مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

 

پورنوگرافی یکی از پدیده‌هایی است که در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از اینترنت رواج بیشتری پیدا کرده است. به‌طورکلی پورنوگرافی به معنای به تصویر کشیدن فعالیت جنسی انسان یا حیوان است و می‌تواند در قالب عکس یا فیلم ایجاد شود. گسترش استفاده از این پدیده در جامعه تا حدودی باعث معمول‌تر شدن دیدگاه‌ها در رابطه با این موضوع شده است بااین‌حال پورنوگرافی می‌تواند مشکلات بسیاری را در زمینه بهداشت روابط جنسی یا حتی سلامت روان برای فرد ایجاد کند. به همین خاطر می‌بایست نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشید و اگر شما یا فردی از اطرافیانتان دچار مشکل اعتیاد به فیلم‌ها یا تصاویر پورن شده است اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام دهید.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

منبع:

پورنوگرافی

 تاثیرات فیلم های پورن بر مجردها و متاهل ها

پورنوگرافی و اعتیاد به آن

پورنوگرافی یا به زبان فارسی هرزه‌نگاری به این معناست که تصاویر یا فیلم‌هایی از برقراری رابطه جنسی میان حیوانات یا انسان‌ها ضبط و پخش شده باشد. تماشای این فیلم‌ها معمولاً در میان نوجوانان و جوانان رواج بیشتری پیدا می‌کند و لذتی که به دنبال مشاهده آن‌ها برای فرد ایجاد می‌شود می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل تمایل به تکرار مجدد این رفتار باشد.

درست مانند هرگونه اعتیاد رفتاری دیگر پس از مدتی فرد متوجه خواهد شد که کنترل خود را بر روی رفتار موردنظر ازدست داده و به‌اجبار به دنبال انجام مجدد این رفتار خواهد بود. این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد و همین‌طور باعث کاهش بهره‌وری فرد در سایر زمینه‌ها باشد.

دلایل گرایش به پورنوگرافی

یکی از سؤالاتی که در ارتباط با این موضوع می‌بایست به آن پاسخ داد این است که علی‌رغم آسیب‌هایی که در ارتباط با پورنوگرافی مطرح می‌شود چرا این پدیده روزبه‌روز طرفداران بیشتری در میان جوانان پیدا می‌کند؟ دلایل بسیاری برای گرایش به این پدیده وجود دارد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

وجود باورهای غلط

وجود تصوراتی نظیر اینکه مشاهده فیلم‌های پورن باعث یادگیری رفتارهای جنسی مطلوب و بهبود عملکرد فرد در حین برقراری ارتباط با دیگران می‌شود یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث تمایل جوانان به پورنوگرافی خواهد شد. علاوه بر این تصور اشتباه دیگری نیز وجود دارد که معتقد است مشاهده این فیلم‌ها باعث تحریک جنسی بیشتر فرد برای برقراری رابطه جنسی می‌شود. این قبیل تصورات می‌تواند باعث افزایش میل به مشاهده این فیلم‌ها باشد.

تماس با مشاور

تنهایی جنسی از دلایل گرایش به پورنوگرافی

در سال‌های اخیر فاصله زمانی نسبتاً زیادی میان سال‌های بلوغ و آمادگی جنسی تا زمان ازدواج ایجاد شده است. این مسئله در بسیاری از مواقع باعث می‌شود که فرد برای تأمین نیازهای جنسی به دنبال مشاهده فیلم‌های پورن و خود ارضایی باشد زیرا در شرایطی که فرد توانایی ازدواج و پیدا کردن شریک عاطفی و جنسی مناسب را ندارد به دنبال سایر راه‌ها برای تأمین نیازهای خود خواهد افتاد.

کسب لذت و اعتیاد رفتاری

تجربه تماشای فیلم‌ها یا تصاویر پورنوگرافی و خود ارضایی می‌تواند بار هیجانی بسیاری داشته باشد و فرد را برای کسب لذت و تجربه مجدد هیجان به تکرار این رفتارها تحریک کند. این در حالیست که تکرار مداوم این قبیل رفتارها باعث خواهد شد تا فرد دیگر لذت قبلی را به دنبال تماشای پورنوگرافی تجربه نکند یا حتی دچار مشکلاتی مانند اختلالات نعوظ یا سردمزاجی شود. اگر به هر دلیلی با این قبیل مشکلات جنسی مواجه شده‌اید بهتر است پیش از مزمن شدن آن‌ها برای درمان به یک روانشناس متخصص در زمینهٔ مسائل جنسی مراجعه نمایید.

معایب مشاهده پورنوگرافی

پورنوگرافی می‌تواند مشکلات بسیاری را در سلامت روان و روابط جنسی فرد ایجاد کند. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان‌دهنده این است که تحریک دائم منطقه پاداش در مغز به‌وسیله تماشای این فیلم‌ها می‌تواند مشکلاتی را نیز در ساختار مغز ایجاد نماید. ازجمله مهم‌ترین پیامدهای منفی مشاهده فیلم‌های پورنوگرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اعتیاد رفتاری

اعتیاد رفتاری به این معناست که فرد احساس می‌کند مجبور است دائماً رفتار خاصی را تکرار نماید. این رفتار خاص می‌تواند هر چیزی باشد؛ مهم آن است که فرد نه با قصد و انگیزه شخصی و یا به نیت دستیابی به لذت بلکه به دلیل اجبار و تنشی که از درون احساس می‌کند به سراغ انجام این رفتارها خواهد رفت. مشاهده پورنوگرافی در درازمدت نیز می‌تواند باعث بروز اعتیاد رفتاری شده و با توجه به اینکه اعتیاد به تماشای دائم این فیلم‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری در بهره‌وری فرد در سایر زمینه‌ها داشته باشد می‌بایست برای درمان آن اقدام کرد.

لذت نبردن از رابطه جنسی

واقعیت این است که فیلم‌ها و تصاویر پورنوگرافی واقعیت ارتباط جنسی را منعکس نمی‌کنند و آنچه مشاهده می‌شود تصاویر اغراق‌آمیزی از رابطه جنسی است که صرفاً برای جذب مخاطب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تماشای مداوم این فیلم‌ها می‌تواند باعث شود که روابط جنسی سالم، دیگر لذت چندانی برای فرد نداشته باشد و حتی مشکلاتی مانند اختلال نعوظ یا سردمزاجی را به دنبال خواهد داشت زیرا مغز فرد پیام‌های طبیعی را برای تحریک جنسی دریافت نکرده و درنتیجه در شرایط معمول نمی‌تواند به‌خوبی عمل کند.

از دست دادن اعتمادبه‌نفس جنسی

تصاویر جنسی اغراق‌شده باعث می‌شود که مشاهده‌کنندگان این فیلم‌ها اعتمادبه‌نفس جنسی خود را تا حد زیادی از دست بدهند. این مشکل به این خاطر ایجاد می‌شود که فرد به‌صورت ناخودآگاه با شخصیت‌های فیلم‌های پورنوگرافی همانندسازی کرده و چون خود را به لحاظ جذابیت ظاهری و عملکرد جنسی مانند این افراد نمی‌داند اعتمادبه‌نفس خود را از دست خواهد داد.

یادگیری رفتارهای جنسی نامناسب

یکی از مشکلاتی که به دنبال مشاهده پورنوگرافی برای فرد ایجاد می‌شود این است که برخی عادت‌های جنسی نامناسب نظیر روابط جنسی گروهی یا رابطه مقعدی در این فیلم‌ها به‌صورت معمول و بخشی از تجربه لذت جنسی نمایش داده می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث تشویق افراد به انجام این قبیل رفتارها شده و مشکلات جدی را در مسیر ارزش‌های اخلاقی ایجاد نماید.

رهایی از اعتیاد به پورنوگرافی

بسیاری از افراد معمولاً تلاش‌های فردی را برای ترک این عادت شروع می‌کنند که در بسیاری از مواقع با شکست مواجه شده و این شکست باعث آسیب دیدن عزت‌نفس فرد خواهد شد. این در حالیست که مشاورین روانشناسی به شما کمک خواهند کرد تا با استفاده از اصول مشخص و علمی در این زمینه اقدام کنید تا احتمال شکست در ترک اعتیاد و یا بازگشت مجدد این رفتار کاهش پیدا کند.

از مهم‌ترین اقدامات روانشناسان می‌توان موارد زیر را بیان کرد.

  • کمک به فرد برای مشخص کردن بازه‌های زمانی که بیشتر به تماشای پورنوگرافی علاقه دارد و آگاهی از شرایط و محرک‌هایی که باعث شروع این رفتار می‌شود.
  • کمک به فرد برای کنترل وسوسه تماشای پورنوگرافی و یا اجتناب از موقعیت‌هایی که باعث تحریک بیشتر فرد می‌شود، با استفاده از تکنیک‌هایی مثل آرام‌سازی یا به تأخیر انداختن خواسته
  • تلاش برای پیدا کردن آسیب‌های روحی و مشکلاتی که علت اصلی گرایش فرد به این موضوع شده و برطرف کردن آن‌ها
  • درمان آسیب‌ها و مشکلات روحی که به دلیل اعتیاد به پورنوگرافی ایجاد شده است
  • آشنا کردن فرد با گروه‌های درمانی و انجمن‌هایی که از افراد دارای همین مشکل ایجاد شده است؛ این موضوع باعث خواهد شد تا فرد کمتر احساس شرم داشته و متوجه شود افراد زیادی با این مشکل مواجه هستند.

پورنوگرافی | آنچه خانواده‌ها باید بدانند

هنگامی‌که والدین متوجه می‌شوند فرزندشان به مشاهده پورنوگرافی می‌پردازد ممکن است نگرانی بسیاری را تجربه کنند و این موضوع حتی می‌تواند باعث بروز رفتارهای پرخاشگرانه باشد. علاوه بر این برخی خانواده‌ها نیز نگران این موضوع هستند که مبادا فرزندشان در سنین پایین با این فیلم‌ها آشنا شده و مشکلاتی را برای خود ایجاد نماید. به همین خاطر بهتر است به‌عنوان والدین به نکات زیر توجه داشته باشید.

به فرزندتان آگاهی بدهید

بهتر است با رسیدن فرزندتان به سنین بلوغ آگاهی‌های لازم را متناسب با شرایط فرهنگی و تمایلات خانوادگی در اختیار فرزندتان بگذارید. به میزانی که شما تبدیل به منبع اطلاعاتی برای فرزندتان شوید و آگاهی‌های لازم را ارائه کنید تمایل وی برای کنجکاوی در این زمینه‌ها یا دریافت اطلاعات از راه‌هایی مانند تماشای پورنوگرافی کاهش پیدا می‌کند.

پر کردن مناسب اوقات فراغت

بهتر است برای زمان‌های خالی فرزندتان برنامه‌های مناسبی تدارک ببینید. اشتغال ذهنی با مسائل مختلف ازجمله ورزش، کسب درآمد و فعالیت‌های هنری به او کمک می‌کند تا کمتر به دنبال جست‌وجوی پورنوگرافی و مسائل جنسی باشد.

کنترل شده رفتار کنید 

به این مسئله توجه داشته باشید که بلوغ جنسی به‌عنوان بخشی از فرایند طبیعی رشد فرزند شما اتفاق افتاده و کنجکاوی‌های جنسی وی موضوعی طبیعی و غیرقابل‌انکار است. درنتیجه اگر متوجه شدید که فرزندتان به تماشای فیلم‌های پورنوگرافی علاقه نشان می‌دهد قاطعانه اما کنترل شده در این زمینه برخورد کنید. بدرفتاری و پرخاش بیش‌ازحد علاوه بر اینکه آسیب‌های بسیاری را در شرایط روحی فرزند شما ایجاد خواهد کرد باعث قطع رفتار نشده و تنها منجر به ادامه یافتن پنهانی آن خواهد شد.

از یک مشاور کمک بگیرید

با توجه به اینکه نوجوانی و بلوغ یکی از بحرانی‌ترین مراحل زندگی برای هر فرد است و احتمال دارد که آسیب‌های بسیاری در این مرحله از رشد برای فرد ایجاد شود بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان در این دوره و راه‌های ارتباط با وی از یک روانشناس کودک و نوجوان کمک بگیرید. به‌ویژه اگر احساس می‌کنید فرزندتان درگیر کنجکاوی‌های نگران‌کننده‌ای در ارتباط با مسائل جنسی شده، بهتر است این موضوع را با یک روانشناس در میان بگذارید. برای ارتباط با مشاوره خانواده خوب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

پونوگرافی چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

از دست دادن اعتماد به نفس از عمده ترین عوارض است. مشکلات جنسی مثل اختلال در نعوظ و کاهش میل جنسی در پی اعتیاد به پرنوگرافی ایجاد می شود.

آیا فیلم های پورنوگرافی برای آموزش رفتار جنسی مناسب است؟

از انجا که صحنه ها با حقیقت زندگی خیلی فاصله دارند به جای آموزش بیشتر موجب توقعات غیر واقعی می شود.

در صورتی که متوجه مشاهده فیلم های سوپر توسط فرزندم شدم چه کار باید بکنم؟

در این شرایط بهتره قاطعانه برخورد کرده و خطرهای رفتار وی را متذکر شوید، اما سعی کنید تا جای ممکن بدون خشونت برخورد کنید. دلایل اشتباه بودن این کار را بازگو کنید و مشغله های مناسبتری برایش ایجاد کنید. از مشاوره خانواده نیز بهره ببرید.

 

شماره تماس ذهن نومنبع:

پورنوگرافی

 تاثیرات فیلم های پورن بر مجردها و متاهل ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی