مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۳۸ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اختلال دو قطبی یکی از انواع بیماری‌های روانی است که موجب تجربه دوره‌هایی از افسردگی و دوره‌هایی از خلق بالا یا انرژی بیش‌ازحد می‌شود. به همین خاطر با نام دوقطبی شناخته می‌شود. زیرا بیماران مبتلا به این اختلال میان دو حالت هیجانی کاملاً متضاد یا دو قطب متفاوت خلقی در نوسان هستند. مشکلاتی نظیر سابقه ژنتیکی، آسیب‌های فیزیولوژیکی در مغز و اضطراب و فشار روانی می‌تواند فرد را نسبت به این بیماری آسیب‌پذیر کند. بااین‌حال متأسفانه بسیاری از مبتلایان به اختلال دو قطبی از بیماری خود آگاهی ندارند و اطرافیان به خاطر رفتارهای آزاردهنده‌شان طرد می‌کنند.

با توجه به اینکه اختلال دو قطبی معمولاً به‌خودی‌خود قابل‌درمان نیستند و مشکلات بسیاری را در جریان فعالیت‌های روزانه فرد ایجاد می‌کند. بهتراست درصورتی‌که نشانه‌های این اختلال را در خود یا هریک از اطرافیانتان می‌بینید برای انجام بررسی‌های بیشتر از یک روانشناس کمک بگیرید.

منبع: اختلال دو قطبی | علائم و عوامل تشدید کننده ژنتیکی و محیطی بیماری دوقطبی

اختلال دو قطبی

اختلال دو قطبی که در گذشته به آن دوره‌های افسردگی- شیدایی گفته می‌شد یکی از انواع اختلالات خلقی است که باعث می‌شود فرد در دوره‌هایی خلق افسرده و دوره‌هایی انرژی بیش‌ازحد را تجربه کند. عجیب آنکه در اختلال دو قطبی گاهی یک دوره برای مدت طولانی ادامه پیدا می‌کند. و یا حتی ممکن‌است میان دو دوره افسردگی و شیدایی فرد برای مدتی خلق عادی داشته باشد. به همین خاطر نباید تصور کرد که خلق این افراد دائماً و از لحظه‌ای به لحظه دیگر در حال تغییر است.

بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی معمولاً آگاهی بسیار کمی از مشکل خود دارند. به همین خاطر در موارد بسیار نادر با پای خودشان برای درمان مراجعه می‌کنند. با توجه به مشکلاتی که اختلال دو قطبی می‌تواند در جریان زندگی بیمار و اطرافیان ایجاد نماید بهتر است درصورتی‌که نشانه‌های آن را در هریک از اطرافیانتان می‌بینید به یک روانشناس متخصص مراجعه نمایید.

نشانه های اختلال دو قطبی

  • احساس شادی بیش‌ازحد که با خلق معمول فرد متفاوت است.
  • انرژی بیش‌ازحد برای انجام فعالیت‌های مختلف و کاهش نیاز به خواب
  • افزایش اعتمادبه‌نفس به‌گونه‌ای که فرد احساس می‌کند قادر است هر کاری را انجام دهد
  • تحریک‌پذیری یا پرخاشگری؛ افراد دچار اختلال دو قطبی به‌سرعت از کوره در می‌روند و با دیگران درگیر می‌شوند
  • رفتارهای پرخطر؛ بالارفتن اعتمادبه‌نفس و همین‌طور کاهش قدرت تفکر منطقی باعث خواهد شد تا فرد دست به رفتارهایی مانند رانندگی پرسرعت، رابطه جنسی کنترل نشده، مصرف مواد و یا حتی قبول تعهدات مالی سنگینی که از پس آن‌ها برنخواهد آمد بزند.
  • پرش افکار؛ سرعت آمدورفت افکار به ذهن این افراد به میزانی زیاد است که آن‌ها در صحبت‌هایشان دائماً از موضوعی به موضوع دیگر می‌پرند و قدرت تمرکز روی یک مسئله را ندارند.
  • احتمال وجود درگیری‌های قانونی برای فرد در این دوران بیشتر است.
  • توانایی فرد برای فعالیت در محیط تا حد زیادی از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید : نشانه های افسردگی

انواع اختلال دو قطبی

بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی به‌طورقطع دوره‌هایی از افسردگی اساسی را پشت سر خواهند گذاشت. بااین‌حال دوره‌های شیدایی می‌توانند شدید(مانیا) یا خفیف(هیپومانیا) باشند. که بر این اساس اختلال دو قطبی به دو دسته نوع یک و دو تقسیم می‌شود:

اختلال دو قطبی نوع یک

این حالت همان چیزی است که اکثر افراد به‌عنوان بیماری دو قطبی می‌شناسند و فرد مبتلا علاوه بر دوره‌های افسردگی، دوره‌های شیدایی کامل یا مانیا را نیز تجربه خواهد کرد. دوره مانیک یا شیدایی برای حداقل یک هفته می‌بایست در فرد باقی مانده و حداقل سه نشانه از نشانه‌های زیر را به همراه داشته باشد. این نشانه‌ها باید به‌صورت خودبه‌خود به وجود آید.  یعنی فرد تحت تأثیر دارو یا مخدر خاصی نباشد.

  • افزایش عزت‌نفس یا خودبزرگ‌بینی
  • کاهش نیاز به خواب
  • تمایل بیشتر به برقراری روابط اجتماعی
  • احساس می‌کند افکار با سرعت از ذهنش عبور می‌کند طوری که نمی‌تواند آن‌ها را بر زبان آورد
  • پرت شدن حواس و ناتوانی از تمرکز روی یک موضوع
  • افزایش فعالیت (این فعالیت‌ها می‌تواند در تمامی زمینه‌های اجتماعی، شغلی یا تحصیلی باشد)
  • انجام رفتارهای پرخطر بدون توجه به عاقبت آن‌ها

برای آشنایی بیشتر با نشانه ها و درمان اختلال دوقطبی نوع یک کلیک کنید.

اختلال دو قطبی نوع دو

در این حالت نیز فرد علاوه بر دوره‌های افسردگی اساسی دوره‌های شیدایی را تجربه می‌کند، اما شدت نشانه‌های شیدایی ضعیف‌تر از حالت قبل است که در اصطلاح به آن‌ها هیپومانیا گفته می‌شود و می‌توان گفت توانایی فعالیت فرد در این حالت کمتر دستخوش مشکل می‌شود. به عبارتی تمامی نشانه‌های این اختلال نیز مانند دوقطبی نوع اول است و تنها دو تفاوت میان این دو حالت وجود دارد:

  1. برخلاف دوره مانیا یا شیدایی شدید برای تشخیص هیپومانیا فرد می‌بایست (حداقل 4 روز) نشانه‌های شیدایی را داشته باشد.
  2. در طی دوره هیپومانیا توانایی فعالیت فرد به‌طور کامل از بین نمی‌رود و این بیماران در اکثر مواقع نیاز به بستری شدن ندارند.

برای آشنایی بیشتر با اختلال دوقطبی نوع دو کلیک کنید.

سایر انواع اختلالاتی که شامل دوقطبی‌های می‌شوند به شرح زیر است.

اختلال خلق ادواری

اختلال دو قطبی پیشرونده

دلایل بروز اختلال دو قطبی

تاکنون هیچ دلیل قطعی و مشخصی برای بروز اختلال دوقطبی شناسایی نشده و این بیماری نیز مانند سایر اختلالات روان‌شناختی به دنبال وجود مجموعه‌ای از علائم ایجاد می‌شود. تحقیقات نشان‌دهنده این است که احتمال بروز اختلال دوقطبی در افرادی که سابقه این بیماری را میان اعضای خانواده دارند، در حدود ده برابر بیش‌تر از سایر افراد است و به عبارتی می‌توان آمادگی ژنتیکی را یکی از مهم‌ترین دلایل این بیماری دانست. در کنار این موضوع سابقه آزار و تجاوز در دوران کودکی و یا اضطراب‌های شدید می‌تواند در بروز این اختلال تأثیرگذار باشد.

علاوه بر آمادگی‌های ژنتیکی و تجربیات طول زندگی فرد، برخی نارسایی‌های فیزیولوژیک نیز در این بیماران دیده می‌شود. برای مثال برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مغز این بیماران نسبت به افراد عادی نوراپی‌نفرین بیشتری ترشح می‌کند و یا قشر مخ در برخی مناطق ضخامت لازم را ندارد.

درمان اختلال دوقطبی

متأسفانه اختلال دو قطبی بیماری قابل درمانی نیست و مبتلایان به آن به‌طور کامل بهبود نمی‌یابند، اما می‌توان با کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی این اختلال را تحت کنترل درآورد تا فرد بتواند با مدیریت شرایط موجود فعالیت و زندگی خود را در اجتماع به‌راحتی ادامه دهد. در شرایطی که این بیماران همکاری‌های درمانی لازم را با متخصصین داشته باشند می‌توانند با کمترین محدودیت به فعالیت‌های شغلی یا تحصیلی خود بپردازند. ازجمله مهم‌ترین اقدامات درمانی برای این بیماران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. برای شروع درمان اختلال دوقطبی کلیک کنید.

دارودرمانی

بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی برای کنترل نشانه‌ها می‌بایست همواره از داروهای تثبیت خلق استفاده کنند. لیتیوم کربنات شناخته‌شده‌ترین داروی موجود برای بیماران دو قطبی است. اما با توجه به سمی بودن این ماده میزان استفاده از آن می‌بایست به‌دقت توسط پزشک متخصص تعیین شود. در بسیاری از مواقع نیز توصیه می‌شود سطح لیتیوم خون بیمار پیش از شروع مصرف و همین‌طور در اولین روزهای پس از درمان به‌طور مرتب اندازه‌گیری شود. زیرا مصرف کمتر از حد نیاز این دارو تأثیری در کنترل نشانه‌ها ندارد و درعین‌حال مصرف بیش‌ازحد نیز می‌تواند خطر مسمومیت را به همراه داشته باشد. از جمله داروهایی که برای اختلال دو قطبی تجویز میشود عبارتند از : والپروات سدیم ، قرص لیتیوم ، آمی تریپتیلین ، فلووکسامین ….

روان‌درمانی

بر اساس مطالعات انجام‌شده بهترین روش برای درمان اختلال دو قطبی استفاده هم‌زمان از دارو و درمان‌های روان‌شناختی است. داروها اگرچه علائم فرد را تحت کنترل نگه ،بااین‌حال توانایی قوی‌تر کردن فرد در برابر بیماری را ندارند. در طی درمان‌های روان‌شناختی به فرد کمک می‌شود تا در کنار استفاده از داروها نشانه‌های فکری و هیجانی خود را به‌خوبی شناخته و بتواند آن‌ها را مدیریت کند. برای آشنایی با جلسات روان درمانی کلیک کنید.

خانواده‌درمانی

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌بایست در طول درمان اختلال دو قطبی به آن توجه شود، برگزاری جلسات خانواده‌درمانی است که با هدف آموزش خانواده برای نحوه برخورد با فرد ایجاد می‌شوند. در طی این جلسات علاوه بر اینکه به خانواده فرد راجع به چگونگی برخورد با بیماران آموزش داده می‌شود. سلامت روان آن‌ها نیز موردبررسی قرارگرفته و از بروز مشکلات روحی در آن‌ها پیشگیری می‌شود.

اطرافیان بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی

خانواده و اطرافیان افرادی که درگیر اختلال دو قطبی هستند معمولاً آسیب زیادی را از این شرایط تجربه می‌کنند. فشار روانی و مشکلاتی که بیماری یکی از اعضا برای دیگران ایجاد می‌کند آن‌ها را در معرض آسیب‌های روحی بسیاری قرار می‌دهد. به همین خاطر اگر در اطراف شما نیز فردی دچار این اختلال شده بهتر است برای پیشگیری از آسیب‌های روحی مانند اختلالات اضطرابی و افسردگی و همین‌طور آموزش راهکارهایی برای ارتباط با بیمار از یک روانشناس کمک بگیرید. با توجه به اهمیتی که خانواده و سیستم حمایت اجتماعی در بهبودی فرد دارد بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:

نسبت به نشانه‌ها حساس باشید

اختلال دو قطبی نیز درست مانند هر اختلال روانی دیگر وابستگی بسیاری به زمان دارد. این به معنای آن است که هرچقدر سریع‌تر بتوانید نشانه‌های این بیماری را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام کنید احتمال موفقیت‌آمیز بودن درمان بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی خودآگاهی از بیماری‌شان ندارند یکی از مهم‌ترین وظایف اطرافیان این بیماران این است که نسبت به نشانه‌ها حساسیت داشته و در صورت مشاهده آن‌ها به متخصص مراجعه کنند. به ویژه در شرایطی که یکی از اعضای خانواده شما با این بیماری درگیر است بهتر است سایر اعضا و به ویژه کودکان برای پیشگیری از بروز اختلال دو قطبی و یا کاهش شدت آن به طور مرتب مورد نظارت روانشناسی قرار بگیرند.

محیط خانه را آرام نگه دارید

حمایت اجتماعی ازجمله مهم‌ترین عواملی است که در بهبودی از بیماری‌های روانی تأثیر دارد. به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن فضای خانه را آرام نگه دارید و به‌ویژه در شرایطی که بیمار وارد دوره‌های مانیا یا شیدایی می‌شود از بحث کردن با آن‌ها خودداری کنید.

از برچسب‌های منفی خودداری کنید

بیماری‌های روانی معمولاً با برچسب‌های منفی بسیاری در سطح جامعه همراه هستند و این موضوع می‌تواند شرایط روحی فرد را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داده و حتی شدت بیماری و روند بهبود آن را با مشکل مواجه کند. به همین خاطر سعی کنید با بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی یا هر بیماری روانی دیگر به شکلی پسندیده برخورد کنید و از دیگران نیز بخواهید از برخوردهای نامناسب یا استفاده از برچسب‌های روانی خودداری کنند.

جلسات مشاوره را جدی بگیرید

مشاوره‌های روان‌شناختی برای فرد و خانواده تا حد زیادی می‌تواند در کنترل شرایط و جلوگیری از بروز بحران‌ها کمک‌کننده باشد. به همین خاطر استفاده از این جلسات ازجمله مسائلی است که می‌بایست در کنار درمان‌های دارویی آن را جدی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال دو قطبی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

اختلال دو قطبی چیست؟

دوقطبی یکی از انواع اختلالات روانی است که باعث می‌شود فرد دوره‌هایی از  افسردگی اساسی و همین‌طور شیدایی یا انرژی بیش از حد را به صورت دوره‌ای تجربه کند.

بهترین درمان برای اختلال دو قطبی کدام است؟

بهترین روش درمانی برای این بیماری استفاده همزمان از داروها و جلسات مشاوره روان‌شناختی است. با این روش علاوه بر این‌که نشانه‌های بیماری توسط داروها کنترل می‌شود فرد راهکارهایی را برای مدیریت هیجانات و علائم بیماری خود آموزش می‌بیند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اختلال دو قطبی | علائم و عوامل تشدید کننده ژنتیکی و محیطی بیماری دوقطبی

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

اختلاف مذهبی در ازدواج یکی از مسائلی است که اگر صحبت و حل نشود، می‌تواند بحران‌های بزرگی در آینده ایجاد کند. اعتقادات مذهبی یکی از عمیق‌ترین باورها در هر فرد است که بر ابعاد مختلف زندگی تأثیر می‌گذارد. به همین خاطر اختلاف مذهبی در ازدواج باعث بروز تنش در بسیاری از مسائل زندگی زوجین می‌شود. این تنش‌ها مشکلاتی را در کیفیت رابطه زناشویی ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند باعث جدایی شود. روانشناسان خانواده معمولاً توصیه می‌کنند که از ازدواج با افرادی که دیدگاه‌های عقیدتی متفاوتی نسبت به شما دارند پرهیز کنید.

استفاده از مشاوره‌های پیش از ازدواج میزان تناسب شما و فرد موردنظرتان را در زمینه‌های مختلف مشخص می‌کند. در صورت ازدواج با وجود اختلاف مذهبی ، مشاورین خانواده در مورد چگونگی‌داشتن رابطه مناسب و پیشگیری از بروز اختلافات به شما راهکار ارائه می‌دهند. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

منبع: اختلاف مذهبی در ازدواج | عواقب تفاوت و اختلاف عقیده با خواستگار

اختلاف مذهبی در ازدواج

اعتقادات مذهبی هر فرد ازجمله باورهای بنیادینی است که بر بخش‌های مختلف زندگی از شیوه لباس پوشیدن تا نحوه تعامل با دیگران تأثیر خواهد گذاشت. به همین خاطر وجود اختلافات مذهبی میان افرادی که می‌خواهند با یکدیگر ازدواج کنند می‌تواند مشکلات بسیاری را برای آن‌ها به همراه داشته باشد. اگرچه تمامی افرادی که دارای اختلاف در عقیده هستند دچار مشکل نمی‌شوند؛ بااین‌حال این موضوع می‌تواند آسیب‌های بسیاری را به همراه داشته باشد. برای مثال تعریف شما از مسائل مختلف و همین‌طور راهکارهایی که برای حل مشکلات در نظر می‌گیرید با یکدیگر متفاوت خواهد بود. علاوه بر این شاید احساس درک نشدن یا عدم همراهی از جانب همسرتان موضوعی باشد که به تدریج شما را دچار افسردگی و ناراحتی کند.

یادگیری مهارت صحبت کردن راجع به اختلاف‌نظرها و انعطاف‌پذیری در مقابل دیدگاه‌های مختلف ازجمله مسائلی است که می‌تواند به شما در کاهش مشکلات کمک کند. پس اگر وجود اختلاف مذهبی در ازدواج مشکل ایجاد کرده، از مشاورین خانواده و زوج‌درمانی برای پرورش مهارت‎‌ها زندگی و پذیرش عقاید متضاد در خود و همسرتان کمک بگیرید. برای جلوگیری از اختلافات در ازدواج کلیک کنید.

اختلاف مذهبی در ازدواج چه پیامدهایی دارد؟

به‌طورکلی اختلاف‌نظر یکی از مشکلات ریشه‌ای است که می‌تواند چالش‌های بسیاری را در زندگی مشترک ایجاد کند. به میزانی که این اختلاف بر سر مسائل عمیق‌تری ایجاد شده باشد، احتمال بروز تنش یا شدت پیدا کردن آن خواهد شد. ازجمله مشکلاتی که به دلیل اختلافات مذهبی در ازدواج ایجاد می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

درگیری بر سر مسائل مختلف

عقاید مذهبی هر فرد نوع پوشش، محدوده تعاملات اجتماعی و سایر مسائل و ابعاد را در سبک زندگی وی تعیین می‌کند. به همین خاطر اختلاف در عقاید مذهبی بسیاری از مواقع می‌تواند به معنای اختلاف در تمامی این ابعاد باشد. این مسئله به معنای آن است که شما و همسرتان احتمالاً راجع به ساده‌ترین مسائل نیز درگیر بحث و جدل می‌شوید، در نتیجه طبیعتا ابعاد مختلف ارتباطی شما به خطر خواهد افتاد. برای رسیدن به یک وجه اشتراک در نوع پوشش همسر کلیک کنید.

ایجاد اختلافات خانوادگی

با توجه به اینکه در اکثر مواقع اعتقادات مذهبی هر فرد از خانواده وی نشأت می‌گیرد، اختلاف مذهبی در ازدواج تنها به شما و همسرتان محدود نمی‌شود. شما در آینده دچار اختلاف مذهبی با خانواده وی نیز خواهید بود. این موضوع باعث ایجاد چالش‌ها و ناراحتی‌هایی در ارتباط خانواده با عروس یا داماد می‌شود. این شرایط علاوه بر ایجاد فشار روانی، زندگی مشترک‌تان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

احساس شکست و ناکامی

اختلافات و ناراحتی‌هایی که احتمالاً به دنبال اختلاف مذهبی میان شما و همسرتان ایجاد می‌شود به‌مرورزمان باعث خواهد شد احساس کنید که همدلی و همراهی کافی را از همسرتان دریافت نمی‌کنید و حتی شاید تصور کنید در انتخاب شریک زندگی‌تان شکست خورده‌اید. این طرز فکر می‌تواند مشکلات روحی بسیاری ازجمله افسردگی را برایتان به همراه داشته باشد.

اختلاف بر سر تربیت فرزند

هنگامی‌که شما و همسرتان بر سر عقاید مذهبی با یکدیگر تفاوت داشته باشید، به احتمال زیاد در تربیت فرزندان نیز دچار تضاد می‌شوید. این اختلاف‌نظر فرزندان شما را نیز دچار دوگانگی خواهد کرد، زیرا افکار و رفتار متناقضی را از والدین خود می‌بینند که آن‌ها را دچار تعارض می‌کند. به همین خاطر بهتر است برای پیشگیری از آسیب دیدن فرزندانتان در چنین شرایطی از یک مشاور کودک برای تربیت فرزندتان کمک بگیرید.

جدایی یا خیانت

یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز خیانت یا طلاق این است که طرفین احساس می‌کنند شریک عاطفی‌شان آن‌ها را درک نمی‌کند و به همین خاطر به دنبال فردی می‌گردند تا بتوانند خلأهای عاطفی خود را در کنار وی جبران نمایند.

چه راهکارهایی برای رفع اختلاف مذهبی در ازدواج وجود دارد؟

اگرچه اختلاف مذهبی در ازدواج یکی از زنگ خطرهایی است که می‌تواند مشکلات بسیاری را در جریان زندگی شما ایجاد نماید بااین‌حال تمامی زوج‌هایی که با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند، دچار مشکلات جدی در رابطه نمی‌شوند. اگر این تفاوت‌ها میان شما و همسرتان نیز وجود دارد می‌توانید از راهکارهای زیر برای پیشگیری از ایجاد مشکلات کمک بگیرید.

مشاوره پیش از ازدواج برای حل اختلاف مذهبی در ازدواج

مشاوره‌های پیش از ازدواج به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات مفیدی راجع به ویژگی‌های شخصیتی، افکار طرف مقابل و همین‌طور میزان تناسب شما با یکدیگر به دست آورید. علاوه بر این مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا راهکارهایی را برای برخورد مناسب و مؤثر با طرف مقابلتان پیدا کنید. به همین خاطر بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی در آینده زندگی مشترکتان این مشاوره‌ها را جدی بگیرید.

به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارید

یکی از اشتباهات رایج اما خطرناک افرادی که تصمیم دارند علی‌رغم اختلافات با یکدیگر ازدواج کنند این است که تصور می‌کنند می‌توانند در آینده همسرشان را عوض کرده و مطابق خواسته‌های خود شکل دهند. این موضوع خود می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در میان زوجین شود. به این مساله توجه داشته باشید که تغییر عقاید و سبک زندگی هر فرد تنها زمانی ممکن خواهد بود که او خود خواهان این تغییر باشد. به همین خاطر بهتر است با وجود اختلاف مذهبی در ازدواج طرف مقابلتان را به همان شکلی که هست بپذیرید و به عقاید وی احترام بگذارید. از این طریق شما به همسرتان نیز یاد خواهید داد که با احترام با عقاید شما برخورد کند.

وارد دنیای یکدیگر شوید

سعی کنید بدون جانب‌داری و تلاش برای اثبات اینکه دیدگاه‌های شما صحیح‌تر از طرف مقابلتان است با او راجع به اعتقاداتش صحبت کنید. از این طریق شما اطلاعات بیشتری راجع به دیدگاه‌ها و طرز فکر طرف مقابل خود پیدا می‌کنید و همچنین ممکن است بتوانید وجوه مشترکی نیز پیدا کنید.

تمرکززدایی از دیدگاه‌های مذهبی

اگرچه دیدگاه‌های مذهبی اهمیت بسیاری در زندگی همه ما دارند، بااین‌حال مذهب تنها یکی از جنبه‌های زندگی هر فرد است. اگر احساس می‌کنید شما و همسرتان بر سر مسائل مذهبی با یکدیگر تفاهم ندارید، سعی کنید ابعاد و بخش‌های دیگری از زندگی که در آن‌ها اشتراکاتی دارید را پیداکرده و بیشتر روی آن‌ها تمرکز کنید. برای مثال ممکن است هردوی شما به ورزش یا مطالعه علاقه‌مند باشید. می‌توانید با پررنگ کردن این اشتراکات حساسیت را از روی اختلافات مذهبی خود بردارید. برای آشنایی با سایر معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

در اعتقاداتتان انعطاف‌پذیر باشید

یکی از مسائلی که می‌تواند اختلاف مذهبی در ازدواج را تشدید کند این است که هریک از شما با تعصب به دیدگاه‌هایتان پایبند باشید و تنها از طرف مقابل بخواهید به شما و عقایدتان احترام بگذارد. برای اینکه پیامدهای منفی اختلاف عقیده را به حداقل ممکن برسانید بهتر است تا جای ممکن در دیدگاه‌های مذهبی‌تان انعطاف داشته باشید و تا جایی که می‌توانید به خواسته‌ها و علایق طرف مقابل نیز توجه داشته باشید.

کمک گرفتن از مشاورین برای حل اختلاف مذهبی در ازدواج

برای اینکه بتوانید علی‌رغم وجود اختلافات مذهبی یا هر شکل دیگری از اختلاف‌نظر کیفیت زندگی زناشویی خود را حفظ کنید می‌بایست مهارت‌هایی نظیر صحبت کردن، انتقادپذیری و همین‌طور انعطاف در باورهایتان را به‌خوبی بلد باشید. به همین خاطر بهتر است در چنین شرایطی از یک مشاور خانواده برای یادگیری این راهکارها کمک بگیرید. مشاورین همچنین می‌توانند راهکارهایی را برای تربیت فرزندان به شما آموزش دهند که باعث شود آن‌ها نیز کمترین آسیب را از اختلافات میان شما ببینند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف مذهبی در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

اختلاف مذهبی در ازدواج چه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد؟

بروز اختلاف و درگیری در رابطه میان زوجین، دشواری در تربیت فرزندان و همین‌طور افزایش احتمال جدایی یا خیانت ازجمله مشکلاتی هستند که می‌تواند به دلیل اختلاف در اعتقادات مذهبی طرفین ایجاد شود.

چطور می‌توان از اختلاف مذهبی در ازدواج اجتناب کرد؟

بهترین راهکار این است که با استفاده از مشاوره‌های پیش از ازدواج آگاهی خود را از دیدگاه‌های طرف مقابل و میزان تناسب آن‌ها با اعتقادات خودتان افزایش دهید. علاوه بر این راهکارهایی نظیر انعطاف‌پذیری نسبت به عقاید دیگران یا تمرکز بر روی شباهت‌ها نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اختلاف مذهبی در ازدواج | عواقب تفاوت و اختلاف عقیده با خواستگار

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

چگونه صبور باشیم ؟ صبور بودن کار سختی نیست، به راحتی این عادت را با تمرین و داشتن‌اراده در زندگی خود تقویت کنید. گاهی شرایط زندگی و حوادثی که برای ما اتفاق می‌افتد بر وقف مرادمان نیست، باید بپذیرید که زندگی، به خصوص شرایط امروزه پر از اتفاقات ناگوار و فراز و نشیب‌های زیادی است. صبرداشتن در چنین شرایطی به رشد و قوی شدن‌تان کمک زیادی خواهد کرد. افراد زیادی به دلیل مشغله و درگیری‌های ذهنی، هر چیزی که بر سر راهشان قرارمی‌گیرد یا ذره‌ای آرامش را از آن‌ها سلب‌کند را تحمل نمی‌کنند. فکرها یا کارهایی را که باعث خشم‌تان می‌شود را بیابید، از آن‌ها دوری کنید و به دنبال راهی برای آرامش خود باشید. در ادامه مقاله به سوال چگونه صبور باشیم پاسخ داده‌ایم. برای دریافت خدمات مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: چگونه صبور باشیم | فواید و تمرین برای صبور بودن

چگونه صبور باشیم ؟

انجام وظایف و سنگینی مسئولیت‌های زندگی کار آسانی نیست. اما صبر یکی از دلایل رسیدن به موفقیت و دوری از استرس است. از مهم‌ترین فاکتورهای رسیدن به صبر، کنار آمدن با شرایط و اتفاقات ناگوار است. به این معنا که باید بپذیرید بعضی از حوادث زندگی از کنترل شما خارج است و قادر به تغییر دادن آن نیستید.

بنابراین تنها چاره‌تان صبر کردن تا زمان پایان شرایط سخت است. بیشتر کسانی که همیشه هرچیزی که می‌خواستند به آن‌ها داده‌شده، فکر می‌کنند که باید همه چیز در زندگی بر وقف مراد آن‌ها باشد. این افراد با کوچکترین اتفاقی که خلاف میل‌شان باشداز کوره در می‌روند. به‌گفته روانشناسان، برای آنکه صبوربودن را یادبگیرید باید با شرایط سخت و ناملایمت‌های زندگی خونسردانه برخورد کنید.

برای آشنایی با نحوه تغییر رفتار کلیک کنید.

صبور بودن را یاد بگیرید

علاقه شما به اهداف‌تان، به شما در افزایش صبر کمک می‌کند؛ چرا که در این شرایط سختی‌ها و فشارهای زندگی قابل پذیرش‌تر هستند. اگر شما در مقابل سختی‌ها و مشکلات جبهه بگیرید، تمرکزتان را از دست می‌دهید. یعنی وقتی شما چیزی را در زندگیتان نخواهیدو اصرار به نبودنش داشته‌باشید اوضاع سخت‌تر خواهد شد.

افراد صبور و شکیبا در زندگی اهداف و ارزش‌هایی دارند. آن‌ها در مسیر موفقیت با قدرت حرکت می‌کنند. این افراد با آغوش باز سختی‌ها را می‌پذیرند و راهی برای گذر از شرایط سخت پیدا خواهند کرد.

راهکار هایی برای آن که صبور باشیم

1_نفس عمیق بکشید. در زمان استرس یا هنگام خشم، ضربان قلب تند می‌شود و در تنفس صحیح اختلال ایجاد خواهد شد. با نفس‌های عمیق مغزتان پیامی را فعال‌می‌کند که موجب کاهش خشم و استرس خواهد شد.

2_برای خود هدفی تعیین کنید. برای‌رسیدن به هدف‌تان سختی‌های زیادی را متحمل خواهید شد. بنابراین در طول مسیر به طور طبیعی صبور بودن را یاد می‌گیرید.

3_باید علت  خشم و در نتیجه بی صبری تان را شناسایی کنید. با این کار خود را در مواجهه با این عوامل آماده می‌کنید. یا در صورت امکان از آن‌ها دوری خواهید کرد.

4_دیدگاه خود را نسبت به تمام اتفاقات بد نکنید. همه اتفاقات ناگوار برعلیه ما نیستند. پس چه بهتر که به برخی چیزها با دید مثبت‌تری نگاه کنیم.

5_خود را با چیز دیگری سرگرم کنید. هنگام مواجه با شرایط بد برای مدتی خود را مشغول کار دیگری کنید.

چگونه موانع صبور بودن را تشخیص دهیم؟

عوامل بسیاری بر بی صبری و عدم کنترل خشم ما تاثیر می‌گذارند. گاهی اشخاص و اطرافیان باعث این اتفاق می‌شوند. گاهی هم عوامل سد راه مان برای‌رسیدن به خواسته هایمان موجب از دست‌دادن صبر خواهند شد. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره کرده‌ایم.

1_ تحقیرشدن یا عدم توجه دیگران

2_ خیانت‌دیدن یا فریب‌خوردن از کسی

3_ مورد بی توجهی و تبعیض قرارگرفتن از سوی افراد مهم زندگی

4_ درمعرض تجاوز جسمی یا کلامی قرارگرفتن، رفتار توهین آمیز از سمت دیگران

5_ ناکام‌ماندن در رسیدن به اهدف و خواسته ها

6_  فشار مشکلات زندگی ونداشتن پشتیبان و حامی

۷- خودتان را مطالعه کنید. برای اینکار باید به خودشناسی برسید.

فواید صبور بودن

صبر در بسیاری از مواقع باعث پیشرفت بهتر و سریع‌تر ما خواهد شد. تداوم احساساتی مثل اضطراب، استرس، خشم، و… شما را از اهدافتان ورسیدن به حال خوب دور می‌کند. افراد عجول اغلب دچار تنش‌های ذهنی می‌شوند. اما برای دستیابی به آرامش باید رفتار خود را تغییر دهند. صبر همچنین موجب می‌شود که از مشکلات روانی دور بمانید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. با صبور بودن راحت‌تر ارزش های زندگی خود دست می‌یابید. فرصت لازم برای لمس نعمت های زندگیتان خواهید داشت. سختی‌ها و مشکلات گذرا هستند و زندگی در هر شرایطی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه صبور بودن در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: چگونه صبور باشیم | فواید و تمرین برای صبور بودن

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تشخیص خواستگار خوب و بد مسئله ای است که هر دختری در زندگی اش با آن روبرو می شود. هر دختری خواستگاران زیادی دارد، که باید از میان آنها فردی که شایستگی زیادی دارد را برای ازدواج انتخاب نماید. باید در نظر داشت که یک معیار و ملاک ازدواج کلی و یکسان برای تمامی همه افراد وجود ندارد. ولی علائم و نشانه هایی برای تشخیص خواستگار خوب و بد وجود دارد که با استفاده از این معیار ها می توانید بهترین خواستگار را برای یک عمر زندگی انتخاب کنید. اگر می خواهید خواستگار خوب را از خواستگار بد تشخیص دهید توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید یا با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.  توصیه می کنیم مقاله سوالات آشنایی قبل از ازدواج را مطالعه نمایید.

منبع: تشخیص خواستگار خوب از خواستگار بد | تفاوت‌ها و نشانه‌های خواستگار بد و خوب

تشخیص خواستگار خوب و بد

نشانه‌های متفاوتی از خواستگار بد را نوشتیم که به شرح زیر است:

1. شکاک بودن یا افکار پارانویید

اگر خواستگار شما مداوم از شما سوال می‌پرسد که کجا هستید، کجا می‌روید، اگر جایی بودید مدام زنگ میزد، از شما عکس در مکانی که حضور دارید یا در شرایط مختلف موقعیت مکانی میخواهد و شما را تعقیب می کند به شما شکاک است. تجربه نشان داده ازدواج با چنین خواستگارانی در آینده تبدیل به یک ازدواج موفق نخواهد شد و در بسیاری از موارد به طلاق متنهی می شود. توصیه می کنیم مقاله ازدواج با شخصیت پارانوئید را مطالعه نمایید.

2. احترام | تشخیص خواستگار خوب و بد

هیچ‌کس حق بی احترامی ندارد اگر خواستگار شما بعد از هر بحث و ناراحتی به شما بی‌احترامی کرد کوتاه نیایید زیرا در زمان ازدواج شدت بی احترامی ها بیشتر می‌شود. احترام مهمترین اصل برای داشتن یک ازدواج موفق است.

3. خساست

یکی از نشانه های خواستگار بد خسیس بودن است. این افراد برای خرید خانه، پوشاک ،سفر و… هزینه ای پرداخت نمی‌کنند. در آینده شما اگر نیاز به پوشاک یا مواد غذایی داشته باشید از جمله “چیزهایی که موجود داریم مصرف کن و پول ندارم” استفاده می‌کنند. توصیه می کنیم از همان ابتدای آشنایی قبل از ازدواج به مسئله خساست فرد توجه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ازدواج با فرد خسیس کلیک کنید نمایید.

4.کنترل گری | تشخیص خواستگار خوب و بد

افراد کنترل‌گر در تمام دوران زندگی مشترک رفت و آمد شما را چک می‌کنند، اجازه سر زدن به والدین و رفتن به دورهمی دوستانه نمی‌دهند و هزینه هایی که خرج کردید را بررسی می‌کنند. بارها بارها با مراجعانی مواجه بودیم که کنترل گری همسرشان در حدی بود که آنها را در خانه حبس می کرد و اجازه خروج از خانه را حتی برای سر زدن به خانواده نیز به فرد نمی داد. کنترل گری از جمله مهمترین عوامل طلاق است.

5. اعتیاد | تشخیص خواستگار خوب و بد

یکی از مهمترین عوامل در تشخیص خواستگار خوب و بد اعتیاد است. خیلی از مواقع شاهد این قضیه هستیم که فرد با وجود اطلاع از اعتیاد خواستگارش تصمیم به ازدواج با او می گیرد. به امید اینکه بعد از ازدواج اعتیاد را ترک می کند. اما باید بدانید که بعد از ازدواج ترک اعتیاد اتفاق نمی افتد و حتی ممکن است شدت مصرف آن نیز بیشتر شود. در صورتی که قصد ازدواج با یک فرد معتاد را دارید بدانید که زندگی با یک فرد معتاد سرشار از دعوا، ناکامی، افسردگی و مشکلات مالی و روحی است.

6. تعهد و وفاداری (خیانت)

تعریف خیانت برای هر فردی متفاوت است. شما از خواستگار خود بخواهید که خیانت را تعریف کند، شاید شما خیانت را صحبت کردن با همکلاسی یا همکار می‌دانید اما از نظر خواستگارتان این موضوع خیانت نیست. وفاداری و تعهد خواستگار خود را با پرسش سوالاتی که برای شما اهمیت دارد بسنجید. خیانت از جمله مهمترین مسائلی است که حتما باید قبل ازدواج مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که در سر مسئله ازدواج با خواستگار خود دچار اختلاف هستید توصیه می کنیم حتما مشاوره خیانت دریافت نمایید.

7. حقیر شمردن جنسیت زن

اگر خواستگار شما از جملاتی مانند: زن‌ها چیزی نمی‌فهمند، رانندگی همه خانم‌ها مشکل دارد، زن ها قابل احترام نیستند و… استفاده کرد؛ مردی نیست که به شما افتخار کند. زندگی با چنین افرادی شما را هر روز نسبت به رسیدن به خواسته هایتان نا امید می کند.

8. عدم مسئولیت پذیری | تشخیص خواستگار خوب و بد

خواستگار بی‌مسئولیت در آینده در کارهایی که به همراهی نیاز دارید مشارکت نمی‌کند، نیازهای مالی شما را تامین نمیکند و زمانی که فرزند دار بشوید هیچ کمکی به شما نمی‌کند. این افراد بعد از مدتی کار خود را رها می کنند. هیچ توجهی به مشکلات مالی زندگی مشترک ندارد و در نهایت شما برای تامین نیاز های زندگی مشترک مجبور به کار می شوید.

9. پرخاشگری و کتک زدن

خواستگار پرخاشگر به شما اجازه اعتراض، درد و دل، بروز ناراحتی و غمگین شدن را نمی‎دهد. شما را درک نمی‌کند و هیچگونه نمی‌توانید ناراحتی های خود را نشان دهید. در زمانی که با او دچار اختلاف نظر هستید به جای بحث منطقی و رسیدن به نتیجه شروع به دعوا به صورت لفظی و یا فیزیکی می کند. در تشخیص خواستگار خوب از بد پرخاشگری از جمله مهمترین مسائلی است که باید مورد بررسی قرار دهید.

10. پنهان کاری | تشخیص خواستگار خوب و بد

دانستن کار، پول و تحصیلات باید برای شما مهم باشد. از خواستگار خود مقدار درآمد را بپرسید، آیا می‌تواند نیاز های اولیه زندگی مشترک را تامین کند؟ کار خواستگار شما باید روشن و واضح توضیح داده شود، شما حق دانستن کار همسر خود را دارید. اگر خواستگار شما کار، درآمد و تحصیلات خود را پنهان کرد گزینه مناسبی برای ازدواج نیست. عدم صمیمیت و پنهان کاری عامل اصلی طلاق عاطفی در زندگی مشترک و دور شدن زوجین نسبت به هم می باشد. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

تفاوت خواستگار خوب و بد

نشانه‌های خواستگار بد را شرح دادیم، با ویژگی هایی که نام بردیم به این نتیجه رسیدیم که زندگی با همسری دارای نشانه های بد بسیار دشوار است. خواستگار خوب متفاوت با خواستگار بد است، قابل اعتماد است، بی‌احترامی نمی‌کند، وفادار است و از شما چیزی پنهان نمی‌کند. به جنس زن احترام می‌گذارد، منطقی و مسئولیت پذیر است. برای تشخیص خواستگار خوب به کمک یه متخصص در حوزه روانشناسی نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیار های اشتباه ازدواج کلیک کنید.

نتیجه گیری در مورد تشخیص خواستگار خوب از خواستگار بد

با مطالعه این مقاله به شناخت تقریبی نسبت به ویژگی های خواستگار بد که می‌تواند هشدار دهنده باشد آشنا شدید. با توجه به این که ازدواج یک امر بسیار مهمی است پیشنهاد می‌شود که حتما مشاوره پیش از ازدواج رفته تا شناخت برتری از خواستگار خود پیدا کنید. متخصصین مرکز مشاوره ما به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو انتخاب خود را بسنجید. هزینه های دریافت مشاوره ازدواج بسیار بسیار از هزینه هایی از هزینه های یک ازدواج ناموفق کمتر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تشخیص خواستگار خوب از خواستگار بد | تفاوت‌ها و نشانه‌های خواستگار بد و خوب

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

قرص تریمیپرامین یکی از انواع داروهای ضدافسردگی سه حلقه‌ای است. به طور معمول برای درمان‌افسردگی اساسی از این دارو استفاده می‌شود. مصرف خودسرانه تریمیپرامین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چراکه ممکن است عوارض و پیامدهای جدی با خود به همراه داشته باشد. اگر چه این دارو علائم به وجودآمده در اثر بیماری افسردگی را کاهش داده و از عود مجدد آن پیشگیری می‌کند، اما برای پایداری بیشتر نتایج مثبت درمان و کاهش عوارض جانبی مصرف داروها، بهتراست مشاوره درمانی در کنار دارو مورد استفاده قرار گیرد. روانشناسان به واسطه آموزش تکنیک‌های شناختی رفتاری تاثیرات قابل توجهی را در روند بهبود وضعیت بیمار ایجاد خواهند نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره افسردگی کلیک کنید.

 منبع: قرص تریمیپرامین | موارد مصرف و عوارض قطع ناگهانی تریمیپرامین

قرص تریمیپرامین و مکانیسم اثر آن

قرص تریمیپرامین از مجموعه داروهای سه‌حلقه‌ای تجویزی برای درمان‌افسردگی است. مکانیسم اثر قرص تریمیپرامین از طریق تأثیر در مواد شیمیایی مغزی است که عدم تعادل در آن‌ها باعث به وجودآمدن علائم افسردگی در فرد مبتلا می‌شود. مکانیسم اثر تریمیپرامین بدین شکل است که از طریق مهار برداشت مجدد نوراپی‌نفرین و سروتونین توسط غشاء پایانه سلول عصبی پیش‌سیناپسی، غلظت آن‌ها را در سیستم اعصاب مرکزی افزایش می‌دهد. این دارو ﺗﻤﺎﻳــﻞ ﻧﺴــﺒﺘﺎً زﻳــﺎدی ﺑــﺎ ﮔﻴﺮﻧــﺪه ﻫﻴﺴﺘﺎﻣﻴﻨﻲ H1 دارد و در ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﻪ ﺷﺪت ﺧﻮاب آور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروهای ضد افسردگی کلیک کنید. 

 

عوارض جانبی قرص تریمیپرامین

دارو یا قرص تریمیپرامین نیز مانند سایرداروها با عوارض جانبی همراه است که از آن‌ها می‌توان به آریتمی قلبی، افت فشارخون، گرگرفتگی، مشکلات عروق مغزی، افزایش یا افت فشارخون، گیجی، هذیان، سرگیجه و تهوع، خواب آلودگی، تشدید سایکوز، بی‌قراری، تشنج، احساس سوزن سوزن شدن، ریزش مو، افزایش تعریق، خارش، حساسیت پوست به نور، راش پوستی، کهیر، سیاه شدن زبان، کرامپ شکمی، بی اشتهایی، یبوست، اسهال، سختی در دفع ادرار، ضعف جنسی، تورم بیضه، احتباس ادرار، افزایش آنزیم‌های کبدی، لرزش، ضعف، تاری دید، گشادی مردمک و وزوز گوش اشاره کرد.  در صورت بروز این عوارض جانبی باید با به پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت خطر برای قطع یا جایگزین کردن دارو شما را راهنمایی کند. برای کسب اطلاعات در زمینه علایم افسردگی کلیک کنید. 

 

تداخلات دارویی

_سایمتیدین ممکن است متابولیسم این دارو را مهار نموده و غلظت پلاسمایی آن را افزایش دهد.

_اثرات کاهنده فشار خون کلونیدین در صورت مصرف همزمان با این دارو ممکن است کاهش یابد.

_مصرف همزمان این دارو با داروهای ضد تیروئید ممکن است خطر بروز آگرانولوسیتوز را افزایش دهد.

_مصرف همزمان فراورده‌های حاوی الکل و سایر داروهای مضعف CNS، ممکن است سبب بروز ضعف شدید، مشکلات تنفسی و کاهش فشارخون شود.

توجه: برا جلوگیری از تداخلات دارویی، در صورت مصرف هرگونه دارو به پزشک خود اطلاع دهید تا مطابق با شرایط و داروهای مصرفی برایتان داروی جدید تجویز کند. 

برای آشنایی با انواع داروهای اعصاب و روان کلیک کنید.

موارد احتیاط مصرف داروی تریمیپرامین

-اگر فردی اخیراً یک حمله قلبی را تجربه کرده است، نباید این دارو را مصرف کند.

-برخی از افراد جوان زمانی که برای اولین بار ازیک داروی ضد افسردگی استفاده می‌کنند دچار افکار مربوط به خودکشی می‌شوند. در مورد  تغییرات در خلق و خوی و یا علائم خود هشیار باشید. هر گونه علائم یا بدتر شدن آن را به پزشک خود اطلاع دهید.

-در صورت مصرف یک مهار کننده مونوآمین اکسیداز (MAO) در ۱۴ روز گذشته جدا از مصرف داروی تریمیپرامین خودداری نمایید چراکه ممکن است یک تداخل دارویی خطرناک رخ دهد. مهار کننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAO) شامل ایزوکاربوکسازید، لینزولید، فنلزین، رزاژیلین، سلژیلین و ترانیل سیپرومین هستند.

-در هفته‌های اول درمان به دلیل افزایش تمایل به خودکشی باید بیمار را تحت نظر قرار داد.

-برای شروع اثرات درمانی این دارو حداقل ۶-۱ هفته وقت لازم است.

-ممکن است تریمیپرامین با ایجاد خواب آلودگی بر اعمالی که نیاز به مهارت و هوشیاری دارند مانند رانندگی تأثیر بگذارد.

-در صورت نیاز به هرگونه عمل جراحی یا درمان اضطراری، پزشک باید از مصرف دارو مطلع شود.

-احتمال بروز حساسیت به نور با مصرف قرص تریمیپرامین وجود دارد. لذا ضروری است از پوشش ضد آفتاب استفاده شود.

در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو، اگر رژیم درمانی به صورت چند نوبت در روز ‌باشد، به محض بخاطر آوردن آن را مصرف کنید. مگر اینکه تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد. در این صورت مقدار مصرف بعدی نباید دو برابر شود.

پیشنهاد می‌کنیم درباره سایر روش‌های درمان افسردگی را نیز مطالعه کنید.

دوز بندی قرص تریمیپرامین

تعییین دوز دارو به عهده پزشک متخصص است اما به طور کل می‌توان گفت دوز آﻏﺎزﻳﻦ ﺑـﺮای قرص تریمیپرامین ۲۵ ﻣﻴﻠـﻲﮔـﺮم روزاﻧـﻪ ﭘﻴﺸـﻨﻬﺎد ﺷـﺪه اﺳـﺖ، ﻫـﺮ ﭼﻨـﺪ دوز ۱۰۰ ﻣﻴﻠﻲﮔﺮم ﻧﻴﺰ در ﺑﻴﻤﺎران ﺑﺴﺘﺮی ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺮ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲﺷـﻮد. دوز دارو  را ﻣﻌﻤـﻮﻻً ﻫـﺮ ﭼﻨـﺪ روز ۲۵ ﺗـﺎ ۵۰ ﻣﻴﻠﻲﮔﺮم اﻓﺰاﻳﺶ داده ﺗﺎ ﺑﻪ داﻣﻨﻪ ۱۵۰ ﺗﺎ ۳۰۰ ﻣﻴﻠﻲﮔﺮم روزاﻧﻪ ﺑﺮﺳﺪ. توجه داشته باشید که دوز دارو را نباید سرخود کاهش یا افزایش دهید. برای آشنایی بیشتر با نحوه مصرف و دوز داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرص تریمیپرامین در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا مصرف قرص تریمیپرامین در دوره بارداری مضر است؟

مشخص نیست که این دارو به جنین آسیب برساند یا خیر اما اگر باردار هستید یا در حین درمان باردار شدید، به پزشک خود اطلاع دهید تا تغییرات لازم را اعمال کند.

آیا تاثیرات قرص تریمیپرامین قابل انتقال از شیر مادر است؟

به طور قطع نمی‌توان گفت که این دارو می‌تواند از طریق شیر مادر منتقل شود و به کودک شیرخوار آسیب برساند. لذا توصیه می‌شود که برای مصرف این دارو همزمان با تغذیه کودک شیرخوار خود با پزشک معالج مشورت نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: قرص تریمیپرامین | موارد مصرف و عوارض قطع ناگهانی تریمیپرامین

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

کات کردن رابطه معمولا برای کسی که قصد انجام این کار را دارد با دشواری بیشتری همراه هست. در مقابل حس شکست عشقی در کسی که ترک شده ایجاد می‌شود، این شرایط جدایی را سخت می‌کند، در حالی که ماندن در رابطه هم انتظارات حداقل یکی از طرفین را برآورده نمی‌کند. اگر موضوعی در رابطه هست که موجب آزار شما شده و به فکر جدایی هستید، حتما باید برای مرور رابطه از متخصص کمک بگیرید. در صورتی که نمی‌دانید چگونه رابطه تان را تمام کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

منبع: کات کردن رابطه | چگونه یک رابطه را تمام کنیم ؟

کات و تمام کردن رابطه

بودن در رابطه‌ای که همه چیز به دلخواه‌مان هست یکی از مهم‌ترین و عمیق‌ترین نیازهای هر کسی است؛ به میزانی که رابطه‌تان عمیق‌تر باشد یا زمان بیشتری از آن گذشته باشد، تمام کردن آن سخت‌تر خواهد بود. گذر زمان بیشتر به این معناست که رابطه شما عمق بیشتری یافته و خاطرات بیشتری با یکدیگر دارید و تمامی این مسائل کات کردن را برای شما دشوار خواهد کرد. اگرچه در بسیاری از مواقع رابطه وقتی تمام می‌شود که دیگر به‌اندازه گذشته با یکدیگر صمیمیت ندارید، اما گاهی اوقات نیز علی‌رغم علاقه‌ای که به شریک احساسی‌تان دارید می‌بایست رابطه را تمام کنید. برای مثال هنگامی‌که هدف شما از رابطه عاطفی یکسان نیست و یا زمانی که یکی از شما تصمیم به مهاجرت می‌گیرد مجبور خواهید بود برای ادامه رابطه‌تان تصمیم جدی بگیرید.

کات کردن ، وضعیت روحی شما را برای مدتی تحت تأثیر قرار خواهد داد. به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن سعی کنید با افزایش اطلاعات خود راجع به نحوه تمام کردن رابطه و همین‌طور کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی احتمال بروز آسیب‌های روحی را برای خود کاهش دهید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

چرا کات کردن رابطه عاطفی و عاشقانه سخت است؟

کات کردن و جدا شدن از دوست پسر ( یا دوست دختر ) یا یک رابطه عاطفی برای هر کسی موضوعی دردناک و سختی است که فشار روانی زیادی ایجاد می‌کند. این فشار روانی معمولاً باعث می‌شود تا تصمیم‌گیری جدی در مورد این موضوع را مرتباً پشت گوش بیاندازید. شاید شما هم با اینکه می‌دانید در یک رابطه ناسالم قرارگرفته‌اید، اما برای تمام کردن آن تصمیمی اساسی نمی‌گیرید یا تصمیمات‌تان را عملی نمی‌کنید. در ادامه به چند علت کلی که در مخاطبان‌مان مشترک بود اشاره کرده‌ایم، با بررسی دقیق‌تر توسط متخصص می‌توانیم دلایل منحصر به فرد شما را شناسایی کرده و به شما جهت اتخاذ یک تصمیم مناسب خدمات مشاوره ارائه می‌دهیم. برای آشنایی با نشانه های رابطه ناسالم کلیک کنید.

ترس از تنهایی و شکست عشقی

یکی از شایع‌ترین دلایلی که ما را از کات کردن یک رابطه منصرف می‌کند، این است که دوست نداریم شرایط و احساسات منفی پس از جدایی را تجربه کنیم. به همین خاطر با تمامی مشکلات واضح در رابطه به رابطه‌مان ادامه می‌دهیم. به خاطر داشته‌باشید که همه ما برای کسب آرامش وارد یک رابطه عاطفی می‌شویم و شما نیز به‌عنوان یک انسان این حق را دارید که از رابطه عاطفی خود لذت ببرید. پس اگر به هر دلیلی این آرامش در رابطه شما وجود ندارد بهتر است هرچه سریع‌تر از ادامه دادن آن دست بکشید.

بیشتر بخوانید : روانشناسی عشق

احساس ترحم و عذاب وجدان برای طرف مقابل

گاهی اوقات نگران طرف مقابل هستیم. و به خاطر اینکه او آسیبی نبیند، یا حس دین نسبت به محبت‌هایش و یا شرایط نامطلوب طرف مقابل از تمام کردن رابطه دچار عذاب وجدان می‌شویم. اگر در چنین شرایطی قرار دارید بهتر است برای کاهش فشار روانی و پیدا کردن یک راه‌حل مناسب حتما از مشاورین روانشناسی کمک بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا به طور مسالمت آمیز و با درک بهتر از موقعیت رابطه را کات کنید.

تردید نسبت به درستی تصمیم

آیا واقعا کات کردن تنها راهکاری است که برای شما باقی مانده؟ تمام کردن یک رابطه می‌تواند عواقب بسیاری داشته باشد. برای مثال شاید تا مدت‌ها درگیر احساسات منفی باشید و یا نتوانید وارد یک رابطه جدید شوید. گاهی نیز ممکن است از این بترسید که در آینده پشیمان شوید، اما راهی برای برگشت وجود نداشته باشد. این تردیدها باعث خواهد شد که از گرفتن یک تصمیم قاطع برای رابطه خود ناتوان شوید. در این شرایط سعی‌کنید تا جای ممکن با خودتان صادقانه صحبت کنید. به این سؤال پاسخ دهید که واقعاً تا چه حد در این رابطه به خواسته‌های خود رسیده‌اید؟ یا نداشته‌های این رابطه آنقدری برایتان ارزش دارند که به خاطرشان تمامی رابطه را از بین ببرید؟ آیا این رابطه باعث رشد من می‌شود و یا آسیب؟ آیا این رابطه انتظارات شما را در آینده برآورده می‌کند؟ و….

احساس ضرر کردن

شما در یک رابطه عاطفی زمان و احساس بسیاری را هزینه می‌کنید. گاهی اوقات این هزینه‌ها مانع از این می‌شوند که به‌راحتی بتوانید برای کات کردن رابطه تصمیم بگیرید. در چنین شرایطی بهتر است هزینه‌هایی که برای رابطه کرده‌اید را در یک کفه ترازو قرار دهید و دلایل خود برای تمام کردن رابطه را نیز در کفه دیگر قرار دهید. آنگاه به این سؤال پاسخ دهید که آیا واقعاً پایان‌دادن به این رابطه به نفعتان خواهد بود یا خیر. در ضمن توجه کنید که هر چه زمان بگذرد ضرر شما بیشتر خواهد بود، پس آیا صرف زمان تغییری در وضعیت شما ایجاد خواهد کرد؟ اگر همین زمان را صرف رابطه‌ای دیگر می‌کردید زودتر به نتیجه دلخواه‌تان نمی‌رسیدید؟

نداشتن اعتمادبه‌نفس

ترس از دست‌رفتن امکان تجربه یک رابطه عاطفی یا وابستگی‌های بیش‌ازحد به طرف مقابل، از جمله دلایل ناتوانی شما برای کات کردن هستند. پس اگر ضعف‌های شخصیتی شما مانع از تصمیم‌گیری درست برای رابطه شده، به کمک متخصص روانشناسی آن‌ها را شناسایی نمایید. این گونه قادر به تصمیم‌گیری درست خواهید شد.

بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

باید ها و نباید های کات کردن | چگونه از یک رابطه خارج شویم ؟

1- قاطعانه تصمیم بگیرید

تهدید به رفتن به رابطه عاطفی شما آسیب جدی خواهد زد. این روش حتی برای ترساندن‌شریک عاطفی تان نیز اصلا مناسب نیست. شاید با این کار قصد بررسی ارزش خودتان نزد شریک عاطفی تان را داشته باشید. اما چنین تهدیدهایی به جای کمک به رابطه‌تان آسیب خواهد زد.

اگر می‌خواهید طرف مقابل حرف‌هایتان را جدی بگیرد، بهتر است صرفاً زمانی راجع به یک موضوع صحبت کنید که به‌واقع برای آن تصمیم گرفته‌اید. تهدیدهای بدون عمل باعث خستگی طرف مقابل می‌شود. و او را از ادامه رابطه دل‌زده می‌کند یا باعث کاهش ارزش حرف شما برای وی می‌شود. زیرا شما بارها او را به رفتن تهدید کرده‌اید. ولی آن را عملی ننموده‌اید. حتما مقاله ترس از جدایی از عشق را بخوانید.

2- برای کات کردن با طرف مقابل صحبت کنید

کات کردن رابطه عاطفی بدون اینکه هیچ توضیحی برای طرف مقابل داشته باشید یکی از اشتباهاتی است که متأسفانه در حال رواج پیدا کردن نیز هست. اگر برای کات کردن رابطه خود تصمیم جدی گرفته‌اید، پس راجع به این موضوع با شریک احساسی‌تان صحبت کنید. دلایل خود را در کمال آرامش برای وی توضیح دهید. در این گفت‌وگو به او نیز اجازه بدهید صحبت کند و از خودش دفاع کرده یا راهکارهایی که برای ادامه رابطه دارد را بیان کند. در طول صحبت کردن سعی کنید این احساس را در طرف مقابل ایجاد نکنید که او تنها مقصر شرایط پیش ‌آمده است و تا جای ممکن احترام هردونفر را حفظ کنید.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته درباره کات کردن رابطه های عاطفی؛ اگر شما و شریک احساسی‌تان در یک فضای دوستانه از یکدیگر خداحافظی کنید؛ دوره سوگ پس از رابطه سریع‌تر و با شدت کمتری خواهد گذشت. همچنین سلامت روان شما نیز بیشتر تأمین خواهد شد. به همین خاطر اگر در گفت‌وگو با طرف مقابل به نتیجه مطلوب نرسیدید سعی کنید در یک فضای دوستانه از یکدیگر جدا شوید.

3- حقیقتاً رابطه را تمام کنید

اگر تصمیم گرفته‌اید رابطه عاطفی خود را تمام کنید پس باید آن را به‌طور کامل تمام کنید. تمام کردن رابطه عاطفی اما ادامه‌دادن آن به‌عنوان دوستی اجتماعی، همکاری یا هر موضوع دیگر یک اشتباهات بسیار بزرگ است. پس هرگز و تحت هیچ شرایطی مرتکب آن نشوید. این موضوع علاوه بر اینکه فراموش کردن رابطه عاطفی را برای شما سخت خواهد کرد سایر روابطتان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. درنتیجه اگر به دنبال تصمیم‌گیری برای تمام کردن یک رابطه هستید بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

4- پذیرش داشته باشید

هرچقدر سریع‌تر بتوانید با واقعیت پیش‌آمده کنار بیایید و آن را بپذیرید احساسات منفی که تجربه می‌کنید نیز سریع‌تر پایان‌پیدا می‌کند. درنتیجه از زمانی که برای کات کردن رابطه تصمیم‌گرفتید، این واقعیت رابپذیرید که عمر رابطه شما پایان‌یافته است. و سعی‌کنید تا جای ممکن به دنبال‌یافتن بهانه برای ادامه رابطه یا شروع مجدد آن نباشید. در چنین شرایطی به سایر ابعاد زندگی خود توجه داشته باشید و نسبت به آینده خود امید باشید.

نقش مشاور ذهن نو برای کات کردن رابطه

تصمیم برای تمام کردن یک رابطه از آن دسته تصمیم‌هایی است که شاید هرگز دوست نداشته باشیم بگیریم. گاهی اوقات ممکن است راهکارهایی به‌غیراز کات کردن وجود داشته باشد که شما متوجه آن‌ها نیستید، گاهی نیز ممکن است بااینکه می‌دانید تمام کردن یک رابطه به نفع‌تان است نتوانید این تصمیم را بگیرید و یا احساسات منفی پس از جدایی رهای‌تان نکند.

بیشتر بخوانید : درمان شکست عشقی

در تمامی این شرایط شما می‌توانید از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید. مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که درزمینهٔ روابط عاطفی دارند، می‌توانند بهترین راهکار برای یک رابطه را به شما معرفی کنند و علاوه بر این شما می‌توانید بدون ترس از قضاوت شدن یا نگرانی بابت جانب‌داری با آن‌ها صحبت کنید. استفاده از مشاوره پس از کات کردن یک رابطه می‌تواند به شما کمک کند تا اشتباهات خود را بشناسید و از این طریق بتوانید احتمال شکست در روابط آینده خود را کاهش دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کات کرد در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

بعد از کات کردن یک رابطه چه باید کرد؟

اولین قدم این است که بپذیرید رابطه شما تمام شده و از این به بعد می‌بایست مسیر زندگی خود را به‌تنهایی ادامه دهید. پس از این سعی کنید برای اوقات فراغت و ساعت‌های مختلف زندگی خود برنامه‌ریزی کنید تا احساسات منفی کمتر باعث آزار و اذیت شما بشوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کات کردن رابطه | چگونه یک رابطه را تمام کنیم ؟

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

راه‌های برطرف کردن اختلاف بر سر محل زندگی با همسر چیست؟ هدف از ازدواج، قرار گرفتن زن و مرد در کنار یکدیگر است. به منظور تحقق این هدف، زن و مرد باید در کنار هم و در یک محل مشترک زندگی کنند. محل زندگی از حقوق مشترک زن و مرد است و باید مورد توافق هر دو آن‌ها قرار بگیرد. اختلاف بر سر این موضوع می‌تواند زمینه ساز بروز اختلاف و در گیری بین زن و مرد شود. در ادامه مطلب به مهم‌ترین علل بروز اختلاف بر سر محل زندگی مشترک و راهکارهای برخورد صحیح با این موضوع پرداخته خواهد شد. برای آشنایی با نحوه حل سایر اختلافات در ازدواج کلیک کنید.

منبع: اختلاف بر سر محل زندگی | تعیین محل زندگی مشترک به عهده کیست؟

دلایل ایجاد اختلاف بر سر محل زندگی

احتلاف بر سر محل زندگی به دلایل متعددی ایجاد می‌شود. این تضادها بیشتر برای زوج‌هایی که از یکدیگر دورند و یا در شهر دیگری‌اند، رخ می‌دهد. اما راهکارهای مختلفی برای از بین‌بردن اختلاف بر سر محل زندگی وجود دارد. با بررسی دلایل این مساله می‌توان‌راهکارهای مفید ارائه کرد. در ادامه به 5 دلیل اصلی اختلاف بر سر محل زندگی پرداخته‌ایم.

1. دلبستگی به خانواده

در برخی موارد زن و مرد به خانواده پدری خود علاقه و دلبستگی زیادی دارند و از تصور اینکه بخواهند دور از آن‌ها زندگی کنند دچار افسردگی و ناراحتی می‌شوند. به همین دلیل اصرار دارند که نزدیک خانه پدری ساکن شوند. در نتیجه عدم توافق درباره این موضوع، اختلاف نظر و ناراحتی بین زن و شوهر پیش می‌آید.

2. عدم تفاهم با خانواده همسر

گاهی اوقات بین زوج و خانواده همسر اختلاف و ناراحتی وجود دارد. به جهت اینکه او می‌خواهد کمتر با آن‌ها برخورد داشته باشد، ترجیح می‌دهد محل زندگی مشترک را در جایی دورتر از محل زندگی خانواده همسر انتخاب کند. این در حالیست که همسرش به خانواده خود وابسته‌است و اصرار دارد نزدیک آن‌ها باشد. عدم موافقت همسر زمینه را برای بروز اختلافات و درگیری فراهم می‌آورد. برای تشخیص مردان وابسته به مادر کلیک کنید.

3. اختلاف بر سر محل زندگی | عدم تفاهم زن و شوهر

وقتی زن و شوهر با یکدیگر تفاهم نداشته باشند، هر موضوعی می‌تواند بهانه درگیری بین آن‌ها را فراهم بیاورد. اگر در آغاز آشنایی متوجه شدید که در بیشتر موارد با همدیگر نقطه نظر مشترک ندارید، نسبت به ادامه ارتباط تردید کنید. چرا که وقتی رابطه جدی‌تر شود، موضوعات مختلف از جمله محل زندگی به صورت یک چالش پیش روی شما قرار می‌گیرد.

4. عدم توانایی مالی

زنان دوست دارند زندگی کاملا مستقلی داشته باشند تا بتوانند آزادانه و به دور از دخالت‌های اطرافیان زندگی خود را اداره نمایند. این مسئله وقتی به یک اختلاف بزرگ تبدیل می‌شود که همسر توانایی اجاره یا خرید منزل دیگری را نداشته باشد و زن مجبور شود در جایی که دوست ندارد زندگی کند. اصرار زن به تغییر محل زندگی و امتناع مرد به دلیل مشکلات مالی، آن‌ها را در آستانه درگیری و مسائل بحرانی قرار می‌دهد.

5. تفاوت های شخصیتی

افراد مختلف دارای شخصیت‌های متفاوتی هستند. در حالی که یکی از آن‌ها دوست دارد در محل‌هایی شلوغ و پر رفت و آمد زندگی کند، دیگری ممکن است ترجیح دهد در محله‌ای ساکن شود که ساکت و آرام است. ازدحام جمعیت و صدای شلوغی ممکن است برای یکی خوشایند و برای دیگری انزجار کننده باشد. در نتیجه تفاهم بر سر این موضوع به آسانی ممکن نخواهد بود. و هر کدام باآوردن دلیل و برهان بر درستی نظر خود پافشاری می‌کنند. این وضعیت تهدیدی برای آرامش زندگی مشترک به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید : ملاک انتخاب همسر

راهکارهای برخورد صحیح با اختلاف بر سر محل زندگی

برای اینکه بتوانید اختلاف بر سر محل زندگی را به بهترین نحو برطرف کنید، باید نحوه صحیح برخورد با آن را بلد باشید. راهکارهای برخورد صحیح با اختلاف بر سر محل زندگی عبارتند از:

1. صحبت کردن درباره محل زندگی در زمان آشنایی

قبل از اینکه رابطه شما به ازدواج ختم شود و راه بازگشتی نداشته باشید، بهتر است در جلسات آشنایی درباره موضوعات مختلف از جمله محل زندگی مشترک صحبت کنید. نظرات طرف مقابل را بشنوید و با آگاهی از اینکه قرار است بعد از ازدواج در کجا زندگی کنید اقدام به تصمیم گیری نمایید.

2. از لجبازی دست بردارید

اگر به دلیل لجبازی با همسر خود اختلاف نظر دارید و بر سر مسئله محل زندگی به تفاهم نمی‌رسید، سخت در اشتباه هستید. لجبازی کردن فقط تداوم زندگی مشترک شما را به خطر می‌اندازد. اگر چه در ابتدا ممکن است چندان مسئله ساز نباشد اما در صورت ادامه دادن به رفتار خود ممکن است دچار مشکلات بسیار جدی در زندگی شوید.

3. اختلاف بر سر محل زندگی | گفتگو منطقی

گفتگو کردن یک روش کاملا منطقی برای هم زیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر است. اگر بر سر محل زندگی اختلاف نظر دارید، حتما با همسرتان به گفتگو بپردازید و دلایل خود را بازگو کنید. دلایل او را بشنوید و تصمیم گیری معقولانه‌تری داشته باشید.

4. تداوم ارتباط با خانواده پدری

هریک از زوجین خانواده‌ای دارد که به اعضای آن احساس تعلق خاطر و وابستگی می‌کند. ازدواج ممکن است فاصله مکانی ایجاد کند اما نمی‌تواند محبت قلب زن و مرد را به خانواده پدری از بین ببرد. دیدار با خانواده حق مسلم زوجین است. فکر کردن به این موضوع که هر وقت دوست دارید، می‌توانید به خانواده خود سر بزنید یا تماس برقرار کنید، باعث می‌شود فاصله مکانی برای‌تان کم رنگ‌تر شود.

5. مراجعه به مشاور

اگر احساس می‌کنید جدا شدن از خانواده پدری و ساکن شدن در محل دیگری برایتان غیر ممکن است و به شکل غیر عادی در شما احساس نگرانی و اضطراب ایجاد می‌کند، حتما به یک روانشناس مراجعه نمایید تا مشکل شما ریشه یابی شود و راه حل مناسبی به کار گرفته شود. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف بر سر محل زندگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

 

سوالات متداول

چه مواردی می تواند باعث اختلاف در انتخاب محل زندگی زوج شود؟

مواردی مانند عدم تفاهم، وابستگی به خانواده، عدم توانایی مالی زوج و تفاوت‌های شخصیتی زوجین می‌تواند باعث اختلاف در انتخاب محل زندگی شود.

چگونه می‌توان بر سر انتخاب محل زندگی به تفاهم رسید؟

زوجین برای تفاهم بر سر محل زندگی بهتر است قبل از ازدواج در مورد محل زندگی صحبت کنند و همچنین بدانند بعد از ازدواج حتی اگر از پدر و مادرشان دور باشند، به راحتی می‌توانند با آن‌ها رفت و آمد کنند. بهتر است زوجین در صورت اختلاف از مشاور کمک بگیرند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اختلاف بر سر محل زندگی | تعیین محل زندگی مشترک به عهده کیست؟

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

شاید شنیده‌اید که نیازهای جنسی مردان بیشتر است. بنظر شما آیا واقعاً مردان نسبت به زنان، میل و هوس جنسی بیشتری دارند؟ بله به گفته کارشناسان، مردان میل جنسی قوی‌تر و مستقیم‌تری دارند. مردان برقراری رابطه‌جنسی را در صدر نیازهای خود برای ازدواج قرار می‌دهند. پس بسیار ضروریست که به نیازهای جنسی مردان اهمیت بدهید و آن را نادیده نگیرید. مردان به نوازش و محبت فیزیکی نیاز دارند. اگر شما این نیازهای او را برطرف کنید، مشکلات زناشویی چندانی نخواهید داشت. ولی اگر در رابطه زناشویی، مرد را پس بزنید بسیار آزرده خواهد شد و این مسئله زمینه دلزدگی زناشویی را فراهم می‌کند. نمی‌گوییم هر روز با همسرتان رابطه جنسی برقرار کنید؛ بلکه فقط رفع این نیاز او را در اولویت قرار دهید. همچنین هیچ وقت محرومیت از رابطه جنسی را وسیله تنبیه قرار ندهید. اگر در این زمینه مشکل دارید، حتما برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: نیازهای جنسی مردان

مردان چه اندازه به رابطه جنسی فکر می‌کنند

“مردان ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به فکر سکس هستند”، یک دیدگاه کلیشه‌ای که باید حقیقت آن را جویا شد؟ تحقیقاتی درباره تعداد دفعاتی که مردان و زنان به برقراری رابطه جنسی فکر می‌کنند، انجام شد. طبق این تحقیقات اگرچه مردان بیشتر از زنان به فکر رابطه جنسی‌اند. اما نیازهای جنسی مردان به اندازه‌های گفته‌شده نیست!

طبق نتایج مطالعات دانشمندان، مردان بطور متوسط هر روز ۱۹ بار به رابطه جنسی می‌اندیشند. این افکار در اثر برخورد با صحنه‌های یک فیلم، تماشای عکس، گفتگوهای روزمره یا تخیلاتشان به وجود می‌آید. این رقم در بین زنان بطور میانگین ۱۰ بار در روز است. در برخی بیشتر و برخی کمتر. همچنین طبق نظر محققان هر قدر فرد با جنسیت‌اش و برقراری رابطه جنسی راحت‌تر و دارای احساس بهتری باشد، بیشتر به سکس فکر می‌کند.

نیازهای جنسی مردان

مردان دوست دارند گاهی زن شروع کننده رابطه باشد و بر خلاف تصور آنها نیز از معاشقه لذت می‌برند. دوست دارند اگر زن از چیزی لذت می‌برد، آن را بگوید و زن هم در رابطه جنسی فعال باشد. و گاهی کنترل رابطه به دست زن باشد، محرک‌های بصری شامل آیینه و چراغ در اتاق وجود داشته باشند. زن آنقدر اعتمادبه نفس داشته باشد که چیزی که می‌خواهد را در رابطه جنسی طلب کند. مردان همچنین دوست‌دارند گاهی همه چیز ناگهانی باشد.

رابطه جنسی از نگاه مردان

بسیاری از زنان ارتباط عاطفی را به ارتباط جسمی ترجیح می‌دهند. ولی رابطه جنسی در نگاه مردان ضرورتی برای حس امنیت است. مردان رابطه جنسی را مانند یک هدیه می‌دانند که راهی به سمت عشق است. در نگاه آنان رابطه جنسی معانی زیادی دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم. پس در کنار نیازهای جنسی مردان باید به مفهوم این رابطه از دیدگاه آنان پرداخت.

1- رابطه جنسی از بدن شروع می‌شود

در زنان، مغز، حافظه یا احساسات عاطفی آن‌ها شروع‌کننده میل جنسی است. ولی از نگاه مردان رابطه‌جنسی با تمایل جسمی آغاز می‌گردد. ترشح هورمون جنسی تستوسترون در مردان بسیار بالاست. این امر محرکی برای شروع رابطه‌جنسی می‌باشد. مردان، با مشاهده خروج همسرشان از حمام با یک حوله کوتاه تحریک می‌شوند. آن‌ها در مورد صحنه جنسی، عامل تحریک کننده و نوع رابطه جنسی بسیار صریح و رک هستند. دقیقا می‌دانند که چه چیزی در رابطه می‌خواهند.

2- نیاز جنسی مردان در مقایسه با گرسنگی

مرد دوست‌دارد همیشه از رابطه جنسی سیر باشد. از نگاه مردان رابطه جنسی همچون میل یک شکلات است. هر رابطه جنسی برای او طعمی دارد، نرم و کرمی، کره‌ای، شاید کمی تلخ یا بی‌اندازه شیرین. ذهن مرد همیشه به فکریافتن فرصتی است تا با رابطه‌جنسی، شادی و شگفتی تجربه کند. روزش بدون این دسر کامل نمی‌شود. در عین حال، اتفاقی مثل دعوا با همسر اشتهایش را کور می‌کند.

3- انرژی با رابطه‌جنسی

با برقراری رابطه، رابطه عاطفی مرد نیز با هیجان همراه می‌شود. هورمون‌های جنسی به مرد انرژی و نیروی خوبی می‌دهند تا به اهداف، شغل و محافظت از همسرش بپردازد. اگر پایان یک روز سخت مردان با یک فانتزی رابطه جنسی پرشور به پایان برسد، هیجانش بیشتر می‌شود. مردان حتی در اوج خستگی هم نیروی ذخیره دارند و خواهان رابطه جنسی‌اند، ولی زنان با کوچک‌ترین ناملایمات و خستگی روزمره، میل جنسی‌شان از بین می‌رود.

4- نیازهای جنسی و هیجان خواهی مردان

رابطه جنسی از هیجان‌انگیزترین ماجراجویی‌های زندگی مردان است. بدن او مانند ماشین لذت‌دهی فوق‌العاده می‌باشد. با توجه به این که مردان تقریبا خیلی ساده به انزال می‌رسند، کشف پوزیشن و ریتم‌های متنوع راهی بسیار جذاب، جهت بهبود لذت آنهاست. کوچکترین اشاره زن مانند: هر نوع غمزه، لبخند، حرکت اندام یا تصویر جنسی زن، چه فانتزی و چه واقعی، تلنگری به مغز مرد می‌زند و او آماده برقراری رابطه جنسی می‌شود.

5- رابطه جنسی راهی برای بیان عشق در مردان

برای مردان، لذت‌بخش‌ترین لحظات رابطه جنسی وقتی است که همسرشان هم نیز برای برقراری رابطه جنسی تحریک می‌شود. مردان در برقراری رابطه جنسی خودخواه نیستند، آن‌ها نیز از صمیم قلبشان خواهان یک رابطه جنسی دو طرفه با لذت مساوی برای هر دو می‌باشند. برای همین همیشه دنبال روش‌هایی هستند که به همسرشان حس بهتری بدهد و به دنبال اطلاعاتی برای تحریک همسرانشان می‌گردند.

6- رابطه جنسی برای مرد عشق است

بعد از پایان یک روز پر مشغله، مرد با رابطه جنسی به عشق، حمایت و آرامش می‌رسد. شاید زنان این رفتار او را به برآوردن خواسته خود تعبیر کنند، ولی در حقیقت بسیاری از مردان با رابطه جنسی به دنبال کسب آرامش‌اند. او رابطه جنسی را به معنای عشق ورزی و ایجاد احساس تعلق عمیق، وفاداری و خوش بینی می‌داند.

7- رابطه جنسی راهی برای بیان احساسات

مردان با رابطه جنسی از تنش‌های روزمره (نگرانی در محل کار، یا اتفاق ناراحت کننده‌ای بین او و همکارش) خلاص می‌شوند. حتی ممکن است به خاطر پشیمانی از رفتار بد خود با شما احساس ناراحتی‌اش را با رابطه جنسی بیان کند. زیرا اکثر مردان ابراز احساسات و حرف زدن راجب احساسات را نیاموخته اند. در نتیجه، مردانی که نمی‌توانند احساس خود را بیان کنند، به جایش با شما رابطه‌جنسی انجام می‌دهند.

شاید شما زنان نتوانید، این جنبه از رابطه‌جنسی از نگاه مردان را درک کنید. در حالی که زنان تا وقتی به لحاظ عاطفی احساس امنیت نکنند، قادر به برقراری رابطه جنسی نیستند. اما مردان سکس را همچون قرص آرام بخش می‌بینند که او را از تنش‌ها نجات می‌دهد.

8- اوج لذت برای مردان

مردان می‌توانند در ۳ تا ۵ دقیقه به اوج لذت جنسی برسند، ولی زنان این زمان به بیش از ۱۰ دقیقه می‌رسد. این تفاوت منبع اختلافات بین زنان و مردان است و شما باید به دنبال یافتن راهی برای هماهنگی باشید.

9- نیازهای جنسی مردان هر سه روز فعال می‌شود

درست مانند سیکل قاعدگی زنان، سیکل بیولوژیک در مردان هم وجود دارد. بدین ترتیب که در مردان یک انباشت تستسترون سه روزه وجود دارد. از این رو اکثر مردان دوست دارند هر سه روز یک بار به رابطه جنسی روی آورند.

10- نقش تخیل جنسی مردان در برانگیختگی جنسی

خیال‌پردازی مردان در مورد رابطه جنسی خیلی بیشتر از زنان است. اکثر مردان زیر ۶۰ سال حداقل چند بار در روز به رابطه جنسی می‌اندیشند. در زنان تنها یک چهارمشان به این اندازه به فکر رابطه جنسی هستند. با بالاتر رفتن سن در هر دو گروه، این خیال‌پردازی‌ها کمتر می‌گردد.

11- صحبت کردن در طول رابطه جنسی ممنوع

تعداد کمی از مردان علاقه‌مند به حرف‌زدن در طول رابطه جنسی هستند. حرف‌زدن تمرکز حواس او را از بین می‌برد. مرد در طول رابطه جنسی با تمام توان از نیمکره راست مغز خود استفاده می‌کند، حال آنکه در حرف زدن از نیمکره چپ استفاده می‌شود و این امر کار را برای مرد دشوار می‌کند.

کلام آخر

طبیعت مرد اینگونه است که در سیستم هورمونی او تستوسترون زیادی در بدنش ترشح می‌شود و برای همین آنان در ارتباط جنسی زیاده خواه‌تر از زنان هستند. مساله نیازهای جنسی برای مردان بیولوژیکی است که شما حتما باید به آن توجه کنید و پاسخ مناسب دهید. در غیر این صورت امکان دارد مرد تحت فشار قرار گیرد و برای رفع نیازش به جایی دیگر روی آورد.

حتی در تحقیقات هم ثابت شده که اغلب مردان بطور متوسط ۱۹ بار در روز به رابطه جنسی فکر می‌کنند و این رقم در زنان فقط 10 بار می‌باشد. بنابراین با توجه به این ساختار بیولوژیکی مردان بهتر است شما او را درک کنید و هرگز به او نگویید در رابطه جنسی زیاده خواه هستی! قبول کنید مرد طبیعتا اینگونه است؛ سعی کنید برای رفع این نیازش تمام تلاشتان را بکنید و برنامه‌ای برای به اصطلاح زیاده‌خواهی او ترتیب دهید. برای درک بهتر حتما مقاله شناخت بدن همسر را بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نیازهای جنسی مردان در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: نیازهای جنسی مردان

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز زندگی اکثر ما بسیار پرمشغله و سریع می‌گذرد. انسان‌ها وقت کم می‌آورند و همیشه روزهایشان در عجله و کمبود وقت می‌گذرد. این از مشکلات دنیای مدرن با انواع سرگرمی‌ها و دغدغه‌هاست و واقعیتی انکار ناپذیر می‌باشد. ولی در این بین باز هم لازم است که شما وقتی برای خود و کارهایی که دوست دارید انجام دهید بگذارید. اگر هر روز به خودتان بگویید سرم شلوغ است و اصلا وقتی ندارم، قطعاً مشغله بیشتری به سمت خود جذب خواهید کرد و وقتی در زندگی‌ برای خود نخواهید داشت. توصیه می‌کنیم افکارتان را تغییر دهید و روی چیزهایی که واقعا می‌خواهید هم اکنون انجام دهید تمرکز کنید. شما نیاز ضروری دارید برای خودتان وقت بگذارید؛ وقت گذاشتن برای خود موجب کاهش استرس درگیری‌های روزمره می‌شود و سلامت جسمی و روانی شما را تکمیل می‌کند.

منبع: وقت گذاشتن برای خود

وقت گذاشتن برای خود و استراحت ذهن

اگر روزانه غیر از کارهای شغلی و روزمره، وقتی هم برای خود و انجام اولویت‌هایتان بگذارید، بهبود زیادی در کارهایتان و وضعیت ذهنیتان ایجاد می‌شود. ذهن هم از تکرار مکررات خسته می‌شود. با انجام مواردی که به آنها نیاز دارید و احساس لذت می‌کنید، ذهن استراحت می‌کند، روحیه‌تان باز می‌‌شود و با انرژی بیشتری به کارهای دیگر می‌رسید. برای این کار به مسائل کم اهمیت، زیاد توجه نکنید و به خواسته‌های واقعی خود فکر کنید تا بعد از انجامش احساس رضایت به شما دست دهد. زمان‌بندی برای ذهن بسیار مهم است؛ چرا که با برنامه دقیق، ذهن درگیر کمبود وقت یا نگرانی و استرس نیست و با آزادی عمل می‌کند. یعنی می‌توانید اینجا و اکنون، روی چیزهایی با اولویت زیاد تمرکز کنید.

رابطه وقت گذاشتن برای خود و موفقیت

زندگی در دنیای مدرن از جهاتی شگفت‌انگیز است. امکانات بی‌شماری وجود دارند که زندگی راحت و متنوعی تجربه می‌کنید. با عزیزان خود در هر جای دنیا صحبت می‌کنید، غذای مورد علاقه خود را با یک تلفن سفارش می‌دهید و سریع تحویل می‌گیرید. همه این موارد، نوعی وقت گذاشتن برای خود هستند که زندگی‌تان را بهبود می‌بخشند. با همه این آسایش‌ها، دنیای مدرن در جاهایی شما را به اسارت می‌گیرد. درست است که ارتباط با دیگران آسان‌تر شده، اما موجب وابستگی شدید به دستگاه‌های الکترونیکی هم می‌شوند، دوست دارید هر دقیقه از روز آنها را چک کنید که آیا از کسی خبری وجود دارد؟ و اینگونه زمان زیادی از شما تلف می‌شود. وقت گذاشتن برای خودتان گاهی به معنای لذت بردن از تنهایی کامل یا پیاده‌روی است. برای موفقیت در کارها باید وقت خود را بگونه‌ای مدیریت کنید که در اوقات فراغت و استراحت ذهنی، درگیر فضاهای مجازی و تکنولوژی نشوید.

توصیه‌هایی برای حل مشکل کمبود وقت | وقت گذاشتن برای خود

اگر مشکلتان این است که نمی‌توانید بین مشغله‌های زندگی برای خودتان وقتی پیدا کنید، توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید.

در شروع هر روز برای خودتان وقتی در نظر بگیرید

نقش وقت گذاشتن برای خود را در کاهش استرس و فشارهای زندگی گفتیم. پس حتماً یک وقتی در روز برای خودتان بگذارید. مثلا سعی کنید یک ساعت زودتر از هر روز از خواب بیدار شوید و آن را به خود اختصاص دهید. یا روزانه یک ساعت برای خودتان کنار بگذارید. حتی نیم ساعت هم توانستید، اشکالی ندارد، باز هم برای شروع عالیست. این نیم ساعت روزانه هر روز به شما قدرت می‌دهد. شما در این یک یا نیم ساعت قادرید خودتان را نیرومندتر برای بقیه ساعات روز آماده نمایید. در این یک ساعت، هر کاری که بکنید، ورزش، پیاده‌روی، حرکات کششی، مدیتیشن یا دویدن، بستگی به علاقه خودتان دارد. یا کار دیگری که خودتان علاقه دارید بیابید و امتحانش کنید. کارهای متفاوت را آنقدر امتحان کنید که از بینشان فعالیتی پیدا کنید که بیشترین لذت و نفع را از آن ببرید.

تنظیم یک برنامه منظم

برنامه داشتن به این معنی نیست که هر روز سر ساعت مشخصی بیدار شوید و در یک ساعت مشخص هم بخوابید؛ بلکه منظور این است که یک سبک زندگی مشخصی برای خودتان انتخاب کنید. شما در زندگی‌ که هیچ ساختار مشخصی ندارد، سردرگم می‌شوید و وقتتان در روز تلف می‌شود و با این اتلاف وقت، دچار استرس و اضطراب خواهید شد. اگر تلاش کنید و یک برنامه متعادل برای روزهایتان بچینید و آن را حفظ کنید، می‌بینید که زندگی راحت‌تر می‌شود و وقت، سلامت و آرامش بیشتری بدست می‌آورید.

گاهی کارهایتان را به دیگران واگذار کنید | وقت گذاشتن برای خود

اگر واقعا نمی‌توانید در بین کارهایتان وقت خاصی برای خود بگذارید، ببینید کدام یک از کارها را می‌شود به دیگری واگذار کرد؟ سعی نکنید همیشه همه کارها را شخصا انجام دهید. کارهای شما تمام قسمت‌های زندگی‌تان را متاثر می‌کند. گاهی از اعضای خانواده‌ برای انجام قسمتی از کارهای خانه کمک بگیرید. گاهی اوقات آنلاین خرید کنید و درب خانه تحویل بگیرید تا اینکه وقت و انرژی صرف کنید و به محل فروشگاه بروید. رفتن به مغازه و ایستادن در صف، هم وقت زیای از شما می‌گیرد. این موارد نوعی واگذار کردن کارها به دیگران است و در واقع یک نوع مهارت است که نه تنها در خانه بلکه بهتر است در محل کارتان هم اجرا کنید. شاید در ابتدا برایتان راحت نباشد، اما حتما امتحانش کنید تا متوجه شوید چقدر زندگی شخصی، کاری و سلامتتان بهبود پیدا می‌کند و چقدر وقتتان آزاد می‌شود.

بررسی فهرست کارهای روزانه برای کنترل وقت

برنامه روزانه‌تان را نگاه کنید و ببینید بیشترین وقتتان کجا می‌گذرد؟ آیا می‌توانید با صرف وقت کمتری انجامش دهید و کمی از وقتتان را آزاد کنید؟ یا کاری که وقت کمتری از شما می‌گیرد و چندان مهم نیست و شما را از اولویت‌هایتان عقب می‌اندازند؛ حتی با پرداخت پول بسپارید که دیگران انجامش دهند.

رسانه‌های وقت‌گیر را مدیریت کنید

چقدر در روز را در تلگرام، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب می‌گذرانید؟ آیا زیاد پای گوگل می‌نشینید و به جستجوی اینترنت می‌پردازید؟ توانایی خاموش کردن گوشی‌تان را یک ساعت در روز دارید؟ ایمیل‌تان را کمتر چک کنید؟ گاهی تلویزیون را خاموش کنید؟ خلاصه هر کاری باشد پیدا کنید و برنامه متعادل و مناسب برای خودتان درست کنید. اگر در استفاده از این شبکه‌ها متعادل نباشید، کنترل وقت و زندگی از دستتان خارج خواهد شد.

وقتی که گذاشتید را غیرقابل انعطاف کنید

بعد از اینکه وقتی برای خود کنار گذاشتید، آن یک یا نیم ساعت را در تقویم خود بنویسید و جزء کارهای غیرقابل تغییر روزانه حساب کنید. هرگز اجازه تغییر یا گرفتن آن را به کسی ندهید. این زمان را بدون هیچ‌گونه حواس‌پرتی به خواندن کتاب، مدیتیشن یا فقط قدم زدن در هوای آزاد و … اختصاص دهید.

روی اولویت‌هایتان تمرکز کنید | وقت گذاشتن برای خود

هر کسی برخی اهداف و آرزوهایی در زندگی دارد که فکر می کند هرگز فرصت ندارد روی آنها کار کند. روزانه با گذاشتن وقتی برای خود بهتر می‌توانید روی آن اولویت‌ها تمرکز کنید و آنها را رشد دهید. می‌توانید روزتان را با آن هدفی که در سر دارید آغاز کنید و بگوید باید انجامش دهم؛ اینگونه در برابر میل به تسلیم شدن برای اولویت‌های دیگران مقاومت بهتری دارید و بهره‌وری کار بهتر می‌شود.

کلام آخر | وقت گذاشتن برای خود

طبق مطالبی که گفتیم به هیچ عنوان از وقت گذاشتن برای خود در طول روز غافل نشوید اجازه دهید ذهنتان گاهی آزاد باشد و از چیزها و اتفاقات اطراف لذت ببرد. ذهن آزاد دیدگاه‌های جدیدی هم در زندگی کشف خواهد کرد و بازتر می‌شود. با انجام کارهای مورد علاقه در وقت آزاد، تمرکزتان روی اولویت‌های زندگی بهتر می‌شود و در نتیجه پیشرفت و بهره‌وری خود از زمان را خواهید دید.

برای دریافت مشاوره در زمینه موانع خوب گوش دادن در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: وقت گذاشتن برای خود

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

کمک به همسر معتاد بزرگترین لطفی است که به خود و اعضای خانواده می‌کنید.

اعتیاد رفتار بیمارگون ناپسندی است که زندگی فرد و اطرافیان را تحت تاثیرات منفی قرار می‌دهد. زندگی که قبلا سرشار از عشق، محبت، ابراز علاقه و خوشبختی بود، حالا چیزی جزء خشونت، تنش، بی توجهی و زندگی خاکستری نیست. اما خانم هایی که زندگی خود را دوست دارند به دنبال راهکار برای ترک همسر معتاد خود هستند. روانشناس و مشاوره اعتیاد به همسران افراد معتاد راهکارهایی برای ترک و کمک ارائه می‌دهد. پس حتما برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: کمک به همسر معتاد

کمک به همسر معتاد

امروزه اعتیاد معضلی است که در اکثر خانواده ها قابل رویت است. وقتی که اعتیاد بر سر زندگی سایه می‌افکند، همسرتان تبدیل به کسی خواهد شد که شما او را نمی‌شناسید. زندگی که با عشق آغاز کرده بوده اید تبدیل به زندگی سخت و پر تنشی شده است که هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردید. همسری که تا به حال پشتیبان و حامی شما بوده، اکنون جز مواد مخدر درگیری فکری ندارد. همسری که با مهربانی و صبوری با شما برخورد می‌کرده، حال با خشونت و تنش حرف هایش را می‌زند.

اعتیاد سلامت تمامی اعضای خانواده را به خطر می‌اندازد و اثرات مخربی بر جای خواهد گذاشت. اگر همسری مهربان و دلسوز هستید به عشق خود کمک کنید. شاید با برخوردهایی که در زمان اعتیاد به شما شده است به مرور تنفر و عصبانیت جایگزین مهر و محبت شده باشد. اما به روزهای خوش زندگی بی‌اندیشید و برای بدست آوردن روزگار خوشی که با همسرتان داشته‌اید تلاش کنید. اعتیاد نیز نوعی بیماری است که افراد با عدم آگاهی به آن دچار می‌شوند. با کمک به همسرتان از شر این بیماری پر خطر و آسیب زا خلاص شوید.

اعتیاد چه تاثیری بر خانواده می‌گذارد؟

اعتیاد بر تمامی اعضای خانواده و بر کانون خانه و خانواده اثر می‌گذارد. بعضی از این اثرات منفی که بر اعضای خانواده وارد می‌شود به شرح زیر است.

  • استرس و اضطراب
  • افسردگی
  • احساس گناه
  • مشکلات مالی
  • خشم و سر افکندگی
  • بی ثباتی در قوانین و برنامه ها
  • خطرات جسمی و امنیتی
  • خشونت های خانوادگی
  • احساس تنفر از فرد معتاد
  • عدم حرف شنوی یا جدی‌گرفتن فرد معتاد (از دست‌دادن جایگاه مخصوصا برای پدران)
  • تاثیرات منفی در روند رشد فرزند
  • آسیب های مخرب و منفی بر اعضای خانواده
  • شرمساری اعضای خانواده
  • نگرانی
  • احساس بی ارزش بودن
  • خجالت و شرم

کمک به همسر معتاد | با اعتیاد همسر معتاد خود چگونه رفتار کنیم؟

نوع برخورد هر کدام از شما با بیمار معتاد در روند درمان او تاثیر زیادی دارد. چرخه های معیوب در رابطه زوجین موجب بدترشدن شرایط بیمار و خانواده او می‌شود. پس حتما باید در مورد نحوه برخورد و کمک به همسر معتاد خود اقداماتی بکنید. اگر شما با همسر معتاد زندگی می‌کنید، باید راهکارهای زیر را برای سلامت خانواده در نظر داشته باشید.

۱. اعتیاد را بشناسید

اولین راه برای کمک به همسر معتاد، شناخت کافی از اعتیاد است. اعتیاد چیست؟ شناخت انواع مواد مخدر و عوارض آن. شناخت مواد و عوارضی که همسرتان مصرف می‌کند. همسر شما کسی است که با عشق با او ازدواج کرده اید. اما اکنون گرفتار اعتیاد و مواد مخدری است که احتمالا خودش نیز این وضعیت را دوست ندارد. برای کمک به عشق و همسری که سالها برای زندگی تلاش کرده اید، کسب اطلاعات درباره اعتیاد ضروری است. اعتیاد یک بیماری خانوادگی است که به تمامی اعضای خانواده آسیب می‌رساند. زندگی با افراد معتاد دشواری هایی دارد که هرکسی آن را درک نمی‌کند. برای اینکه راجب اعتیاد اطلاعات کسب کنید لازم است با مشاوره اعتیاد مشورت کنید. برای دریافت خدمات از مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

2. کمک به همسر معتاد | اعتیاد همسر را نادیده نگیرید

اگر فردی در خانواده درگیر اعتیاد باشد بیان آن به دوستان، اطرافیان و بستگان شما را شرمگین خواهد کرد. اعتیاد بیشتر از آنچه که فکر کنید اعضای خانواده را شرمنده و خجالت زده می‌کند. دروغ گفتن به خود و دیگران آسان است اما این نادیده گرفتن و دروغ به دیگران به همسر معتاد شما کمکی نخواهد کرد. بنابراین شجاعانه وقدرتمند با اعتیاد روبرو شوید تا بتوانید به همسر، فرزندان، خود و زندگیتان کمک کنید.

۳. همسرتان را درک کنید

اگر همسر معتادی دارید و قصد کمک به ترک او دارید اولین قدم درک همسرتان است. او را سرزنش نکنید و بگویید که همراه او برای کمک هر زمانی آماده هستید. با دعوا و بحث هرگز نمی‌توانید اعتماد همسرتان را جلب کنید. زمانی که متوجه پشتیبانی و همراهی عشقشان در پروسه ترک مواد شوند راحت تر به پاکی نزدیک می‌شوند.

4. کمک به همسر معتاد | همه چیز و همه کس را فدای همسر معتاد کنید

زمانی که همسرتان اعتیاد داشته باشد تمام اعضای خوانواده افکارشان را وقف اعتیاد فرد معتاد می‌کنند. احساسات و افکارشان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. و در نتیجه عصبانیت، خشونت و تنش غلبه بر احساسات، افکار و سلامت روان اعضای خانواده می‌شود. تمام زندگی اعضای خانواده صرف حرکات و رفتار فرد معتاد می‌شود. با هر حرکت فرد معتاد دچار استرس و اضطراب می‌شوید. اگر کودکی و خردسالی در خانه دارید او را درگیر اعتیاد همسر نکنید. زیرا رشد فرزند دچار اختلال خواهد شد. کودکانی که درگیر پدر/مادر معتاد خود می‌شوند از کودکی دچار افسردگی، اضطراب و ترس خواهد شد.

۵. شرکت در گروه درمانی

افراد زیادی وجود دارند که درگیر اعتیاد و ترک این موضوع هستند. برای کمک به همسر معتاد خود او را در گروه درمانی های ترک اعتیاد همراه کنید تا با مشاهده افرادی که در حال ترک هستند، انگیزه بیشتری بگیرند. پشتیبانی و راهنمایی از این افراد به ترک همسر معتادتان کمک بزرگی خواهد کرد.

6. کمک به همسر معتاد | در رابطه با تحمل خود با همسرتان صحبت کنید

هنگام آغاز ترک به همسر خود بگویید که تا چه حدی تحمل دارید و به او کمک می‌کنید. بگویید که اگر بارها و بارها پس از ترک دوباره به سمت اعتیاد سوق پیدا کند دیگر به او کمک نمی‌کنید و در رابطه به جدایی فکر خواهید کرد. گاهی ترس از دست دادن همسر، فرزندان و زندگی که با زحمت ساخته است به ترک بهتر و دائمی همسرتان کمک خواهد کرد. اما اگر همسرتان قصدی برای ترک اعتیاد ندارد ماندن یا ساختن به انتخاب شما است.

شما تا جایی که توانستید کمک کرده اید اما آرامش خود و فرزندان اولویت است. فرزندان اگر با مادر آرام و سالم زندگی کنند بهتر از زندگی در خانه با پدر و مادر اما پر از خشونت و تنش است.

۷. از روانشناس و مشاور اعتیاد کمک بگیرید

برای کمک به همسر معتاد خود و جلوگیری از آسیب های روانی از مشاور و روانشناس کمک بگیرید. بهترین زمان برای تحت نظر روانشناس بودن وقتی است که شما متوجه اعتیاد همسر خود شده اید. مزایای مشورت از روانشناس و مشاور اعتیاد عبارتند از.

  • جلوگیری از آسیب های روانی
  • کاهش تنش
  • کاهش اضطراب و استرس
  • ارائه راهکارهای برای کمک به همسر
  • تشویق همسر به ترک
  • کمک به رشد فرزندان
  • جلوگیری از آسیب های روحی و جسمانی به فرزندان
  • ارائه خدمات روان درمانی برای ترک
  • کمک به ترمیم مشکلات ایجاد شده

کلام آخر

متاسفانه تا زمانی که خود فرد معتاد علاقه ای به ترک نداشته باشد هیچ کمکی نمی‌توان کرد. اما اگر از شما درخواست کمک کرد، دست او را بگیرید و هدایت کنید. اما همیشه مراقب خودتان باشید تا از آسیب های اعتیاد در امان بمانید. برای کمک به همسر معتاد خود با مشاوران اعتیاد مشورت و راهنمایی بگیرید. متاسفانه بسیاری از معتادان با دیدگاه ها و راهنمایی های اشتباه دچار اعتیاد به متادون شده اند. حتما برای ترک اعتیاد به متادون نیز به متخصصین مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک به همسر معتاد می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۳۶۰ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: کمک به همسر معتاد

  • ذهن نو