مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۷۰ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کمک به همسر از آن دسته مسائلی است که می‌تواند کیفیت زندگی مشترک شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد. همه ما نیاز داریم احساس کنیم از جانب اطرافیانمان حمایت می‌شویم و اگر مشکلی پیش بیاید می‌توانیم روی کمک آن‌ها حساب کنیم. وقتی همسرتان احساس کند که شما همراه او هستید و تنهایش نمی‌گذارید طبیعتاً بیش از قبل نسبت به زندگی مشترک‌تان دلگرم می‌شود. کمک خانم برای خرج زندگی و کمک مردان در امور منزل نمونه کمک‌هایی هستن که تاثیر زیادی بر رابطه زن و شوهر دارد. در صورتی که در ارتباط با همسرتان دچار مشکل شده‌اید حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده بفرمایید.

 

منبع : کمک به همسر در خانه و بیرون منزل

دلیل کمک کردن به همسر

روانشناسان خانواده همیشه سعی می‌کنند این نکته را به زوجین یادآوری کنند که زندگی مشترک متعلق به هردوی شماست. در حقیقت همان‌طور که از نام آن پیداست همه‌چیز در این زندگی مشترک است. پس می‌توان گفت کارهای خانه، نگهداری از فرزندان و همین‌طور مسائل مربوط به درآمد خانواده به هردوی شما ارتباط پیدا می‌کند. اگر با این دیدگاه به موضوع نگاه کنید متوجه می‌شوید که کمک کردن به همسر نه‌تنها یک لطف نیست بلکه وظیفه شماست. به خاطر داشته باشید که هردوی شما می‌بایست برای بهبود شرایط زندگی تلاش کنید و این یعنی هرکدام از شما باید تمام آن کاری که از دستش برمی‌آید را انجام بدهد. برای آشنایی با نشانه های خانواده موفق کلیک کنید.

مزایای کمک کردن به همسر

بهبود کیفیت زندگی

اولین و مهم‌ترین تأثیری که کمک به همسر روی زندگی شما می‌گذارد بهتر شدن کیفیت رابطه عاطفی شماست. کمک‌های شما باعث می‌شود که همسرتان احساس کند شما به او علاقه دارید و خستگی یا خوشحالی او برای‌تان مهم است. همین موضوع احساس قدرشناسی را در همسرتان نیز افزایش می‌دهد. به‌علاوه او نیز تلاش خواهد کرد تا در کارها به شما کمک کند و درنتیجه کیفیت زندگی عاطفی شما تا حد زیادی بهتر خواهد شد.

پیشرفت بیشتر

طبیعتاً هرکدام از ما وقتی کاری را با کمک دیگران انجام می‌دهیم بهتر از وقتی خواهد بود که مجبوریم به‌تنهایی کار کنیم. به همین خاطر همیشه بر اهمیت کار گروهی تأکید می‌شود. کار گروهی به شما کمک می‌کند از ایده و توان دیگران نیز کمک بگیرید. این موضوع شما را در شرایطی قرار می‌دهد که بتوانید با سرعتی بالاتر در زندگی خود پیشرفت کنید.

آموزش فرزندان

رفتار شما و همسرتان با یکدیگر یکی از مهم‌ترین منابع آموزشی برای فرزندان‌تان است. آن‌ها هر چیزی را در رفتار شما ببینند یاد می‌گیرند و دیر یا زود به آن عمل می‌کنند. به همین خاطر اگر می‌خواهید اصول مهمی مثل کمک کردن و همکاری را به فرزندان خود آموزش بدهید، یکی از بهترین راهکارها این است که خودتان در کارها به همسرتان کمک کنید.

چطور به همسرم کمک کنم؟

از همسرتان سؤال کنید

اولین راهکار این است که از همسرتان بپرسید چطور می‌توانید به او کمک کنید. توانایی‌ها و نیازهای هرکدام از ما متفاوت است. به همین خاطر بهترین کسی که می‌تواند به این سؤال جواب بدهد همسرتان است. برای مثال ممکن است خانمی در کارهای خانه نیاز به کمک نداشته باشد اما برای تربیت و مسائل درسی فرزندان‌تان از شما کمک بخواهد. یا ممکن است یک آقا در مسائل مالی نیاز به کمک نداشته باشد اما برای مدیریت مسائل خانواده به همفکری شما نیاز داشته باشد. یکی از بهترین راهکارها این است که با یکدیگر صحبت کنید. توانایی‌ها و نقاط ضعف یکدیگر را به‌خوبی مشخص کنید و هرکس بر اساس توانایی‌هایی که دارد بخشی از کارها را به عهده بگیرد. برای آشنایی با روش‌های حمایت از همسر کلیک کنید.

کمک‌های فکری

کمک کردن همیشه هم به این صورت نیست که کاری برای همسرتان انجام بدهید. همه ما گاهی اوقات نیاز داریم کسی به صحبت‌هایمان گوش دهد و برای پیدا کردن راه‌حل به ما کمک کند. این شرایط به‌خصوص برای آقایان پیش می‌آید. یکی از ویژگی‌های شخصیتی آقایان این است که خیلی کم راجع به مسائل و به‌خصوص مشکلات‌شان صحبت می‌کنند. در این شرایط وظیفه خانم است که برای کمک کردن به همسر خود سر صحبت را باز کند و راجع به مسائلی که همسرش نیاز به کمک دارد به او مشورت بدهد.

تشکر از همسر

اگر احساس می‌کنید به هر دلیلی توانایی کمک کردن به همسرتان را ندارید بهتر است از او بابت کارهایی که انجام می‌دهد تشکر کنید. وقتی شما از همسرتان قدردانی می‌کنید این پیام را به او منتقل کرده‌اید که متوجه زحماتش هستید. همین تشکر ساده شما می‌تواند تا حد زیادی باعث دلگرمی همسرتان باشد.

کمک به همسر و مشاوره خانواده

بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که برای مشاوره خانواده مراجعه می‌کنند از این شکایت دارند که همسرشان به آن‌ها کمک نمی‌کند. این کمک نکردن‌ها خیلی اوقات برای طرف مقابل این‌گونه معنی می‌شود که شما او را نمی‌بینید یا متوجه زحماتی که برای زندگی می‌کشد نیستید. اگر همسر شما درگیر چنین احساسی شود مشکلات بسیاری در زندگی شما ایجاد خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها سرد شدن رابطه عاطفی میان شما است.

به همین خاطر کمک کردن به همسر و یا قدردانی کردن از زحمات او ازجمله نکاتی است که مشاورین خانواده تأکید زیادی روی آن دارند. متأسفانه کمک نکردن یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که زوجین با آن درگیر می‌شوند. این موضوع دلایل مختلفی مثل تربیت اشتباه یا نداشتن شناخت کافی از جنس مخالف و نیازهای او دارد. اگر احساس می‌کنید زندگی مشترک شما نیز دچار این مشکل شده بهتر است از یک روانشناس خانواده برای حل کردن مشکل کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده و همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم به همسرم کمک کنم؟

بهترین راه این است که با همسرتان صحبت کنید و از او بپرسید که به چه نوع کمکی نیاز دارد. مشورت دادن و کمک‌های فکری یکی از بهترین کمک‌ها برای آقایان هستند. در کنار آن انجام دادن بعضی از کارهای خانه یا فرزندان می‌تواند کمک مناسبی برای خانم‌ها باشد.

همسرم هرگز به من کمک نمی‌کند؛ چطور می‌توانم این موضوع را برطرف کنم؟

با همسرتان صحبت کنید و خواسته‌ها و احساسات خود را برای او توضیح دهید. یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید این است که وقتی او به شما کمک می‌کند تشویقش کنید. اگر این راه‌ها به شما نتیجه نمی‌دهد بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

منبع : کمک به همسر در خانه و بیرون منزل

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

آیا از تاثیر خیانت بر فرزندان آگاهی دارید؟ با همه گیر شدن خیانت در دنیای امروز یکی از بزرگترین نگرانی‌ها متوجه فرزندانی است که در سنین مختلف، خیانت پدر یا مادر خود را تجربه می‌کنند. اثرات جبران ناپذیر خیانت بر روی ذهن کودکان آن قدر عمیق است که در صورت درمان نشدن تا آخر عمر با آن‌ها می‌ماند. در این بین نوجوانان نیز آسیبی مشابه و چه بسا بدتر از این قضیه می‌بینند به خصوص اگر اولین کسی باشند که به خیانت پدر یا مادرشان پی می‌برند. خوشبختانه روانشناسی نوین ثابت کرده که آگاهی در این باره می‌تواند کمک کننده باشد و راه حل‌هایی نیز وجود دارد که تاثیرات منفی را از روی ذهن فرزند خیانت دیده پاک کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل این موضوعات را بررسی کنیم.

 

منبع : تاثیر خیانت بر فرزندان و راه های کاهش آن بر کودکان

تاثیر خیانت بر فرزندان

خیانت پدر یا مادر بر روی فرزندان تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی دارد. تاثیرات مستقیم مثل این که ممکن است فرزندان خیانت دیده با مشاهده جنگ و دعواها در خانواده تبدیل به افرادی پرخاشگر در زندگی فردی خود شوند و تاثیرات غیر مستقیم مثل این که خیانت والدین باعث می‌شود آن‌ها در آینده آرامش خاطر را در روابطشان تجربه نکنند یا کمتر از دیگران تجربه نمایند. اما با این همه فراموش نکنید که برای از بین بردن این تاثیرات راه‌حل‌های زیادی وجود دارد.

در مطالعه‌ای که بر روی فرزندان خیانت دیده انجام شد، نتایج به این صورت است: تاثیر خیانت در کودکان در شصت و دو درصد کودکان از خیانت والد خود احساس شرمندگی و احساس گناه داشتند، هفتاد درصد کودکان از عدم توانایی خود در اعتماد به دیگران صحبت کردند و هشتاد و سه درصد کودکان فکر می‌کردند دیگران مدام به آن‌ها دروغ می‌گویند.
کودکان در مواجهه با خیانت ممکن است به جانب گیری از فرد خیانت کننده یا خیانت دیده و مقصر دانستن طرف دیگر بپردازند یا این که شاید از هردوی آن‌ها ناامید و متنفر شوند. برای آگاهی در زمینه خیانت به همسر کلیک کنید.

 

تاثیر خیانت بر روی کودکان

خیانت تاثیرات بسیار زیادی بر روی کودکان می‌گذارد که برخی از شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1. تاثیر خیانت بر فرزندان | احساس گناه

کودکان خود را در مرکز جهان هستی می‌بینند و فکر می‌کنند هر موضوعی به نحوی به آن‌ها مربوط می‌شود. پس در مشاده خیانت پدر یا مادر به این نتیجه اشتباه می‌رسند که آن‌ها در این عمل نقش داشته‌اند و احساس گناه و شرم در وجودشان رشد می‌کند.

2. ابراز خشم به خود

در صورتی که جو خانواده، والد محور باشد و کودکان حق اعتراض نداشته و سرکوب شوند، احساس خشم را به نسبت به خودشان بروز می‌دهند. در این حالت نشانه‌هایی از جمله ساکت بودن، انزوا و در خود فرورفتگی، بدغذایی و بی اشتهایی عصبی دیده می‌شود. حتی ممکن است کودکان خیانت دیده به خود زنی و مازوخیسم نیز روی بیاورند.

3. ابراز خشم به دیگران

اگر جو خانواده فرزند محور باشد و کودکان حق صحبت و اعتراض داشته باشند، با پرخاشگری نسبت به خانواده و همسالانشان، شکاندن اشیای نزدیک به خود، فریاد زدن و جیغ کشیدن و رفتارهای دیگری از این قبیل نارضایتی خود را از شرایط اعلام می‌کنند.

4. تاثیر خیانت بر فرزندان | بدبینی نسبت به دیگران

 این کودکان از سنین کم در برقراری ارتباط با دیگران به مشکلات جدی بر می‌خورند و ممکن است برای سال‌های طولانی هیچ دوست نزدیک و قابل اعتمادی برای خود نداشته باشند.

از دیگر تاثیرات خیانت بر کودکان می‌توان به بی اشتهایی، بدغذایی، افت تحصیلی، بیماری‌های روان تنی، کج خلقی، ناخن جویدن، شب ادراری و کابوس‌های شبانه اشاره کرد. برای کسب اطلاعات در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

 

تاثیر خیانت بر روی نوجوانان

نوجوانان علاوه بر تاثیراتی که کودکان از خیانت می‌گیرند، دچار مسائل بیشتر و خطرناکتری نیز شوند که از آن‌ها می‌توان به روی آوردن به مواد مخدر و الکل، ترک تحصیل، روی آوردن به گروه‌های دوستی نامناسب، فرار از خانه، بیماری‌های روان رنجوری مثل افسردگی و اضطراب، ورود به رابطه‌های ناسالم برای پر کردن جای پدر یا مادر، ازدواج زود هنگام، خود زنی، خودکشی و تکرار الگوی خیانت اشاره کرد.

تاثیر خیانت بر فرزندان نوجوان چه در خانواده‌های آسیب دیده و چه در خانواده‌های سالم به دلیل بحران بلوغ در برقراری ارتباط با خانواده خود دچار مشکل هستند پس بهترین راه سپردن این وظیفه به مشاور و روان شناس است.

 

تاثیر خیانت بر فرزندان | پنهان کردن خیانت از فرزندان

خانواده‌هایی که همه چیز را مخفی نگه می‌دارند باید بدانند که دروغ گفتن در مورد شرایط، خیانت دوم به فرزندان است. صحبت کردن از خیانت باید به شیوه‌ای صادقانه و مناسب سن کودک باشد و بهتر است حتما برای این موضوع از مشاور کمک بگیرید.
با خیانت، نقش زن و مرد در خانه از بین می‌رود یعنی مردی که خیانت کرده دیگر به فکر نیازهای خانواده‌اش نیست یا زنی که خیانت کرده دیگر عشق خود را نثار خانواده نمی‌کند. پس از لحظه‌ای که فکر و عمل خیانت شروع می‌شود بچه‌ها در آسیب هستند. از طرف دیگر آن‌ها زودتر از چیزی که فکرش را بکنید جو سرد و متشنج خانواده را درک می‌کنند پس پنهان کاری شما فقط اوضاع را خراب‌تر می‌کند.

 

راه ‌های کاهش تاثیر خیانت بر روی فرزندان

1. ابتدا به فکر خود باشید: فرزندانتان آشفتگی‌های فکر شما را درک می‌کنند پس بهتر است ابتدا سلامت روان خود را مجددا به دست آورید و راه‌هایی برای کنترل هیجانات منفی‌تان پیدا کنید. اما نباید در این مرحله انقدر زیاده روی کنید که از فرزندانتان غافل شوید.

2. توجه به فرزند: به فرزند خود محبت کنید، او را در فعالیت‌هایش همراهی کرده و با هم به تفریح بروید. این کار هم برای شما و هم برای فرزندتان خوب و مفید است.

3. بروز احساسات: به فرزندتان یاد بدهید که احساسات خودش را بروز دهد. اگر کوچکتر است با بازی درمانی و اگر بزرگتر است، نوشتن می‌تواند راه حل خوبی باشد.

4. مراجعه به مشاور کودک و یا نوجوان: پس از خیانت و مشکلات جدی خانوادگی، مراجعه به روانشناس ضروری است. چراکه مشاور به شما کمک می‌کند تا آسیب‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید. همچنین برای راحت‌تر شدن کارتان، ما مشاوره تلفنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره خیانت همسر تلفنی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات پر تکرار

آیا خیانت بر فرزندان کوچک هم تاثیر می‌گذارد؟

هرچه سن کمتر باشد تاثیر خیانت عمیق‌تر است. در کودکان زیر 3 سال با توجه به این که توانایی زبانی برای بیان مشکل خود ندارند، این موضوع در ناخودآگاه فرد نهادینه شده و باعث ایجاد تله‌های زندگی مثل تله ترک شدن در آن‌ها می‌شود.

آیا می توانم با فرزندم درباره خیانت درد و دل کنم؟

هرگز این کار را نکنید چراکه ریسک بروز تاثیرات منفی در فرزنداتان را بیشتر می‌کنید.

آیا تاثیرات سوء خیانت با گذشت زمان از بین می روند؟

خیر فقط ریشه دارتر می‌شوند و درمان آن‌ها سخت‌تر خواهد شد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

 

منبع : تاثیر خیانت بر فرزندان و راه های کاهش آن بر کودکان

 

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب اسب زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

 

منبع : تعبیر خواب اسب

 

تعبیر خواب اسب از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از اسب در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر اسب را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب اسب از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که سوار بر یک اسب برهنه و بدون زین است، به این معنی است که او دچار مصیبت، معصیت و گناه می‌گردد.

اگر فردی در خواب ببیند که سوار بر اسبی است که بال دارد و می‌تواند پرواز کند، به این معنی است که او به بزرگی می‌رسد. خوردن گوشت اسب به صورت کباب و بریان شده، به معنای منفعت بردن از جانب یک شخص بزرگ می‌باشد.

در صورتی که فردی در خواب ببیند که اسبی او را لگد می‌زند، به این معنی است که در کارش گره می‌افتد. پهن اسب در خواب نیز اشاره به مال و نعمت فراوان دارد.

معنی خواب اسب از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرماید : دیدن خواب اسب دارای پنج تعبیر متفاوت است :

  • مورد احترام واقع شدن
  • کسب مقام و جاه
  • رسیدن به فرمانروایی
  • به دست آوردن عظمت و بزرگی
  • خیر و برکت

تعبیر خواب اسب از نظر حضرت دانیال (ع)

به عقیده حضرت دانیال نبی(ع)، دیدن خواب اسب تازی به معنای رسیدن به عزت و بزرگی است. اگر اسبی که فرد بر آن سوار است، دارای دم بلند و پری باشد، به این معنی است که خادمان بسیاری خواهد داشت.

کم بودن عضوی از اسب در خواب، به معنای وجود نقصان و کاستی در عزت و شرف بیننده خواب است. اگر فردی در خواب ببیند که با اسبی درگیر شده و شکست می‌خورد، به این معنی است که بیننده خواب دچار مصیبت و گناه می‌شود.

خواب اسب از نظر جابر مغربی

اگر فردی در خواب ببیند که گله بزرگی از اسب‌ها در نزدکی خانه او پرسه می‌زنند، به این معنی است که در آنجا باران می‌بارد و سیل جاری می‎‌شود.

شلاق زدن اسب در خواب نیز به معنای این است که بیننده خواب برای شخصی کاری را انجام می‌دهد ولی در عین حال منت نیز می‌گذارد.

اگر فردی در خواب ببیند که کسی اسب مادیانی را به او داده است، به این معنی است که بیننده خواب در یک ازدواج خسته با زنی ازدواج می‌کند.

معنی خواب‌اسب از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که سوار بر اسب سیاهی است، به این معنی است که او اقدام به کاری می‌کند که از آن جهت به مال و اموال می‌رسد.

دیدن خواب سوار شدن بر اسب، به معنای رسیدن به شرف و بزرگی می‌باشد. سوار شدن بر اسب برهنه و بدون زین به معنای گرفتار شدن در گناه و مصیبت است.

اگر کسی در خواب ببیند که دم اسب را در دست گرفته است، به این معنی است که به همان اندازه به مال و ثروت می‌رسد. سم اسب نیز نشان دهنده مال و اموال است. ابراهیم کرمانی اضافه کرده است که شیهه اسب در خواب نشان دهنده اخبار خوب برای بیننده خواب می‌باشد.

معنی خواب‌اسب از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی دیدن خواب اسب را نیکو می‌داند. دیدن اسب سفید در خواب نشان دهنده شرف و بزرگی است. در مقابل اسب سیاه به معنای اجبار به انجام کاری است که در مسیر فرد بیننده خواب قرار می‌گیرد. اسب سبز نشان دهنده دین و اسب زرد نوید دهنده رهایی از بیماری می‌باشد.

منوچهر مطیعی تهرانی نیز همچون دیگر معبران باستانی بر این عقیده است که گله اسب نشان دهنده نزول باران و  اسب مادیان به زن تعبیر می گردد.

تعبیر خواب اسب از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب اسب ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب اسب به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که اسب نمادی از نیرومندی، قدرت، تحمل و انرژی فیزیکی قوی می‌باشد. به عقیده یونگ فردی که خواب اسب می‌بیند، نیاز دارد تا نیروهای وحشی درونی خود را رام کند.

تعبیرخواب اسب دو سر

یونگ می‌گوید : اگر فردی در خواب اسبی را ببیند که دو سر دارد، به این معنی است که او در زندگی واقعی در یک دوراهی گیر کرده است.

تعبیرخواب اسب سیاه

اسب سیاه در خواب نشان دهنده راز و در تعبیری دیگر درنده‌خویی است. البته یونگ معتقد است که دیدن اسب سیاه در خواب می‌تواند به قرار گرفتن در یک موقعیت ناشناس و یا حتی نیروی غیبی نیز اشاره داشته باشد.

تعبیر خواب اسب سفید

به عقیده یونگ دیدن اسب سفید در خواب اشاره به پاکدامنی، کامیابی و خوش شانسی دارد.

تعبیر خواب اسب مرده

اسب مرده در خواب، به معنای این است که چیزی در زندگی گذشته فرد بوده است که به او قدرت می‌بخشیده است و حالا آن منبع انرژی و قدرت از بین رفته است.

تعبیرخواب گله اسب

دیدن یک گله اسب وحشی در خواب، به معنای حس آزادی و نداشتن مسئولیت می‌باشد. البته یک گله اسب وحشی می تواند به احساسات غیر قابل کنترل فرد نیز اشاره داشته باشد. به طور کلی اسب وحشی در خواب نشان دهنده تمایلات جنسی نامحدود است.

تعبیر خواب اسب سواری

اسب سواری در خواب به عقیده یونگ، به معنای قرار گرفتن در یک جایگاه و یا موقعیت بالا است.

تعبیرخواب اسب زره پوش

اسب زره پوش در خواب نشان دهنده پرخاشگری، وحشی گری و یا سخت بودن بیننده خواب می‌باشد.

تعبیرخواب شستن اسب

اگر فردی در خواب ببیند که اسبی را می‌شوید، به این معنا است که او در زندگی واقعی تمایل دارد انرژی از دست رفته خود را احیا کند.

تعبیر خواب خوردن گوشت اسب

اگر فردی در خواب ببیند که در حال خوردن گوشت اسب است، در حالی که اینکار در فرهنگ او ناپسند می‌باشد، به این معنی است که موقعیتی در زندگی فرد وجود دارد که او نمی‌خواهد جزئیات آن را بداند. لذت بردن از خوردن گوشت اسب در خواب به معنای کسب تجربه‌های جدید در زندگی است.

تعبیر خواب نگاه کردن به مسابقه اسب دوانی

اگر فردی در خواب ببیند که در حال تماشای یک مسابقه اسب دوانی می‌باشد، به این معنی است که او برای پیش رفتن در زندگی دارای قدرت و انگیزه‌ای مضاعف است.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

منبع : تعبیر خواب اسب

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

همسر شکاک

زندگی با همسر شکاک می‌تواند یکی از سخت‌ترین کارها برای هرکدام از ما باشد. اعتماد داشتن به طرف مقابل اولین و مهم‌ترین اصل برای داشتن یک رابطه سالم است. هنگامی‌که همسرتان به شما اعتماد ندارد مشکلات ریز و درشت زیادی را در زندگی تجربه می‌کنید. برای مثال ممکن است همسرتان شما را در بسیاری از مسائل محدود کند؛ دائماً تماس‌ها یا قرارهای ملاقاتتان را چک کند و….؛ این کارها باعث می‌شوند از زندگی مشترک با همسرتان دلگیر شوید و حتی احساس کنید دیگر نمی‌توانید این وضعیت را ادامه بدهید. اما خیلی مواقع‌ با شناخت دلیل بدبینی همسرتان می‌توانید در برطرف کردن این مشکل به او کمک کنید. اما اگر احساس می‌کنید مشکلاتتان به این سادگی‌ها قابل حل شدن نیستند شاید بهتر باشد تصمیم جدی‌تری برای زندگی خود بگیرید، برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

منبع : همسر شکاک

چرا همسر ام شکاک است؟

1- تلاش برای حفظ خانواده

بسیاری از زنان یا مردان به دلیل علاقه‌ای که به همسرشان دارند می‌خواهند هرطور شده زندگی خود را حفظ کنند. اما شاید از راه‌هایی استفاده کنند که خیلی هم جالب نباشد. علاقه بیش‌ازحد گاهی اوقات همسر شما را حساس می‌کند. آن‌ها فکر می‌کنند که برای کنترل شرایط باید همه‌چیز را تحت نظر داشته باشند. برای آشنایی با نشانه‌های خانواده سالم کلیک کنید.

2- همسر شکاک و ترس از طرد شدن

یکی از مهم‌ترین دلایل بدبینی همسر این است که آن‌ها از تنهایی می‌ترسند. ترس از طرد شدن و طرح‌واره‌های طردشدگی یا دوست‌داشتنی نبودن از آن دسته مسائلی است که باعث می‌شود طرف مقابل شما حساسیت بسیاری پیدا کند. کسانی که نسبت به‌تنهایی و طرد شدن حساس هستند ساده‌ترین رفتارها را هم نشانه‌ای از بی‌علاقگی همسرشان تعبیر می‌کنند. این شرایط باعث می‌شود که آن‌ها تا حد زیادی نسبت به رفتارهای طرف مقابل بدبین شوند.

3- ضربه‌های عاطفی

خاطرات عاطفی تلخ از آن دسته مسائلی هستند که می‌تواند شما را تبدیل به یک همسر شکاک کند. گاهی اوقات این خاطرات توسط والدین ایجاد می‌شوند. والدینی که با هر دلیلی مثل جدایی، فرزندشان را تنها می‌گذارند باعث می‌شوند این احساس در او شکل بگیرد که دیگران اشخاص ناامنی هستند و احتمالاً او را تنها خواهند گذاشت. خاطرات منفی گاهی اوقات هم بر اثر تجربه‌های عاطفی ناخوشایند گذشته ایجاد می‌شوند. تجربه‌هایی مانند خیانت باعث می‌شوند فرد برای مدت طولانی درگیر این موضوع شود و نتواند آن را هضم کند.

4- همسر شکاک و سروکار داشتن با اخبار منفی

بعضی از افراد به دلیل شغلی که دارند یا ارتباط با کسانی که دچار مشکل هستند دید منفی نسبت به همه‌چیز پیدا می‌کنند. در حقیقت آن‌ها به این خاطر که همیشه در معرض اخبار منفی هستند و اکثر اوقات چیزی راجع به خیانت می‌شنوند ناخودآگاه در تمامی شرایط به دنبال نشانه‌هایی از خیانت می‌گردند. به عبارتی شغل این افراد بر دیدگاه آن‌ها از زندگی تأثیر گذاشته است.

5- شکاک بودن مرد یا زن به خاطر رفتارهای شما

رفتارهای خود شما نیز می‌تواند روی بدبینی همسرتان تأثیر داشته باشد. گاهی برای اینکه حسادت و توجه طرف مقابل را به سمت خود جلب کنیم از دیگران تعریف می‌کنیم. یا گاهی اوقات خواسته و ناخواسته به همسرمان نشان می‌دهیم که دیگران برای ما جذابیتی بیشتر دارند. این شرایط می‌تواند حساسیت و شکاک شدن همسر شما را برانگیزاند.

6- گذشته شما

یکی دیگر از دلایل شکاک بودن همسر تان، به گذشته شما مربوط می‌شود. اگر در گذشته ارتباط‌های دیگری داشتید و شما از این روابط با همسرتان صحبت کرده‌اید این موضوع می‌تواند تبدیل به دلیلی برای حساسیت‌های همسرتان شود. در این شرایط ممکن است او احساس کنند شمایی که فرد دیگری را تنها گذاشته‌اید احتمال دارد او را نیز رها می‌کنید.

7- بیماری‌های روانی یا سوءمصرف مواد مخدر

یکی از جدی‌ترین دلایلی که باعث شک همسرتان می‌شود و متأسفانه راه‌حل چندانی نیز برای آن وجود ندارد درگیری با بیماری‌های روانی مانند پارانویید است. پارانویید می‌تواند در بیماری‌هایی مانند اسکیزوفرنی وجود داشته باشد. گاهی اوقات هم همسر شما تنها درگیر اختلال شخصیت پارانویید است. اما بدبینی می‌تواند به دلیل تأثیر مواد مخدر و ازجمله شیشه نیز ایجاد شود. اگر نشانه‌های سوءمصرف مواد مخدر را در همسرتان می‌بینید؛ بدبینی‌های او به هیچ طریقی برطرف نمی‌شوند هرچه سریع‌تر این موضوع را با یک متخصص ترک و خانواده در میان بگذارید.

زندگی کردن با همسر شکاک

دلیل بدبینی‌ها را پیدا کنید

اولین کاری که برای برطرف کردن هرمشکل باید انجام بدهید این است که دلیل آن را پیدا کنید. در رابطه با بدبینی‌ها و شکاک بودن همسر تان هم سعی کنید دلیل رفتار او را مشخص کنید. آیا همسرتان از اینکه شما تنهایش بگذارید می‌ترسد؟ آیا او شرایط عاطفی نابسامانی را در زندگی تجربه کرده است؟ وقتی دلیل بدبینی را مشخص کردید برای برطرف کردن آن اقدام کنید. برای مثال اگر همسرتان از طرد شدن می‌ترسد یا تجربیات تلخی در زندگی دارد بهتر است به او نشان دهید که دوستش دارید و امنیت را در رابطه‌تان ایجاد کنید.

با همسرتان صحبت کنید

بهتر است راجع به چیزهایی که شما را ناراحت کرده با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید در یک فضای آرام با او راجع به آنچه احساس می‌کند یا افکاری که دارد صحبت کنید و راه‌حلی برای شرایط موجود پیدا کنید. برای آشنایی با اصول رفتار با همسر کلیک کنید.

موقعیت‌های مشکل‌ساز را شناسایی کنید

برای مدتی به رفتار همسرتان دقت داشته باشید و به این سؤال پاسخ بدهید که او چه زمان‌هایی بیشتر دچار شک و بدبینی می‌شود؟ وقتی بتوانید این موقعیت‌ها را شناسایی کنید قدرت بیشتری برای کنترل کردن آن‌ها خواهید داشت. برای مثال اگر وقت‌هایی که به‌تنهایی بیرون می‌روید همسرتان نگران می‌شود سعی کنید در این زمان‌ها بیشتر در دسترس او باشید. با فرستادن عکس‌های مختلف و تماس گرفتن با همسرتان او را از حال خود باخبر کنید.

از بحث و دعوا خودداری کنید

یک قانون مهم در زندگی با همسر شکاک این است که از دعوا و مقابله‌به‌مثل دوری کنید. درست است که وقتی همسرتان روی دور شک و تردید می‌افتد صبوری کردن و پاسخ دادن به سؤال‌های او بسیار سخت خواهد بود اما این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر این کار را نکنید حساسیت‌های او به‌مراتب بیشتر می‌شود؛ و این می‌تواند مشکلات بیشتری را در زندگی شما ایجاد کند.

همسر شکاک و اهمیت مشاوره

اگر با یک همسر شکاک ازدواج کرده‌اید بهتر است یک نکته را بدانید که شما هرگز نمی‌توانید به‌اندازه خواسته‌های همسرتان خود را محدود کنید. بسیاری از خانم‌ها برای فرار از دعوا و اختلاف سعی می‌کنند هرچه همسرشان می‌گوید گوش کنند. اما به خاطر داشته باشید که بدبینی‌های همسر شما هرگز تمامی ندارند و شما نمی‌توانید تمام زندگی خود را معطوف به خواسته‌های او کنید. به همین خاطر باید یک راه‌حل منطقی برای بدبینی‌های همسرتان پیدا کنید.

در قدم اول سعی کنید از راهکارهایی که در بالا گفتیم استفاده کنید. در بسیاری از مواقع استفاده از این روش‌ها در طی یک زمان مناسب می‌تواند به برطرف شدن مشکلات کمک کند. اما اگر احساس می‌کنید این راه‌حل‌ها نمی‌تواند به شما کمکی کند بهتر است هرچه سریع‌تر از یک روانشناس متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مشاورین احتمال وجود بیماری‌های مختلف را در همسر شما بررسی می‌کنند و برای درمان آن‌ها از روش‌های مشخصی استفاده می‌کنند. همچنین در شرایطی که همسرتان حاضر به درمان نباشد مشاور به شما کمک خواهد کرد که برای شرایط موجود زندگی خود تصمیم درستی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده و همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا می‌توانم به درست شدن رفتار همسر شکاکم امیدوار باشم؟

بهتر است دلیل شکاکیت همسرتان را مشخص کنید؛ و سعی کنید آن را برطرف کنید. اگر دلایلی مثل حساسیت به طرد یا ضربه‌های عاطفی باعث بدرفتاری همسرتان شده است احتمال بهبود بالا است. اما درصورتی‌که همسرتان درگیر بیماری‌های روانی باشد امید کمتری برای بهبودی وجود دارد.

چطور با بدبینی‌های همسرم کنار بیایم؟

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

منبع : همسر شکاک

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

ماساژ کودک راهکاری است که می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود ارتباط میان شما و فرزندتان شده و درعین‌حال فواید جسمی و روانی بسیاری را نیز برای وی به همراه داشته باشد. ازجمله اینکه توجه به ماساژ کودک باعث خواهد شد تا فرزند شما احساس کند موردتوجه و محبت قرار داشته و والدین به‌خوبی از او مراقبت می‌کنند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی باعث شکل‌گیری سبک دل‌بستگی ایمن یا اعتماد مطلوب به جهان اطراف باشد و بسیاری از تنش‌ها را از فرزند شما دور نگه دارد. علاوه بر این و به‌ویژه در سنین اولیه پس از تولد، کودکان از طریق حس لامسه با محیط ارتباط برقرار می‌کنند و ماساژ کودک می‌تواند مقدار مناسبی از محرک را برای برقراری ارتباط با محیط در اختیار نوزاد قرار داده و از این طریق مهارت‌هایی نظیر توجه را نیز در وی بهبود ببخشد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

 

منبع : ماساژ کودک

ماساژ کودک و مزایای آن

ماساژ کودک راهکاریست که از گذشته و توسط بسیاری از والدین موردتوجه قرار می‌گرفته، در ابتدا برای این مسئله بیشتر به فواید جسمی مانند بهبود دل‌درد یا بدکاری‌های دستگاه گوارش توجه می‌شده است اما امروزه روانشناسان کودک معتقدند که به کار بردن روش‌های مختلف برای ماساژ کودکان به شما این امکان را می‌دهد که رابطه خود را با فرزندتان بهبود ببخشید و از این طریق به او در ایجاد سبک دل‌بستگی ایمن و شکل دادن به این باور که جهان پیرامون محیط امنی برای زندگی است کمک کنید.

اگر در زمان ماساژ دادن فرزند خود و یا در هر شرایط دیگری متوجه شدید که فرزندتان تمایلی به برقراری ارتباط ندارد و تماس پوستی او را ناراحت می‌کند بهتر است این موضوع را با یک روانشناس کودک در میان بگذارید. بی‌میلی به برقراری ارتباط با مراقبین و همین‌طور اجتناب از تماس پوستی ازجمله مسائلی هستند که می‌توانند نشانه‌ای از وجود اختلال در فرزند شما باشند. از مهم‌ترین مزایای ماساژ کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برقراری ارتباط با کودک

لامسه قوی‌ترین حس کودکان در سنین پایین است که به‌وسیله آن با محیط اطراف خود آشنا می‌شوند. به همین خاطر ماساژ می‌تواند تا حد زیادی به شما در برقراری ارتباط با فرزندتان کمک کند. ماساژ کودک و صحبت کردن با او می‌تواند در کنار احساس آرامش و امنیتی که برای وی به همراه می‌آورد این باور را نیز در ذهن کودک ایجاد کند که والدین به او و نیازهایش توجه دارند. به میزانی که شما بتوانید ارتباط باکیفیت‌تری با فرزندتان برقرار کنید این باور در وی محکم‌تر می‌شود و وی در آینده از سلامت روان بیشتری برخوردار خواهد بود.

بهبود شرایط جسمی از مزایای ماساژ کودک

یکی از فواید ماساژ کودک که از دیرباز به آن اشاره می‌شده کمک به بهبود شرایط دستگاه گوارش کودک است. ماساژ باعث خواهد شد تا مراحل هضم تا دفع غذا با شرایط بهتری صورت بگیرد و به همین خاطر بسیاری از مشکلات مانند یبوست یا اسهال کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن نوزاد شده و علاوه بر رفع خستگی‌ها و دردهای مزمن، شادابی پوست کودکان را نیز افزایش می‌دهد.

شرایط ماساژ کودک

برای اینکه از ماساژ فرزند خود نتیجه بهتری بگیرید می‌بایست برخی نکات را در این زمینه موردتوجه قرار دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. برای اشنایی با مراقبت های مربوط به نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

استفاده از ابزار مناسب

برای ماساژ کودک می‌بایست از روغن و حوله مناسب استفاده نمایید. سعی کنید جنس حوله انتخابی به‌گونه‌ای باشد که تماس پوست نوزاد با آن برای وی احساس آرامش را به همراه داشته باشد. در ارتباط با روغن‌های مناسب برای ماساژ کودک نیز می‌توانید از روغن‌های طبیعی و دارای ویتامین مانند روغن آفتابگردان، زیتون یا نارگیل استفاده کنید. ویتامین این روغن‌ها جذب پوست کودک شده و باعث شادابی آن می‌شوند.

انتخاب زمان و مکان مناسب

زمان و مکان مناسب یکی از اولین شروط برای انجام هر کاری است. در ارتباط با ماساژ کودک نیز شرایطی را در نظر بگیرید که برای شما و فرزندتان لذت‌بخش باشد. برای رسیدن به چنین شرایطی شما می‌بایست در درجه اول دمای محیط را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که خیلی سرد یا خیلی گرم نباشد. علاوه بر این محیط می‌بایست از سکوت کافی برخوردار باشد. قرار گرفتن در شرایطی که شما یا نوزادتان را عصبی می‌کند قطعاً نمی‌تواند وضعیت مطلوبی برای ماساژ باشد. تمامی فعالیت‌های مربوط به ماساژ کودک می‌بایست پشت‌هم اتفاق بیفتند درنتیجه زمانی را برای این کار انتخاب کنید که از سایر مسائل فارغ شده باشید.

بهترین زمان برای ماساژ کودک زمانی است که فرزند شما گرسنه نباشد و درعین‌حال به‌تازگی نیز غذا نخورده باشد. ساعت‌هایی که نوزاد خواب‌آلوده است یا به‌تازگی از خواب بیدار شده نیز به این خاطر که احتمالاً تا حدی کسل است زمان مناسبی برای ماساژ نیستند.

روش ماساژ کودک

ماساژ کودک می‌تواند برای بخش‌های مختلف بدن وی مورداستفاده قرار بگیرد. صرف‌نظر از اینکه ماساژ هر بخش از بدن کودک مزایای خاص خود را دارد روش‌هایی نیز برای لمس هر قسمت موجود است که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید.

ماساژ شکم

ماساژ شکم کودک تا حد زیادی به بهبود هضم و دفع غذا کمک می‌کند بااین‌حال دقت داشته باشید درصورتی‌که در محل بند ناف آسیبی وجود دارد از تحریک این منطقه خودداری کنید. یکی از حرکاتی که برای ماساژ شکم کودک می‌توانید انجام دهید این است که یکدست خود را زیر قفسه سینه او قرار داده و به‌آرامی تا پایین شکم بکشید سپس این کار را با دست دیگر تکرار کنید.

در شیوه دیگری از این تمرین، دستان خود را در دو طرف شکم کودک و زیر قفسه سینه قرار داده و هم‌زمان آن‌ها را از هر دو طرف پایین بیاورید. یکی دیگر از تکنیک‌های ماساژ شکم کودک این است که پاهای کودک را به هم بچسبانید و به‌آرامی به سمت داخل یا شکم کودک حرکت بدهید، سپس کمی به راست بپیچانید. این کار باعث خروج گازهای شکم کودک شده و مشکلاتی مانند دل‌درد یا نفخ را کاهش می‌دهد.

ماساژ دست‌وپای کودک

ماساژ دست و پای کودک باعث خواهد شد تا عضلات وی قدرت بیشتری پیدا کنند و با توجه به نیازی که فرزند شما به این اندام‌ها برای حرکت و کشف محیط اطراف دارد بهتر است ماساژ این بخش‌ها یا تقویت آن‌ها با هر شیوه دیگری را جدی بگیرید. برای ماساژ دست و پای کودک به این روش‌ها توجه داشته باشید.

  • مچ دست نوزاد را بلند کرده و با دست دیگر به‌آرامی به بازوی او ضربه بزنید.
  • بازوی کودک را میان دو کف دست خود قرار داده و به‌آرامی بغلطانید.
  • مچ دست کودک را با یک دست بگیرید و دست دیگر را دور بازوی او حلقه کرده و به‌آرامی تا مچ بکشید.
  • با انگشت شست خود کف پای کودک را از پایین به سمت انگشتان ماساژ دهید.
  • پای کودک را از مچ بلند کرده و دست دیگر خود را از بالا دور پای او حلقه کنید و به سمت پایین بکشید.
  • پای کودک را بین دو کف دست خود قرار داده و به‌آرامی بغلطانید.

ماساژ پشت و کمر

توجه داشته باشید که در حین ماساژ کمر کودک، از ایجاد فشار بر ستون فقرات و نخاع او جدا اجتناب کنید. برای ماساژ این قسمت از بدن کودک می‌توانید کف دستان خود را بر زیر گردن کودک قرار داده و به‌آرامی تا بالای باسن کودک بکشید. شما می‌توانید شانه‌های کودک را با ایجاد دایره‌های کوچک ماساژ دهید. از روش ایجاد دایره‌های کوچک می‌توانید در اطراف نخاع کودک نیز استفاده کنید. به این شکل که از بالای گردن و دو طرف کمر کودک شروع کرده به‌آرامی و با ایجاد دایره‌های کوچک به سمت باسن حرکت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

ماساژ کودکان چه فوایدی دارد؟

ماساژ کودکان فواید جسمی بسیاری برای آنان خواهد داشت برای مثال باعث بهبود گردش خون و عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. اما در کنار فواید جسمانی، ماساژ باعث بهبود ارتباط میان نوزاد با مراقب خود شده و به ایجاد سبک دل‌بستگی ایمن در وی کمک می‌کند.

درصورتی‌که فرزندم در حین انجام ماساژ بی‌قراری می‌کند باید چه‌کاری انجام دهم؟

بی‌قراری کودک می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در درجه اول مطمئن شوید که فرزند شما در شرایط محیطی مناسبی قرار دارد و خسته یا گرسنه نیست. احتمال دارد بی‌قراری وی به دلیل انجام نامناسب حرکات ماساژ باشد که باعث درد و ناراحتی وی می‌شود. در غیر این صورت این موضوع را با یک متخصص کودک در میان بگذارید.

 

 

 

منبع : ماساژ کودک

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تربیت کودک 2 تا 3 ساله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سنین دو تا سه سالگی در کودکان از جمله دوره‌های مهم رشد و تکامل هر فرد به شمار می‌آید که لازم است والدین در زمینه تربیت و پرورش کودک در این دوران تمام نکات و چالش‌های موجود را فرا بگیرند تا فرزند بتواند به سلامت از این مرحله از رشد فکری و جسمی خود عبور کند. با کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید اصول صحیح تربیت فرزند را بیاموزید و از آن‌ها در جهت تربیت هرچه بهتر فرزند خود استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

 

منبع : تربیت کودک دو ساله

اهمیت دوره 2 تا 3 سالگی کودک

با ورود به سن دو سالگی، کودک از دوره نوزادی بیرون آمده و پا به مرحله‌ای جدید از زندگی می‌گذارد؛ به همین دلیل این دوره یکی از مقاطع مهم زمانی از نظر شکل گیری شخصیت و ذهنیت کودک نسبت به خود و دنیای اطرافش محسوب می‌شود. با شروع دو سالگی، کودکان جنب و جوش بیشتری پیدا می‌کنند و نسبت به اتفاقات و اشیا اطراف خود توجه بیشتری نشان می‌دهند و تمایل به شناخت بهتر و کامل‌تر محیط اطراف خود دارند.

کودک در این سنین هنوز قادر به تفاوت قائل شدن میان کارهای درست و غلط یا خوب و بد نیست و کارهایی خارج از انتظار انجام می‌دهد. بنابراین والدین باید با در نظر گرفتن این نکته، کودک را در جهت تکامل شناختی و رشد ذهنی یاری کنند و با رفتار مناسب و عاری از هر گونه سرزنش و تنبیه، به کودک خود راه درست را از نادرست نشان دهند. برای آشنایی با جدیدترین روش‌های تربیت کودک کلیک کنید.

 

تربیت کودک دو ساله | تاثیر خانواده بر رفتار کودک

در هر خانواده‌ای بسته به محیط رشد و پرورش، میزان تحصیلات و سطح سواد والدین، شرایط مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و باورهای رایج و مرسوم در خانواده، کودکان تحت شرایط متفاوتی رشد پیدا می‌کنند، بنابراین هر دو کودک از جنبه‌های رفتاری و تکاملی تفاوت‌های زیادی با هم دارند. کودکان نوپایی که در سنین دو تا سه سالگی قرار دارند هم از این قاعده مستثنی نیستند، اما مشخصه‌های بارزی در میان کودکان در این بازه سنی دیده می‌شود که لازم است والدین آن‌ها را مد نظر داشته و در فرایند رشد فرزندشان از این توصیه‌ها پیروی کنند.

1. شکوفایی و بروز احساسات

یکی از دلایلی که سنین دو تا سه سالگی را به دورانی مهم از نظر رشد ذهنی و روانی تبدیل می‌کند، شکل گیری عواطف و احساسات در این سال‌هاست. کودک با مشاهده اطرافیان خود و در تلاش برای پیروی از الگوهای رفتاری آنان، با احساسات و رفتارهای احساسی آن‌ها آشنا می‌شود و به دنبال آن سعی در تطابق با این واکنش‌ها دارد.

از آنجا که این دوره آغاز شکل گیری احساسات و رفتارهای عاطفی کودک می‌باشد، وی هنوز درکی از نحوه بروز احساسات از طریق واکنش رفتاری ندارد. از این رو والدین لجبازی‌ها و بد اخلاقی‌های زیادی را در کودک رو به رشد خود شاهد خواهند بود. در این شرایط لازم است تا والدین با همدردی کردن با کودک، او را آرام کرده و با لحنی ملایم و به دور از خصومت و عصبانیت، با کودک در مورد احساسش نسبت به موضوعی مشخص یا رخدادی که موجب آزردگی و بد رفتاری او شده صحبت کنند.

2. تربیت کودک 2 تا 3 ساله | قوه ادراک و اندیشیدن

قدرت تفکر و تمایز قائل شدن میان مفاهیم مختلف در کودکان بعد از دو سالگی شروع به رشد و تکامل می‌کند. فرزند شما در این دوره با تاثیرپذیری از محیط اطراف، به گسترش قوه درک و تفکر خود می‌پردازد و هر چه بیشتر در تعامل با پیرامون خود و افراد اطرافش قرار گیرد، محرکات محیطی بیشتری دریافت کرده و در نتیجه ابعاد رشد و تکامل ذهنی و فکری او گسترده‌تر از کودکی خواهد بود که کمتر به معاشرت با دیگران می پردازد یا در محیط های فاقد تحرک و تعامل متقابل افکار و احساسات قرار دارد.

چگونگی بروز قوه درک کودک

_کودک در این دوره قادر است تا مسائل مختلف را طبقه بندی کرده و ویژگی‌های گروهی از موضوعات مشخص را به خاطر بسپارد.
_با بیان مواردی که او را ناخشنود می‌کنند و مطابق خواسته‌هایش نیستند، سعی در یافتن راهکاری برای از بین بردن آن‌ها و برقراری شرایط مطلوب و مساعدی برای خود می‌نماید.

 

رفتار والدین برای شکوفایی استعداد کودک

والدین باید در این دوره برای آموزش و تقویت ابعاد شناختی مختلف کودک اقدام کرده و در زمینه‌های مختلف به پرورش و تثبیت یادگیری‌های او بپردازند. خواندن داستان‌های مختلف و آموزنده، یاد دادن شعر یا آوازی زیبا و با مفهوم، نقاشی کردن و تقویت قوه خلاقیت، تمرین اشکال و رنگ‌ها و سایر مفاهیم روزمره با کودک، مقایسه رویدادهای گذشته و حال، بازی کردن با کودک یا شرکت دادن او در جمع دوستان هم سن و تشویق کودک به بازی کردن با آن‌ها می‌تواند از اقدامات سودمند تربیتی برای والدین به شمار رود.

 

تربیت کودک 2 تا 3 ساله | آموزش استقلال و اعتماد به نفس

یکی از راهبردهای تربیتی مهم و در عین حال حیاتی برای والدینی که کودکان 2 تا 3 ساله دارند، تشویق آن‌ها به حضور در اجتماعات گوناگون و تبادل نظر و مشارکت با هم سن و سالان جهت رشد و تکامل قابلیت‌های ذهنی کودکان و افزایش استقلال و اعتماد به نفس آن‌ها می‌باشد. هر کودکی در این سن به اظهار وجود کردن و دیدن رفتارهای سایر بچه‌های همانند خود نیاز دارد تا از این طریق بتواند نحوه برقراری ارتباط و تمرین فعالیت‌های جمعی با سایر اعضای تشکیل دهنده یک گروه را تمرین کند.

شاید به نظرتان احمقانه برسد، اما بر اساس نظریه‌های روانشناسی رفتار کودک در بزرگسالی به طور مستقیم به چگونگی از پوشک گرفتنشان مربوط می‌شود. به همین جهت حتما برای اینکار مقاله نحوه صحیح از پوشک گرفتن کودک را بخوانید.

 

رفتار والدین با کودکانی که در ارتباط با هم سالان خود دچار مشکل هستند

والدین باید فرصت حضور کودک خود در جمع همسالانش را بدهند و تکامل رفتارها و طرز برخورد کودک را با سایرین مورد بررسی و تحلیل قرار دهند. اگر کودکی نتوانست در یک جمع به خوبی اعلام حضور کند و در برقراری ارتباط با بقیه کودکان هم سن خود دچار مشکل شد، لازم است که مشکل کودک پس از مشورت با یک مشاور شناسایی شود و سپس با به کارگیری توصیه‌های ارائه شده در این زمینه، کودک را در جهت بهبود روابط و تکامل ابعاد ذهنی و اجتماعی یاری نمود تا در آینده با مشکلات ناشی از عدم طی کردن این مرحله از رشد روبرو نشود. کودکان باید در این زمینه آزاد گذاشته شوند تا اتفاقات مشخصی را تجربه کرده و تعارضات موجود را درک کنند تا بتوانند در مواجهه با مسائل و مشکلات گوناگون، به راهکار مناسبی برای برطرف کردن آن برسند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

چرا سن 2 تا 3 سالگی از دوره‌های مهم و حیاتی رشد کودکان به شمار می‌رود؟

با ورود به سن دو سالگی، کودک از دوره نوزادی بیرون آمده و پا به مرحله‌ای جدید از زندگی می‌گذارد؛ به همین دلیل این دوره یکی از مقاطع مهم زمانی از نظر شکل گیری شخصیت و ذهنیت کودک نسبت به خود و دنیای اطرافش محسوب می‌شود.

چگونه باید با یک کودک لجباز برخورد کنیم؟

در این شرایط لازم است تا والدین با همدردی کردن با کودک، او را آرام کرده و با لحنی ملایم و به دور از خصومت و عصبانیت، در مورد مساله‌ای که باعث نارضایتی کودک شده صحبت کنند.

چرا باید کودک را به حضور در اجتماعات دوستانه تشویق کرد؟

مشارکت با هم سن و سالان جهت رشد و تکامل قابلیت‌های ذهنی کودکان و افزایش استقلال و اعتماد به نفس آن‌ها ضروری است. کودک از این طریق می‌تواند نحوه برقراری ارتباط و تمرین فعالیت‌های جمعی با اعضای یک گروه را تمرین کند.

 

 

 

منبع : تربیت کودک دو ساله

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

دوران بارداری

دوران بارداری از ویژه‌ترین زمان‌های زندگی زنان محسوب می‌گردد. تغییرات جسمی و روانی این دوران در افراد مختلف، متفاوت است. این تغییرات می‌تواند در کنار برخی ویژگی‌ها و مشکلات زمینه‌ای مادران، منجر به بارداری‌های خطرناک و حتی سقط‌جنین گردد. لذا آگاهی از ویژگی‌های این دوره و آموزش مهارت‌های لازم در این دوران، برای داشتن زایمانی بی‌خطر و نیز تولد فرزندانی سالم بسیار اهمیت دارد.

 

منبع : دوران بارداری به چه نکاتی باید توجه کرد

بارداری

یکی از خاص‌ترین برهه‌های زندگی زنان دوران بارداری آن‌ها است. در این دوره، مادران دچار تغییرات جسمی و روانی مختلفی می‌گردند. برای مادرانی که در انتظار تولد فرزند خود هستند، آگاهی از ویژگی‌های مربوط به هر دوره رشد جنین اهمیت دارد تا بتوانند وضعیت خود را درک کنند و بهتر با عوارض بارداری کنار بیایند. همچنین، در این زمان 9 ماهه ارتباط و پیوستگی زیادی بین مادر و جنین وجود دارد؛ بنابراین برای داشتن فرزندی سالم، لازم است به شرایط مادر، مشکلات او و حالاتی که تجربه می‌کند توجه زیادی داشت. در صورتی که در این دوران با مسائلی روبه‌رو شده‌اید، حتما از خدمات مشاوره کودک استفاده کنید.

تغییرات جسمی در دوران بارداری

آشکارترین تغییر جسمی، بزرگ‌تر شدن شکم است که درنتیجه رشد جنین رخ می‌دهد. به‌مرور اندازه شکم بیشتر می‌گردد تا جایی که انجام دادن برخی از فعالیت‌ها برای مادر تقریباً غیرممکن می‌شود؛ ازجمله: خم شدن، برداشتن چیزی از روی زمین، برخی حرکات نماز همچون سجده و رکوع و… .

این دوران به دلیل تغییرات هورمونی شدیدی که در بدن مادر بروز می‌کند، ممکن است شاهد برخی مشکلات ازجمله درد و سوزش در معده، کم‌کاری روده‌ها و نیز یبوست دوران بارداری باشیم. از طرف دیگر افزایش وزنی که ناشی از حمل جنین است، باعث می‌شود فشار زیادی به کمر، ستون فقرات و پاهای مادران وارد شود؛ درنتیجه گاهی ممکن است شاهد ورم کردن اندام‌های نیم‌تنه پایینی این بانوان باشیم.

ویارهای دوران بارداری یکی دیگر از معروف‌ترین ویژگی‌های این دوران است. علاوه بر آن در عده‌ای از بانوان حالت تهوع، حساسیت به بوهای مختلف ازجمله غذا و نیز تغییرات پوستی و ریزش شدید مو دیده می‌شود.

تغییرات روانی در دوران بارداری

اطلاع از خبر مادر شدن درعین‌حال که بسیار خوش‌حال کننده و شادی‌آور است، نگرانی‌های زیادی را نیز به همراه دارد. این نگرانی‌ها همراه با حساسیت‌های عاطفی که ناشی از تغییرات هورمونی زنان است، فشار روانی زیادی را به مادر و متعاقب آن، به جنین وارد می‌کند. موج پر نوسانی از احساسات مختلف و تغییرات خلقی ممکن است در مدت کوتاهی در مادر نمایان شود که ازجمله آن‌ها احساسات غم و ناراحتی است. لذا این دوره نیازمند توجه بسیار زیاد اطرافیان به نیازهای عاطفی بانوان باردار است.

عوارض شایع بارداری

همان‌طور که گفته شد، تغییرات خلقی و مشکلات روانی از اتفاقات معمول در دوران بارداری محسوب می‌گردد؛ اما زمانی که شدت این حالات چشمگیر شده و در زندگی اعضای خانواده و به‌خصوص مادر خللی ایجاد کنند، نیازمند تشخیص گذاری ازنظر بالینی خواهند گردید. ازجمله عوارض شایع دوران‌بارداری اختلالات افسردگی، اضطرابی و نیز اختلالات خواب است که باید هر چه سریع‌تر برای بهبود آن‌ها اقدام کرد.

مخاطرات بارداری

مشکلات قبلی مادر به همراه برخی عوارض دوران بارداری می‌تواند زمینه‌ساز حاملگی‌های پرخطر و حتی سقط‌جنین و یا زایمان زودرس گردد. برای مثال فشارخون بالا در این دوران، خونریزی‌های دوران‌بارداری و همچنین برخی مشکلات زمینه‌ای همچون دیابت یا مشکلات تیروئیدی باید جدی گرفته شود.

مراقبت‌های دوران بارداری

مراقبت‌های دوران بارداری تضمین‌کننده وضعیت سلامتی مادر و جنین در این برهه است. انجام دادن آزمایش‌ها و معاینات لازم که بنا بر توصیه پزشک متخصص صورت می‌گیرد، نباید پشت گوش انداخته شود. باید آگاهی‌های لازم مربوط به خود مراقبتی مادران باردار به نحو احسن انجام گیرد تا از بروز هر خطری جلوگیری کرد. همچنین، توجه به وزن گیری مادر بسیار اهمیت دارد، زیرا وزن‌های مورد انتظار در هر دوره‌ای از حاملگی نشان‌دهنده رشد مناسب و طبیعی جنین است.

اهمیت آگاهی از دوره های سه‌گانه بارداری

یکی از آموزش‌هایی که برای مادران باردار بسیار کمک‌کننده محسوب می‌گردد، آگاه شدن نسبت به ویژگی‌های دوره‌های سه‌گانه بارداری است. بر این اساس، دوران بارداری به سه دسته سه‌ماهه اول، دوم و سوم بارداری تقسیم می‌گردد. در هرکدام از این دسته‌ها، ویژگی‌های رشدی خاصی از فرزند شکل می‌گیرد.

بااطلاع از این ویژگی‌ها، مادران به‌خوبی از دوره‌های حساس رشدی فرزند خود و زمان شکل‌گیری اندام‌های مهم و حیاتی اطلاع می‌یابند. این امر موجب می‌شود تا مادران در این دوران مراقبت بیشتری از خود داشته و عوامل خطرسازی که می‌تواند باعث جهش و آسیب به رشد جنین گردد، دور بمانند.

در دوران بارداری چه چیزهایی باید خورد؟

از مهم‌ترین بخش‌های سبک زندگی سالم در دوران بارداری، همراهی مناسب تغذیه و ورزش مادران در این زمان است. با برخورداری از توصیه‌های متخصص می‌توان از مواد غذایی مختلفی موردنیاز مادر و فرزند اطلاع پیدا کرد، در صورت نیاز از مکمل‌های دوران بهره گرفت؛ به‌علاوه، می‌توان از پرهیزهای دوران بارداری نیز آگاهی پیدا کرد.

وضعیت شغلی در دوران بارداری

همان‌طور که ذکر شد، بروز مشکلات جسمی و روانی دوران بارداری می‌تواند باعث ایجاد خستگی‌های سریع و نیز حساسیت‌های بیشتری در بانوان گردد. درصورتی‌که مادر شاغل باشد، این اتفاقات می‌تواند باعث مشکلات زیادی در محیط کار و وضعیت شغلی آن‌ها گردد. آگاهی از قوانین مربوط به دوران بارداری ازجمله مرخصی زایمان و شرایط آن در داشتن محیط کاری مناسب‌تر در این دوران بسیار اثربخش می‌باشد.

به‌علاوه، آموزش مهارت‌های لازم برای مدیریت سختی‌های محیط کار منجر به بهبود شرایط مادر و جنین و نیز ایجاد حسی بهتر در محل کار می‌گردد.

تغییر نحوه رابطه زناشویی در دوران بارداری

از نیازهای عاطفی و اساسی مادران باردار که در حفظ صمیمیت بین زوجین نیز بسیار تأثیرگذار است، داشتن رابطه جنسی است. در دوران بارداری زندگی جنسی ممکن است تغییراتی داشته باشد، اما هرگز حذف نخواهد شد. با افزایش آگاهی در مورد نحوه داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری و نیز موارد منع رابطه جنسی در این دوران می‌توان نگرانی‌های مربوط به این بعد از زندگی زناشویی را رفع کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی بی چک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

منبع : دوران بارداری به چه نکاتی باید توجه کرد

 

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

ماکروسفالی یکی از اختلالات رشدی است که به بزرگی سر منجر می‌شود. کودکان مبتلا به این اختلال سری بزرگ‌تر نسبت به سایر کودکان هم سن و سال خود دارند. ماکروسفالی به دلایل متعددی ایجاد می‌شود؛ تشخیص دلیل بروز آن به روش و روند درمان کمک می‌کند. توجه داشته باشید که بزرگی سر صرفا به معنی ماکروسفالی نیست و تشخیص آن باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد. در ادامه مقاله به بررسی کامل ماکروسفالی می‌پردازیم. 

 

منبع : ماکروسفالی

ماکروسفالی

متوسط اندازه دور سر نوزاد در ابتدای تولد حدود 33 تا 35 سانتی متر است. همزمان با رشد طبیعی نوزادان اندازه دور سر آن‌ها هر ماه 2 سانتی متر بزرگتر می‌شود. این در حالیست که اندازه دور سر برخی کودکان به طور غیر عادی بزرگ است. بزرگی اندازه سر یا ماکروسفالی، نوعی اختلال مرتبط با جمجمه است که با بیماری‌های ژنتیکی ارتباط دارد. رشد بیش از حد بافت‌های مغز به ویژه مایع سفید سبب شکل گیری جمجه‌ها به اندازه غیر طبیعی می‌شود.

به دلیل اینکه تا شش ماهگی هنوز استخوان‌های جمجمه جوش نخورده‌اند، عدم چین و شکن‌های طبیعی مغز به جمجه فشار می‌آورد و آن را بیش از حد معمول بزرگ نشان می‌دهد. بزرگی سر در ماکروسفال‌ها به اشکال مختلف بروز می کند که شامل موارد زیر است:

-سر قوزی
-ناموزونی
-دو کله
-جلوآمدگی پیشانی

 

علائم ماکروسفالی

ماکروسفالی به صورت خوش خیم و یا تاخیر در رشد بروز می‌کند. در نوع خوش خیم بزرگی دور سر تنها بر وجود این اختلال دلالت دارد اما در نوع دوم، کودکان تاخیر در رشد یا تاخیر در یادگیری را تجربه می‌کنند. وقتی ماکروسفالی به شکل تاخیر بروز می‌کند دارای علائم زیر می‌باشد:

-روند رو به کاهش رشد بدن
-ناتوانی ذهنی
-روند رشد سریع سر

نکته: وجود برخی علائم در کودک مانند استفراغ، سردرد و افزایش تحریک پذیری می‌تواند نشانه ایجاد فشار بر روی مغز باشد.

 

علت ماکروسفالی

علت بروز این اختلال را می‌توان در موارد زیر جستجو کرد:

ژن : ژن‌ها نقش بسیار مهمی در ایجاد ماکروسفالی دارند. به همین دلیل است که وقتی یک نفر دارای سر بزرگ و غیر عادی باشد، اندازه دور سر خانواده او را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. ماکروسفالی خوش خیم خانوادگی تعریفی است که پزشکان از تاثیر ژن‌ها در بزرگی اندازه سر ارائه می‌دهند.

مایعات مغزی: مایعات مغزی اضافی یا به اصطلاح هیدروسفالی، یکی دیگر از علل ایجاد این اختلال است. اندازه بزرگی سر بستگی به میزان مایع موجود دارد.

اوتیسم: بروز ماکروسفالی در کودکان طیف اوتیسم شیوع بسیار زیادی دارد و به طور تقریبی 15 تا 35 درصد جمعیت اوتیسم دارای اندازه سربزرگ و غیر طبیعی هستند.

سایر عوامل موثر در بروز ماکرو‌سفالی

-خونریزی جمجمه
-سندروم گریگ سفالوپلیسیتد اسیلی
-سندروم‌های ژنتیکی
-عفونت‌های مختلف (مننژیت، سیفیلیس)
-اختلالات کروموزمی
-اشعه ایکس
-هماتوم مزمن
-سندروم سوتوس

نکته: در رابطه با نقش جنسیت در این بیماری نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد. هیچ تحقیق پزشکی با قاطعیت نقش جنسیت را در بروز این مشکل ثابت نکرده است. برای کسب اطلاعات در زمینه بیماری‌های ژنتیکی کلیک کنید. 

 

عوارض ماکروسفالی

-عقب ماندگی ذهنی
-اختلالات رفتاری
-ناهنجاری حسی-حرکتی
-هیدروسفالی
-اختلالات نورولوژیک
-اختلالات گفتاری

نکته: به ویژه در ماکروسفالی‌های ناشی از مشکلات ژنتیکی، اختلالات گفتار و زبان بسیار شایع است. به همین دلیل گفتار درمانی می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

 

تشخیص ماکروسفالی

نمودار رشد کودک نشانه‌های اولیه بروز ماکروسفالی را گزارش می‌کند. روند رشد سریع اندازه سر، پزشکان را به تجویز آزمایشات جانبی و اسکن سونوگرافی هدایت می‌کند. علاوه بر این اقدامات، انجام MRI  و یا آزمایش رادیولوژیک برای ارزیابی مغز نیز توسط جراح مغز و اعصاب تجویز می‌شود. برخی کودکان نشانه‌هایی همچون مشکلات بینایی، نقطه بالا آمده در بالای سر و رگ برجسته را نشان می‌دهند که پزشک را به تشخیص ماکروسفالی سوق می‌دهد. نمونه برداری از مایع مغزی نیز از دیگر روش‌‌های تشخیص این اختلال است. 

 

درمان ماکروسفالی

درمان بزرگی جمجه بستگی به تشخیص پزشک دارد. بسته به علت بروز این عارضه، روش‌های درمانی متفاوت خواهند بود. به طور مثال در کودکانی که به علت تومور مغزی یا ژنتیک دچار بزرگی جمجه هستند، نوع درمان بسیار حساس‌تر می‌باشد و باید به روش‌های درمانی بسیار حرفه‌ای مورد معالجه قرار بگیرند. معمولا روش‌های درمانی زیر در این مورد نتیجه بخش خواهند بود.

-فیزوتراپی
-کاردرمانی
-گفتار درمانی
-رفتار درمانی
-رادیوتراپی
-عمل جراحی
-شیمی درمانی
-دارودرمانی

اگر علت بروز ماکروسفالی تجمع مایع یا خونریزی در مغز باشد، تنها راه درمان برای جلوگیری از عارضه‌های بعدی، عمل جراحی خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا نژاد و ملیت در ایجاد ماکروسفالی تاثیر گذار است؟

خیر، خطر بروز ماکروسفالی یا بزرگی غیر عادی اندازه دور سر برای همه نژادها و ملیت‌ها به یک اندازه است و به نژاد خاصی محدود نمی‌شود.

آیا ماکروسفالی درمان می‌شود؟ 

با توجه به علت بروز، نتیجه بخشی درمان نیز متفاوت خواهد بود. در برخی مواقع درمان به طور قطع انجام می‌گیرد و در برخی مواقع تنها می‌توان مشکلات ناشی از آن را کنترل کرد. 

 

 

منبع : ماکروسفالی

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب دعوا زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

 

منبع : تعبیر خواب دعوا با دیگران

 

تعبیر خواب دعوا از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی معمولا دیدنِ حالت‌های مختلفی از دعوا در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر دعوا را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب دعوا از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین معتقد است که اگر فردی در خواب ببیند که با شخص دیگری دعوا و جدال می‌کند، یا در حال تماشای دعوای دو حیوان است، به این معنی می‌باشد که او بر دشمنان خود غلبه خواهد کرد.

معنی خواب دعوا از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) معتقد است، دیدن خواب دعوا دارای شش تعبیر متفاوت به شرح زیر می‌باشد:

  1. درخواست و استدعای عفو و بخشش
  2. درگیر شدن در عالم بیداری با یک شخص
  3. حل شدن و گشایش امور مختلف در زندگی
  4. عازم و راهی سفر شدن
  5. بزرگ و بلند قدر شدن و رسیدن به قدرت و نفوذ
  6. به دست آوردن پول از طریق نادرست و حرام

معنی خواب دعوا از نظر ابراهیم کرمانی

اگر فردی در خواب ببیند که با شخص دیگری در حال دعوا و بحث است و در طول دعوا شخص مقابل به فرد بیننده خواب، سیلی می‌زند؛ به این معنی است که او در عالم بیداری از شخصی فحش و ناسزا خواهد شنید. شنیدن فحش و ناسزا، فرد بیننده خواب را در عالم بیداری بی آبرو خواهد کرد.

معنی خواب دعوا از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید، اگر فرد در خواب ببیند که در حال دعوا و مشاجره با شخص دیگری است، یعنی کدورتی میان او و یکی از اقوامش به وجود می‌آید.

اگر فرد با شخصی آشنا، در خواب دعوا کند دارای دو تعبیر به شرح زیر می‌باشد:

  1. اگر فرد مقابل، شروع کننده دعوا بوده است؛ به این معنی می‌باشد که از سوی یک شخص غریبه به بیننده خواب، خیر و خوبی می‌رسد.
  2. در حالت دوم اگر بیننده خواب دعوا را شروع کند، به این معنی است که بیننده خواب شخصی مهربان و یاریگر دیگران است.

از نظر منوچهر مطیعی تهرانی، به طور کلی دیدن خواب دعوا در عالم بیداری به معنای صلح، سازش و ارتباط‌های دوستانه است.

چنانچه فردی در خواب ببیند که همراه با تعداد بسیاری در حال دعوا با یک نفر است، به این معنی است که در زندگی واقعی با یک شخص خوش ذات آشنا می‌شود.

تعبیر خواب دعوا از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب دعوا ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب دعوا به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب دعوا نشان دهنده احساسات منفی و آزار دهنده بیننده خواب است.

در واقع خواب دعوا به این معنی است که فرد در عالم بیداری نسبت به یک شخص و یا یک چیز احساس خوبی ندارد. به طور کلی یونگ برای خواب دعوا دو تعبیر به شرح موارد زیر ارائه کرده است.

  1. بیننده خواب از نظر شخصیتی فردی است که نمی‌تواند احساسات منفی را ابراز کند. بهتر است فرد در عالم بیداری سعی کند به وسیله صحبت کردن این احساسات منفی را از خود دور کند.
  2. در تعبیری دیگر یونگ معتقد است دیدن خواب دعوا و مشاجره، به یک طوفان در درون بیننده خواب اشاره دارد. بیننده خواب در عالم بیداری در یک شرایط پر از استرس و تنش در حال زندگی است. شنیدن صدای بلند و داد و فریاد در حین دعوا در عالم خواب، بیانگر نارضایتی فرد از زندگی واقعی‌اش می‌باشد.

دعوا با همسر

اگر فردی در خواب ببیند که با همسر خود دعوا می‌کند، به این معنی است که او در زندگی واقعی از بروز احساسات درونی خودش جلوگیری می‌کند.

دعوا با غریبه

دعوا کردن با فرد غریبه در خواب، به معنای بدشانسی و بدبیاری در زندگی واقعی است. در تعبیری دیگر فرد بیننده خواب باید تغییراتی را در زندگی‌اش ایجاد کند.

دعوا با والدین

دیدن دعوا و درگیری با والدین در خواب، بیانگر این است که زندگی فرد در عالم بیداری بر خلاف میلش می‌گذرد. در واقع او از به وجود آمدن این شرایط ناراحت و دلسرد است.

دعوا کردن برای زنده ماندن

چنانچه فردی در خواب ببیند که در حال دعوا و درگیری است و تلاش می‌کند زنده بماند، به این معنی است که برای خود شخص و یا یکی از نزدیکان او مشکلی به وجود می‌آید.

دعوا با مادر

درگیری و مشاجره با مادر در خواب به احساساتی بودن بیش از حد بیننده خواب اشاره دارد.

دعوا با پدر

دیدن خواب دعوا با پدر به این معنی است که فرد توانایی ایستان در مقابل عوامل قدرتمند بیرونی، برای رسیدن به خواسته‌هایش را دارد.

دعوا با دوست

بحث و دعوا با دوستان صمیمی در خواب دارای تعبیر منفی می‌باشد. در واقع فرد با دیدن این خواب در عالم بیداری یک چیز ارزشمند را از دست خواهد داد.

شاهد دعوا و مشاجره بودن

اگر فردی در خواب ببیند که شاهد دعوا و درگیری افراد دیگری بوده است، به این معنی می‌باشد که بیننده خواب یک انسان آزاد و رها است که تمایل دارد مطابق قوانین خودش زندگی کند.

بهتر است فرد در عالم بیداری به دخالت ها و نظرات دیگران، پیرامون زندگی‌اش نظری ندهد و آنطور که تمایل دارد مطابق علاقه مندی‌های خودش زندگی را از سر بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

 

منبع : تعبیر خواب دعوا با دیگران

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب ناف زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

منبع : تعبیر خواب ناف از نظر امامان و روانشناسان

 

 

تعبیر خواب ناف از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از ناف در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر ناف را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب ناف از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی می‌باشد که به طور کلی معتقد است که دیدن ناف در خواب به معنای زن و یا کنیز است. اگر فردی در خواب ببیند که نافش می‌افتد، به این معناست که بیننده خواب از زنش جدا می‌شود.

دیدن ناف ورم کرده و بزرگ شده در خواب نیز به معنای به دست آوردن مال و ثروت است. اگر فردی در خواب ببیند که نافش سوراخ شده است، به این معنی است که او در زندگی خود دارای کمبودهایی است و ممکن است مشکلاتی برای او رخ دهد.

تعبیر خواب ناف از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرماید دیدن خواب ناف دارای پنج تعبیر مجزا است. این پنج تعبیر به شرح زیر می‌باشند :

  • زن و همسری زیبارو
  • کنیز و خدمتکار
  • مال و ثروت
  • پسردار شدن
  • پدر و مادر

خواب‌ناف از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید، ناف مجرای تغذیه جنین می‌باشد و تا زمانی که جنین در شکم مادر است، به کمک ناف و خون مادر رشد می‌کند. پس از به دنیا آمدن نوزاد، مسیر تغذیه و بند ناف او نیز بسته می‌گردد.

مطیعی تهرانی از همین واقعیت برای تعبیر خواب ناف استفاده کرده است؛ به طوری که او می‌گوید دیدن بند ناف در خواب نشان دهنده روزی و معیشت انسان است. اگر فرد در خواب خود ببیند که نافش بزرگ و متورم شده است، به این معنی می‌باشد که معیشتش گسترده شده و روزی او زیاد می‌شود. در حالت برعکس ناف لاغر و ضعیف نشان دهنده، به مشکل خوردن در تامین معیشت زندگی است.

اگر فردی در خواب ببیند که دو ناف دارد، به این معنی است که او علاوه بر شغل فعلی، منبع درآمد دیگری نیز پیدا می‌کند. به عقیده منوچهر مطیعی تهرانی ناف نداشتن در خواب نیز به معنای، به بن بست رسیدن در کار و حرفه است.

تعبیر خواب ناف از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب ناف ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب ناف به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که اگر کسی در خواب ببیند که خودش و یا شخص دیگری ناف او را سوراخ کرده و بر آن حلقه‌ای انداخته است، یعنی او ارتباط عمیقی را با مادرش برقرار می‌کند.

در پی این تعبیر یونگ می‌گوید، کسی که این خواب را می‌بیند باید ارتباط بیشتری با مادرش داشته باشد. البته در تعبیر دیگری از یونگ دیدن خواب ناف می‌تواند به غرایز مادرانه فرد نیز اشاره داشته باشد.

تعبیرخواب ناف در کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها نیز تعابیر متعددی برای دیدن ناف در خواب ارائه شده است. در ادمه به تعبیر خواب ناف در کتاب سرزمین رویاها اشاره کرده ایم :

  • اگر فردی ناف خودش را در خواب ببیند، از سوی پدر و مادرش خبرهای ناراحت کننده و ناخوشایندی می‌شنود.
  • درد کردن ناف در خواب، به معنای تولد یک نوزاد می‌باشد.
  • اگر فردی در خواب ببیند که بچه‌ها با ناف او بازی می‌کنند، به این معنی است که به مال و ثروت زیادی می‌رسد.
  • دیدن ناف دیگران در خواب، نشان دهنده دریافت کمک از سوی افراد بانفوذ است.

دیگر معبران غربی

برخی دیگر از معبران غربی بر این عقیده هستند که دیدن خواب ناف در ارتباط با مسائل جنسی فرد بیننده خواب است. این تعبیر خواب چندان معقول نیست؛ چراکه ناف انسان نقشی در روابط احساسی و عاطفی او ندارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

منبع : تعبیر خواب ناف از نظر امامان و روانشناسان

 

  • ذهن نو