مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۴۳ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روش های یادگیری در موضوعات مختلف، متفاوت هستند. ما از ابتدای تولد تا کنون، در حال یادگیری مسائل مختلفی هستیم. برخی از این اکتساب ها خودآگاه و به صورت ارادی انجام می‌شوند؛ برخی دیگر به صورت ناخودآگاه. به هرحال ما به یادگیری نیاز داریم و باید روش های مختلف آن را شناخته تا بهترین و سریع ترین آنها را انتخاب کنیم. البته در مسیر آموختن، باید خود نیز تلاش کنیم و از دیگران هم کمک بگیریم.

یادگیری مفهومی بسیار گسترده است که مسائل زیادی را از جمله تفکر، منابع مختلف، حافظه، احساسات و حتی وجود یک معلم خوب را در برمی‌گیرد. در واقع می‌توان گفت عوامل موثر بر یادگیری نیز همین موضوعات هستند. در این مقاله به بررسی ویژگی های یادگیری و روش های آن خواهیم پرداخت.

منبع: روش های یادگیری | بهترین روش های یادگیری چیست؟

روش های یادگیری

ما برای رشد و تعالی خود و جامعه نیاز به یادگیری داریم. می‌توان گفت که روش های یادگیری مشخصی برای همه افراد وجود دارد؛ اما برخی آنها را برای خود شخصی سازی کرده و یا در آن روش بهتر عمل می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توان برای آموختن چیزی به افراد مختلف، یک نسخه واحد برای همه پیچید. در ابتدا باید استعداد و توانایی آنها سنجیده شود و در قدم بعدی روش های مختلف را به کار برد. برای یادگیری هیچ انتهایی نمی‌توان در نظر گرفت.

ویژگی های روش های یادگیری

قطعا آموختن روش های یادگیری، خالی از لطف نیست. این موضوع هم باعث شناسایی دقیق تر استعدادمان می‌شود و هم دانش ما را بالاخواهد برد. این کار باعث می‌شود جنبه های مختلفی از خودمان را بشناسیم و از آنها بهره ببریم. برخی از مزایای یادگیری این روش ها شامل موارد زیر می‌شود.

📌بالارفتن دانش اظهاری

دانش اظهاری یا توصیفی در رابطه با حقایق مطلق یا چیزهایی که تغییر ناپذیرند؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال نقطه جوش آب، 100 درجه سانتی گراد است. دانش اظهاری یکی از ویژگی های روش های یادگیری است که باعث می‌شود دانش آموزان حقایق را راحت تر پذیرفته و بیاموزند. همچنین در یادآوری، نوشتن و صحبت کردن نیز موثر خواهد بود.

📌بالارفتن کیفیت دانش روالی

دانش روالی، مربوط به چگونگی مسائل می‌شود. این نوع دانش به مکانیسم های عملی یا کاری اشیا مختلف پاسخ می‌دهد. در واقع مربوط به فرایند و نحوه انجام کار است. دانش روالی به افراد کمک کرده تا درک بهتری از نقشه و نمایش بصری یک ابزار یا فعالیت، داشته باشند. آموختن این موضوع از سن کودکی بسیار موثر خواهد بود چرا که در آینده کاربردهای زیادی در محل کار خواهد داشت. روش های یادگیری زیادی برای آموزش دانش روالی وجود دارد.

📌دانش مفهومی

از دانش مفهومی، همانطور که از نامش پیداست برای یادگیری مفاهیم مختلف، نطریه ها و اصول انتزاعی، استفاده می‌شود. روش های یادگیری مختلف، این کیفیت را در افراد بالا برده، و در زمینه ریاضیات، علوم و فناوری موثر است. دانش مفهومی یکی از بنیادی ترین دانش هاست که دانش آموز باید برای یادگیری مسائل دیگر، آن را تقویت کند.

روش های یادگیری مختلف

همانطور که گفته شد؛ در ابتدا باید روش های مرتبط با موضوع مورد نظر را پیدا کرد. اما به طور کلی برخی از روش های یادگیری برای مسائل مختلف، مشترک هستند. سه روش کلی برای یادگیری از طریق دیداری، شنیداری و جنبشی یا لمسی انجام می‌گیرد که معلمان باید با توجه به توانایی های دانش آموزان از هر سه روش به صورت همزمان و یا یک روش خاص، استفاده کنند.

🔶روش های یادگیری دیداری

در این روش دانش آموزان  هوش دیداری خوبی داشته و بیشتر از طریق دیدن می‌آموزند. معمولا دانش آموزان این دسته در ردیف جلو نشسته، به محتواهایی مثل تماشای فیلم یا پوستر ها در کلاس درس علاقمند بوده و برای تجسم چیزها، چشم های خود را می‌بندند. اگر از بین روش های یادگیری مختلف، روش دیداری را ترجیح می‌دهید؛ از ابزارها و تمرینات بصری استفاده کرده، نمودارها و مدل های مختلف ترسیم کنید و یادداشت برداری نمایید.

🔶روش های یادگیری شنیداری

برخی از دانش آموزان به تصاویر و صحنه ها اهمیت نداده ولی اصوات را به خوبی به یاد می‌آورند. معمولا مکانی را در کلاس درس انتخاب می‌کنند که بتوانند به خوبی بشوند؛ ولی زاویه دید برایشان اهمیتی ندارد. آنها همچنین موقع درس خواندن نیز مطالب را با صدای بلند با خود تکرار می‌کنند. روش های یادگیری که برای این دسته از افراد موثر خواهد بود ضبط کردن صدا، سوال پرسیدن و تکرار کردن با خود و ملحق شدن به گروهای کوچک تر است؛ که درآنها صدا راحت تر شنیده می‌شود.

🔶جنبشی-لمسی از روش های یادگیری

افرادی که از روش های یادگیری جنبشی- لمسی استفاده می‌کنند. تمایل دارند از ابزارها و اشیاهای مختلفی حین یادگیری استفاده کنند یا مدام در حال حرک و جنب و جوش باشند. معمولا به رشته های هنری بیشتر علاقمند هستند و حین صحبت کردن از دست ها و به طورکلی زبان بدن استفاده می‌کنند. روش های مناسب برای چنین افرادی نمایش مفاهیم، برجسته سازی مطالب درسی، مشارکت در فعالیت های گروهی و حرکتی، خوهد بود.

توصیه های کلی برای کارایی بیشتر روش های یادگیری

قطعا شناسایی استعداد و توانایی همه افراد، امکانپذیر نخواهد بود. به همین دلیل برخی از روش های یادگیری مشترک برای همه گروه ها مناسب و اثربخش خواهد بود. معمولا این روش ها در همه سیستم های آموزشی استفاده می‌شوند و فراهم کردن این شرایط نیز راحت تر است.

🔘تقویت حافظه و بالابردن هوش هیجانی

تقویت حافظه در اثربخشی روش های یادگیری بسیار موثر است. درواقع اگر فرد حافظه خوبی نداشته باشد یا مدام همه چیز را فراموش کند؛ آموزش به او بسیار سخت خواهد شد. همچنین هوش هیجانی نیز باعث عملکرد بهتر خواهد شد. برای تقویت حافظه راهکارهای عملی زیادی وجود دارند. تغذیه سالم، حل کردن جدول و بازی های فکری، عادت های رفتاری مناسب و… همگی در بالابردن ظرفیت حافظه تاثیر دارند.

🔘تاثیر علاقه در یادگیری

تاثیر علاقه در روش های مختلف یادگیری بر کسی پوشیده نیست. تحقیقات زیادی نشان داده اند که اگر کاری با علاقه انجام شود؛ برای مدت زمان بیشتری در حافظه باقی خواهد ماند و همچنین موثر تر است. با وجود علاقه به موضوعی، افراد تلاش بیشتری برای یادگیری کرده و دیرتر ناامید می‌شوند. همچنین احتمال موفقیت آنها نیز بیشتر خواهد شد.

🔘استفاده از امکانات مختلف برای یادگیری

امروزه امکانات و تجهیزات زیادی برای آموزش وجود دارند؛ که استفاده از آنها یادگیری را ساده تر و سریع تر خواهند کرد. افراد می‌توانند با وسایل ارتباطی مختلف و اینترنت در دوره های مختلفی شرکت کرده و موضوعات زیادی را بیاموزند. البته استفاده از تجهیزات، جزو روش های یادگیری مکمل محسوب می‌شود و نباید به آنها بیش از حد اهمیت داد.

🔘تلاش مداوم و صبر

در فراید آموزش و استفاده از روش های یادگیری مختلف، افراد باید صبور بوده و پشتکار داشته باشند. یادگیری در یک حاصل نمی‌شود. با گذشت زمان و تلاش، همه چیز را خواهید آموخت و نیازی به نگرانی نیست. افراد باهم متفاوت بوده و هر فردی نیاز به زمان مشخصی برای یادگیری مطالب جدید دارد. به خود و یا دیگران فشار وارد نکنید. بسیاری از افراد به خاطر این موضوع دچار اضطراب می‌شوند و دیگر نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. بهتر است صبور باشید و به تلاش خود ادامه دهید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که روش های مختلف یادگیری باعث ثبت اطلاعات در ذهن برای همیشه نخواهد شد یا تضمین کننده موفقیت نیست. بلکه باید بعد از آموختن، مطالب را وارد حافظه بلند مدت خود کرده و به موقع از آنها استفاده کنید. در این زمینه خود را با دیگران مقایسه نکنید؛ هر فردی روش مخصوص به خود را دارد. از راهکار های ارائه شده کمک گرفته و با یک مشاور نیز مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش های یادگیری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: روش های یادگیری | بهترین روش های یادگیری چیست؟

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

شاید باورتان نشود اما بسیاری از مردانی که خیانت می کنند همسرشان را دوست دارند و در صورت برملا شدن خیانت‌شان حاضر به جدایی و برهم زدن زندگی مشترک‌شان نیستند. همین مساله موجب سردرگمی خانم‌ها شده و باعث می‌شود عشق شوهرشان را باور نکنند. طبق آمار طلاق در کشور ایران در دهه هشتاد و پس از آن طلاق (به خاطر خیانت) به طور صعودی افزایش یافته است. وقتی مرد/زن هر گونه روابط جنسی یا عاطفی برقرار کند که خارج از چارچوب قواعد و اصول رابطه زناشویی باشد، خیانت رخ داده است. در ادامه به دلایل بروز چنین رفتاری از جانب مردان با وجود علاقه به همسرشان پرداخته‌ایم.

منبع: چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند ؟

ایا علاقه به همسر به طور قطعی می تواند مانع از خیانت شود؟

دلبستگی و علاقه به همسر یکی از عوامل مهمی است که وجود آن در یک رابطه زناشویی پایدار و دو طرفه لازم بوده و نبود آن می‌تواند آن رابطه را در معرض خطرات و لرزش‌هایی قرار دهد و به ناپایداری و تخریب ستون‌های رابطه‌ای بیانجامد. هر چقدر میزان علاقه و وابستگی به همسر بیشتر باشد، به دنبال آن تعهد فرد نسبت به رابطه با همسر خود بیشتر شده، ثبات رابطه افزایش یافته و تمایل بیشتری برای ادامه رابطه و ماندن در آن پیدا خواهد کرد؛ بدون این که شخص دیگری یا انگیزه‌های درونی خود فرد بخواهند او را به سمت خارج شدن از حدود معین و ثابت رابطه حال حاضر خود سوق دهند.

حال در این میان دیده شده مردانی با وجود اظهار علاقه و دلبستگی به همسر خود، دست به خیانت‌هایی در خارج از حیطه روابط زناشویی خود می‌زنند و به برقراری روابط مخفیانه با یک شخص سوم –چه جنسی و چه عاطفی- می‌پردازند. این خیانت ناشی از نوعی تعارض بین گفته‌ها و عمل خیانتکار می‌باشد که می‌تواند نشان دهنده نوعی اختلال و بیماری در رفتار او باشد.

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند ؟ 

علل مختلفی می‌توانند پاسخی مناسب برای سوال چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند باشد. در ادامه به توضیح و بررسی شایع‌ترین و مهم‌ترین این علل خواهیم پرداخت.

📌سابقه خیانت های پیشین

مردانی که قبلا سابقه خیانت به شریک زندگی خود را داشته باشند، احتمال این که دوباره مرتکب این رفتار شوند بیشتر از سایر مردان است. تحقیقات و گزارشات مربوطه نشان می‌دهند که اگر فردی در رابطه‌ای که در آن قرار دارد دست به خیانت به شریک زندگی خود بزند، احتمال این که در رابطه آینده خود نیز به طرف مقابلش خیانت کند به میزان 3 برابر بیشتر از کسانی است که تا به حال سابقه خیانت نداشته اند.

📌مشکلات روانی و اختلالات شخصیتی

مشاهده شده است کسانی که دچار اختلالات شخصیتی خاصی نظیر اختلال خود شیفتگی (عشق و علاقه افراطی به خود و دانستن خود به عنوان مرکزیت تمام اتفاقات) و یا شخصیت‌های مردم ستیز و ضداجتماعی هستند، احتمال بیشتری به همسر خود خیانت می‌کنند؛ حتی اگر علاقه و دلبستگی زیادی به آن‌ها نشان دهند.

کسانی که دارای شخصیت خودشیفته هستند اغلب تمام گرایشات و لذت‌ها را برای خود می‌خواهند و نسبت به دیگران توجه یا علاقه زیادی نشان نمی‌دهند. بنابراین تمام کارهایی که انجام می‌کنند را اعمال به جا و درستی انگاشته و برای خود محدودیتی در مرتکب شدن آن‌ها متصور نمی‌شوند. به همین دلیل می‌توانند به راحتی به خیانت کنندد، بدون این که نگران آسیب ورنجی باشند که به شریک زندگی‌شان می‌دهند. این اختلال نه تنها در جنس مرد، بلکه در زنان هم می‌تواند منجر به خیانت به همسرشان شود.

سایر انواع اختلالات شخصیتی و عدم تکامل جنبه‌های روانی در افراد که می‌تواند احتمال خیانت به همسر را بالا ببرد شامل؛ داشتن احساس ناامنی در رابطه، اختلال در برقراری روابط صمیمانه و دوری از نزدیکی، اختلال شخصیت دو قطبی، اعتماد به نفس پایین و نداشتن عزت نفس می‌باشد.

📌داشتن انواع اعتیاد

وجود انواع مختلفی از اعتیاد در هر دو جنس می‌تواند نقش برجسته‌ای در بروز خیانت باشد. حال این اعتیاد می‌تواند انواع مختلفی را از قبیل اعتیاد به مواد مخدر، الکل، انواع داروها، رفتارهای پر خطر، شرط بندی و یا حتی اعتیاد جنسی را شامل شود. شخصی که به نوعی از اعتیاد جنسی مبتلاست، قادر به کنترل خواسته‌ها، تمایلات و رفتارهای خود از نظر جنسی نبوده و همین افراط در فعالیت‌های جنسی و عدم ارضا نیازهای او توسط شریک فعلی‌اش باعث می‌شود که به دنبال راه‌های دیگری برای ارضا این نیازها رفته و در کسان دیگر به غیر از همسر خود بخواهد این خواسته‌ها و تمایلات افراطی خود را برآورده کند.

📌وجود آسیب هایی در گذشته (اغلب در کودکی)

گاه ممکن است که در گذشته همسرتان رخدادهای ناگواری وجود داشته باشد که آسیب‌هایی را به روان و جنبه‌های مختلف شخصیتی او وارد کرده و این آسیب‌ها و نقایص در تمام زندگی همراه او باشند. تعداد بسیاری از این افراد که از یک زخم دیرینه در روح و روان خود رنج می‌برند معمولا سعی در پنهان کردن و مخفی نمودن آن از دیگران دارند.

زمانی هم که این افراد وارد رابطه با شخصی شده و یک زندگی جدید را شروع می‌کنند، هر چقدر هم از زندگی خود رضایت داشته و به همسر خود علاقه وافر و سرشاری داشته باشند، این ضربه روحی همچنان در اعماق ذهن ناخود آگاه آن‌ها حضور داشته و به گونه‌ای رفتارها و اعمال این اشخاص را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به خیانت می‌شود.

راه های کاهش آسیب های روحی مربوط به گذشته

این آسیب‌های روحی که در فرد به وجود می‌آید، می‌تواند ناشی از هر گونه اتفاق ناخوشایند در گذشته او نظیر خشونت جسمی، آزار و اذیت جنسی، کمبود محبت و عاطفه، نداشتن روابط سالم با والدین و طی نکردن مراحل رشد جسمی و روانی دوران کودکی به شکل صحیح باشند.

مردان/زنان اغلب این اتفاقات را به عنوان نقاط تاریک و آسیب پذیر شخصیت خود می‌دانند و تمایلی به افشای این تجربه‌های تلخ ندارند؛ حال آن که با مطرح کردن این مشکلات و در میان گذاشتن آن‌ها با یک روان درمانگر یا مشاور و حتی همسر خود می‌توانند به پشت سر گذاشتن آن‌ها و بهبود این آسیب‌ها فکر کنند.

📌کسانی که شاهد خیانت والدین خود بوده اند

همچنین می‌توان گفت کودکانی که شاهد خیانت والدین خود بوده‌اند و یا از جانب والدین غفلت و اهمالی نسبت به آن‌ها –چه از نظر مادی، روانی، عاطفی- صورت گرفته باشد، احتمال خیانت این کودکان در بزرگسالی هم به میزان زیادی افزایش خواهد یافت. آنان تصور می‌کنند که خیانت یک امر عادی بوده و بین همه زوجین رایج است.

📌عدم رضایت جنسی و عاطفی

گاهی مردان با وجود علاقه زیادی که به همسر خود دارند، به دلیل عدم رضایت جنسی و عاطفی از شریک زندگی خود به یک ارتباط خارج از چهار چوب خانواده روی می‌آورند و این گونه زمینه خیانت شکل می‌گیرد. در واقع در بین مردان نیازهای جنسی بیشتر عامل بروز خیانت است که این امر در زنان بیشتر نیازهای عاطفی را شامل می‌شود. اصلاح روابط میان زن و شوهر می‌تواند در کاهش بروز خیانت تاثیر گذار باشد.

چکار کنم که شوهرم به من خیانت نکند؟

همانطور که گفتیم ریشه اصلی بیشتر خیانت مردان مشکلات روحی و روانی و یا کاستی‌هایی است که در رابطه عاطفی یا جنسی با همسر خود دارند. برای ریشه یابی مشکل اصلی و برطرف کردن آن تنها راه ارتباط با یک مشاور روانکاو است، یک مشاور با بررسی جوانب مختلف زندگی زناشویی و همچنین کنکاش در گذشته فرد، علت اصلی بروز خیانت را دریافته و راهکارهای لازم را جهت بهبودی و رفع مشکل ارائه می‌دهد.

⭕پژوهش های انجام شده در رابطه با خیانت مردان

نتایج پژوهش‌های انجام گرفته توسط دکتر مجتبی حبیبی عسگر اباد و زهرا حاجی حیدری در مورد علل خیانت زناشویی نشان می‌دهد که یکی از علل اصلی خیانت مردان، عدم رضایت جنسی در رابطه زناشویی می‌باشد که ممکن است از اختلالات جنسی خود فرد یا همسرش نشأت گیرد. به طور کلی، عدم رضایت جنسی موجب می‌شود مردان اقدام به برقراری ارتباط فرا زناشویی کنند. برای حل این مسئله، می‌توان با فرهنگسازی در جامعه برای مراجعه به سکس تراپی و مشاوره، گامی در جهت کاهش خیانت برداشت.

عوارض خیانت مردان به زنی که دوستش دارند

 

خیانت با هر دلیلی که انجام شود؛ عوارضی برای خود فرد و شریکش ایجاد خواهد کرد. خیانت در رابطه، یکی از بدترین مسائل است که کنار آمدن با آن آسان نخواهد بود. در برخی موارد، زندگی افراد بعد از خیانت به طور کلی تغییر می‌کند. قبل از خیانت باید به خوبی در مورد عواقب فکر کرد؛ چرا که قطعا نتایج بدی خواهد داشت. برخی از آثار خیانت شامل موارد زیر می‌شود.

بی اعتمادی

بروز مشکلات روانی مختلف

بی علاقگی نسبت به ازدواج و رابطه

آثار جسمانی

احساس تنهایی و ناامیدی

سخن پایانی

نمی‌توان با اطمینان گفت که مردان به زنانی که به آنها علاقه دارند؛ خیانت نمی‌کنند. خیانت به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و عوامل زیادی در آن موثر هستند. برای جلوگیری از بروز خیانت، زوجین باید هر دو تلاش کرده و از آن جلوگیری کنند. در این مسیر می‌توان از یک روانشاس زوج و یا خانواده نیز کمک خواست. همچنین همدلی و همراهی دو طرف نیز برای از بین بردن این بحران، اثربخش خواهد بود. همانطور که گفته شد؛ خیانت یکی از معضلات جامعه امروزی است که باید در جهت برطرف کردن آن تلاش کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند ؟

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

رشته معماری یکی از رشته های محبوب در مهندسی به شمار می‌آید. این رشته مهندسی یک دانش میان رشته ای است. معماری متشکل از هنر و فن است و در زیر مجموعه ریاضی و فیزیک قرار دارد. در مهندسی معماری جنبه های هنری مانند نوآوری در طراحی، ایده پردازی، خلق فضاهای جدید، تعریف بهتر عملکرد و تجسم فرم بسیار کارآمد است. و جنبه های فنی مانند تکنیک های ساخت، بحث اجرایی و جزئیات اجرایی وجود دارد.

در واقع در این رشته مهندسی اگر خلاقیت هنری و فنی خوبی داشته باشید، موفق تر خواهید شد. اگر قصد ادامه تحصیل رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارید؛ باید حتما با زیر مجموعه های مختلف این رشته آشنا شوید. برای اطلاع از هوش مورد نیاز جهت تحصیل در رشته معماری حتما از روانشناس کمک بگیرید.

منبع: رشته معماری | معماری برای چه کسانی مناسب است؟

رشته معماری چیست؟

رشته معماری تلفیقی از فن و هنر است. اگر فرد خلاقی هستید که به راحتی ایده های جدید به ذهن شما می‌آید و هم چنین در ساخت و ساز وسواس به خرج می‌دهید؛ این رشته مناسب شماست. این رشته در دو جنبه هنری و فنی است. به این منظور که معمار هر آنچه در ذهنش است را با خلاقیت و هنری که دارد ایده سازی می‌کند، سپس به آن قابلیت اجرا سازی می‌دهد. وجود این دو جنبه بسیار برای معمار ضروری است.

شایان ذکر است که اگر علاقه به رشته معماری دارید؛ اما از استعداد های خود در این زمینه بی خبر هستید، باید استعدادیابی برای شما صورت بگیرد. و هوش شما سنجیده شود. و اگر در این زمینه آزمون شما متناسب با رشته معماری بود، به کسب درآمد بیشتری نیز خواهید‌رسید.

رشته معماری مناسب افرادی است که در خلاقیت قدرت بالایی دارند، ذوق هنری و تخیل قوی نیز در ایده پردازی دارند. هم چنان در کنار هوش هنری، فرد باید به جنبه های فنی مانند ساخت و ساز علاقه داشته باشد. معمارانی که جنبه هنری و فنی قوی دارند؛ شغل بهتری را پیش رو خواهند داشت.

کدام دوره دبیرستان در رشته معماری کاربرد بیشتری دارد؟

رشته معماری از زیر مجموعه های فیزیک، ریاضی، کار و دانش، فنی و حرفه ای در دانشگاه های مربوطه دانشجو پذیرش می‌کند. دانشجویانی که دوران تحصیلی خود را در مدارس کار و دانش و یا فنی و حرفه ای گذرانده اند، نسبت به این رشته آشنایی بیشتری دارند. اما تازگی مباحث در رشته معماری برای دانشجویانی است که دوران دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک تحصیل کرده‌اند. در این بخش مقاله راجع به دروس مقطع دبیرستان که باعث موفقیت بیشتر در رشته مهندسی می‌شود؛ توضیح داده ایم.

🔻 دروس عمومی مانند ادبیات، معارف اسلامی و … . که در دانشگاه رشته معماری نیز دانشجو باید تعدادی واحد این چنین بگذراند.

🔻 دروس مرتبط با تاریخ ایران و جهان، به دلیل آشنایی با سبک های معماری در دوره های مختلف و کسب دانش در زمینه درک ارتباط میان سبک دوره های تاریخی مختلف.

🔻 زبان انگلیسی در سطح خوب، به دلیل مطالعه رفرنس ها و منابع اطاعاتی جدید و قدیم.

🔻دروس مرتبط با ریاضی و حسابان عمومی، به دلیل توانایی در محاسبات اولیه مهندسی.

🔻 دروس مربوط به هندسه و ترسیم فنی؛ این دروس برای ترسیمات در رشته معماری کاربردی است.

گرایش رشته های معماری جهت ادامه تحصیل

رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد سه زیر مجموعه دارد که هر کدام مجموعه های متفاوتی دارند. برای ادامه تحصیل می‌توانید رشته های مجموعه مختلف را بررسی کنید و سپس بر اساس سلیقه به ادامه تحصیل بپردازید. در این بخش مقاله راجع به گرایشات رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد توضیح داده‌ایم.

🔴 مجموعه معماری

یکی از گرایشات مربوط به رشته معماری، در دسته مجموعه معماری قرار دارد. که در این بخش به زیر مجموعه های آن اشاره کرده ایم.

🔹 گرایش معماری منظر

یکی از گرایشات رشته معماری در مقطع ارشد، معماری منظر است. در این گرایش به طراحی و سازماندهی فضاهای بیرون می‌پردازند. به طور کلی بیشتر با محیط طبیعی سر و کار دارند.

🔹 گرایش معماری-معماری

از دیگر گرایشات رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد، معماری است. که به طراحی فضا برای انسان و مطالعه بر افزایش کیفیت معماری های در حال انجام است. در واقع این گرایش، به شیوه تخصصی همان دوره کارشناسی است.

🔹 گرایش معماری داخلی

معماری داخلی یکی از گرایشات رشته معماری است. که به طراحی فضاهای داخلی و انجام معماری در داخل ساختمان است.

🔹 گرایش بازسازی پس از سانحه

بازسازی پس از سانحه یکی از گرایشات رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد است. به دلیل وقوع سوانح و بلایای طبیعی، هم چنین ورود خسارت به سازه ها و محیط؛ این گرایش به بازسازی فضاهای تخریب شده می‌پردازد. و هم چنین راهکارهایی را در جهت مقابله با سوانح پیش از وقوع، یا هنگام وقوع به کار می‌گیرند تا از میزان اثرات مخرب کم کنند.

🔹 گرایش معماری ایران

در گرایش معماری ایران رشته معماری، در خصوص پیشینه و تاریخ معماری و شهرسازی در ایران می‌پردازند و سعی در بازآفرینی چیزی که فراموش شده و ارتباط میان گذشته و آینده دارد.

🔹 گرایش معماری اسلامی

گرایش معماری اسلامی یکی از گرایش های رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد است. در این گرایش به مطالعه تخصصی بر معماری ایران و جهان در دوره اسلامی می‌پردازند.

🟢 مجموعه شهرسازی

یکی از گرایشات مربوط به رشته معماری، در دسته مجموعه شهرسازی قرار دارد. که در این بخش به زیر مجموعه های آن اشاره کرده ایم.

🔹 گرایش برنامه ریزی شهری

گرایش برنامه ریزی شهری در رشته معماری، به سیاست گذاری های شهری و ارزیابی طرح کلان منطقه ای می‌پردازد.

🔹 گرایش طراحی شهری

یکی از گرایش های رشته معماری در مقطع ارشد، طراحی شهری است. در این گرایش به بحث های کلان در خصوص طراحی شهرک ها و فضاهای شهری می‌پردازد. و به صورت کلی شهرسازی را مورد هدف قرار داده است.

🟠 مجموعه مدیریت پروژه و ساخت

یکی از گرایشات مربوط به رشته معماری، در دسته مجموعه مدیریت پروژه و ساخت قرار دارد. که در این بخش به زیر مجموعه های آن اشاره کرده ایم.

🔹 گرایش انرژی معماری

گرایش انرژی معماری یکی از گرایشات در مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری است. این گرایش با توجه به آلودگی های زیست محیطی بنا شده است. و در خطر بودن محیط انسانی و لزوم توجه به بحث صرفه جویی در مصرف انرژی و ساخت ساختمان هایی با حداقل انرژی، عامل اصلی تشکیل این رشته است.

🔹 گرایش مدیریت پروژه

گرایش مدیریت پروژه رشته معماری، با بحث های مدیریتی پروژه های کلان مانند برنامه ریزی، کنترل و هدایت به وجود آمده است.

🔹 گرایش تکنولوژی معماری

گرایش تکنولوژی در رشته معماری، بیشتر از همه به تکنولوژی های نوین ساختمانی و ارتباط میان سازه و معماری می‌پردازد.

مهم ترین دروس دانشگاهی رشته معماری چه چیزهایی هستند؟

رشته معماری دروس مهم و تخصصی در دانشگاه دارد. تعداد واحد هایی که در دانشگاه باید بگذرانید، 20 واحد دروس عمومی، 29 واحد دروس پایه، 60 واحد دروس اصلی، 27 واحد دروس تخصصی و 4 واحد دروس اختیاری است. که در این بخش مقاله به تعدادی از دروس دانشگاهی اشاره کرده ایم.

🔸 طراحی معماری

🔸  آشنایی با مصالح ساختمانی

🔸طراحی فنی ساختمان

🔸 عناصر و جزئیات اجرایی ساختمان

🔸 ترسیم فنی و نقشه کشی

🔸ساخت و ارائه

🔸 مبانی نظری معماری

🔸 تاریخ معماری ایران و جهان

🔸هندسه ترسیمی

🔸 انسان، طبیعت، معماری

🔸 روستا

🔸مباحث سازه ای

🔸 مبحث 13 مقررات ملی ساختمان

🔸 تهیه طرح هادی روستایی

🔸مدیریت تشکیلات کارگاهی

🔸 متره و برآورد

🔸 تنظیم شرایط محیطی

🔸تاسیسات ساختمانی

🔸 تحلیل خطر لرزه ای ساختگاه برای برآورد آثار زلزله با اکسل

🔸 آشنایی با مصالح ساختمانی

🔸فیلم آموزش برق و کنترل های تاسیسات

🔸 تاسیسات الکتریکی- نور و صدا

🔸 مرمت ابنیه تاریخی

🔸بیان معماری- اسکیس و راندو- مقدماتی

🔸 آشنایی با اصول حفاظت و مرمت

🔸 تحلیل فضای شهری

🔸بررسی و تحلیل توسعه نظام شهری ایران

🔸 طراحی پیاده راه شهری با رعایت اصول امنیت محیطی

🔸 مبانی نظری و فرایند طراحی شهری

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش ریاضی و منطقی کلیک کنید.

فارق التحصیل رشته معماری در چه کارهایی می‌تواند فعالیت داشته باشد؟

افرادی که فارق التحصیل رشته معماری هستند، می‌توانند در بسیاری از موسسات کار کنند. برای خود شرکت تاسیس کنند و یا به آموزش دانشجویان معماری بپردازند. تنوع شغلی در این رشته فراوان است. که در این بخش مقاله راجع به زمینه های کاری رشته معماری توضیح داده ایم.

📌 مشغول در بازار آزاد

📌 تاسیس دفتر طراحی شخصی

📌همکاری با شرکت های مهندسی

📌 تاسیس شرکت های مختلف مهندسی در زمینه ساخت و ساز

📌 طراحی معماری ساختمان‌های مختلف بصورت پروژه‌های شخصی

📌کسب پروانه اشتغال به کار مهندسی از وزارت راه، مسکن و شهرسازی

📌 طراحی داخلی ساختمان‌های مختلف از قبیل مسکونی، اداری، تجاری و …

📌 همکاری بعنوان طراح معمار در شرکت‌های معماری

📌نظارت بر اجرای پروژه‌های شخصی

📌 طراحی نمای ساختمان‌های مختلف از قبیل مسکونی، اداری، تجاری و …

📌 اجرای ساختمان‌های گوناگون بصورت همکاری با طراحان و سرمایه‌گذاران مختلف

📌استخدام به عنوان نقشه‌کش معماری در دفاتر مهندسی مختلف

📌 نظارت بر اجرای پروژه‌های ساختمانی بصورت همکاری با دفاتر مختلف معماری

📌 مدلساز و طراح سه بعدی پروژه‌های معماری

📌متره و برآورد پروژه‌های ساختمانی

📌 تدریس دروس تخصصی معماری به دانشجویان

📌 مشاور ساخت و ساز

📌تاسیس کلینیک‌های ساختمانی و ارائه خدمات مربوط به مصالح ساختمانی

بازار کار رشته معماری چگونه است؟

بازار کار رشته معماری برای افرادی که جنبه هنری و فنی خوبی دارند و همچنین از مهارت های بالایی برخوردارند؛ بسیار مورد قبول است. مهندس معمار اگر از مهارت های کافی برخوردار باشند؛ می‌توانند به راحتی در شرکت های مهندسی و دفتار فنی مشغول به کار شوند. یا حتی برای تاسیس دفتر طراحی اقدام کنند.

رشته معماری همچنین در موسسات و ادارات دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه تمامی کارفرمایان و مهندیس در جستوجوی سازه با کیفیت هستند، اگر مهارت های کافی داشته باشید، به راحتی می‌توانید در فضاهای مختلف مشغول به کار شوید. بنابراین باید جنبه های هنری و فنی خود را تقویت کنید.

طراحی فضاهای داخلی از دیگر بازارهای کاری برای رشته معماری است. در این شغل می‌توانید به طراحی فضاهای داخلی و نماهای پروژه های مختلف بپردازید. که هر کدام دستمزدهای جداگانه ای دارد.

درآمد رشته معماری بستگی به گستردگی بازار کاری دارد. به طور کل حداکثری را برای این رشته نمی‌توان در نظر گرفت. اما معماران در یک زمینه فعالیت نمی‌کنند و می‌توانند از گرایشات مختلف در زمینه های متفاوت درآمد کسب کنند. در حقیقت این مهارت های فردی هستند که معماران را از یکدیگر متمایز می‌کنند و موقعیت های شغلی متفاوتی را کسب می‌کنند. به همین دلیل برای کسب درآمد بیشتر حتما مهارت های مختلف کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی کلیک کنید.

ادامه تحصیل رشته معماری در ایران چگونه است؟

رشته معماری در ایران تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز امکان پذیر است. و گرایش های مختلف این رشته در مقاطع مختلف نیز قابل تحصیل است. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که با مشاورین تحصیلی مشورت کنید و حتما زیر مجموعه های تحصیلی مورد علاقه را بررسی کنید. تا بر اساس علاقه و استعداد خود به تحصیل بپردازید.

امکان ادامه تحصیل رشته معماری در خارج از ایران چگونه است؟

به دلیل اینکه رشته معماری به صورت جهانی و در سراسر دنیا کاربرد دارد، قابلیت ادامه تحصیل آن در خارج از کشور وجود دارد. کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه، آلمان، سوئد، دانمارک، ایتالیا و کشورهای همسایه مانند ترکیه در رشته مهندسی معماری به شیوه بورسیه و آزاد به جذب دانشجو می‌پردازند. البته که شرایط هر متقاضی با یکدیگر متفاوت است.

کشورهای دیگری مانند کانادا، استرالیا، ایالات متحده و … در زمینه معماری مخصوصا کارشناسی ارشد شرایط تحصیلی برای متقاضیان فراهم می‌کنند. البته توجه داشته باشید که ادامه تحصیل در خارج از کشور نیازمند تسلط به زبان کشور مورد نظر و یا آشنایی با زبان انگلیسی دارد. برای کسب نمره قبولی باید در آزمون های بین المللی و معتبر زبان های خارجی مانند آیلتس، تافل و دولینگو شرکت کنید

کلام آخر

همانطور که گفته شد، رشته معماری یکی از رشته های پر طرفدار این روزها است. و نیازمند حرفه هنری و فنی است. این رشته که در دسته مهندسی قرار دارد، در تمامی کشورهای جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. درآمد شغلی معماران بستگی به میزان استعداد، خلاقیت و سازه های او دارد. هرچقدر یک فرد در زمینه معماری با مهارت های بالاتری کار انجام دهد، شغل های مناسب تری کسب خواهد کرد. برای اطلاع از اینکه رشته معماری مناسب با ویژگی های هوشی و استعدادی شماست، نیازمند مشورت با روانشناس هستید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته معماری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رشته معماری | معماری برای چه کسانی مناسب است؟

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تهمت زدن در محیط کار، یکی از رفتارهای غیرحرفه ای افراد است که عواقب بدی خواهد داشت. فارغ از مجازات ها و جرم انگاری تهمت و افترا، به بازیچه گرفتن آبرو و احترام افراد، کار درستی نیست. پرداختن به حواشی و شایعه پراکنی، از جنبه های تهمت زدن هستند که افراد باید از آن جلوگیری کنند.

افراد با فاجعه سازی و از کاه کوه ساختن، خطای دیگران را بزرگ کرده و به آنان تهمت می‌زنند. فراموش نکنید که همه افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند و هیچکس کامل نیست. اما نباید چیزی را که در مورد آن مطمئن نیستیم؛ به دیگران نسبت دهیم. در این مقاله قصد پرداختن به عوامل موثر بر تهمت زدن در محیط کار و دلایل آن را خواهیم داشت. 

منبع: تهمت زدن در محیط کار | عاقبت تهمت زدن

تهمت زدن در محیط کار

این رفتار شاید در هر مکانی اتفاق بی‌افتد؛ اما با توجه به اینکه زمان زیادی را در محل کارمان می‌گذرانیم، تحمل این شرایط برایمان سخت تر خواهد شد. افراد در محیط کار نیاز به امنیت روانی دارند. تهمت زدن در محیط کار، این آرامش را از بین خواهد برد و کارمندان را مستعد رفتارهای مخربی خواهد کرد. فرقی نمی‌کند که این عمل از سمت چه کسی صورت گیرد؛ به هرحال تاثیرات منفی بر سلامت روان افراد خواهد داشت.

علت تهمت زدن در محیط کار

تهمت زدن در محیط کار، به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. معمولا همکاران با یکدیگر یا با مدیر خود مشکلاتی دارند؛ که همین مورد باعث این رفتار در آنها خواهد شد. فراموش نکنید که افترا در محل کار، باعث فرسودگی شغلی زودتر از موعد افراد خواهد شد و تاثیرات بدی برای آنها خواهد داشت. برخی از دلایل این رفتار در فضای حرفه ای به دلایل زیر اتفاق می‌افتد.

⭕رقابت ناسالم

با وجود رقابت ناسالم در فضای شغلی، تهمت زدن در محل کار طبیعی خواهد بود. برای مثال فردی که شاهد ترفیع گرفتن همکار خود است؛ به جای تلاش برای بهتر شدن و تلاش بیشتر، به همکار خود تهمت می‌زند تا باعث تنزل درجه او شود. مدیران در این زمینه می‌توانند بسیار موثر باشند و محیطی سالم برای کارمندان خود فراهم کنند.

⭕حسادت

حسادت در محل کار، رفتاری رایج است اما طبیعی نیست. همکاران باید همدلی و‌ مشارکت را جایگزین حسادت کرده و مانع از تهمت زدن در محیط کار شوند. حسادت باعث خواهد شد تا افراد برای شکست یکدیگر دست به کارهای غبراخلاقی بزنند. به طور کلی حسادت عادت مخربی است و عواقب بدی برای افراد به همراه خواهد داشت. در واقع دلیل اصلی بسیاری از رفتارهای غیرحرفه ای افراد مخصوصا در محل کار، همین خصوصیت اخلاقی است.

⭕خصومت شخصی میان افراد

بسیاری از همکاران به دلیل وجود خصومت های شخصی با یکدیگر، دست به تهمت زدن در محیط کار می‌زنند. در برخی موارد حتی مشکل آنها مربوط به محل کار هم نمی‌شود و یا هیچ دلیل روشنی برای آن ندارند. برای مثال فقط می‌گویند که رفتارهای همکارهایشان خوشایند آنان نیست و می‌خواهند که آنان را از میدان بر در کنند. اما در محیط کار باید به مهارت و توانمندی های فرد توجه کرد و نه سلیقه شخصی.

برخی از افراد به دلیل ابتلا به اختلالات شخصیتی یا روانی، تهمت زدن در محیط کار را انجام می‌دهند. در واقع هیچ مشکلی در محل کار وجود ندارد و یا همکار آنها هیچ کار خطایی انجام نداده است. اما آنها برای تخلیه هیجان خود و یا به دلیل خصوصیات شخصیت ضداجتماعی شان، برای دیگران ایجاد حواشی می‌کنند. چنین افرادی تصور می‌کنند با وجود بقیه همکاران موقعیت های شغلی و پیشرفت آنها ضایع می‌گردد. 

راهکارهایی برای جلوگیری از تهمت زدن در محل کار

این رفتار از طرف هر فردی که صورت می‌گیرد؛ باید متوقف شود. تهمت زدن در محیط کار به هیچ عنوان شایسته فضای شغلی نیست و همه افراد را درگیر خواهد کرد. برخی از راهکارهایی که در این زمینه می‌توان بکار برد؛ شامل موارد زیر می‌شود.

✅به تهمت ها دامن نزنید

اگر تهمت زدن در محیط کار برای شما اتفاق افتاد؛ یا شما شاهد آن بودید، هرگز باعث بیشتر شدن آن نشوید. گاهی یک واکنش اشتباه در مورد این موضوع، اوضاع را بدتر خواهد کرد. سنجیده عمل کرده و قبل از هر چیز عواقب رفتارتان را در نظر داشته باشید. از شایع پراکنی در این مورد جلوگیری کرده و اجازه دخالت دیگران را در این مورد ندهید. قطعا پیشگیری از پخش شدن اخبار غلط در محل کار، با حضور تعداد زیادی کارمند، کار آسانی نخواهد بود. اما عواقب اینکار، همه افراد را درگیر خواهد کرد.

✅برای گفته های خود مدارک و شواهد داشته باشید

برای اثبات خود و یا اطرافیان در مورد اکاذیب، شواهد و مدارکی تهیه کرده و اجازه شیوع اخبار دروغین دیگری را ندهید. برای اینکار می‌توانید از دیگر همکارانتان نیز کمک بگیرید. در مورد تهمت زدن در محیط کار همیشه همکارانی هستند که می‌توانند حرف های شمارا تایید کنند. صحبت کردن بدون ارائه مدارک و شواهد، سبب بروز مسائل دیگری نیز خواهد شد. 

✅با واحد منابع انسانی و یا مدیر صحبت کنید 

در قدم اول سعی کنید مشکل پیش آمده را به تنهایی حل کنید. اما اگر اینکار امکانپذیر نبود؛ شرایط پیش آمده را با واحد منابع انسانی سازمان و یا مدیران خود مطرح کنید. در این مرحله نیز بازهم نیاز به مدارکی خواهید داشت. در واقع مسئولان در مورد تهمت زدن در محل کار از شما شواهدی برای اثبات خواهند خواست. بعد از بیان مشکل با کارفرمایان، بهتر است خود را کنار کشیده و اجازه دهید آنها، شرایط پیش آمده را حل کنند. در کار آنها دخالت نکرده و ‌مانع تراشی نکنید.

✅وظیفه خود را به درستی انجام دهید

با انجام وظایف خود به طور کامل از تهمت زدن در محیط کار پیشگیری کنید. شاید شما هم ضرب المثل پیشگیری بهتر از درمان است را شنیده باشید. وقتی در محیط کار به دور از حواشی باشید و امور مربوط به خود را به درستی انجام دهید؛ دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد. با دیگر همکاران خود همدل باشید و از بروز افترا و تهمت جلوگیری کنید.

✅از روبرو شدن با عامل افترا زنی نترسید

بسیاری از افراد از درست شدن دردسر در محل کار واهمه دارند و یا به دلیل کمبود اعتماد به نفس از همکاران خود می‌ترسند. چنین افرادی حتی با وجود پایمال شدن حق شان و یا از دست رفتن آبرویشان، باز هم حاضر به روبرو شدن با عامل تهمت زدن در محیط کار نیستند. اما نباید از چنین افرادی ترسید؛ بلکه باید با آنها مقابله کرد و از بروز مجدد این اتفاق در مورد خود و دیگران پیشگیری کرد. وقتی با اطمینان در مقابل عامل شایعه پراکنی یا تهمت، ایستادگی کنید؛ او نیز از رفتار خود دست خواهد کشید.

سخن پایانی

طبیعی است که در چنین شرایطی سردرگم شویم و ندانیم که واکنش درست نسبت به تهمت زدن در محیط کار چیست! اما به هر حال، بعد از مدتی متوجه حقیقت خواهیم شد. همچنین باید در مقابل چنین رفتاری سکوت نکنیم و از دیگران نیز کمک بگیریم. بسیاری از افراد بعد از چنین وقایعی، محل کار خود را ترک کرده و یا حتی درگیر اختلالات روانی می‌شوند. این شرایط زندگی افراد را تغییر خواهد داد. به همین دلیل باید برای کنترل نتایج حاصل از تهمت و افترا از یک روانشناس کمک گرفت و با آن مقابله کرد. همچنین قانون از کسانی که مورد تهمت بی دلیل واقع شده اند نیز حمایت خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشت سر حرف زدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

 

سوالات متداول

آیا سکوت در برابر تهمت جایز است؟

اگر این تهمت در مورد دیگران باشد؛ باید به فرد مورد نظر کمک کرد تا بیگناهی خود را ثابت کند. اما اگر این افترازنی در مورد خودمان باشد؛ بهتر است در مورد آن مدارکی گردآوری کرده و از اقدامات بی جا خودداری کنیم. همچنین اگر از بیگناهی خود اطمینان داریم؛ می‌توان از مراجع قضایی نیز کمک گرفت.

منبع: تهمت زدن در محیط کار | عاقبت تهمت زدن

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

راه های انتقال زگیل تناسلی متفاوت هستند. زگیل تناسلی یکی از عوارض جانبی ابتلا به ویروس  HPV است که از بیشتر از راه رابطه جنسی منتقل می‌شود. آمار ابتلا به این بیماری میان قشر جوان بیشتر است. متاسفانه به دلیل کمبود اطلاعات در زمینه این ویروس و همچنین راه های انتقال آن، عوارض آن نیز بیشتر هم می‌شود

این ویروس بسیار مسری است و به سرعت انتقال می‌یابد. بیشتر بیماری‌های مقاربتی به دلیل اینکه مدتی در بدن به صورت پنهان باقی می‌مانند؛احتمال انتقال آنها به دیگران و بی اطلاعی از این موضوع بیشتر است. ویروس    سویه های زیادی دارد که هر سویه مشکلات خاصی را برای بدن ایجاد می‌کند. برای آشنایی بیشتر با زگیل تناسلی در مردان و زنان کلیک کنید.

منبع: راه های انتقال زگیل تناسلی | جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی

راه های انتقال زگیل تناسلی

در واقع اگر سویه ای از  HPV که خوش خیم است در بدن باشد؛ باعث بروز زگیل تناسلی می‌شود. انواع دیگر شاید برای فرد خطر ابتلا به سرطان را داشته باشند. زگیل تناسلی معمولا قابل درمان است و روش های مختلفی برای برطرف شدن آن وجود دارد. اما فراموش نکنید که دوره درمان باید کامل شود چرا که احتمال بازگشت این عارضه به صورت مجدد وجود دارد. در این مقاله به بررسی راه های انتقال زگیل تناسلی خواهیم پرداخت. برای آشنایی با انواع بیماری های مقاربتی کلیک کنید.

برخی از راه های انتقال زگیل تناسلی

در مورد راه های انتقال زگیل تناسلی بین افراد، باورهای اشتباهی وجود دارد. اما به طورکلی در بیشتر موارد مخصوصا افرادی که زیر سن 30 سال هستند؛ به دلیل قوی تر بون سیستم ایمنی بدن، ابتلا به ویروس  HPV توسط خود بدن درمان می‌شود و فرد اصلا از آن مطلع نخواهد شد. اما اگر به سویه های پرخطر این ویروس مبتلا شویم احتمال بروز زگیل تناسلی و دیگر عوارض، وجود دارد. برخی از این راه ها به شرح زیر است.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

💠راه های انتقال زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی

یکی از شایع ترین راه های انتقال زگیل تناسلی، رابطه جنسی است. همچنین رابطه جنسی بدون استفاده از کاندوم نیز خطر انتقال ویروس HPV را بیشتر خواهد کرد. در هنگام رابطه جنسی به دلیل تماس نواحی مختلف بدن با شریک جنسی و همچنین وجود ترشحات بدن، این ویروس منتقل می‌شود.

حتی انتقال با رابطه بدون دخول نیز ممکن است و افراد باید نکات بهداشتی را در این زمینه رعایت کنند. افرادی که تعدد شریک جنسی دارند یا سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف تر است باید بیشتر دقت داشته باشند. حتی رابطه مقعدی نیز باعث انتقال این ویروس آمیزشی خواهد شد. برای اطلاع از عوارض رابطه مقعدی کلیک کنید.

💠رابطه جنسی دهانی از راه های انتقال زگیل تناسلی

ویروس  HPV از طریق رابطه جنسی دهانی نیز منتقل می‌شود. بوسه نیز از انواع رابطه دهانی محسوب می‌شود و به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال طول عمر این ویروس بر روی پوست کوتاه مدت است و اگر در این زمان تماس صورت گیرد؛ ویروس منتقل شده و از راه های انتقال زگیل تناسلی محسوب می‌شود. همچنین اگر ویروس در مخاط دهان حضور داشته باشد نیز احتمال انتقال بازهم وجود دارد.

💠تماس پوستی

HPV تنها ویروس مقاربتی است که از طریق تماس پوستی هم منتقل می‌شود. به همین دلیل باید بیشتر در مورد آن دقت کرد.تماس پوستی یکی دیگر از راه های انتقال زگیل تناسلی به افراد دیگر است. تحقیقات حاکی از آنند که با لمس زگیل تناسلی و بلافاصله تماس با دیگر نواحی بدن، خطر انتقال وجود دارد. این کار باعث گسترش ویروس خواهد شد و عوارض زیادی را ایجاد خواهد کرد.

💠فرآورده های خونی و وسایل آلوده

یکی از راه های انتقال زگیل تناسلی به دیگران، فرآورده های خونی و وسایل آلوده است. استفاده از وسایل شخصی با دیگران و یا حتی لوازم آلوده ای که به درستی ضدعفونی نشده اند؛ خطر انتقال را به شدت افزایش می‌دهد. وسایل خود را به دقت ضدعفونی کرده و یا اگر برای خدمات بهداشتی به مکانی مراجعه می‌کنید؛ از افراد بخواهید تا لوازمی مثل تیغ و یا سوزن را جلوی شما از بسته بندی خارج کنند.

💠لیزر و استخر از راه های انتقال زگیل تناسلی

در واقع این از باورهای اشتباه در مورد راه های انتقال زگیل تناسلی است. چراکه احتمال انتقال در چنین شرایطی به شدت کم است. حتی برخی تصور می‌کنند که انتقال این بیماری از سرویس های بهداشتی عمومی نیز ممکن است. اما ممکن نیست که ویروس در چنین شرایطی زنده بماند و پوست شما با وسایل داخل دستشویی تماس پیدا کند. به طور کلی ویروس برای زنده ماندن نیاز به میزبان دارد که در بیشتر موارد بدن انسان است و در خارج از این محیط به سرعت از بین می‌رود.

نکاتی در مورد راه های انتقال زگیل تناسلی

همانطور که گفته شد؛ در مورد راه های انتقال زگیل تناسلی باورهای اشتباهی وجود دارند که در بیشتر موارد به همین دلیل ویروس  HPV منتقل می‌شود. برای مثال زوجین با پنهان کردن این موضوع از یکدیگر و یا با تصور اینکه این عارضه پوستی به دیگران منتقل نمی‌شود و بی خطر است؛ آن را به شریک خود هم منتقل می‌کنند. فرموش نکنید که با بروز هر گونه نشانه ای روی پوست خود به دکتر متخصص مراجعه کرده و علت آن را شناسایی کنید.

⭕زگیل حاصل از   HPV شاید بر سطح دهان نیز پیدا شود.

⭕زگیل تناسلی به کودکان هم منتقل می‌شود.

⭕در زمانی که عارضه پوستی حاصل از زگیل تناسلی درمان شده است؛ دیگر فرد ناقل نیست و رابطه جنسی برای او بلامانع است؛ اما بهتر است از کاندوم استفاده کند.

⭕زگیل تناسلی هم برای مردان و هم برای زنان اتفاق می‌افتد.

⭕برای از بین بردن زگیل تناسلی از آنتی بیوتیک به صورت خودسرانه استفاده نکنید؛ چرا که مصرف این دارو ها باعث تضعیف سیستم ایمنی خواهد شد و همچنین در روند درمان هم اختلال ایجاد می‌کند.

تشخیص و راه های جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی

زگیل تناسلی درمان پذیر است؛ اما برای تشخیص و درمان آن باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. بعد از بروز علائم، پزشک با انجام تست پاپ اسمیر، نمونه برداری و آزمایشات مربوطه، درمان را متناسب با آمادگی بدن شروع می‌کند. زنان بعد از شروع فعالیت های جنسی خود به صورت دوره ای، معاینات لازم را انجام دهند. مردان نیز در فعالیت های جنسی خود از کاندوم استفاده کرده و در صورت مشاهده علائم به متخصص اورولوژیست مراجعه کنند. در واقع توصیه می‌شود قبل از ابتلا به سویه های مختلف HPV  از آن با تزریق واکسن، جلوگیری کرده و سلامت جنسی خود را تضمین کنید.

سخن پایانی

سلامت جنسی بسیار اهمیت داشته و حتی بر سلامت جامعه نیز تاثیرگذار است. بیماری های مقاربتی و عوارض حاصل از آنها یکی از عوامل تهدید کننده سلامت جنسی افراد هستند که با راه های ساده ای می‌توان از بروز آنها جلوگیری کرد. استفاده از کاندوم، دریافت واکسن های مربوطه و خودداری از رفتارهای پرخطر جنسی، از راه های پیشگیری هستند. به دلیل اینکه ویروس   نسبت به ویروس هاس جنسی دیگر شایع تر بوده و راه های انتقال زگیل تناسلی نیز بیشتر است؛ افراد باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند. کمک گرفتن از متخصص مربوطه و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه نیز بسیار موثر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های انتقال زگیل تناسلی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

 

سوالات متداول

راه های انتقال زگیل تناسلی کدام اند؟

برخی از راه های انتقال زگیل تناسلی شامل انواع رابطه جنسی مثل رابطه دهانی و مقعدی، تماس پوستی و به طورکلی فرآورده های خونی می‌شود.

آیا زگیل تناسلی از طریق بوسیدن هم منتقل می‌شود؟

اگر ویروس در این زمان فعال بوده و در مخاط وجود داشته باشد؛ احتمال انتقال آن وجود دارد.

منبع: راه های انتقال زگیل تناسلی | جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

طلاق به دلیل نازایی زن را شاید بتوانیم یکی از قدیمی‌ترین دلایل طلاق بدانیم که متأسفانه هنوز هم علت بسیاری از طلاق‌ها ست. یکی از اهداف ازدواج این است که زندگی و خانواده خودمان را داشته باشیم و این هدف با نازایی زن هرگز اتفاق نمی‌افتد. مسائل فرهنگی در مورد نازایی زنان و دادن حق به مرد برای ادامه نسل، باعث می‌شود خیلی از ما طلاق بخاطر بچه دارنشدن زن را موضوعی بسیار عادی بدانیم.

آیا واقعاً نازایی می‌تواند دلیلی برای تمام کردن زندگی مشترک باشد؟ بیشتر خانم‌ها از این مساله احساس شرم کرده و به‌نوعی می‌خواهند با جدایی این حس را از بین ببرند.

منبع: طلاق به دلیل نازایی زن و راه های جایگزین

طلاق به دلیل نازایی زن

 

یکی از دلایلی که زوجین را تا پای جدایی می‌کشاند، طلاق به دلیل نازایی زن است. در صورتی که زوجین پس از یک سال تا چند سال از زندگی مشترک صاحب فرزند نشوند، دلیل بر نازایی می‌دانند. و هم چنین طلاق در رابطه با این موضوع را به نوعی حق مرد می‌دانند. اما همیشه راه های جاگزین برای هر کاری وجود دارد. همیشه طلاق کارتان را ساده نمی‌کند. بهتر است قبل از تصمیم به جدایی، حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان می‌توانند به شما در تمامی مراحل کمک کنند تا تصمیم درستی بگیرید.

آیا طلاق از همسر به دلیل نازایی زن تصمیم درستی است؟

هدف از ازدواج هرچه که باشد، اغلب زنان و مردان بعد از مدتی تمایل به بچه‌دار شدن و بزرگ‌تر کردن خانواده خود را دارند. اما ممکن است به دلیل مشکلات بارداری، مجبور شوید برای همیشه از این خواسته خود دست بکشید. در این شرایط هرکسی دچار تعارض می‌شود که آیا می‌توان برای همیشه میل به بچه‌دار شدن را فراموش کرد و یا بهتر است به فکر جدایی و ازدواج با کس دیگری بود؟

واقعیت این است که هیچ‌کس به‌ غیر از خودتان نمی‌تواند به این سؤال جواب دهد، اما برای پیدا کردن بهترین راه باید زمانی را درباره این موضوع فکر کنید. سعی کنید میزان علاقه خود به همسر و زندگی مشترکتان، میزان اهمیت بچه‌دار شدن و همین‌طور پیامدهای طلاق به دلیل نازایی زن را به‌خوبی در نظر بگیرید و با سبک و سنگین کردن همه آن‌ها بهترین مسیر را برای زندگی‌تان انتخاب کنید.

اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی نمی‌توانید راجع به این دوراهی تصمیم بگیرید بهتر است از یک مشاور خانواده در زمینه طلاق به دلیل نازایی زن کمک بگیرید. در چنین شرایطی خانواده و اطرافیان به دلیل علاقه‌ای که دارند، ممکن است جانب‌دارانه صحبت‌هایی کنند که منجر به تصمیم درست نشود. به همین خاطر در این شرایط از یک متخصص خانواده که علاوه بر داشتن آگاهی بی‌طرفانه به شما کمک می‌کند.

راهکارهای جایگزین با طلاق به دلیل نازایی زن

پدر و مادر شدن یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و آرزوها در زندگی هریک از ما است که هیچ‌کس اجازه ندارد؛ شما را از داشتن آن منع کند. اما گاهی اوقات راهکارهای دیگری به‌غیراز طلاق هم وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها زندگی مشترک خود را حفظ کنید. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای جایگزین با طلاق به دلیل نازایی زن توضیح داده ایم.

📌 مشاوره با یک متخصص

با توجه به پیشرفتی که علم درباره ناباروری داشته شاید، کمک گرفتن از متخصصین را در رابطه با طلاق به دلیل نازایی زن، حتما باید امتحان کنید. استفاده از انواع روش‌های لقاح مصنوعی و یا کمک گرفتن از خانمی دیگر برای بارداری ازجمله راهکارهایی هستند که در این شرایط می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به همین خاطر بهتر است پیش از ناامیدی یا تصمیم برای طلاق با یک متخصص ناباروری در این زمینه صحبت کنید.

📌 سرپرستی یک کودک

یکی از روش های جایگزین طلاق به دلیل نازایی زن، سرپرستی کودک است. اگر داشتن فرزند و همین‌طور زندگی با همسرتان برای شما اهمیت دارد. شاید بهتر باشد به قبولی سرپرستی یک کودک هم به‌عنوان راهکار نگاه کنید. به همان اندازه که شما نیاز دارید فرزند داشته باشید کودکان بی‌سرپرستی هم هستند که نیاز دارند خانواده‌ای داشته باشند. و از این طریق می‌توانید علاوه بر خود فرد دیگری را هم به آرزوهایش برسانید.

اما شاید این تصور را کنید که فرزندتان باید از ریشه و خون خودتان باشد. اگر شما یا همسرتان نیز چنین اعتقادی دارید بهتر است کمی بیشتر راجع به این موضوع فکر کنید و با خود به این سؤال پاسخ دهید که آیا فرزندی که از کودکی تحت تربیت شما قرار می‌گیرد نمی‌تواند جای خالی فرزندی از نسل خودتان را پر کند؟

📌 پیدا کردن جایگزین

بعضی از زوجین تصمیم می‌گیرند به‌جای داشتن فرزند به جایگزین‌های دیگری برای آن فکر کنند. این جایگزین‌ها می‌تواند بسته به علاقه و افکار شما از پرورش گیاهان تا نگهداری حیوانات خانگی و یا حتی همکاری با مؤسسات خیریه برای ساخت مدرسه و…. را شامل شود. کسانی که به سراغ این راهکارها می‌روند سعی می‌کنند جای خالی فرزند را در زندگی خود با چیز دیگری پر کنند. بنابراین یافتن چیزهای مختلف از روش های جایگزین طلاق به دلیل نازایی زن است.

📌 به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی

یکی از روش های جایگزین طلاق به دلیل نازایی زن، به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی است. شاید احساس ناخوشایندی از این موضوع نداشته باشید. اما همینکه حیوان خانگی به سرپرستی می‌گیرید؛ وابستگی رخ می‌دهد و باعث ایجاد علاقه می‌شود. رسیدگی به حیوان خانگی نیازمند علاقه و مراقبت است. به همین دلیل به مرور زمان علاقه در شما نیز شکل می‌گیرد.

نقش خانم در طلاق به علت نازایی زن

 

وقتی متوجه می‌شوید توانایی فرزندآوری ندارید و حس می‌کنید ممکن است زندگی‌تان را از دست بدهید و از طرفی خودتان هم دیگر مادر نمی‌شوید، طبیعی است که پریشان و غمگین شوید. حتی شاید به همسرتان حق دهید که بخواهد فرزند داشته باشد و به طلاق به دلیل نازایی زن فکر کند. و از طرف دیگر این موضوع را بی‌انصافی در حق خودتان می‌دانید.

اما قبل از هر چیز بدانید که این افکار برای همسرتان هم پیش می‌آید، پس او را درک کنید و برای جلوگیری از آسیب روحی به متخصص مراجعه کنید تا بتوانید بهتر با این شرایط کنار بیایید. در ادامه برای کنار آمدن با این شرایط به چند مورد اشاره کرده‌ایم.

🔴 خودتان را مقصر جلوه ندهید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در رابطه با طلاق به دلیل نازایی زن،  این است که احساس کنید آدمی ناقص و مشکل‌دار هستید و اگر دیگران این موضوع را به روی شما نمی‌آورند از لطف آن‌هاست. به خاطر داشته باشید که مشکلات و بیماری‌ها می‌توانند برای هر کسی در طول زندگی اتفاق بیفتند و نازایی مشکلی نیست که شما عمداً نقشی در آن داشته باشید.

علاوه بر این تعهد در زندگی مشترک به این معناست که باید در روزهای تلخ و سختی‌ها نیز در کنار هم باشیم. پس همسرتان و خواسته‌های او را در نظر بگیرید اما دست از تحقیر کردن خودتان بردارید و علی‌رغم تمامی مشکلات برای خود احترام قائل باشید.

🟠 واقعیت را بپذیرید

ناتوانی شما در مادر شدن واقعیت بسیار دردناکی است، اما به خاطر داشته باشید تا زمانی که این حقیقت را نپذیرید و زندگی خود را با شرایطی موجود تطبیق ندهید؛ عذاب دائمی برای روح و روان خودتان به وجود آورده‌اید. بنابراین هرگز نباید در طلاق به دلیل نازایی زن، منکر حقیقت شوید.

🟡 با همسرتان صحبت کنید

اگر نگران تصمیم طلاق به دلیل نازایی زن هستید که همسرتان راجع به ناتوانی شما در بارداری خواهد گرفت بهتر است راجع به این موضوع با وی صحبت کنید. احساسات خود را کاملاً برای او توضیح دهید و سعی کنید با یکدیگر تصمیم درستی راجع به شرایط پیش‌آمده بگیرید. اما بهتر است در صحبت‌هایتان احساسات طرف مقابل را نیز در نظر بگیرید.

چطور در رابطه با نازایی همسر تصمیم بگیریم؟

🔻 با همسرتان میزان اهمیت فرزندآوری و شدت غم بچه دار نشدن را بررسی کنید.

🔻 به این موضوع توجه داشته باشید که میل به فرزدآوری به دلیل حرف مردم است، یا به دلیل نیازهای ارزشی و فطری خود علاقه به فرزندآوری دارید؟

🔻با کمک روانشناس به این موضوع پی ببرید که آیا تنها اختلاف میان شما و همسرتان این موضوع است یا اختلاف دیگری نیز دارید؟

🔻 اگر مشکل دیگری با همسر دارید حتما برای رفع آن با روانشناس مشورت کنید.

🔻 نکته آخر اینکه توجه داشته باشید هیچ کسی جز شما نمی‌تواند تصمیم درست بگیرد و جای شما باشد. با منطق و عقل باز در رابطه با این موضوع بیشتر فکر کنید.

کلام آخر

فرزندآوری موضوعی است که در تمامی خانواده ها وجود دارد. همه زوجین علاقه دارند تا در خانه خود فرزندی پرورش دهند و در رفع نیازهای او اقدام کنند. به همین دلیل موضوع طلاق به دلیل نازایی زن یک بحث جنجالی است. اما روش های بیشتری نیز وجود دارد که می‌تواند جایگزین طلاق و جدایی باشد. برای اطلاع از این موضوع حتما با روانشناس مشورت کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق به دلیل نازایی زن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: طلاق به دلیل نازایی زن و راه های جایگزین

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده ساوه می‌توانید به مراکز معتبری که در ادامه معرفی کرده‌ایم مراجعه نمایید. خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه بوده و وجود مشکل بین اعضای آن به راحتی می‌تواند سلامت روان زن و شوهر و فرزندان را تحت تاثیر قرار بدهد. این افراد در اجتماعات دیگری هم فعال هستند که برای عملکرد مناسب نیاز به دریافت آرامش از خانواده هایشان دارند.

بنابراین اگر در خانواده تان بحث و دعوا زیاد است و خارج از منزل احساس می‌کنید که راحت تر هستید، حتما به روانشناس خانواده مراجعه نمایید. دوری از خانواده و قطع ارتباط با آن ها مشکل شما را حل نمی‌کند؛ چرا که نبود هر کدام از آن‎ها باز هم رنجی برای شما به همراه دارد. پس حتما برای رفع مساله به مراکز معرفی شده مراجعه نموده و یا از طریق تلفن با درمانگران صحبت نمایید.

منبع: بهترین روانشناس خانواده ساوه | خانواده درمانی در ساوه

بهترین روانشناس خانواه ساوه

پیدا کردن بهترین روانشناس خانواده ساوه دیگر کار سختی نیست. چرا که به کمک تلفن می‌توانید با بهترین متخصصان صحبت کرده و مشکلات خود را حل کنید. شاید بارها به مشاوران متعدد مراجعه کرده باشید و نتیجه دلخواه نگرفته باشید؛ این موضوع می‌تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد و شما نباید برای حل مشکلات تان ناامید بشوید. متاسفانه بسیاری از خانواده ها مسائل را رها کرده و به دنبال راه حل نیستند، پس به مرور وضعیت بدتر شده و حل کردن آن ها نیز زمان‌بر تر خواهد بود.

خدمات روانشناس خانواده یا خانواده درمانی چیست؟

روانشناس خانواده ساوه یا همان خانواده درمانی در ساوه یکی از زیر شاخه‌های روانشناسی است که به طور خاص در زمینه بهبود زندگی و روابط خانوادگی تلاش می‌کند. مراجعه به خانواده درمانگر تنها به کسانی که دچار مشکلات و اختلافات خانوادگی هستند اختصاص ندارد و شما برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی خود نیز می‌توانید به روانشناس خانواده در ساوه مراجعه کنید. این جلسات مشاوره معمولاً با حضور تک تک اعضای خانواده برگزار شده و روی روابط هریک از اعضا با دیگران کار می‌کند تا نقایص رفتاری موجود بیشتر بررسی شده و با تمرین کردن اصلاح شوند.

چه کسانی باید به روانشناس خانواده ساوه مراجعه کنند؟

 

همان طور که گفته شد مراجعه به روانشناس خانواده ساوه تنها به کسانی که دچار تعارضات جدی در زندگی خود هستند اختصاص ندارد. بلکه می‌توانید برای افزایش کیفیت زندگی خانوادگی خود نیز از راهنمایی‌های یک متخصص کمک بگیرید. با این حال هنگام بروز مشکلات زیر نیز مراجعه به خانواده درمانگر می‌تواند کمک شایانی را به شما نماید. پس در صورت بروز مشکلات زیر و مشکلاتی مشابه حتما به روانشناس خانواده ساوه مراجعه کنید.

ـ وجود تعارض و اختلافات شدید بین زن و مرد 

– وجود اعتیاد در یکی از اعضای خانواده 

– درگیری یک یا چند نفر از اعضای خانواده با یک اختلال روانی نظیر افسردگی یا اضطراب

– بروز بحران‌های جدی در خانواده نظیر مرگ یکی از اعضا یا ابتلا به یک بیماری کشنده

– ناتوانی در مدیریت دعوای بین خواهر و برادرها

-نبود علاقه و احترام بین زن و شوهر

– چالش‌های تربیتی بین زن و مرد در زمینه تربیت فرزندان

– خیانت یکی از زوجین و یا هر دو

– اختلاف در تربیت و مشکلات با نوجوان 

– اختلاف بر سر ازدواج فرزندان 

-تعارض و مشکلات مرتبط با نوجوان خانواده 

-مشکلات و اختلافات در تربیت فرزند 

-شک به خیانت و یا سابقه خیانت همسر 

و…

کدام خانواده ها می‌توانند نتیجه بهتری از خانواده درمانی بگیرند؟

علاوه بر درمانگر، خصوصیات خانواده ها نیز در نتیجه بخش بودن درمان و خدمات روانشناس خانواده ساوه تاثیر دارد. طبق بررسی ها مشخص شد که خانواده هایی که دارای ویژگی های زیر هستند نتیجه بهتری از جلسات درمانی خواهند گرفت.

✅ خانواده‌هایی که به دنبال راه حل و درمان هستند.

✅  خانواده‌هایی که مشکلات را در درون خانواده مطرح و حل می کنند.

✅  خانواده هایی که خیلی دیر مراجعه نکرده اند.

✅  خانواده‌هایی که به درمان اهمیت داده و دیدگاه مثبتی نسبت به درمانگر دارند.

✅  خانواده‌هایی که اعضای آن دارای اختلال روانی و شخصیتی نیستند.

✅  حداقل یکی از اعضا به روند درمان ایمان دارد.

✅  درمانگری مناسب انتخاب کرده اند.

چرا با وجود هزینه های زیادی که کردیم خدمات روانشناس خانواده در ساوه نتیجه بخش نبود؟

برای آن که جلسات توسط روانشناس خانواده ساوه به نتیجه برسد در قدم اول باید بدانید که حل مسائل شما نیاز به زمان دارد و باید صبور باشید. این مشکلات ناگهانی ایجاد نشده اند؛ خیلی اوقات با این مشکلات زندگی کرده‌اید و حتی متوجه وجود آن ها هم نبوده‌اید. پس تغییر این رویه و عادات مخرب زمان بر است. همچنین بیشتر خانواده ها برای یک مشکل به درمانگر مراجعه می‌کنند، اما در حقیقت مسائل متعددی وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود. خانواده های زیر نمی توانند از خدمات روانشناس خانواده ساوه نتیجه مناسب بگیرند.

? عجول هستند

? صداقت ندارند و مسئولیت کارهایشان را به عهده نمی گیرند

? به توصیه های درمانگر توجه نمی کنند

? مرتب به جلسات نمی آیند

? دچار یکی از انواع اختلالات روانی مثل اختلالات شخصیت، افسردگی، اختلالات اضطرابی هستند.

? به روانشناس خانواده مناسب در ساوه مراجعه نکرده اند.

? به روند درمانی جلسات خانواده اعتقاد کم و یا هیچ اعتقادی ندارند.

? قصد تغییر و یا اعتقاد به از بین رفتن اختلافات را ندارند.

?  خیلی دیر اقدام دریافت درمان کرده اند.

مراجعه به بهترین روانشناس خانواده ساوه هزینه های زیادی دارد، چرا باید این همه هزینه کنم؟

خیلی از خانواده ها سال ها با مشکلاتی سر می کنند و آن ها را بدون هیچ تغییری به حال خود رها می کنند. غافل از آن که این مسائل به مرور زمان پیچیده تر و ریشه هایش قوی تر می شود. پس با گذر زمان اعضای خانواده فرصت های زیادی برای با هم بودن و شاد بودن و حتی رشد کردن را از دست می دهند. آن ها به این مشکلات عادت کرده و دیگر طریقه سالم زندگی و رفتر کردن را فراموش می کنند.

پیامدهای ناشی از عدم درمان مشکلات خانوادگی موجب تحمیل هزینه های هنگفتی می شود برای مثال اعضای خانواده به دلیل تنش ها دچار افسردگی می شوند. یا فرزندان خانواده با دوستان ناباب گشته و دچار اعتیاد می شوند. پدر یا مادر خانواده به خیانت دچار شده و بنیان خانواده به خطر می افتد.

بهترین روانشناس خانواده ساوه چه ویژگی هایی دارد؟

متاسفانه در این روزها علاوه بر فارغ التحصیلان روانشناسی، افرادی با ادعای پوشالی اقدام به ارائه خدمات با عنوان بهترین روانشناس خانواده ساوه می‌کنند اما از علم و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند. به همین دلیل لازم است قبل از اینکه مشکلات و موضوعات خانوادگی خود را با مشاوران در میان بگذارید از اعتبار و تخصص مرکز و روانشناس خانواده مدنظر خود و امکانات آن در ساوه اطمینان کافی کسب کنید. از جمله ویژگی‌های یک مرکز روانشناسی معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– مراکز مشاوره معتبر دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی کشور هستند.

– روانشناسانی که در مراکز مشاوره معتبر فعالیت می‌کنند حداقل از مدرک کارشناسی ارشد برخوردارند و در حیطه‌های مرتبط با زوج و خانواده آموزش‌های ویژه دیده‌اند.

– بهترین روانشناس خانواده از جدیدترین روش‌های درمانی استفاده می‌شود و اعضای آن از نظر علمی به روز هستند.

– مراکز معتبر از تجهیزات کافی برای ارزیابی و تشخیص مشکلات روان برخوردار است و شما می‌توانید در آن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تست‌های مرتبط با اختلالات روانی را انجام دهید.

 

آدرس بهترین روانشناس خانواده ساوه

شما می توانید برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده در ساوه از طریق تلفن یا آنلاین با برترین درمانگران خانواده کشوری ارتباط برقرار کنید. در ادامه آدرس و تلفن دو مجموعه مورد تایید را آورده ایم.

مراکز دارای روانشناس خانواده در ساوه آدرس و تلفن
بهترین روانشناس خانواده ساوه در ذهن نو

 تهران- خیابان فاطمی- نبش کوچه دوم (هولیقی)، پ 19 واحد شش 

تلفن: 02191002360

مرکز مشاوره آواژه 02166419012

سخن آخر

دریافت خدمات از روانشناس خانواده ساوه و یا همان خانواده درمانی در ساوه تنها باید توسط کسانی که در این حوزه تخصص کافی دارند صورت بگیرد. شما اگر با هر یک از اعضای خانواده خود دچار تنش یا اختلافاتی شده اید، کافی است به یکی از مراکز معتبر خانواده درمانی مراجعه نمایید. مسلما دریافت خدمات از موسسه ای که دارای مشاورانی متخصص و کاربلد باشد، اهمیت زیادی دارد.

مجموعه ذهن نو با تجربه چندین و چند ساله در حوزه خدمات روانشناختی و خانواده درمانی به شما به صورت کاملا حرفه ای خدمات درمانی ارائه می دهد. برای این منظور بستری آماده کرده است که بتوانید از طریق تلفن همراه یا تلفن منزل با متخصصان این مجموعه تماس گرفته و با بهترین روانشناس خانواده در کشور از ساوه خدمات دریافت کنید. همچنین می توانید این خدمات را به صورت آنلاین نیز دریافت کنید. این نوع خدمات نیز با کیفیتی مشابه مشاوره‌های حضوری اجرا می شود. پس برای رفع مسائل خانواده خود کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده ساوه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا مرکز ذهن نو شعبه ای برای مشاوره خانواده ساوه دارد؟

خیر هنوز شعبه ای برای مشاوره خانواده ساوه احداث نشده است. اما شما می توانید با استفاده از موبایل یا تلفن منزل از این خدمات به صورت تلفنی یا آنلاین با کیفیتی کاملا یکسان استفاده کنید.

دریافت خدمات از روانشناس خانواده ساوه برای چه کسانی ضرورت دارد؟

تمام خانواده ها و کسانی که با اعضای خانواده شان اعم از همسر، فرزندان، والدین و یا خواهر و برادر اختلاف یا تناقضاتی دارند، می توانند از خدمات مشاوره خانواده ساوه استفاده نمایند.

منبع: بهترین روانشناس خانواده ساوه | خانواده درمانی در ساوه

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

توجه طلبی کودک یکی از رفتارهای طبیعی و جزو مراحل رشد آنان محسوب می‌شود. کودکان معمولا رفتارهای مختلفی از خود نشان می‌دهند، اما معنای این فعایت ها بستگی به سن آنها یا شرایط زندگی دارد. به هرحال در سال های اولیه زندگی، آنها بیشتر نیاز به توجه اطرافیان دارند. وقتی توجه کافی دریافت نکنند، در نحوه رفتار یا حتی آینده آنها تاثیر خواهد گذاشت.

گاهی والدین در توجه کردن به فرزندشان افراط می‌کنند و باعث بروز رفتارهای ناهنجار در آن‌ها می‌شوند. کودکان نیاز خود به توجه و محبت را شاید آنگونه که والدین انتظار دارند؛ بیان نکنند. اما در واقع این رفتارها نشانه ای است که او نیاز به حمایت بیشتر شما دارد.

منبع: توجه طلبی کودک | کنترل توجه طلبی بیش از حد کودکان

توجه طلبی کودک

کودکان در ابتدای زندگی کاملا به والدین خود وابسته هستند. والدین علاوه بر تامین نیازهای مادی کودکان باید نیازهای روانی آنان را نیز مثل نیاز به توجه، امنیت و… را تامین کنند. کودکان خود، به ما نشان خواهند داد که نیازمند دریافت توجه هستند. والدین باید به این نشانه ها توجه کرده و تا حد امکان برای تامین آنها تلاش کنند. در این مقاله به بررسی دلایل و راه های جلوگیری از توجه طلبی کودک، خواهیم پرداخت. 

نشانه های نیاز به توجه طلبی کودک

همانطور که قبلا هم گفته شد، توجه طلبی کودک نشانه هایی دارد که معمولا با فعالیت های حرکتی همراه است. کودکان در ابتدا قادر به بیان احساسات و صحبت کردن در مورد نیازهای خود نیستند. به همین دلیل درخواست‌های خود را به روش های دیگری مطرح می‌کنند. برخی از رفتارهای کودکان برای توجه طلبی کودک شامل موارد زیر می‌شود.

⭕پرخاشگری و شکستن وسایل

⭕انزوا و گوشه گیری

⭕عدم ارتباط موثر میان والدین و کودک

⭕آسیب زدن به خواهر و برادرها

⭕زورگویی و رفتارهای مخرب

تمامی این رفتارها برای کودک در سن پایین طبیعی است. اما اگر این رفتارها ادامه دار شوند و در ارتباط کودک با همسالان تاثیر بگذارند؛ باید برای برطرف کردن آنها اقدام کرده و علت آنها شناسایی شوند.

دلایل توجه طلبی کودک

کودکان به دلایل مختلفی نیاز به توجه را در خود حس می‌کنند. والدین در این شرایط بسیار موثر خواهند بود. در واقع بزرگ ترین علت توجه طلبی کودک، والدین سمی هستند. والدینی که به کودکان خود به اندازه کافی اهمیت نمی‌دهند؛ آنها را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهند. بعضی از دلایل این رفتارها در کودکان شامل موارد زیر می‌شود.

📌نادیده گرفتن کودک

یکی از دلایل مهم در توجه طلبی کودک، نادیده گرفتن اوست. برخی از والدین به دلیل اینکه مشغله زیادی دارند یا حتی به دلیل حضور دیگر اعضای خانواده، وقت و انرژی کافی برای کودک خود ندارند. معمولا کودکان بعد از دوره نوزادی و خردسالی دیگر به اندازه قبل مورد توجه والدین خود نیستند. و والدین آنها را به حال خود رها می‌کنند. اما تقریبا تا سن 7 سالگی باید به کودکان محبت و توجه کافی نشان داد. اینکار از بروز عقده حقارت در آنها جلوگیری خواهد کرد. 

📌ویژگی های کودک

گاهی ویژگی های ظاهری یا شخصیتی خود کودک به شکلی است که او را بیشتر نیازمند به توجه می‌کند. برای مثال او به دلیل یک نقص جسمانی یا ضریب هوشی پایین تر از حد معمول، بیشتر نیاز به توجه ومراقبت دارد. همچنین حس حسادت در کودکان نیز آنها را مستعد گرفتن توجه بیشتر از سوی اطرافیان می‌کند. توجه طلبی کودک با برخورداری از شرایط خاص، اصولی دارد که نه تنها والدین بلکه اطرافیان نیز باید به آنها توجه کنند. گاهی توجه بیش از حد به کودکان نیز به آنان آسیب خواهد زد.

کنترل توجه طلبی کودک

توجه طلبی در کودک یک نیاز بنیادین و فطری در اوست. به هیچ عنوان نباید آن را سرکوب کرد. برخی از والدین به گونه ای با کودک برخورد می‌کنند که او به طور کلی اعتماد به نفس خود را از دست داده و سرخورده می‌شود. اما اگر این نیاز کودک به موقع و به درستی رفع شود؛ کودک مراحل رشد خود را به طور کامل طی کرده و سلامت روان او نیز تضمین خواهد شد. برای کنترل این نیاز چه باید کرد؟

🔴یادگیری اولویت ها به کودک

باید کودک بیاموزید که او مهم ترین چیز در زندگی شما است؛ اما همیشه اولویت نیست. درواقع در برخی موارد مسائلی پیش می‌آید که باید به آنها رسیدگی کرد و نمی‌توان توجه کامل را برای کودک گذاشت. همچنین هرمکانی، قوانینی دارد که همه افراد باید به آنها پایبند باشند و کودک نیز از این قاعده مستثنی نیست. با آموزش قوانین و اولویت ها، توجه طلبی کودک نیز کنترل می‌شود.

🔴نادیده گرفتن رفتارهای منفی و مخرب

کودک وقتی متوجه می‌شود که با انجام رفتارهایی مثل پرخاشگری و شکستن وسایل که منفی و مخرب هستند؛ به او توجه می‌کنید. به این رفتار خود ادامه خواهد داد و از آن به عنوان اهرم فشاری برای رسیدن به خواسته های خود استفاده می‌کنند. اما وقتی رفتارهای منفی او را نادیده گرفته وتحت تاثیر فشارهای او قرار نگیرید؛ به مرور زمان او این رفتارها را ترک خواهد کرد. در واقع رفتارهای مثبت را برای رسیدن به اهدافش جایگزین می‌کند.

🔴عشق بی قید و شرط برای کنترل توجه طلبی کودک

توجه وابراز احساسات به کودک خود را معطوف به بروز یک رفتار خاص در او نکنید. برای مثال به او نگویید “اگر اینکار را انجام دهی دوستت خواهم داشت” اجازه بدهید او متوجه علاقه شما در هر وضعیت و شرایطی بشود. او با اینکار دیگر احساس نیاز به دریافت محبت از طرف دیگران را نیز نخواهد داشت. در واقع توجه طلبی کودک با انجام رفتاری خاص، با دریافت محبت برطرف خواهد شد. اودر می‌یابد دیگر نیازی به انجام رفتارهای مخرب برای گرفتن توجه وجود ندارد.

🔴آموزش زمان و صبوری برای رسیدن به خواسته ها

یکی دیگر از راه های کنترل توجه طلبی کودک، آموزش مفهوم زمان و صبوری به اوست. او باید متوجه شود همیشه نمی‌توان به همه درخواست ها بلافاصله پاسخ داد و او باید صبرکردن را یاد بگیرد. برای مثال وقتی او برای جلب توجه از طرف شما شروع به فریاد زدن کرد به او بگویید که الان مشغول کاری هستم اما تا لحظاتی دیگر برای تو وقت خواهم داشت. با اینکار نه تنها به او نشان داده اید که او را می‌بینید؛ بلکه صبوری را به آموزش می‌دهید. البته این روش برای کودکانی که بالای 7 سال هستند؛ بیشتر موثر خواهد بود.

سخن پایانی

کودکان نیازهای مختلفی در زندگی دارند. نحوه برخورد با این نیازها بسیار مهم بوده و در آینده آنان موثر است. خانواده ها در این زمینه نقش مهمی دارند. البته ارضای نیاز توجه طلبی کودک فقط توسط والدین انجام نمی‌گیرد. باید به آنها نشان داد که در هر حال ارزشمند و دوست داشتنی هستند و برای گرفتن توجه باید رفتارهای مثبت از خود نشان دهند. اینکه چه زمانی کودک را نادیده بگیریم و چه زمانی به رفتارهای او واکنش دهیم؛ به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان در این زمینه از مشاور کودک نیز کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه توجه طلبی کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

دلایل توجه طلبی کودک کدام اند؟

کودکان به دلایل مختلفی از خود رفتارهایی برای گرفتن توجه از دیگران نشان می‌دهند. برای مثال نادیده گرفته شدن توسط والدین و یا ویژگی های شخصیتی خود کودک در بروز این رفتارها موثر هستند.

برای کنترل توجه طلب کودک چه باید کرد؟

روش های زیادی برای کنترل توجه طلبی کودک وجود دارند که برخی از آنها شامل محبت بی قید و شرط، نادیده گرفتن رفتارهای مخرب و منفی، آموزش زمان و صبر کردن و یا آموزش قوانین و الویت ها، می‌شود.

منبع: توجه طلبی کودک | کنترل توجه طلبی بیش از حد کودکان

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

بی دی اس ام یا رابطه خشن، یکی از انواع رابطه جنسی است که در آن از روش های غیرمعمول استفاده می‌شود. به طور کلی فانتزی های جنسی نقش مهمی در رابطه جنسی افراد بازی می‌کند. اما گاهی زوجین این فانتزی های را اجرا کرده و از آنها تاثیر می‌گیرند. فراموش نکنید که انجام فانتزی ها و رفتارهای جنسی نیاز به اصول و قوانینی دارد که اگر رعایت نشود؛ رابطه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در روابط بی دی اس ام گاهی رفتارهای افراطی و خشنی انجام می‌شوند که اگر دو طرف به طور کامل از آنها رضایت نداشته باشند؛ موجب آسیب های جسمی و حتی روانی خواهد شد. در واقع این نوع از رابطه کاملا براساس قوانین پیش می‌رود. 

منبع: بی دی اس ام (رابطه خشن)

بی دی اس ام یا رابطه خشن

همیشه هم رابطه بی دی اس ام (رابطه خشن) منجر به رفتارهای خشن نمی‌شود. در واقع افرادی که به این روش علاقه دارند؛ آنرا یک بازی هوشمندانه می‌دانند که از همه حواس بهره می‌گیرد. در رابطه بی دی اس ام از ابزارهای زیادی استفاده می‌شود. معمولا تمایل به انجام این رفتارها در رابطه جنسی، میان مردان بیشتر است. نمی‌توان گفت رابطه جنسی خشن، یک اختلال جنسی یا روانی محسوب می‌شود. در واقع این موضوع کاملا به تمایل زوجین بستگی دارد.

معنای لغوی بی دی اس ام

همانطور که مشخص است بی دی اس ام، در واقع مخفف کلمات دیگری است که در این قسمت به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

B یا bondage به معنای بردگی: که در واقع در رابطه به شکل بستن دست و پای شریک جنسی در حین رابطه جنسی است. 

D یا discipline به معنی نظم: نظم در روابط بی دی اس ام به معنای پایبندی به قوانین تعیین شده برای افراد است.

sadism یا همان سادیسم: به معنی دیگر آزاری است که یک اختلال شخصیتی محسوب می‌شود. در واقع آسیب رساندن به شریک جنسی در روابط بی دی اس ام، نوعی لذت محسوب می‌شود.

masochism یا مازوخیسم: به معنی خودآزاری است. مازوخیسم دقیقا برعکس سادیسم است و فرد از اینکه مورد آزار و آسیب قرار بگیرد لذت می‌برد.

البته این موارد همیشه صدق نخواهد کرد. برای مثال شاید افراد در رابطه خشن خود مبتلا به سادیسم و مازوخیسم نباشند یا قوانین مشخصی وضع نکنند. به همین دلیل نمی‌توان گفت این موارد در همه روابط وجود دارند و رعایت می‌شوند.

مراحل رابطه بی دی اس ام یا رابطه خشن

برای کسانی که این فانتزی را در ذهن خود دارند؛ در ابتدا باید در این مورده با شریک خود صحبت کنند و نظر او را نیز بپرسند. در صورت موافقت او، قدم بعدی تعیین قوانین و یا کلمه امن است. کلمه امن، عبارت یا کلمه ای است که افراد باید در حین رابطه، زمانی که حس می‌کنند؛ دیگر قادر به ادامه رابطه به هر دلیلی نیستند؛ برزبان آورند. همسر نیز موظف است بدون هیچ تعللی، رابطه خشن را متوقف کند.

قوانین نیز برای جلوگیری از آسیب های احتمالی قبل از رابطه وضع می‌شوند. برای مثال شخصی بیان می‌کند که علاقه ای به شنیدن توهین در طول رابطه را ندارد. افراد باید به قوانین یکدیگر احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند. این نوع رابطه شاید با حضور دیگران نیز انجام شود.

معمولا در کسانی که از این نوع رابطه استفاده می‌کنند؛ برخی رفتارها مشترک هستند. دخول سریع بدون پیش نوازی، بستن چشم ها دست و پا، توهین کلامی، خشونت فیزیکی، کشیدن مو و… از رفتارهای رایج در روابط بی دی اس ام بوده و استفاده از ابزار های جنسی نیز بسیار مشاهده می‌شود.

علت علاقه افراد به رابطه بی دی اس ام چیست؟

تقریبا علت دقیقی برای این موضوع وجود ندارد. افراد فقط به آن به چشم یک فانتزی جنسی می‌نگرندکه برای امتحان آن کنجکاو هستند. اما برای برخی این روش تنها روش رسیدن به ارگاسم و برانگیختگی جنسی است. درواقع این افراد از یک رابطه جنسی معمولی لذت نمی‌برند و ارگاسم را تجربه نمی‌کنند. اما به طور کلی برخی از دلایل افراد برای علاقه به رابطه بی دی اس ام شامل موارد زیر می‌شود.

🔵تجربه تجاوز در گذشته

تحقیقات حاکی از آنند که افرادی که در دوران کودکی خود مورد تجاوز قرار گرفته اند؛ بیشتر احتمال دارد که در آینده به روابط بی دی اس ام روی آورند. معمولا به خاطر حس انتقام گیری یا تجربه روابط خشن در زندگی خود رابطه خشن را انتخاب می‌کنند. طبق نظریه فروید خیانت بر ناخودآگاه این افراد تاثیرگذاشته و آن را با روش های مختلفی فرافکنی می‌کنند. 

🔵ارضای حس کنجکاوی

برخی از افراد اطلاعات دقیقی از این نوع روابط و تاثیرات آن نداشته و صرفا به خاطر ارضای حس کنجکاوی خود بی دی اس ام را امتحان می‌کنند. اما فراموش نکنید که اگر این نوع روابط بدون رعایت اصول و قوانین آن انجام شود؛ عوارض بدی بر رابطه خواهد داشت. معمولا افراد این رابطه در والدین خود مشاهده کرده اند یا با فیلم های پورن، حس کنجکاوی آنها را برانگیخته شده است. در بیشتر این موارد این فانتزی، برای آنها موقت خواهد بود و بعد از مدتی آن را فراموش می‌کنند. 

🔵تخلیه خشم

عده ای به دلیل اینکه مهارت تخلیه یا کنترل خشم خود را ندارند؛ روش های دیگری را برای بیان احساسات خود، جایگزین می‌کنند. در این نوع رابطه به دلیل اینکه از روش های خشونت آمیزی استفاده می‌شود؛ افرادی تحریک پذیر هستند به آن علاقه مند شده و آن را ابزاری برای تخلیه خشم خود می‌دانند. همچنین قدرت نمایی نیز دلیل دیگری است که افراد را برای رابطه خشن، تحریک می‌کند. توصیه می‌شود افراد در چنین شرایطی از مشاور برای کنترل پرخاشگری خود کمک بگیرند. 

معایب و مزایای بی دی اس ام

معمولا تصورات اشتباهی در مورد بی دی اس ام وجود دارد که همین موارد افراد را از آن می‌ترساند و یا به آن علاقمند می‌کند. اما باید از معایب و مزایای آن در کنارهم مطلع بود و قبل از انجام در مورد آنها تحقیق کرد.

🔴مزایای بی دی اس ام

یک مطالعه معتبر نشان می‌دهد افرادی که عضوجامعه بی دی اس ام هستند یا به آن علاقه دارند؛ بیشتر برونگرا هستند. آنها از نه شنیدن و رد شدن نمی‌ترستند و اضطراب عملکرد آنها حین رابطه پایین تر است. معمولا نسبت به قضاوت های دیگران کمتر حساس هستند و حس همدلی و وظیفه شناسی بیشتری با همسر خود دارند.

🔴معایب بی دی اس ام

معایب بی دی اس ام ( رابطه خشن ) معمولا مربوط به عوارض جسمانی آن است. اما از تاثیرات روانی آن نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد. برخی از این معایب شامل احساس تحقیر و سرخوردگی، جراحت های بدنی، عفونت های واژن یا آلت تناسلی، تجاوز جنسی، کاهش اعتماد به نفس، احساس گناه و… می‌شود.

نکاتی در مورد بی دی اس ام

🔸معمولا افرادی که رابطه خشن را امتحان کرده اند؛ رضایت زناشویی و جنسی بیشتری را گزارش می‌کنند.

🔸افراد جامعه بی دی اس ام، لزوما مبتلا به اعتیاد جنسی یا اختلالات روانی نیستند.

🔸در روابط بی دی اس ام، فقط آقایون لذت نمی‌برند بلکه رضایت دو طرف مهم است.

🔸رابطه مشابه ارباب و بردگی در طول روز ادامه نمی‌یابد و فقط محدود به رابطه جنسی است.

🔸این افراد تا زمانیکه به خود یا دیگران آسیب نزنند؛ نیاز به درمان ندارند.

سخن پایانی

رابطه جنسی ابعاد و شیوه های گوناگونی دارد. برخی افراد تصور می‌کنند استفاده از هرگونه فانتزی با ابزاری خاص در رابطه به معنای بی دی اس ام است. اما این باوری اشتباه است و افراد قبل از مطرح کردن این موضوع با شریک خود باید به خوبی در این مورد تحقیق کنند. همچنین نباید همسر را مجبور به انجام رابطه خشن کرد. توافق در این رابطه شرط اصلی است. بهتر است در این مورد حتما از یک سکستراپیست کمک بگیرید و با همسر خود نیز همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی دی اس ام ( رابطه خشن ) می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

علل علاقه همسر به رابطه بی دی اس ام چیست؟

هنوز علت دقیقی برای بروز بی دی اس ام وجود ندارد. اما به طور کلی افراد به دلیل ارضای حس کنجکاوی، تخلیه خشم، تجربه تجاوز در گذشته  و یا تحت تاثیر والدین یا فیلم های پورن به بی دی اس ام علاقه مند می‌شوند.

منبع: بی دی اس ام (رابطه خشن)

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

نظم در کلاس درس یکی از ملزومات یادگیری و آموزش صحیح است. معلمان همیشه همه تلاش خود را برای تعلیم دانش آموزان می‌کنند. با این وجود گاهی باز هم یادگیری حاصل نمی‌شود. یادگیری در محیط آموزشی به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها برقراری نظم است. دانش آموزان برای بهره گیری از مطالب درسی به تمرکز نیاز دارند که این امر با نظم میسر خواهد شد.

موردی که معلمان نیز قبل از تدریس به آن در محیط کلاس به آن نیازدارند؛ نظم است. طبیعی است که دانش آموزان مخصوصا در سنین پایین انرژی زیادی دارند و قادر به سکوت یا ماندن در یک محیط برای مدت زمان طولانی نداشته باشند. اما به هر حال برای یادگیری بیشتر هم دانش آموزان و هم معلمان به ایجاد نظم نیاز دارند.

منبع: نظم در کلاس | راه های برقراری نظم کلاس

نظم در کلاس

برخی از معلمان که کار خود را به تازگی شروع کرده اند یا در ابتدای سال تحصیلی هستند و هنوز شناخت کافی از دانش آموزان ندازند؛ قادر به برقراری نظم در کلاس درس نیستند. مشکلات رفتاری برخی از دانش آموزان نیز مزید علت خواهد شد. البته ثبات قدم معلمان در این مسیر بسیار موثر است. معمولا این مشکلات در ابتدای سال بیشتر بوده و نیاز به صبر معلمان دارد. 

راه های برقرای نظم در کلاس

قطعا روش های موثری برای برقراری نظم در کلاس وجود دارد که معلمان با گذشت مدتی از سال تحصیلی یا شناخت دانش آموزان می‌توانند آنها را بکار بگیرند. معمولا هر معلمی روش منحصر بفرد خود را دارد و با بی نظمی به روش خود برخورد می‌کند. در این قسمت برخی از این روش ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

📌نادیده گرفتن

یکی از روش های بسیار موثر برای حفظ نظم در کلاس، نادیده گرفتن رفتارهای ناهماهنگ است. اینکار به صبر زیادی نیاز دارد که معمولا معلمین قادر به انجام آن هستند. برای مثال اگر فردی به صورت ناگهانی شروع به خندیدن کرد؛ در نگاه اول او را نادیده بگیرید و جوری وانمود کنید که انگار چیزی متوجه نشده اید. اشتباه بسیاری از معلمان، واکنش های سریع و نسنجیده است که واکنش دانش آموزان را هم برمی‌انگیزد. برای مدتی رفتارهای ناهنجار را نادیده بگیرید و اگر فرد به رفتار خود ادامه داد؛ به فکر واکنشی دیگر باشید. 

📌علاقه دانش آموزان را پیدا کنید

یکی از عواملی که موجب بی نظمی می‌شود؛ عدم علاقه کافی دانش آموزان به موضوع مطرح شده در کلاس یا برخی از دروس است. برخی از مفاهیم درسی، محبوبیت کمتری میان دانش آموزان دارد و هرج و مرج در کلاس موجب حواسپرتی بقیه نیز می‌شود. در چنین مواردی معلم باید بسته به مقطعی که در آن مشغول به تحصیل است؛ علاقه دانش آموزان را پیدا کرده وآن را با تدریس خود همزمان کند.

این کار درس را برای دانش آموزان جذاب خواهد کرد و موجب حفظ نظم می‌شود. بیان مثال های جذاب یا تغییر جزئی در کلاس درس، نه تنها حواس دانش آموزان را پرت نمی‌کند بلکه آنهارا مشتاق تر نیز می‌کند.

📌سپردن مسئولیت به افراد بی نظم

معمولا در هر کلاس افرادی وجود دارند که بیشتر از بقیه بی قانونی می‌کنند یا نظم را رعایت نمی‌کنند. طبیعی است که میزان انرژی این افراد از بقیه بالاتر است و قطعا در زمینه های مختلفی مستعد هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود به این افراد مسئولیت هایی را واگذار کنید تا انرژی خود را در مسیر درست تخلیه کنند. برخی از معلمین به جای شرکت دادن این افراد در امور مختلف، آنها را طرد کرده و موجب سرخوردگی و حتی افت تحصیلی آنها می‌شوند.

📌با لحنی آرام با دانش آموزان برخورد کنید

فراموش نکنید که دانش آموزان فقط برای یادگیری مسائل درسی در مدرسه حضور ندارند. آنها موضوعات مختلفی از جمله راه و روش زندگی را در مدرسه می‌آموزند. به همین دلیل با لحنی آرام با آنها برخورد کرده و برای حفظ نظم در کلاس از مشاجره و دعواهای لفظی در کلاس خودداری کنید.

این موضوع بر دیگران دانش آموزان نیز تاثیر گذاشته و آنها نیز شاید رفتارهای را ناهنجار را آغاز کنند. شاید معلمی بسیار سطح سوادی خوبی دارد و به تمام روش های تدریس نیز مسلط است اما به دلیل اینکه رفتار درستی با دانش آموزان ندارد؛ اکثرا در کلاس درس به مشکل می‌خورد.

📌از روش های غیرعینی استفاده کنید

نتیجه رفتارهای ما همیشه قابل مشاهده نیستند. گاهی برای حفظ نظم در کلاس درس نیاز به روش های غیرعینی دارید. در مورد روشهای تدریس خلاقیت داشته باشید و انتقاد پذیر باشید. از تنبیه و پاداش های مختلف استفاده کنید و بین دانش آموزان خود تبعیض قائل نشوید. اینها روش های غیرعینی هستند که در کلاس درس بسیار موثر واقع خواهند شد. همچنین به عنوان معلم، شما نیز در مورد احساساتان با دانش آموزان صحبت کنید؛ اما وارد حاشیه نشوید. 

📌به فرد دیگری متوسل نشوید

برای برقراری نظم در کلاس، به فرد دیگری متوسل نشوید. برای مثال نگویید با والدین یا مدیر مدرسه صحبت خواهم کرد. تا جایی که امکان دارد خودتان مشکل را در کلاس حل کنید و اجازه ندهید مسائل از کلاس خارج شوند. در اینگونه موارد مشکل فقط بزرگتر خواهد شد یا حل نشده باقی می‌مانند. همچنین تهدید دانش آموزان به وسیله فرد دیگری در کلاس، نه تنها کار درستی نبوده، بلکه نشان دهنده ضعف شخصیتی معلم است.

📌ارتباط دو طرفه برای برقراری نظم در کلاس

برخی از معلمان در تدریس و یا توضیح مسائل مختلف هیچ کس را جز خود قبول ندارند و همین موضوع باعث ارتباط غیر صمیمی و خشک در کلاس درس می‌شود. برخی تصور می‌کنند که اگر به دانش آموزان فرصت صحبت کردن بدهند؛ نظم در کلاس از بین خواهد رفت. اما اینگونه نیست. شما در هنگام صحبت یا تدریس نیاز به بازخورد دارید. اگر قادر به کنترل کلاس باشید؛ نه تنها هرج و مرج ایجاد نخواهد شد بلکه علاقه افراد به درس نیز بیشتر می‌شود. شاید حتی برای اینکه بتوانند نظر خود را مطرح کنند؛ بیشتر به درس گوش کرده و همین باعث پیشرفت تحصیلی آنها شود.

📌الگوی خوبی باشید

همیشه یکی از الگوهای ما در زندگی، معلمان بوده اند. اگر از دانش اموزان خود انتظار نظم در کلاس را دارید؛ شما نیز باید نمونه خوبی از این موضوع باشید. در کلاس خود فعال باشید، صبور منظم بوده و وقت را نیز در نظر بگیرید. وقتی از شما همه قوانین را رعایت کنید؛ دانش آموزان شما نیز خود را موظف به رعایت قوانین و احترام به آنان می‌کنند.

سخن پایانی

معلم بودن شغل آسانی نیست. در واقع حفظ برقراری نظم در کلاس یکی از وظایف معلمان است. دانش آموزان در 12 سال تحصیل خود بیشتر زمان خود را در مدرسه می‌گذرانند و چیزهای زیادی علاوه بر درس می‌آموزند. البته نظم در کلاس، فقط مختص به مدرسه نیست بلکه در هر محیطی شاید ما مجبور به حضور در کلاس هایی باشیم. در هر صورت و در هر محیطی، ما باید به نظم اهمیت داده و قوانین را رعایت کنیم. حفظ نظم شاید برای ما دشوار باشد اما اینکار به رشد شخصی و روابط ما با دیگران کمک بزرگی خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری بعد از زایمان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

روش های ایجاد نظم در کلاس کدام اند؟

 
معلمان می‌توانند با انجام روش هایی مثل نادیده گرفتن، پیدا کردن علاقه دانش آموزان، روش های غیرعینی، عدم توسل به دیگران و… که در متن در مورد آنها توضیح داده ایم؛ نظم در کلاس را ایجاد کنند.

منبع: نظم در کلاس | راه های برقراری نظم کلاس

  • ذهن نو