مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۵۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نظریه سایه یونگ

نظریه سایه یونگ یکی از جالب‌ترین بخش‌های نظریه‌یونگ است. از نظر یونگ “سایه” دقیقاً همان چیزی است که نمی‌خواهیم باشیم. این به معنای آن است که سایه تمامی بخش‌هایی از ذهن ناهشیار ماست که تمایلات و غرایز سرکوب شده را در برمی‌گیرد. و شاید همین موضوع باشد که صحبت‌کردن از سایه را تا این حد جذاب کرده است. یونگ معتقد بود برخلاف اینکه تقریباً همه ما با محتوای سایه‌مان مشکل داریم و نمی‌خواهیم آن را بپذیریم یک شخصیت سالم کسی است که بتواند این بخش از وجودش را نیز وارد شخصیت آگاهانه خود بکند. در حقیقت نظریه سایه یونگ معتقد است شما باید از سایه خود و آنچه در آن اتفاق می‌افتد آگاهی کامل داشته باشید. این موضوع به خودشناسی ما و رها شدن از بسیاری از اضطراب‌ها کمک خواهد کرد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: نظریه سایه یونگ

نظریه سایه یونگ

یونگ معتقد بود همه ما در شخصیت‌مان بخش‌هایی داریم که دوستشان نداریم. برای مثال حسادت یکی از ویژگی‌هایی است که شاید در درون خیلی از ما وجود داشته باشد. بااین‌حال معمولاً تمایلی نداریم که به این موضوع اعتراف کنیم. با توجه به نظریه سایه یونگ، این بخش‌های نخواستنی همگی از ذهن هشیار ما سرکوب شده و وارد ناهشیار می‌شوند.

وقتی این اتفاق می‌افتد شما دیگر از آن‌ها آگاهی ندارید؛ و این باعث می‌شود که اضطراب و نگرانی کمتری راجع به شخصیت خودتان تجربه کنید. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که با واردشدن خواسته‌های غیراخلاقی به ناهشیار آن‌ها از بین نمی‌روند. بلکه از این به بعد شما فقط از آن‌ها آگاهی ندارید. اما این تمایلات در ذهن شما وجود دارند و بخش بزرگی از رفتارهای‌تان را کنترل می‌کنند.

سایه ها از نظر یونگ کجا به وجود آمده‌اند؟

تا به اینجا فهمیدیم که سایه‌ها بخش غیراخلاقی وجود ما هستند. یعنی هر تمایلی که از نظر فرهنگ و قوانین اخلاقی نامناسب باشد در این بخش از شخصیت ما نگهداری می‌شود. به همین خاطر است که یونگ به سایه، (بخش تاریک شخصیت) می‌گوید. حال باید به این سؤال پاسخ بدهیم که این محتوای غیراخلاقی از کجا آمده است؟

نظریه سایه یونگ در پاسخ به این سؤال دو عامل را مطرح می‌کند. بخشی از محتوای سایه به‌صورت تکاملی به وجود آمده است. در حقیقت ما نیز مانند حیوانات تمایلاتی مانند غرایز جنسی داریم. بااین‌حال بسیاری از مواقع سعی می‌کنیم که این تمایلات را کنترل کنیم. دسته دومی که محتوای سایه را می‌سازد تربیت والدین ما هستند. در جریان تربیت هرکدام از ما و از ابتدای کودکی پدر و مادر به ما یاد داده‌اند که بخشی از رفتارها زشت هستند. این رفتارها از همان زمان به‌تدریج از بخش هشیار ذهن ما جدا شده و وارد سایه می‌شوند.

ترس از سایه‌های شخصیت

بر اساس نظریه سایه یونگ بسیاری از ما از سایه‌های شخصیت‌مان می‌ترسیم. این موضوع به این خاطر است که هیچ‌کس دوست ندارد باور کند شخصیت‌اش غیراخلاقی است. در حقیقت همه ما خودمان را به‌عنوان انسان‌های خوب و درستکار می‌شناسیم. و برای رفتارهای اشتباه‌مان توجیه‌های بسیاری داریم. همین موضوع باعث می‌شود که نخواهیم واقعیت یا بخش تاریک وجودمان را بپذیریم. زیرا پذیرفتن سایه‌ها به این معناست که شما غیراخلاقی بودن خودتان را قبول دارید. و این می‌تواند اضطراب بسیاری را به همراه داشته باشد.

چرا نباید سایه‌های شخصیت را سرکوب کنیم؟

ترس از سایه‌های شخصیتمان باعث می‌شود که آن‌ها را سرکوب کنیم. در واقع به دلیل وحشتی که از سایه‌ها داریم از آن‌ها فرار می‌کنیم. اما بر اساس نظر یونگ شما نباید از سایه خود فرار کنید. یکی از دلایل این مسئله این است که سایه‌ها سراسر منفی نیستند. بلکه بخشی از هیجان و شور و نشاط زندگی در همین مسائل ممنوعه وجود دارد.

اگر سایه‌ها نباشند زندگی بسیار خشک و خسته‌کننده خواهد بود. پس اینکه گاهی بر اساس سایه‌ها عمل می‌کنیم خیلی هم بد نیست. علاوه بر این یونگ معتقد است که یک انسان سالم باید بتواند بخش‌های مختلف شخصیت خود را با هم یکپارچه کند. در حقیقت بر اساس نظریه یونگ سالم بودن شخصیت شما در گرو این است که با سایه‌های شخصیت‌تان آشتی کنید.

سایه‌ها چه تأثیری روی رفتار ما دارند؟

سؤال دیگری که احتمالاً برای‌تان پیش آمده این است که سایه چه تأثیری روی رفتار ما خواهد گذاشت؟ مگر نه اینکه می‌گوییم سایه‌ها وارد بخش ناهشیار می‌شوند؛ و در زندگی هشیارانه ما نقشی ندارند؟ در جواب این سؤال باید گفت که سایه‌ها اگرچه وارد ناهشیار می‌شوند، اما به شکلی که شما متوجه آن نمی‌شوید روی رفتارتان تأثیر خواهند گذاشت. برای مثال بسیاری از مواقع ما آنچه را در سایه خودمان وجود دارد روی دیگران فرافکنی می‌کنیم. اشخاصی که از غرور یا حسادت دیگران ناراحت می‌شوند؛ و یا این ویژگی را به دیگران نسبت می‌دهند معمولاً بخش‌هایی از این ویژگی‌ها را در وجود خودشان دارند. و به همین خاطر است که از دیدن آنها ناراحت می‌شوند.

نظریه سایه یونگ و راه‌های شناخت سایه

تا وقتی که تلاش می‌کنید از خودتان یک شخصیت قانونمند و اخلاقی به دیگران نشان بدهید، اضطراب و انرژی روانی بسیاری را مصرف می‌کنید تا از بخش‌های تاریک وجودتان فرار کنید. به همین خاطر است که گفته می‌شود شناخت سایه اهمیت بسیاری دارد. هرکدام از ما وقتی بپذیریم به همان اندازه که جنبه‌های مثبتی در وجودمان داریم بخش‌های تاریکی هم داریم و این اصلاً چیز بدی نیست می‌توانیم به آرامش برسیم.

به‌علاوه همان‌طور که گفتیم سرکوب کردن سایه‌ها همیشه هم به نفع ما نیست. در حقیقت یک شخصیت سالم باید بتواند سایه‌های شخصیت خود را نیز بشناسد. در غیر این صورت شما نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید. بر اساس نظریه سایه یونگ شما چند راه برای شناخت سایه دارید که در ادامه شرح داده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با مکانیسم سرکوب کلیک کنید.

* چه صفات منفی به دیگران نسبت می‌دهید

گفتیم که یکی از کارهای سایه این است که ویژگی‌هایش را روی دیگران فرافکنی می‌کند. پس می‌توان گفت که وقتی دارید صفتی را به دیگران نسبت می‌دهید احتمالاً آن ویژگی درون خودتان نیز وجود دارد. پس اگر می‌خواهید سایه‌تان را بشناسید از این به بعد با دقت بیشتری به این رفتار خودتان نگاه کنید. کدام ویژگی‌ها در دیگران شما را ناراحت می‌کند؟ کدام ویژگی‌های منفی را به دیگران نسبت می‌دهید؟ کمی بیشتر به درون خودتان نگاه کنید. آیا این رفتارها را در خودتان پیدا نمی‌کنید؟

* از کدام انتقادها بیشتر می‌رنجید

این تمرین درست برعکس تمرین قبلی است. در این روش به انتقادهایی که از شما می‌شود توجه کنید. در مقابل کدام یک از آنها بیشتر حالت دفاعی می‌گیرید؟ وقتی دیگران صفاتی را به شما نسبت می‌دهند از کدام آنها بیشتر می‌رنجید؟ بر اساس نظریه سایه یونگ وقتی شما بیش از حد اصرار می‌کنید که یک ویژگی را ندارید به احتمال زیاد بخش‌هایی از آن در درون شما وجود دارد. و به‌خاطر ترسی که از پذیرفتن آنها دارید شروع به مخالفت می‌کنید.

* نقش مشاوره در شناخت سایه‌ها

شناخت سایه‌ها می‌تواند در خودشناسی و همین‌طور شناخت طرف مقابل ما بسیار مهم باشد. وقتی شما نقاط ضعف خودتان را می‌شناسید بهتر می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید. به‌علاوه وقتی می‌دانید که دیگران چه اشتباهاتی دارند راحت‌تر با آن‌ها کنار خواهید آمد. به همین خاطر است که یکی از کاربردهای شناخت سایه در ارتباطات بین‌فردی و همین‌طور خودشناسی است. بااین‌حال شناخت سایه‌ها به‌تنهایی مسیر بسیار سختی خواهد بود. گاهی لازم است که یک نفر ما را در این مسیر همراهی کند. در نتیجه اگر به دنبال رسیدن به خودشناسی بیشتری هستید شاید بهتر باشد از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید. برای دریافت خدمات روان درمانی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع مشکلات می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

سایه‌های شخصیت یعنی چه؟

سایه‌های شخصیت بخشی از وجود ما هستند که تمایلات غیراخلاقی و موارد ممنوعه را شامل می‌شود.

شناخت سایه‌ها چه اهمیتی دارد؟

با شناخت سایه‌ها می‌توانید به خودشناسی بیشتری دست پیدا کنید؛ و خودتان را از اضطراب اینکه همیشه باید انسان خوبی باشید رها خواهید کرد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: نظریه سایه یونگ

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

شاد کردن یک فرد افسرده چندان کار آسانی نیست. شیوع بالای افسردگی سبب شده تا شاید اهمیت و آسیب های این بیماری را فراموش کنیم و درمان آن را به زمان بسپاریم. در حالی که احتمال بهبود این بیماری به خودی خود بسیار پایین است، و بیماری طی دوره‌های مختلف عود می‌کند. اطرافیان علاوه بر پیگیری درمان عزیزشان می‌توانند به دنبال راه‌هایی برای شاد کردن فرد افسرده باشند. اما واقعا چگونه یک فرد افسرده را شاد کنیم؟ برای پاسخ دقیق می‌توانید از خدمات مشاوره افسردگی استفاده نمایید.

منبع: چگونه یک فرد افسرده را شاد کنیم

چرا باید یک فرد افسرده را شاد کرد؟

شخص افسرده تقریباً از تمام زمینه‌های زندگی عادی خود دچار مشکل و ناسازگاری می‌گردد. این اختلال تأثیر بسیار زیادی روی جنبه‌های مختلف زندگی افراد می‌گذارد؛ ازجمله: حوزه‌های مربوط به کار و حرفه، بهداشت شخصی، ارتباطات اجتماعی و همچنین تفریح و سرگرمی. کسی که به افسردگی دچار گشته اغلب احساس خمودگی و بی‌حالی می‌کند. اظهار می‌دارد که انگیزه و انرژی انجام هیچ کاری را ندارد و بیشتر اوقات خود را به‌تنهایی و سکوت می‌گذراند.

چنین افرادی اغلب بی‌رمق و بدون شوق به نظر رسیده و حتی کارهایی که قبلاً برای‌شان جذاب و سرگرم‌کننده بوده، دیگر جالب به نظر نمی‌رسد. درست در این هنگام، وی بیشتر از هر زمان دیگری به کمک و حمایت اطرافیان خود احتیاج دارد. باوجود اینکه خود شخص تمایلی به حضور در جمع و انجام تفریحات گذشته‌اش را از خود نشان نمی‌دهد، اما نیاز دارد تا با پشتیبانی و همراهی آشنایان دست به انجام دوباره آن‌ها بزند.

بر این اساس، اطرافیان شخص مبتلابه افسردگی باید با ویژگی‌های روحی و روانی ناشی از این بیماری آشنا بوده و با صبر و حوصله با فرد برخورد کنند.

در نظر گرفتن خصیصه‌های فرد افسرده برای شاد کردن او

کسانی که به افسردگی دچار می‌شوند، معمولاً ترجیح می‌دهند زمان خود را به‌تنهایی سپری کنند. آن‌ها بیشتر اوقات سر در لاک خود فروبرده‌اند. حتی هنگامی‌که در کنار عزیزان خود هستند، احساس تنهایی می‌کنند و این حالت را در رفتار خود نشان می‌دهند. رفتارهایی که اغلب از اشخاص مبتلابه افسردگی سر می‌زند، به شرح زیر است.

  • گوشه‌گیری و عزلت‌نشینی
  • بی‌تفاوتی از نظر هیجانی
  • گریه کردن‌های بی‌دلیل
  • احساس بی‌علاقگی نسبت به انجام کارهای روزمره
  • احساس کم انرژی یا بی انرژی بودن
  • کندی روانی- حرکتی
  • احساس بی‌معنا و بی‌ارزش بودن زندگی

بر طبق ویژگی‌های بیان‌شده، لازم است اطرافیان فرد را درک کرده و با همدلی و صبوری به او در جهت بهبود شرایط روحی‌اش کمک کنند. برای آشنایی بیشتر با علائم افسردگی کلیک کنید.

سرگرم و شاد کردن افراد افسرده

همان‌طور که ذکر شد، شخصی که دچار افسردگی گشته است، به نحو زیادی برای انجام امور خود به دیگران وابسته می‌شود؛ اما نکته اینجاست که نباید اجازه دهیم این وابستگی همیشگی شده و تبدیل به یک عادت گردد.

بر همین اساس، به خانواده و اطرافیان چنین بیمارانی توصیه می‌شود با استفاده از راهبردهای زیر، به این‌گونه اشخاص یاری‌رسانی کنند.

گوش کردن فعالانه

بسیاری از افراد افسرد بر این باور هستند که کسی در این دنیا آن‌ها را درک نمی‌کند. آن‌ها معتقدند که این دنیا مکانی پر از ناامیدی و تاریکی است و هرگز قادر نخواهند بود از این ظلمت رهایی بیایند. لذا باید با گوش کردن واقعی و فعالانه به درد و دلشان، با آن‌ها همدلی کرد. این موضوع سبب می‌شود دریچه‌های اعتماد به دیگران را برای خود باز کنند و کم‌کم به آغوش روابط اجتماعی بازگردند.

از نصیحت کردن مستقیم پرهیز کنید

اجازه دهید فرد افسرده باور و عقیده منفی‌گرایانه خود در رابطه با خود، دنیا و آینده غم‌زده‌شان را با شما در میان بگذارند. نباید با قضاوت کردن و نصیحت‌های بی‌موقع و بی‌اثر باعث گارد گرفتن این افراد و فرورفتن هر چه بیشتر آن‌ها در انزوا شوید.

یادآوری ویژگی‌های مثبت فرد افسرده

شخص مبتلابه افسردگی تمام نقاط قوت و توانمندی‌های خود را به دیده تحقیر می‌نگرد. سعی کنید با یادآوری استعدادهای او به یادش آورید که شخصی منحصربه‌فرد است. با محبت کردن و در کنار وی بودن کمک کنید تا فرد بتواند اعتمادبه‌نفس خود را بازبیابد.

از دلسوزی های بی‌جا خودداری کنید

برخی از افراد فکر می‌کنند که با بر عهده گرفتن کارها و وظایف بیمار افسرده، به او کمک می‌کنند. آن‌ها فرض می‌کنند که با این روش، شخص می‌تواند فقط به درمان خود متمرکز شده و روند بهبودی خود را تسریع بخشد؛ اما این عقیده کاملاً غلط است. مهم‌ترین نکته در برخورد با بیماران مبتلابه افسردگی، یاری‌کردن آن‌ها در بر عهده گرفتن دوباره امور زندگی خود است، نه برعکس.

افزایش ارتباط فرد افسرده با طبیعت

طبق پژوهش‌های مختلف، حفظ پیوند انسان با محیط طبیعی سبب کاهش چشمگیر احتمال ابتلا به مشکلات روانی می‌گردد. همچنین گذراندن زمان در بین گیاهان باعث افزایش برخی کارکردهای مغز و درنتیجه بهبود نشانه‌ها و علائم افسردگی می‌شود.

تشویق به انجام کارهای هنری و ادبی

یکی از اقدامات درمانی جالب و مؤثر برای کمک به افراد افسرده این است که آن‌ها را تشویق کنیم تا با استفاده از خلق یک اثر ادبی یا هنری، احساسات و هیجانات ناراحت‌کننده خود را برون‌ریزی کنند. این روش سبب می‌شود به‌تدریج از میزان تشویش شخص کاسته شده و کم‌کم به آرامش روانی دست پیدا کند.

شاد کردن فرد افسرده با الگو کردن خود به عنوان فردی شاد

سعی کنید خودتان هم همواره نیمه پر لیوان را در نظر بگیرید. در روابط با دوستان و آشنایان، به‌خصوص کسانی که مشکلات زیادی را گذرانده و مستعد افسردگی هستند، همیشه شاد باشید. از زیبایی‌های زندگی و مهربانی‌های مادر طبیعت صحبت کنید. از کنار خوشی‌های کوتاه و گذرای زندگی به‌آسانی و با بی‌تفاوتی عبور نکنید.

عادت دادن خود به این سبک از زیستن باعث دو حالت می‌شود. اول آنکه باعث می‌شود خودتان را از احتمال ابتلا به مشکلات روانی مصون می‌کنید. علاوه بر این، نماد و الگویی از شاد زیستن برای اطرافیان خود می‌گردید.

خاطرات خوب گذشته را با او مرور کنید

بیماران افسرده به شدت باور دارند که دنیای آن‌ها همیشه تاریک بوده و تجربه های خوبی نداشته اند. پس هر از گاهی با او خاطرات خوب گذشته را مرور کنید. می‌توانید فیلم ها و ویدیوهای قدیمی را به او نشان دهید و روزهای خوب گذشته را به یاد او بیاورید. در میان خاطرات تان به اتفاقات خوبی که در سال های اخیر هم اتفاق افتاده اشاره کنید. به او نشان دهید که زندگی در جریان است و هنوز هم روزهای خوب زیادی در انتظارش هستند.

شاد کردن فرد افسرد با دادن هدیه

گرفتن هدیه همیشه و هر زمان باعث خوشحالی هر کسی می‌شود. شاید به عزیز افسرده تان هدیه ای بدهید و او واکنشی نشان ندهد، اما باز هم ایرادی ندارد. چرا که او متوجه توجه و اهمیت شما به او شده است و همین برای تحت تاثیر قرار دادن او کافی است. حتما نباید هدیه ای گران بخرید، می‌توانید از هنر خودتان استفاده کنید و یا یک هدیه ساده با توجه به علاقه مندی های او تهیه کنید.

به او نشان دهید که تنها نیست

احساس تنهایی افسردگی را روز به روز سخت تر می‌کند. شاید بودن کنار بیمار افسرده برای شما سخت باشد و ترجیح دهید که به جای وقت گذراندن کنار کسی که دائم ناراحت و ناراضی است، با دوستان شادتان وقت بگذرانید. اما باید بدانید که تنها گذاشتنش بیماری او را تشدید می‌کند. پس با ارسال یک مسیج و یا احوال پرسی ساده هم می‌توانید به او نشان دهید که تنها نیست و همیشه می‌تواند شما را در کنار خودش داشته باشد.

برای آشنایی با سایر روش های کمک به افراد افسرده کلیک کنید.

او را تشویق به دریافت خدمات درمانی کنید

خیلی از بیماران افسرده متوجه شدت و اهمیت بیماری خودشان نیستند و آن را انکار می‌کنند. شما در کنار کارهایی که برای شاد کردن او می‌کنید، حتما او را تشویق به دریافت درمان نیز بکنید. این کار باعث می‌شود تا از تلاش هایتان برای شاد کردن فرد افسرده نتیجه بهتری بگیرید. برای آشنایی با راه های درمان افسردگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های شاد کردن فرد افسرده می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: چگونه یک فرد افسرده را شاد کنیم

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

کتک زدن مادر

کتک زدن مادر یکی از مشکلاتی جدی است که متأسفانه در بعضی از خانواده‌ها دیده می‌شود. خشمی که به دلیل مسائل مختلف از مادر داریم یا تربیت‌های اشتباه کودکی از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث این موضوع می‌شوند. بااین‌حال کتک زدن مادر مشکلاتی را برای تمام اعضای خانواده و به‌خصوص خود فرد ایجاد خواهد کرد. کسانی که دچار خشم از مادر هستند و به‌صورت کلامی یا فیزیکی با مادرشان برخورد می‌کنند، دیریازود از این کار پشیمان خواهند شد. اما ممکن است راه چاره‌ای برای این شرایط پیدا نکنیم. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که بهترین راهکار در چنین شرایطی کمک‌گرفتن از یک مشاور خانواده است. مشاورین به شما و سایر اعضای خانواده کمک می‌کنند تا مشکلات را به شکل بهتری حل کنید. پس اگر این مشکل در خانواده شما نیز وجود دارد حتما برای مشاوره خانواده کلیک کنید.

منبع: کتک زدن مادر

کتک زدن مادر

کتک زدن مادر یا پدر و برخوردهای پرخاشگرانه با آن‌ها یکی از مشکلاتی است که متأسفانه در سال‌های اخیر در حال شایع شدن است. خشونت علیه اعضای خانواده این روزها سن‌وسال مشخصی ندارد. تا جایی که حتی بسیاری از نوجوانان دست به این کار می‌زنند. درعین‌حال بسیاری از خانواده‌ها برای اینکه در مقابل دیگران آبروی خودشان را حفظ کنند از این موضوع صحبت نمی‌کنند.

این درحالیست که مخفی کردن این مسئله از متخصصین باعث ادامه‌پیداکردن آن خواهد شد. یا به‌عبارت‌دیگر با پنهان کاری نمی‌توانید راه حلی برای شرایط خود پیدا کنید. به همین خاطر اگر شما نیز درگیر این مشکل شده‌اید بهتر است به‌جای سکوت کردن به دنبال راهکاری برای حل مشکل باشید. برای آشنایی با راه های حل اختلاف با پدر و مادر کلیک کنید.

دلایل کتک زدن مادر

فرزندسالاری

فرزندسالاری از آن دسته موضوعاتی است که این روزها در بیشتر خانواده‌ها دیده می‌شود. در سال‌های اخیر تقریباً تمامی خانواده‌ها به سمت تک‌فرزندی و همین‌طور توجه بیش از حد به فرزندشان گرایش پیدا کرده‌اند. وقتی شما همیشه به حرف‌های فرزندتان گوش می‌کنید و سعی می‌کنید همه چیز را برای او فراهم کنید طبیعتاً فرزندتان بعضی از اصول زندگی را یاد نمی‌گیرد. شما ناخواسته با رفتارهای خود این باور را در کودک ایجاد می‌کنید که او رئیس خانه است. و دلیلی ندارد برای رسیدن به خواسته‌هایش صبر کند. یا ملاحظه دیگران را داشته باشد. روان‌شناسان معتقدند کودکانی که با این طرز فکر بزرگ می‌شوند در آینده با احتمال بیشتری نسبت به پدر و مادر خود با خشونت رفتار می‌کنند.

یادگیری‌های کودکی

عصبانیت و پرخاشگری از آن دسته رفتارهایی است که همه ما تجربه می‌کنیم. بااین‌حال بسیار مهم است که هر یک از ما از سنین کودکی راه‌های کنترل این احساس را یاد بگیریم. اما متأسفانه بعضی از پدر و مادرها با رفتارهای اشتباه این مسئله را به فرزندشان آموزش نمی‌دهند. آن‌ها هر موقع که فرزندشان عصبانی می‌شود در مقابل او کوتاه می‌آیند. و هرچه را که می‌خواهد برایش فراهم می‌کنند. این شرایط به‌تدریج باعث می‌شود که فرزند شما یاد بگیرد در زمان عصبانیت اجازه دارد به دیگران پرخاش کند. و با قشقرق راه‌انداختن حرف خودش را به کرسی بنشاند.

خشم فروخورده نسبت به مادر

یکی از دلایل کتک زدن مادر خشمی است که فرزندان نسبت به مادرشان احساس می‌کنند. گاهی ممکن است به هر دلیلی رابطه یک فرزند با مادرش خوب نباشد. بی‌توجهی و غفلت از کودک، خیانت و به‌هم‌زدن کانون خانواده، بیماری‌های روحی یا اعتیاد والدین از جمله دلایلی است که می‌تواند باعث ناراحتی فرزند از دست مادرش بشود. در چنین شرایطی احتمال اینکه ناگهان این خشم سر باز کند و دعوایی میان فرزندان با مادرشان اتفاق بیفتد وجود دارد. برای آشنایی با دلایل راضی نبودن فرزند از پدر و مادر کلیک کنید.

بیماری‌های روحی

بعضی از بیماری‌های روحی مثل افسردگی، ناتوانی در کنترل تکانه، اختلال خشم انفجاری یا اعتیاد احتمال پرخاشگری نسبت به والدین را بیشتر می‌کنند. در چنین شرایطی بهترین راهکار این است که برای درمان مشکل اصلی اقدامی انجام بشود.

مشاهده رفتار مشابه

اولین جایی که کودک درباره چگونه زندگی‌کردن چیزهایی را یاد می‌گیرد خانواده است. در حقیقت بسیاری از رفتارهای ما در بزرگسالی همان چیزی است که در کودکی از پدر و مادر خود یاد گرفته‌ایم. به همین خاطر یکی از دلایل کتک زدن مادر می‌تواند این باشد که خود فرد احترامی برای پدر و مادرش قائل نبوده است. چنین رفتاری این پیام را برای فرزند شما خواهد داشت که مادر احترام چندانی ندارد. و در نتیجه آن‌ها نیز با والدین خود بدرفتاری می‌کنند.

برای آشنایی با راه های رفع اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

راهکارهایی برای جبران کتک زدن مادر

همان‌طور که گفتیم کتک زدن مادر مشکلی است که در بعضی از خانواده‌ها پیش می‌آید. صرف‌نظر از اینکه این موضوع چه دلیلی داشته، نمی‌توانیم پیامدهای منفی آن را نادیده بگیریم. احساس عذاب وجدان، ازبین‌رفتن حرمت‌ها در خانواده و همین‌طور یادگیری اعضای کوچک‌تر از جمله پیامدهایی است که این کار به همراه خواهد داشت. به همین خاطر شما می‌بایست راهی برای برطرف‌کردن این مشکل پیدا کنید. از جمله راهکارهایی که می‌توانیم در چنین شرایطی از آن‌ها کمک بگیریم به شرح زیر است.

عذرخواهی کنید

اینکه چه اتفاقی بین شما و مادرتان افتاده که باعث شد او را کتک بزنید تنها یک جنبه از مشکل است. بخش مهم‌تر این است که از به‌وجودآمدن پیامدهای منفی بیشتر جلوگیری کنید. و برای این کار شما می‌بایست در اولین قدم به اختلاف‌تان پایان بدهید. برای این کار بهتر است در یک فرصت مناسب از مادرتان عذرخواهی کنید. حتی اگر فکر می‌کنید که در دعوای پیش‌آمده حق با شما بوده باز هم بهتر است خودتان برای آشتی پیشقدم شوید.

دلایل را پیدا کنید

زمانی را با خودتان خلوت کنید. اتفاقی که افتاده را مرور کنید؛ و به این سؤال جواب دهید که چه چیزی باعث بروز این مشکل شد؟ این نکته را به‌خاطر داشته باشید که تا وقتی دلیل را پیدا نکرده باشید و برای آن فکری نکنید احتمال تکرار شدن این مسئله وجود دارد.

با مادرتان صحبت کنید

وقتی دلیل مشکل را پیدا کردید باید راهی برای برطرف‌کردن آن پیدا کنید. یکی از راهکارها این است که با مادرتان صحبت کنید. سعی کنید دلیل و مشکل اصلی و همین‌طور احساسی که از آن دارید را برای مادرتان توضیح بدهید و صحبت‌های او را نیز بشنوید. سپس با کمک یکدیگر راه کاری برای تغییر شرایط پیدا کنید.

برای آشنایی با سایر روش های آشتی با پدر و مادر کلیک کنید.

کتک زدن مادر و اهمیت مشاوره

کتک زدن مادر یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند در یک خانواده بیفتد. همان‌طور که گفتیم این موضوع پیامدهای منفی بسیاری خواهد داشت. برای مثال ممکن است فشار روانی بسیاری را برای این کارتان تحمل کنید. یا ممکن است این اتفاق باعث شود که خانواده شما به‌طورکلی از هم بپاشد. در چنین شرایطی کمک‌گرفتن از یک مشاور خانواده می‌تواند بسیار مفید باشد.

مشاورین به شما کمک می‌کنند که ریشه و دلیل اصلی این مشکل را پیدا کنید و سپس به کمک خودتان راه حلی برای آن ارائه می‌کنند. به‌علاوه مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند به خانواده شما کمک کنند که از بعضی از آسیب‌ها مثل تکرار شدن این اتفاق جلوگیری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

فرزندم بارها مرا کتک زده است. در چنین شرایطی باید چه‌کار کنم؟

اینکه این اتفاق چندین بار تکرار شده نشان می‌دهد که شما کاری برای پیداکردن و ازبین‌بردن دلیل این اتفاق نکرده‌اید. پس بهتر است در اولین قدم سعی کنید علت را پیدا کرده و راهی برای کنترل آن پیدا کنید. اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی از پس این کار برنمی‌آیید بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کتک زدن مادر

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

قرص دوپامین

قرص دوپامین یک نوع مکمل دارویی است که برای افزایش سطع فعالیت مغز و انرژی در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمبود دوپامین در بدن باعث بروز بیماری‌هایی نظیر پارکینسون، اسکیزوفرنی و اعتیاد خواهد شد. اما امروزه داروهایی زیادی هستند که این قابلیت را به مغز می‌دهند تا به مقدار قابل توجهی از دوپامین دسترسی داشته باشد. بنابراین در زمینه پزشکی و دارویی از داروهای حاوی LDOPA برای درمان کمبود دوپامین بدن استفاده می‌شود. پزشکان متخصص برای پیشگیری از افسردگی و درمان آن، وهمینطوراختلالات فصلی؛ قرص های دوپامین را برای بیماران تجویز می‌کنند. جهت دریافت خدمات مشاوره افسردگی کلیک کنید.

منبع: قرص دوپامین

قرص دوپامین

پایین بودن سطح دوپامین در بدن می‌تواند منجر به کاهش احساس لذت، خوشحالی، اشتیاق و حتی باعث بروز افسردگی شود. بدن ما نیازمند مواد معدنی و ویتامین‌هایی برای تولید مقدار مورد نیاز دوپامین می‌باشد. زمانی که میزان این ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن کم باشد، دوپامین در بدن تولید نخواهد شد. در چنین مواقعی است که با مراجعه به پزشک و با انجام آزمایشات لازم می‌توانید از مکمل‌های مورد نیاز استفاده کنید. برای جلوگیری از تداخلات دارویی قرص دوپامین با سایر قرص ها، نام تمامی داروهایی که مصرف میکنید را به پزشک خود اطلاع دهید تا از بروز هرگونه عوارض منفی جلوگیری شود.

برای آشنایی با علائم افسردگی کلیک کنید.

دوپامین چیست؟

دوپامین نوعی پیام رسان عصبی در بدن است که در شرایط خاصی تولید می شود. زمانی‌که کاری لذت بخش را انجام می دهیم، بدن مقدار زیادی دوپامین ترشح می‌کند. در این زمان است که خواهان بیشتر این احساس خوب هستیم، به همین دلیل است که مواد مخدر اعتیاد آور هستند؛ زیرا موجب افزایش بیش از اندازه دوپامین در مغز می‌شوند.

دوپامین نقش زیادی در میزان هوشیاری، احساسات، لذت، خلاقیت، تفکرات، تمرکز و … دارد. این ماده بر روی فرآیندهای مغز تاثیر می‌گذارد و می‌توان گفت بخشی از افسار واکنش‌های عصبی و عاطفی ما را در دست دارد. وقتی که دوپامین در بدن ترشح می شود احساس رضایت، سرخوشی و لذت را تجربه می‌کنید. بنابراین اگر مدت زیادی احساس خستگی، نارضایتی، عدم تمرکز کافی و … دارید، به احتمال زیاد بدن شما نیاز به دوپامین دارد.

قرص های دوپامین در سازمان سلامت، در دسته داروهای ضروری و پر مصرف قرار دارند زیرا می‌تواند مشکلات مختلفی را چه در نوزادان و کودکان و چه در بزرگسالان درمان کند. کمبود دوپامین به شخصه قابل تشخیص نیست و برای تشخیص و تجویز آن باید حتما به پزشک متخصص مراجعه شود.

چه زمانی نیاز به مصرف قرص دوپامین داریم؟

دوپامین بر بسیاری از پروسه‌های بدن ما نقش دارد. زمانی که مشکلاتی از جمله افسردگی، مشکلات مربوط به حافظه و سخت به یاد آوردن، مشکلات مربوط به انگیزه، سندروم پای بی قرار، لرزش بدن، کاهش میل جنسی، نداشتن احساس رضایت و لذت، علائم بیش فعالی، علائم اسکیزوفرنی، شنیدن و یا باور کردن چیزهایی که وجود ندارد، علائم جنون، درد عضلانی و سفتی عضلات، اسپاسم، یبوست، کاهش یا افزایش وزن، رفلاکس معده، کمبود انرژی، توهم، خودزنی، احساس گناه، اعتماد به نفس به شدت پایین، افکار مربوط به خودکشی و…. را احساس و یا تجربه می‌کنید با مراجعه به روانپزشک و در صورت لزوم از قرص های دوپامین استفاده کنید. برای آشنایی با سایر روش های درمان افسردگی کلیک کنید.

 

بهترین قرص بالا بردن دوپامین

لازم به ذکر است که با دیدن علائم کمبود دوپامین به هیچ عنوان سرخود قرص و دارو مصرف نکنید. چرا که قرص های دوپامین عوارضی دارند که فقط باید با نظر روانپزشک تجویز شود. بدن ما، برای تولید دوپامین نیازمند به انواع ویتامین‌ها مخصوصاB6، مواد معدنی از جمله آهن، نیاسین، فولات است. قرص های دوپامین، سرشار از این مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌باشند. موکونا، روغن ماهی، روپینیرول، روتیگوتین، آپومورفین، پروبیوتیک، کارواکرول، ال تیانین، ویتامین دی، ویتامین سی، تیروزین، کابرگولین، منیزیم، کورکومین و جینکو بیلوبا، پرامیپکسول از بهترین مکمل های افزایش دوپامین می‌باشند.

برای آشنایی با راه های افزایش دوپامین کلیک کنید.

 

عوارض جانبی مصرف قرص دوپامین

مصرف تمامی داروهای شیمیایی یا گیاهی یک سری عوارض جانبی را به دنبال دارد. شاید بسیاری از مصرف کنندگان قرص های دوپامین هیچ گونه عارضه‌ای نداشته باشند. بسیاری از این عوارض هم بعد از گذشت مدتی از بین خواهند رفت. این موضوع تماما به بدن فرد بستگی دارد و برای هر شخصی متفاوت عمل می‌کند. از جمله عوارض شایع مصرف قرص های دوپامین به شرح زیر هستند.

ضربان قلب نا منظم، سختی در تنفس، درد قفسه سینه، تهوع و استفراغ، سردرد، فشار خون نامنظم، ازوتمی، گشاد شدن مردمک، اضطراب، آریتمی بطنی، تاکی آریتمی

برای آشنایی با روش های درمان افسردگی بدون دارو کلیک کنید.

موارد احتیاط و منع استفاده از قرص دوپامین

1_ به اتمام رسیدن تاریخ انقضای قرص

2_داشتن حساسیت نسبت به این دارو یا سایر داروها

3_ زمان بارداری یا زمانی که قصد باردار شدن دارید، شیردهی

4_ مشکلات قلبی_عروقی، انسداد عروقی

5_ تومور غده فوق کلیه ( فئوکروموسیتوم)

7_ نشست ترشحات به خارج رگ، کاهش حجم خون

8_ مصرف اخیر استفاده از داروهای مهار کننده مونوآمین اکسید

اگر شرایط یا بیماری های ذکر شده را دارید، حتما قبل از تجویز قرص دوپامین این موارد را به پزشک خود اطلاع دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

استفاده زیاد از قرص های دوپامین و بالا بودن میزان دوپامین بدن چه عوارضی دارد؟

سطح دوپامین بالا جنبه های منفی از جمله کم خوابی و اختلال در خواب، نداشتن کنترل، تهاجمی شدن، روان گسیختگی و … را به دنبال دارد. بهتر است تعادل در مصرف قرص حفظ شود، مقدار متعادل این ماده ضرر جدی برای فرد ندارد. اما افزایش بیش از حد این ماده باعث بروز مشکلات سلامت روان خواهد شد.

آیا می شود دوپامین را به طور طبیعی افزایش داد؟

درحال حاضر مطالعاتی درمورد تاثیر غذاها بر روی انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین انجم شده اما نیاز به تحقیق بیشتری است. توصیه محققین برای افزایش طبیعی این ماده در بدن رژیم غذایی غنی شده با منیزیم و تیروزین است. غذاهای توصیه شده برای افزایش دوپامین: مرغ، بادام، سیب، آووکادو، چغندر، موز، شکلات، چای سبز، لوبیا، پرتقال، هندوانه، گوجه فرنگی، زردچوبه، جوانه گندم و…. می باشند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: قرص دوپامین

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

علت عصبانیت بی دلیل مردان و زنان چیست؟ خیلی اوقات دیده شده که یک خانم یا آقا ناگهان و بی‌دلیل یا بر سر مسائل بسیار بی‌اهمیت عصبانی می‌شود؛ و برخورد بدی با اطرافیان می‌کند. باتوجه‌به پیامدهای زود عصبانی شدن، احتمالا به دنبال راهی برای تغییر شرایط هستید. طبیعتاً نخستین قدم این است که علت عصبانیت را کشف کنید. وقتی متوجه دلیل این موضوع بشوید بهتر می‌توانید آن را کنترل کنید. به همین خاطر در ادامه راجع به علت عصبانیت بی دلیل مردان و زنان و همین‌طور راهکارهایی برای آن صحبت خواهیم کرد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که یکی از بهترین راهکارها برای تغییر شرایط این است که از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. برای دریافت خدمات مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: عصبانیت بی دلیل مردان و زنان

عصبانیت و پرخاشگری

گاهی اوقات عصبانیت و پرخاشگری را به جای هم به کار می‌بریم. درحالی‌که این دو، تا حدودی با هم فرق دارند. عصبانیت آن‌طور که روان‌شناسان می‌گویند یک هیجان ثانویه است. به این معنی که شما با یک احساس مثل سرخوردگی، شرم یا خجالت مواجه می‌شوید و بعد این موضوع باعث عصبانیت شما می‌شود. حال اگر شما این عصبانیت خود را به شکلی که باعث آسیب‌دیدن خود، دیگران یا هر چیز دیگری بشود بروز بدهید می‌توان گفت که دست به پرخاشگری زده‌اید.

باتوجه‌به آنچه گفتیم می‌توان نتیجه گرفت که عصبانیت یک احساس طبیعی است؛ و در درون همه ما وجود دارد. اما درست مانند هر احساس و ویژگی دیگری بعضی از ما به دلایل مختلف در برابر این موضوع حساس‌تر هستیم. خبر خوب اینکه شما می‌توانید عصبانیت و پرخاشگری خود را کنترل کنید.

علت عصبانیت بی دلیل

دلایل فیزیولوژیک

تغییرات هورمونی می‌تواند یکی از دلایل عصبانیت باشد. برای مثال تحقیقات نشان می‌دهد اگر ماده شیمیایی به نام گابا در مغز کم شود می‌تواند باعث عصبانیت فرد بشود. این موضوع به‌خصوص مردان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. گابا یک ماده شیمیایی در مغز است که وظیفه ایجاد آرامش را برعهده دارد. وقتی این ماده کم می‌شود فرد آرامش خود را از دست داده و خیلی سریع از کوره درمی‌رود.

تغییرات هورمونی در طول دوره‌های عادت ماهیانه در خانم‌ها یکی دیگر از دلایل فیزیولوژیک برای عصبانیت است. در این زمان خانم‌ها تحریک‌پذیرتر از حالت عادی می‌شوند. به همین خاطر ممکن است بر سر مسائل ساده نیز عصبانی بشوند.

عصبانیت بی دلیل به خاطر افکار غلط

همه ما وقتی با یک حرف یا شرایط خاص روبه‌رو می‌شویم آن را در ذهنمان بررسی می‌کنیم. اما نکته اینجاست که همه ما شرایط را یکسان بررسی نمی‌کنیم. ممکن است حرفی که هیچ تأثیری در دوست‌تان نداشته برای شما به این معنی باشد که کسی دارد به شما توهین می‌کند. به همین خاطر یکی از دلایل عصبانیت پردازش‌هایی است که ما در ذهن‌مان راجع به مسائل مختلف انجام می‌دهیم. وقتی راجع به یک اتفاق قضاوت خوبی نداشته باشید، طبیعتاً از آن عصبانی خواهید شد.

فشار روانی

استرس می‌تواند یکی از دلایل تحریک‌پذیری و عصبانیت باشد. وقتی راجع به یک موضوع دچار استرس هستید، قسمت بیشتر انرژی ذهنی‌تان درگیر آن خواهد شد؛ و توانایی کمتری برای رسیدگی به سایر موضوعات دارید. همین موضوع باعث می‌شود که مسائل بسیار ساده نیز باعث خشم شما بشوند.

رابطه عصبانیت بی دلیل و یادگیری اجتماعی

یادگیری را هم می‌توان علت عصبانیت بی‌دلیل مردان و زنان دانست. وقتی یک نفر از کودکی این را یاد بگیرد که با قشقرق راه‌انداختن و دعوا می‌تواند به خواسته‌هایش برسد، در بزرگسالی نیز همین روش را ادامه می‌دهد. این افراد به‌خصوص زمانی که دیگران با آن‌ها مخالفت می‌کنند عصبانی می‌شوند. در چنین شرایطی بهتر است به رفتارهای فرد هیچ واکنشی نشان ندهید.

توقعات برآورده نشده

همه ما در رابطه‌هایمان از دیگران توقعاتی داریم. در حقیقت رابطه‌ها بر اساس وظایف و انتظارات متقابل شکل می‌گیرند. حال اگر طرف مقابل ما به وظایفش عمل نکند این می‌تواند یکی از دلایل عصبانیت باشد. در چنین شرایطی از دست طرف مقابل عصبانی هستیم. به همین خاطر ممکن است حتی بر سر مسائل ساده نیز با او دچار اختلاف بشویم.

عصبانیت بی دلیل و نداشتن مهارت‌های کافی

وقتی یک نفر توانایی کافی برای صحبت‌کردن، حل مسئله و مدیریت بحران نداشته باشد بیشتر دچار عصبانیت می‌شود. در حقیقت این افراد به دلیل احساساتی که درون خودشان می‌ریزند و همین‌طور مشکلاتی که از حل کردن آنها ناتوانند تحریک‌پذیر می‌شوند. و این می‌تواند باعث عصبانی شدن ناگهانی آنها بشود. برای آشنایی با انواع مهارت های زندگی کلیک کنید.

بیماری‌های روحی

تحقیقات نشان می‌دهد مشکلاتی مانند افسردگی و اضطراب به‌خصوص در آقایان باعث عصبانیت و پرخاشگری می‌شوند. بسیاری از مواقع افسردگی با کم‌شدن ماده شیمیایی به نام سروتونین همراه است. این ماده تأثیر بسیاری در پرخاشگری یا کنترل هیجانی دارد. علاوه بر این همان‌طور که راجع به استرس نیز گفتیم این بیماری‌ها باعث می‌شود که ظرفیت روانی فرد برای تحمل و کنترل شرایط کم بشود؛ در نتیجه آنها خیلی زود و ناگهانی عصبانی می‌شوند. به همین خاطر اگر نشانه‌های دیگری از بیماری‌های روحی را نیز در خود یا هر یک از اطرافیان می‌بینید بهتر است راجع به این موضوع با یک مشاور متخصص صحبت کنید.

نبود حمایت عاطفی در خانواده

این دلیل به‌خصوص خانم‌ها را درگیر عصبانیت های بی دلیل می‌کند. همه انسان‌ها و به‌خصوص دخترخانم‌ها نیاز دارند که در سنین کودکی مورد حمایت و محبت قرار بگیرند. بااین‌حال در بعضی از خانواده‌ها این شرایط وجود ندارد. بعضی از پدر و مادرها به هر دلیلی به فرزندان خود بی‌توجه هستند؛ یا حتی ممکن است با آن‌ها با خشونت رفتار کنند. این شرایط باعث می‌شود که کودک احساس امنیت و آرامشی که باید را دریافت نکند. به همین خاطر آن‌ها در بزرگسالی نیز به‌خاطر کمبودهایی که دارند یا به دلیل الگوی رفتاری که یاد گرفته‌اند با عصبانیت با دیگران و به‌خصوص با همسر برخورد می‌کنند.

عصبانیت بی دلیل و نقش پدر یا مادر

ممکن است پدر یا مادر شما رابطه خوبی با هم نداشته باشند. یا حتی ممکن است به‌طورکلی نسبت به جنس مخالف احساس خوبی نداشته باشد. باتوجه‌به اینکه کودکان معمولاً رفتارهای والد همجنس خودشان را تقلید می‌کنند در بسیاری از مواقع آن‌ها نیز یاد می‌گیرند که احساس خوبی به جنس مخالف نداشته باشند. این موضوع می‌تواند رابطه فرد با همسرش را تحت‌تأثیر قرار بدهد؛ و در نتیجه فرد با عصبانیت با همسر خود رفتار بکند.

نابرابری‌های اجتماعی

وقتی در یک فرهنگ این اعتقاد وجود داشته باشد که زنان با مردان مساوی نیستند. یا جامعه برای مردان حقوق بیشتری را در نظر بگیرد این موضوع باعث احساس سرخوردگی و ناراحتی در زنان می‌شود. و همین مسئله می‌تواند دلیلی برای پرخاشگری آن‌ها باشد.

ارزش‌های زندگی

اینکه شما چه ارزش‌هایی برای زندگی‌تان داشته باشید روی میزان عصبانیت شما تأثیر می‌گذارد. برای مثال تحقیقات نشان داده کسانی که به معنویت و مسائل اخلاقی پایبندی بیشتری دارند سلامت روان بالاتری نیز خواهند داشت. یکی از مصداق‌های این مسئله ارتباط با جنس مخالف برای خانم‌ها است. کسانی که به روابط آزادتر اعتقاد دارند معمولاً شکست‌ها و مشکلات عاطفی بیشتری را نیز تحمل می‌کنند. همین موضوع باعث خشم فروخورده در آن‌ها می‌شود؛ و ممکن است یک روز این عصبانیت خودش را با رفتارهای پرخاشگرانه نشان بدهد.

برخورد با عصبانیت های بی دلیل دیگران

مهم‌ترین نکته در برخورد با کسی که عصبانی شده این است که شرایط را آرام کنید. در چنین مواقعی بسیار مهم است که شما نیز شروع به پرخاشگری و مقابله به مثل نکنید. به‌جای آن سعی کنید به فرد زمان بدهید تا کمی آرام‌تر شود. یا به او نشان بدهید که احساساتش را درک می‌کنید. سپس هنگامی که آرام‌تر شد با او صحبت کنید. و سعی کنید دلایل عصبانیت را برطرف کنید.

مدیریت عصبانیت های بی دلیل

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که بیش از حد عصبانی می‌شوند. خبر خوب این است که شما می‌توانید عصبانیت را کنترل کنید. برای این کار نیاز به راهکارهایی دارید که در ادامه راجع به آنها صحبت خواهیم کرد.

تمرین‌های آرام‌سازی

سعی کنید در طول روز زمانی را به تمرینات آرام‌سازی مثل ریلکسیشن اختصاص بدهید. یا هنگامی که احساس می‌کنید عصبانی شده‌اید نفس عمیق بکشید. این کار به شما کمک می‌کند تا از نظر جسمی به شرایط آرامش برگردید و بهتر بتوانید شرایط را مدیریت کنید.

نشانه‌ها را شناسایی کنید

مدتی رفتارتان را بررسی کنید و ببینید که درست قبل از پرخاشگری چه نشانه‌هایی را تجربه می‌کنید. وقتی متوجه این نشانه‌ها شدید بهتر می‌توانید رفتارتان را کنترل کنید. برای مثال زمانی که این نشانه‌ها را در خودتان احساس می‌کنید سعی کنید با رفتارهایی مثل ترک کردن محیط و یا تنفس عمیق خودتان را آرام کنید.

بررسی افکار

همان‌طور که گفتیم یکی از دلایل عصبانیت افکار اشتباه هستند. پس یکی از کارهایی که می‌توانید انجام بدهید این است که افکار خود را شناسایی و آ‌‌ن‌ها را یادداشت کنید. سپس سعی کنید آنها را از نظر منطقی بودن بررسی کنید. اگر فکر می‌کنید که افکارتان خیلی هم منطقی نیستند و می‌توانید شکل دیگری از فکرکردن را جایگزین آن کنید بهتر است این کار را انجام بدهید.

عصبانیت بی دلیل و اهمیت مشاوره

عصبانیت می‌تواند مشکلات بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. این هیجان علاوه بر مشکلات جسمانی، اختلافاتی را نیز در روابط شما به وجود می‌آورد. به همین خاطر بسیار مهم است که آن را برطرف کنید. اما بیشتر مواقع عصبانیت و پرخاشگری آن‌قدر ناگهانی شروع می‌شود که شما فرصتی برای کنترل آن پیدا نمی‌کنید. یا ممکن است حتی با دانستن دلیل نتوانید جلوی خودتان را بگیرید. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین باتوجه‌به تخصص و تجربه‌ای که دارند مهارت‌های لازم برای مدیریت هیجانات را به شما آموزش می‌دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموختن مهارت حل مسئله موثر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

همسرم بر سر موضوعات ساده عصبانی می‌شود و با من و فرزندانمان بدرفتاری می‌کند. چطور باید این شرایط را تغییر بدهم؟

بهتر است با همسرتان صحبت کنید و به کمک هم دلیل عصبانیت‌های او را پیدا کنید. احتمالاً مشکلاتی مانند بیماری‌های روحی یا فشارهای روانی باعث عصبانیت او می‌شود. پس از پیداکردن دلیل سعی کنید راهی برای تغییر شرایط پیدا کنید. شما می‌توانید برای این کار از یک مشاور کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عصبانیت بی دلیل مردان و زنان

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در کرمان برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در کرمان مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان کرمان

معرفی خانه سالمندان کرمان

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان کرمان

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر کرمان را آورده‌ایم:

سرای سالمندان کرمان، جاده کوهپایه، بعد از خیابان سعیدی
خانه سالمندان بهارستان کرمان، بزرگراه هفت باغ

انواع خدمات در خانه سالمندان کرمان

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در تبریز توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان کرمان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خانه سالمندان کرمان

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

راه‌های ترک و جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان از معضل‌های بزرگی است که می‌تواند یک خانوداه را درگیر کند که ضمن خطرساز و آسیب‌زا بودن، بسیار غم‌انگیز نیز هست. نوجوانان به دلایل مختلفی از جمله احساس پوچی، پیدا کردن استقلال، تقلید و پیروی از والدین سیگاری، فشار همسالان و … به سمت سیگار کشیده می‌شوند. در چنین شرایطی برای نجات فرزندتان از مهلکه سیگار، نگرانی به تنهایی کافی نیست و شما باید با استفاده از راهکاهای موثر در این زمینه، هوشمندانه عمل کنید و فرزندتان را نجات دهید. از آنجایی که بر اساس آمار از هر ده نفر سیگاری، 9 نفر سیگار را قبل از سنین 18 سالگی تجربه کرده‌اند، خانواده‌ها نقش مهمی در ترک سیگار فرزند خود دارند. در ادامه به راه‌های ترک و جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان پرداخته‌ایم. برای آشنایی با روش های تربیت نوجوان کلیک کنید.

منبع: جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان

جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان با از بین بردن علت‌ها

همواره ایجاد مشکلات مختلف در سنین نوجوانی را زمانی می‌توان به درستی برطرف کرد که ریشه ایجاد آن مشخص باشد. نوجوانان به دلایل مختلفی به سمت سیگار کشیده می‌شوند. معمولا افراد در این سنین تحت فشار همسالان خود قرار دارند و بودن آن‌ها در جمع دوستی‌های ناسالم، سبب می‌شود که برای سیگار کشیدن وسوسه شوند. البته به دلیل سن حساسی که در آن قرار دارند نیز ممکن است در اثر سیگار کشیدن دچار احساس پوچ مردانگی شوند.

در برخی موارد نیز نوجوانان از والدین سیگاری خود پیروی می‌کنند و تمایل دارند سیگار بکشند. در واقع زمانی که او می‌بیند بزرگ‌تر خانواده بدون هیچ مشکلی سیگار می‌کشد، مایل است برای اینکه سریع‌تر بزرگ شود و یا ادای بزرگ شدن را دربیاورد، سیگار بکشد.

گاهی فشارهای روانی زیاد نوجوانان که استرس بسیاری را برای آن‌ها به دنبال دارد نیز می‌تواند منجر به سیگاری شدن آن‌ها شود. برای آشنایی بیشتر با علائم و علل سیگار کشیدن نوجوان کلیک کنید.

عوارض عدم توجه به جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوانان

سیگار کشیدن دارای عوارض جسمی و روحی خطرناکی برای نوجوانان است. در ادامه سعی کرده‌ایم به چند عوارض مهم سیگار کشیدن در نوجوان اشاره کنیم:

  • افزایش فشار خون
  • افزایش ترشح آدرنالین از غدد فوق کلیوی و افزایش ضربان قلب و مشکلات تنفسی
  • تاثیر نامطلوب بر روی سلامتی به دلیل داشتن ماده شیمیایی مضر اعم از مونوکسید کربن، آمونیاک و سیانور و فرمالدهید
  • مسائل ناباروری در دختران نوجوان
  • تاثیرات منفی بر روی پوست و مو
  • سرطان و دیگر بیماری‌های مرتبط با دهان، حلق و حنجره
  • تنگی نفس و در موارد شدید ایست قلبی
  • تغییر رنگ دندان‌ها
  • پیری زودرس
  • مشکلات روحی و روانی
  • ایجاد خلاء عاطفی و تصمیم به خودکشی
  • و …

ترک سیگار کشیدن برای نوجوانان

ترک و جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان آسان نیست اما ممکن است. در صورتی که علائم استفاده از سیگار را در فرزندتان مشاهده کردید، حتما سعی کنید از راه‌های ترک و جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان استفاده کنید تا مجدد او را به زندگی‌سالم برگردانید. برای آشنایی با روش های تخصصی ترک سیگار کلیک کنید.

صحبت با نوجوان برای ترک کردن سیگار

افراد در سنین نوجوانی از شنیدن نصیحت بیزار هستند، بنابراین سعی نکنید آن‌ها را نصیحت کنید. ابتدا لازم است از آداب صحبت با نوجوانان مطلع باشید تا در او احساس امنیت را ایجاد کنید.

زمانی را برای حرف زدن با فرزند نوجوان خود انتخاب کنید . تنها از آسیب‌های سیگار کشیدن با او حرف بزنید. به او بگوید حق انتخاب دارد اما انتخاب سیگار عواقب جبران ناپذیری را برای او خواهد داشت.

برخی از پدر و مادرها گمان می‌کنند، در چنین شرایطی نباید موضوع را به روی فرزند خود بیاورند؛ چراکه باعث می شود او ترسی از پنهان کردن این موضوع نداشته باشد. اما اینکار بیش از هر چیزی نشان دهنده بی‌تفاوتی والدین است و اگر تمایل دارید موضوع را حل کنید، لازم است بدون سرزنش و تمسخر و همراه با مهربانی با فرزند خود صحبت کنید.

هدف گذاری برای ترک سیگار

اگر فرزند نوجوان شما، برای ترک کردن سیگار متقاعد شده است، تاریخ مشخصی را برای ترک در نظر بگیرید و در تمام این مدت به او انگیزه بدهید تا بتواند از مهلکه سیگار رها شود.

محدود کردن دایره دوستی نوجوان

اگر فرزندتان چندین دوست سیگاری دارد، حتما به او بگویید که دوست ندارید با آن‌ها در ارتباط باشد و بهتر است افراد سالمی را برای گذراندن وقت و معاشرت انتخاب کند.

پرداختن به ورزش مورد علاقه

معمولا ورزش کردن برای بسیاری از نوجوانان هیجان انگیز است و به آن علاقه دارند. پس فرزندتان را تشویق به ورزش کنید و همینطور از او بخواهید که به درس‌هایش توجه بیشتری داشته باشد.

مراقبه و مدیتیشن برای ترک سیگار

مراقبه و مدیتیشن می‌تواند با کم کردن استرس و رسیدن به آرامش، جایگزین خوبی برای سیگار باشد و در ترک سیگار نیز موثر است.

صبوری

ترک سیگار نوجوانان یا یک هفته و یک ماه حل نمی‌شود، بنابراین در نظر داشته باشید که صبوری کردن در این زمینه بسیار مهم است. توصیه می‌شود با در نظر گرفتن نقاط مثبت فرزندتان اجازه دهید او سیگار را ترک کند و در زندگی‌اش پیشرفت نماید.

ارائه توصیحات از سوی والدین سیگاری

اگر خودتان سیگاری هستید، سعی کنید یا در محیط خانه سیگار نکشید و یا سیگار را ترک کنید. همینطور لازم است به فرزند خود از عواقب سیگار کشیدن بگویید و برایش توصیح دهید که چقدر از اینکه سیگاری هستید، پشیمانید اما ترک کردن را امری دشوار می‌دانید.

تقویت رابطه با فرزند

اگر متوجه شده‌اید فرزندتان سیگاری شده، به جای فاصله گرفتن از او، باید رابطه‌تان را تقویت کنید تا راحت‌تر بتوانید به او کمک کنید. سعی کنید بیش از هر چیزی نقاط قوت او را بیبند و به خاطر توانایی‌هایش او را تشویق کنید تا رابطه شما در جهت مثبتی حرکت کند.

در نظر داشته باشید که بی‌محلی کردن و یا تهدید فرزند نوجوان به عدم استعمال دخانیات، سبب می‌شود که او بیش از گذشته لجبازی کند و از بودن در محیط خانه فراری شود. سعی کنید با عشق بی‌قید و شرط او را نزدیک خود نگه دارید و کمکش کنید.

مراجعه به مشاوره متخصص برای ترک و جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان

در صورتی که راهکارهای گفته شده در ترک کردن سیگار فرزند نوجوانتان تاثیری نداشت، توصیه می‌شود حتما از راهنمایی‌های یک مشاوره متخصص کمک بگیرید. سعی کنید همراه فرزندتان در جلسات مشاوره شرکت کنید و حتی اگر فرزندتان تمایلی به شرکت در این جلسات ندارد، خودتان به تنهایی با یک مشاور صحبت کنید و راهنمایی‌های لازم را از او بگیرید. برای دریافت خدمات مشاوره نوجوان کلیک کنید.

یادآوری هزنیه های سیگار کشیدن

به نوجوان خود یادآور شوید که سیگار کشیدن می‌تواند هزینه‌های زیادی برای او داشته باشد. هزینه‌هایی که می‌تواند صرف خرید لباس و وسابل مورد نیاز خود کند را نباید برای استعمال سیگار هزینه نماید.

جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان

همواره پیشگیری بهتر از درمان است. رهایی از سیگار دردسرهای بسیاری دارد، بنابراین لازم است با استفاده از راهکارهایی که در ادامه آورده‌ایم از سیگار کشیدن نوجوان خود جلوگیری کنید.

1. یک الگوی خوب برای نوجوان‌تان باشید

شروع هر رفتاری در نوجوانان مرتبط با بزرگ‌ترهای آن‌ها است. والدینی که خود سیگاری هستند برای اینکه بتوانند فرزند خود را متقاعد به ترک سیگار کنند، ابتدا باید از خود شروع کنند و استعمال سیگار را کنار بگذارند.

2. جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان با افزایش مهارت نه گفتن

از موضوعات مهمی که می‌تواند از سیگار کشیدن نوجوانان جلوگیری کند، یادگیری مهارت نه گفتن می‌باشد. شما به عنوان والدین باید به فرزندان خود آموزش دهید که نه گفتن از نشانه‌های بزرگ شدن است و باید در موقعیت‌هایی که برایشان ناخوشایند است، بتوانند به راحتی نه بگویند. برای آشنایی با راه های آموزش مهارت نه گفتن کلیک کنید.

3. آوردن مثال‌های فوری و واقعی

همواره از مضررات سیگار کشیدن برای فرزندتان بگویید. برای اینکار می‌توانید مثال‌های واقعی از کسانی که در اطرافتان می‌شناسید که دچار عوارض سیگار در طولانی مدت هستند، برایشان صحبت کنید.

4. جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان با تشویق به عادت‌های سالم

نوجوانان در این سنین حساس علاقه‌مند به هنر و ورزش هستند، بنابراین بسیار مهم است که او را به سمت داشتن عادت‌های سالم و گذراندن صحیح اوقات فراغت‌شان تشویق کنید.

5.درک نوجوان

سنین نوجوانی، واقعا سنین عجیب و حساسی است، چراکه هر روز دارای احساسات متفاوتی هستند. گاهی دچار احساس سرخوردگی هستند و مدام در حال مقایسه خود با دیگران می‌باشند و گاهی نیز تمایل دارند یک شبه به همه چیز برسند. با درک نوجوان و صبوری کردن و بدون قضاوت کردن آن‌ها، می‌توان از بروز مشکلات در این سن به خصوص اعتیاد جلوگیری کرد. برای درک بهتر آن‌ها مقاله روانشناسی نوجوان را بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های ترک و جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

دلایل گرایش نوجوانان به سیگار کشیدن چیست؟

هر فردی با توجه به دلایل مختلفی تمایل به سیگار کشیدن دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیروی از والدین سیگاری و همینطور حلقه دوستان اشاره کرد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: جلوگیری از سیگار کشیدن نوجوان

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در کرمانشاه برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در کرمانشاه مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان کرمانشاه

معرفی خانه سالمندان کرمانشاه

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان کرمانشاه

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر کرمانشاه را آورده‌ایم:

سرای امید سالمندان کرمانشاه – میدان جمهوری – مرکز روزانه سرای امید
خانه سالمندان شمیم مهر کرمانشاه – چهارراه چوب فروشان – جنب حسینیه امیرالمومنین
مجتمع اموزشی رفاهی بهزیستی کرمانشاه – بلوار بهشتی – روبروی بوستان رضوان
   

انواع خدمات در خانه سالمندان کرمانشاه

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در تبریز توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان کرمانشاه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خانه سالمندان کرمانشاه

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

درمان شکست عشقی

درمان شکست عشقی چگونه ممکن است؟ وحشت از احساسات منفی که به دنبال شکست عشقی تجربه می‌کنیم گاهی اوقات تبدیل به دلیلی می‌شوند برای اینکه یک رابطه را هرچقدر هم بد، ادامه دهیم و به تمام شدن آن فکر نکنیم. اگرچه پایان دادن به یک رابطه عاطفی می‌تواند تا حد زیادی ناراحت‌کننده باشد اما شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای مختلفی این شرایط سخت را برای خودتان آسان‌تر کنید. شما در هر زمانی پس از تجربه یک شکست عشقی می‌توانید از یک مشاور برای بهبود حال خود کمک بگیرید اما این نکته را به خاطر داشته باشید که درمان شکست عشقی و بیرون آمدن از احساسات منفی که به دنبال آن ایجاد می‌شود صرفاً در شرایطی امکان‌پذیر است که شما پایان یافتن رابطه را باور کنید. با توجه به آسیب‌های جسمی و روانی که در پی شکست عشقی به وجود می‌آید لازم است که درمان هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

منبع: درمان شکست عشقی

چرا درمان شکست عشقی اهمیت دارد؟

میل به برقراری رابطه عاطفی و دوست داشته شدن در کنار دوست داشتن یکی از احساسات غریزی است که همه انسان‌ها آن را تجربه می‌کنند. اما در کنار این موضوع پایان دادن به روابط عاطفی به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد، چه شما فردی باشید که رابطه را به هم زده و چه فردی باشید که مورد بی‌مهری قرارگرفته باعث تجربه احساسات منفی بسیاری خواهد شد. به میزانی که یک رابطه عمیق‌تر باشد این احساسات منفی بیشتر خواهد شد. بااین‌حال اولین چیزی که برای درمان شکست عشقی باید بدانید این است که با پایان یافتن یک رابطه چه احساساتی را تجربه خواهید کرد؟ هنگامی‌که فرد بداند چه اتفاقاتی در انتظار او هستند و چرا این احساسات را تجربه می‌کند کنترل آن‌ها به‌مراتب راحت‌تر خواهد بود. پس از شکست عشقی این احساسات در فرد بروز پیدا خواهند کرد. برای آگاهی بیشتر درباره مراحل شکست عشقی کلیک کنید.

شوک و انکار واقعیت

در اولین قدمی که با پایان رابطه خود مواجه می‌شوید به لحاظ روحی دچار یک شوک خواهید شد که به دنبال آن ممکن است واقعیت را انکار کنید. پایان یافتن یک رابطه عاطفی می‌تواند به‌صورت مطرح‌شدن این درخواست توسط طرف مقابل باشد و یا ممکن است شما متوجه خیانت او شده باشید. به هر دلیلی که ارتباط شما پایان پیدا کرده باشد در اولین قدم باور این موضوع و تصمیم‌گیری برای بهترین عکس‌العملی که می‌توانید نشان دهید دشوار خواهد بود. انکار می‌تواند به این صورت خود را نشان بدهد که فرد دائماً احساس می‌کند طرف مقابل پس از مدتی بازخواهد گشت هرچقدر این مرحله طولانی‌تر باشد درمان شکست عشقی نیز برای مدت بیشتری طول خواهد کشید.

خشم

هنگامی‌که میل و علاقه شما نسبت به طرف‌مقابل به در بسته می‌خورد احساس خشم را تجربه خواهید کرد. این خشم می‌تواند نسبت به شریک عاطفی، رقیب عشقی یا حتی خودتان بازگردد. خشم در کنار اینکه می‌تواند تبدیل به زورگویی و دعوا برای بازگشت به رابطه عاطفی باشد ممکن است به‌صورت لجبازی، بدرفتاری یا حتی تهدید خود را نشان دهد.

چانه‌زنی

هنگامی‌که فرد رابطه عاطفی خود را در حال از دست رفتن می‌بیند احتمالاً شروع به مذاکره و چانه‌زنی برای بازگرداندن شرایط به حالت قبل می‌کند. در این مرحله شما شاهد قول‌هایی هستید که طرف مقابل برای جبران اشتباهاتش می‌دهد و یا حتی ممکن است این شما باشید که به دنبال راهی برای بازگرداندن شریک احساسی‌تان هستید. بااین‌حال اگر به دنبال راهی برای درمان شکست عشقی و پایان دادن به ارتباط خود هستید بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که شخصیت آدم‌ها هرگز به‌یک‌باره تغییر نمی‌کند و آنچه می‌شنوید یا می‌گویید صرفاً تلاشی موقت برای از دست ندادن یک رابطه عاطفی است. درنتیجه بهتر است بدون توجه به این مرحله سعی کنید از آن بگذرید. چانه‌زنی در برخی افراد خود را حتی به‌صورت دعا کردن یا استفاده از راه‌های دیگر برای برگرداندن طرف مقابل به رابطه نشان می‌دهد.

افسردگی

هنگامی‌که فرد باور می‌کند رابطه خود را از دست داده احساس غم و افسردگی را تجربه می‌کند. تجربه نشان داده که افسردگی یکی از طولانی‌ترین مراحل در شکست عشقی است و آنچه بسیاری از افراد از آن می‌ترسند دقیقاً همین مرحله است زیرا وقتی شما به این مرحله می‌رسید به این معناست که امید خود را برای ترمیم رابطه از دست داده‌اید و با این واقعیت مواجه شده‌اید که ارتباطتان تمام شده است. اگر احساس می‌کنید تحمل این احساسات برای شما دشوار است و یا برای مدت طولانی پس از پایان رابطه همچنان احساس افسردگی می‌کنید بهتر است از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید. برای آشنایی بیشتر با علائم و درمان افسردگی بعد از شکست عشقی کلیک کنید.

استقلال یا پذیرش

پذیرش مهم‌ترین مرحله ایست که برای درمان شکست عشقی باید آن را تجربه کنید و هرچقدر زودتر بتوانید خود را به این مرحله برسانید درمان شکست عشقی نیز راحت‌تر خواهد بود. در این مرحله فرد خواهد پذیرفت که اگرچه تلخ اما رابطه وی تمام شده و او می‌بایست ادامه مسیر زندگی را بدون شریک عاطفی‌اش بگذراند. در این مرحله فرد تلاش خواهد کرد تا خود را با شرایط موجود سازگار کند و برای زندگی پس از ارتباط عاطفی‌اش برنامه‌ریزی خواهد کرد.

پیش نیازهای درمان شکست عشقی

گاهی این سؤال برای فرد مطرح می‌شود که چرا برخی افراد راحت‌تر با شکست‌های عاطفی کنار می‌آیند اما برخی دیگر زمان طولانی را درگیر فراموش کردن یک رابطه می‌شوند؟ به‌طورکلی خارج شدن از مراحل سوگ عشقی به عوامل مختلفی بستگی دارد که وضعیت شما در هر یک از این ابعاد نشان‌دهنده این است که چه مدت پس از پایان رابطه به روال عادی زندگی خود بازمی‌گردید. روانشناسان معتقدند درمان شکست عشقی و بازگشت فرد به زندگی عادی بین 6 ماه تا یک سال طول می‌کشد. اگر شما یا هریک از اطرافیان‌تان برای مدتی بیشتر از یک سال درگیر پایان یافتن یک رابطه عاطفی هستید بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرید. برای اطلاع بیشتر درباره شیوه های فراموش کردن شکست عشقی کلیک کنید.

عمق رابطه

بدیهیست که اولین موضوع تأثیرگذار در درمان شکست عشقی و بازگشت فرد به حالت طبیعی عمق رابطه و مدت‌زمانی است که دو نفر با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند. به میزانی که عمق یک رابطه عاطفی بیشتر باشد شما لحظات سخت‌تری را خواهید گذراند. توجه داشته باشید که در ارتباط با عمق رابطه، حتی در شرایطی که ارتباط به‌واقع چندان عمیق نبوده باشد اما تصور فرد این‌گونه باشد نیز درمان شکست عشقی سخت‌تر خواهد بود.

نحوه پایان یافتن رابطه

اینکه رابطه به‌صورت ناگهانی یا به‌مرورزمان به پایان رسیده باشد نیز می‌تواند در عبور از احساسات منفی شکست عشقی اثرگذار باشد. افرادی که در یک رابطه دعوا و کدورت‌های بیشتری را تجربه می‌کنند معمولاً سریع‌تر با پایان رابطه کنار می‌آیند و حتی شاید از تمام شدن رابطه خوشحال باشند. اما اگر به هم خوردن رابطه به‌صورت ناگهانی اتفاق افتاده باشد شما زمان بیشتری را در مرحله شوک یا انکار خواهید گذراند.

میزان کنترل

اگر با میل خودتان رابطه را ترک کنید تحمل این وضعیت برای شما بسیار آسان‌تر از شرایطی خواهد بود که به‌اجبار ارتباط خود را پایان می‌دهید. این اجبار می‌تواند به درخواست طرف مقابل باشد و یا حتی به دلیل مخالفت خانواده‌ها یا شرایط اجتماعی و اقتصادی اتفاق افتاده باشد.

سلامت روان، سبک‌های تربیتی و شخصیتی

افرادی که دچار بیماری‌های روحی مثل افسردگی یا اختلالات شخصیتی به‌خصوص اختلال شخصیت وابسته هستند معمولاً زمان بیشتری را درگیر احساسات منفی از قطع یک رابطه عاطفی می‌شوند. همچنین افراد عاطفی معمولاً دیرتر از آدم‌های منطقی با جدایی کنار می‌آیند. در این میان سبک تربیتی والدین نیز می‌تواند در درمان شکست عشقی اثرگذار باشد. والدینی که فرزندان خود را بسیار وابسته بار آورده و به آن‌ها اجازه تجربه ناکامی را نمی‌دهند باعث خواهند شد تا فرزندشان در آینده مشکلات بیشتری را تجربه کند. برای آگاهی بیشتر درباره مراحل شکست عشقی کلیک کنید.

دایره ارتباطی

به میزانی که شما و شریک عاطفی‌تان دایره ارتباطی گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشید کنار آمدن با تمام شدن رابطه سخت‌تر خواهد بود. افرادی که پس از پایان یک رابطه به‌کل از زندگی یکدیگر حذف می‌شوند سریع‌تر یکدیگر را فراموش خواهند کرد. اما اگر قرار باشد در محل کار، تحصیل یا میان دوستانتان دائماً طرف مقابلتان را ببینید یا خبری از او بشنوید این موضوع می‌تواند درمان شکست عشقی را برایتان سخت کند. اگر پس از پایان رابطه به هر نوعی با طرف مقابل در ارتباط هستید و نمی‌دانید در مقابل رفتارهای یا صحبت‌های وی چطور واکنش نشان دهید بهتر است از یک زوج درمانگر در این زمینه کمک بگیرید.

درمان شکست عشقی

پایان دادن به یک رابطه عاطفی همیشه مقداری از احساسات منفی را به همراه خواهد داشت. شما هرگز نمی‌توانید این احساسات را زودتر از موعد به صفر برسانید یا کاری کنید که اصلاً آن‌ها را تجربه نکنید؛ اما می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر به خودتان برای درمان موفق‌تر و جلوگیری از آسیب دیدن سلامت روانتان کمک کنید.

1- احساسات خود را بپذیرید

همان‌طور که گفته شد شکست عشقی باعث بروز افسردگی در شما می‌شود. شما برای مدتی توانایی و همین‌طور انگیزه خود را برای بسیاری از کارها از دست خواهید داد. در این شرایط بهتر است با خودتان با محبت بیشتری رفتار کنید. احساسات خود را بپذیرید و هرگز سعی نکنید آن‌ها را انکار کنید. گاهی ممکن است از اینکه می‌بینید طرف مقابلتان به‌راحتی به زندگی خود ادامه می‌دهد و این شمایید که نمی‌توانید با شرایط جدید سازگار شوید از خودتان عصبانی شده یا خود را تحقیر کنید. در این روزها بهتر است گوش و چشمتان را به روی رفتار دیگران و حتی شریک عاطفی گذشته خود ببندید و صرفاً برای آرام شدن خودتان تلاش کنید.

2- پایان دادن به رابطه برای درمان شکست عشقی

یک اشتباه بسیار خطرناک اما رایج این است که طرفین پس از پایان دادن به رابطه عاطفی تصمیم می‌گیرند ارتباط خود را به‌عنوان دو دوست اجتماعی یا همکار ادامه دهند. این موضوع تا حد زیادی مانع از درمان موفق شکست عشقی خواهد شد. زیرا شما نمی‌توانید به این سرعت فردی که با او رابطه عمیقی داشته‌اید را تبدیل به یکی از دوستان معمول خود کنید. به‌هم‌ریختگی‌هایی که در عمق رابطه جدید یا میزان انتظاراتی که از یکدیگر دارید تجربه خواهید کرد تبدیل به یک دغدغه ذهنی برای شما خواهد شد. اگر می‌خواهید هرچه سریع‌تر با شرایط جدید زندگی خود کنار بیایید شریک عاطفی‌تان و همین‌طور تمام مسائل، اشیا و خاطراتی که شما را به یاد او می‌اندازد به‌طور کامل از زندگی خود بیرون کنید.

3- شروع رابطه عاطفی جدید برای درمان شکست عشقی

برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که ورود به یک رابطه عاطفی جدید می‌تواند باعث فراموش کردن طرف مقابل باشد. به خاطر داشته باشید که وارد شدن به یک رابطه برای فراموش کردن دیگری یا تلافی رفتار وی صرفاً باعث آسیب دیدن روحی خودتان و فردی می‌شود که وارد رابطه با شما شده. تا زمانی که نتوانسته باشید ارتباط عاطفی پیشین خود را در ذهنتان حل‌وفصل کنید هرگز نمی‌توانید تجربه عاطفی جدیدی داشته باشید و بهتر است از این موضوع فاصله بگیرید. برای آگاهی بیشتر درباره شروع رابطه بعد از شکست عشقی کلیک کنید.

4- برنامه‌ریزی برای آینده

هنگامی‌که شرایط روحی‌تان کمی بهتر شده با خود به این سؤال پاسخ دهید که چه برنامه‌ای برای ادامه زندگی‌تان دارید؟ سعی کنید برای ادامه زندگی خود برنامه‌ریزی کنید و تا جای ممکن با ایجاد برنامه‌های متنوع ذهن خود را از حالت رکود خارج کنید. هنگامی‌که کاری برای انجام دادن نداشته باشید ذهن شما ناخواسته درگیر رابطه گذشته خواهد شد. اگر می‌خواهید در افکار منفی مربوط به گذشته غرق نشوید بهتر است خوراک ذهنی جدیدی برای ذهنتان ایجاد کنید.

5- درمان شکست عشقی | نقش روانشناس

تجربه شکست عشقی در بعضی افراد تبدیل به موضوعی غیرقابل‌حل می‌شود. احساس افسردگی طولانی‌مدت یا شدید پس از پایان یافتن یک رابطه، بی‌اعتمادی و ناتوانی از شروع یک رابطه عاطفی عمیق، تلاش برای جلب‌توجه مجدد یا تلافی رفتار شریک عاطفی سابق ازجمله جدی‌ترین مشکلاتی هستند که هر فرد ممکن است با آن‌ها مواجه شود. درصورتی‌که هر یک از این مشکلات را تجربه می‌کنید می‌توانید از یک روانشناس برای گذر موفقیت‌آمیز از این بحران کمک بگیرید. علاوه بر این روانشناسان می‌توانند به شما برای شناخت بهتر خود و نقاط ضعفتان کمک کنند تا از بروز مجدد اشتباهات در روابط آینده‌تان جلوگیری کنید. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق و رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

در چه صورت برای درمان شکست عشقی باید به روانشناس مراجعه کرد؟

اگر شدت افسردگی فرد بیش‌ازحد معمول است و یا علی‌رغم گذشت زمان طولانی فرد همچنان درگیر احساسات منفی است بهتر است از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرید. ناتوانی در اعتماد کردن مجدد به دیگران یا فراموش کردن خاطرات گذشته نیز از مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید.

درمان شکست عشقی چه مدت طول خواهد کشید؟

این موضوع با توجه به عمق هر رابطه و همین‌طور شخصیت طرفین متفاوت خواهد بود اما به‌طورمعمول بین 6 ماه تا 1 سال پس از جدایی فرد می‌بایست رابطه سابق را فراموش کرده باشد و توانایی ورود به یک رابطه عاطفی جدید را خواهد داشت.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: درمان شکست عشقی

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

ازدواج با مرد پولدار در شرایطی که مال و ثروت یکی از معیارهای رابطه و انتخاب همسر است، امری بسیار جذاب و خوشایند برای دختران به نظر می‌رسد. با این حال افراد معیارها و انگیزه‌های متفاوتی از ازدواج کردن دارند که پولدار بودن طرف مقابل یکی از آن‌هاست. بسیاری از متخصصان و روانشناسان معتقدند هر چه وضعیت مالی، فرهنگی و اجتماعی افراد شبیه هم باشد، احتمال موفقیت آن‌ها در ازدواج بیشتر است. برخی از دختران در مورد ازدواج با مرد پولدارتر از خود دچار تردید می‌شوند. به همین دلیل لازم است تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. در این میان ضرورت بهره‌مندی از مشاوره ازدواج بیشتر مشخص می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: ازدواج با مرد پولدار

آیا ازدواج بر مبنای ثروت اشتباه است؟

پیش از جواب دادن به این سؤال بهتر است این موضوع را مورد بررسی قرار دهید که همسر آینده‌تان در زندگی چه نقشی برایتان خواهد داشت. تعیین نقش همسر به شما کمک می‌کند تا با هدف درستی زندگی مشترک تشکیل دهید. لازم است بدانید از یکدیگر چه انتظاراتی دارید. توافقی که بین زوجین برقرار می‌شود به آن‌ها می‌گوید که ازدواجشان قرار است چه چیزی به آن‌ها بدهد؛ ازدواج به خاطر پول نیز یکی از این توافق‌هاست.

ممکن است زن و مرد احساسات عاطفی شدیدی نسبت به هم نداشته‌باشند اما از اینکه به این مرحله رسیده‌اند که می‌دانند چه انتظاراتی از هم دارند راضی‌اند. ازدواج بر مبنای مال و ثروت لزوما اشتباه نیست؛ اما تنها در صورتی که روراستی و صداقت و شفافیت در هر دو طرف وجود داشته‌باشد. اشتباه زمانی رخ می‌دهد که یک نفر احساسات فرد دیگر را به خاطر پول به بازی بگیرد و از او سوءاستفاده کند. برای کسب اطلاعات در زمینه اختلافات در ازدواج کلیک کنید.

 

در چه شرایطی ازدواج با مرد پولدار موفقیت‌آمیز خواهد بود؟

اولین چیزی که باید در نظر داشته‌باشید این است که در ازدواج با مرد پولدار، دختر نیز باید چیزهای با ارزش غیر مادی برای عرضه کردن داشته‌باشد و این ارزش‌ها را مشخص کند. چرا که طرف مقابل قرار است امنیت مالی شما را فراهم کند؛ چیزی که ارزش زیادی دارد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند کسی که همسر یک فرد پولدار شده حتما امتیاز خاصی مانند چهره‌ی بسیار زیبا داشته‌است. اما چنین موضوعی در بلند مدت ممکن است ارزش خود را از دست بدهد. چه بسیار بوده‌اند افرادی که همسر خود را با فردی جوان‌تر و زیبا‌تر جایگزین کرده‌اند؛ بنابراین باید دقت داشته‌باشید، مردی که قصد ازدواج با او را دارید علاوه بر امتیاز مالی، از ارزش‌های دیگری نیز برخوردار باشد. لازم است ارتباطاتی در سطح عمیق‌تری با او داشته‌باشید.

گذشته از تمام این مسائل مرد پولدار ممکن است تمام وقت خود را صرف پول درآوردن و کار کردن بکند و وقت زیادی برای توجه به شما نداشته‌باشد و یا گاها شما را مجبور کند تا طبق تمایلاتش پیش بروید و از او پیروی کنید. از خود بپرسید که آیا می‌توانید چنین شرایطی را تحمل کنید و با آن مشکلی ندارید؟ پاسخ شما مشخص می‌کند که آیا شرایط ازدواج با مرد پولدار را دارید یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

 

چگونه یک مرد پولدار را به خود جذب کنیم؟

اصلی‌ترین دلیل افراد برای ازدواج با یک فرد پولدار مشکلات مالی و نیاز به پشتوانه‌ی مالی است. شاد بودن و شاد زندگی کردن آن هم در حالی که نگران تأمین نیازهای ابتدایی و اصلی زندگیتان هستید، بسیار سخت است. بسیاری از جدایی‌ها در ازدواج به خاطر مشکلات مالی رخ می‌دهند. بنابراین کاملا قابل درک است که برخی ملاک خود برای ازدواج را پول طرف مقابل قرار دهند و از بسیاری معیارها مانند ظواهر و چهره چشم‌پوشی کنند. اما چگونه می‌توان یک فرد پولدارِ مناسب ازدواج را به خود جذب کرد؟ در ادامه راهکارهایی را در این زمینه شرح داده‌ایم.

1.ازدواج با مرد پولدار | متفاوت از دیگران باشید

امروزه بسیاری از دختران با رفتن به سالن‌های زیبایی، مراکز خرید و انجام عمل‌های زیبایی تلاش می‌کنند تا هر چه بیشتر باب میل الگوهای مد و زیبایی جلوه کنند. اما مطمئنا یک مرد پولدار به دنبال چنین تصویری از همسر ایده‌آل خود نیست چرا که به راحتی می‌تواند آن شخص را با فرد دیگری جایگزین کند؛ چنین چیزهایی که تکراری و فراوان‌اند برای شما امتیاز به حساب نمی‌آیند. برای یک مرد پولدار چنین دخترانی زیاد هستند اما پیدا کردن کسی که متفاوت باشد و او را هیجان زده کند بسیار سخت است. شما می‌توانید آن شخص باشید.

این موضوع را نیز در نظر داشته‌باشید ازدواجی که تنها به خاطر پول صورت بگیرد سرانجامی ندارد؛ بهترین کار این است مردی را پیدا کنید که بتواند از نظر مالی شما را تأمین کند و در عین حال بتوانید ارتباط عاطفی معقولانه‌ای برقرار کنید. مطمئنا هیچ مردی دوست ندارد با زنی ازدواج کند که تنها به فکر خرج کردن پول‌هایی است که با زحمت به دست آورده. او باید حس کند که عمیقا دوستش دارید.

2.برای خود ارزش قائل شوید

اغلب مردان پولدار به دنبال دختری می‌گردند که به خود احترام بگذارد و ارزش‌های وجودی‌اش را حفظ کند. اگر شما خودتان را دوست نداشته‌باشید و جوری رفتار کنید که انگار بی‌ارزش هستید، چطور انتظار دارید طرف مقابل شما را دوست بدارد؟ سعی کنید اعتماد به نفستان را افزایش دهید و با موارد کوچک مانند ورزش کردن، سالم ماندن، تغذیه سالم، پوشش متناسب و مرتب و رعایت بهداشت فردی برای خود احترام قائل شوید.

3.ازدواج با مرد پولدار | برای زندگی‌تان هدف داشته‌باشید

هیچ مرد پولداری دوست ندارد با دختری بی‌اراده و بی‌هدف ازدواج کند. بیکار ماندن و هدف نداشتن در زندگی هم برای خود فرد و هم برای کسی که قصد ازدواج با او را دارد کسل کننده است. دست به عمل بزنید و به دنبال اهداف و آرزوهای خود بروید نه اینکه ساعت‌ها بنشینید و خیال‌پردازی کنید. داشتن هدف در زندگی و رفتن به دنبال آن از شما شخصیتی جذاب می سازد، شما را فرد توانمندتری نشان می‌دهد و باعث جذب مرد پولدار به سمتتان می‌شود.

4.شور و هیجان داشته باشید

ممکن است گمان کنید در جستجوی یک مرد پولدار بودن خود یک هدف به حساب می‌آید و هیجان‌انگیز است، اما این کافی نیست. بهتر است ابتدا در زندگی شخصی خود شور و هیجان ایجاد کنید. به دنبال چیزهایی باشید که از آن‌ها لذت می‌برید. فردی که در زندگی شور و هیجان دارد و به دنبال استعدادهایش می‌رود، همیشه جذاب است و خواستنی‌تر به نظر می‌رسد. اگر تا به حال موفق به کشف استعدادهایتان نشده‌اید، حتما به دنبالش باشید و در این راه از مشاور کمک بگیرید. علاوه بر این پرورش استعدادها اعتماد به نفس شما را نیز بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید : اختلاف طبقاتی در ازدواج

5.ازدواج با مرد پولدار | سطح تحصیلات‌ و فرهنگتان را بالا ببرید

اغلب مردان پولدار به دنبال ازدواج با دختری هستند که مانند خودشان تحصیل‌کرده و باهوش باشد. در صورتی که برایتان مقدور است تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهید و یا اگر شرایطش را ندارید سعی کنید مطالعات خود را بالا ببرید. بسیاری از افراد پولدار ممکن است به سبب شغل یا علایقشان در زمینه‌های فرهنگی شرکت داشته‌باشند. برای جذب افراد پولدار به سمت خود بهتر است شما نیز در محیط‌های فرهنگی حضور داشته‌باشید و از آن‌ها لذت ببرید. آگاهی‌تان را در مورد موضوعات مختلف بالا ببرید و سعی کنید به دامنه‌ی دید وسیع‌تری نسبت به مسائل دست یابید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چگونه با یک پسر پولدار ازدواج کنیم؟

بهترین کار این است که تمام تلاش خود را برای خودسازی و پیشرفت به کار ببرید و چیز ارزشمندی برای عرضه کردن داشته‌باشید. برای خود هدف انتخاب کنید، پر شور باشید و طرز بیان و رفتار خود را بهبود ببخشید. در این صورت می‌توانید هر کسی را که می‌خواهید به سمت خود جذب کنید.

مشکلات ازدواج با پسر پولدار چیست؟

در واقع ازدواج با مرد پولدار مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد بلکه ازدواج با مرد پولداری که به لحاظ فرهنگی و شخصیتی دچار کمبود است و یا پول را معیار سنجش هر چیزی می‌داند، مشکل آفرین است. فرد پولدار به دلیل اعتماد به نفس بالا و احساس بی‌نیازی‌اش از دیگران، ممکن است به احساساتتان لطمه بزند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج با مرد پولدار

  • ذهن نو