مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

ماده مخدر کروکودیل یا دزومورفین یک ماده مخدر بسیار قوی است که تاثیر آن 8 تا 10 برابر مورفین است. این ماده سالها پیش در آمریکا شناخته شده؛ اما توسط روس ها در سراسر جهان گسترش یافت. این ماده به این دلیل با نام کروکودیل شناخته می‌شود که بعد از مصرف بدن به رنگ سبز درمی‌آید. این ماده عوارض بسیار شدیدی بر بدن داشته و موجب فروپاشی بافت بدن از درون می‌شود.

مورفین یکی از مشتقات هروئین است که خاصیت آرام بخشی داشته و تاثیر آن نیز سریع است. البته دزومورفین نسبت به مورفین نیمه عمر کوتاه تری داشته و اثر آن سریع تر از بین می‌رود. البته خاصیت توهم زایی ندارد و بیشتر نشئگی ایجاد می‌کند. برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر کروکودیل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: ماده مخدر کروکودیل | عوارض و طریقه مصرف کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل

دزومورفینی که امروزه تحت عنوان ماده مخدر کروکودیل شناخته می‌شود؛ ناخالصی زیاده داشته و به همین دلیل آسیب های زیادی را برای بدن ایجاد می‌کند. ترکیبات دزومورفین بسیار ساده است. این ماده تنها از ترکیب ید، کدئین، برخی داروها و مواد شیمیایی تولید می‌شود. به همین دلیل فروشندگان مواد مخدر، به راحتی آن را تولید کرده، و عرضه می‌کنند.

از آنجایی که نیمه عمر کروکودیل نسبت به هروئین بسیار کوتاه تر است؛ طبیعی است که خاصیت اعتیادآوری بیتشری داشته و فرد مجبور می‌شود به دفعات بیشتری ماده مخدر مصرف کند. بعد از تزریق این ماده، کروکودیل به صورت ذرات نامحلول در خون درآمده و ضایعات پوستی ایجاد می‌کند. در این مقاله به بررسی عوارض و نشانه های این مخدر می‌پردازیم. 

عوارض مصرف کردکودیل

مصرف هر ماده مخدری عوارضی برای بدن ایجاد می‌کند. اما ماده مخدر کروکودیل به دلیل تاثیراتی که بر بدن دارد؛ به عنوان خطرناک ترین ماده شناخته می‌شود. تاثیرات این ماده نه تنها بر مغز زیاد بوده؛ بلکه به صورت آشکارا بر بدن نیز مشخص شده و بدن فرد را از بین می‌برد. در واقع زخم های حاصل از مصرف این ماده تبدیل به قانقاریا شده و بدن را فاسد می‌کند. برخی از عوارض این ماده شامل موارد زیر می‌شود.

📌خون آلوده

ماده مخدر کروکودیل به دلیل نیمه عمر کوتاهی که داشته به سرعت وارد جریان خون شده و به بافت های مختلف می‌رود. از طرفی که این ماده به طور کامل در خون حل نمی‌شود به همین دلیل به صورت توده درآمده و تخریب بافت از همان نواحی بافت آغاز می‌شود. این ماده استخوان و فک و دندانها را از بین برده و همچنین بعد از مدتی قدرت راه رفتن و صحبت کردن نیز مختل می‌شود.

📌بروز زخم های پوستی

مصرف ماده مخدر کروکودیل بافت پوست مصرف کننده را ناهموار و تخریب می‌کند. درست مانند بدن کروکودیل. همچنین بعد از مصرف نیز رنگ پوست به سبز تغییر می‌کند که البته موقت بوده  و بعد از مدتی از بین می‌رود. اما آسیب های پوستی به نواحی دیگر نیز گسترش یافته و باعث قطع شدن اعضای بدن می‌شود. از آنجایی که احتمالا فرد بعد از یکبار تزریق دیگر نمی‌تواند در آن ناحیه دوباره تزریق داشته باشد؛ به نواحی بیشتری از بدن خود آسیب می‌زند.

📌تاثیر بر مغز

همه انواع ماده مخدر، بر عملکرد و ساختار مغز نیز تاثیر دارند. ماده مخدر کروکودیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. تاثیر این ماده بر مغز از هروئین و مورفین نیز شدید تر است. به همین دلیل عولرض بدتری نیز ایجاد می‌کند. افراد تصور می‌کنند به دلیل اینکه این ماده خاصیت توهم زایی ندارد؛ اثر آن بر مغز کمتر است. اما این کاملا اشتباه است و آسیب های ناشی از این ماده حتی شدید تر از سایر مواد توهم زا است.

طریقه مصرف ماده مخدر کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل هم به صورت تزریقی و هم به صورت تدخینی مورد مصرف قرار می‌گیرد. مصرف تزریقی آن همانطور که گفته شد باعث حل نشدن این ماده در خون و آسیب به بافت ها می‌شود. بعد از مدتی اندام ها به رنگ سیاه درآمده و حتی از بدن جدا می‌شوند.

گاهی به صورت خوراکی نیز توسط مصرف کنندگان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی به دلیل اینکه این ماده نسبت به هروئین قیمت کمتری داشته، افراد بیشتری به سمت مصرف آن گرایش پیدا می‌کنند و همین موضوع منجر به شیوع بیشتر آسیب های ناشی از آن می‌شود. تفاوت با کراک

کراک هم از خانواده مواد هروئینی است اما خالص تر و قوی تر از هروئین است. اما کراکی که در بازار عرضه می‌شود؛ ناخالصی های زیادی داشته و آسیب بیشتری نیز وارد می‌کند. اما بازهم در مقایسه با کروکودیل عوارض کمتری دارد. معمولا همراه با کراک مواد دیگری نیز مانند کافئین نیز وجود دارد اما ماده مخدر کروکودیل به صورت خالص دزومورفین بوده، به همین دلیل تاثیر بیشتری دارد.

ترک اعتیاد به ماده مخدر کروکودیل

اعتیاد به ماده مخدر کروکودیل یک راه بی بازگشت است. چرا که عفونت های حاصل از اعتیاد به این ماده، نهایت تا دو سال به فرد اجازه زندگی می‌دهد. اگر افراد در حین مصرف بیماری زمینه ای نیز داشته باشند؛ این اعتیاد مشکل آنها را تشدید کرده و حتی منجر به بروز عوارضی مثل اوردوز و مرگ می‌گردد.

این ماده مخدر تقریبا غیرقابل ترک است. افراد معتاد به هروئین می‌توانند این ماده را ترک کنند اما در مورد کروکودیل اوضاع متفاوت است. حتی عوارض حاص از مصرف این ماده نیز قابل جبران نیست. گاهی رگ های خونی به طور کامل از بین رفته و حتی فرد نمی‌تواند دارویی در این زمینه مصرف کند.مصرف متافتامین ها و هروئین، مرگ تدریجی داشته؛ اما کروکودیل خیلی زود فرد را از پا در می‌آورد.

علت محبوبیت

زمانی که این ماده در اوکراین تولید شد و به دلیل مواد اولیه ساده آن، قیمت کمی داشت و تاثیر آن نیز بسیار بیشتر از هروئین و کراک بود. به همین دلیل به صورت ناگهانی محبوبیت زیادی پیدا کرده و افراد زیادی از آن مصرف کردند. این ماده در حال حاضر نیز قیمت کمتری نسبت به سایر مواد مخدر دارد؛ اما تاثیرات آن فرد را خیلی زود دچار مشکلات جدی می‌کند. 

سخن پایانی

اگر از مصرف ماده مخدر کروکودیل توسط اطرافیان مطلع شدید؛ در ابتدا به طور مستقیم با او صحبت کرده و در مورد عوارض جانبی این ماده به او توضیح دهید. بهتر است فرد هرچه زودتر مصرف این ماده مخدر را قطع کرده و برای پیشگیری از بروز عوارض آن اقدامات لازم را انجام دهد.

سعی کنید به او هشدار داده اما در مورد مرگ او را نترسانید. تقریبا از هر صد نفری که به این ماده اعتیاد داشته اند؛ تنها سه یا چهار نفر موفق به ترک آن شده اند. این آمار ترسناک است. اما اگر فرد به موقع اقدام کرده و از متخصصین در این زمینه کمک بگیرد؛ می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی کنترل کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر کروکودیل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: ماده مخدر کروکودیل | عوارض و طریقه مصرف کروکودیل

  • ۰۲/۰۸/۰۶
  • ذهن نو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی