مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

امروزه یکی از مشکلات فراگیر زوج‌ها، بی میلی جنسی است. بی میلی جنسی همسر حدودا یک سوم زنان و یک پنجم مردان را درگیر خودش می‌کند. این اختلال علاوه بر سرد کردن زندگی زناشویی، می‌تواند مشکلات عاطفی و فشار روانی بالایی را به افراد وارد کند. با توجه به اینکه مشکلات جنسی از شایع‌ترین دلایل طلاق هستند، ضروری است که چاره‌ای برای درمان آن اندیشید. با آگاهی از دلایل بی‌میلی جنسی و راه‌های درمان آن و همچنین کمک گرفتن از یک فرد متخصص، می‌توانید این مساله را برطرف سازید و کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: بی میلی جنسی همسر

بی میلی جنسی همسر

مراحل ارضای جنسی در رابطه به این صورت است : 1.میل جنسی 2. تحریک کامل 3. ارگاسم 4 .فرونشینی؛ افرادی که از نظر جنسی بی میل‌اند، در مرحله اول ارضای جنسی به مشکل بر می‌خورند و به همین دلیل نمی‌توانند باقی مراحل را طی کنند و به ارگاسم برسند.

محرک‌های مختلف می‌توانند باعث بروز میل‌جنسی شوند یا به زبان ساده‌تر فرد را از نظر جنسی تحریک کنند. این محرک‌ها ممکن است به صورت بصری، صوتی با لمسی باشند مثلا دیدن همسر خود به صورت برهنه می‌تواند تحریک بصری ایجاد کند و شنیدن صدای او در حالی که دارد درباره رابطه جنسی صحبت می‌کند تحریک صوتی را به وجود آورد و در آخر لمس و معاشقه تحریک را به مرحله سوم یعنی مرحله لمس می‌رساند. اگر تحریک جنسی به صورت صحیح و در هر سه صورت انجام بگیرد، می‌تواند میل‌جنسی را بالا ببرد و ارگاسم را خوشایندتر کند. همچنین اگر تحریک جنسی به صورت خوبی صورت بگیرد، فرد را برای تکرار رابطه جنسی در شب‌های دیگر مشتاق می‌سازد.

نکته مهمی و جالبی که بهتر است در زمینه تحریکات جنسی بدانید این است که تصور جنسی نقش مهمی در تحریک جنسی و تمایل به رابطه دارد. مثلا اگر شما رابطه زناشویی خود را به صورت یک رویا همان طور که می‌خواهید در ذهن خود تصور کنید، به احتمال زیاد دچار میل‌جنسی شدید می‌شوید. به همین خاطر است که توصیه می‌شود افراد مبتلا به بی میلی تصورات جنسی خود را تقویت کنند.

 

انواع بی میلی جنسی همسر

نشانه‌های بی‌میلی شما با دیگر افراد ممکن است متفاوت باشد، حتی ممکن است شما فقط در برخی موارد دچار بی میلی جنسی شوید به همین دلیل لازم است که انواع بی میلی جنسی را بشناسید تا متوجه شوید به کدام نوع مبتلا هستید. بسته نوع بی میلی همسر روش درمان آن متفاوت است. انواع بی میلی جنسی همسر عبارتند از:

1. بی میلی جنسی مادام العمر و فراگیر

افرادی که در تمام طول زندگیشان دچار تحریک و میل جنسی نشده‌اند به این نوع بی میلی دچارند. این افراد در هیچ دوره‌ای نه در سن بلوغ نه در دوران نامزدی نه در ازدواج و نه حتی در موقعیت باروری خود دچار میل‌جنسی نمی‌شوند. اکثر این افراد از رابطه جنسی ترس دارند و تحت تاثیر عوامل روانی و جسمی نمی‌خواهند رابطه جنسی برقرار کنند.

2. بی میل جنسی اکتسابی

اکتساب به معنای گرفتن است و افرادی که دچار بی‌میلی جنسی اکتسابی می‌شوند از یک جایی به بعد نسبت به رابطه جنسی بی میلی شده‌اند .این افراد ممکن است در دوره بلوغ خود بسیار گرم باشند و حتی در اوایل ازدواج برای رابطه زناشویی اشتیاق زیادی نشان دهند اما تحت تاثیر بروز چندین عامل جسمی یا روحی روانی از یک جایی به بعد میل جنسی خود را از دست دهند.

3. بی میلی جنسی موقعیتی

افراد مبتلا به این نوع بی‌میلی جنسی غالبا دارای میل جنسی هستتند و تحریک هم می‌شوند اما در یک شرایط و موقعیت خاص . مثلا ممکن است این افراد پوزیشن‌های خاصی را در رابطه جنسی بپسندند، با افراد خاصی بتوانند نزدیکی انجام دهند یا در شرایط روانی و زمانی خاص خواستار رابطه جنسی باشند.

 

دلایل بی میلی جنسی همسر

بی‌میلی جنسی را می‌توان از منظرهای مختلفی نگاه کرد. بسته به این که شما از کدام منظر به این عارضه نگاه می‌کنید، دلایل بروز آن فرق می‌کنند. به طور کلی بی‌میلی‌جنسی تحت تاثیر عوامل روحی روانی و جسمی است. اکثر افراد بی میل ترکیبی از هر دو عامل را تجربه کرده‌اند.

1. دلایل جسمی بی میلی جنسی

-ابتلا به برخی بیماری‌ها مثل کم کاری تیروئید یا بیماری‌های حرکتی

-ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌های مربوط با واژن یا آلت مردانه

-مصرف مواد مخدر و الکل

-مصرف برخی داروها مثل داروهای ضد بارداری، داروهای ضدافسردگی، داروهای فشار خون و…

-اختلال یا نارسایی در هورمون‌های زنانه و مردانه

-چاقی و اضافه وزن

-یائسگی در زنان و پروستات در مردان

-ضعف جسمی و سو تغذیه

2. دلایل روحی روانی بی میلی جنسی

-استرس و افسردگی

-کمبود اعتماد به نفس

-داشتن باورهای منفی نسبت به رابطه جنسی

-خجالت بیش از حد

-داشتن مشغله‌های فکری

-خستگی زیاد و بی خوابی

-مشکلات در رابطه عاطفی

-تجربه تجاوز

-تکراری شدن شکل رابطه جنسی

-خیانت دیدن

-عدم ارضای عاطفی

 

درمان بی میلی جنسی همسر

اگر شما یا همسرتان مبتلا به بی‌میلی جنسی هستید نباید از ادامه زندگی زناشویی خود ناامید شوید. امروزه درمان‌های زیادی برای حل بی‌میلی جنسی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

1. مشکلات روحی خود را حل کنید

مشکل روحی شما ممکن است افسردگی و اضطراب باشد یا شاید هم شما از آن دسته افرادی هستید که نسبت به بدن خود حس خوبی ندارند و دچار کمبود اعتماد به نفس‌اند. حتی ممکن است رابطه جنسی در نظر شما کاری کثیف و تحقیرآمیز باشد. هرکدام از دلایل روحی روانی مربوط به میلی جنسی با مراجعه به یک روانشناس قابل حل است می‌توانید و دوباره میل جنسی‌تان را به دست آورده و از رابطه زناشویی خود لذت ببرید.

2. مشکل جسمی خود را حل کنید

اگر هورمون‌های شما به هم خورده‌اند با مراجعه به پزشک در این باره صحبت کنید. اگر دچار اعتیاد شده‌اید هرچه زودتر اعتیاد خود را ترک کنید و اگر مبتلا به چاقی هستید ورزش کنید. ورزش کردن علاوه بر این که شما را به اندام دلخواه‌تان می‌رساند مشکلات روحی شما را حل خواهد کرد و به بهبود جریان خون هم منجر می‌شود. برای هر مشکل راهی وجود دارد؛ پا پس نکشید و برای حل آن تلاش کنید.

3. مشکلات رابطه خود را بهبود ببخشید

رابطه شما با شریک عاطفی‌تان چگونه است؟ آیا اخیرا از او ضربه خورده‌اید؟ آیا جنگ و جدل‌های شما پایانی ندارند؟ هرچقدر کیفیت رابطه عاطفی شما با همسرتان بهتر شود کیفیت رابطه زناشویی نیز بالا می‌رود پس از این نکته غافل نشوید.

4. سبک تغذیه‌ای خود را تغییر دهید

بیشتر از قبل آب مصرف کنید، خوردن روزانه 6 تا 8 لیوان آب می‌تواند بدن را برای رابطه جنسی آماده کند و از شما در مقابل مشکلاتی نظیز خشکی واژن محافظت کند. خوراکی‌های طبع گرم را در غداهای خود زیاد کنید. این خوراکی‌ها شامل دارچین، خرما، عسل، موز، زنجبیل، سنجد، شکلات و… می‌شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی میلی جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بی میلی جنسی همسر

  • ۰۱/۰۷/۱۴
  • ذهن نو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی