مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

آیا از عوارض مصرف همزمان تریاک و مشروب آگاهی دارید؟ یکی از موارد مصرفی که افراد معتاد انجام می‌دهند مصرف همزمان تریاک یا مشتقات آن همراه با مشروبات الکلی است. مصرف جداگانه هر یک از این دو ماده می‌تواند بر بدن انسان تاثیر منفی بگذارد و مصرف همزمان این دو ماده به مراتب مشکلات و آثار منفی بیشتری به وجود می‌آورد. افراد به دلایل متعددی همچون کنجکاوی یا کسب یک تجربه جدید، اقدام به مصرف همزمان این دو ماده می‌کنند. اما آنچه که اهمیت دارد آسیب‌های جدی و دائمی مصرف این مواد به صورت همزمان است. برای ترک این دو ماده باید از یک متخصص در زمینه اعتیاد کمک بگیرید. در ادامه مقاله به بررسی کامل مصرف همزمان تریاک و مشروب می‌پردازیم.

منبع : 

مصرف همزمان تریاک و مشروب

خوردن مشروب بعد تریاک

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

مشروب چیست؟

نوشیدنی‌ها یا مشروبات الکلی، حاوی مقدار قابل توجهی اتانول هستند. میزان مصرف پایین این ماده می‌تواند حالتی از سرخوشی، آرام‌بخشی و کاهش اضطراب ایجاد کند، همچنین میزان مصرف بالای الکل یا مشروبات الکلی می‌تواند حالتی مانند مستی و کاهش هشیاری به وجود آورد و استفاده بلند مدت و طولانی مصرف آن به وابستگی جسمانی و روانی منجر خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

 

ماده مخدر تریاک چیست؟

ماده مخدر تریاک یکی از قدیمی‌ترین مواد مخدر شناخته شده در جهان است و از عصاره خشک شده گل خشخاش تهیه می‌شود. اصلی‌ترین ماده موجود در تریاک را مورفین تشکیل می‌دهد از این جهت مصرف تریاک منجر به ایجاد احساس آرامش و کند شدن فعالیت دستگاه عصبی مرکزی و در نتیجه کاهش مهارهای رفتاری می‌گردد. مصرف تریاک باعث اعتیاد شده و در صورت عدم مصرف عواضر جسمی و روانی ناخوشایند بروز پیدا می‌کند. 

تماس با مشاور

 

چه دلایلی منجر به مصرف همزمان تریاک و مشروب می‌شود؟

به طور کلی بسیاری از افرادی که مواد مخدر متعددی مصرف می‌کنند در برخی موارد تمایل دارند تا ترکیبی از مواد مصرفی را به صورت همزمان تجربه کنند. ممکن است افراد به دلایل مختلفی مصرف همزمان این دو ماده را تجربه کنند. برخی افراد صرفا به جهت کسب تجربه جدید و ارضا کردن حس کنجکاوی خود دست به این کار می‌زنند، برخی دیگر  برای ایجاد احساس آرامش بیشتر و عمیق‌تر به مصرف همزمان تریاک و مشروبات الکلی تمایل پیدا می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده | خطرات و راه خلاصی از مصرف چند ماده به طور همزمان 

 

عوارض جانبی مصرف همزمان تریاک و مشروب

مصرف تریاک و مشروبات الکلی هر یک به تنهایی اثرات سویی بر جسم و روان انسان به جا می‌گذارند. از عوارض جانبی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_افزایش احتمال ابتلا به سرطان

_بیماری‎‌های قلبی و عروقی

_کم خونی

_سیروز کبدی

_افزایش فشار خون

به طور کلی مواد مخدری مانند تریاک عوارض ناخوشایندی بر عملکردهای بدن وارد می‌کنند. در برخی موارد احساس آرامش و کاهش هشیاری در مصرف همزمان تریاک و مشروبات الکلی  در میزان مصرف بالا می‌تواند افراد را به کام مرگ ببرد. از این جهت یکی از مهم‌ترین عوارض و آثار منفی که مصرف تریاک و مشروبات الکلی با خود به همراه دارند، خطر مرگ برای فرد مصرف کننده است.

 

ترک تریاک و مشروبات الکلی

مهم‌ترین مسئله‌ای که در ترک موارد مخدر و مشروبات الکلی باید در نظر گرفت این است که به هیچ وجه خودسرانه اقدامی نکنید و حتماً تحت نظارت و مشورت یک متخصص مانند پزشک یا روانشناس متخصص در زمینه اعتیاد عمل کنید. قطع مصرف ناگهانی و غیر اصولی مشروبات الکلی و ماده مخدر تریاک و حتی سایر داروها و مواد مخدر آرام بخش می‌تواند عوارض جبران ناپذیری بر جسم و روان افراد بر جای گذارد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

هنگام مسمومیت ناشی از مصرف همزمان تریاک و مشروب چه باید کرد؟

اگر فردی در اطرافیانتان به دلیل مصرف همزمان مشروب و تریاک دچار مسمویت شد، یعنی علائمی مانند کاهش تنفس، رفتارهای غیرعادی و سرگیجه داشت، هرچه سریع‌تر با اورژانس تماس بگیرید. با این حال قبل از رسیدن اورژانس می‌توانید اقداماتی را انجام دهید:

1. به هیچ وجه به فرد مصرف کننده مجدداً الکل ندهید.

2. نبض فرد را هر چند دقیقه یک بار بررسی کنید.

3. تمام مواد احتمالی که ممکن است مصرف کرده باشد را به خاطر داشته باشید تا به پزشک اورژانس اطلاع دهیدو

4. در صورت کاهش علائم حیاتی اقدام به احیای قلبی یا CPR کنید.

 

سوالات متداول

_آیا مصرف همزمان تریاک و مشروبات الکلی عوارض جانی دارد؟

اثرات منفی تریاک و مشروب به صورت جداگانه بر هیچکس پوشیده نیست و همه افراد به نوعی با آن آشنا هستند. حال تصور کنید که مصرف مواد مخدر مانند تریاک و مشروب آن هم به صورت همزمان چقدر می‌تواند این اثرات منفی را افزایش و شدت دهد. در شدیدترین حالت ممکن است فرد جان خود را از دست بدهد.

_آیا امکان ترک مصرف همزمان تریاک و مشروبات الکلی وجود دارد؟

امروزه با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه اعتیاد، روش‌های مختلفی برای ترک مواد مخدری مانند تریاک و مشروبات الکلی وجود دارد که از جمله این موارد می‌توان به روش‌های ترک اعتیاد درخانه، در کمپ‌، و مجازی تحت نظر متخصص اشاره کرد. از آنجایی که هر یک از این دو ماده یعنی تریاک و مشروبات الکلی آثار مخرب جداگانه‌ای دارند و ترک یک باره مواد می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیر دیگری را به وجود آورد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً تحت نظارت یک متخصص همچون پزشک یا روانشناس باسابقه در زمینه اعتیاد، ترک را شروع کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مصرف همزمان تریاک و مشروب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی