مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۴۹ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از دست دادن عشق

از دست دادن عشق و رابطه موضوعی است که ممکن است برای هر کسی در هر سنی پیش بیاید. شاید تعجب کنید اما برای بیشتر آدم‌ها از دست دادن یک رابطه بد هم آدم‌ها دردناک است. فراموش کردن کسی که دوستش داشتید و یا مدت‌ها با او بودن را در سر پروانده‌اید، دشوارتر خواهد بود. اگر تجربه از دست دادن عشق تان را دارید حتما برای فراموش کردن آن در ادامه مقاله با ما همراه باشید و اگر نگران از دست دادن او هستید، حتما برای حفظ رابطه عاشقانه کلیک کنید.

منبع: از دست دادن عشق

از دست دادن عشق

می‌دانید جدا شدن از چه کسی برای ما بسیار دردناک است؟ دقیقا! کسی که به او وابسته هستیم. وابستگی به کسی یا چیزی صرفا بد نیست، اما وابستگی بیش از حد و بدون مرز میتواند بسیار آسیب بزند. زیرا وابستگی بیش از اندازه به هر چیز، باعث درگیری ذهن و افکار ما در هر زمان و هر مکان می‌شود و امکان دارد به باورهای غلطی تبدیل شوند که به وقوع بپیوندند.

وابستگی شدید به هر شخص یا هرچیزی سبب می‌شود که ما چشم‌مان را روی همه معایب و بدی هایش ببندیم، و کورکورانه از او موجودی در ذهن‌مان بسازیم که نیست. تا جایی که دوری او حتی به مدت کوتاهی برای ما بسیار دشوار بشود. اینجاست که جرقه نگرانی، افکار پریشان و افتادن در دام واسبتگی افراطی زده می‌شود. در ادامه راهکارهایی برای فراموش کردن عشق از دست رفته اورده ایم.

چطور با از دست دادن عشق کنار بیاییم؟

1- حذف کامل

در قدم اول بعد از اینکه کسی را کلا از دست دادید، هرعکس و فیلم و شماره و یادگاری که از او دارید، از زندگی‌تان حذف کنید. در همه شبکه های اجتماعی، اورا بلاک کنید و همه ی مکالماتتان را پاک کنید. چون وجود آنها سبب به یاد آوردن و مرور خاطرات میشود و بیشتر و بیشتر شما را بهم میریزد. پس خودتان را از شر تمام چیزاهایی که یاداور او و خاطراتش است راحت کنید. نگذارید هیچ نشانه ای از او در زندگی شما باقی بماند. اینکار به شما خیلی کمک میکند تا بتوانید هرچه زودتر با نبود او کنار بیایید. جوری اورا پاک کنید که انگار از ابتدا در زندگی شما نبوده. به هیچ عنوان سعی نکنید باز هم با او دوست بمانید حتی به عنوان یک دوست عادی یا اجتماعی.

2- از دست دادن عشق و پذیرش خود

خودتان را قبول داشته باشید. احساسات و عواطف خودتان را بپذیرید. خودتان را دوست داشته باشید وقبول کنید که زندگی بدون او باز هم جریان دارد. اطرافیان، دوستان و سایر بستگانتان را به یاد بیاورید که وجودشان چقدر برای شما آرامش بخش و مفید است، و شما هنوز آنهارا در زندگیتان دارید. پس بدانید که هنوز افراد با ارزشی در زندگیتان وجود دارند، که میتوانند دلیل خوشحالی و مقاومت شما بشوند. صبور باشید و آستانه ی تحملتان را بالا ببرید، و به خودتان فرصت هضم کردن و درک اتفاقی را که افتاده بدهید. قبول کنید که شما انقدر قوی هستید، که بتوانید با هر اتفاقی روبرو شوید و از آنها سربلند بیرون بیایید.

برای آشنایی با راه های درمان شکست عشقی کلیک کنید.

3- خاطرات بد در رابطه

شما کاملا حق دارید ناراحت باشید و گریه کنید. گریه کردن خوب است، سبب تخلیه انرژی های منفی و افکار مضر شده و آرامش را برایتان به ارمغان میاورد. اما نباید این حس زیاد طول بکشد، باید هرچه زودتر خودتان را قانع کنید که وجود نداشتن یک شخص نمیتواند در زندگی شما اختلالی اینجاد کند.

سعی کنید هروقت که ذهنتان درگیرش شد به خاطرات بدتان فکر کنید. این افکار شمارا از او دور می‌کند. خودتان را اذیت نکنید و مدام رابطه گذشته تان را در ذهنتان مرور نکنید. این را بدانید که گذشته ها گذشته و شما باید حال را دریابید و از الانتان لذت ببرید. منطقی فکر کنید و بدانید که طولانی شدن یک رابطه ی اشتباه، جدایی را خیلی سخت تر میکند، پس باید خوشحال هم باشید که بیش از این رابطه تان ادامه نیافت و شما وابسته تر از چیزی که بودید نشدید، وگرنه جدایی و غم از دست دادنش چندین برابر میشد.

4- از دست دادن عشق و صحبت با دوست

حتما با یکی از نزدیکانتان که به او نهایت اعتماد را دارید، و میدانید که موضوع را جدی میگیرد، یا حتی یک مشاور خوب صحبت کنید. مطمئن باشید حرف زدن راجبش باعث میشود که ذهنتان خالی شود. ولی حواستان باشد که خیلی پر حرفی نکنید که فرد مقابل خسته شود و به دنبال راه فراری برای رهایی از شما بگردد. همچنین از خداوند بخواهید، که به شما برای هضم این اتفاق کمک کند و راهی که در پیش رو دارید را برایتان هموار سازد.

5- سرگرمی و رسیدگی

بعد از هرگونه اتفاق ناراحت کننده ای به خصوص از دست دادن عشقتان، اصلا خودتان را تنها نزارید و گوشه گیری نکنید. سعی کنید بیش از پیش با دوستان و آشناهایتان به گردش و تفریح بروید و فرصت های بیشتری را با آنها سپری کنید. نگذارید تنهایی باعث شود افکار پریشان و ناراحت کننده به سراغتان بیاید. بیش از پیش کتاب بخوانید، فیلم های کمدی ببینید، آهنگ های شاد گوش بدهید، به سفر بروید، دکور خانه یا اتاقتان را عوض کنید، آشپزی کنید و تمام زندگیتان را غرق در انرژی های مثبت و خوب بکنید. خلاصه به خودتان خوب برسید.

غذاهای مفید و متنوع بخورید و لباس های رنگ روشن بپوشید و ظاهر خود را آراسته نگه دارید، تا از دیدن خودتان در آینه انرژی زیادی به وجود خود منتقل کنید. اما سعی کنید برای مدتی از فضای مجازی و رسانه های اجتماعی فاصله بگیرید، و به بهبود سلامتی جسم و روح خودتان کمک کنید.

6- از دست دادن عشق و آینده بینی

در ذهنتان آینده ی بدون او را تصور کنید. برای خودتان برنامه ای بریزید که در آینده چه کار های مفید و عقب مانده تان را میخواهید انجام دهید. از برنامه ی سفر با عزیزانتان غافل نشوید. حتما برای خود اهدافی را تعیین کنید و برای رسیدن به خواسته هایی که برا خودتان رغم زده اید تمام تمرکز و تلاشتان را به کار بگیرید. در همه حال نیمه ی پر لیوان را ببینید و مثبت نگر باشید. اگر اتفاق ناخوشایندی افتاد، مثل از دست دادن عشقتان یا کسی که خیلی بهش وابسته بودید، صبور باشید و بدانید که این پایان زندگی نیست. بسیاری از اتفاقات خوبی که آرزویشان میکنید در راه هستند. نگذارید مشکلات از شما آدمی بسازه که نیستید!!

پیامدهای از دست دادن عشق

خیلی از کسانی که عشق شان را از دست می‌دهد، فکر می‌کنند که دیگر قادر به برقراری یک رابطه گرم نخواهند شد. اگر شما هم اینطور فکر می‌کنید حتما همین اتفاق برای‌تان خواهد افتاد. همه ما در زندگی تجربیات تلخ و شیرینی داشته‌ایم، اما بعضی‌هامون تونستیم از آن ها درس بگیریم و به زندگی ادامه بدیم و بعضی‌هامون هم زندگی را به کام خودمان و اطرافیان جهنم کرده‌ایم. در مورد از دست دادن عشق هم شما باید بدانید که این مساله پایان دنیا نیست و اگر جوانب مختلف رابطه تان را در نظر بگیرید می‌توانید از آن درس گرفته و در آینده روابط پایداری شکل بدهید.

اما انجام این کار برای کسی که درد جدایی را می‌کشد کار آسانی نیست. پس توصیه می‌کنیم حتما برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه از دست دادن عشق می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: از دست دادن عشق

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

بی انگیزگی و پوچی یکی از دلایلی است که باعث می‌شود افراد کارهای خود را در زندگی به تعویق بیاندازند و از فعالیت‌های روزمره به اندازه کافی لذت نبرند. اگر شما فرد بی انگیزه‌ای باشید ممکن است نتوانید سراغ علائق‌تان بروید یا عملکرد مثبتی را در جنبه‌های مختلف از خود نشان دهید. این بی انگیزگی از عوامل مختلفی نشات می‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به افسردگی اشاره کرد. خوشبختانه راهکارهای مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند این مشکل را درمان نمایید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد علل و راهکارهای غلبه با بی انگیزگی و پوچی پرداخته‌ایم. در همین راستا بهره بردن از مشاوره افسردگی نیز می‌تواند تا حد زیادی در شناسایی این موضوع به شما کمک نماید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

 منبع: بی انگیزگی و پوچی

علل دچار شدن به بی انگیزگی و پوچی

بی انگیزگی و پوچی به احساس عدم تمایل برای شروع فعالیت‌های مختلف گفته می‌شود. این مسئله می‌تواند فرد را منزوی کرده و عملکرد او را در جنبه‌های مختلف زندگی کاهش دهد. علل و عوامل مختلفی می‌توانند در بروز بی انگیزگی تاثیر گذار باشند که ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- دست کم گرفتن خود

برخی افراد به توانمندی‌هایشان به اندازه کافی باور ندارند و دائما خود را دست کم می‌گیرند. همین مسئله باعث می‌شود که همواره اهداف زندگی را دست نیافتنی بپندارند و در نتیجه برای رسیدن به آن‌ها تلاشی نکنند. همچنین این افراد تلاشی برای مقابله با ناامیدی‌هایی که در جریان زندگی برای هر فردی رخ می‌دهد انجام نمی‌دهند. از همین رو ارزیابی اعتماد به نفس و تقویت باورهای فرد در مورد نقاط مثبت خود یکی از برنامه‌هایی است که روانشناسان همواره برای بهبود انگیزه در نظر می‌گیرند. برای مطالعه درباره درمان ناامیدی کلیک کنید.

2- عدم خودآگاهی کافی

خودآگاهی به این معناست که شما در زندگی بدانید چه هدفی دارید و به دنبال چه چیزهایی هستید. همه افراد معمولا پس از گذراندن دوره نوجوانی و رسیدن به یک هویت باثبات خودآگاهی بیشتری پیدا می‌کنند. همین مسئله به آن‌ها انگیزه می‌دهند تا در زمینه‌های گوناگون نظیر شغل یا تحصیل انرژی صرف کنند و به عملکرد خود در حوزه‌های خاص اهمیت بدهند. در نتیجه افرادی که شناخت خوبی از خود ندارند و نتوانسته‌اند به یک جمع بندی درست از هویتشان برسند بیش از سایرین احتمال دارد که علائمی از بی انگیزگی را از خود نشان دهند.

3- در نظر گرفتن بی انگیزگی به عنوان یک ویژگی باثبات شخصیتی

برخی افراد فکر می‌کنند انگیزه امری ذاتی، باثبات و مرتبط با شخصیت است. اگر شما نیز چنین عقیده‌ای داشته باشید در نهایت این تصور برای شما پیش می‌آید که هرگز نمی‌توانید همانند افراد با انگیزه عمل کنید. همین مسئله شما را در نوعی سیکل معیوب قرار می‌دهد به صورتی که بی انگیزگی و پوچی دائما خود را تقویت کرده و شدت بیشتری می‌یابد.

4- قرار داشتن تحت فشار و استرس مزمن

قرار داشتن تحت استرس شدید و مزمن می‌تواند به مرور منجر به فرسودگی فرد شود. به طوری که دیگر حاضر نباشد هیچ گونه تلاشی برای برون رفت از وضعیت فعلی انجام دهد و یا به عبارتی دیگر تسلیم می‌شود. در این شرایط افراد احساس می‌کنند که دیگر انگیزه‌ای ندارند و نمی‌خواهند تلاشی انجام دهند.

5- دچار بودن به افسردگی

بی انگیزگی و پوچی در صورتی که با علائمی نظیر خلق غمگین، عدم تمایل به انجام فعالیت‌های لذت بخش، مشکلات خواب و اشتها، احساس گناه، ناامیدی، افکار مرگ و یا تمایل به خودکشی همراه شود می‌تواند نشان دهنده ابتلای شما به افسردگی اساسی باشد. در این شرایط لازم است که به یک روانشناس بالینی مراجعه کرده و خدمات روان درمانی مورد نیاز را دریافت نمایید. 

بیشتر بخوانید : نشانه های افسردگی

راهکارهایی برای درمان بی انگیزگی و پوچی

برای اینکه بتوانید بی انگیزگی خود را درمان کنید توجه به برخی توصیه‌های عمومی تا حد زیادی کمک کننده خواهد بود. ما در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- خودگویی‌های مثبت را تمرین نمایید

هرگز نباید ارزش و تاثیر کلام را دست کم بگیرید. همان‌طور که باید در حرف زدن با دیگران مراقب گفته‌های خود باشید لازم است در طول روز به آنچه به خودتان می‌گویید بیشتر دقت کنید. زمانی که دائما خود را سرزنش می‌کنید یا با جمله‌هایی نظیر نمی‌توانم روحیه خود را به هم می‌ریزید، مسلما بروز بی‌انگیزگی امری طبیعی خواهد بود. در نتیجه تلاش کنید کمی با خودتان مهربان‌تر باشید و خودگویی‌های مثبت را تمرین نمایید.

2- برای درمان بی انگیزگی و پوچی از ورزش کردن کمک بگیرید

ورزش کردن با افزایش برخی مواد شیمیایی در مغز نظیر اندورفین منجر به احساس سرخوشی و نشاط در انسان می‌شود. از همین‌رو در اکثر موارد متخصصان سلامت روان برای بهبود افسردگی و علائمی نظیر بی انگیزگی و پوچی ، افزایش تحرک بدنی و ورزش را توصیه می‌کنند. برای آنکه مقابله با افسردگی و هیجانات ناشی از آن مانع از پیشروی علل آن‌ها شوید، مقاله علت افسردگی را بخوانید و آن‌ها را در ریشه بخشکانید.

3- با یک فرد مطمئن صحبت کنید

حرف زدن با یک فرد مطمئن و قابل اعتماد یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که به کاهش افکار منفی، پایین بودن خلق و عدم انگیزه کمک می‌کند. به همین خاطر اگر در برهه‌ای از زندگی احساس کردید که دیگر انگیزه‌ای ندارید و نمی‌توانید همانند سابق عملکرد خود را حفظ کنید بهتر است در مورد افکار خود با فردی که با او احساس راحتی می‌کنید صحبت نمایید. اگر احساس می‌کنید دیگران نمی‌توانند بدون قضاوت کردن به حرف‌های شما گوش فرا دهند بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید.

4- با افراد با انگیزه در ارتباط باشید

متخصصان بر این باورند که میزان تلاش شما می‌تواند بازتابی از روحیه و انگیزه اطرافیانتان باشد. اشخاصی که دائما با افراد ناامید و بی‌حوصله نشست و برخاست می‌کنند به مرور زمان تحت تاثیر آن‌ها قرار گرفته و ممکن است خود نیز انگیزه‌شان را از دست بدهند. در نتیجه تلاش کنید روابط اجتماعی‌تان را با افراد مثبت و پرانگیزه بیشتر کنید و از آنان برای پیشرفت در زندگی کمک بگیرید.

5- به یک روانشناس مراجعه کنید

همان‌طور که گفته شد بی انگیزگی و پوچی می‌تواند در بسیاری از موارد نشان دهنده ابتلای فرد به اختلال افسردگی باشد. در این شرایط بسیار اهمیت دارد که برای سلامت روان خود ارزش قائل شوید و برای بهبود آن تلاش کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند کمک گرفتن از خدمات روان درمانی و مشاوره می‌تواند تا حد بسیاری در درمان افسردگی به شما کمک نماید. اگر میزان افسردگی و بی انگیزگی بسیار شدید بوده یا خطراتی همچون تجربه خودکشی وجود داشته باشد روانشناس شما را به یک روان پزشک ارجاع خواهد داد تا از دارو درمانی نیز کمک بگیرید. برای آگاهی بیشتر درباره درمان افسردگی شدید کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی انگیزگی وپوچی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا دیدن فیلم‌های انگیزشی می‌تواند افسردگی و مشکلات انگیزه را درمان نماید؟

بی انگیزگی و پوچی یکی از مشکلاتی است که در فرد افسرده با آن مواجه می‌شود. برای ارزیابی دقیق این مشکل و درمان آن لازم است که پیش از هرچیز از یک روانشناس کمک بگیرید. در این مسیر دیدن ویدیوهای انگیزشی می‌تواند مکمل راه شما باشد و به تسریع روند درمان کمک نماید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بی انگیزگی و پوچی

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

روابط اجتماعی یکی از مهم‌ترین نیازهای هرکدام از ما است. ما ذاتاً موجوداتی اجتماعی هستیم. و بسیاری از کارهایمان با کمک‌گرفتن از دیگران انجام می‌شود. به‌علاوه احساس تنهایی می‌تواند آسیب‌های بسیاری برای سلامت روحی ما داشته باشد. با همه این‌ها بعضی از ما آداب برقراری روابط اجتماعی با دیگران را نمی‌دانیم؛ یا ضعف‌هایی در این موضوع داریم. همین مسئله می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی روزمره شما ایجاد کند. به همین خاطر بسیار مهم است که راه‌های بهبود و تقویت روابط اجتماعی را بشناسیم. ما در این مطلب سعی می‌کنیم این موضوع را بررسی کرده و راهکارهایی برای آن ارائه کنیم. این نکته را نیز به‌خاطر داشته باشید که کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: روابط اجتماعی | راه‌های بهبود و تقویت ارتباط اجتماعی

اهمیت تقویت روابط اجتماعی

قبل از اینکه بخواهیم راه‌های تقویت روابط اجتماعی را بررسی کنیم باید به یک سؤال پاسخ دهیم. آن هم اینکه اصلاً چرا باید روابط اجتماعی‌مان را تقویت کنیم؟ خیلی از ما بدون داشتن این روابط مشغول زندگی خود هستیم و با احساس تنهایی مشکلی نداریم. پس چرا باید برای تغییر این وضعیت تلاش کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که تقویت روابط اجتماعی فواید بسیاری دارد. از جمله این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برای ارتقای مهارت های آداب و معاشرت در زندگی کلیک کنید.

جلوگیری از تنهایی

اولین فایده روابط اجتماعی این است که شما را از تنهایی درمی‌آورد. تنهایی شاید برای بعضی از ما خوب و دوست‌داشتنی به نظر برسد اما تحقیقات نشان داده است که مشکلات بسیاری از افسردگی گرفته تا دمانس و زوال عقل رابطه مستقیمی با احساس تنهایی دارند. به همین خاطر بسیار مهم است که برای خروج از تنهایی برنامه‌ریزی کنید.

دریافت کمک و حمایت دیگران

انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است. این یعنی شما به‌تنهایی نمی‌توانید همه کارهایتان را انجام بدهید. وقتی با دیگران ارتباط داشته باشید می‌توانید در بعضی از کارها روی کمک آنها حساب کنید. به‌علاوه ارتباط با دیگران فقط به معنای کمک‌کردن در کارها نیست. شما از این راه حمایت روحی و معنوی دیگران را نیز به دست می‌آورید. حمایت دیگران در روزهای سختی و مشکلات می‌تواند به کم‌شدن بار روانی مشکلات بسیار کمک کند.

افزایش اعتمادبه‌نفس در روابط اجتماعی

یکی از خوبی‌های برقراری روابط اجتماعی این است که اعتمادبه‌نفس شما را بالاتر می‌برد. کسانی که نمی‌توانند به‌خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند معمولاً خودشان را ضعیف می‌دانند. اما اینکه بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید مهارتی است که حتماً روی باور شما نسبت به خودتان نیز تأثیر خواهد گذاشت.

آشنا شدن با تجربه‌های تازه

هیچ‌کس از تنهایی چیزی یاد نمی‌گیرد! شما از راه برقراری ارتباط با دیگران است که پخته‌تر می‌شوید. هر فردی که با او ارتباط برقرار می‌کنید دنیایی از تجربه‌ها است که از این طریق با آن آشنا می‌شوید. در حقیقت از طریق روابط اجتماعی شما چیزهایی را یاد می‌گیرید که شاید هرگز خودتان تجربه نکرده باشید. و همین موضوع باعث رشد و پختگی شما خواهد شد.

راه‌های بهبود و تقویت ارتباط ها و روابط اجتماعی

1- از صحبت‌کردن نترسید

بسیاری از کسانی که در روابط اجتماعی ضعیف هستند از این شکایت می‌کنند که توانایی شروع صحبت با دیگران را ندارند. آنها تصور می‌کنند حرف‌هایشان برای دیگران غیر جالب و خسته‌کننده خواهد بود. به همین خاطر ترجیح می‌دهند سکوت کنند. همین سکوت تبدیل به دلیلی می‌شود برای اینکه شما بیش از قبل در تنهایی خود فرو بروید. پس اگر به دنبال راهی برای تقویت روابط اجتماعی‌تان هستید اولین قدم این است که از حرف‌زدن نترسید. با دیگران صحبت کنید؛ و راجع به هر موضوعی نظرات خود را بیان کنید.

2- روابط اجتماعی | از موضوعات ساده شروع کنید

خیلی‌ها می‌گویند دلشان می‌خواهد با دیگران صحبت کنند اما نمی‌دانند چه‌طور باید سر صحبت را باز کنند. در جواب این افراد باید بگوییم که بهترین راه این است که از موضوعات ساده شروع کنید. گفت‌وگو راجع به آب‌وهوا، ترافیک یا مسائلی ازاین‌دست همیشه می‌توانند شروع خوبی برای یک صحبت باشند. لازم نیست که صحبت‌کردن را از موضوعات بسیار جدی و فلسفی شروع کنید. از چیزهایی صحبت کنید که همه انسان‌ها وقتی به هم می‌رسند مطرح می‌کنند.

3- ساده و روان صحبت کنید

یکی از نکاتی که در صحبت‌کردن باید به آن توجه کنید این است که ساده و به زبان خودمانی حرف بزنید. شما در یک کنفرانس بین‌المللی سخنرانی نمی‌کنید. تنها قرار است با یک نفر ارتباط برقرار کنید. پس بهتر است این کار را به زبان خودتان انجام بدهید. صحبت‌کردن با کلمات سخت باعث می‌شود طرف مقابل هم احساس کند که باید همین‌طور با شما صحبت کند. و این باعث می‌شود که بسیاری از آنها از برقراری ارتباط با شما منصرف شوند.

4- از سؤال‌های باز پاسخ استفاده کنید

اینکه بتوانید در طول صحبت‌هایتان سؤال‌هایی هم بپرسید بسیار مفید است. با استفاده از این راهکار شما دیگران را در صحبت‌های خودتان شریک می‌کنید. بااین‌حال موضوعی که بسیار مهم است این است که ترجیحاً از سؤال‌های بسته پاسخ استفاده نکنید. سؤال‌های بسته پاسخ آنهایی هستند که جواب‌های یک‌کلمه‌ای مانند بله و خیر دارند. این موضوع باعث می‌شود گفت‌وگوی شما و طرف مقابل خیلی زود تمام شود. تا جایی که می‌توانید از سؤال‌هایی استفاده کنید که طرف مقابل را به صحبت‌کردن و بیان نظراتش جلب کند.

5- گوش‌دادن فعال و همدلی کردن

برقراری روابط اجتماعی فقط به این معنی نیست که شما بتوانید با دیگران صحبت کنید. گوش‌کردن به صحبت‌های دیگران نیز بخش مهمی از ارتباط با آنهاست. راجع به هر موضوعی که صحبت می‌کنید بهتر است زمانی را هم سکوت کنید و اجازه دهید دیگران نظرشان را بیان کنند. سعی کنید نظر و احساس آنها را متوجه شوید و به‌خوبی به آن واکنش نشان دهید. اینکه طرف مقابل احساس کند شما نظرش را فهمیده‌اید می‌تواند در رابطه شما بسیار تأثیرگذار باشد.

6- روابط اجتماعی | به زبان بدنتان توجه داشته باشید

بخشی از صحبت‌های شما حالت‌های بدن و صورتتان است. همین حالت‌ها هستند که بیان می‌کنند شما راجع به یک مسئله، جدی هستید یا شوخی می‌کنید. به‌علاوه زبان بدنتان به‌خصوص زمانی که به صحبت‌های دیگران گوش می‌دهید می‌تواند کمک‌کننده باشد. پس روی این موضوع تمرین کنید.

7- ارتباطات جدید ایجاد کنید

اگر می‌خواهید روابط اجتماعی‌تان را بهبود ببخشید یک راه‌حل این است که ارتباطات جدید ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود شما با مجموعه‌ای از روابط و شرایط جدید آشنا شوید؛ و بتوانید دوستان جدیدی برای خودتان پیدا کنید. پس هرگز از اینکه خود را در معرض روابط جدید قرار دهید خودداری نکنید.

8- از دوستان خود خبر بگیرید

اینکه شما در یک جمع خوب صحبت کنید فقط قسمت اول برقراری روابط اجتماعی است. برای داشتن یک رابطه جدی و قوی شما باید بتوانید ارتباطات خود را حفظ کنید. بهترین راه برای این کار این است که از دوستان خود خبر بگیرید. با یک پیامک، تماس تلفنی یا حتی قرار گذاشتن برای یک دیدار جدید می‌توانید این کار را بکنید. این رفتار باعث می‌شود شما تبدیل به یکی از دوستان طرف مقابل بشوید.

9- روابط اجتماعی | صبور باشید

اگر می‌خواهید روابط اجتماعی خود را گسترش بدهید باید این کار را با اهداف کوچک شروع کنید. برای مثال ابتدا با خودتان قرار بگذارید که در یک قرار دونفره یا سه‌نفره شرکت کنید. سپس این برنامه را به‌تدریج گسترش دهید. یادتان باشد هیچ‌کس نمی‌تواند از روز اول به آخرین پله از موفقیت برسد.

اهمیت مشاوره

برقراری روابط اجتماعی همیشه هم کار ساده‌ای نیست. گاهی اوقات شما درگیر باورهای منفی هستید که نمی‌گذارند به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید. یا شاید مشکلاتی مثل نداشتن اعتمادبه‌نفس، یا ترس از طردشدن را داشته باشید. در این شرایط بهترین کار این است که از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا دلایل مشکل خود را پیدا کنید؛ و سپس راه‌هایی را برای برطرف‌کردن آن به شما آموزش می‌دهند. تغییر باورها، کمک برای بالابردن اعتمادبه‌نفس و همین‌طور آموزش مهارت‌های صحبت‌کردن با دیگران از جمله برنامه‌هایی هستند که یک مشاور متخصص برای شما خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت های اتباطی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

بهترین راه برای تقویت روابط اجتماعی چیست؟

بهتر است با گروه‌های جدید ارتباط برقرار کنید. و همچنین از دوستان قدیم خود خبر بگیرید. هرچقدر شما بیشتر درگیر روابط اجتماعی بشوید این مهارت را بهتر یاد خواهید گرفت.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: روابط اجتماعی | راه‌های بهبود و تقویت ارتباط اجتماعی

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

آداب معاشرت در زندگی از مهم‌ترین نکاتی است که هرکدام از ما باید رعایت کنیم. همه ما دوست داریم در هر جمعی که هستیم دیگران قضاوت خوبی از ما داشته باشند. و به همین نسبت از طردشدن و تنهایی ناراحت می‌شویم. پس باید به این نکته دقت داشته باشید که رعایت آداب معاشرت از مهم‌ترین نکاتی است که در قضاوت دیگران راجع به شما تأثیر می‌گذارد. به میزانی که به این مسئله اهمیت بدهید در نظر دیگران خوب و مقبول خواهید بود؛ و بالعکس، اگر به این مسئله توجه نداشته باشید دیگران قضاوت منفی از شما خواهند داشت. به همین خاطر بسیار مهم است که با آداب معاشرت در زندگی و جنبه‌های مختلف آن آشنا شوید. ما در این مطلب سعی می‌کنیم تا اصول صحیح رفتار در موقعیت‌های مختلف جامعه را بررسی کنیم. پس اگر این موضوع برای شما نیز مهم است تا انتها همراه ما باشید.

منبع: آداب معاشرت در زندگی | اصول و قوانین معاشرت در جامعه

آداب معاشرت یعنی چه | آداب معاشرت در زندگی

آداب معاشرت به‌طورکلی مجموعه‌ای از قوانین و اصول است که شما می‌بایست در ارتباط با دیگران رعایت کنید. این اصول به شما و دیگران کمک می‌کند تا ارتباط نزدیک و صمیمانه و البته به دور از مشکلی را در کنار هم داشته باشید. به همین خاطر بسیار مهم است که هرکدام از ما در جمعی که قرار می‌گیریم آداب معاشرت را رعایت کنیم. یک نکته مهم راجع به اصول معاشرت با دیگران این است که این قواعد از فرهنگی به فرهنگ دیگر یا حتی درون یک فرهنگ، از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت خواهد بود. به همین خاطر شما در هر جمعی که قرار می‌گیرید در اولین قدم باید با اصول و فرهنگ آنها آشنا شوید.

دانستن آداب معاشرت چه اهمیتی دارد

یک سؤال مهم این است که چرا باید آداب معاشرت در یک محیط را بلد باشیم؟ چه اشکالی دارد اگر در هر موقعیتی که هستیم خودمان باشیم و هرطور خودمان صحیح می‌دانیم برخورد کنیم؟ در جواب این سؤال می‌بایست به چند نکته توجه کنیم. این نکات عبارتند از:

آداب معاشرت به حفظ شأن و شخصیت شما کمک می‌کند

همان‌طور که در ابتدا گفتیم اینکه دیگران چه قضاوتی از ما خواهند کرد تا حد زیادی به رعایت آداب معاشرت بستگی دارد. در حقیقت آداب معاشرت قوانین نانوشته‌ای است که همه ما آنها را رعایت می‌کنیم. و اگر یک نفر به آنها توجهی نداشته باشد، دیگران قضاوت منفی از او خواهند داشت. پس اگر قضاوت دیگران راجع به شما و همین‌طور حفظ احترامتان در یک محیط برایتان اهمیت دارد بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

برخورد صحیح دیگران با شما

وقتی آداب معاشرت را رعایت می‌کنید دیگران قضاوت خوبی از شما خواهند داشت. همین مسئله باعث می‌شوند که آنها نیز در رفتارشان با شما آداب و اصول یک ارتباط صحیح را رعایت کنند. در واقع به میزانی که شما با احترام و رعایت اصول با دیگران برخورد می‌کنید می‌توانید توقع داشته باشید که آنها نیز به شما احترام بگذارند.

حفظ آرامش

گاهی اوقات وقتی آداب معاشرت را رعایت نمی‌کنیم دیگران تصور می‌کنند که به آنها توهین شده است. همین مسئله می‌تواند تنش‌ها و اختلافاتی را در روابط شما به همراه داشته باشد. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که رعایت کردن آداب معاشرت باعث خواهد شد تا شما آرامش بیشتری را در ارتباطاتتان تجربه کنید.

اصول و قوانین معاشرت در جامعه

در این قسمت می‌خواهیم آداب معاشرت و نکاتی که باید رعایت شوند را بررسی کنیم. اما ابتدا باید به این نکته توجه کنید که آداب معاشرت در محیط‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. در واقع اصولی که شما در یک مهمانی دوستانه رعایت می‌کنید با قواعدی که می‌بایست در سالن انتظار بیمارستان رعایت کنید متفاوت است. به همین خاطر ما تلاش می‌کنیم تا آداب معاشرت در بعضی از مهم‌ترین موقعیت‌ها را به تفکیک برایتان مطرح کنیم.

آداب معاشرت در یک مکان عمومی | آداب معاشرت در زندگی

وقتی در یک شرایط عمومی، مثل سالن انتظار، صف اتوبوس و یا محیط‌های مشابه هستید بهتر است به این نکات توجه داشته باشید:

  • تن صدایتان را در حالتی نگه دارید که فقط بغل‌دستی‌تان آن را بشنود و از صحبت‌کردن با صدای بلند خودداری کنید.
  • اگر تلفن همراه شما در یک فضای دربسته مثل مطب پزشک زنگ می‌خورد رفتار صحیح این است که از سالن خارج شوید و سپس به تماس خود پاسخ دهید.
  • به سکوت داخل سالن یا هر فضای دیگری که در آن قرار دارید احترام بگذارید.
  • از ریختن آب دهان یا زباله در خیابان جدا خودداری کنید.
  • نگاه‌کردن طولانی‌مدت به دیگران یکی از نکاتی است که باید از آن اجتناب کنید.
  • در هر موقعیت اجتماعی که هستید بهتر است به نوبت و حقوق دیگران احترام بگذارید.

آداب معاشرت در یک مهمانی

  • اگر به یک مهمانی دعوت شده‌اید بهتر است سر موقع در آنجا حاضر شوید. دیر یا زود رفتن شما هر دو به یک اندازه نامناسب هستند.
  • در طول مهمانی به قوانین صاحبخانه احترام بگذارید. حتی اگر این قوانین را قبول ندارید دلیل خوبی برای رعایت‌نکردن آنها نیست.
  • در انتخاب لباسی که قرار است بپوشید به شرایط مهمانی، میزان رسمی بودن آن و همین‌طور اعتقادات صاحبخانه و دیگر مهمان‌ها توجه داشته باشید.
  • حضور فعال در مهمانی داشته باشید. بیش از حد ساکت نشستن یا سرگرم‌کردن خودتان با تلفن همراه از رفتارهایی است که باعث ناراحتی دیگران می‌شود.
  • اگر شما میزبان یک مهمانی هستید باید به همه مهمان‌هایتان به یک اندازه توجه داشته باشید.

آداب معاشرت در صحبت‌کردن با دیگران

  • تا جای ممکن در صحبت‌هایتان از طرف مقابل سؤال شخصی نپرسید؛ و به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید.
  • نوع کلمات و اصولی که برای صحبت انتخاب می‌کنید می‌بایست با سن و جایگاه طرف مقابل تناسب داشته باشد.
  • در ابتدای ملاقات با طرف مقابل، به گرمی با او دست بدهید؛ اگر شما و کسی که با او صحبت می‌کنید هم‌جنس نیستید تصمیم‌گیری راجع به دست‌دادن یا ندادن باید به خانم واگذار شود.
  • در طول صحبت یا حداقل در ابتدای آن بهتر است لبخند بزنید و به طرف مقابل نشان بدهید که از دیدن او خوشحال هستید.
  • در سرتاسر صحبت‌هایتان ارتباط چشمی را حفظ کنید.
  • تلفن همراهتان را در طول صحبت‌کردن با دیگران در حالت بی‌صدا قرار بدهید یا آن را کنار بگذارید. اگر مجبور هستید به پیام یا تماسی پاسخ بدهید از طرف مقابل عذرخواهی کنید.
  • فاصله مناسب را رعایت کنید. شما نباید بیش از حد نزدیک یا دور از فرد دیگر باشید.

آداب معاشرت در غذا خوردن | آداب معاشرت در زندگی

  • برای غذا خوردن از قاشق، چنگال و چاقو استفاده کنید. هرگز در یک جمع غذا را با دست نخورید.
  • سرعت غذا خوردن شما می‌بایست متناسب باشد. تندتند غذا خوردن و یا بیش از حد آهسته غذا خوردن مناسب نیستند.
  • با دهان پر با دیگران صحبت نکنید.
  • حتماً از دستمال استفاده کنید.
  • قبل از اینکه یک لقمه را قورت بدهید لقمه دیگری برندارید.
  • برای استفاده از نوشیدنی ابتدا لقمه را قورت بدهید.
  • هرگز نوشیدنی‌هایی مثل چای را هورت نکشید.

آداب معاشرت در فضای مجازی

استفاده از فضای مجازی این روزها رونق بسیاری پیدا کرده است. بااین‌حال خیلی از ما به رعایت اخلاقیات و آداب ارتباط در این فضا اهمیت نمی‌دهیم. این در حالی است که فضای مجازی نیز درست مانند دنیای واقعی اصولی دارد که باید آنها را رعایت کنید. از جمله آداب معاشرت در فضای مجازی عبارتند از:

  • به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید. برای مثال اگر می‌خواهید عکسی را منتشر کنید که به غیر از شما فرد دیگری نیز در آن هست حتماً از او اجازه بگیرید.
  • به‌خصوص در اوایل دوستی و ارتباط با جنس مخالف در فضای مجازی از او نخواهید که عکس‌های شخصی‌اش را برای شما بفرستد.
  • قبل از اینکه موضوعی را با دیگران به اشتراک بگذارید به‌خوبی راجع به آن فکر کنید.
  • اگر می‌خواهید یک نفر را در گروهی عضو کنید حتماً از او اجازه بگیرید.
  • اینکه دیگران در فضای مجازی مثل یک ارتباط حضوری شما را نمی‌بینند دلیل خوبی برای دروغ گفتن راجع به خودتان نیست.
  • مرتب و دائماً پیام دادن به دیگران باعث مزاحمت می‌شود. پس از این کار خودداری کنید.

اهمیت مشاوره در زمینه آداب معاشرت در زندگی

یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوران آموزش مهارت‌های مختلف به فرد است. پس اگر در زمینه آداب معاشرت با دیگران مشکلی دارید می‌توانید این موضوع را با یک مشاور در میان بگذارید. گاهی اوقات اعتمادبه‌نفس پایین، باورهای منفی و به‌خصوص افکار وسواسی مانع از این می‌شوند که ما در یک محیط به‌درستی رفتار کنیم. روان‌شناس این مشکلات را شناسایی کرده و سپس به شما کمک می‌کند تا آنها را برطرف کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت های اتباطی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

در اولین جلسه‌ای که به یک مهمانی می‌روم باید به چه نکاتی توجه کنم؟

بهتر است برای میزبان هدیه‌ای تهیه کنید؛ از او بابت اینکه شما را دعوت کرده است تشکر کنید. سعی کنید لباس پوشیدن و رفتارتان در حد معمول و عرف جامعه باشد. همچنین می‌توانید در یک فرصت مناسب میزبانتان را به یک مهمانی دعوت کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: آداب معاشرت در زندگی | اصول و قوانین معاشرت در جامعه

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی چقدر است؟ بوی بدن نقش بسیار مهمی در جذابیت جنسی و کشش افراد نسبت به هم دارد. طبق تحقیقاتی که انجام شده، مردانی که قدرت بویایی آن‌ها دچار مشکل است، احساسات و امیال جنسی کمتری نسبت به بقیه دارند. افرادی که بر اثر حادثه حس بویایی خود را از دست داده‌اند، دچار تغییر در عملکرد جنسی شان می‌شود. به طور کلی ناتوانی در بویایی با افسردگی ارتباط دارد و این مسأله روی روابط جنسی تأثیر بدی می‌گذارد. انسان‌ها حتی بر اساس بو شریک عاطفی خود را انتخاب می‌کنند. بر اساس یک گزارش علمی که در یکی از نشریات کشور انگلستان چاپ شده است، بوی بدن برخی از زنان بیشتر از بقیه برای مردان جذاب و خوشایند است. برای کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی

تاثیر بوی بدن بر جذابیت و رابطه جنسی

بسیاری از افراد علاقه خاصی نسبت به بوی همسر یا معشوق خود پیدا می‌کنند. همین بو می‌تواند عامل پیوند آن‌ها باشد. همانطور که بوی خوب بدن می‌تواند تأثیر خوبی در روابط افراد و جذابیت جنسی به وجود آورد، بوی بد بدن نیز میتواند مهمترین عامل انزجار از رابطه و مرگ یک احساس باشد.

برخی افراد به دلیل بوی بد از رابطه جنسی با همسرشان لذت نبرده و نمی‌توانند آن طور که باید به همسرشان نزدیک شوند. بنابراین ممکن است ارگاسم دروغین داشته باشند. در بسیاری از موارد، عفونت‌واژن باعث بوی بد در رابطه جنسی است. گاهی نیز به علت ترکیب بوی بدن زن و شوهر با هم، انفعالات شیمیایی رخ داده و بوی ناخوشایندی به وجود می‌آید. معمولأ زنان و مردان متوجه بوی خوب یا بد بدن های‌شان هستند اما ممکن است این بو در بعضی افراد تندتر و ناخوشایندتر باشد. در صورتی که بوی بد بدن برای‌تان قابل تحمل نیست می‌توانید به پزشک مراجعه کنید. برای آشنایی با انواع روش های تحریک همسر کلیک کنید.

علل بوی بد بدن و کاهش جذابیت جنسی

1- رعایت نکردن بهداشت

عدم رعایت بهداشت و شستشوی نامناسب بدن، مخصوصا در فصل گرما اولین دلیل بوی بد بدن است. حمام کردن، اصلاح موهای زائد، استفاده از لوازم بهداشتی و خوشبوکننده ها می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

2- تغذیه نامناسب

تغذیه نامناسب یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل بوی بد بدن است. موادی مانند سیر و ادویه‌ها باعث بروز مشکلاتی در دستگاه گوارش شده و بوی بد دستگاه گوارش به وسیله عرق به بیرون منتشر می‌شود و رابطه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه تغذیه مناسب، رسیدگی به سلامت بدن، ورزش و تحرک بهتر شدن بوی بدن و بالا رفتن جذابیت جنسی شما نزد همسر می‌شود.

3- تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی | بیماری

در بعضی موارد بیماری‌های عفونی و پوستی باعث بوی بد بدن هستند. عفونت های واژن و تغییرات هورمونی در زنان از عوامل ایجاد بوی بد بدن می‌باشد. در نتیجه افراد می‌توانند به پزشک مراجعه کرده و مشکل را درمان کنند.

4- تحریک های جنسی با ساختارهای بدنی و بویایی

زنانی که حساسیت بیشتری به بو دارند، ارگاسم های بیشتری را در طول رابطه جنسی تجربه می کنند. همچنین مردانی که به بوها حساسیت بیشتری دارند، در رابطه جنسی فعال‌تر بوده و لذت بیشتری می‌برند. بررسی‌ها نشان داده حساسیت‌های بویایی روی روابط جنسی زوجین تأثیر خوب دارد. مثلأ بوی خاص قسمت‌هایی از بدن مانند ترشحات واژن، اسپرم و عرق می‌تواند کیفیت رابطه جنسی را کمتر کرده و جذابیت جنسی را افزایش دهد.

توصیه می‌شود حتما مقاله شناخت بدن همسر را بخوانید.

به همسرمان بگوییم بدنش بوی بد می دهد یا نه ؟

اگر همسر شما بدنش بو می‌دهد، هیچ گاه این موضوع را پنهان نکنید. زیرا این بوی بد ممکن است باعث حالت تهوع شما شود و به مرور در رابطه تان مشکل ایجاد کند. بنابراین سعی کنید همان ابتدای ازدواج در نهایت احترام این موضوع را به او گفته و از او بخواهید راه‌هایی را امتحان کند. اما اگر نمی‌توانید این موضوع را با او در میان بگذارید ، خودتان دلایل آن را بررسی کنید. مثلأ برای او لوازم بهداشتی و خوش بو کننده تهیه کنید و یا اینکه رژیم غذایی سالم و ورزش کردن را به او پیشنهاد دهید.

برای آشنایی با اصول برقراری رابطه جنسی کلیک کنید.

سخن پایانی

قدرت بویایی در مسائل اجتماعی و خانوادگی و به خصوص روابط جنسی تأثیر بسزایی دارد. مثلا بوی طبیعی بعد از استحمام برای همسر شما جذابیت جنسی زیادی دارد. جالب است بدانید بوی به خصوص تن مردان به واسطه وجود ماده ای در بیضه ها بعد از حمام بیشتر می‌شود. این بو زنان را تجریک کرده و برای آن‌ها جذابیت جنسی ایجاد می‌کند. پس توصیه می‌شود درخواست رابطه و نزدیکی بعد از حمام صورت بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

فضولی و کنجکاوی دیگران از آن دسته مسائلی است که فکر بسیاری از ما را درگیر خودش کرده است. همه ما دوست داریم حریم شخصی برای خودمان داشته باشیم. به همین خاطر اینکه یک نفر دائماً بخواهد این حریم را از بین ببرد قطعاً خوشایند نخواهد بود. اما مشکل این جاست که خیلی وقت‌ها نمی‌دانیم چطور باید با فضولی و کنجکاوی دیگران مبارزه کنیم. بسیاری از ما از اینکه بخواهیم جواب یک نفر را ندهیم خجالت می‌کشیم. پس روش درست برخورد با فضولی دیگران چیست؟ در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم. اگر شما هم درگیر این مشکل هستید تا پایان همراه ما باشید. و یا برای مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: فضولی و کنجکاوی دیگران | علل و نحوه صحیح مقابله با آن

فضولی و تفاوت آن با کنجکاوی یا نگرانی

اطرافیان معمولاً با سه دلیل راجع به زندگی شما سؤال می‌کنند. آنها ممکن است نگرانتان باشند و بخواهند کاری برایتان انجام بدهند؛ یا شاید طرف مقابل صرفاً کنجکاو است و می‌خواهد اطلاعات بیشتری راجع به یک موضوع داشته باشد. در نهایت هم به این می‌رسیم که شخص موردنظر واقعاً قصد فضولی در زندگی شما را دارد. پس اولین قدم این است که بتوانید انگیزه و هدف اصلی فرد را تشخیص بدهید.

کسانی که نگران شما هستند همیشه و در تمام موقعیت‌ها راجع به زندگی‌تان سؤال نمی‌کنند. آنها فقط راجع به موضوعی که نگرانشان کرده از شما سؤال می‌کنند. و به‌علاوه تلاش می‌کنند تا راه حلی ارائه کرده یا به شما کمک کنند. شخصیت‌های کنجکاو نیز معمولاً در همه چیز دخالت نمی‌کنند. آنها ممکن است صرفاً از شما بخواهند یکی از تجربیاتتان را در اختیارشان بگذارید. اما یک شخصیت فضول کاملاً با این دو دسته فرق دارد. آنها همیشه و راجع به همه چیز سؤال دارند. به‌علاوه از سؤالاتشان هدفی به‌غیراز کسب اطلاعات ندارند. در واقع آنها نه نگران شما و خواهان کمک هستند و نه می‌خواهند چیزی یاد بگیرند؛ بلکه تنها تلاش می‌کنند تا از همه چیز زندگی‌تان سر در بیاورند.

مقاله نحوه برخورد در اولین ملاقات را حتما بخوانید.

دلایل فضولی و کنجکاوی دیگران

تلاش برای کنترل شرایط | فضولی و کنجکاوی دیگران

اولین و شاید اصلی‌ترین دلیل کنجکاوی در زندگی دیگران این است که فرد فضول می‌خواهد شرایط را تحت کنترل داشته باشد. این افراد اعتمادبه‌نفس پایینی دارند و توانایی مدیریت شرایط را در خود نمی‌بینند. به همین خاطر از این می‌ترسند که شما چیزی را از آنها پنهان کنید. پس برای اینکه همه چیز را بدانند و بتوانند شرایط را کنترل کنند راجع به همه چیز از شما سؤال می‌کنند.

تلاش برای رقابت با شما | فضولی و کنجکاوی دیگران

رقابت و تلاش برای بازنده کردن شما یکی دیگر از دلایل فضولی است. شاید شما با طرف مقابل هیچ مسابقه یا رقابتی نداشته باشید؛ اما او در ذهن خود این رقابت را با شما دارد. به همین خاطر سعی می‌کند با سؤال کردن از همه چیز شما اطلاع پیدا کند و خود را در شرایطی مشابه یا بالاتر از شما قرار بدهد.

یادگیری اجتماعی | فضولی و کنجکاوی دیگران

گاهی اوقات کسی که در زندگی شما فضولی می‌کند واقعاً قصد و نیت بدی ندارد. فضولی مانند هر رفتار دیگری این قابلیت را دارد که یاد گرفته شود. دیدن کنجکاوی بیش از حد در اطرافیان می‌تواند باعث شود کودکی که در آن محیط بزرگ می‌شود نیز این رفتارها را یاد بگیرد؛ و در آینده، در روابط خود آن را تکرار کند.

برای بهبود مهارت های تان در زمینه روابط اجتماعی کلیک کنید.

فضولی و کنجکاوی دیگران | راه‌های برخورد

در زندگی دیگران تجسس نکنید

یک قانون ساده می‌گوید که اگر می‌خواهید دیگران در زندگی شما دخالت نکنند بهتر است در اولین قدم خودتان این کار را کنار بگذارید. وقتی شما راجع به هر چیزی از دیگران سؤال می‌کنید باید این حق را به آنها بدهید که درست مانند خودتان از همه چیز سؤال کنند. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که راجع به زندگی دیگران کنجکاو هستند بهتر است اول رفتار خودتان را تغییر بدهید.

حد و مرزهای مشخصی داشته باشید

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم بخشی از فضولی‌ها یا کنجکاوی دیگران راجع به زندگی شما به‌خاطر رفتار خودتان است. وقتی شما حدومرز مشخصی در رابطه با دیگران ندارید و همه چیز را برای آنها می‌گویید باید انتظار دخالت را نیز داشته باشید. در حقیقت این، خود شما هستید که اجازه نظر دادن و سؤال پرسیدن راجع به زندگی‌تان را به دیگران می‌دهید. پس برای جلوگیری از کنجکاوی‌های دیگران بهتر است خودتان حد و مرزها را مشخص کنید.

حتما درباره مهارت های ارتباطی بخوانید.

ناراحتی‌تان را نشان بدهید

قرار نیست به دلیل تعارف و رودربایستی به هر سؤالی که نمی‌خواهید جواب بدهید. وقتی احساس می‌کنید یک سؤال مربوط به حریم شخصی شماست بهتر است در نهایت ادب و احترام این نکته را به طرف مقابل یادآوری کنید.

به سؤالات فرد فضول پاسخ ندهید | فضولی و کنجکاوی دیگران

یک قانون ساده در روان‌شناسی می‌گوید وقتی شما از انجام‌دادن یک کار نتیجه بگیرید دوباره هم آن را تکرار خواهید کرد. برای مثال وقتی یک نفر ببیند که با سؤال کردن از شما می‌تواند به هرچه می‌خواهد برسد طبیعتاً این کار را بیشتر خواهد کرد. در مقابل اگر او ببیند که با استفاده از این روش به جایی نمی‌رسد آن را کنار خواهد گذاشت. به همین خاطر یکی از راه‌ها برای مقابله با فرد فضول این است که سؤالاتش را بی‌جواب بگذارید. برای مثال جواب‌های سربالا به او بدهید. یا بحث را عوض کنید. حتی می‌توانید در جواب سؤال او بگویید “چطور؟” این رفتارها به طرف مقابل نشان می‌دهد که شما دوست ندارید سؤالش را جواب بدهید؛ و در نتیجه دفعه آینده با احتمال کمتری از شما سؤال خواهد کرد.

اهمیت مشاوره

مشکلاتی که در یک رابطه پیش می‌آیند و راه‌های حل کردن آنها یکی از مهم‌ترین تخصص‌های روان‌شناسان است. پس اگر احساس می‌کنید در رابطه خود با یک نفر دچار مشکل شده‌اید بهتر است به کمک‌گرفتن از یک مشاور نیز فکر کنید. مشاورین به‌خوبی به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های لازم برای ارتباط با دیگران و شخصیت‌های مختلف را یاد بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فضولی و کنجکاوی دیگران با سایرین می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور به دیگران بگویم که نمی‌خواهم سؤالشان را جواب بدهم؟

استفاده از سوالی مثل “چطور مگه؟”، دادن جواب‌های سربالا و یا تغییر دادن موضوع بحث از راهکارهایی هستند که می‌توانید استفاده کنید. درعین‌حال شما می‌توانید با رعایت ادب به طرف مقابل بگویید که نمی‌خواهید به سؤالش جواب بدهید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: فضولی و کنجکاوی دیگران | علل و نحوه صحیح مقابله با آن

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

انسان ذاتا موجودی اجتماعی و تعامل‌گرا است و ازدواج برای فرار از تنهایی یکی از انگیزه‌های افراد برای ازدواج محسوب می‌شود. در واقع برخی از افراد به دلیل خلاء عاطفی و احساس تنهایی که در زندگی دارند به فکر تشکیل یک زندگی مشترک می‌افتند بدون اینکه به سایر عوامل موثر بر ازدواج دقت کنند و پیامدهای منفی آن را در نظر بگیرند. به عبارتی ازدواج را تنها راه نجات از تنهایی خود در نظر می‌گیرند که این مسئله می‌تواند تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت زندگی زناشویی افراد در درازمدت بگذارد و زوجین را با چالش‌هایی مواجه می‌کند. از این جهت بررسی پیامد‌های این مسئله می‌تواند برای افرادی که تصمیم به انجام این عمل دارند حائز اهمیت باشد.

بیشتر بخوانید : انگیزه ازدواج

منبع: ازدواج برای فرار از تنهایی

ازدواج برای فرار از تنهایی

هر فردی با توجه به شرایطی که در آن قرار دارد، انگیزه مختلفی هم برای ازدواج دارد. برخی از انگیزه‌ها منطقی و از روی فکر می‌باشد اما برخی دیگر نامطلوب به نظر می‌رسد. طبیعتا ازدواج برای فرار از تنهایی بدون در نظر گرفتن عوامل موثر و مولفه‌های دیگر، تصمیم و انگیزه صحیحی برای ازدواج نیست. بسیاری از افراد ممکن است تحت تاثیر فشارهای اجتماعی و حتی تمسخر دوستان و همسالان خود از اینکه تنها هستند، بدون در نظر گرفتن شرایط تن به ازدواج بدهند.

آنچه که اهمیت دارد این است که فرد با توجه به ملاک‌ها و معیارهایی که دارد یک انتخاب و تصمیم آگاهانه و عاقلانه انجام دهد. ازدواجی که بدون شناخت از یکدگیر باشد و صرفا از روی هیجان انجام گیرد معمولاً پیش‌بین روابط رضایت بخشی در زندگی نیست. اگر در شرایطی هستید که نمی‌دانید انگیزه‌ ازدواجتان یک تصمیم معقولانه است یا صرفا برای فرار از تنهایی است بهتر است با یک روانشناس مجرب در این زمینه مشورت کنید.

پیامد‌های ازدواج برای فرار از تنهایی

درست است که ازدواج منجر به افزایش تعاملات اجتماعی می‌شود و فرد به نوعی از تنهایی در می‌آید اما این مسئله نشان دهنده آن نیست که چون احساس تنهایی می‌کنید حتما باید ازدواج کنید. ازدواجی که صرفاً برای فرار از تنهایی و بدون در نظر گرفتن عوامل دیگر باشد آسیب‌هایی با خود به همراه دارد. در ادامه پیامدهای ازدواج برای فرار از تنهایی به اختصار توضیح داده می‌شود.

1. تصمیم‌گیری و انتخاب غلط از پیامدهای ازدواج برای فرار از تنهایی

رایج‌ترین مشکلی که در این وضعیت پیش می‌آید انتخاب عجولانه می‌باشد. در چنین شرایطی فرد معمولاً برای اینکه از تنهایی نجات یابد بدون شناخت و آگاهی از ویژگی‌های فردی که انتخاب کرده تن به ازدواج می‌دهد. تصمیمات عجولانه و بدون آموزش و آگاهی در اکثر مواقع نتایج مطلوبی با خود به همراه ندارند که ازدواج هم از این امر مستثنی نیست. باید توجه داشت که احساس خلاء عاطفی و کمبود عاطفی معمولاْ از طریق ازدواج جبران نمی‌شود. برای آشنایی با ملاک های انتخاب همسر کلیک کنید.

2. افزایش تنش‌ و مشکلات

به دنبال یک انتخاب غلط و تصمیم‌گیری عجولانه، تنش و مشکلات فردی و زناشویی بیشتر می‌شود. در چنین وضعیتی تصوری که از ازدواج کردن و احساس رها شدن از تنهایی داشتید هم خراب می‌شود زیرا برای مدت‌ها تصور می‌کردید که ازدواج کردن تنها راه نجات از تنهایی است. تمام این عوامل در کنار یکدگیر فقط یک نتیجه دارد، آن هم افزایش تنش و اضطراب و مشکلات فردی و بین فردی است. 

3. احتمال طلاق و شکست عاطفی از پیامدهای ازدواج برای فرار از تنهایی

طبیعی است که با افزایش تنش‌ و مشکلات در روابط زناشویی، احتمال طلاق گرفتن و شکست عاطفی بیشتر می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت یک تصمیم‌گیری عجولانه و با انگیزه ناصحیح می‌تواند پیامد‌های سخت و آسیب‌زایی برای زوجین به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید : انگیزه زنان برای ازدواج

تشکیل رابطه مجدد بعد از طلاق یا شکست عاطفی

در اکثر مواقع مردان یا زنان بعد از اینکه یک شکست عاطفی یا طلاق را تجربه می‌کنند احساس تنهایی زیادی می‌کنند و به عنوان یک راه حل ساده در اولین فرصت به دنبال برقراری رابطه با فرد دیگری هستند تا بتوانند خلاء عاطفی و هیجانی ایجاد شده را پر کنند. شروع یک رابطه مشترک جدید و ازدواج برای فرار از تنهایی می‌تواند پیامد‌های نامطلوبی برای زندگی مشترک ایجاد کند زیرا در این شرایط احساس خلاء عاطفی بر تصمیم گیری معقولانه فرد اثر می‌گذارد و مانع از آن می‎شود که یک تصمیم صحیح و منطقی بگیرد.

بسیاری از افراد بعد از شکست عاطفی سریعا درگیر یک رابطه عاطفی دیگر می‌شوند تا زخم‌های رابطه قبلی خود را التیام دهند اما فراموش نکنید که در درازمدت این کار شرایط را برایتان از آنچه که هست دشوار‌تر می‌کند. قبل از اینکه بخواهید رابطه جدید را برای فرار از تنهایی شروع کنید باید آسیب‌ها و تنش‌هایی که در رابطه قبلی تجربه کرده‌اید را حل و فصل کنید در غیر این صورت همان آسیب‌ها و تنش‌ها به رابطه جدید منتقل می‌شود. در این راستا می‌توانید با مراجعه به یک روان‌شناس راحت‌تر این مسائل را برطرف کنید. برای دریافت وقت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

راه های جایگزین ازدواج برای پر کردن احساس تنهایی

شما برای پر کردن احساس تنهایی حتما نباید ازدواج کنید و یا وارد یک رابطه بشوید. همسر می‌تواند دوست، همدم و تکیه گاه شما باشد. اما ازدواج تنها راه برای فرار از تنهایی نیست. شما با استفاده از راهکارهای زیر نیز می‌توانید تنهایی خود را پر کرده و حتی آن را تبدیل به فرصت کنید.

  • عضو شدن در گروه های مختلف مثل موسیقی، کتاب خوانی و …
  • به دنبال علایق تان بروید و در این مسیر آدم های شبیه به خودتان را خواهید یافت
  • از تنهایی خودتان برای پرورش استعدادها و مهارت های تان استفاده کنید
  • موفقیت و رسیدن به جایگاهی در اجتماع به شما کمک می کند تا دوستان وفاداری پیدا کنید
  • از خانه بیرون بیایید و برای ورزش به بوستان نزدیک محل زندگی تان بروید
  • خود را سرگرم وظایف زندگی تان کنید

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج برای فرار از تنهایی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ازدواج برای فرار از تنهایی کار درستی است؟

ازدواج نه روش درمان است نه راهی برای فرار، بنابراین اگر کسی احساس تنها دارد و از درون احساس می کند که کسی او را دوست ندارد، بهتر است برای حل این مساله مشاوره روانشناسی دریافت کند. ازدواج راهی برای …..

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج برای فرار از تنهایی

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

طلاق یک پدیده نابهنجار اجتماعی است که بنا به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد. امروزه شاهد هستیم که طلاق در سال اول زندگی بسیار بیشتر از سال‌های دیگر اتفاق می‌افتد. زوجین جوان معمولا بی تجربه هستند و پس از شروع زندگی مشترک در حل مشکلات و چالش‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. سال اول زندگی تاثیر بسیار زیادی بر ادامه زندگی مشترک می‌گذارد و در صورتی که زوجین نتوانند در این مدت تاثیر خوبی بر یکدیگر بگذارند، با پدیده طلاق مواجه می‌شوند. حال سوال این است که چه عواقب و پیامدهایی در انتظار طلاق زود هنگام در سال اول زندگی خواهد بود؟ آیا طلاق گرفتن در سال اول تصمیمی درست و منطقی است؟ در این مقاله سعی شده به تمامی این سوالات پاسخ‌ها داده شود تا ابهامات و چالش‌های ذهنی شما برطرف گردد.

 منبع: طلاق در سال اول زندگی | عوامل موثر و اصلی طلاق درابتدای زندگی زوجین

دلایل طلاق در سال اول زندگی

عوامل متعددی می‌تواند دلیل طلاق گرفتن در سال اول باشد که در ادامه به برجسته‌ترین این عوامل اشاره می‌کنیم.

1. عدم تبیین صحیح نقش زن و شوهر 

 یکی از علل اصلی طلاق در سال اول زندگی این است که زن و شوهر نقش‌هایی را به عهده گرفته‌اند که قبل از این شناخت دقیقی نسبت به آن نداشته‌اند. دختر و پسر قبل از ازدواج، آگاهی‌هایی را ضمن مطالعه کتاب‌های مرتبط یا گفتگو با اشخاص متاهل به دست می‌آورند. اما این‌ها فقط اطلاعات و دانش‌های ظاهری هستند. وقتی دختر و پسر ازدواج می‌کنند و در نقش زن و مرد قرار می‌گیرند، شاهد اتفاقات متفاوتی خواهند بود که با آنچه فرا گرفته بودند متفاوت است. آن‌ها اکنون مجبورند مسئولیت‌هایی را بپذیرند که تا بحال تجربه نکرده‌اند. بنابراین دچار تعارض نقش شده و نمی‌دانند با این حجم مسولیت چگونه کنار بیایند.

2. تظاهر به شخص آرمانی در زمان نامزدی

معمولا در زمان شروع یک رابطه و شکل گیری احساس عاشقانه بین دختر و پسر، هر کدام سعی می‌کنند خود را در نهایت خوب بودن تعریف کنند و مطابق با معیار دیگری رفتار نمایند. چراکه در این زمان هدف جذب طرف مقابل است و ترس از ترک شدن باعث می‌شود خود را به غیر از آنچه که حقیقت و واقعیت وجود وی است به دیگری نشان دهد. بدین ترتیب دختر و پسر با خیال اینکه شخص آرمانی و رویایی خود را پیدا کرد‌اند، تصمیم به ازدواج می‌گیرند. حال زندگی متاهلی شروع شده و زن و مرد دیگر لزومی به جلب توجه دیگری نمی‌بیند یا به دلیل خسته شدن از ظاهرسازی، کم کم شروع به نشان دادن واقعیت خویش می‌نمایند در نهایت تنش‌ها و درگیری به علت عدم تفاهم فزونی می‌گیرد.

3. طلاق در سال اول زندگی | فقدان مهارت های لازم

 دختر و پسر با ازدواج وارد دنیای جدیدی می‌شوند که نیاز به مهارت‌های خاصی دارد. قرار گرفتن دو انسان با نظرها و سلیقه‌های مختلف، قطعا موجب اصطکاک بین آن‌ها می‌شود و بعضا می‌تواند زمینه اختلاف و درگیری را فراهم آورد. اینجاست که مهارت‌های از پیش آموخته شده به یاری زن و مرد می‌آید و می‌توانند با درایت و مهارت خود اختلاف را از بین برده و مشکلات را به روش صحیح از بین ببرند. این در حالی است که برخی از زنان و مردان از مهارت‌های لازم برخوردار نبوده و با اولین در گیری‌ها و اختلاف نظرها، سر ناسازگاری گذاشته و چالش‌های شکل گرفته را تشدید می‌کنند.

4. فاش شدن حقیقت واقعی در مورد وضعیت مالی همسر

 پسران در ابتدای آشنایی، خود را با وضعیت مالی و اقتصادی خوب تعریف می‌کنند، برای خود یک وضعیت مالی غیر واقعی بیان کرده و سعی در جلب توجه دختران می‌نمایند. اما همه این‌ها ساخته و پرداخته ذهن وی بوده و واقعیت ندارد. دختران بی خبر از حقیقت پیشنهاد ازدواج را قبول کرده و زندگی زناشویی شروع می‌شود. کم کم حقیقت آشکار شده و کمبودهای مالی خود را نشان می‌دهند. بدهی‌ها نمایان شده و مشکلات اقتصادی روز به روز بیشتر می‌شود.

راه های پیشگیری از طلاق در سال اول زندگی 

بسیاری از زوجین در سال های اول زندگی خود با مشکلات زیادی روبرو می شوند. در ادامه راهکارهایی که به زوجین در پیشگیری از طلاق در سال اول زندگی کمک می کند ذکر شده است :

مهارت ارتباطی خود را افزایش دهید. 

داشتن یک زندگی مشترک سالم نیازمند گفت و گو و مکالمات دائم است. اولین قدم برای داشتن یک ازدواج موفق افزایش مهارت ارتباطی با همسر بخصوص مهارت کلامی است. برای بهبود این مهارت استفاده از مشاوره روانشناسی بسیار به شما کمک می کند. شما می توانید در هر جایی که هستید از خدمات مشاوره تلفنی مرکز مشاوره ذهن نو بهرمند شوید. 

مهارت حل مسئله و داشتن دید مثبت به مشکلات

در سال اول ازدواج زوجین با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو می شوند. بهبود مهارت حل مسئله و داشتن دید مثبت به مشکلات به در عبور از سختی های زندگی مشترک کمک می کند. 

پرورش این مهارت نیازمند تمرین و استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی از یک متخصص است. 

انتظارات مالی خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید

بسیاری از مشکلات زوجین در سال های اول ریشه مالی دارند. صحبت کردن زوجین با یکدگیر و رسیدن به یک سخن و دید مشترک در مورد مسائل و چالش های مالی زندگی به زوجین کمک می کند تا بسیاری از مشکلاتشان حل شود و بایکدگیر بتوانند مشکلات مالی زندگی مشترک را حل نمایند. 

بیشتر بخوانید : جلوگیری از طلاق

 

عواقب و پیامدهای طلاق در سال اول زندگی

طلاق در سال اول پیامدها و مشکلاتی به همراه دارد که به شرح زیر هستند:

1. افسردگی

بروز افسردگی و حالات هیجانی منفی به ویژه در سال اول زندگی، پدیده‌ای دور از انتظار نخواهد بود. دقیقا زمانی که دختر و پسر به آرزوی خود رسیده و زندگی متاهلی را تجربه کرده‌اند، بنا به دلایل مختلف با واقعیت‌های تلخ طلاق رو به رو می‌شوند. خود را شکست خورده و آرزوهای خویش را بر باد رفته می‌یابند. بنابراین افسرده شده و انگیزه زندگی را از دست می‌دهند.

2. طلاق در سال اول زندگی | نگاه تلخ جامعه به واقعیت طلاق

طلاق به هر دلیلی که باشد به خصوص اگر در سال اول زندگی اتفاق بیوفتد، باعث قضاوت‌های اخلاقی از طرف جامعه می‌شود. قضاوت‌هایی که می‌تواند روح و روان فرد طلاق گرفته را بهم بریزد و او را دچار مشکل نماید. با توجه به مطالبی که گفته شد توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی ابتدا مشاوره طلاق دریافت کنید، تا متخصصان با بررسی شرایط‌تان بهترین راه و روش برای حل مساله را ارائه دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا طلاق در سال اول زندگی منطقی و درست است؟

پاسخ به این سوال بستگی به شرایط و واقعیتی دارد که زن یا مرد پس از ازدواج تجربه می‌کند. مثلا ممکن است فردی که او را به عنوان همسر پذیرفته‌اید، فردی با اختلالات روانی باشد که هم به خود و هم به دیگران آسیب می‌رساند. به طور منطقی، زندگی با چنین شخصی امری آسان نخواهد بود. اما در مسائلی چون مشکلات مالی و عدم دارا بودن مهارت‌های لازم می‌توان از مشاوران حوزه خانواده کمک گرفت و تصمیمات بهتری اتخاذ نمود.

عواقب طلاق در سال اول چیست؟

طلاق در سال اول می‌تواند عواقبی مانند افسردگی، کاهش انگیزه برای ادامه زندگی و تنش‌های ناشی از قضاوت‌های جامعه را به همراه داشته باشد. آنچه اهمیت دارد در ابتدا راهکاری برای پیشگیری از این اتفاق است. در صورت بروز این اتفاق باید به این باور رسید که زندگی به پایان نرسیده و زن و مرد می‌توانند با استفاده از راهکارهای علمی آینده‎ای بسیار موفق برای خود رقم بزنند.  

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: طلاق در سال اول زندگی | عوامل موثر و اصلی طلاق درابتدای زندگی زوجین

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

آیا شیر برای ترک اعتیاد مفید است؟ یکی از نکات مهم برای ترک اعتیاد ایجاد یک سبک زندگی سالم است. مهم‌ترین مولفه یک سبک زندگی سالم، یک برنامه مناسب تغذیه‌ای می‌باشد. شیر با داشتن خواص فراوان، ماده‌‌ای سرشار از انواع ویتامین‌هاست که باید در رژیم تمام افراد به خصوص افرادی که اقدام به ترک اعتیاد می‌کنند، قرار بگیرد. علاوه بر مواد معدنی و ویتامین‌های سرشار در شیر، این ماده خاصیت سم زدایی هم دارد و برای دوره ترک بهترین انتخاب است. با آگاهی از فواید شیر برای ترک اعتیاد و مصرف آن می‌توانید این دوره سخت را با موفقیت پشت سر بگذارید. همچنین مشاوره ترک اعتیاد نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در خانه

منبع: شیر برای ترک اعتیاد | آیا شیر می تواند به ترک کمک کند؟

چرا مصرف شیر برای ترک اعتیاد مفید است؟

شیر به ترک اعتیاد کمک می‌کند و خواص فراوانی دارد که برخی از آن‎ها به شرح زیر هستند:

1. شیر خاصیت سم زدایی دارد

وقتی سموم حاصل از مواد مخدر وارد بدن می‌شوند، اول کبد و سپس کلیه‌ها را درگیر می‌کنند. بعد از این که بدن مضر بودن این مواد را تشخیص داد با به کار گرفتن مکانیسم‌های مختلف سعی در دفع و خارج کردن این سموم می‌کند. به این فرایند سم زدایی می‌گویند. یکی از فواید اصلی شیر برای ترک اعتیاد کمک به دفع سموم بدن است. شیر ماده‌ای سرشار از پروتئین است و پروتئین‌های موجود در شیر به سموم می‌چسبند و باعث دفع آن‌ها می‌شوند. به همین دلیل سال‌هاست که پزشکان حوزه ترک اعتیاد به مصرف شیر در دوره ترک، تاکید می‌کنند. برای کسب اطلاع بیشتر از ترک اعتیاد کلیک کنید. 

2. بهبود عملکرد قلبی و تنظیم فشار خون

شیر به دلیل داشتن ماده منزیم و پتاسیم به کاهش فشار خون و افزایش جریان خون کمک می‎کند، کلسترول بد خون را کاهش می دهد، رگ‌های خونی را باز می‌کند و به همین دلیل سبب کم شدن فشار روی قلب و سیستم عروقی می‌شود.

3. شیر برای ترک اعتیاد | بهبود سیستم گوارش و جلوگیری از چاقی

اعتیاد باعث مشکلات گوارشی فراوان از جمله کاهش اشتها، سو تغذیه، مشکلات دفعی مثل یبوست یا اسهال و اختلال در هضم غذا می‌شود. همچنین ترک اعتیاد گاهی افراد را به سمت اعتیاد به مواد غذایی و چاقی می‌کشاند. مصرف شیر علاوه بر این که با کمک به بهبود دستگاه گوارشی اثرات اعتیاد را جبران می‌کند، با کمک به کنترل اشتها نیز چاقی پس از ترک را  کنترل خواهد کرد. برای آشنایی با انواع غذاهای مفید برای ترک اعتیاد کلیک کنید.

4. منبع غنی از کلسیم

کسانی که هر روز یک پاکت شیر مصرف می‌کنند، کلسیم روزانه بدنشان به میزان دو برابر تامین می‌گردد. کلسیم 39 درصد یعنی بیش از یک سوم مواد معدنی بدن را شامل می‌شود. از فواید کلسیم می‌توان به حفظ بدن در برابر بیماری‌هایی مثل سرطان، ناراحتی آتریتی، میگرن، سندورم پیش قاعدگی، کاهش چربی‌های اضافی و مضر در بدن و کمک به تولید ماده استخوانی اشاره کرد. 

بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به مواد مخدر

5. پیشگیری از انواع بیماری‌ها

بدن در دوره اعتیاد مستعد گرفتار شدن به انواع بیماری‌ها به خصوص سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی می‌شود. شیر به خاطر داشتن کلسیم و ویتامین دی می‌تواند ریسک ابتلا به انواع سرطان را کاهش دهد. مثلا کلسیم با حفاظت از پرزهای روده، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ یا مقعد را تا حد قابل توجهی کم می‌کند. همچنین شیر با کمک به گردش خون از سکته و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند و حتی ریسک ابتلا به دیابت نوع دو را نیز کاهش می‌دهد.

6. شیر برای ترک اعتیاد | کاهش استرس و افسردگی

یکی از مشکلات عمده افراد پس از ترک، افسردگی و اضطراب است. در واقع مشکلات روحی در دوره اعتیاد قبل از آن به وجود می‌آیند و دردوره ترک خودشان را آشکارا نشان می دهند. پروتئین و لاکتیوم موجود در شیر هورمون‌های استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این ویتامین d موجود درشیر به تولید سروتونین کمک می‌کند. سروتونین به هورمون احساس خوب و شادی معروف است و خلق و خو، اشتها و خواب را بهبود می‌بخشد.

7. تامین مایعات مورد نیاز بدن

پزشکان حوزه ترک اعتیاد بر مصرف مایعات برای سم زدایی بدن تاکید بسیار زیادی دارند. همچنین افرادی هم که سابقه اعتیاد و ترک آن را نداشته‌اند باید برای کمک به سلامتی بدنی خود روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات مصرف نمایند. بعد از آب، شیر بهترین نوشیدنی برای جبران مایعات از دست رفته بدن است چراکه دارای مقادیر خوبی از مولکول‌های آب است. در دوره ترک اعتیاد باید از مصرف نوشیدنی‌های گازدار، شیرینی مصنوعی و قهوه پرهیز کرد چراکه باعث میل شدید مصرف دوباره مواد می‌شوند. بهترین نوشیدنی‌ها برای ترک اعتیاد آب، شیر و آب میوه‌های طبیعی هستند.

8. افزایش کیفیت خواب

همه کسانی که حداقل یک بار تجربه مصرف مواد مخدر یا نوشیدنی‌های الکلی را داشته‌اند حتما متوجه تاثیرات منفی آن‌ها روی خوابشان شده‌اند. چه اعتیاد چه ترک اعتیاد خواب فرد را مختل می‌کند. فردی که خواب با کیفیت و خوبی نداشته باشد آرامش روحی مناسبی نخواهد داشت. اگر شما هم دچار مشکل خواب هستید باید شیر مصرف کنید. شیر دارای ماده ملاتونین است که ایجاد خواب آلودگی کرده و همچنین مقادیری از تریپتوفان را نیز داراست که خاصیت آرام بخشی دارد. برای مقابله با مشکل بی خوابی بعد از ترک اعتیاد کلیک کنید.

9. شیر برای ترک اعتیاد | کمک به ترمیم زیبایی

یکی از تاثیرات منفی اعتیاد که بر هیچ کس پوشیده نیست از بین رفتن زیبایی فرد است. اما خوشبختانه با شروع ترک، به تدریج سلول‌های پوستی به کمک مواد مغذی بازسازی می‌شوند و زیبایی فرد دوباره برمی‌گردد. شیر یکی از مواد مغذی و سالمی است که می‌تواند به بازسازی سلول‌های پوستی و زیبایی کمک کند چراکه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های فراوان پوست را هیدراته و نرم نگه می‌دارد.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شیر خاصیت های دیگری نیز همچون تامین انرژی، کمک به ترمیم بافت دهان، مجاری تنفسی و ریه‌ها و… دارد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چرا بعضی افراد در هضم شیر مشکل دارند؟

سیستم گوارشی آسیب دیده هضم تمام مواد غذایی از جمله شیر را سخت می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود افراد در سه وعده نصف یک لیوان شیر را مصرف کنند تا دچار مشکل هضم نشوند.

چرا افراد معتاد تمایلی برای خوردن شیر ندارند؟

چون خوردن موادی مثل شیر و بستنی یا حتی ترشی حالت نئشگی را در آن‌ها از بین می‌برد.

اگر شیر را با مواد دیگر مخلوط کنیم خواص خود را حفظ می‌کند؟

غیر از قهوه و شکلات شما می‌توانید با خیال راحت انواع مواد مثل موز، انبه، هویج و… را به شیر بیافزایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: شیر برای ترک اعتیاد | آیا شیر می تواند به ترک کمک کند؟

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

تنفر از رابطه جنسی اغلب در زنان دیده می‌شود. زندگی زناشویی غالبا از آنچه که فکر می‌کنید متفاوت‌تر است. افراد زیادی بعد از ازدواج، بنابه دلایلی از داشتن رابطه زناشویی خودداری می‌کنند و از آن متنفرند. شاید این نفرت از رابطه زناشویی یک احساس طبیعی باشد که عوامل مختلفی از جمله فرهنگ در ایجاد آن دخیل‌اند. در کشور ما ایران، وجود باورهای غلط و قدیمی در بعضی افراد موجب نفرت از رابطه جنسی و سرکوب میل جنسی می‌شود. وجود چنین حسی در یکی از طرفین ازدواج مشکلات زیادی در روابط آنها به وجود خواهد آورد. زیرا داشتن رابطه زناشویی لازمه زندگی آرام و لذت‌بخش است. بنابراین دانستن علت تنفر از رابطه جنسی و درمان آن بسیار ضروریست. در این مطلب به بررسی ابعاد مختلف نفرت از رابطه جنسی و سپس راه‌های درمان آن می‌پردازیم. برای دریافت خدمات مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: تنفر از رابطه جنسی

علائم اختلال بیزاری جنسی | تنفر از رابطه جنسی

بی‌میلی به رابطه جنسی ممکن است در دوره‌هایی از زندگی هر فردی رخ دهد و این طبیعی است. ولی اگر این بی‌میلی طولانی شود و کم کم به تنفر از رابطه جنسی تبدیل گردد، عواقب بدی در زندگی خواهد داشت و این اصلا خوب نیست. چنانچه شما قبل از انجام یا در طول رابطه جنسی و حتی در اثر فکر کردن به آن، دچار استرس و حمله پانیک می‌شوید، می‌توان گفت اختلال بیزاری جنسی دارید. بی‌توجه بودن به این علائم موجب بهبودی شما نمی‌شود بلکه آن حس را بدتر می‌کند.

مهم‌ترین علائم

خودداری از هرگونه رابطه جنسی، ترس و تنفر از فعالیت جنسی، مشکل در زندگی مشترک، حملات پانیک مانند احساس خفگی، تپش قلب، ضعف، تهوع، سرگیجه و مشکلات تنفسی در مواجهه با رابطه جنسی.

برخی افراد در مورد همه رفتارهای جنسی (بوسیدن و لمس کردن) حس تنفر زیاد دارند. شدت واکنش افراد می‌تواند علائم خفیفی چون نداشتن علاقه و نفرت خفیف باشد یا شامل استرس متوسط و نشانه‌های شدیدی چون لذت نبردن، پریشانی روانی شدید و کلیه علائم پانیک است. در افرادی با تنفر شدید می‌بینیم که فرد هر کاری می‌کند تا جلوی رابطه جنسی با همسرش را بگیرد.  مثلا در زمانی متفاوت از همسرش می‌خوابد، زمان بیشتری در محل کارش صرف می‌کند و از محیط خانه فراری است و حتی ممکن است جذابیت جنسی خود را کاهش دهد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله اختلال واژینیسموس را بخوانید.

شیوع تنفر از رابطه جنسی در زنان و مردان

هر دو گروه زنان و مردان امکان اختلال بیزاری جنسی را دارند. ولی تحقیقات نشان می‌دهد شیوع آن در زنان کمی بیشتر از مردان است، شاید به این خاطر که زنان بیشتر از مردان قربانی تجاوز و انواع آزار جنسی می‌شوند. به دلیل اینکه این اختلال را با سایر بیماری‌ها و اختلالات جنسی (سردی و بی‌میلی جنسی یا نوسان طبیعی در میل جنسی بر اثر استرس‌های زندگی روزمره) اشتباه می‌گیرند، آمار دقیق آن نیز مشخص نیست. از طرفی بسیاری از افراد حرف زدن در مورد مسائل جنسی را دشوار و خجالت‌آور می‌دانند. در نتیجه تعداد کمی از مبتلایان برای درمان این اختلال به مشاور، درمانگر جنسی و پزشک روی می‌آورند.

برای آشنایی بیشتر با مشکلات جنسی زنان کلیک کنید.

علل تنفر از رابطه جنسی

در خصوص بیزاری و تنفر از رابطه جنسی نمی‌توان علت مشخصی برای همه افراد تعیین کرد. هر فرد با توجه به روحیات خود و تجارب زندگی‌اش علل متفاوتی برای تنفر از رابطه جنسی دارد. در کل می‌توان علل زیر را بیان کرد که شدت هر یک در افراد مختلف فرق می‌کند.

جذابیت ظاهری

جذابیت ظاهری و فرم بدن از مولفه‌هایی است که می‌تواند نفرت از رابطه زناشویی را باعث شود. محرک‌های بصری با تاثیر روی مغز ، بر روابط جنسی موثرند. تحقیقاتی در سال۲۰۱۲ در یک مجله علوم اعصاب، ثابت کرد که محرک‌های بصری، مواد شیمیایی از مغز آزاد می‌کنند و در پی آن، فرد جذب زیبایی‌های بدنی شریکش می‌شود.

باورها و اعتقادات نادرست خانواده یا جامعه

متاسفانه در بسیاری از جوامع صحبت راجب سکس و رابطه جنسی را نادرست و عیب می‌دانند.جوانان در این جامعه بدون هیچ پیش زمینه‌ و آشنایی در برابر رابطه جنسی قرار می‌گیرند. مسلما اولین رابطه زناشویی برای دختران و پسرانی که آگاهی کافی در این مورد ندارند، تلخ و آزاردهنده خواهد بود. و در نهایت به احساس نفرت از رابطه جنسی ختم می‌شود. در ضمن اکثر دختران و پسران در این شرایط از بیان انتظارت خود از رابطه جنسی خجالت می‌کشند و برای همین میل به داشتن رابطه جنسی در آنها کاهش می‌یابد و از رابطه زناشویی متنفر می‌شوند.

تاثیر رفتار های پدر و مادر روی زندگی جنسی

گاهی والدین ناخواسته تصویری نادرست از مرد یا زن در ذهن فرزند ایجاد می‌کنند. مثلا اگر پدر به دختر خود بی‌توجه باشد و محبت کافی روا ندارد، تصویری سخت، خشن و عبوس از مردان در ذهن دخترش نقش می‌بندد. این تجربه در مورد پسر در رابطه با مادر نیز امکان دارد. رفتار های اشتباه والدین  در زندگی جنسی فرزندان نقش مهمی دارد.

کسالت رابطه | تنفر از رابطه جنسی

رابطه جنسی با فرد تکراری بعد از گذشت سال‌ها از ازدواج احساس یکنواختی می‌دهد. توصیه می‌شود به جای نگاه قدیمی به شریک جنسی‌تان، به خودتان بگویید که سکس یک چیز خاص است که فقط با شریک زندگیتان به اشتراک می‌گذارید. سعی نمایید رابطه را مثل قبل جذاب کنید. باهم به تعطیلات بروید و رابطه جنسی را در هتل و مکان های جدید و هیجان‌انگیز انجام دهید. هر چیزی که احساس جدید بودن به رابطه جنسی‌تان می‌دهد را امتحان کنید. اگر هیچ‌کدام جواب نداد بهتر است به زوج درمانی فکر کنید. تنوع در رابطه جنسی می‌تواند مفید باشد.

تعارض رابطه | تنفر از رابطه جنسی

به گفته بریتو میی بعضی افراد پس از دعوا علاقه‌ای ندارند رابطه جنسی برقرار کنند. برخی دیگر هم رابطه جنسی بعد از دعوا را به عنوان ترمیم شکستگی‌های حسی و درگیری زناشویی دوست دارند. اگر خواهان رابطه طولانی مدت هستید باید مسائلتان را ریشه‌ای حل کنید. حل صحیح و به موقع دعوای بین زوجین جلوی مشکلات بعدی و ورود آن به رابطه جنسی را خواهد گرفت.

مادرشدن یکی از علل تنفر از رابطه جنسی

مادر شدن می‌تواند تاثیرات منفی و خشنی بر رابطه جنسی شما بگذارد. به گفته دورواسولا شما بعد از زایمان، سرگرم کودک و بزرگ کردن او می‌شوید و استرس این کار ممکن است شما را تا مدت‌ها از احساس سکسی بودن و میل به رابطه جنسی دور نگه دارد. در زنان علل فراوانی برای عدم میل جنسی وجود دارد. آنها اگر از دوران بارداری دچار افسردگی نشوند، احتمال افسردگی پس از زایمان در آنان زیاد است. علاوه بر آن مشکلات زیادی بعد از زایمان برای زنان ایجاد می‌شود که البته در همه یکسان نیست؛ چسبندگی روده و سردردهای ناشی از مواد بیهوشی، مشکلات نوزاد نورسیده و … همه این موارد می‌تواند علت تنفر از رابطه جنسی در زنان باشد.

مشکلات هورمونی | تنفر از رابطه جنسی

نداشتن تعادل هورمونی نیز از علل کاهش میل جنسی است. تنفر از رابطه جنسی علت‌های بی‌شمار دیگری نیز دارد از جمله: استرس، مصرف مواد مخدر، ترس از بارداری و تنفر از همسر، کنترل بارداری، مسولیت‌های بیش از حد، کمبود زمان، بارداری، تفاوت در فانتزی‌های جنسی و مشکلات شریک جنسی.

درمان اختلال تنفر از رابطه جنسی

در این رابطه شناخت و بررسی علت زمینه‌ساز و نشانه‌های اختلال ضروری می باشد. شما می‌توانید از طریق روش‌های درمان مشاوره آنلاین یا درمان‌های جنسی حضوری مشکل خود را پیگیری کنید. از روش های درمانی رایج دیگر روان‌درمانی(متعهد به شرکت در جلسات درمانی)، زوج‌درمانی(حل تعارضات بین فردی دخیل در رابطه جنسی) و درمان‌های حساسیت‌زدایی است. برای علائم پانیک هنگام رابطه جنسی نیز پزشکان می‌توانند داروهایی تجویز کنند. داشتن رابطه جنسی سالم قسمت مهمی از تجربه زندگی انسان است. این اختلال اگر درمان نشود، امکان دارد به خیانت، طلاق یا سردی دائمی در زندگی مشترک منتهی شود.

برای آشنایی با بهبود انواع مشکلات جنسی کلیک کنید.

سخن پایانی

احساس نفرت از رابطه جنسی را ممکن است هر فردی تجربه کند. این حس دلایل مختلفی دارد، و اساسی‌ترین علت آن با ناخودآگاه فرد در ارتباط است. سرکوب میل جنسی در نوجوانی، رفتارهای اشتباه والدین، تجربه‌ها و خاطرات تلخ در کودکی و… موجب تشدید احساس تنفر از رابطه جنسی در فرد می‌شوند. اگر شما هم فکر می‌کنید این اختلال را دارید، آن را نادیده نگیرید و مشاوره جنسی با متخصصان انجام دهید. درمان حس نفرت از رابطه جنسی با مراجعه به روانشناس و بررسی همه‌جانبه دلایل آن آسان می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنفر از رابطه جنسی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تنفر از رابطه جنسی

  • ذهن نو