مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۵۹ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اولین رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های زوجین جوان است. برای بیشتر افراد، اولین رابطه جنسی تجربه راحتی نیست و ممکن است با احساس ترس، اضطراب، گناه و .. همراه باشد. توجه داشته باشید که اولین رابطه جنسی مسیر زندگی زناشویی شما را مشخص می‌کند و بر روابط آینده شما و حتی رابطه عاطفی‌تان تاثیر می‌گذارد به همین دلیل باید آن را جدی بگیرید. البته داشتن اطلاعات کامل در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند که چگونه بر احساس ترس و استرس ناشی از اولین رابطه جنسی غلبه کنید و تجربه بی‌نظیری از اولین رابطه با همسر خود داشته باشید. در ادامه مقاله به بررسی کامل اولین رابطه جنسی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : ارتباط صحیح با همسر

 

 

منبع : اولین رابطه جنسی

اولین رابطه جنسی

دیدگاه‌های متفاوتی از اولین رابطه جنسی وجود دارد. بعضی افراد آن را تجربه‌ای هیجان‌انگیز و بعضی ترسناک می‌پندارند. درباره اولین سکس، دختران ترس از پارگی پرده بکارت و بارداری دارند و پسران نیز دچار استرس می‌شوند که داشتن حس ترس و استرس مسئله کاملا طبیعی می‌باشد. هر شخصی با توجه به فرهنگ خانواده و جامعه، باور و اعتقادات شخصی، تاثیر دوستان و…. اقدام به برقراری اولین رابطه خود می‌کند. برخی پیش از ازدواج تصمیم به برقراری رابطه می‌کنند که به دلیل بروز ناهنجاری‌های مختلف بهتر است از انجام آن پرهیز کرد.

در واقع گاهی اوقات دختران به خاطر ترس از دست دادن طرف مقابل، تن به رابطه جنسی می‌دهند که این حالت به شدت آسیب زننده است و باید از آن اجتناب کرد چرا که طرف شما تعهدی ندارد و به راحتی می‌تواند ترکتان کند. از طرفی حسی که از برقراری اولین رابطه تجربه می‌کنید، می‌تواند نظر شما را در ارتباط با روابط بعدی تغییر دهد. انتخاب اولین شریک جنسی و وقت مناسب برای اولین رابطه و همچنین آمادگی روحی و جسمی دو طرف بسیار حائز اهمیت است.

از طرف دیگر زمانی که زوجین کم تجربه هستند، ممکن است در زمان نزدیکی اتفاقات غیر منتظره‌ای پیش بیاید، بنابراین مقاربت جنسی در سنی باید انجام شود که دو طرف کاملا بالغ باشند. بیشتر مردم دفعه اول، رابطه جنسی خوبی را تجربه نمی‌کنند و این موضوع به معنای آن نیست که رابطه‌های بعدی برای همیشه خوب نخواهند بود. هر بار که این عمل را انجام می‌دهید به تجربه‌های شما افزوده می ‌شود و و در نتیجه به مرور زمان رابطه‌ای لذت بخشی خواهید داشت. هر چقدر برای شروع رابطه آماده‌تر باشید، احساس بهتری در هر بار خواهدی داشت. برای پیدا کردن آمادگی برای رابطه زناشویی کلیک کنید.

دانستنی های اولین رابطه جنسی

1. افزایش اطلاعات درباره رابطه جنسی سبب می‌شود در شب زفاف یک رابطه با درد کمتر و لذت بخش‌تر را تجربه کنید. برای داشتن رابطه‌ای بدون درد و استرس، بهتر است مقاربت جنسی را زمانی انجام دهید که بدن آرام و بدون اضطراب و خستگی است. بعد از یک مراسم طولانی در اولین شب ازدواج، نزدیکی پیشنهاد نمی‌شود.

2. حتما پیش از شروع رابطه، همسرتان را از نظر روحی آماده کنید. شب زفاف حتما با نوازش و معاشقه طولانی شروع شود و مرد طوری رفتار کند که زن مایل به برقراری رابطه شود نه با زور و عجله فقط برای اینکه شهوت مرد فروکش شود. شما با حالت زور فقط جسم همسرتان را تصرف می‌کنید در حالی که در یک رابطه سالم باید جسم و روح را با هم به دست آورید.

3. کوچک‌ترین خطایی در این شب می‌تواند همسرتان را خسته و محزون کند و تا آخر زندگی مشترکتان تاثیرگذار و غیر قابل جبران خواهد بود. توجه داشته باشید دخول را یک باره انجام ندهید و به آهستگی عمل کنید. همچنین در صورت درد زیاد و سوزش رابطه را پایان دهید. سکوت را حین رابطه رعایت کنید و با صحبت‌های حاشیه‌ای، تمرکز خود و همسرتان را برهم نزنید.

– در شب زفاف خوش بگذرانید و چیزهایی که باعث لذت‌تان می‌شود را به همسرتان بگویید تا به ارضاء شدن یکدیگر کمک کنید. ممکن است مرد در مدت زمان کم ارضاء شود که جای نگرانی نیست و با کمی معاشقه و خوابیدن، مجدد شروع به رابطه کنید.

بیشتر بخوانید : شب زفاف 

چه اقداماتی را پیش از اولین رابطه جنسی باید جدی گرفت؟

1. در برقراری رابطه جنسی، مسئله بهداشت و نظافت شخصی را جدی بگیرید تا از بیماری‌های مقاربتی نظیر ایدز و زگیل های تناسلی و… پیشگیری نمایید. 

2. برای اینکه دچار استرس و نگرانی از بیماری و بارداری نشوید پیش از برقراری رابطه از وسایل ایمنی استفاده نمایید که برای جلوگیری از بارداری و عفونت می‌توانید از کاندوم استفاده کنید.

3. انتخاب مکان امن و زمان مناسب به شما کمک می‌کند که بدون اضطراب رابطه جنسی را برقرار کرده و از آن لذت ببرید.

4. از مصرف غذاهای سنگین و مشروب پرهیز نمایید چرا که غذای سنگین موجب خواب آلودگی شده و مشروب هم سبب مشکل در نعوظ می‌شود.

تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی بعد از اولین رابطه جنسی

در زمان نزدیکی تغییراتی در بدن ایجاد می‌شود نظیر افزایش حساسیت در نوک سینه‌ها، فشار خون، نفس کشیدن عمیق، عرق کردن، لرز و لغزندگی واژن و حتی امکان دارد دهانه واژن به دلیل جریان خون متورم و بزرگ شود. این تغییرات کاملا طبیعی هستند و پاسخ فیزیولوژیک بدن نسبت به رابطه جنسی می‌باشد که بعد از رابطه به حالت قبل برمی‌گردد.

تحریک در بعضی خانم‌ها منجر به افزایش جریان خون در سینه شده و تورم و افزایش حجم به وجود می‌آورد. همچنین در زمان نزدیکی، مغز مواد شیمیایی آزاد می‌کند که این مواد، هورمون اندروفین، دوپامین و اکسی توسین هستند که با نام هورمون عشق شناخته می‌شود. این هورمون‌ها باعث ایجاد حس اعتماد قوی در شریک جنسی و سبب حس رضایت و شادمانی می‌گردند.

احساس درد زنان در اولین رابطه جنسی

پرده بکارت عضله‌ای ماهیچه‌ای است که نسبت به عضلات دیگر از رشته‌های عصبی خیلی کمی برخوردار می‌باشد. در واقع به علت کشش و باز شدن دیواره واژن و ایجاد زخمی سطحی در داخل آن درد را احساس می‌کنید. در اولین رابطه اگر آرامش روحی و جسمی داشته باشید، پاره شدن پرده بکارت با درد مختصر و خونریزی کمی همراه خواهد بود. خونریزی پس از پارگی پرده بکارت معمولا کم است که البته در هر خانمی با توجه به جثه و سن متفاوت می‌باشد.

برخی زنان هم متوجه درد نمی‌شوند مگر در صورتی که ترشحات واژن کم باشد. استرس زیاد و عدم ترشحات کافی در واژن، سبب خشکی آن می‌شود از علل درد بیشتر در زمان اولین رابطه جنسی است. هر چقدر معاشقه بیشتری داشته باشید لغزندگی واژن بیشتر و در نتیجه رابطه بهتر خواهد بود. اگر هم در حین روابط جنسی بعدی خود احساس درد داشتید بهتر است به متخصص مراجعه نمایید و علت آن را بیابید.

اگر خانمی در حین نزدیکی، درد زیادی در قسمت لگن و شکم داشت باید به متخصص رجوع کند و اگر مردی در زمان رابطه جنسی دچار درد مقاربتی شد به دلایلی نظیر اختلال در بافت روی آلت مردانه، بیمارهای مقاربتی و… مروبط است که باید به متخصص اورولوژیست مراجعه نماید. همچنین زنان و مردانی که در زمان نزدیکی به علل هیجانی یا عاطفی دچار درد می‌شوند باید با مراجعه به روانشناس، مشاور یا سکس تراپیست این مشکل را درمان کنند.

علت عدم خونریزی برخی زنان در اولین رابطه جنسی چیست؟

در ابتدای واژن، پرده بکارت وجود دارد و این پرده انواع گوناگونی داشته و معمولا در اولین یا دومین نزدیکی پاره می‌شود. یکی از انواع پرده، حلقوی است و خانم‌هایی که این نوع پرده را دارند در اولین نزدیکی خود خونریزی نخواهند داشت و همینطور به دلیل بافت ضخیم پرده ممکن است تا مدت‌ها درد مقاربت داشته باشند.

بهتر است پیش از اولین رابطه زناشویی، نه به خاطر اخذ گواهی سلامت بلکه به دلیل اطلاع از نوع پرده بکارت خود، به متخصص زنان مراجعه نمایید و درخواست توضیح در مورد آن را بدهید چرا که در مواردی کمیاب دیده شده که به دلیل ضخیم بودن پرده بکارت نیاز به عمل جراحی بوده است.

چگونه استرس خود از اولین رابطه جنسی را کاهش دهیم؟

انتخاب یک مکان امن و مناسب که در آن راحت هستید، کمک می‌کند تا استرس‌تان کمتر شود. اگر در شرایط و مکان ناراحت باشید، نمی‌توانید تمرکز کنید و در نتیجه به استرس‌تان افزوده می‌شود و از رابطه خود لذت نمی‌برید. در واقع استرس قبل از آمیزش جنسی امری طبیعی می‌باشد که با انجام معاشقه طولانی مدت برطرف می‌شود.

در آغوش گرفتن، بوسیدن و لمس بدن طرف مقابلتان، منجر به احساس راحتی بین شما می‌شود و بهتر می‌توانید ارتباط برقرار نمایید. سعی کنید آرامش خودتان را حفظ نموده و عجله نکنید. اگر در حین نزدیکی مدام فکر کنید الان چه کاری انجام دهید و بعدش چه کاری دچار استرس می‌شوید و نمی‌توانید از رابطه خود لذت ببرید. بگذارید همه چیز خود به خود و طبیعی پیش رود.

بیشتر بخوانید : آموزش سکس 

راهکارهایی برای کمتر شدن درد زنان در اولین آمیزش جنسی 

1. برخی زنان از پاره شدن پرده بکارت خود ترس و استرس دارند تا جایی که رابطه زناشویی‌شان را مدام به تاخیر می‌اندازند. باید بدانید که اندکی حس درد امری طبیعی است و اگر وقت کافی صرف پیش نوازی کنید و ترشحات واژن کافی باشد و همچنین عمل دخول به آهستگی و با صبر و حوصله توسط مردان انجام شود، در حین دخول درد کمتری احساس می‌کنید.

2. آرامش خود را حفظ نمایید و بر استرس‌تان غلبه کنید. حس ترس باعث منقبض شدن ماهیچه‌ها و کافی نبودن میزان ترشح روان کننده در واژن شده و در نتیجه حس درد بیشتری در زمان نزدیکی خواهید داشت و عمل دخول برایتان دردناک می‌شود.

3. برخی اوقات با 1 یا 2 مرتبه سکس ممکن است پرده بکارت پاره نشود و با هر بار نزدیکی بخشی از آن پاره می‌شود و کمی هم خونریزی دارد که جای نگرانی نیست. توجه کنید که خونریزی و درد نداشتن در برخی از خانم‌ها غیرطبیعی نیست و این موضوع به معنای باکره نبودن آن‌ها نمی‌باشد.

4. بهتر است برای کاهش درد، ژل لوبریکانت را تهیه نمایید. برخی زنان به علت ترس و استرس، ترشحات واژنی کمی دارند که این موضوع سبب احساس درد زیادی در نزدیکی می‌شود. بنابراین استفاده از این ژل می‌تواند به عمل دخول و نزدیکی شما کمک بسیاری کند. ضمن اینکه مانع پاره شدن کاندوم هم می‌شود.

راه‌های پیشگیری از بارداری در نخستین رابطه جنسی

 در اولین رابطه جنسی، با داشتن پرده بکارت و بدون دخول هم ممکن است بارداری شکل بگیرد. در واقع اگر مایع منی بر روی واژن یا داخل آن ریخته شود ممکن است سبب بارداری شود. بنابراین اگر مایع اسپرم بر روی پرده بکارت ریخته شود، می‌تواند با گذشت از سوراخ پرده و با حرکت به طرف تخمک‌ها موجب بارداری شود که این بارداری جز موارد نادر محسوب می‌شود. به همین منظور برای پیشگیری از بارداری و همچنین عفونت‌های مختلف، از قرص‌های هورمونی یا کاندوم استفاده نمایید. با کمک گرفتن از مشاوره جنسی می‌توانید بهترین راه‌های پیشگیری از بارداری را انتخاب نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل زناشویی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

علت حس گناه بعد از برقراری اولین رابطه جنسی چیست؟

عده‌ای به دلیل از دست دادن بکارت خود احساس گناه می‌کنند در صورتی که این جریان کاملا طبیعی است و به جای این حس، باید از ورود به مرحله بالغ شدن خود خوشحال باشید و هرگز از داشتن رابطه جنسی به همسر خود خجالت نکشید.

در چه صورتی بعد از اولین رابطه جنسی باید به متخصص رجوع کرد؟

اگر بعد از رابطه درد شدیدی داشتید حتما به متخصص مراجعه نمایید. داشتن خونریزی کم تا 3 روز طبیعی است و جای نگرانی نیست اما در صورت بیشتر شدن باید به متخصص مراجعه نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

منبع : اولین رابطه جنسی

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

علائم خماری

علائم خماری یکی از مسائل چالش برانگیز برای مصرف کنندگانی است که تمایل به ترک مواد اعتیاد آور را دارند. در واقع این اشخاص به خاطر عدم مصرف موادی که به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند، دچار خماری می‌شوند که شدت و نوع بروز آن نیز به مواد مخدر مصرفی بستگی دارد. درد و مشکلات ناشی از خماری یکی از مهم‌ترین موانع برای ترک اعتیاد است به این صورت که افراد با وجود تمایل بسیار زیاد برای ترک کردن، به دلیل ترس از خماری، از این کار خودداری کرده و روز به روز بیشتر در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند. در حالی که با آگاهی از خماری و حالات آن و کمک گرفتن از یک متخصص می‌توانید درد ناشی از خماری را کاهش داده و با موفقیت ترک کنید. 

 

منبع : علائم خماری

خماری چیست؟

فرد مصرف کننده پس از قطع مواد اعتیاد آوری که سال‌ها آن را مصرف کرده دچار حالت خماری شده و با دردهای روحی و جسمی مواجه می‌شود. برای نمونه، مواد سنتی مانند تریاک حالت خماری‌اش بیشتر با دردهای جسمانی همراه است و در مقابل، مواد صنعتی نظیر شیشه که حاوی مواد شیمیایی هستند و گل که مانند شیشه توهم زا می‌باشد، بیشتر روان فرد را درگیر می‌کند.

 

علائم خماری چیست ؟

حالتی که خماری بر روی جسم افراد می‌گذارد با علائمی نظیر عرق کردن بیش از حد، آسیب‌های پوستی، اسهال و استفراغ، حس تهوع، یبوست، لرزیدن بدن و درد در مفاصل بروز پیدا می‌کند. حالت روحی هم که به واسطه ترک یا کاهش مواد به وجود می‌آید با نشانه‌هایی مانند تغییر در اشتها و خواب فرد، استرس و افسردگی همراه است که البته این نشانه‌ها همانطور که گفته شد بیشتر به نوع موادی که فرد مصرف می‌کند بستگی دارد ولی معمولا در بیشتر آن‌ها دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در خانه 

 

علائم خماری در تریاک 

خماری که به علت عدم مصرف تریاک در بدن مصرف کننده بروز می کند با حالاتی مانند آبریزش بینی، لرز و تعرق، تهوع و استفراغ، خارش، بدن درد و یبوست یا اسهال همراه است. از نظر روحی هم فرد با افت وضعیت روحی مواجه می‌شود به طوری که با کوچک‌ترین حرفی ناراحت شده و تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان به علائمی نظیر پریشانی، کسل بودن، افسردگی و کاهش توانایی تعامل با دیگران اشاره کرد.

 

علائم خماری در گل یا ماری جوانا

از آنجایی که گل یک ماده توهم زاست در حالت خماری احساس کلافگی و اعصاب خوردی به همراه دارد و معمولا از دردهای جسمانی خبری نیست و تنها کم شدن اشتها را به همراه دارد به همین خاطر به مصرف کنندگان گل پیشنهاد می‌شود حتما با مشاور و روانشناس صحبت کنند تا ترک سریع‌تر و آسان‌تری داشته باشد. مشاور با صحبت‌هایش علائمی مانند افسردگی آشفتگی و حساسیت او را به حداقل می‌رساند.

 

علائم خماری در شیشه

شیشه از تریاک و گل خطرناک تر است که دلیل آن صنعتی بودن این ماده می‌باشد. حالت خماری این ماده نیز بیشتر با نشانه‌های روانی بروز پیدا می‌کند و از نظر جسمانی تنها به مدت یک هفته و حتی کمتر، تمایل به خواب زیاد اتفاق می‌افتد. از نظر روحی و روانی نیز حالاتی مانند عصبانیت، افسردگی، توهم، افزایش اشتها، خستگی و سردرگمی پیش بروز می‌یابد.

 

چطور درد و علائم خماری را کاهش دهیم؟

درد خماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و طبیعتا هر چقدر اعتیاد سنگین‌تر باشد ترک هم سخت‌تر خواهد شد اما کاری غیرممکن نیست. راهکار کاهش درد هنگام خماری این است که خودتان را از لحاظ روحی و جسمی برای حالت خماری آماده کنید و اراده خود را با کمک روانشناس تقویت نمایید.

افراد در موقعیت حساس احتیاج دارند با فردی که با او راحت هستند، صحبت کنند و همچنین آن فرد بتواند به آن‌ها راهکارهایی ارائه دهد تا مشکل خود را برطرف سازند. قطعا روانشناس بیشترین کمک را به مصرف کننده در جهت کاهش درد خماری و تسریع ترک اعتیادش می‌کند چرا که بعد روانی ترک اعتیاد بسیار سنگین بوده و با کمک مشاور و حضور در کلینیک‌های مطمئن است که نتیجه بهتری حاصل می‌شود. برای شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

 برای دریافت مشاوره در زمینه خماری و حالات آن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای درد خماری چکار باید کرد؟

باید تمام پتانسیل لازم از جمله رژیم غذایی درست و صحبت با روانشناس متخصص را به کار گرفت تا بهتر درد روحی و حتی جسمی را کنترل کرد. با دریافت مشاوره ترک اعتیاد از جدیدترین و بهترین روش های مقابله استفاده کنید.

آیا درد خماری دائمی است؟

خیر این درد مقطعی بوده و بسته به شرایط فرد مصرف کننده پس از یک دوره کوتاه، کامل از بین می‌رود. 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

منبع : علائم خماری

 

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب دستشویی زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

 

منبع : تعبیر خواب دستشویی

تعبیر خواب دستشویی از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از دستشویی در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد، ولی در حالت کلی معبران باستانی همگی بر این باور هستند که دیدن توالت در خواب به معنای میل فرد بیننده خواب به ثروت و مال اندوزی است.

دیدن خواب دستشویی در خواب، در تعابیر دیگری می‌تواند به رسیدن سود و یا پول زیادی به فرد بیننده خواب نیز اشاره داشته باشد. در ادامه تعبیر دستشویی را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم:

معنی خواب دستشویی از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین می‌گوید: اگر کسی در خواب ببیند که در حال ساختن یک دستشویی و توالت است؛ به این معنی است که او در دنیای واقعی تمایل به جمع آوری مال و ثروت دارد. این شخص مایل نیست چیزی از مال و اموالش، به فرد دیگری برسد.

از نظر محمد بن سیرین، دیدن خواب دستشویی می‌تواند به یک زن جادوگر و حرام خوار نیز اشاره داشته باشد. ادرار و مدفوع کردن در دستشویی نیز از نظر این معبر باستانی به معنای مال اندوزی است.

اگر فردی در خواب ببیند که در چاه دستشویی افتاده است، به این معنی است که مال و ثروت او خرج خواهد شد. در صورتی که فرد پس از افتادن در چاه توالت، دست و پایش نیز بشکند به این معنی است که او در سختی و گرفتاری خواهد افتاد.

معنی خواب‌دستشویی از نظر امام جعفر صادق (ع)

امام جعفر صادق (ع) می‌فرماید، دیدن خواب دستشویی می‌تواند دارای پنج تعبیر متفاوت باشد. این پنج تعبیر به شرح موارد زیر است:

  • مال حرام
  • عیش و زندگی دنیا
  • خزینه (خزانه و انبار)
  • شروع در حرام
  • زن خادمه و حرام خوار

تعبیر خواب توالت از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب دستشویی ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب دستشویی به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است، دستشویی در خواب می‌تواند نمادی از آزاد سازی احساسات باشد.

در واقع فردی که خواب دستشویی می‌بیند، نیاز دارد از دست برخی موارد بی استفاده و بی ارزش رها و آزاد شود. البته ناگفته نماند که دیدن خواب دستشویی گاهی نیز به دلیل مثانه پر فرد بیننده خواب است. در واقع خواب در تلاش است فرد را بیدار کند تا او به دستشویی برود.

پیدا نکردن دستشویی در خواب

یونگ می‌گوید اگر فردی در خواب ببیند که نمی‌تواند دستشویی را پیدا کند، به این معنی است که فرد در زندگی واقعی اش توانایی رها و آزاد کردن احساساتش را ندارد.

تعبیر خواب دستشویی عمومی

دیدن خواب دستشویی عمومی که هیچ در و دیواری ندارد، به این معنا است که فرد در زندگی واقعی برای خود هیچ گونه حریم خصوصی ندارد. اینگونه افراد معمولا خواسته‌ها و تمایلات دیگران را بر خواسته‌ها و تمایلات خود ارجح تر می‌دانند.

تعبیر خواب کاسه توالت

یونگ معتقد است که دیدن خواب کاسه توالت به ثروت و اندوخته‌های فرد بیننده خواب اشاره دارد.  به عنوان مثال اگر فرد در خواب ببیند که کاسه توالت خراب است، به این معنی است که او در زندگی واقعی توانایی نگهداری از ثروتش را ندارد.

معنی خواب‌دستشویی گرفته

دیدن خواب توالت گرفته، به این معنی است که فرد بیننده خواب کنترلی بر روی احساساتش ندارد و نیار دارد که احساسات خود را آزاد و رها کند.

خواب استفاده از دستمال توالت

یونگ می گوید اگر فردی در خواب ببیند که برای رفتن به دستشویی از دستمال توالت استفاده می‌کند، به این معنی است که او تمایل دارد احساساتش را آشکارا بیان کند.

تعبیر خواب دستشویی بدون دستمال کاغذی

اگر فردی در خواب در دستشویی باشد که در آن دستمال توالت وجود ندارد، به این معنی است او آمادگی رویارویی با عواقب مشکلات خود را در زندگی ندارد.

معنی خواب تمیز کردن دستشویی

تعبیر خواب تمیز کردن توالت، پاک کردن احساسات و زخم‌های گذشته است. در واقع فرد آمادگی رویارویی با تمام مشکلات و پشت سر گذاشتن آن‌ها را دارد.

جستجو برای پیدا کردن دستشویی

اگر فردی در خواب ببیند که در حال جستجو برای پیدا کردن توالت و دستشویی است، به این معنی است که او در واقعیت نیاز دارد تا به دستشویی برود.

در تعبیری دیگر جستجو دستشویی و پیدا نکردن آن به این معنی است که فرد در آزاد کردن احساسات خود دچار مشکل است.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

منبع : تعبیر خواب دستشویی

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تقسیم وظایف در خانواده از آن دسته موضوعاتی است که نظرات مختلفی راجع به آن وجود دارد. بسیاری از ما تصور می‌کنیم که وظایف خانه تنها بر عهده زنان هست. تأمین مالی خانواده هم وظیفه مرد است. اما امروزه با توجه به اینکه بسیاری از خانم‌ها هم در خارج از خانه کار می‌کنند این دیدگاه در حال از بین رفتن است. واقعیت این است که خانه و خانواده متعلق به همه اعضای آن است. پس تمام اعضا باید در کارهای خانه بهم کمک کنند. این رویه رابطه بین اعضا را هم بهتر می‌کند و شما به داشتن یک خانواده موفق نزدیک‌تر می‌شوید. به همین خاطر شاید لازم باشد شما هم به این مسائل فکر کنید و برای آن برنامه مشخصی داشته باشید. در ادامه بعضی از نکات مهم راجع به تقسیم وظایف در خانه را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : خانواده سالم

 

 

منبع : تقسیم وظایف در خانواده

اهمیت تقسیم وظایف در خانواده

افزایش محبت و همدلی

وقتی تمام اعضای خانواده مسئولیتی برای انجام دادن داشته باشند یعنی همه اعضا در حال کمک کردن به یکدیگر هستند. این کار باعث می‌شود تا احساس محبت و همدلی بین اعضا بیشتر شود. در حقیقت وقتی هرکدام از اعضای خانواده احساس کند باید به دیگران کمک کند این روحیه در او تقویت می‌شود که خود را جای دیگران بگذارد و متوجه زحمات آن‌ها باشد. به‌علاوه اعضای خانواده و به‌خصوص فرزندان با مفهوم کمک کردن به یکدیگر آشنا می‌شوند و این تأثیر بسیاری در رشد آن‌ها خواهد داشت.

احساس محبت و دوست داشته شدن

اگر همه کارها بر عهده یک نفر باشد دیر یا زود این یک نفر احساس خستگی و ناراحتی می‌کند. گاهی اوقات فشار کارهای خانه به‌خصوص برای خانم‌ها آن‌قدر زیاد می‌شود که دیگر هیچ زمانی برای خودشان نخواهند داشت. این شرایط باعث می‌شود به‌تدریج خانم‌ها درگیر افسردگی و سایر مشکلات روحی شوند.

همین شرایط برای مردی که به‌تنهایی می‌بایست تأمین مخارج یک خانواده را بر عهده داشته باشد هم اتفاق می‌افتد. به همین خاطر بهترین راه این است که همه اعضا تا جایی که می‌توانند با یکدیگر در کارها مشارکت کنند. از این طریق مادر یا پدر خانواده هم احساس می‌کند که برای بقیه اعضا مهم است؛ و این می‌تواند تأثیر بسیاری روی سلامت روان تمام اعضای خانواده داشته باشد.

مسئولیت‌پذیری برای فرزندان

وقتی کارهای خانه بین تمام اعضا تقسیم می‌شود فرزندان شما هم یاد می‌گیرند وظایفی دارند که باید آن‌ها را انجام دهند. آن‌ها دیر یا زود متوجه می‌شوند که اگر وظایف خود را کامل و به‌درستی انجام ندهند برای سایر اعضای خانواده هم مشکل پیش می‌آید. درنتیجه انجام دادن به‌موقع کارها یا احساس مسئولیت کردن راجع به زندگی و خانواده را جدی خواهند گرفت. برای آشنایی با ویژگی های خانواده موفق کلیک کنید.

مهارت‌آموزی

وقتی کارهای خانه بین تمام اعضا تقسیم می‌شود فرصتی برای آن‌ها ایجاد می‌شود که مهارت‌های مختلفی را یاد بگیرند. برای مثال فرض کنید یک روز خرید کردن برای خانه یا آشپزی به فرزندان سپرده شود. آن‌ها از این طریق مهارت‌های جدیدی را یاد می‌گیرند که می‌تواند در زندگی آینده آن‌ها بسیار کمک‌کننده باشد. پس می‌توان گفت تقسیم وظایف در خانواده موضوعی نیست که فقط به درد اینجا و اکنون بخورد بلکه این کار جنبه‌های تربیتی بسیاری هم دارد که می‌توانید با کمک گرفتن از آن‌ها بسیاری از مسائل را به فرزندتان آموزش دهید.

راهکارهایی برای تقسیم وظایف در خانواده

با یکدیگر صحبت کنید

بهتر است در اولین قدم یک جلسه خانوادگی تشکیل بدهید. راجع به اهمیت تقسیم‌کار و همین‌طور دلایلی که برای آن دارید با همه صحبت کنید و آن‌ها را به‌خوبی برای این کار توجیه کنید. به خاطر داشته باشید که اگر اعضای خانواده برای این برنامه قانع نشوند شما به‌راحتی نمی‌توانید آن را اجرا کنید. سپس هرکس با توجه به زمان‌های خالی و مهارت‌هایی که دارد بخشی از کارهای خانواده را بر عهده بگیرد.

تقسیم وظایف به صورت شفاف و مشخص در خانواده

پس‌ازاینکه صحبت‌هایتان تمام شد و مشخص کردید که هر بخش از کار را چه کسی باید انجام دهد این وظایف را کاملاً شفاف کنید یا حتی این موضوع را روی یک کاغذ بنویسید. برای مثال مشخص کنید که خرید نان برای یک‌بار در هفته و در روز شنبه به عهده پسر خانواده است. وقتی شما وظایف را به‌درستی مشخص نمی‌کنید احتمال دارد بعضی از اعضا متوجه مسئولیت خود نشوند یا آن را فراموش کنند. اما هرچقدر بتوانید وظایف را با دقت و صراحت بیشتری مشخص کنید احتمال انجام نشدن آن‌ها کمتر می‌شود.

هرگز کارها را به‌جای هم انجام ندهید

گاهی اوقات والدین به دلایل مختلف وظایف یکدیگر یا فرزندانشان را بر عهده می‌گیرند. یادتان باشد این یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌هایی است که ازنظر تربیتی می‌توانید به خانواده و به‌خصوص فرزندان وارد کنید. اگر آن‌ها احساس کنند کسی هست که کارها را به‌جایشان انجام می‌دهد دیگر تلاشی برای تغییر شرایط نمی‌کنند. به همین خاطر بهترین کار این است که به آن‌ها فرصت بدهید کارها را خودشان انجام بدهند. اگر احساس می‌کنید کسی کاری را قبول کرده که در آن مهارت ندارد بهتر است با آرامش به او کمک کنید و مهارت‌های لازم را به او آموزش بدهید. اما هرگز کاری را به‌جای کسی انجام ندهید.

برای تقسیم وظایف در خانواده برنامه‌هایتان را ارزیابی کنید

مدتی که از شروع این برنامه جدید در خانواده گذشت دوباره جلسه‌ای در کنار هم ترتیب بدهید و جریان کارها را بررسی کنید. آیا همه‌چیز آن‌طور که باید پیش رفته است؟ اگر احساس می‌کنید بخش‌هایی از برنامه شما دچار مشکل بوده است می‌توانید برای برطرف کردن آن برنامه‌های جدیدی در نظر بگیرید.

از یک مشاور کمک بگیرید

اگر احساس می‌کنید فرزندان یا همسر شما مسئولیت‌پذیر نیستند و همیشه توقع دارند شما همه کارها را انجام بدهید بهتر است از تقسیم وظایف در کارها استفاده کنید. بااین‌حال گاهی اوقات شدت مشکل به‌اندازه‌ای است که شما نمی‌توانید اعضای خانه را برای همکاری کنار هم جمع کنید. در این شرایط بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین می‌توانند با برگزاری جلسات خانوادگی و بررسی ویژگی‌های شخصیتی هریک از اعضا بهترین راهکار برای تعامل با آن‌ها را به شما آموزش دهند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

آیا انجام کارهای خانه وظیفه زن است؟

واقعیت این است که خانه و خانواده متعلق به تمام اعضا است و همه باید برای پیشرفت خانواده خود تلاش کنند.

تقسیم وظایف در خانواده چه مزایایی دارد؟

این کار باعث تقویت روحیه کار تیمی، احساس همدلی و همراهی و همین‌طور مسئولیت‌پذیری و مهارت‌آموزی اعضا می‌شود.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

منبع : تقسیم وظایف در خانواده

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

هفته بیستم زمانی است که مادر وارد نیمه دوم بارداری شده است و جنین به سرعت در حال رشد و تکامل می‌باشد. به طور روزانه وزن جنین با افزایش همراه است و از نظر ساختاری و ظاهری هرچه بیشتر شبیه به یک نوزاد می‌شود. در این هفته تغییرات ظاهری مادر نیز به وضوح نشان دهنده باردار بودنش است. در سه ماهه دوم بارداری، خصوصا هفته بیستم مادران معمولاً سرشار از انرژی هستند و مشکلات زیادی را تجربه نمی‌کنند. با این حال برخی از مادران ممکن است عوارض و مشکلات ناخوشایندی از جمله یبوست، درد کمر، گرفتگی عضلات پا، انقباضات رحم و سوزش معده داشته باشند. آشنایی با این تغییرات و راهکارهای مدیریت کردن آن می‌تواند برای افزایش سلامت مادر و جنین حائز اهمیت باشد که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

 

منبع : هفته بیستم بارداری

وضعیت جنین در هفته بیستم بارداری

در هفته بیستم بارداری جنین افزایش وزن قابل توجهی نسبت به هفته گذشته پیدا می‌کند. اکنون قدش به حدود 26 سانتی‌متر و وزنش حدود 300 گرم رسیده است. رشد موهای سر و بدن و وجود ورنیکس برای محافظت از پوست و جنین همچنان در این هفته ادامه پیدا می‌کند. اگر نوزاد در زمان مقرر به دنیا بیاید لایه ورنیکس به طور خود به خود از بین می‌رود با این حال نوزادانی که زودتر از موعد مقرر به دنیا می‌آیند مقداری از لایه ورنیکس بر روی پوستشان باقی می‌ماند. به دلیل رشد اندام‌های تناسلی جنین، بسیاری از والدین تا هفته بیستم بارداری متوجه جنسیت فرزند خود می‌شوند با این حال اگر هنوز جنسیت فرزندتان دقیقا مشخص نیست می‌توانید حدودا یک یا دو هفته بعدی سونوگرافی مجدد انجام دهید. علاوه بر این رشد دندان‌های شیری و اصلی کودک در زیر لثه در این هفته شروع می‌شود.

وضعیت مادر در هفته بیستم بارداری

در طی این هفته وزن مادر همانند وزن جنین رو به افزایش است و این بزرگ‌تر شدن جنین امری خوشایند محسوب می‌شود. انرژی و سرزندگی مادر در این هفته بیشتر می‌شود و همچنان میل برای برقراری رابطه جنسی وجود دارد. مادرانی که تا این هفته متوجه تکان خوردن جنین خود نشده بودند در این هفته باید برای اولین بار این تکان خوردن را احساس کنند چراکه حرکات جنین فعال‌تر و قوی‌تر شده است. برای اینکه بهتر متوجه تکان خوردن جنین شوید دستتان را بر روی شکم خود قرار دهید و منتظر تکان خوردن بمانید. اگر در طولانی مدت جنین در داخل شکمتان تکان نخورد بهتر است با پزشک خود ملاقات داشته باشید. به طور کلی مادر در این هفته وضعیت و تغییرات خاصی را تجربه نمی‌کند با این حال برخی از مادران ممکن است دچار علائم ناخوشایند و عوارض احتمالی بشوند که در ادامه این نکات بیان می‌شود.

عوارض شایع مادر در هفته بیستم بارداری

درست است که به طور کلی این هفته برای مادران با علائم و عوارض ناخوشایندی همراه نیست، با این حال برخی مادران ممکن است دچار مشکلاتی نظیر یبوست، درد کمر، گرفتگی عضلات پا، انقباضات رحم، سوزش معده و کم شدن حجم تنفس بشوند. عمده ترین مسئله‌ای که ممکن است مادران تجربه کنند درد کمر است. همانطور که جنین رشد می‌کند و وزنش بیشتر می‌شود ممکن است مرکز ثقل بدن مادر هم دچار تغییراتی شود که از جمله این تغییرات می‌توان به درد کمر و درد باسن اشاره کرد. علاوه بر این با بزرگ‌تر شدن حجم و بالاتر آمدن رحم، فشار بیشتری به ریه‌ها وارد می‌شود و ممکن است تنفس را برای مادر دچار مشکل کند. تمام این موارد طبیعی و موقتی است و پس از زایمان بهبود پیدا می‌کند.

خودمراقبتی‌های لازم در هفته بیستم بارداری

تغذیه مناسب

بهتر است برای کاهش یبوست ناشی از بارداری در هفته بیستم از غذاهای فیبردار مانند میوه، سبزیجات و غلات استفاده کنید و از افزایش وزن از طریق خوردن غذاهای پرچرب پرهیز کنید چراکه این شیوه از افزایش وزن فایده مثبتی برای مادر و جنین به همراه ندارد.

ورزش منظم

ورزش منظم و صحیح می‌تواند کمر درد، درد باسن و… را کاهش داد. به طور کلی انجام تمرینات ورزشی صحیح و سبک در دوران بارداری می‌تواند منجر به تقویت عضلات مادر شود. با این حال بهتر است برای انجام تمرینات ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت‌های پزشکی

در سه ماهه دوم بارداری بهتر است حتما برای انجام معاینات و ارزیابی بیشتر با پزشک خود ملاقات داشته باشید. اگر تا این هفته هنوز برای انجام معاینات به پزشک مراجعه نکرده‌اید بهتر است در اولین فرصت این کار را انجام دهید. پزشک معمولا با اندازه گیری تناسب وزن مادر و جنین، اندازه گیری فشار خون و میزان ورم دست و پای مادر، معاینه وضعیت شکم، اندازه گیری بزرگ شدن رحم و ضربان قلب جنین، سلامت جنین و مادر را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

خوابیدن صحیح و کافی

هر چه از مدت زمان بارداری بیشتر می‌گذرد شیوه خوابیدن اهمیت زیادی پیدا می‌کند چراکه خوابیدن به روش غلط می‌تواند منجر به افزایش کمردرد مادر و آسیب رساندن به جنین شود. بهترین شیوه خوابیدن در این دوران خوابیدن به پهلوی سمت چپ است.

برقراری رابطه جنسی

در دوران بارداری برقراری رابطه جنسی برای جنین و مادر خطرناک نیست. با این حال در برخی موارد به دلیل شرایط جسمانی ممکن است پزشک انجام این کار را منع کرده باشد. در مجموع در شرایط عادی با رعایت نکات و پوزیشن‌های مناسب دوران بارداری می‌توان از برقراری رابطه جنسی در هفته بیستم بارداری لذت برد.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

در هفته بیستم بارداری از خوردن چه غذاهایی باید پرهیز شود؟

به طور کلی در تمام دوران بارداری بهتر است از خوردن غذاهای پرچرب و به اصطلاح فست فودی پرهیز شود چراکه باعث چاقی و افزایش وزن کاذب می‌شوند. به جای خوردن این قبیل‌ غذاها می‌توانید از مواد سرشار از فیبر و مواد غذایی حاوی ویتامین B استفاده کنید.

 

 

منبع : هفته بیستم بارداری

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

رشد نکردن جنین

عوامل مختلفی بر رشد نکردن جنین در دوران بارداری تاثیر می‌گذارند. سوءتغذیه مادر، بروز فشار خون یا دیابت دوران بارداری، نوشیدن الکل یا استفاده از مواد مخدر از جمله رایج‌ترین دلایلی هستند که بر رشد جنین در حاملگی تاثیر می‌گذارند. نوزادانی که تحت این شرایط به دنیا می‌آیند اغلب وزن بسیار کمی در بدو تولد دارند و ممکن است با نقایص مادرزادی، آسیب‌های مغزی و نابهنجاری‌های رشدی رو به رو شوند. در ادامه این مقاله در مورد علل رشد نکردن جنین، راه‌های تشخیص و پیشگیری از آن توضیحات بیشتری را ارائه کرده ایم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

منبع : رشد نکردن جنین

رشد نکردن جنین | آشنایی با اختلالات رشد جنین

اختلالات رشد جنین، به هرگونه آسیبی گفته می‌شود که در دوران بارداری فرایند رشد کودک را با مشکل مواجه می‌کنند. کودکانی که با این اختلالات به دنیا می‌آیند اغلب نارس هستند و وزنشان از محدوده طبیعی کمتر است. این مسئله می‌تواند در ادامه به صورت نقایص مادرزادی، نا بهنجاری‌های رشدی و آسیب‌های مغزی خود را نشان دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهند در ماه‌های اولیه بارداری عوامل ژنتیکی، بیماری‌های مادر و مشکلات مرتبط با جفت بیش از هر عامل دیگری می‌توانند به فرایند رشد جنین آسیب بزنند. در حالی که در ماه‌های آخر بارداری نقش عوامل محیطی بیش‌تر می‌شود. در ادامه به علل و عوامل مختلفی که در رشد نکردن جنین تاثیر می‌گذارند، پرداخته‌ایم.

 

علل رشد نکردن جنین | عوامل مرتبط با مشکلات مادر

رشد نکردن جنین می‌تواند تحت تاثیر 3 عامل اصلی باشد که مشکلات مادر و بیماری‌های او، مشکلات مرتبط با خود جنین و عوامل مرتبط با رحم و جفت را در بر می‌گیرد. موارد زیر مشکلات مربوط به مادر را شامل می‌شوند.

1- فشارخون دوران بارداری

افزایش فشار خون در دوران بارداری یکی از خطرات مهمی است که می‌تواند برای مادر و جنین دردسر ساز شود. فشار خون دوران بارداری از این جهت منجر به اختلال رشد در جنین می‌شود که خون رسانی به کودک را با مشکل مواجه می‌سازد. در واقع با توجه به اینکه جنین در دوران بارداری اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز را از خون مادر به دست می‌آورد، اخلال در خون رسانی می‌تواند به بروز مشکلات جدی در فرایند رشدی او بیانجامد. برای آشنایی با خطرات بارداری کلیک کنید.

2- دچار شدن به انواع عفونت‌ها

دچار شدن به هرگونه عفونت در دوران بارداری می‌تواند سلامت جنین را به خطر بیاندازد و بر فرایند رشد او تاثیر بگذارد. به همین خاطر لازم است که در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری به مسائل بهداشتی توجه کنید. گاهی اوقات اقدامات ساده‌ای نظیر شستن دست‌ها می‌تواند از شما در برابر عفونت‌های بسیار جدی محافظت کند.

3- وجود بیماری‌های زمینه‌ای در مادر

اگر دچار هرگونه بیماری زمینه‌ای نظیر مشکل قلبی، تنفسی، ریوی و دیابت هستید، لازم است قبل از برنامه ریزی برای باردار شدن این مشکل را با متخصصی که تحت نظر او هستید در میان بگذارید. چرا که شما در دوران حاملگی نمی‌توانید هر دارویی مصرف کنید. همچنین این مشکلات ممکن است به خودی خود بر سلامت و رشد جنین تاثیر بگذارد. اگر به طور ناخواسته باردار شدید، باید در اولین فرصت با پزشک در مورد بیماری‌های قبلی خود صحبت نمایید.

4- سوء تغذیه

در دوران بارداری رژیم غذایی مادر بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند. چراکه شما به کالری بیشتری برای تامین نیازهای رشدی جنین نیاز دارید. گرفتن رژیم‌های سخت در بارداری یا نخوردن غذای کافی به خاطر ویار و حالت تهوع می‌تواند اختلالات جدی در رشد فرزندتان ایجاد کند.

5- استفاده از الکل، سیگار یا مواد مخدر

استفاده از الکل، سیگار یا مواد مخدر می‌تواند منجر به بروز نقایص جدی در جنین شود. از جمله مهم‌ترین نقایص می‌توان به تولد نوزاد معتاد و سندروم جنین الکلی اشاره کرد. علاوه بر این‌ها مصرف سیگار و مواد مخدر به صورت تدخینی، فرایند اکسیژن رسانی به جنین را با اختلال مواجه کرده و به این ترتیب باعث بروز مشکلاتی در فرایند رشد کودک می‌شود.

 

علل رشد نکردن جنین | مشکلات مرتبط با جنین

در همه موارد رشد نکردن جنین به بیماری‌ها و مشکلات مادر ارتباط ندارد، بلکه این مسئله می‌تواند به شرایط خود جنین مربوط باشد. موارد زیر نمونه‌هایی از مشکلات جنین هستند که به اختلال در رشد می‌انجامند.

1- مشکلات ژنتیکی و کروموزومی

بروز خطاهایی در ژنتیک و مشکلات کروموزومی از قبیل سندروم داون از جمله مسائلی هستند که از همان ماه‌های اول بارداری فرایند رشد جنین را با اختلال مواجه می‌کنند و در نهایت بعد از تولد نیز به آسیب‌های مغزی و نقایص مادرزادی می‌انجامند.

2- دو قلو یا چند قلو بودن جنین

جنین در شرایطی که مادر دو قلو یا چند قلو باردار است به مراقبت بیشتری نیاز دارد. چراکه در این شرایط بدن مادر باید بتواند مواد غذایی بیشتری را در اختیار 2 یا چند جنین قرار دهد. مسائلی نظیر نداشتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند تا حد زیادی در فرایند رشد کودک تاثیر بگذارد.

3- تولد زودهنگام

هر شرایطی که منجر به زایمان زودرس و تولد زودهنگام گردد، باعث می‌شود که جنین فرایند رشدی خود را به طور کامل طی نکند و به صورت نارس به دنیا بیاید. در این شرایط اغلب نوزاد به مدت چند روز در دستگاه نگهداری می‌شود تا تحت مراقبت‌های ویژه بتواند آمادگی لازم برای قرار گرفتن در دنیای بیرون را به دست بیاورد.

 

علل رشد نکردن جنین | عوامل مرتبط با رحم و جفت

همان طور که گفته شد علاوه بر مشکلات مرتبط با مادر و جنین، در برخی موارد عوامل مرتبط با جفت یا رحم منجر به اختلال رشدی در جنین می‌شود. موارد زیر نمونه‌هایی از این عوامل هستند.

1- کاهش جریان خون در رحم

جنین تمام مواد غذایی و اکسیژن مورد نیاز خود را از جریان خون موجود در رحم دریافت می‌کند. در نتیجه هر عاملی که باعث افت جریان خون در رحم و جفت شود سلامت جنین را تهدید کرده و می‌تواند به بروز اختلالات رشدی در او بیانجامد.

2- جدا شدن جفت

جدا شدن جفت یا سقط شدن آن یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند باعث رشد نکردن جنین و وارد شدن آسیب‌های جسمانی به او شود. از جمله علائمی که در حین جدا شدن جفت تجربه می‌شوند، می‌توان به خونریزی یا لکه بینی، دردهای رحمی، انقباضات سریع و کمر درد اشاره کرد.

روش های تشخیص رشد نکردن جنین

بسیاری از مادران در دوران بارداری دائما نگران رشد فرزندشان هستند. در ادامه به معرفی روش‌های تشخیص اختلالات رشدی کودک در دوران بارداری پرداخته‌ایم.

1- سونوگرافی

سونوگرافی یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که برای بررسی رشد جنین در دوران بارداری انجام می‌شود. در تصویربرداری از طریق سونوگرافی عواملی نظیر اندازه جنین و میزان مایع آمنیوتیک بررسی خواهد شد. این موارد به متخصص کمک می‌کند تا بتواند متناسب با سن جنین، رشد نرمال او را زیر نظر بگیرد.

2- سونوگرافی داپلر

سونوگرافی داپلر نوعی روش تخصصی و پیشرفته است که میزان جریان خون اندام‌ها را بررسی می‌کند. به کمک این روش می‌توان میزان جریان خون در رحم، بند ناف و اندام‌های جنین را بررسی کرد. همان طور که گفته شد کاهش جریان خون هشدار مهمی است که نشان می‌دهد کودک در معرض اختلالات رشدی قرار دارد.

3- آزمایش آمنیوسنتز

آزمایش آمنیوسنتز آزمایشی است که مایع آمنیوتیک اطراف جنین را بررسی می‌کند. مایع آمنیوتیک نقش محافظت کننده برای جنین دارد و در برابر ضربه‌ها و فشارها از کودک مراقبت می‌کند. متخصصان به کمک آزمایش آمنیوسنتز می‌توانند به مشکلات کروموزومی و وجود انواع عفونت‌ها پی ببرند.

 

پیشگیری از اختلالات ناشی از رشد نکردن جنین

مهم‌ترین مسئله برای پیشگیری از اختلالات ناشی از رشد نکردن جنین تشخیص به موقع مشکل است. در واقع اگر مشکلات رشدی در ماه‌های اولیه به وجود بیایند و مورد توجه قرار نگیرند، امکان پیشگیری از مشکلات بعدی بسیار سخت و در برخی موارد غیر ممکن خواهد بود. رعایت نکات زیر به فرزندتان کمک می‌کند تا رشد کاملی را در رحم تجربه نماید:

– به طور پیوسته زیر نظر یک متخصص باشید و انجام سونوگرافی و آزمایش‌های مربوطه را پشت گوش نیاندازید.

– پیوسته فشار خون خود را چک کنید و در صورت بالا بودن فشار در اسرع وقت با یک متخصص تماس بگیرید.

– رژیم غذایی سالمی در پیش بگیرید و تلاش کنید انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها را در آن بگنجانید.

– فعالیت‌های کششی و ورزشی بسیار سبک انجام دهید.

– قبل از مصرف هرگونه دارو ابتدا با پزشک مشورت نمایید.

– از مصرف الکل، مواد مخدر یا سیگار خودداری کنید.

– قبل از بارداری وضعیت سلامتی خود را بررسی نمایید.

برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

توقف رشد جنین باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

توقف رشد جنین مسئله‌ای خطرناک است که می‌تواند به سقط جنین، مرده‌زایی یا تولد با نقایص مادرزادی بیانجامد.

 

 

منبع : رشد نکردن جنین

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تعبیر خواب مسافرت زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع : تعبیر خواب مسافرت

تعبیر خواب مسافرت از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از مسافرت در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر مسافرت را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم:

معنی خواب مسافرت از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از معبران باستانی می‌گوید : اگر شخصی به مسافرت برود و وقتی به مقصد برسد، آنجا از آنچه که تصور می‌کرد، زیباتر بود به این معنی است که اتفاقاتی خواهد افتاد که حال او خوب می‌شود. همین خواب در حالت برعکس دارای تعبیر برعکس نیز می‌باشد.

معنی خواب‌مسافرت از نظر ابراهیم کرمانی

اگر فردی در خواب ببیند که به مسافرت می‌رود اما خودش نمی‌داند که مقصد کجاست، خواب او به این معنی است که او از زنش جدا می‌شود.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که برای خداحافظی با دسته‌ای از افراد به مسافرت می‌رود، به این معنی است که در حال او تغییر و دگرگونی ایجاد خواهد شد.

معنی خواب مسافرت از نظر جابر مغربی

جابر مغربی نیز دیدن خواب مسافرت همراه با شادی فرد بیننده خواب را به نیکو شدن حال او تعبیر می‌کند.

معنی خواب‌مسافرت از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این باور است که دیدن خواب مسافرت و سفر کردن، نشان دهنده تغییر و دگرگونی است.

اگر فردی در خواب ببیند که همراه با ساک و چمدان‌های بسیاری آماده است و به مسافرت می‌رود، به این معنی است که تغییراتی در زندگی واقعی او ایجاد خواهد شد که تکالیف زیادی را بر عهده او قرار می‌دهد.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که از سفر همراه با سوغات و وسایل زیادی برگشته است، به این معنی است که دگرگونی‌های زیاد و خوبی در زندگی واقعی در انتظار فرد است.

این معبر باستانی به سفر رفتن همراه با گریه را نیز در واقعیت به خوشحالی تعبیر می‌کند.

تعبیر خواب مسافرت از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب مسافرت ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب مسافرت به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است، مسافرت در خواب می‌تواند به کشف خود یا یک پیشرفت اشاره داشته باشد. کسی که در خواب سفر می‌کند، در صورتی که منظره‌هایی را در سفر ببیند، می‌تواند آن ها را نمادی از احساسات خود بداند.

رفتن به سفر

به طور کلی رفتن به مسافرت در خواب به این معنی است که فرد در زندگی واقعی خود، نیاز دارد تا زمان‌هایی را برای استراحت و تفریح اختصاص دهد. در واقع فرد به دنبال راهی است تا از روزمرگی‌هایی که دارد فرار کند.

در تعبیری دیگر مسافرت رفتن در خواب، به این معنی است که فرد به دنبال کشف جنبه متفاوتی از زندگی‌اش می‌باشد.

سفر با دوستان

یونگ باور دارد اگر فردی در خواب ببیند که با دوستانش به یک سفر می‌رود، به این معنی است که او در زندگی واقعی یک تغییر خوشایند و هماهنگ را تجربه خواهد کرد.

تعبیر خواب سفر کاری

دیدن خواب رفتن به یک سفر کاری می‌تواند بیانگر این باشد که فرد زمان سختی را پیش رو دارد که باید تلاش کند تا با گذر از این زمان سخت، به آرامش برسد.

مسافرت با ماشین

سفر کردن با ماشین در خواب، به تصمیماتی که فرد در زندگی‌اش می‌گیرد اشاره دارد. اگر در این سفر جاده هموار و بدون مشکل باشد، به این معنی است که فرد بیننده خواب مراحل زندگی خود را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد.

در صورتی که جاده‌ای که فرد در آن در حال مسافرت با ماشین است، هموار نباشد به این معنی است که زندگی او ممکن است پر از موانع و مشکلات باشد.

تعبیر خواب مسافرت با هواپیما

یونگ معتقد است که اگر فرد ببیند که در حال مسافرت با هواپیما است، به این معنی می‌باشد که او یک دوره شادی کوتاه مدت را در زندگی‌اش تجربه خواهد کرد.

تعبیر خواب مسافرت با کشتی

مسافرت با کشتی در خواب به این معنی است که فرد بیننده خواب بسیار ایده آل گرا می‌باشد. در واقع این فرد افکار واقع گرایانه‌ای در سر ندارد و ممکن است هیچ کدام از اهداف او به واقعیت تبدیل نشود.

تعبیر خواب مسافرت به روش آنلی بیتون

اگر فردی در خواب ببیند که در سفر خود از یک مسیر پر از سنگلاخ و شیب دار باید عبور کند، به این معنی است که او پس از رسیدن به یک منفعت بزرگ، زیان زیادی را متحمل می‌شود.

عبور از تپه‌های سرسبز و دیدن مناظر زیبا در حین مسافرت در خواب، نشان دهنده شادمانی و خوشحالی است.

مسافرت به مکان‌های ناشناخته در خواب به داشتن دشمنان خطرناک و مسافرت از طریق دریا به رسیدن به پول و ثروت زیاد تعبیر می‌شود.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که در حال مسافرت با کشتی در دریا است اما ناگهان در دریا با یک فاجعه مواجه می‌شود، به این معنا است که او ممکن است گرفتار یک عشق دروغین شود.

آنلی بیتون معتقد است مسافرت به تنهایی و با ماشین نیز به معنای رفتن به یک مسافرت پر حادثه در زندگی واقعی فرد بیننده خواب می‌باشد.

تعبیر خواب مسافرت به روش لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو نیز حالت‌های مختلف دیدن خواب مسافرت را با تعابیر مختلفی بیان کرده است. در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • رفتن به سفر علمی : شادمانی
  • پای پیاده سفر کردن : انجام امور بسیار مهم
  • مسافرت از طریق دریا : سفر به سرزمین‌های دور
  • سفر بر روی آب : تجربه یک زندگی متوسط
  • سفر کردن با بار بسیار : بار زیاد اشاره به غم و غصه و یا خرج بیهوده
  • مسافرت در شب : ترک کشور

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

منبع : تعبیر خواب مسافرت

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

مرد ایده آل

مرد ایده آل چگونه مردی است و چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارد؟ دانستن پاسخ این سوالات به دخترانی که در شرف ازدواج هستند کمک زیادی می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. منظور از مرد ایده آل یک فرد بی نقص نیست بلکه مردی است که از نظر اخلاقی، مالی و… در حدی باشد که بتواند زندگی پر رفاهی را برای همسر خود و در آینده برای فرزندانش بسازد. اگر دختران بدون شناخت و آگاهی‌های لازم تن به ازدواج دهند قطعا در آینده با آسیب‌های مختلفی روبرو می‌شوند. بنابراین برای داشتن ازدواج موفق و گرفتن بهترین تصمیم، حتما این بخش را با دقت مطالعه نمایید. در ادامه به بررسی کامل مرد ایده آل و ویژگی‌های او می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع : مرد ایده آل

منظور از مرد ایده آل چیست؟

در یک تعریف کلی مرد ایده آل را می‌توان این گونه تعریف کرد؛ فردی با سلامت جسمی و روحی که برای همسر و خانواده‌اش ارزش زیادی قائل است و دارای هیچ نوع ناهنجاری نمی‌باشد. البته مردان ایده آل دارای ویژگی‌ها و خصوصیات دیگری هم هستند که با شناخت این مشخصات به راحتی می‌توانید یک فرد ایده آل را از یک فرد نامناسب تشخیص دهید.

زندگی در کنار یک مرد ایده آل، بسیار لذت بخش و مملو از آرامش و عزت فراوان خواهد بود. این مردان به شدت بر روی همسر و خانواده خود حساس هستند و در زندگی‌شان، مسیرهایی را انتخاب می‌کنند که کم‌ترین آسیبی به همسرشان نرسد. در نتیجه هر چقدر خصوصیات همسر شما به خصوصیات مردان ایده آل نزدیک تر باشد زندگی بهتری خواهید داشت. برای آن که بتوانید تصمیم گیری منطقی تری داشته باشید، مقاله ملاک های انتخاب همسر را نیز مطالعه کنید.

مرد ایده آل چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد؟

مردان ایده‌آل خصوصیاتی و نشانه‌هایی دارند که به شرح زیر می‌باشد:

1. مرد ایده آل شاد و شوخ طبع است

مرد مناسب و ایده آل، دارای روحیه و انرژی بالایی است و این حس خوب را به همسرش هم منتقل می‌کند به طوری که مدام در تلاش است تا همسرش شاد و خوشحال باشد. آن‌ها از بیان هر گونه کلامی که منجر به ناراحتی همسرشان شود اجتناب می‌کنند و همواره می‌کوشند در یک محیط آرامش بخش با همسر و فرزندان خود زندگی کنند. در کل شادی و آرامش زیادی در زندگی آن‌ها جریان دارد و هرگز اجازه نمی‌دهند مشکلات مختلف، شادی آن‌ها و خانواده‌شان را تحت تاثیر قرار دهد.

2. مرد ایده آل همسرش را درک می کند

مردانی که دارای درک پایینی از‌ روحیات خانم‌ها هستند همواره از همسرشان توقع دارند شاد و پرانرژی باشد یا هرگز آن‌ها را تنها نگذارد در صورتی که هر انسانی، در لحظاتی از زندگی‌اش احتیاج به تنهایی و خلوت با خودش دارد. این عدم درک مرد موجب رنجش و ناراحتی بیشتر زنان می‌شود. در مقابل مرد ایده آل که درک بالایی دارد به خوبی شرایط را درک کرده و حتی محیطی برای همسرش فراهم می‌کند که بتواند لحظاتی را تنها باشد تا زودتر به آرامش برسد و به نوعی خستگی جسمی و روحی‌اش برطرف شود.

3. وقت خالی مرد ایده آل با همسرش می گذرد

همسر ایده آل بیشترین زمان خالی خود را برای همسرش در نظر می‌گیرد و در واقع جز همسرش اولویت دیگری ندارد. این ارزش قائل شدن برای همسر موجب مهر و محبت بیشتر میان زوجین شده که در نتیجه زندگی آن‌ها بهتر از افرادی خواهد بود که به جای همسر، دوستان و خانواده خود را در اولویت قرار می‌دهند.

4. مرد ایده آل همواره از همسرش حمایت می کند

حمایت از نشانه‌های بارز مردان ایده آل است. از حمایت عاطفی و مالی گرفته تا حمایت کاری. این مردان همیشه پشتیبان همسر خود هستند و با حمایت‌های همه جانبه منجر به افزایش اعتماد به نفس در همسر خود شده و شادابی و نشاط درونی آن‌ها را افزایش می‌دهند به همین خاطر همسر مردان ایده آل شرایط روحی بهتری نسبت به سایر خانم‌ها دارند.

5. مرد ایده آل هرگز به همسرش خیانت نمی کند

وفاداری و پایبندی به عهد و پیمان ازدواج از ویژگی‌های شاخص یک مرد ایده آل است. خیانت، زندگی زناشویی را به شدت تخریب کرده و در بیشتر مواقع نابود می‌کند. به همین خاطر مردان آگاه و ایده آل هرگز به همسرشان خیانت نمی‌کنند و همواره می‌کوشند تا کیفیت زندگی خود و همسرشان را افزایش دهند.

6. مرد ایده آل در صورت انجام کار اشتباه از همسرش عذرخواهی می کند

پذیرفتن اشتباه از دیگر خصوصیات مرد مناسب برای ازدواج است. مردی که پس از اشتباهش، متوجه آن اشتباه می‌شود و از همسرش عذر می‌خواهد با این کار موجب توقف ناراحتی‌ها و خوشحالی درونی همسرش می‌شود. در مقابل، مردانی که هرگز به اشتباه خود اقرار نمی‌کنند بسیار خودخواه و خودرای به نظر می‌رسند و معمولا زندگی با اینجور مردان کار بسیار مشکلی است.

7. همسرش را با کارهای خانه تنها نمی گذارد

کمک به تکمیل کارهای منزل، از کارهایی است که مردان درجه یک و ایده آل آن را انجام می‌دهند. این کمک هر چقدر هم کم باشد موجبات خرسندی زنان را در پی دارد و آن‌ها را بیشتر به زندگی دلگرم می‌کند. این گونه مردان که معمولا بسیار هم مهربان هستند از هیچ کاری برای خوشحالی و کم شدن زحمات همسرشان دریغ نمی‌کنند.

8. به سلامت جسمی و روحی اش اهمیت می دهد

هر شخصی که برای خودش ارزش قائل باشد قطعا برای دیگران هم ارزش قائل است. مردان مناسب برای ازدواج، با پاکیزگی و سلامت جسمی و روحی خود منجر به جذب بیشتر همسرشان می‌شوند و در ظاهر و رفتار طوری عمل می‌کنند که همسرشان بیشتر بپسندد. در کل این گونه مردان به خودشان بسیار اهمیت می‌دهند و انسان‌های سالمی هستند.

9. مرد ایده آل پشتکار زیادی دارد

وضعیت مالی مردان، برای هدایت و پشتیبانی از خانواده باید مناسب باشد تا آسیب‌های مختلفی برای خانواده‌اش به وجود نیاید. مرد ایده آل می‌داند که نباید همسر و فرزندانش را در شرایط سخت مالی قرار دهد به همین خاطر پشتکار زیادی در کارها داشته و همواره در تلاش برای رسیدن به یک درآمد مناسب است.

10. مرد واقعی اجازه دخالت هیچ فردی در زندگی شخصی‌اش را نمی‌دهد

دخالت دیگران جز تخریب زندگی زناشویی فایده دیگری ندارد مگر اینکه شخصی که به سراغش می‌روید از اعضا خانواده شما نباشد و از روانشناسان قابل اعتماد و باتجربه باشد. این مردان به خوبی از اهمیت این موضوع باخبر هستند و به جز اعتماد و هم اندیشی با روانشناس این حوزه به هیچ فردی اعتماد نکرده و مسائل شخصی‌شان را هرگز نزد دیگران مطرح نمی‌کنند چرا که افراد معمولی، دانش لازم برای همفکری با شما را ندارند و ممکن است از سر تعصب به شما یا همسرتان، گمراه‌تان کنند.

دلیل عدم یافتن مرد ایده آل توسط برخی از دختران چیست؟

در شرایط عادی برای هر دختری، مرد ایده آل وجود دارد که ممکن است هر لحظه از راه برسد و سرنوشت خوبی را برایش رقم بزند. زمان آشنایی با مرد مورد نظرتان مشابه دیگران نیست و دلیل عدم یافتن آن را باید در خودتان بیابید. پیش نیاز هر رابطه‌ای، داشتن سلامت جسم و روح است که باید قبل از ازدواج حتما به آن دست یابید و بعد وارد رابطه زناشویی شوید.

به عبارتی باید ایده آل باشید تا مرد ایده آل به سراغتان بیاید. همچنین داشتن ظاهری مرتب و پاکیزه و شیک پوشی در حد اعتدال، مورد پسند مرد ایده آل قرار می‌گیرد و آن‌ها را به زندگی با شما ترغیب می‌کند. در واقع با ارزش قائل شدن برای خود، راحت‌تر نیمه‌تان را پیدا می‌کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله با چه کسی نباید ازدواج کرد را بخوانید.

انجام چه کارهایی منجر به تبدیل یک مرد معمولی به یک مرد ایده آل می‌شود؟

با به کار بردن راهکارهایی می‌توانید همسر خود را از یک مرد معمولی به یک مرد ایده آل تبدیل کنید. البته برخی از مردان، انعطاف کمتری در بهبود رفتار خود دارند و برای بهتر شدن، به کمک یک روانشناس متخصص نیاز دارند. عده‌ای دیگر نیز با مشاهده رفتار همسر خود انعطاف نشان داده و به فرد ایده‌آلی برای همسرشان تبدیل می‌شوند. راهکارهایی که خانم‌ها باید به کار بگیرند عبارتند از:

  • در مقابل کار خوبی که همسرتان انجام می‌دهد او را تشویق کنید.
  • در نزد دیگران همسرتان را سرکوب نکنید.
  • او را با روش‌های مختلف خوشحال کنید.
  • با خشم و عصبانیت با او صحبت نکنید.
  • رفتار خوبی با خانواده‌اش داشته باشید.
  • به صحبت‌های همسرتان گوش دهید.
  • به علایق همسرتان احترام بگذارید.
  • به نیازهای جنسی او اهمیت دهید.
  • متعاقبا همسرتان را درک کنید.

رعایت این موارد در بیشتر اوقات منجر به رفتار بهتر مردان شده و در نهایت آن‌ها را بیشتر به خصوصیات مثبت مردان ایده آل نزدیک می‌کند. زندگی زناشویی یک ارتباط دو طرفه است پس اگر شما انتظار یک همسر ایده آل را دارید باید خودتان هم ایده آل باشید و بهترین محیط و شرایط را برای همسرتان فراهم کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان تغییر رفتار در مردان ایده آل وجود دارد؟

بله گاهی اوقات زنان با بد رفتاری‌های مداوم سبب تغییر رفتار همسرشان می‌شوند. بنابراین بد خلقی‌های بی مورد زمینه ساز رفتارهای ناپسند در مردان است.

چقدر زمان برای شناخت مردان نیاز است؟

تقریبا با ۶ ماه زمان می‌توان به شناخت نسبی از طرف مقابل خود دست یافت. البته بهتر است در این راه از یک روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت کلیک کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

منبع : مرد ایده آل

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

اعتیاد به قمار

شاید قمار و شرط بندی‌های مختلف ورزشی در نگاه اول یک تفریح مهیج و یک ریسک خیلی کوچک به نظر بیایند اما کم کم با شروع اعتیاد به قمار، این تفریحات تبدیل به منجلابی می‌شوند که بیرون آمدن از آن بسیار دشوارو نیازمند کمک حرفه‌ای است. پژوهش‌های متخصصین این زمینه نشان داده اعتیاد به قمار با اعتیاد به الکل و مواد مخدر برابری می‌کند وهمچنین پیامدهای جبران ناپذیری در زمینه مالی، روانی و خانوادگی برای فرد به ههمراه دارد تا جایی که در نوع مزمن آن ممکن است فرد سر همسر یا فرزندانش ( به خصوص فرزندان دختر) قمار کند. با آگاهی کامل از اعتیاد به قمار و روش‌های درمان آن، می‌توانید گامی موثر در جهت ترک و رهایی بردارید. 

 

منبع : اعتیاد به قمار

اعتیاد به قمار

به طور کلی در هر نوع اعتیاد سیستم پاداش دهی مغز دچار اختلال می‌شود. مغز با ترشح ماده دوپامین به برخی فعالیت‌ها پاسخی مثبت و لذت بخش می‌دهد، مثلا بعد از خوردن شیرینیجات مغز دوپامین ترشح می‌کند و احساس لذت به وجود می‌آید. در اعتیاد نیز همینگونه است چون فرد اولین بار با مصرف الکل، کشیدن مواد یا قماربازی، احساس لذت کرده و دوباره این رفتارها را تکرار می‌کند تا جایی که درگیر اعتیاد شود. بعد از مدتی بدون انجام آن عمل احساس بی قراری کرده و بارها تصمیم به ترک آن می‌گیرد اما موفق نمی‌شود. باقی فعالیت‌های روزانه برایش کسل کننده به نظر می‌آیند و…

پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که الگوی فعالیت مغزی در معتادان به قمار همانند افراد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر و الکل است. بر اساس این پژوهش‌ها، افراد معتاد به قمار و مواد مخدر نمی‌توانند میزان دوپامین مغز خود را تنظیم نمایند، در نتیجه به مواد مخدر و یا فعالیت‌هایی همچون قمار نیاز دارد تا این کمبود را جبران کرده و موجب احساس لذت در مغز آنان شود.

بیشتر بخوانید :  اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

علائم اعتیاد به قمار

فرد برای بازی کردن بیشتر و جبران ضررهای قبلی به پول بیشتری احتیاج پیدا میکند، بنا براین شروع به قرض گرفتن ، فروختن اشیای قیمتی مثل طلا و حتی در مواردی دزدی میکند.

_فرد هربار بعد از باخت تصمیم به ترک قمار می‌گیرد اما به تصمیمش عمل نمی‌کند و دچار ترک ناموفق می‌شود.

_فرد مدام به خانواده‌اش دروغ می‌گوید و پنهان کاری می‌کند.

_زمانی که بازی نمی‌کند یا می‌بازد بی قرار و بدخلق است تا جایی که دست به فحاشی و پرخاشگری می‌زند. 

_فکر فرد مدام درگیر قمار است و هر بار برای جبران ضررهای قبلی قمار می‌کند و در نتیجه درون این چرخه معیوب گیر می‌افتد.

_موقعیت‌های مالی و روابط عاطفی فرد با بحران‌های بسیار جدی مواجه می‌شود.

 

خطرات اعتیاد به قمار

همان طور که ابتدای بحث گفته شد، اعتیاد به قمار ممکن است تا جایی پیش برود که فرد سر اعضای خانواده خودش نیز قمار کند. علاوه بر این، قمار و باخت‌های متعدد باعث شکست‌های بزرگ مالی می‌شود؛ خانه، ماشین و سرمایه فرد سر قمار به فنا خواهد رفت. 

سلامت روحی فرد به هم خورده و دچار افسردگی، اضطراب و مشکلات عصبی می‌شود. در نتیجه از پس شغل و دیگر مسئولیت‌های خود بر نمی‌آید. روابط فرد به هم می‌خورد تا جایی که دیگران از او ناامید شده و حتی ممکن است شریک عاطفی‌اش تصمیم به جدایی و طلاق بگیرد.

بیشتر بخوانید : اعتیاد رفتاری | نشانه ها و علل رفتار اعتیادگونه

کمک به فرد معتاد به قمار

فرد معتاد به سختی می‌تواند به خودش کمک کند پس بهتر است شما حامی او باشید. قبل از این که تصمیم قطعی به جدایی بگیرید؛ بهتر است قدم‌هایی برای کمک به این فرد که عزیز شماست بردارید.

در قدم اول باید حامی او باشید پای درد و دل هایش بنشینید و کاری کنید که به شما اطمینان کند. در قدم بعدی باید عوامل روی آوردن وی به قمار را شناسایی کنید. در این مرحله ضروری است که از یک روانشناس کمک بگیرید تا با ریشه‌یابی و حل آن، به درمان اعتیاد به قمار کمک کند. برای شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

دلایل اعتیاد به قمار

_روی آوردن به قمار به خاطر هیجان و فرار از احساس کسلی

_برای رسیدن سریع به پول و سرمایه

_ برای پذیرفته شدن در یک گروه اجتماعی خاص مثل جمع دوستان

_ فکر نکردن به مشکلات، پرت کردن حواس و بی حسی

_ فرار از افسردگی و به دست آوردن لذت

_برای ناکامی در ترک عادت قماربازی

 

درمان اعتیاد به قمار

روش‌های درمانی متعددی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا از اعتیاد به قمار برای همیشه رهایی یابید. درمان شناختی یا رفتار درمانی شایع ترین و اثر بخش ترین درمان برای ترک اعتیاد است. گاهی نیز اگر مشکل اعتیاد فرد ریشه در کودکی و خانواده داشته باشد، روانکاوی اثر بخش است.
اگر فرد به این درمان‌ها جواب نداد، روانپزشک یک دوره دارو درمانی را تجویز می‌کند که می‌تواند کمک دهنده باشد. گاهی نیز اگر مشکل خیلی حاد نباشد روانشناس با پیشنهاد جایگزینی یک سرگرمی بهتر که هم به فرد لذت بدهد هم مفید و سودمند باشد، او را از شر غول اعتیاد به قمار نجات می‌دهد. اگر مراجعه حضوری به روانشناس برای شما سخت است و امکان آن وجود ندارد، بهترین راه مشاوره آنلاین و تلفنی می‌باشد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

1. آیا بدون کمک روانشناس می‌توان برای ترک اقدام کرد؟

مشاوران و روانشناسان در زمینه اعتیاد اطلاعات زیاد و درست تری نسبت به یک فرد غیر متخصص دارند که احتمال ترک همیشگی را بالا می‌برد. از طرف دیگر ترک‌های مداوم ناموفق باعث می‌شود که اعتیاد ریشه دارتر شده و فرد احساس ناکامی و شکست کند.

2. ارتباط اعتیاد به قمار و افسردگی چیست؟

افسردگی ممکن است فرد را به قمار بکشاند تا فرد علاوه بر فراموشی درگیری‌های ذهنی‌اش، لذت را نیز تجربه کند. بنابراین اگر ریشه اعتیاد به قمار افسردگی باشد می‌توان با درمان افسردگی اعتیاد را نیز حل کرد.

3. آیا باید از فردی که اعتیاد به قمار دارد جدا شوم؟

جدایی و طلاق از فرد معتاد به قمار به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین منظور توصیه می‌شود که قبل از هر اقدامی با یک روانشناس مشورت نمایید. 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

منبع : اعتیاد به قمار

 

 

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

ترک اعتیاد به مواد توهم زا را می‌توان یکی از سخت‌ترین انواع ترک اعتیاد دانست چراکه این مواد تأثیر بسیاری بر فرایندهای مغزی و ادراک فرد می‌گذارند. به همین خاطر استفاده از جلسات مشاوره و بازپروری در فرایند ترک اعتیاد به مواد توهم زا ضروری به نظر می‌رسد. مواد توهم زا شامل انواع مختلفی از جمله ال اس دی، کتامین و قرص اکس می‌باشد. اعتیاد به این مواد باعث آسیب دیدن موقعیت اجتماعی، تحصیلی و شغلی فرد شده و حتی ارتباطات خانوادگی فرد را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. به همین خاطر تلاش برای ترک اعتیاد به مواد توهم زا اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب راجع به انواع مواد توهم زا و چگونگی عملکرد آن‌ها صحبت خواهیم کرد و سپس روش‌ها و مراحل مختلفی که برای ترک اعتیاد به این گروه از مواد مخدر وجود دارد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک اعتیاد

 

 

 

منبع : ترک اعتیاد به مواد توهم زا با سریع ترین روش های درمان

مواد توهم زا و انواع آن

مواد توهم زا به گروهی از مواد مخدر گفته می‌شود که اگرچه وابستگی جسمی به همراه ندارند ولی باعث تغییر در شرایط ذهنی و ادراکات فرد شده و احتمال بروز توهم را افزایش می‌دهند. از معروف‌ترین انواع این دسته از مواد مخدر می‌توانیم به قرص اکس اشاره کنیم.

در ارتباط با دلایل استفاده از این مواد باید به این نکته اشاره کنیم که مواد توهم زا برخلاف سایر مواد اعتیادآور احساس لذت و سرخوشی را به همراه ندارند و تنها دلیل تمایل فرد به مصرف آن‌ها تأثیر قوی و خارق‌العاده‌ای است که در ذهن فرد ایجاد می‌کنند. برای مثال در ارتباط با مصرف ال‌اس‌دی گفته می‌شود که این ماده باعث هم‌آمیزی حواس می‌شود به این معنا که فرد ممکن است آنچه را می‌شنود ببیند و یا بالعکس. این مواد باعث افزایش وضوح رنگ‌ها و هوشیاری فرد می‌شوند و همان‌طور که گفته شد تجربه این شرایط انگیزه‌ای برای فرد خواهد بود که مجدداً از این مواد استفاده کند. ازجمله انواع مواد توهم زا می‌توان به ال‌اس‌دی، قرص اکس، فن سیکلیدین و کتامین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : انواع مواد اعتیاد آور 

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از معتادین به مواد توهم زا نوجوانان و جوانان هستند و این به آن معناست که خانواده‌ها می‌بایست توجه ویژه‌ای نسبت به ابتلای فرزندانشان به اعتیاد به این مواد داشته باشند. شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین راه‌های پیشگیری از بروز اعتیاد در فرزندانتان را شناسایی کرده و همچنین اطلاعات خود را راجع به انواع مواد توهم زا و نشانه‌های مصرف هریک از آن‌ها افزایش دهید. برای آشنایی با انواع مواد توهم زا کلیک کنید.

آیا گل و حشیش جزء توهم زاها هستند؟

باید گفت خیر، این دو ماده در دسته کانابیس ها قرار میگیرند، اما به دلیل آثار مشابهی که با توهم زاها ایجاد می‌کنند، روش های درمانی آن ها نیز تشابه زیادی دارد. برای آشنایی با روش ترک ماری جوانا و ترک حشیش کلیک کنید.

ترک اعتیاد به مواد توهم زا

یکی از نخستین سؤالاتی که در ارتباط با ترک اعتیاد به مواد توهم زا باید به آن پاسخ دهیم این است که اگر این مواد وابستگی جسمی ایجاد نمی‌کنند پس منظور از اعتیاد و ترک آن چیست؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت که برخلاف تصور عموم اعتیاد به مواد مخدر صرفاً جنبه جسمانی ندارد و وابستگی‌های روانی شاید به‌مراتب خطرناک‌تر و مشکل آفرین‌تر باشند. وابستگی روانی به این معناست که فرد در ذهن خود میل شدیدی به مصرف مجدد ماده مخدر احساس می‌کند و وجود این وسوسه عاملی برای شروع مصرف مجدد حتی پس از مراحل سم‌زدایی و پاک شدن بدن فرد خواهد بود. به همین خاطر است که معمولاً توصیه می‌شود در کنار درمان‌های فیزیولوژیکی برای ترک اعتیاد به جلسات رواندرمانی و بازپروری نیز می‌بایست توجه شود.

علاوه بر اهمیت رواندرمانی در کاهش وسوسه و تمایل فرد برای ترک اعتیاد، مواد توهم زا معمولاً باعث بروز آسیب‌ها و مشکلاتی در عملکرد طبیعی مغز شده و آسیب‌های روحی و روانی را به همراه دارند که بررسی بروز آن‌ها و راه‌های بهبود یا جلوگیری از بروز آن‌ها بر عهده روانشناسان خواهد بود. برای شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

روانشناسان برای ترک اعتیاد به مواد توهم زا چه کاری انجام می‌دهند

پس‌ از آنکه با معنای ترک اعتیاد در ارتباط با مواد توهم زا آشنا شدید نوبت پاسخگویی به این سؤال است که اقدامات بازپروری یا روان‌شناختی در ارتباط با ترک اعتیاد به توهم‌زاها چیست یا به عبارتی روانشناسان در این زمینه چه کارهایی انجام می‌دهند. ازجمله اقداماتی که روانشناسان برای ترک اعتیاد به این قبیل مواد مخدر انجام می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برگزاری جلسات انگیزشی برای ایجاد انگیزه نسبت به ترک اعتیاد و کمک به فرد برای نگه‌داشتن این انگیزه در تمامی مراحل درمانی
  • بررسی آسیب‌های موجود در کارکرد مغز فرد یا بیماری‌های روحی که به دلیل مصرف مواد توهم زا ایجاد می‌شود و تلاش برای بهبود آن‌ها یا جلوگیری از پیشرفت
  • کمک به فرد برای شناسایی عواملی که باعث بروز وسوسه مصرف مجدد در وی می‌شوند و تلاش برای کنترل وسوسه در این شرایط
  • علت‌یابی دلایل اعتیاد فرد و کمک به وی برای از بین بردن ریشه‌های اعتیاد
  • استفاده از جلسات خانواده‌درمانی و کمک به بهبود روابط فرد با اعضای خانواده و همچنین آموزش نکاتی که اعضای خانواده باید آن‌ها را رعایت کنند.
  • برگزاری جلسات گروه‌درمانی و کمک به فرد برای برقراری ارتباط با سایر افرادی که شرایط و اهدافی مشترک با فرد دارند.

بی‌توجهی به ترک اعتیاد به مواد توهم زا

با توجه به اینکه استفاده از مواد توهم زا آسیب یا وابستگی جسمی را به همراه ندارد بی‌توجهی به ترک اعتیاد و ادامه استفاده از این مواد چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟

استفاده از مواد توهم زا در درجه اول باعث قطع ارتباط فرد با محیط می‌شود و از این طریق احتمال بروز آسیب‌های جسمی یا حتی مرگ را برای مصرف‌کننده به دنبال داشته باشد. برای مثال بارها دیده شده که فرد خود را از ارتفاعی به پایین می‌اندازد و یا از ماشین در حال حرکت پیاده می‌شود و مشکلات جسمی بسیاری برای وی پیش خواهد آمد. توجه داشته باشید که در اکثر این موارد فرد به‌قصد آسیب زدن به خود یا خودکشی این رفتار را انجام نمی‌دهد بلکه آن‌ها تحت تأثیر مواد توهم زا ممکن است حرکت ماشین و یا میزان ارتفاع نقطه‌ای که در آن قرار دارند را به‌درستی درک نکنند. همان‌طور که گفته شد توهم می‌تواند به‌صورت عدم ادراک واقعیت‌های موجود در محیط نیز بروز پیدا کند.

علاوه بر خطرات جسمانی که به دنبال مصرف مواد توهم زا ممکن است برای فرد پیش بیاید استفاده از این مواد معمولاً عوارض ناخوشایندی را در عملکرد طبیعی مغز فرد به دنبال خواهد داشت که می‌تواند برای مدتی طولانی یا حتی به‌صورت دائم باقی مانده و مشکلاتی را برای فرد به همراه داشته باشد. در کنار تمامی این مسائل اعتیاد باعث آسیب دیدن موقعیت اجتماعی، تحصیلی و شغلی فرد شده و حتی ارتباطات خانوادگی فرد را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. به همین خاطر تلاش برای ترک اعتیاد به مواد توهم زا اهمیت بسیاری دارد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1. آیا اعتیاد به مواد توهم زا نشانه جسمی دارد؟

استفاده از این مواد وابستگی جسمی به همراه ندارد و به همین خاطر به دنبال عدم استفاده نیز نشانه‌های جسمانی بروز پیدا نمی‌کنند. مواد توهم زا صرفاً یک وابستگی و کشش برای مصرف مجدد در ذهن فرد ایجاد می‌کنند.

2. برای ترک اعتیاد به مواد توهم زا باید چه کرد؟

با توجه به اینکه اعتیاد به این مواد صرفاً جنبه روانی دارد برای ترک اعتیاد نیز بهتر است از یک متخصص روانشناسی کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

 

 

 

 

منبع : ترک اعتیاد به مواد توهم زا با سریع ترین روش های درمان

 

  • ذهن نو