کودک با سایرین
  • استعدادیابی کودک
  • پرورش و رشد صحیح کودک
  • و سایر موارد 

سوالات متداول مشاوره کودک تلفنی

از جمله سوالات متداول در جلسات مشاوره تلفنی کودک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • علت پرخاشگری و بی قراری در کودکان چیست ؟
  • با دروغ گویی کودکان چگونه برخورد کنم ؟
  • پاسخ صحیح به سوالات جنسی کودکان چیست ؟
  • چگونه برای فرزندم الگوی مناسبی باشم ؟
  • چگونه در مقابل اصرار و گریه کودک رفتار کنم ؟ 
  • آیا شیطنت های زیاد فرزندم نشانه بیش فعالی اوست ؟
  • نحوه برخورد صحیح با رفتار نامناسب کودک چیست ؟
  • چگونه فرزند خود نسبت به رفتن به مهدکودک علاقه مند کنم ؟
  • طلاق والدین چه تاثیری بر کودک دارد ؟
  • چگونه فرزندم را استعدادیابی کنم ؟
  • شیوه تربیتی متفاوت ( پدر و مادر، مادربزرگ و پدربزرگ، مربیان مهد کودک، معلمان مدرسه و … ) و عدم هماهنگی بین آنها چه تاثیر بر روی کودک دارد ؟
  • چگونه اعتماد به نفس کودکم را بالا ببرم
  • نحوه برخورد صحیح با لجبازی کودک چیست ؟

بعضی ازموضوعاتی که یک مشاور تلفنی کودک می تواند کمک کند :

اوتیسم کودک

اوتیسم کودک معمولا توسط والدین توسط مشاهده نشانه هایی در رفتار کودک تشخیص داده می شود. این کودکان در انجام کارهای عادی مانند دیگر همسن و سالان خود عمل نمی کنند و رفتار های متفاوتی دارند. با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند. تمایلی به بازی با هم سنانشان ندارند و اغلب اوقات به طور مداوم یک کلمه را تکرار می کنند. مشاوره کودک به والدین این کودکان کمک می کند تا بتوانند مهارت های رفتاری و کلامی لازم را به این کودکان آموزش بدهند و  کمک فراوانی در درمان این کودکان می کنند.  

بیش فعالی کودک

بیش فعالی کودک نوعی اختلال روانی است که موجب رفتار های خاصی در کودک می شود. این کودکان معمولا پر جنب و جوش هستند و نشانه ای از آرامش در آنها دیده نمی شود. نکته مهم در تشخیص بیش فعال کودک عدم تمرکز در این کودکان است. مشاوره کودک ذهن نو به شما در درمان این بیماری کمک می کند.

سوالات جنسی کودکان

اغلب والدین در زمان مواجه شدن با سوالات جنسی کودکان شان شکه می شوند و نمی دانند باید چه رفتار و واکنشی نسبت به این سوالات داشته باشند. عدم پاسخ گویی صحیح به این سوالات کودک سبب می شود تا کودک از راه های اشتباهی جواب خود را بیابد. در چنین شرایط مشاوره کودک به شما کمک می کند تا بتوانید یک رفتار اصول و صحیح نسبت به سوالات و مسائل جنسی کودک تان داشته باشید. 

کمرویی و خجالت کودک

کمرویی و خجالت کودک موجب انزوا و تنهایی در کودک می شود و زمینه ساز شخصیت منزوی فرد در بزرگسالی است. این مسئله باید توسط والدین جدی گرفته شود. مشاوره تلفنی کودک به والدین کمک می کند تا با تشخیص علت کمرویی کودک، آن را درمان نمایند.

پرخاشگری کودک

پرخاشگری کودک می تواند دلایل متخلفی داشته باشد. اختلالات روانی، محیط، رفتار والدین و حتی بیش فعالی از جلمه علت های پرخاشگری کودک می باشد. نحوه برخورد صحیح و اصولی با کودکان پرخاشگر از مشاوره کودک حضوری و تلفنی ذهن نو میسر است. 

شب ادراری کودک

شب ادراری کودک یکی از مشکلات شایع در کودکان است. برای درمان این مشکل کودکان ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید تا لحاظ جسمی وضعیت کودک را مورد بررسی قرار دهد. مشاوره کودک به شما کمک می کند تا بتوانید شب ادراری کودک را درمان کنید. 

استعدادیابی کودک

استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌هایی است که با گسترش دانش پدر و مادران بیشتری را به خود جلب کرده است. پدر و مادرها به دنبال این هستند که توانمندی‌های خاص فرزند خود را کشف کرده و از این طریق بتوانند او را در مسیر درستی هدایت کنند. استعدادیابی به موقع و با روش‌های درست کمک می‌کند تا شانس بیشتری برای موفقیت تحصیلی و شغلی داشته باشند. روانشناسان بالینی از جمله متخصصینی هستند که با استفاده از تست‌های هوش می‌توانند در این زمینه کمک کنند. کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند با تجربه چندین ساله در زمینه استعدادیابی، با روش‌های مختلف شما پدر و مادرهای عزیز را در این زمینه راهنمایی می‌کند.

 

مشاوره کودک چیست؟

مشاوره کودک نوعی خدمات رواندرمانی است که توسط روانشناسان ارائه می‌شود. در این نوع از مشاوره درمانگر تلاش می‌کند تا به تعاملات میان والدین و فرزندان توجه کرده و به الگوهای رفتاری غلط خاتمه بخشد. همچنین جلسات مشاوره برای درمان مشکلات دوران کودکی نظیر اضطراب جدایی، ترس‌ها، افسردگی دوران کودکی، مشکلات مرتبط با مدرسه، اختلال یادگیری و کاهش نمرات تحصیلی نیز می‌توانند به شما و فرزندتان کمک کنند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که مشاوره کودک تنها به زمانی که کودک یا نوجوان دچار مشکل شده اختصاص ندارد بلکه شما برای مسائلی نظیر بهبود مهارت‌های زندگی و ارتباطی فرزندتان نیز می‌توانید از خدمات آن استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : تربیت کودک

اهمیت و لزوم مراجعه به مشاوره کودک

با توجه به اینکه دوران کودکی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل از رشد انسان است بسیار اهمیت دارد که والدین وضعیت ذهنی فرزند خود را در این دوران مورد توجه قرار داده و برای ارتقای هرچه بیشتر سلامت روان او بکوشند. در بسیاری از موارد وقتی مشکلات در دوران کودکی مورد درمان قرار بگیرند به راحتی بهبود می‌یابند اما در صورت بی‌توجهی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیر و پایداری را در زندگی فرد ایجاد کنند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که در کنار سلامت جسم به مسائلی نظیر روحیه و توانمندی‌های ذهنی فرزندتان نیز توجه کنید و در صورت لزوم به موقع از یک مشاور کودک کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود که کودک در آینده فرد توانمندتری باشد و معضلات و آسیب‌های کمتری را تجربه نماید.

بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر

مزایا و محدودیت‌های مشاوره کودک تلفنی

از جمله محدودیت‌های مشاوره تلفنی کودک این است که در مورد بچه‌های کوچک‌تر که هنوز به توانایی کلامی بالایی دست نیافته‌اند و امکان برگزاری جلسات فردی وجود ندارد ممکن نیست. همچنین استفاده از روش‌هایی نظیر بازی درمانی به کمک درمانگر نیز از طریق تلفن امکان پذیر نمی‌باشد. در عین حال این محدودیت تنها مربوط به کودکان خردسال است و سایر کودکان بزرگ‌تر، نوجوانان و والدین آن‌ها همگی می‌توانند با استفاده از جلسات مشاوره تلفنی از مزایای آن بهره مند شوند.

از جمله مزیت‌های این روش این است که افراد از هرجای کشور می‌توانند با بهترین متخصصان تماس گرفته و در مورد مشکلات خود و فرزندشان از آن‌ها مشورت بگیرند. علاوه بر این ممکن است فرزندان در سنین نوجوانی نسبت به مراجعه نزد روانشناس مقاومت داشته باشند و تمایلی به جلسات مشاوره حضوری نشان ندهند. مشاوره تلفنی به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر با این مسئله کنار بیایند و آزادانه تر مسائل و مشکلات خود را با درمانگر در میان بگذارند.

 

ملاک‌های مهم برای کمک گرفتن از مشاوره تلفنی کودک

دوران کودکی و نوجوانی دوران بسیار مهمی از زندگی است در نتیجه شما نباید از افراد غیر متخصص برای حل مشکلات یا ارتقای توانمندی‌های فرزندتان کمک بگیرید. این کار ممکن است علاوه بر نداشتن فایده؛ آسیب‌هایی را نیز در پی داشته باشد. در نتیجه قبل از هرچیز ملاک‌های درستی را در ذهن خود تصویر نمایید و به کمک آن‌ها از افراد کارآمد و متخصص کمک بگیرید.

برای اینکه از انتخاب خود مطمئن شوید پیش از هر چیز لازم است با مراکز مشاوره‌ای تماس بگیرید که رسماً از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی مجوز رسمی برای فعالیت دارند. همچنین متخصصینی که در زمینه کودک مشاوره می‌دهند باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و یا روانشناسی کودکان استثنایی برخوردار باشند. البته شما در مورد مسائلی نظیر برنامه ریزی تحصیلی می‌توانید از افراد تحصیل کرده در گرایش مشاوره نیز کمک بگیرید. علاوه بر مسائل ذکر شده بهتر است سوابق آموزشی و تجربی مشاوران را نیز بررسی نمایید تا بتوانید به بهترین گزینه دست یابید. 

بیشتر بخوانید : کودک استثنایی

مشاوره تلفنی کودک نی نی مایند

متخصصین کودک نی نی مایند آماده خدمت رسانی با ارائه خدمات مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی کودک به شما هستند. اگر قصد دریافت مشاوره کودک را دارید می توانید به راحتی از خدمات مشاوره تلفنی کودک این مرکز بهرمند شوید. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین این مرکز بهرمند شوید. 

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی نی نی مایند کافی است با 02191002360 حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

پسر 5 ساله من بعد از تولد خواهرش به شدت پرخاشگر شده و دائما رفتارهای بچگانه تری را از خود نشان می‌دهد. از ما انتظار دارد مثل نوزاد از او مراقبت کنیم. چطور می‌توانم این رفتارهایش را مدیریت کنم؟

این مسئله امری طبیعی در بین فرزندان اول است که پس از تولد فرزند دوم احساس می‌کنند مورد بی‌توجهی قرارگرفته‌اند. همین امر باعث می‌شود که آن‌ها احساس اضطراب کنند اما ممکن است این اضطراب را به شکل‌های دیگری نظیر پرخاشگری نشان دهند. از همین رو لازم است که با یک روانشناس کودک در تماس باشید تا بتوانید علت رفتارهای کودک خود را بهتر بشناسید و واکنش‌های مناسب در برابر این رفتارها را نیز فرا بگیرید.

منبع: مشاوره کودک تلفنی

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

معاینه چشم کودک باید در زمان مناسب انجام شود. والدین باید با توجه به زمان و نیاز فرزندشان اقدامات لازم درمانی را انجام دهند. اگر فرزند شما در برخی زمینه ها عملکرد پایینی دارد، باید به سرعت علت و درمان آن را پیدا کنید. خیلی از مشکلات بینایی قبل از سنین مدرسه قابل رفع هستند و با اقدام به موقع می‌توانید از پیشروی آن جلوگیری کنید. در ادامه به بررسی روند تکاملی چشم‌ها، سن شروع معاینات چشم، علائم و نشانه‌ها مشکلات چشمی در کودکان و …. می‌پردازیم. در صورتی که رفتارهای فرزندتان برای تان قابل درک نیست، حتما از مشاوره کودک استفاده کنید.

منبع: معاینه چشم کودک

معاینه چشم کودک

امروزه معاینات مربوط به چشم های کودک نیز در دستور کار مراکز درمانی قرار گرفته و به والدین آموزش های لازم درباره زمان مراجعه به متخصصین داده می شود. اما این پروتکل در همه اجرا نشده و والدین باید نسبت به سلامت فرزندشان توجه کافی داشته باشند. علاوه بر توصیه های زیر، نسبت به رفتارها و عملکرد فرزندتان هشیار بوده و در صورتی که مورد غیر عادی دیدید حتما به متخصص مراجعه نمایید.

روند تکامل بینایی

روند تکاملی بینایی بین ۶ تا ۸ ماهگی صورت می‌گیرد. نوزاد تازه متولد شده دید واضحی ندارد. در واقع نوزاد تازه متولد شده اجسام را تار می‌بیند.

به تدریج و با گذشت زمان دید کودک پیشرفت می‌کند. طبق نظر متخصصان هماهنگی چشم‌ها از حدود ۲ ماهگی شروع می‌شود.

بهتر است بدانید که تا قبل از ۱۶ هفتگی چشم‌های کودک به صورت مستقل از یکدیگر حرکت می‌کنند. پس از آن و به مرور زمان هماهنگی بین چشم‌ها اتفاق می‌افتد.

واکنش کودک به رنگ‌ها، اسباب‌بازی‌ها و پدیده‌های اطراف از ۲۴ هفتگی آغاز می‌گردد. با افزایش سن کودک هماهنگی بین چشم‌ها نیز پیشرفت می‌کند.

کودک ۶ ماهه توانایی کنترل حرکات چشم‌ها را به دست می‌آورد. هم‌چنین هماهنگی بین چشم و حرکات دست در این سن رو به افزایش است.

پیشرفت و توسعه بیشتر هماهنگی بین چشم و دست و هم‌چنین درک عمق توسط کودک بین ۱ تا ۳ سالگی رخ می‌دهد.

پس از ۳ سالگی و تا حدود ۵ سالگی، چشمان کودک تمامی مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای خواندن و نوشتن و ورود به مدرسه را به دست می‌آورد.

اگر هیچ مشکل بینایی در کودک پیدا نشد، ریشه رفتارهای غیر عادی او می‌تواند ریشه در اختلالات دیگری داشته باشد. برای آشنایی با این احتمالات مقاله کودکان استثنایی را بخوانید.

اولین معاینه چشم کودک از چند سالگی است ؟

پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند بهترین سن انجام معاینات چشمی ۶ تا ۹ ماهگی است. اولین مراجعه کودک جهت معاینات چشمی بهتر است در این سن صورت پذیرد.

مشکلاتی از قبیل آستیگماتیسم، دوربینی، نزدیک‌بینی در کودک بررسی شده و حرکات چشمی نیز بررسی می‌شود.

در این بازه زمانی حرکات صحیح چشم‌ها، فوکوس هم‌زمان هر دو چشم بر اشیا، رشد عضلات چشمی توسط پزشک یا بینایی‌سنج بررسی می‌شود.

کودک را هنگامی که آرام و سرحال است برای معاینه ببرید. اهمیت این امر از این لحاظ است که معاینه کودک آرام و بدون گریه کیفیت ارزیابی را بالا می‌برد.

دومین مرحله معاینه چشم کودک در چه سنی انجام می‌شود؟

سه سالگی بهترین سن مراجعه دوم برای بررسی چشم‌ها و تشخیص زودهنگام مشکلات چشمی است.

بینایی‌سنج یا پزشک به کمک تکنیک‌های خاص و استفاده از اسباب‌بازی و سایر وسایل مخصوص به بررسی درک عمق، بینایی چشم‌ها و هماهنگی دو چشم با یکدیگر می‌پردازد.

بنابراین در مراجعه دوم نیز ارزیابی دید هر دو چشم، عضلات چشم، درک عمق انجام می‌شود.

بررسی‌ها و معاینات در سه سالگی ممکن است به تشخیص تنبلی چشم در کودک منجر گردد. هرچه تشخیص و درمان تنبلی چشم در سن پایین‌تر انجام شود، نتایج موفقیت‌آمیزتری را به دنبال دارد. برای آشنایی با اقدامات لازم برای تنبلی چشم در کودکان کلیک کنید.

زمان سایر مراجعات کودک به چشم‌پزشکی

بررسی مهارت‌های بینایی قبل از ورود کودک به پیش‌دبستانی و مدرسه امری ضروری است. بنابراین توصیه می‌شود بین ۳ تا ۵ سالگی و قبل از ورود کودک به مدرسه معاینات چشمی انجام شود.

پس از ورود کودک به مدرسه و پس از ۵ سالگی بهتر است معاینات چشمی سالانه انجام شود. اگر کودک با مشکلات کاهش بینایی مواجه شود به راحتی و با کمک عینک قابل اصلاح خواهد بود.

آیا تست بینایی در منزل نیز قابل استناد است؟

پاسخ این سوال مثبت است. شما والدین عزیز می‌توانید با انجام این تست برای نوزادان بالا ۴ هفته، بینایی دلبندتان را ارزیابی کنید.

در این نوع تست لازم است یکی از انگشتان خود را در فاصله ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متری از چشم کودک قرار دهید. سپس انگشت خود را در محوری ۳۰ سانتی‌متری حرکت دهید.

کودکی که در بینایی خود مشکلی ندارد، انگشت والد خود را به راحتی دنبال می‌کند. اگر متوجه شدید که کودک در دنبال کردن انگشت شما با مشکل مواجه است، از یک پزشک کمک بگیرید.

علائم نیاز به چشم پزشکی در کودکان

در صورت مشاهده علائم زیر توصیه می‌کنیم جهت بررسی‌ها و ارزیابی‌ها بیشتر از یک متخصص کمک بگیرید. این علائم شامل موارد زیر هستند:
حساسیت به نور
انحراف چشم‌ها به سمت خارج یا داخل
پلک زدن بیش از اندازه
قرمزی و خارش چشم‌ها
اشک‌ریزش دائم یا متناوب
کودک سر خود را کج نگه‌می‌دارد
نزدیک کردن اشیا به صورت توسط کودک
نزدیک تلویزیون نشستن

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

منبع: معاینه چشم کودک

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

مشاوره ازدواج به شما در داشتن رابطه ای سالم کمک می کند. ازدواج و انتخاب همسر یک نقطه عطف و مهمترین تصمیمی است که هر هر فرد در زندگی خود انتخاذ می کند. چرا که بعد از ازدواج اهداف زندگی، روابط اجتماعی، خانوادگی، شغل و … شما دستخوش تغییر خواهد شد. به همین دلیل تصمیم برای ازدواج نیاز به پختگی کافی دارد. اما متاستفانه بیشتر مردم، زمان و هزینه زیادی را برای برگزاری مراسم عروسی عالی خرج می کنند تا یک ازدواج عالی ! اگر قصد ازدواج دارید توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید و یا از خدمات مشاوره ازدواج ذهن نو بهرمند شوید. 

منبع: مشاوره ازدواج

 

آیا فکر می کنید برای ازدواج آماده اید ؟

لطفا قبل از مطالعه ادامه مقاله به سوالات زیر پاسخ دهید :

  • آیا هم اکنون نسبت به مشکلات آینده ازدواج تان نگران هستید و احساس اضطراب می کنید ؟
  • آیا شما یا شریک آینده زندگیتان قبلا روابط نافرجامی را تجربه نموده اید؟ آیا نگران اتفاق افتادن دوباره مسائل قبلی هستید ؟
  • آیا شما یا همسرتان نگران پی بردن دیگری به مسائل و روابط مربوط به گذشته هستید ؟
  • آیا شما و شریک زندگیتان از صحبت کردن در مورد مسائل جدی زندگی مشترک طفره می روید ؟ ( مانند بچه دار شدن، رفت و آمد با خانواده ها، استقلال مالی از خانواده ها و …)
  • آیا نگران خیانت شریک اینده زندگی تان هستید ؟
  • آیا در شرایط سخت شما و همسر آینده تان در کنار هم می مانید ؟ ( بی پولی، بیماری، دخالت خانواده ها، مرگ فرزندان و … )
  • آیا روابط شما و همسرتان تحت تاثیر دخالت خانواده ها است ؟
  • آیا هنگام دعوا شما یا همسرتان رفتار پرخاشگرانه یا دست به بزن دارید ؟

هر یک از شما در زندگی دارای دغدغه ها و ابهامات شخصی خود هستید که هیچ وقت به آن توجه نکرده اید. این مسئله حل نشده به طور ناخودآگاه تاثیرش را بر روی رابطه و ازدواج شما خواهد گذاشت.  که باید این مسائل را قبل ازدواج حل نمایید تا بتوانید یک ازدواج موفق داشته باشید. دریافت مشاوره ازدواج تا حد زیادی به شما در حل این مسائل کمک خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید : مشاوره خانواده

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می‌پردازد؟

مشاوره ازدواج با روانشناسان به ما کمک می کند تا انتخاب صحیح داشته باشیم. تسلط مشاوران و روانشناسان بر روی مسائل مختلف و مشکلات زندگی مشترک و همچنین دانش آنها بر روی ویژگی های شخصیتی، اختلالات روان شناختی به شما کمک می کند تا بتوانید مسائل پنهای را ببنید؛ که به طور عادی بر همگان پوشیده است. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی طلاق تنها چیزی که می توانید تا 50 درصد احتمال طلاق را کاهش دهد. استفاده از مشاوره ازدواج است. زمانی که با یک نفر آشنا می شوید حتما از جانب خانواده، دوستان، اطرافیان نظر های مختلفی راجب وی به شما انتقال داده می شود؛ اما باید توجه توجه داشته باشید بهترین فردی که می تواند در این شرایط شما را راهنمایی کند یک روانشناس متخصص در حوزه ازدواج می باشد. یک روانشناس در جلسات درمان سوالات و مسائلی را مطرح می کند که شما قبل از آن جسازت بیان کردن این مسائل را نداشته اید. مشاوره ازدواج خوب مشاوره ای است که با کمک آن بتوانید احساسی ترین مسائل زندگی تان را آگاهانه بگیرید. 

بیشتر بخوانید :  مشاوره ازدواج تلفنی 

 

مسائلی که در مشاوره ازدواج مطرح می شوند 

از جمله مسائلی که در مشاوره ازدواج مطرح می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد : آرزها، تمایلات، توقعات فرد، خط قرمز ها، مسائل مالی، ارتباط با همسر و خانواده او، خانواده خود فرد، ارزش هاف عقاید، نقش ها، مسئولیت ها، تربیت فرزند، مسائل جنسی، تصمیم گیری ها، نحوه کنترل خشم، اختلالات روانی، اوقات فراغت، اهداف شغلی و شخصی و … در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مورد بررسی قرار می گیرد. 

مشاوره ازدواج نه تنها در تصمیم گیری های قبل از ازدواج مفید است بلکه می تواند در مدیریت مسائل و چالش های بعد از ازدواج نیز راه گشا باشد. 

 

بیشتر بخوانید : روانشناسی ازدواج  

 

نحوه برگزاری مشاوره ازدواج به چه شکل است ؟

در مشاوره قبل از ازدواج مشاور روانشناس ازدواج جلساتی را به صورت انفرادی و زوجی به هر دو نفر ارائه می دهد. در مشاوره ازدواج از تست های روانشناسی معتبر استفاده می شود. روانشانس با استفاده از تحلیل دقیق نتایج آزمون و جلسات مشاوره احتمال موفق بودن ازدواج را مورد بررسی قرار می دهد. هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج این است که هر گونه تعارض، اختلاف احتمالی بین زوجین را که سبب به وجود آمدن مشکلات و چالش های بزرگی در آینده رابطه آنان می شود را شناسایی و قبل از این که تبدیل به یک مسئله اساسی در زندگیشان شود رفع نماید. 

با تبادل نظر و بحث کردن در مورد تفاوت ها و انتظاراتتان به همراه یک روانشناس مشاور ازدواج ، شما و شریک زندگیتان می توانید یکدیگر را بهتر درک و حمایت کنید.

 

فواید مشاوره قبل از ازدواج

از جمله مهمترین فواید مشاوره ازدواج می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • تشخیص نقاط قوت و ضعف زوجین
  • بررسی ویژگی ها و اختلالات شخیصیتی 
  • تقویت مهارت های ارتباطی و زندگی 
  • حل مشکلات و تعارضات در زوجین
  • کاهش استرس و اضطراب افراد در رابطه
  • بررسی گذشته و حل مشکلات پنهان زوجین
  • بررسی مسائل مالی
  • بیان اهداف شخصی، زوجی و خانوادگی

دلایل مهم برای مشاوره قبل از ازدواج

از جمله دلایل مهم برای دریافت مشاوره ازدواج می توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- آگاهی پیدا کردن به مسائلی که به تنهایی قادر به مشاهده آن نیستید 

یک روانشناس متخصص در زمینه ازدواج به شما کمک می کند تا بتوانید متوجه نیاز ها و احساسات همسر آینده خود شوید. هر یک از ما در دورن خود گره ها و مسائل حل نشده ای داریم که مانع توجه کافی به همسرآینده تان می شود. یک روانشناس خوب به شما در حل این مشکلات کمک می کند تا بتوانید نسبت به احساسات و نیاز های شریک زندگیتان حساس باشید. 

2- به شما در انتخاب همسر مناسب کمک می کند

بارها در جلسات مشاوره شاهد شک و تردید افراد نسبت به ازدواجشان بودیم. دریافت مشاوره ازدواج به شما کمک می کند تا در تصمیم گیری برای ازدواج هیچ شکی نداشته باشید.

3- عبور از گذشته 

بسیاری از طلاق ها ریشه در اتفاقات گذشته افراد دارد. مشاوره ازدواج به شما کمک می کند تا بتوانید با مسائلی که مربوط به گذشته شماست روبرو شوید و آن را حل نمایید. گذشته ها  گذشته و اکنون نیست اما همین گذشته افکار شما را درگیر می کند و می تواند مشکلات ریشه ای در زدگی شما ایجاد نماید.

 

آیا به مشاوره ازدواج نیاز دارم ؟ لزوم و اهمیت آن چیست ؟

سوالات زیر را از خود و همسرتان ( کسی که قصد ازدواج با او را دارید. ) بپرسید :

آیا در سن پایین ازدواج کرده اید ؟

آیا  اختلاف سنی شما و هسمرتان بیشتر از پنج سال می باشد ؟

آیا شخص شما از لحاظ مالی به استقلال کامل رسیده اید ؟

آیا والدینتان از یکدیگر طاق گرفته اند ؟

آیا شما و همسرتان از لحاظ عقیدتی و فرهنگ خانوادگی با هم متفاوت هستید ؟

آیا با همسرتان در مورد مسائل مختلف بحث و جدل دارید ؟

آیا به شخص دیگری به غیر از همسرتان فکر می کنید ؟

آیا حس عصبانیت و خشم نسبت به همسرتان برخی اوقات پیدا می کنید ؟

آیا باور دارید که رابطه شما با همسرتان یک رابطه عیق نیست ؟

اگر به سه سوال از سوالات بالا جواب بله داده اید، شما دارای احتمال طلاق بالا می باشید. این به این معنا نیست که شما به طور حتمی طلاق می گیرید ولی ادامه زندگی مشترک برای شما پیچیده و دشوارتر خواهد بود. درمانگر ازدواج در جلسات مشاوره ازدواج به شما کمک می کند تا رابطه و زندگی مشترک بهتریی را تجربه نمایید.

 

نتیجه بخشی مشاوره ازدواج

در اکثر مطالعات انجام شده در مورد نحوه نتیجه بخشی و تاثیر مشاوره ازدواج بر زندگی مشترک می بینید که در طولانی مدت در 90 درصد موارد نتیجه بخش می باشد. اگر این تحقیقات انجام شده را با دقت بیشتر مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که المان هایی وجود دارد که نشان می دهد مشاوره قبل از ازدواج بر روی یک زوج تاثیر پذیری بیشتری دارد و یا تاثیر گذار نخواهد بود. در ادامه به طور مختصر باین موارد اشاره شده است

چه زوج هایی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج گرفته اند ؟

بر اساس تحقیقات انجام شده المان های زیر به شما کمک می کند تا متوجه شوید مشاوره ازدواج برای شما نتیجه بخش خواهد یا خیر . اگر المان های زیر را دارید، احتمال نتیجه بخشی مشاوره قبل از ازدواج بر روی شما بیشتر است :

– زوج های جوان

-زوج هایی که هنوز عاشق همدیگر هستند

-زوج هایی که پذیرش درمان و تغییر را دارند

-زوج هایی که عیب های خود را می بینند

مشاوره ازدواج بر چه زوج هایی تاثیر کمتری را خواهد داشت ؟

اگر المان های زیر را بیشتر در خود می بینید؛ احتمال تاثیر گذاری مشاوره ازدواج بر روی شما کمتر است. این جمله به این معنا نمی باشد که باید از زندگی مشترک خود دست بکشید اما باید انتظارهای واقع بینانه ای داشته باشید.

-زوج هایی که زمان خیلی طولانی از مشکلشان می گذرد.

-زوج هایی که طلاق گرفته اند.

-زوج هایی که رابطه خود را از دست رفته می دانند

-ازدواج با کسانی که معتاد به مواد مخدر، الکل و پورنوگرافی و … می باشند.

توصیه درمانگران ما

اگر فکر می کنید که در زندگی مشترک یا با شخصی که قصد ازدواج با وی را دارید، دچار مشکل شده اید. بهترین کار ارجاع هرچه سریعتر به متخصص مشاوره ازدواج می باشد. پرداخت هزینه مالی و زمانی برای حل کردن این موضوع در آینده بیشتر از آنکه فکرش را هم بکنید برای شما به صرفه خواهد بود. چرا که حل این مشکل در آینده علاوه بر پیچیده تر شدن موضوع نیازمند صرف هزینه مالی و زمانی چندین برابر خواهد بود. با مراجعه به درمانگران متخصص در زمینه ازدواج می توانید نتیجه را هر چه سریعتر در زندگی شخصی خود مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید : ملاک انتخاب همسر

 

پیدا کردن درمانگر مناسب برای مشاوره ازدواج

تصمیم‌گیری برای ازدواج مسئله‌ای بسیار حساس و مهم است و مشاوره گرفتن در مورد آن حساسیت و دقت بیشتری می‌طلبد. برای اینکه بتوانید روانشناس مناسبی را برای ازدواج انتخاب نمایید به وجود فاکتورهای زیر دقت کنید.

داشتن تحصیلات کافی | مشاوره ازدواج

قبل از اینکه برای مشاوره ازدواج نزد یک متخصص مراجعه کنید به تحصیلات او دقت نمایید. روان شناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای دریافت مشاوره ازدواج نزد آن‌ها مراجعه کنید.

سابقه فعالیت در زمینه زوج و خانواده

در جلسات مشاوره ازدواج روانشناسان و مشاوران به مرور زمان تلاش می‌کنند حوزه‌های فعالیت خود را محدودتر کرده و در زمینه‌های خاصی خدمات مشاوره و درمان را ارائه دهند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به‌طور حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر روی موضوعات تمرکز کنند و در نهایت موفق‌تر عمل نمایند. از همین رو تلاش کنید حوزه فعالیت متخصص موردنظر خود را بررسی نمایید و ببینید آیا در زمینه ازدواج فعالیتی داشته است یا خیر. توجه داشته باشید که صرفاً داشتن تحصیلات نمی‌تواند از نظر تجربی به افراد کمک کند.

بیشتر بخوانید : انگیزه ازدواج 

 

انواع خدمات مشاوره ازدواج

روانشناسان برای ارائه مشاوره ازدواج علاوه بر برگزاری جلسات فردی یا زوجی و صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف از روش‌های مختلفی کمک می‌گیرند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد.

استفاده از تست‌های روان‌شناختی و آزمون‌های شخصیت

برخی روان شناسان برای کسب شناخت بهتر از دو طرف و دادن پیش آگهی در مورد میزان سازگاری آن‌ها با یکدیگر از تست‌های روان‌شناختی نظیر آزمون‌های شخصیت استفاده می‌کنند. این آزمون‌ها می‌توانند ویژگی‌های باثبات فردی هریک از شما را آشکار کرده و به شما نشان دهد تا چه حد می‌توانید با یکدیگر تعامل مثبت داشته باشید.

کمک گرفتن از جلسات گروهی | مشاوره ازدواج

برخی از روانشناسان به زوجین پیشنهاد می‌دهند در جلسات گروهی شرکت کنند که زوج‌های جوان دیگری نیز در آن حضور دارند. در این جلسات افراد از معیارها و ملاک‌های خود صحبت می‌کنند و درمانگر نیز تلاش می‌کند جلسات مشاوره قبل از ازدواج را به سمت اهداف معینی هدایت نماید. تبادل اندیشه‌ها کمک می‌کند افراد ذهنیت بازتری نسبت به ازدواج پیدا کنند و ارزش‌های شخصی خود را بیشتر بشناسند.

 

چالش‌ها بر سر راه استفاده از خدمات مشاوره ازدواج

استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج برای همه زوجین کار آسانی نیست. برخی افراد وقتی به مراجعه نزد روانشناس فکر می‌کنند دچار ترس و اضطراب می‌شوند. آن‌ها ممکن است فکر کنند مسائلی در جلسات فاش می‌شود که آن‌ها برای آن آماده نیستند. در این شرایط بهترین راه‌حل این است که ابتدا نظرات فرد مقابل را در مورد جلسات جویا شده و سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه خدماتی که دراین‌باره ارائه می‌شود بالا ببرید. هم‌چنین می‌توانید در مورد این نگرانی‌ها نیز با روانشناس صحبت کنید و در مورد نحوه آماده کردن فرد مقابل از او کمک بگیرید. اگر یکی از طرفین برای مراجعه رضایت ندارد به‌جای صرف نظر کردن از این کار می‌توانید از جلسات مشاوره فردی استفاده نمایید. 

شما میتوانید تنها با یک تلفن از خدمات تخصصی مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو بهره مند شوید. جهت رزرو و شروع درمان با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره تلفنی با موبایل کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟

مشاوره قبل از ازدواج خدماتی است که به زوجین کمک می کند تا بتوانند بهترین ازدواج موفق و بهترین انتخاب همسر را داشته باشند. البته باید توجه داشته باشید برای حل مشکلات بعد از ازدواج نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مشاوره ازدواج تا چه حد می تواند به ما کمک کند ؟

مشاوره قبل از ازدواج از یک روانشناس متخصص در زمینه ازدواج طبق نتایج تحقیقات می تواند 62 درصد احتمال طلاق را کاهش دهد.

چرا وجود مشاور ازدواج و مشورت با وی الزامی است ؟

یک روانشناس متخصص در زمینه ازدواج علاوه بر داشتن تجربه کافی در زمینه ازدواج، تسلط کاملی بر روی اختلالات روانی، شخصیت و … دارد که می تواند مسائلی پنهانی را در مورد زوجین مطرح نماید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره ازدواج

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تنفر بعد خیانت یکی از احساسات طبیعی است که به احتمال زیاد آن را تجربه خواهید کرد. خیانت یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند در زندگی مشترک شما به وجود بیاید. به همین خاطر احساس تنفر از همسر به خاطر خیانتی که مرتکب شده موضوع غیرعادی نیست. اما اگر قرار باشد این تنفر ادامه پیدا کند رنج‌های بسیاری را تجربه خواهید کرد. به‌هم‌ریختن زندگی مشترک و ازبین‌رفتن آرامش روحی خودتان از جمله پیامدهایی هستند که حتماً با آن‌ها مواجه می‌شوید. به همین خاطر لازم است تا کمی بیشتر راجع به این احساس و راه‌های ازبین‌بردن آن صحبت کنیم. به‌علاوه توصیه می‌کنیم درصورتی‌که درگیر خیانت همسر شده‌اید حتما برای مشاوره خیانت همسر اقدام کنید.

منبع: تنفر بعد خیانت

تنفر بعد خیانت

ازدواج یکی از عمیق‌ترین پیوندهایی است که میان شما و یک نفر دیگر برقرار می‌شود. شما و همسرتان با ازدواج متعهد می‌شوید که در تمامی شرایط کنار هم باشید؛ و برای ساختن یک زندگی ایده‌آل تلاش کنید. اما وقتی متوجه می‌شوید که همسرتان به شما خیانت کرده تمامی احساسات خوبی که به او داشته‌اید از بین خواهند رفت. در این شرایط مجموعه‌ای از احساسات منفی را تجربه خواهید کرد. اما احتمالاً بیش از هر چیز از همسرتان عصبانی و متنفر خواهید شد. همان‌طور که گفتیم این احساس برای مدتی طبیعی است. اما اگر نتوانید با آن کنار بیایید گره‌های بیشتری در رابطه‌تان ایجاد خواهد شد.

در صورتی که نگران تکرار این مساله هستید، مقاله نشانه های خیانت همسر را بخوانید.

تجربه احساسات متضاد بعد خیانت

پس از خیانت همسر شما احساسات متضادی را تجربه خواهید کرد. ممکن است درعین‌حال که از همسرتان عصبانی و متنفر هستید، دلتان برای زندگی مشترک‌تان تنگ شود. یا شاید گاهی اوقات احساس کنید شما هم در این موضوع بی‌تقصیر نبوده‌اید. این احساسات شما را آشفته‌تر می‌کنند. و باعث می‌شوند نتوانید به‌درستی تصمیم بگیرید. گاهی اوقات هم ممکن است از دست خودتان برای چنین احساساتی عصبانی باشید.

اما بهتر است بدانید شما تنها کسی نیستید که این شرایط را تجربه می‌کند. و نکته مهم‌تر اینکه هرگز احساسات خود را سرکوب نکنید. اجازه بدهید تمامی این احساسات در شما جریان داشته باشند. تنها چیزی که باید بدانید این است که در این شرایط هیچ تصمیم جدی برای زندگی‌تان نگیرید. برای اطلاع از عوارض جواب خیانت با خیانت کلیک کنید.

با تنفر بعد خیانت چه کنیم؟

همان‌طور که گفتیم تنفر بعد خیانت می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. این شرایط به‌ویژه وقتی به شما آسیب می‌زنند که تصمیم می‌گیرید زندگی مشترک خود را ادامه بدهید. به همین خاطر شما می‌بایست راهی برای حل این تنفر پیدا کنید. از جمله راهکارهایی که می‌توانیم از آن‌ها صحبت کنیم به شرح زیر هستند.

به خودتان حق بدهید

فکر نکنید چون تصمیم گرفته‌اید زندگی خود را ادامه بدهید باید بلافاصله همه چیز را فراموش کنید. یادتان باشد که خیانت درست مانند یک زخم عمیق است. در نتیجه شما باید به خودتان برای بهبود شرایط زمان بدهید. پس سعی کنید تا جای ممکن از سرکوب احساسات‌تان خودداری کنید.

با همسرتان صحبت کنید

یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات صحبت‌کردن است. راجع به احساسی که دارید با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید دلیل مشکلی که پیش آمده را پیدا کنید و برای برطرف‌کردن آن با کمک یکدیگر راهی پیدا کنید.

در نفرت تصمیم نگیرید

تا وقتی که درگیر احساسات منفی مثل نفرت هستید هیچ تصمیمی نگیرید. بسیاری از خانم‌ها یا آقایان هنگامی که در شرایط خشم و نفرت از همسرشان هستند تصمیم می‌گیرند که به زندگی مشترک‌شان پایان بدهند. اما بسیاری از مواقع وقتی این احساسات فروکش می‌کند شما نکاتی را می‌بینید که شاید قبل از این به آن‌ها توجه نداشته‌اید. به همین خاطر مشاورین توصیه می‌کنند که تا قبل از  آرام شدن شرایط روحی‌تان هیچ تصمیمی برای ادامه زندگی نگیرید.

جلوی افکار منفی را بگیرید

احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اید که وقتی به احساسات منفی پروبال می‌دهید آن‌ها شما را همراه خود می‌کشند. این شرایط باعث می‌شود که زمان زیادی را درگیر احساسات منفی باشید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم وقتی درگیر افکار و احساسات منفی می‌شوید بدون بها دادن بیش از حد به آن‌ها از کنارشان عبور کنید.

توجه بیشتر به احساس نفرتی که از همسرتان دارید باعث می‌شود که دائماً راجع به این موضوع نشخوار فکری داشته باشید. و این می‌تواند فراموش‌کردن اتفاقی که افتاده را برایتان غیرممکن کند. اگر این کار سخت هست، حتما برای درمان خیانت کلیک کنید.

خوبی‌های همسرتان را ببینید

شروع مجدد زندگی مشترک به این معناست که شما به همسرتان یک فرصت مجدد داده‌اید. در این شرایط بهتر است خوبی‌های او و تلاشش برای تغییر شرایط را ببینید. یادتان باشد که بی‌توجهی شما به این موضوع می‌تواند باعث دلسردی همسرتان بشود و زندگی شما را مجدداً به سمت همان خطرها حرکت بدهد. به همین خاطر سعی کنید زندگی جدیدی را در کنار همسرتان شروع کنید. اگرچه شما نمی‌توانید خیلی سریع و ساده همسرتان را ببخشید اما توجه به تلاش‌هایی که او برای تغییر می‌کند نیز در بهترشدن جریان زندگی بی‌تأثیر نخواهد بود.

تنفر بعد خیانت و اهمیت مشاوره

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که پس از خیانت همسر باید به آن دقت داشته باشید کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. احساس تنفر بعد از خیانت مشکلی است که شما باید آن را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌هایی مثل درمان مبتنی بر بخشش یا شفقت به شما کمک می‌کنند که راحت‌تر بتوانید شرایط پیش‌آمده را هضم کنید. به‌علاوه درگیرشدن با احساس نفرت تصمیم‌گیری راجع به ادامه زندگی را برای شما سخت خواهد کرد. در این شرایط بهتر است برای پیداکردن تعادل روحی و همین‌طور تصمیم‌گیری صحیح از مشاورین کمک بخواهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا احساس تنفر بعد از خیانت همسر برطرف خواهد شد؟

اگر برای برطرف‌شدن این احساس کاری انجام ندهید برطرف نخواهد شد. اما شما می‌توانید با کمک‌گرفتن از مشاور خانواده و همین‌طور صبوری برای گذشت زمان این احساس را برطرف کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تنفر بعد خیانت

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در مشهد برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در مشهد مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان مشهد

خانه سالمندان مشهد

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان مشهد

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر مشهد را آورده‌ایم:

خانه سالمندان آشیان مهر مشهد – خیابان فکوری – نسترن 9
آسایشگاه سالمندان عماد مشهد – منطقه هشت – هاشمیه 8
خانه سالمندان پروین مشهد – خیابان وکیل آباد – بعد از خیابان بنفشه
خانه سالمندان ایران مشهد – وکیل آباد- کوچه غدیر

انواع خدمات در خانه سالمندان مشهد

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در تبریز توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان مشهد می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خانه سالمندان مشهد

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

عفونت ادراری کودکان یک بیماری باکتریایی است که سیستم ادراری او را درگیر می‌کند. سیستم ادراری کودک شامل بخش‌ها مختلفی است. از جمله این قسمت‌ها می‌توان به کلیه، حالب (میزنای)، مثانه، پیشابراه (میزراه) اشاره کرد. ادرار پس از تولید در کلیه‌ها از طریق حالب به مثانه می‌رود. ذخیره ادرار در مثانه ادامه یافته تا زمانی که بدن آماده تخلیه ادرار شود. سپس ادرار از طریق پیشابراه از بدن خارج می‌گردد. عفونت ادراری کودکان یکی از مشکلات دوران کودکی است. این عفونت در قسمت‌ها مختلف سیستم ادراری تاثیر می‌گذارد. دختران، پسران زیر یک سال و پسران ختنه نشده بیشتر از سایر کودکان در معرض ابتلا به عفونت ادراری هستند. در ادامه به بررسی علائم، درمان و راه‌های پیشگیری از عفونت ادراری کودکان می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: عفونت ادراری کودکان

عفونت ادراری کودکان

همان‌طور که گفته شد ادرار مسیر طبیعی خود را طی کرده و به طور طبیعی با میکروبی مواجه نمی‌گردد.

ممکن است باکتری از طریق جریان خون، مقعد، آلت تناسلی وارد سیستم ادراری شده و در هر نقطه‌ای از سیستم ادراری منجر به عفونت و التهاب شود.

درمان به موقع عفونت ادراری آسان‌تر و موثرتر خواهد بود. اگر درمان به موقع صورت نگیرد، ممکن است موجب آسیب‌دیدگی دائمی کلیه‌ها و در مواردی نارسایی کلیه را به دنبال دارد.

علائم عفونت ادراری کودکان

تب بدون علت یکی از علائم عفونت ادراری کودکان است. ممکن است علائم دیگری همراه با تب ظاهر شوند یا نشوند. سایر علائم عبارتند از:

گریه کودک هنگام ادرار کردن
درد هنگام تخلیه ادرار
سوزش ادرار
بو نامطبوع ادرار
خون در ادرار
کدر بودن رنگ ادرار
عدم وزن‌گیری مناسب
اسهال و استفراغ
خودداری از غذا خوردن
تب بالا
کاهش سطح انرژی بدن
خستگی و بی‌حالی
زرد شدن رنگ پوست کودک
تغییر رنگ سفیدی چشم به زرد

علل ابتلا به عفونت ادراری در کودکان

یکی از راه های پیشگیری از عفونت ادراری پی بردن به دلیل آن است. برای این منظور در ادامه علل ابتلا به عفونت ادراری در کودکان را بررسی کرده ایم.

وراثت و ژنتیک

سابقه ابتلا به عفونت ادراری در بستگان درجه یک می‌تواند موجب عفونت ادراری درکودکان شود. البته خیلی اوقات این موضوع بیش از وراثت به عادات رفتاری خانواده ها ارتباط دارد که به دلیل همزیستی آن ها به وجود می‌آید.

نگه داشتن ادرار به مدت طولانی

نگه داشتن ادرار در کودکان همراه با اختلال بیش فعالی بیشتر دیده می‌شود. یکی از علل عفونت ادرار ممکن است نگه داشتن ادرار و عدم تخلیه آن باشد. برای آشنایی با نشانه های بیش فعالی کودکان کلیک کنید.

یبوست

در خلال یبوست، روده متورم شده و به مثانه فشار وارد می‌کند. وارد شدن فشار به مثانه از تخلیه آن جلوگیری کرده و عفونت ادراری ایجاد می‌کند.

عفونت‌ها

عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها و قارچ‌ها ممکن است موجب عفونت ادراری گردد. این پدیده به ندرت موجب عفونت خواهد شد.

معمولا کودکانی که نقص یا ضعف سیستم ایمنی دارند، بیشتر از سایر کودکان در معرض ابتلا به عفونت هستند.

عفونت واژن در دختران باعث انتقال میکروارگانیسم‌ها به مثانه و ناحیه تناسلی و ایجاد عفونت ادراری می‌گردد.

رفلاکس مثانه به حالب

این اتفاق خطرناک است و می‌تواند منجر به انتقال عفونت به کلیه‌ها نیز شود.

انتقال عفونت به کلیه‌ها یک اختلال بسیار جدی است که کودک زیر نظر پزشک قرار گرفته و دارودرمانی یا جراحی برای وی اجرا می‌شود.

درمان عفونت ادراری در کودکان

ساده‌ترین راه درمان این بیماری، تجویز آنتی‌بیوتیک‌هاست. توجه کنید در رابطه با مصرف صحیح دارو، دوز تجویزی مناسب را به والدین آموزش دهید.

دوره مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باید کامل باشد تا عفونت ادراری کودکان برطرف گردد.

درمان جراحی در مورد کودکانی صورت می‌گیرد که مشکل عفونت آن‌ها با دارو رفع نشده است.

چگونه از عفونت ادراری کودکان پیشگیری کنیم؟

انجام اقدامات زیر در پایین آوردن ریسک بروز عفونت ادراری در کودکان موثر است.

نوشیدن مایعات فراوان

مصرف زیاد مایعات می‌تواند دفعات دفع ادرار را بالا برده و تخلیه مثانه را به دنبال دارد.

هم‌چنین مایعات از یبوست که یکی از علل ابتلا به عفونت است، پیشگیری می‌کند.

شیردهی

به طور کلی شیر مادر از نوزاد در برابر کلیه عفونت‌ها به ویژه عفونت ادراری محافظت می‌کند.

شستشوی صحیح ناحیه تناسلی

شستشوی صحیح ناحیه تناسلی از اهمیت بالایی به ویژه در میان دختران برخوردار است.

بهترین روش شستشو مخصوصا پس از دفع مدفوع، شستشو با آب و صابون‌ها غیر عطری است. این نوع شستشو از قسمت جلو به سمت عقب می‌رود.

به دختران خود آموزش دهید تا این مدل شستشو را در سنین بالاتر نیز ادامه دهند. علاوه بر این، از لباس زیرهای تنگ و غیر نخی استفاده نکنند. برای آموزش دستشویی به کودک کلیک کنید.

تعویض پوشک کودکان

تعویض صحیح و به موقع پوشک از رشد عوامل بیماری‌زا جلوگیری کرده و می‌تواند عفونت ادراری را به حداقل برساند. برای آشنایی با نحوه و زمان مناسب برای تعویض پوشک نوزاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

منبع: عفونت ادراری کودکان

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

مشاوره کودک به والدین کمک می کند تا بتوانند در رویارویی با مسائل مختلف فرزندانشان بهترین تصمیم را بگیرند. کودکی دوران شکل گیری شخصیت انسان است. آگاهی والدین از روش های صحیح تربیت و آموزش کودک در شکل گیری شخصیت، رفتار کودکشان تاثیر بسزایی دارد. والدین در این دوران علاوه بر رفع نیاز های شرایط رفاهی مناسب، مالی و … ؛ وظیفه تربیت صحیح، تنبیه، تشویق و پرورش استعداد های کودک را برعهده دارند. از آنجایی که روانشناسی کودک امری پیچیده و حساس است؛ دریافت مشاوره در این زمینه ضرورت دارد. مشاوره کودک نی نی مایند افتخار دارد که در طی این سالیان فعالیت خود توانسته به دو شیوه مشاوره حضوری و تلفنی خدمت رسان هموطنان عزیز باشد. 

منبع: مشاوره کودک

مشاوره کودک | ضرورت مشاوره با مشاور کودک

کودکان آسیب پذیر ترین قشر هر جامعه ای هستند. در این دوران کوچکترین اتفاقات تاثیر بسیار زیادی را بر روی شخصیت کودکان در آینده و بخصوص بر روی ضمیر ناخودآگاه آن ها خواهد داشت. از آنجایی که کودکان بیشتر زمان خود را با والدینشان می گذرانند؛ طبیعی است که پدر و مادر بیشتر تاثیر رو بر روی کودک و آینده وی داشته باشد. از همین رو دریافت مشاوره کودک برای والدین لازم است. کودکان توانایی بیان و انتقال افکار و مشکلات درونی خود را به راحتی ندارند و باید مسائل آنها با روش های ویژه مورد بررسی قرار بگیرید. 

بیشتر بخوانید : علائم کودکان استثنایی

مشاوره کودک در چه زمینه هایی انجام می شود

در جلسات مشاوره کودک معمولا موضوعات و مسائل متفاوتی در مورد کودکان مطرح می شود. که در برخی موارد ریشه اصیلی مشکل از نظر پدر و مادر پنهان است و نیاز به ریشه یابی توسط متخصص کودک دارد. ولی به طور کلی از جمله پر تکرار ترین مسائل در جلسات مشاوره کودک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • اصرار کودک بر خواسته اش
  • بیش فعالی کودک
  • پرخاشگری کودک
  • مسائل و سوالات جنسی کودکان
  • دروغ گویی
  • زورگویی کودک در محیط خانه یا مدرسه
  • ترس و فوبیا در کودکان
  • گریه و لجبازی کودک
  • عدم تمرکز کودک
  • مشکلات خواب کودک
  • استرس و اضطراب در کودکان
  • مشکلات ارتباطی کودک با سایرین
  • استعدادیابی کودک
  • پرورش و رشد صحیح کودک
  • و سایر موارد 

سوالات متداول مشاوره کودک 

از جمله سوالات متداول در جلسات مشاوره کودک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • علت پرخاشگری و بی قراری در کودکان چیست ؟
  • با دروغ گویی کودکان چگونه برخورد کنم ؟
  • پاسخ صحیح به سوالات جنسی کودکان چیست ؟
  • چگونه برای فرزندم الگوی مناسبی باشم ؟
  • چگونه در مقابل اصرار و گریه کودک رفتار کنم ؟ 
  • آیا شیطنت های زیاد فرزندم نشانه بیش فعالی اوست ؟
  • نحوه برخورد صحیح با رفتار نامناسب کودک چیست ؟
  • چگونه فرزند خود نسبت به رفتن به مهدکودک علاقه مند کنم ؟
  • طلاق والدین چه تاثیری بر کودک دارد ؟
  • چگونه فرزندم را استعدادیابی کنم ؟
  • شیوه تربیتی متفاوت ( پدر و مادر، مادربزرگ و پدربزرگ، مربیان مهد کودک، معلمان مدرسه و … ) و عدم هماهنگی بین آنها چه تاثیر بر روی کودک دارد ؟
  • چگونه اعتماد به نفس کودکم را بالا ببرم
  • نحوه برخورد صحیح با لجبازی کودک چیست ؟

بعضی ازموضوعاتی که یک مشاور کودک می تواند کمک کند :

اوتیسم کودک

اوتیسم کودک معمولا توسط والدین توسط مشاهده نشانه هایی در رفتار کودک تشخیص داده می شود. این کودکان در انجام کارهای عادی مانند دیگر همسن و سالان خود عمل نمی کنند و رفتار های متفاوتی دارند. با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند. تمایلی به بازی با هم سنانشان ندارند و اغلب اوقات به طور مداوم یک کلمه را تکرار می کنند. مشاوره کودک به والدین این کودکان کمک می کند تا بتوانند مهارت های رفتاری و کلامی لازم را به این کودکان آموزش بدهند و  کمک فراوانی در درمان این کودکان می کنند.  

بیش فعالی کودک

بیش فعالی کودک نوعی اختلال روانی است که موجب رفتار های خاصی در کودک می شود. این کودکان معمولا پر جنب و جوش هستند و نشانه ای از آرامش در آنها دیده نمی شود. نکته مهم در تشخیص بیش فعال کودک عدم تمرکز در این کودکان است. مشاوره کودک ذهن نو به شما در درمان این بیماری کمک می کند.

سوالات جنسی کودکان

اغلب والدین در زمان مواجه شدن با سوالات جنسی کودکان شان شکه می شوند و نمی دانند باید چه رفتار و واکنشی نسبت به این سوالات داشته باشند. عدم پاسخ گویی صحیح به این سوالات کودک سبب می شود تا کودک از راه های اشتباهی جواب خود را بیابد. در چنین شرایط مشاوره کودک به شما کمک می کند تا بتوانید یک رفتار اصول و صحیح نسبت به سوالات و مسائل جنسی کودک تان داشته باشید. 

کمرویی و خجالت کودک

کمرویی و خجالت کودک موجب انزوا و تنهایی در کودک می شود و زمینه ساز شخصیت منزوی فرد در بزرگسالی است. این مسئله باید توسط والدین جدی گرفته شود. مشاوره تلفنی کودک به والدین کمک می کند تا با تشخیص علت کمرویی کودک، آن را درمان نمایند.

پرخاشگری کودک

پرخاشگری کودک می تواند دلایل متخلفی داشته باشد. اختلالات روانی، محیط، رفتار والدین و حتی بیش فعالی از جلمه علت های پرخاشگری کودک می باشد. نحوه برخورد صحیح و اصولی با کودکان پرخاشگر از مشاوره کودک حضوری و تلفنی ذهن نو میسر است. 

شب ادراری کودک

شب ادراری کودک یکی از مشکلات شایع در کودکان است. برای درمان این مشکل کودکان ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید تا لحاظ جسمی وضعیت کودک را مورد بررسی قرار دهد. مشاوره کودک به شما کمک می کند تا بتوانید شب ادراری کودک را درمان کنید. 

استعدادیابی کودک

استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌هایی است که با گسترش دانش پدر و مادران بیشتری را به خود جلب کرده است. پدر و مادرها به دنبال این هستند که توانمندی‌های خاص فرزند خود را کشف کرده و از این طریق بتوانند او را در مسیر درستی هدایت کنند. استعدادیابی به موقع و با روش‌های درست کمک می‌کند تا شانس بیشتری برای موفقیت تحصیلی و شغلی داشته باشند. روانشناسان بالینی از جمله متخصصینی هستند که با استفاده از تست‌های هوش می‌توانند در این زمینه کمک کنند. کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند با تجربه چندین ساله در زمینه استعدادیابی، با روش‌های مختلف شما پدر و مادرهای عزیز را در این زمینه راهنمایی می‌کند.

متخصصین حرفه‌ای در زمینه مشاوره کودک

برای اینکه از خدمات مشاوره کودک استفاده کنید مهم‌ترین قدم این است که بتوانید متخصصین حرفه‌ای در این زمینه را بشناسید و از افراد درستی کمک بگیرید. روانشناسان تحصیل کرده در گرایش بالینی کودک و روانشناسان کودکان استثنایی از جمله کارشناسانی هستند که به‌طور اختصاصی در حوزه کودک و نوجوان آموزش دیده‌اند و می‌توانند به شما در حل مشکلات کودک و کشف توانمندی‌های او کمک کنند. علاوه بر این روانشناسان بالینی که در دوره‌های تخصصی کودک آموزش‌های ویژه دیده‌اند نیز می‌توانند به شما در زمینه‌های مذکور یاری برسانند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که قبل از مراجعه به روانشناس در مورد مدرک تحصیلی، سوابق آموزشی و کاری او اطلاعات لازم را به دست بیاورید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو با گرد هم آوری برترین متخصصان روانشناسی به شما خدمات روانشناسی در زمینه کودک و نوجوان ارائه می‌دهد، این خدمات در قالب تلفنی، حضوری، انلاین و همایش ارائه می‌گردد.

 

چه زمانی باید از مشاوره کودک کمک بگیریم؟

همان طور که گفته شد مشاوره کودک پیرامون موضوعات مختلفی می‌تواند به شما کمک کند. از همین رو در صورت مواجهه با هریک از موقعیت‌های زیر بهتر است از یک متخصص حرفه‌ای در زمینه کودک مشورت بگیرید.

– درگیری کودک با اضطراب‌ها و ترس های کودکی نظیر اضطراب جدایی، فوبیا یا ترس مفرط از تاریکی، غریبه‌ها و …

  • درگیری کودک با اختلالات یادگیری و مشکلات مرتبط با مدرسه
  • دچار بودن فرزند به اختلالات رفتاری و مشکلاتی نظیر اختلال بیش فعالی-نقص توجه
  • درگیری با نوجوان در مسیر هویت‌یابی و بروز تنش‌های والد فرزندی
  • مواجه شدن کودک با آسیب‌ها و سوءاستفاده‌های جسمی و جنسی
  • تمایل به افزایش و پرورش مهارت‌های زندگی در کودک یا نوجوان
  • تمایل به کشف استعدادهای کودک

بیشتر بخوانید : تربیت کودک

انواع جلسات مشاوره کودک

جلسات مشاوره کودک می‌تواند به تنهایی با کودک، با والدین یا با حضور هم زمان والد و فرزند برگزار شود. معمولاً برای کودکانی که سن کمتری دارند درمانگر از روش‌هایی نظیر بازی درمانی برای کشف و بهبود مشکلات استفاده می‌کند چراکه بازی ابزار خوبی است تا بچه‌های کوچک‌تر بتوانند احساسات خود را ابراز کرده و ترس‌ها و نگرانی‌هایشان را با درمانگر در میان بگذارند. در روش‌هایی نظیر خانواده درمانی درمانگر تلاش می‌کند تا هم زمان اعضای خانواده را در جلسه مشاوره حاضر نماید و تعاملات آن‌ها را با کودک مشاهده کند. این کار کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری غلط شناسایی شده و روش‌های تربیتی مناسب در طول روند مشاوره تمرین شوند.

طول مدت جلسات مشاوره کودک

طول مدت جلسات مشاوره کودک مسئله‌ای از پیش تعیین شده نیستند بلکه متناسب با موضوعی که به خاطر آن مراجعه می‌کنید می‌توانند متفاوت باشند. برای مثال برای آموزش مهارت‌های زندگی به کودک ممکن است تنها 6 جلسه درمانی کافی باشد اما برای درمان اختلالاتی نظیر نقص توجه-بیش فعالی یا اختلالات یادگیر، تعداد جلسات بیشتری نیاز است. طول مدت هر جلسه نیز می‌تواند از 45 تا 90 دقیقه متغیر باشد.

بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر

علائم هشدار دهنده در مورد مشکلات کودک

کودکان همانند بزرگ‌سالان نمی‌توانند در مورد احساسات خود صحبت کنند و نگرانی‌هایشان را با دیگران در میان بگذارند. آن‌ها اغلب مشکلات خود را در قالب علائم دیگری نشان می‌دهند که شناخت آن‌ها به شما کمک می‌کند در مورد وضعیت روحی روانی فرزند خود آگاهی بیشتری داشته باشید و بتوانید به‌موقع از یک متخصص و مشاور کودک برای حل مشکلات او کمک بگیرید. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وجود ترس‌های بسیار مفرط و غیرمنطقی از موضوعات مختلف
  • اشکال در کنترل خشم و بروز پرخاشگری مفرط
  • ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران و تمایل به انزوا
  • از بین رفتن ناگهانی اشتهای کودک که نیاز کودک به مشاوره را دوچندان می‌کند
  • کاهش نمرات تحصیلی و بروز مشکلاتی در مدرسه
  • درگیری در فعالیت‌های پرخطر و آسیب رسان (این مسئله به خصوص در دوران نوجوانی اهمیت بسزایی پیدا می‌کند)

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

پسر 9 ساله من اصلاً تمرکز حواس ندارد و نمرات تحصیلیش خیلی پایین است. نمی‌دونم چطور باید تمرکزش رو بالا ببرم؟

ناتوانی در تمرکز می‌تواند ریشه در مشکلات گوناگونی داشته باشد که از جمله این مشکلات می‌توان به اختلال نقص توجه، دچار بودن به افسردگی و اضطراب اشاره کرد. برای کمک به فرزندتان لازم است که به یک روانشناس کودک مراجعه کرده تا او ابتدا یک ارزیابی بالینی دقیق از فرزندتان به عمل بیاورد و ریشه مشکلات را تشخیص دهد. تا زمانی که تشخیص دقیقی صورت نگیرد راهکارهای بهبود حواس‌پرتی نمی‌توانند کمک زیادی به شما بکنند. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو بهرمند شوید.

منبع: مشاوره کودک

  • ذهن نو