مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

ازدواج با شخصیت پارانوئید می‌تواند مشکلات بسیاری را برای شما ایجاد کند. اگرچه در روزهای اول آشنایی ممکن است بدبینی‌های این افراد از نظر شما شیرین و نشانه توجه و اهمیت باشد بااین‌حال ادامه دادن این وضعیت برای تمام عمر موضوع غیرقابل تحملی خواهد بود. این افراد دائماً به همه‌چیز شک داشته و ساده‌ترین مسائل را نیز به‌عنوان تهدید ادراک می‌کنند. به همین خاطر بهتر است قبل از اقدام برای ازدواج، با کمک گرفتن از مشاورین پیش از ازدواج نسبت به ‌سلامت شخصیت طرف مقابل اطمینان پیدا کنید و یا درصورتی‌که در طول دوران آشنایی متوجه رفتار غیرمعمولی از طرف مقابل شدید حتماً راجع به رفتارهای وی از یک مشاور کمک بگیرید.

 

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

ازدواج با شخصیت پارانوئید چه مشکلاتی به همراه دارد؟

ازدواج با شخصیت پارانوئید | شخصیت پارانوئید را چطور تشخیص دهیم؟

یکی از نگرانی‌ها برای بسیاری از دختران و پسران جوان این است که همسرشان از سلامت روان برخوردار باشد. بااین‌حال یکی از سؤالات مهمی که در این زمینه ایجاد می‌شود این است که شخصیت پارانوئید را از کجا بشناسیم؟

مبتلایان به اختلال شخصیت پارانوئید نسبت به تمامی افراد و پدیده‌های اطرافشان نگاهی بدبینانه دارند و اغلب اوقات این سوءظن باعث می‌شود که به‌تندی با دیگران برخورد کنند.  با توجه به این شیوه از برخورد، اطراف آن‌ها معمولاً خالی از جمعیت است و دوستان صمیمی ندارند. شخصیت‌های پارانوئید معمولاً در روابط اجتماعی کدورت‌های همیشگی و طولانی‌مدتی از دیگران دارند زیرا باور دارند که نزدیکانشان قصد فریب آن‌ها را داشته‌اند. به‌طورکلی می‌توان شخصیت افراد پارانوئید را در بی‌اعتمادی نسبت به دیگران خلاصه کرد.

برخی از مبتلایان به اختلال شخصیت پارانوئید ممکن است این ویژگی‌ها را با شدت کمتری نشان دهند و یا به دلیل علاقه به شما یا هر موضوع دیگری برای مدتی افکار خود را بروز ندهند. به همین خاطر بهتر است برای شناخت بیشتر طرف مقابل تا حد امکان دوره آشنایی را طولانی‌تر کنید و به جلسات مشاوره پیش از ازدواج توجه جدی داشته باشید. متخصصین روانشناسی می‌توانند با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه‌های بالینی ویژگی‌های شخصیتی طرف مقابل و میزان تناسب شما با یکدیگر را به‌وضوح مشخص نمایند. برای آشنایی بیشتر با اختلال شخصیت پارانوئید کلیک کنید.

تماس با مشاور

مشکلات آتی ازدواج با شخصیت پارانوئید         

مبتلایان به اختلالات شخصیت و به‌ویژه اختلال شخصیت پارانوئید ازجمله افرادی هستند که توصیه می‌شود از ازدواج با آن‌ها اجتناب کنید. ازدواج با شخصیت‌های پارانوئید اگرچه ممکن است در ابتدا چندان هم بد به نظر نرسد و به‌خصوص خانم‌ها این بدبینی را به‌پای غیرت و توجه بگذرانند بااین‌حال در درازمدت باعث بروز مشکلات بسیاری خواهد شد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بروز اختلال شخصیت در فرزندان

ژنتیک اصلی‌ترین دلیل برای بروز اختلالات شخصیت است. ازدواج شما با فردی که دچار این بیماری است می‌تواند احتمال درگیری فرزندان شما با این اختلال را افزایش دهد. علاوه بر این فرزندانی که در دوران کودکی خود سوءظن به دیگران را از والدینشان می‌آموزند حتی درصورتی‌که دچار اختلال شخصیت نباشند نمی‌توانند اعتماد به دیگران را تجربه کنند و احتمالاً در روابط اجتماعی آسیب خواهند دید.

 

بیشتر بخوانید : اختلالات شخصیت دسته b (کلاستر B) چه ویژگی هایی دارند؟

 

افزایش احتمال آسیب روحی تمامی اعضای خانواده

شخصیت‌های پارانوئید به دلیل بی‌اعتمادی که از درون خود احساس می‌کنند دائماً با اطرافیان درگیر بوده و همواره احساس می‌کنند که دیگران قصد فریب آن‌ها را دارند. این موضوع علاوه بر اینکه باعث خواهد شد تا روابط درون خانواده چندان‌که باید گرم و صمیمی نباشد، محدودیت‌هایی را نیز در برقراری روابط اجتماعی با دیگران ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث منزوی شدن هرچه بیشتر خانواده این افراد باشد. همچنین شخصیت‌های پارانوئید بدبینی و سوءظن به دیگران را نیز به فرزندان خود آموزش می‌دهند و از این طریق باعث مسموم شدن طرز فکر کودک نسبت به جهان خواهند شد. مجموع این دلایل باعث می‌شود که اعضای خانواده این بیماران با احتمال بیشتری به انواع بیماری‌های روحی مبتلا شوند.

ازدواج با شخصیت پارانوئید | احتمال بروز پرخاشگری

بدبینی و سوءظن در برخی موارد نیز تنها به یک شک و تردید ختم نمی‌شود و می‌تواند باعث بروز رفتارهای پرخاشگرانه در فرد گردد. این پرخاشگری‌ها می‌تواند خطرات جسمی و روحی بسیاری را برای شما و فرزندانتان به همراه داشته باشد.

فقدان ارتباطات سالم

شخصیت‌های پارانوئید روابط محدودی با دیگران برقرار می‌کنند و در صورت ازدواج با شخصیت پارانوئید، شما نیز می‌بایست روابط اجتماعی خود را محدود کرده و حتی با نزدیکانتان نیز ارتباط نداشته باشید.

برای کاهش مشکلات ازدواج با شخصیت پارانوئید چه باید کرد؟

گاهی اوقات فرد خواسته یا ناخواسته درگیر ازدواج با فردی خواهد شد که دچار شخصیت پارانوئید است. درصورتی‌که به هر دلیلی می‌خواهید به زندگی خود با این فرد ادامه دهید در درجه اول از این موضوع آگاهی داشته باشید که مسیر بسیار سختی را پیش رو دارید بااین‌حال بهتر است با کمک گرفتن از مشاورین خانواده و استفاده از راهکارهای زیر شدت مشکلات خود را کاهش دهید.

شرایط موجود را بپذیرید

واقعیت این است که همسر شما دچار بیماری روحی است که تا حد زیادی نسبت به تغییر مقاوم است. انکار این واقعیت یا تلاش برای تغییر شرایط نه‌تنها باعث بهبود وضعیت موجود نمی‌شود بلکه باعث آسیب روحی شما خواهد شد. سعی کنید با این واقعیت کنار بیایید و همسرتان را با تمامی ویژگی‌هایی که دارد بپذیرید. به خاطر داشته باشید که شما هرگز به‌تنهایی نخواهید توانست این افراد را اصلاح کنید. درمان شخصیت‌های پارانوئید حتی توسط متخصصین این حرفه نیز زمان زیادی طول خواهد کشید.

دریافت کمک‌های تخصصی

اصلی‌ترین نیاز افرادی که با شخصیت‌های پارانوئید در یک خانه زندگی می‌کنند این است که از یک روانشناس کمک بگیرند. شما برای دریافت راهکارهایی درزمینهٔ برخورد با شخصیت پارانوئید، تربیت کودکانی که در چنین خانواده‌ای بزرگ می‌شوند، حفظ سلامت روان خود و فرزندانتان یا حتی قانع کردن فرد برای مراجعه به مراکز درمانی نیاز دارید تا از یک متخصص کمک بگیرید.

مخالفت نکنید

یکی از اشتباه‌ترین رفتارها در برخورد با شخصیت پارانوئید این است که با باورهای او مخالفت کنید. بدبینی و اعتقاد به بدرفتاری دیگران باور جدی است که بی‌توجهی یا تلاش برای مبارزه با آن می‌تواند باعث عصبی شدن فرد شده و مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. سعی کنید در ارتباط با بیماران دچار این اختلال تا جای ممکن از بی‌توجهی به باورهای آن‌ها، ساده‌انگاری یا تمسخر این افکار خودداری کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

ازدواج با شخصیت پارانوئید چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

ازدواج با این افراد مشکلاتی را در ارتباط با خود فرد و همین‌طور روابط اجتماعی با دیگران ایجاد می‌کند زیرا شخصیت‌های پارانوئید نسبت به همه‌چیز مشکوک هستند. علاوه بر این احتمال ابتلای فرزندان به انواع بیماری‌های روحی و به‌ویژه اختلالات شخصیت افزایش پیدا می‌کند.

 

شماره تماس ذهن نو

 

منبع:

ازدواج با شخصیت پارانوئید چه مشکلاتی به همراه دارد؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی