مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۵۹ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شخصیت قوی و محکم خواسته همه ماست. همه ما دلمان می‌خواهد که دیگران در اولین معاشرت با ما، متوجه اعتماد به نفس و شخصیت منحصر به فردمان بشوند. چه بهتر اگر هرگز از ذهن شان خارج نشویم. برای رسیدن به چنین شخصیتی باید در طول زمان روی شخصیت قوی و محکم خودتان کار کنید.

سپس باید به این سوال پاسخ دهید که چگونه می توانم شخصیت قوی داشته باشم ؟ تا بتوانم روی دیگران تاثیر بگذارم. کسانی که شخصیت قوی و مکانیسم های مقابله ای خود را توسعه می‌دهند، کمتر مستعد استرس بالا هستند و معمولا رضایت شغلی و تحصیلی بیشتری را تجربه می‌کنند. در ادامه به شما کمک می کنیم تا بتوانید خود را به شخصی قوی تبدیل کنید

منبع: شخصیت قوی | چگونه شخصیت قوی داشته باشیم

شخصیت قوی و محکم

یک شخصیت قدرتمند، ترکیبی از خلق و خو و اصالت در شخصیت را توصیف می‌کند که اکثر افراد با شخصیت قدرتمند، هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای آن را دارند. درحالی که بر روی نوع خاصی از خلق و خو تمرکز نمی‌کند، اما منعکس کننده یک حس قوی از خودآگاهی و قدرت در شخصیت است.

لازم به ذکر است که داشتن شخصیت قوی با تصرف قدرت متفاوت است. کسی که موقعیت قدرتمندی را اشغال یا تصرف می‌کند، شاید شخصیت قوی داشته باشد اما اغلب این قدرت به موقعیتی که می خواهد ختم می‌شود. در حالی که فردی با شخصیت قوی، تمایلی به تصرف یک موقعیت قدرتمند ندارد و می‌داند که خودش می تواند به آن دست پیدا کند.

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم

افراد با شخصیت قدرتمند، اغلب حتی بدون صحبت با دیگران تأثیر به یاد ماندنی بر روی آن‌ها می‌گذارند. ایجاد یک شخصیت قدرتمند، راهی نیست که با یک جادوی سریع اتفاق بیافتد. برای اینکه به شخصیتی قوی تبدیل بشوید، نیاز به زمان و تلاش آگاهانه دارید. خبر خوب این است که با رعایت یک سری اصول و تکنیک ها، با تلاش مداوم می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید. در ادامه، تمام کارهایی که برای تبدیل شدن به شخصیتی قوی و قدرتمند باید انجام دهید را بررسی کرده ایم.

1_ خودآگاهی داشته باشید

خودآگاهی به معنای پرداختن به شناخت خود، در سطحی عمیق تر است. با خودآگاهی می توانید درک کنید که رفتار و واکنش های شما چگونه شکل می‌گیرد. درک بهتر اینکه چه کسی هستید، به شما در ساخت شخصیت قوی مد نظرتان کمک زیادی می‌کند.

برای این کار، می توانید هر روز زمانی را برای ارزیابی بازتاب خود اختصاص دهید و سوالاتی راجع به خودتان بپرسید. برای مثال: از خود بپرسید، “چرا وقتی همکار من آن حرف را زد چنین واکنشی نشان داده ام” و “چگونه می توانم دفعه بعد واکنش خود را بهبود ببخشم”.

مدیتیشن نیز راهی عالی برای به دست آوردن خودآگاهی است. شما می توانید با شرکت در کلاس های مدیتیشن و مراقبه یا مطالعه کتاب‌های مرتبط با آن به بهترین نحو این کار را انجام دهید.

2_ صداقت را تمرین کنید

زندگی با صداقت به این معنا است که شما با شخصی که در درون خود دارید صادق باشید. اگر اعمال شما با اعتقادات شما مطابقت نداشته باشد، در آن صورت همیشه در درون خود احساس ناآرامی خواهید داشت. ارزش ها و اخلاق های شخصی خود را در زندگی بشناسید و به آن ها احترام بگذارید.

تصمیمات خود را بر اساس این ارزش هایی که دارید طبقه بندی کنید تا تحت فشار همسالان خود قرار نگیرید. بدین ترتیب می توانید شخصیتی قوی و مستقل که به خود احترام می گذارد و با خود و دیگران صادق است داشته باشید.

3_ مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید

همه گاهی اشتباه می‌کنند، اما نحوه برخورد شما با آن ها نشان دهنده شخصیت‌تان می‌باشد. وقتی به هم ریخته اید و کاری اشتباه انجام داده اید، اول از همه با خود و سایر افراد صادق باشید و بپذیرید. سپس هرکاری که می توانید برای جبران اشتباه‌تان انجام دهید.

بسته به شرایط، حتی شاید نیاز به عذرخواهی داشته باشید. نکته مهم این است که برخی فکر می کنند عذرخواهی نشانه ضعف است. اما این را به یاد داشته باشید، کسی که قدرت بیان اشتباه و عذرخواهی را دارد، برخلاف دیگران فردی قوی و دارای شخصیتی عالی است.

4_ صبوری را تمرین کنید

طبیعی است که گاهی اوقات تحت شرایطی احساس بی حوصلگی یا خشم و عصبانیت داشته باشید. شاید زمانی یکی از همکاران‌تان کار اشتباهی انجام داده و شما نتوانستید تحمل کنید. اما باید یاد بگیرید که صبر خود را بیشتر کنید. می توانید با تلاش برای مشاهده موقعیت از دیدگاه طرف مقابل شروع کنید. اگر در زندگی صبور باشید، با دیگران نیز برخورد بهتری خواهید داشت. پس می‌توانید برای رسیدن به خواسته هایتان بهتر عمل کنید و خود را به شخصی قوی تبدیل نمایید.

5_ در هر شرایطی بهترین کار را انجام دهید

همه با عبارتی مانند “بهترین خودت باش” یا “بیشترین تلاش خودت را بکن” آشنا هستیم. به همان اندازه که کلیشه ای هستند، حقیقت ارزشمند زیادی در این کلمات ساده وجود دارد. اگر شما تمام تلاش خود را نکنید، گاهی ممکن است این عدم تلاش کافی به تمام زمینه های زندگی شما لطمه بزند.

در نتیجه ممکن است انرژی کمتری برای امور زندگی صرف کنید. شما تنها باید بهترین کار خود را انجام دهید، سپس حتی اگر به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید می توانید صادقانه بگویید که تمام تلاشتان را کرده و از آن تجربه بدست آورده اید. بدین ترتیب با احساس قدرت بیشتری ادامه خواهید داد.

6_ درمورد اعتقادات خود صحبت کنید

خیلی خوب است که بدانید به چه چیزهایی اعتقاد و باور دارید. اما اگر از باور و ارزش های خود در برابر دیگران دفاع نکنید، ارزش زیادی نخواهد داشت. بخشی از داشتن یک شخصیت قوی این است که بدون توجه به تحقیر و انتقاد دیگران، از ارزش هایی که به آن باور عمیق دارید دفاع کنید.

7_ مهارت های ارتباطی عالی را توسعه دهید

داشتن یک ارتباط خوب می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت های ارتباطی عالی را توسعه دهید. وقتی علاقه واقعی به گفتگو با مردم نشان می‌دهید، آن ها تمایل بیشتری نسبت به شما خواهند داشت. ارتباط کلامی و غیرکلامی شما، به یک اندازه مهم هستند.

مواردی مانند حالت چهره، حجم صدا و نحوه ژست شما در طول مکالمه می تواند شخصیت شما را قدرتمندتر نشان دهد. شاید برای برخی از افراد خجالتی این کار چالش برانگیز باشد. اما غیر ممکن نیست و با تمرین و تکرار می توانید مهارت های ارتباطی خود را به یک مهارت قدرتمند تبدیل کنید.

8_ دانش و مهارت خود را توسعه دهید

داشتن یک ذهنیت قابل رشد می تواند شانس شما را برای ایجاد یک شخصیت قوی افزایش دهد. وقتی ذهنیت قابل رشد دارید، مهارت ها و دانش تخصصی بیشتری را دنبال می‌کنید که اساسا به درک شخصیت شما کمک می کند. داشتن مهارت ها و دانش غیرمعمول باعث می‌شود که افراد خواهان معاشرت با شما باشند. همچنین اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد که در شکل گیری شخصیت قوی امری کلیدی است.

9_ با دیگران گرم و مهربان باشید

ویژگی منحصر به فرد افراد با شخصیت قوی، این است که اغلب با دیگران به گرمی و محبت رفتار می‌کنند. آن ها هرگز به خاطر چیزهایی که می دانند، موقعیتی که دارند یا تأثیری که بر دیگران می‌گذارند مغرور نیستند. بنابراین اگر تصور شما از شخصیت قدرتمند این است که دیگران را پایین تر از خود ببینید، باید بگوییم که تصور کاملا اشتباهی دارید.

10_ منحصر به فرد باشید

در پی تلاش برای دیده شدن و مورد تأیید دیگران قرار گرفتن، باعث فراموشی خود منحصر به فردتان می‌شود. این رویه باعث می‌شود که در نهایت شبیه دیگران بشوید. درحالی که می توانید از دیگران خیلی چیزها بیاموزید، اما این بدان معنا نیست که خود را شبیه به آن ها بکنید.

شما باید به شخصیت خود اطمینان داشته باشید و اجازه دهید دنیا شما را همانگونه که هستید ببیند. این به شما کمک می‌کند تا حس اعتماد به نفس و امنیت را در خود تقویت کنید. با این کار خیلی زود، حتی قبل از اینکه خودتان متوجه بشوید شخصیتی قوی می‌سازید.

11_ شرایط را مدیریت کنید

یک چیز در افراد با شخصیت قوی مشترک است. آن ها می دانند چگونه موقعیت های دشوار را بدون واکنشی خارج از کنترل مدیریت کنند. درحالی که هر موقعیتی همیشه خوشایند نیست، اما هوش هیجانی به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه در هر موقعیتی قوی باشید و شرایط را به درستی مدیریت کنید. بدین ترتیب، اقداماتی را در اولویت قرار می‌دهید که رشد آینده‌تان را تضمین می‌کند و همچنین راه را برای روابط عالی باز می‌نماید.

سخن آخر

چه در محل کار، چه در خانه یا بیرون از خانه، یک شخصیت قوی می تواند به شما در ایجاد روابط عالی کمک کند. در حالت ایده آل، افراد بیشتری می‌خواهند با شما ارتباط برقرار کنند و شما را در بین خود داشته باشند. اگر یک شخصیت قوی داشته باشید، می‌توانید جامعه ای متشکل از متحدان، وفاداران، خانواده و دوستانی بسازید که مایلند از شما بیاموزند و با شما کار کنند.

نکته مهم این است که تبدیل شدن به شخصی قوی، برای هیچکس غیرممکن نیست و هرکسی می تواند در لحظه ای که تصمیم می گیرد به شخصی قوی تبدیل شود، با تلاش و رعایت برخی نکات، یا حتی تغییر سبک زندگی اش به آن دست یابد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت قوی و محکم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: شخصیت قوی | چگونه شخصیت قوی داشته باشیم

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

انتظار داشتن از دیگران یا توقعات در برخی از زمینه ها یا شاید بتوان گفت در بیشتر زمینه ها اشتباه است. اگر از دیگران انتظار حتی کوچکترین کار را داشته باشید، در زندگی با مشکلاتی روبرو می‌شوید. و آرامش از شما گرفته می‌شود. اما اگر در همه موارد انتظاری از دیگران نداشته باشید، زندگی آرام تری را تجربه خواهید کرد. انتظار از دیگران در حیطه های متفاوت و موقعیت های گوناگون اصلا درست نیست. احتمالا با افرادی در نزدیکی خود معاشرت می‌کنید که از همه چیز و همه کس انتظار دارند. اما در زندگی خود آرامشی ندارند.

معمولا انتظار داشتن از دیگران پیامدهایی دارد که باعث برهم ریختن زندگی فرد می‌شود. این افراد تقریبا از زندگی پر تنشی برخوردارند. و توانایی گذراندن یک روز بدون دردسر را ندارند. برای رهایی از این اتفاقات سعی کنید از هیچ فردی انتظار نداشته باشید و همچنین از یک روانشناس متبحر کمک بگیرید.

منبع: انتظار داشتن از دیگران | چرا انتظار باعث رنجش میشود

انتظار داشتن

انتظار داشتن در برخی از موارد اصلا جالب و درست نیست. گاهی از دیگران انتظارات و توقعاتی داریم که به دور از برآورده شدن و هر تفکری است. این تفکرات باعث ناامیدی و دلسرد شدن فرد مقابل می‌شود. گاهی انتظاراتی از دیگران داریم که اگر کسی از خودمان داشته باشد برایمان عجیب می‌آید. به همین دلیل لازم است که برخی از شرایط را بسنجیم و سپس از دیگران توقع داشته باشیم.

مثلا افرادی انتظار دارند بقیه کامل باشند. یا فکر شما را بخوانند. این انتظارات زیاد از حد هستند. آیا شما خودتان کامل هستید؟ یا فکر دیگران را می‌خوانید؟ زمانی که چنین انتظاراتی دارید، باید خودتان را جای شخص مقابل بگذارید و درک کنید چنین توقعاتی امکان پذیر نیست.

انتظار داشتن در چه مواردی اشتباه است؟

انتظار داشتن در بسیاری از موارد بسیار اشتباه است. به این موضوع فکر کنید که گاه به دلیل انتظارات، روابط از بین می‌روند. و اتفاقات خوبی پیش رو نخواهید داشت. در این بخش از مقاله انتظاراتی که نباید داشته باشید را توضیح داده ایم.

🔘 انتظار نداشته باشید دیگران فکر شما را بخوانند

یکی از توقعات اشتباه، انتظار داشتن از این است که دیگران باید فکر شما را بخوانند. مثلا انتظار داشته باشید که به جای بیان احساسات یا ناراحتی ها، دیگران باید خودشان فکر شما را بخوانند. این توقع بسیار اشتباه و نادرست است. آیا شما خودتان توانایی خواندن فکر دیگران را دارید؟ تا زمانی که حرف هایتان را به زبان نیاورید، هیچ فردی توانایی خواندن ذهن شما را ندارند.

🔘 انتظار کامل بودن از افراد نداشته باشید

همه انسان ها نقص هایی دارند. این نقص ها در زمینه های متفاوتی وجود دارد. هیچ انسانی کامل نیست. حتی خود شما نیز کامل نیستید. پس نباید از دیگران انتظار کامل بودن داشته باشید. زمانی که در موقعیت های مختلف عیب های دیگران را مشاهده کردید، نا امید و ناراحت نشوید. به همین دلیل برای آرامش خود نیز از دیگران انتظار کامل بودن نداشته باشید.

🔘 انتظار ماندن از دیگران نداشته باشید

اندک کسی وجود دارد که وارد زندگی شما می‌شود و می‌ماند. بیشتر افرادی که وارد زندگی شما می‌شوند روزی میروند. به همین دلیل است که نباید از دیگران انتظار ماندن داشته باشید. گاهی با عده ای از افراد زمان زیادی را سپری می‌کنید. خاطرات بسیاری را می‌سازید اما زمان زیادی نمی‌گذرد که آنها شما را ترک می‌کنند. به این دلیل انتظار داشتن از اینکه فردی در زندگی شما باقی بماند اشتباه است. چنین انتظاری به شدت به آرامش شما لطمه وارد میکند.

🔘 انتظار قدردانی نداشته باشید

اینکه از دیگران انتظار داشته باشید قدر شما را بدانند اشتباه است. انتظار قدردانی داشتن بسیار اشتباه است. باور به اینکه دیگران باید قدردان زحمات شما باشند یا توانایی های شما را مشاهده کنند به طور کل اشتباه است. همیشه از خود قدردان باشید، زحمات خود را ببینید، اما انتظار داشتن از دیگران رفتار نادرست است.

🔘 انتظار بها و ارزش نداشته باشید

زمانی که برای خود ارزش و احترام قائل نباشید، نباید انتظارات زیادی داشته باشید. همیشه هر مدلی که شما با خودتان رفتار می‌کنید، دیگران نیز همانطور با شما رفتار می‌کنند. تا زمانی که برای خود احترام، ارزش و بها قائل نباشید، انتظار داشتن از دیگران که به شما بها بدهند اشتباه است.

🔘 انتظار نداشته باشید که دست شما را بگیرند

اینکه هر دفعه زمین بخورید و انتظار کمک از دیگران داشته باشید بسیار اشتباه است. همیشه دوستان و خانواده به دنبال شما می‌آیند و برای رفع مشکلات تلاش می‌کنند. اما انتظار داشتن از دیگران در این زمینه نادرست است. همه افراد مشکلات خود را دارند و توانایی رسیدگی دائم به شما ندارند.

🔘 انتظار داشتن همه چیز اشتباه است

یکی از انتظارات بیهوده، انتظار از داشتن همه چیز به صورت همزمان است. زندگی بالا و پایینی هایی دارد. هرگز همیشه همه چیز خوب و یکسان نیست. درک کنید که همه سعی دارند زندگی خوبی را داشته باشند. اما زندگی همیشه خوب و یکسان نیست. و روی یک خط حرکت نمی‌کند.

🔘 انتظار انگیزه گرفتن از دیگران نداشته باشید

انتظار داشتن از اینکه دیگران دائم به شما انگیزه بدهند درست نیست. همه افراد حالت های بد را سپری می‌کنند و همیشه دوست خوب یا اطرافیان به رفع این حالت بد کمک می‌کنند. اما انتظارات زیادی که همیشه باید اطرافیان به شما کمک کنند و انگیزه دهند، اشتباه است. این موضوع را یاد بگیرید که هر فردی باید برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشد. و انتظار انگیزه از دیگران نداشته باشد.

🔘 انتظار موافقت دائمی از دیگران نداشته باشید

انتظار موافقت دائمی یکی از توقعات نادرست است. بیشتر مردم افکار و عقاید مربوط به خودشان را دارند و همیشه با همه موافق نیستند. نباید از بقیه انتظار داشته باشید که هر حرف یا عقیده شما از نظر آنها نیز موافق باشد. سلایق، عقاید، نظرات و افکار متفاوت باعث عدم موافقت دائمی افراد است. بنابراین انتظار داشتن در این زمینه بسیار نادرست است.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به انتظار داشتن مطالعه کردید. زندگی با فردی که همیشه در تمامی موقعیت ها انتظارات بزرگ داشته باشد، بسیار سخت است. بنابراین باید راه حل های برخورد با انتظارات این فرد را یاد بگیرید. یادگیری با دریافت کمک از روانشناس صورت می‌گیرد.

با مراجعه به روانشناس و مشاوره در این زمینه می‌توانید از روش های برخورد با این افراد آگاه شوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. شما نیز همین حالا میتوانید برای دریافت خدمات روانشناختی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتظار داشتن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: انتظار داشتن از دیگران | چرا انتظار باعث رنجش میشود

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

سوالات قبل از ازدواج برای بسیاری از خانم‌ها و آقایان تبدیل به چالش بزرگی می‌شود. بسیاری از ما احساس می‌کنیم که نمی‌دانیم کدام سؤال‌ها را می‌بایست اول بپرسیم و یا چه زمانی بهتر است سؤالات خود را مطرح کنیم. از طرفی برخی افراد اهمیتی برای این سؤالات قائل نیستند و شناخت طرف مقابل را به گذشت زمان معطوف می‌کنند. بهترین تصمیم این است که به هر دو بعد توجه داشته باشید و در کنار اینکه شناخت شریک عاطفی خود را معطوف به مشاهده رفتار وی و گذشت زمان کرده‌اید، به دوران آشنایی تا حدودی ساختار داده و به فراخور شرایط موجود سؤالاتی را مطرح نمایید.به خاطر داشته باشید که سوالات قبل از ازدواج هرچقدر هم دقیق تهیه شده باشد نمی‌تواند تمامی مسائل را دربر بگیرد و به همین خاطر است که استفاده از جلسات مشاوره پیش از ازدواج توصیه می‌‌گردد.

منبع: سوالات قبل از ازدواج

سوالات قبل از ازدواج

تهیه فهرستی از سؤالات برای پرسیدن در جلسات خواستگاری شاید ازنظر برخی افراد کاری بیهوده و حتی خنده‌دار به نظر برسد (برای آشنایی با رسم و رسومات جلسه خواستگاری کلیک کنید). به همین خاطر بهتر است در ابتدا راجع به اهمیت سوالات قبل از ازدواج نکاتی را بیان کنیم. واقعیت این است که برای شناخت هر فرد شما نیاز به یک زمان نسبتاً طولانی از ارتباط دارید و اختصاص این زمان معمولاً در آشنایی‌های پیش از ازدواج امکان‌پذیر نیست.

از طرفی شما نمی‌توانید از این بابت مطمئن باشید که در طی مدت آشنایی با تمامی رفتارهای طرف مقابل خود آشنا خواهید شد. به همین خاطر لازم است که برای شناخت بیشتر گاهی به‌صورت مستقیم نظر وی را در ارتباط با مسائل مختلف بپرسید و این موضوع نیاز به حضور ذهن خواهد داشت. به همین خاطر بهتر است از قبل برای پرسیدن سؤالاتی که مدنظر دارید خود را آماده کرده باشید.

سوالات قبل از ازدواج | کی و چگونه بپرسیم؟

هنگامی‌که از سوالات قبل از ازدواج صحبت می‌کنیم برای بسیاری از افراد این تصور ایجاد می‌شود که طرفین در یک جلسه در حال پرسیدن فهرستی از سوالات قبل از ازدواج هستند؛ درحالی‌که شیوه صحیح پرسیدن سؤالات این است که شما به‌مرور زمان در طول جلسات آشنایی و به فراخور شرایط موجود سؤالات خود را مطرح کنید. در این وضعیت شما می‌توانید هماهنگی یا عدم صداقت میان گفته‌های فرد با آنچه در شرایط نشان می‌دهد را بهتر متوجه شوید. برای مثال صحبت از نحوه وقت گذراندن در اوقات فراغت را بهتر است به یک روز تعطیل یا در آستانه شروع یک تعطیلات مطرح نمایید.

پس لازم نیست یک لیست از این سؤالات تهیه کنید و در همان جلسه اول سعی کنید برای همه آنها جوابی پیدا کنید. ابتدا سؤالات را با خودتان بررسی کنید. سپس آنها را اولویت‌بندی کنید. و در هر بار صحبت یا دیدارهایی که دارید راجع به یکی از این موضوعات صحبت کنید. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که قبل از تصمیم‌گیری جدی برای ادامه رابطه باید جواب همه این سؤال‌ها را پیدا کرده باشید.

جواب سوالات قبل از ازدواج

اگر در گوگل به دنبال جوابی برای سوالات قبل از ازدواج همسر آینده تان هستید، باید بگوییم که کاملا در اشتباه اید، چرا که این نشان دهنده این است که شما شناخت کافی از خودتان ندارید. هر کس پیش از آن که وارد زندگی مشترک شود، باید نسبت به تمایلات و خواسته های خود به بینشی رسیده باشد. در صورتی که در این زمینه دچار سردرگمی هستید، حتما حتما برای دریافت مشاوره فردی و ازدواج اقدام نمایید. در تصویر زیر به برخی از سوالاتی که باید درباره خودتان به پاسخی مناسب برسید اشاره کرده ایم.

سوالات قبل از ازدواج | چه بپرسیم؟

برای بسیاری از افراد این سؤال پیش می‌آید که سوالات قبل از ازدواج باید به چه صورت پرسیده شود یا به‌طورکلی چه سؤالاتی را مطرح کنیم؟ پاسخ به این سؤال با توجه به میزان آشنایی شما و همین‌طور اهمیت مسائل مختلف می‌تواند متفاوت باشد. بااین‌حال بهتر است موضوعات زیر را در سوالات قبل از ازدواج خود موردتوجه قرار دهید.

دیدگاه فرد راجع به پیشرفت و فعالیت

برخی افراد که به آن‌ها تیپ شخصیتی A نیز گفته می‌شود همواره به دنبال رقابت با دیگران و تلاش برای بهبود وضعیت زندگی هستند؛ بالاتر بودن دیگران از این افراد در هیچ زمینه‌ای ازنظرشان پذیرفتنی نیست و درآن‌واحد مشغول انجام چند کار هستند. درعین‌حال برخی دیگر از افراد اگرچه به پیشرفت و بهبود وضعیت اهمیت می‌دهند بااین‌حال هرگز خود را درگیر مسابقه با دیگران نمی‌کنند.

می‌توان پیش‌بینی کرد که در صورت کنار هم قرار گرفتن این دو تیپ شخصیتی چه مشکلاتی بروز پیدا خواهد کرد. به همین خاطر بهتر است این موضوع را در سوالات قبل از ازدواج خود لحاظ کنید. در این زمینه می‌توانید از نمونه سؤالات زیر نیز استفاده کنید.

  • چه اهداف و آینده‌ای را برای خود در نظر دارید؟
  • چه برنامه‌ای برای رسیدن به این اهداف دارید؟
  • تا چه حد اهل رقابت با دیگران هستید؟

مسائل اقتصادی

اختلاف‌نظر بر سر مسائل مالی را می‌توان یکی از جدی‌ترین موضوعاتی دانست که می‌تواند باعث شکست یک زندگی باشد. بعضی افراد بیشتر تمایل به هزینه کردن درآمد خود دارند و برخی دیگر برای پس‌انداز ارزش بیشتری قائل هستند. حتی ممکن است شما و طرف مقابلتان بر سر میزان درآمد کافی برای گذراندن زندگی با یکدیگر تفاوت داشته باشید. برای آشنایی با دیدگاه‌های اقتصادی طرف مقابل می‌توانید از سوالات قبل از ازدواج که در ادامه مطرح می‌کنیم استفاده نمایید.

  • اگر مبلغ نسبتاً زیادی به دستتان برسد چه کارهایی انجام می‌دهید؟
  • معمولاً در ماه چقدر برای تفریح یا رسیدگی به ظاهرتان هزینه می‌کنید؟
  • چقدر به پس‌انداز کردن اهمیت می‌دهید و چقدر در این کار موفق هستید؟
  • آیا قانون خاصی برای درآمد ماهیانه خود و راه‌های خرج کردن یا پس‌انداز آن دارید؟
  • درآمد شما حدوداً چقدر است؟
  • تا چه حد از نظر مالی مستقل از خانواده‌تان هستید؟
  • چه مقدار از درآمد را باید پس‌انداز کرد؟
  • تا چه حد حاضرید برای تفریح و خرید وسایل هزینه کنید؟
  • نظرتان راجع به محله و جایی که قرار است در آن زندگی کنیم چیست؟

روابط اجتماعی و گذراندن اوقات فراغت

یکی از موضوعاتی که بیشتر در میان شخصیت‌های برون‌گرا و درون‌گرا باعث بروز اختلاف و درگیری می‌شود نحوه گذراندن اوقات فراغت و روابط اجتماعی فرد است. این موضوع اگرچه ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد اما اهمیت بالایی در زندگی مشترک دارد. شما به دنبال فردی هستید که در تمامی لحظات زندگی بتوانید در کنارش باشید و اگر احساس کنید بر سر مسائلی که برایتان لذت‌بخش است با یکدیگر تفاهم ندارید احتمالاً مشکلاتی در زندگی مشترک شما ایجاد خواهد شد.

بهتر است به علاقه‌مندی‌ها و تفریحات طرف مقابلتان توجه داشت باشید. آیا این تفریحات مطابق میل شما نیز هست؟ در این زمینه می‌توانید از سؤالات زیر استفاده کنید.

  • چند دوست صمیمی دارید و معمولاً چقدر از زمان خود را با آن‌ها می‌گذرانید؟
  • در اوقات فراغتتان بیشتر چه کارهایی انجام می‌دهید؟
  • اگر قرار باشد یک مهمانی ترتیب دهید دوست دارید حداکثر چند نفر را دعوت کنید؟
  • چند بار در هفته یا ماه با دیگران رفت‌وآمد دارید و از این ارتباط‌ها لذت می‌برید؟

سوالات قبل از ازدواج | ارتباطات جنسی

مسائل جنسی ازجمله موضوعاتی هستند که بسیاری از افراد به دلیل احساس خجالت تا پیش از ازدواج از آن صحبت نمی‌کنند؛ بااین‌حال توجه داشته باشید که بسیاری از نارضایتی‌ها و مشکلات در زندگی مشترک بر سر مسائل جنسی ایجاد می‌شود. درنتیجه سعی کنید در این زمینه نیز اطلاعات خود را راجع به دیدگاه‌های طرف مقابل افزایش دهید.

تجربه پیشین روابط جنسی، وجود مشکل یا بیماری خاصی در این زمینه، اهمیتی که فرد به معاشقه و لذت بردن هر دو طرف می‌دهد و همین‌طور دانش او راجع به مسائل جنسی ازجمله مطالبی هستند که می‌توانید در سؤالات خود مطرح نمایید.

روابط گذشته

وجود روابط عاطفی یا جنسی در گذشته به‌خصوص طلاق، آسیب‌ها یا بحران‌هایی که برای فرد پیش‌آمده و هر موضوع دیگری که راجع به گذشته فرد برایتان اهمیت دارد ازجمله مسائلی هستند که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید. گذشته همسر شما همانند گنجینه‌ای است که اطلاعات بسیاری را در اختیارتان خواهد گذاشت و بهتر است با دقت به آن‌ها توجه داشته باشید.

سوالات قبل از ازدواج در حوزه عقاید و باورهای فرد

  1. چه اهداف و برنامه‌هایی برای آینده زندگی‌تان دارید؟
  2. به نظر شما یک زندگی موفق چه شرایطی دارد؟ به چه کسی می‌توانیم بگوییم موفق؟
  3. چه چیزهایی در زندگی شما را ناراحت می‌کنند؟ از چه چیزهایی خوشحال می‌شوید؟
  4. از نظر شما یک همسر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
  5. نظرتان راجع به مسائل مذهبی چیست؟ تا چه حد به اصول مذهبی پایبند هستید؟
  6. نظر شما راجع به ازدواج چیست؟ چه انگیزه و دلیلی برای ازدواج دارید؟
  7. نظر شما راجع به حریم خصوصی همسر چیست؟
  8. راجع به ارتباط با نامحرم چه دیدگاهی دارد؟
  9. نظرتان راجع به پوشش همسر (به‌خصوص حجاب خانم‌ها) چیست؟
  10. به چه نوع تفریحاتی علاقه دارید؟
  11. چه نقاط ضعف یا قوتی را در خودتان می‌بینید؟
  12. برای برطرف‌کردن نقاط ضعف یا بهتر کردن نقاط قوتتان چه برنامه‌ای دارید؟

سؤالات مربوط به خانواده

    1. از نظر خانواده شما یک عروس/داماد خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
    2. چقدر در تصمیم‌گیری‌هایتان به خانواده وابسته هستید؟
    3. به نظرتان خانواده‌ها تا چه حد باید در جریان مسائل زندگی مشترک ما باشند؟
    4. اگر بین همسر و خانواده شما اختلافی وجود داشته باشد چطور آن را حل می‌کنید؟
    5. به‌عنوان عروس/داماد چه وظایف و حقوقی را در نظر می‌گیرید؟
    6. چقدر به لحاظ عاطفی به خانواده‌تان وابسته هستید؟
    7. آیا می‌توانید از خانواده اول خود جدا شوید و مستقل زندگی کنید؟
    8. فکر می‌کنید چند بار در هفته لازم باشد که به دیدار خانواده خود یا همسرتان بروید؟
    9. خانواده‌تان پذیرش اینکه شما جدا از آنها زندگی کنید را دارند؟
    10. نظر شما راجع به کمک‌کردن به خانواده‌ها و به‌خصوص پدر و مادر سالمند چیست؟

سوالات قبل از ازدواج | درباره فرزند

  1. آیا داشتن فرزند برای شما مهم است؟
  2. برای بچه‌دارشدن چه سن و موقعیتی را در نظر دارید؟
  3. می‌خواهید چه تعداد فرزند داشته باشید؟ و نظر شما راجع به جنسیت فرزندان چیست؟
  4. در رابطه با تربیت فرزند به چه مسائلی اهمیت می‌دهید؟

سوالات قبل از ازدواج| درباره جایگاه و پیشرفت همسر

  1. تا چه حد به تقسیم‌کار در خانه اهمیت می‌دهید؟
  2. پیشرفت و ادامه تحصیل همسرتان چقدر برای شما مهم است؟
  3. آیا با کارکردن خانم‌ها در بیرون از خانه مشکلی ندارید؟

سؤالات مربوط به اوقات فراغت

  1. آیا به همسرتان حق می‌دهید که زمان‌هایی را برای خودش داشته باشد؟
  2. دوست دارید روزهای تعطیل خود را چگونه بگذرانید؟
  3. چقدر اهل معاشرت و ارتباط با دوستان هستید؟

سوالات قبل از ازدواج درباره مراسم ازدواج

  1. دیدگاه شما راجع به مهریه چیست؟
  2. چقدر به جهیزیه اهمیت می‌دهید؟
  3. نظر شما راجع به مراسم عروسی و سایر رسومات چیست؟
  4. چقدر فاصله بین زمان عقد تا ازدواج را مناسب می‌دانید؟

سؤالات مربوط به رابطه عاطفی

  1. محبت خود به طرف مقابل را چطور ابراز می‌کنید؟
  2. به نظر شما علاقه در تصمیم‌گیری برای ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

سوالات قبل از ازدواج درباره به حل مسئله

  1. اگر در زندگی مشترک با همسرتان دچار اختلاف‌نظر باشید چطور آن را حل می‌کنید؟
  2. اگر بین شما و همسرتان اختلاف یا قهری پیش بیاید چه کار می‌کنید؟
  3. زمانی که عصبانی یا ناراحت هستید چه کار می‌کنید؟

برای کسب اطلاع درباره مواردی که در آزمایشگاه بررسی می شود مقاله آزمایش قبل ازدواج را بخوانید.

سوالات قبل از ازدواج | اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

سوالات قبل از ازدواج اگرچه اهمیت بسیاری دارد بااین‌حال نمی‌تواند تمامی آنچه را که باید در ارتباط با همسر آیندتان بدانید در اختیارتان بگذارد. گاهی اوقات ممکن است فرد برای به دست آوردن محبت و تأیید شما حقیقت را انکار کند و یا حتی ممکن است احساس کند برخی مسائل اهمیت چندانی ندارند که بخواهد آن‌ها را مطرح نماید.

به همین خاطر توصیه می‌شود در کنار توجه به سوالات قبل از ازدواج از جلسات مشاوره پیش از ازدواج نیز استفاده کنید. این جلسات به شما کمک می‌کند تا با شخصیت واقعی طرف مقابلتان و نقاط ضعف و قوت وی آشنا شوید و درعین‌حال راهکارهایی را برای رفتار با شخصیت طرف مقابل دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سوالات قبل از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چه سؤالاتی را باید در زمان آشنایی مطرح کنیم؟

سؤالات با توجه به اینکه چه مسائلی برای شما اهمیت بیشتری دارند می‌تواند متفاوت باشد بااین‌حال بهتر است در سؤالات خود به مسائلی مانند دیدگاه‌های اقتصادی، نوع گذراندن اوقات فراغت، مسائل جنسی و همین‌طور گذشته فرد توجه داشته باشید.

چطور می‌توانیم از صداقت در پاسخ سؤالات زمان آشنایی مطمئن باشیم؟

یکی از راهکارهایی که می‌توانید استفاده کنید این است که رفتار فرد را با پاسخ‌هایش مقایسه کنید. اما به‌طورکلی بهتر است برای رسیدن به یک شناخت جامع از طرف مقابل جلسات مشاوره پیش از ازدواج را جدی بگیرید.

سؤال کردن راجع به مسائل جنسی باید در چه زمانی اتفاق بیفتد؟

برای صحبت‌کردن از این مسائل کمی دست نگه دارید. قبل از اینکه راجع به ازدواج تصمیم جدی بگیرید باید جواب این سؤال‌ها را پیدا کنید. اما برای پرسیدن آنها اجازه بدهید که مدتی از آشنایی شما بگذرد و ارتباطتان صمیمی تر و البته جدی تر شده باشد.

مهم‌ترین سؤالاتی که پیش از ازدواج باید از طرف مقابل بپرسیم چیست؟

مهم‌ترین نکته راجع به سؤالات آشنایی برای ازدواج این است که همه جنبه‌های مختلف را در نظر بگیرید. برای مثال راجع به شخصیت و اعتقادات، باورهای خانواده، وضعیت مالی و همین‌طور انتظاراتی که طرف مقابل از همسرش دارد سؤال کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: سوالات قبل از ازدواج

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال آدرس کمپ ترک اعتیاد ساری می‌گردید، ما در این مقاله به منظور رفاه حال شما آدرس بهترین کمپ‌های این شهر را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد ساری مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند. از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد ساری استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در این باره پرداخته‌ایم.

منبع: کمپ ترک اعتیاد ساری | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک مازندران

آدرس کمپ ترک اعتیاد ساری

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد ساری می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- مرکز ترک اعتیاد پرستو – روستای سمسکنده، خیابان دانش، کوچه طبرستان، کوی طراوت

2- کمپ ترک اعتیاد ساری آشیانه – ساری، راهبند سنگتراشان، نرسیده به عبور ترم صحرا، کوچه یاس

3- مرکز ترک اعتیاد تولد دوباره -ساری، خیابان معلم، جنب کوچه رسالت

4- ترک اعتیاد همراهان آفتاب – ساری، جاده دریا، جنب شرکت پیشرانه، مقابل خوابگاه علوم پزشکی

5- مرکز ترک اعتیاد چکاوک – ساری، میدان خزر، جاده فرح آباد، عبور اسفندان

آدرس کمپ ترک اعتیاد ساری | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد ساری به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند. با این حال در بسیاری از این مراکز استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌ها آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌ها امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن آشنا شوید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد ساری | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ ترک اعتیاد ساری از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید. ترک اعتیاد به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ ترک اعتیاد ساری عجله نکنید. علائم اعتیاد و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید.

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد ساری استاندارد

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد ساری استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های ترک اعتیاد ساری اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به مراکز ترک تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند.برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد و کمپ ترک اعتیاد ساری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا برای ترک اعتیاد حتما باید به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرد؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کمپ ترک اعتیاد ساری | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک مازندران

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

نحوه دادن خبر بد در تمامی مسائل مانند مرگ عزیزان، شغل و … باید به شیوه ای مناسب صورت بگیرد. همانطور که می‌دانید، شنیدن خبر بد همراه با بروز احساسات منفی شدید است. اگر با روش‌های پر تنش فرد را از موضوع ناگوار مطلع کنید، شنونده با شوک روانی و حال روحی بسیار بدی روبرو خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق باید نحوه دادن خبر بد را آموزش ببینید. در این مقاله روش های آموزش جهت دادن خبر بد را توضیح داده‌ایم که شامل شکیبایی، آرامش، مقدمه چینی، عدم قضاوت، چهارچوب چینی و … است. حال این آموزش اگر توسط روانشناس صورت بگیرد اصولی‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. منبع: نحوه دادن خبر بد | 16 راهکار کاربردی

نحوه دادن خبر بد

هیچ فردی از گزارش خبر بد و تاسف بار خوشش نمی‌آید. اما در برخی موارد اتفاقاتی رخ می‌دهد که افراد را مجبور به گزارش خبر بد می‌کند. همه ما احتمالا خبرهای بد زیادی را شنیده ایم. اما در هر کدام، واکنش جدیدی نیز از خود نشان داده‌ایم. فکر می‌کنید این واکنش های متفاوت به چه دلیل است؟ به دلیل خبر دادن های متفاوت فرد گزارشگر است! به همین دلیل است که شیوه دادن خبر بد بسیار مهم است. به‌همین دلیل است که همه باید از نحوه و چگونگی خبر بد دادن مطلع باشند.

نکات مهم نحوه دادن خبر بد

قرار گرفتن در چنین شرایطی برای همه سخت و طاقت فرسا است. هیچ کس از گزارش خبر بد خوشش نمی‌آید. اما در بسیاری از شرایط در چنین موقعیتی قرار می‌گیریم. بنابراین باید از نحوه دادن خبر بد آگاه باشید. در ادامه چگونگی و روش های مناسبی را گزارش کرده‌ایم.

🔶 صبور باشید

صبر اولین مرحله آگاهی از نحوه خبر بد دادن است. برای اینکه به فردی گزارش بدی بدهید باید در وهله اول خودتان آرام باشید. اگر این خبر حال شما را نیز بد کرده است باید خودتان را آرام کنید تا حال بد شما روی شنونده اثر منفی نگذارد. برای آرام شدن باید نفس عمیق بکشید و روش های کنترل استرس را پیاده کنید.

🔷 مقدمه آرامی داشته باشید

یکی از اقدامات لازم جهت نحوه دادن خبر بد، مقدمه چینی است. در این شرایط باید خود را جای خبر گیرنده بگذارید. اگر جای فرد مقابل باشید دوس دارید که به چه شیوه ای به شما خبر برسانند؟ تند و سریع یا با مقدمه و آرام؟ بهترین حالت در این شرایط مقدمه چینی بدون استرس است. برای دادن خبر بد عجله نکنید و با کمی مکث و صبوری شروع به گزارش کنید.

🔶 چهارچوب معین کنید

برای نحوه دادن خبر بد باید چهارچوب و کلیاتی را در نظر بگیرید. در ابتدای کار باید برای گیرنده خبر سازی کنید. در کمال آرامش اگر قصد دارید به فردی در رابطه با بیماری حاد کسی خبر دهید، باید ابتدا در رابطه با شرایط روحی و جسمانی افراد امروزی و وضعیت ناگوار همه توضیح دهید. تا فرد به اطلاعات نسبی دست پیدا کرده باشد. سپس شروع به گزارش خبر بد کنید.

🔷 از جزئیات استفاده نکنید

پس از اینکه 3 مرحله بالا از نحوه دادن خبر بد را انجام دادید. دیگر نباید وارد جزئیات شوید. جزئیات را حفظ کنید و خبر را منتقل کنید. زمانی که چهارچوبی را در نظر گرفتید و مقدمه چینی را انجام داده اید، نیاز به جزئیات دیگر نیست. زیرا فرد اذیت می‌شود و توانایی شنیدن جزئیات دیگر را ندارد. باید فورا گزارش خبر بد را آماده کنید.

🔶 قضاوت و مقصر کردن ممنوع است

پنجمین نحوه دادن خبر بد، عدم قضاوت و مقصر دانستن دیگران است. دادن خبر بد کار راحتی نیست و همه افراد از این شرایط فراری هستند. برای اینکه بار بزرگی را از دوش خود بردارید، نباید شخص دیگری را مقصر بدانید یا قضاوت کنید. تا شاید از شدت خبر بد کاسته شود. اگر دیگران را مقصر بدانید در افکار و تفسیر شخص گیرنده تاثیر خواهید گذاشت.

🔷 توان فرد را در نظر بگیرید

برای نحوه دادن خبر بد، این موضوع را در نظر بگیرید که هر فردی توان و ویژگی های خود را دارد. همه مانند یکدیگر نیستند و باید حتما ظرفیت و روحیات فرد مقابل را در نظر بگیرید. با توجه به روحیات شخص مقابل، با احتیاط و آرامش خبر را به او منتقل کنید.

🔶 چاشنی به خبر اضافه نکنید

گاهی افراد برای اینکه از حجم خبر کم کنند، به آن چاشنی اضافه می‌کنند. دست کاری خبر بد به دلیل تاثیری که بر فرد می‌گذارد نباید انجام شود. در نحوه دادن خبر بد ، به شما گفته شد که باید در کمال آرامش عمل کنید و چیزی به آن اضافه نکنید.

🔷 لحن خود را آرام کنید

یکی از روش های آموزنده در نحوه دادن خبر بد ، آرام سازی لحن است. باید لحن خود را آرام کنید تا اثر مثبتی بر گیرنده بگذارید. زمانی که لحن آرام و مثبتی داشته باشید، از شدت تند و تیزی خبر کاسته می‌شود. قبل از گزارش خبر جملات خود را تکرار کنید تا از کلمه نامناسب استفاده نکنید.

🔶 برای همدردی آماده باشید

زمانی که شما برای دادن خبر بد قدم برمی‌دارید، باید برای همدردی و همراهی شخص نیز آماده باشید. زیرا شما اولین نفر در کنار فرد هستید که به او خبر بدی را منتقل خواهید کرد. بنابراین یکی از شیوه های نحوه دادن خبر بد ، همدردی و همراهی است. در این شرایط فرد مقابل را درک کنید و او را متوجه کنید که تمام احساساتش را درک خواهید کرد.

🔷 معذرت خواهی فراموش نشود

پس از انتقال خبر بد، معذرت خواهی باید صورت بگیرد. یکی از روش های آموزشی در نحوه دادن خبر بد، شیوه معذرت خواهی است. اگر شما نیز در حادثه بد شریک باشید باید حتما نقش خطا کار را بپذیرید و عذر خواهی را آموزش ببینید. یا زمانی که شما گزارشگر خبر بد هستید، باید نقشتان را به عنوان همدرد، همدل و مسئولیت پذیر بپذیرید. در این شرایط گیرنده راحت تر خبر بد را هضم می‌کند.

🔶 راهکار مناسبی را به شنونده بگویید

در کنار آموزش و نحوه دادن خبر بد به دیگران، باید از وظیفه خود نیز آگاه باشید. وظیفه شما در این شرایط این است که باید در کنار فرد بمانید و برای مشکل او به دنبال راهکار باشید. باید به او امید بدهید و راهی را برای حل و هضم مشکل پیدا کنید. هر فردی با شنیدن خبرهای بد احساسات منفی را تجربه می‌کند. و شما برای کمک به رهایی از این احساسات منفی مسئولیت دارید.

🔷 برای پاسخ به سوالات شنونده آماده باشید

نحوه دادن خبر بد به افراد باید به شیوه ای باشد که شما جهت پاسخ به سوالات آماده باشید. احتمالا زمانی که شما خبر بد به کسی منتقل می‌کنید، با سوالاتی روبرو خواهید شد. برای پاسخ به تمامی این سوالات آمادگی لازم را داشته باشید. تا در پاسخ به سوالات فرد سردرگم نمانید.

🔶 سکوت را بپذیرید

معمولا بعد از گزارش خبر بد، سکوت ایجاد می‌شود. بنابراین در نحوه دادن خبر بد باید این موضوع را پذیرا باشید که بعد از هر گزارش امکان سکوت فراهم می‌شود. بنابراین باید سکوت را بپذیرید و جهت شکستن سکوت هیچ تلاشی نکنید.

🔷 انتظار هر واکنشی را از شنونده داشته باشید

زمانی که فردی با خبر بدی مواجهه می‌شود، هر واکنشی را از خود بروز می‌دهد. این واکنشات شامل غم، عصبانیت، تعجب و هر حس منفی دیگر است. که مانند فریاد، داد، دعوا و شاید توهین به شما مشاهده شود. در این شرایط باید فرد را درک کنید و نسبت به رفتار او واکنش بد نشان ندهید. در کنار نحوه دادن خبر بد ، باید نسبت به رفتار فرد نیز آگاه شوید.

🔶 شرایط سنی را در نظر بگیرید

زمانی که می‌خواهید خبر بدی را به فرد بزرگسال دهید، نباید مانند بچه ها با آن رفتار کنید. یا زمانی که قصد دارید خبر بدی را به کودکی بگویید، نباید مانند بزرگسالان با او رفتار کنید. بنابراین همانطور که در نحوه دادن خبر بد باید تبحر داشته باشید. شرایط سنی را نیز در نظر بگیرید.

🔷 امید الکی ندهید

امید واهی به شنونده خبر بد هرگز نباید صورت بگیرد. همه افراد زمانی که با خبر بد مواجهه شوند، دچار شوک روانی می‌شوند. بنابراین برای اینکه از این شوک خارج شوند هرگز به آنها امید الکی ندهید. همانطور که بارها گفته شد، نحوه دادن خبر بد تنها شرط مهم نیست. باید شرایط روحی شنونده را نیز در نظر داشته باشید.

کلام آخر

نحوه دادن خبر بد را در این مقاله مطالعه کرده اید. همه ما آگاهیم که خبر بد سرشار از احساسات منفی و پر تنش است. به همین دلیل باید به شیوه ای صورت بگیرد که فرد را با تنش روبرو نکند. گاهی خبر بد به قدری دردناک است که باید به افراد متخصص گزارش شود. روانشناسان بهترین روش های گزارش خبر بد را ارائه می‌دهند. آن ها به شما کمک می‌کنند تا از شوک ناشی از این اخبار خارج بشوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه دادن خبر بد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: نحوه دادن خبر بد | 16 راهکار کاربردی

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

اضطراب امتحان نوعی اضطراب عملکردی و از جمله مشکلات بسیار رایج در دانش آموزان و دانشجویان است که می‌تواند عملکرد آن‌ها را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد. این اضطراب علی‌رغم آمادگی لازم برای امتحان به دلایل مختلفی قبل یا در حین آزمون بروز می‌یابد. معمولا نشانه‌ها به صورت علائم جسمانی، هیجانی و رفتاری مشخص می‌شود و تجربیات ناموفق پیشین تاثیر زیادی بر این اضطراب دارند. با این حال جای نگرانی وجود ندارد چراکه با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله توجه به علت مساله، استفاده از تکنیک‌های آرام سازی و کنترل اضطراب می‌توان اضطراب امتحان را کاهش داد.

منبع: اضطراب امتحان در دانش آموزان

مفهوم اضطراب امتحان چیست؟

اضطراب امتحان، به تجربه اضطراب و نگرانی بیش‌ازحدی گفته می‌شود که هنگام امتحانات برای فرد ایجاد می‌شود. اضطراب می‌تواند با دیدن برگه امتحان یا قرار گرفتن در حال و هوای سالن امتحان شروع شده و یا از شب قبل یا حتی روزهای قبل‌تر ایجاد شود. در این شرایط فکر شرکت در امتحان نیز باعث بروز اضطراب می‌شود.

این اضطراب در گروه اضطراب‌های عملکردی قرار می‌گیرد. اضطراب عملکردی به گروهی از اضطراب‌ها گفته می‌شود که هنگام ارزیابی یا نظارت دیگران از رفتار در فرد ایجاد می‌شود.

نشانه های اضطراب امتحان

اضطراب امتحان در هر دانش آموزی به شکل متفاوتی بروز پیدا می‌کند. این علائم می‌توانند خفیف تا شدید، پنهان یا بارز باشند. معمولا اضطراب هایی که به حال خود رها می‌شوند، بیشتر دردسر ایجاد می‌کنند. دانش آموزان با غلبه بر اضطراب امتحان عملکرد بهتری خواهند داشت.

📌 علائم جسمی

احساس تنگی نفس، تپش قلب، دل‌پیچه، یا هر حالت دیگری که به هنگام اضطراب در جسم خود احساس می‌کنید، می‌توانند نشانه‌های این اضطراب باشند.

📌 علائم شناختی

از دست دادن تمرکز یا فراموش کردن هر آنچه برای امتحان آماده کرده‌اید، در این گروه قرار می‌گیرد. در کنار این ضعف‌ها، باور به اینکه در امتحان نتیجه خوبی نخواهم گرفت، شکست خواهم خورد یا هر فکر منفی دیگری که در ایام امتحانات وارد ذهن شما می‌شود، از علائم شناختی اضطراب هستند.

📌 علائم هیجانی

به‌طورکلی، اضطراب خود در گروه هیجانات قرار دارد. به همین خاطر تجربه حالت اضطراب، دل‌شوره یا نگرانی را از نشانه‌های هیجانی اضطراب می‌نامند.

📌 علائم رفتاری

هرگونه رفتاری که فرد در پاسخ به اضطراب ایجاد شده نشان می‌دهد، در گروه نشانه‌های رفتاری قرار می‌گیرند. برای مثال شدت اضطراب در برخی افراد باعث می‌شود که آن‌ها در جلسه امتحان حضور پیدا نکنند. رفتارهایی نظیر گریه کردن، لرزش دست یا حتی آماده کردن تقلب به دلیل اینکه احساس می‌کند قطعاً در امتحان شکست خواهد خورد، ازجمله مثال‌های این گروه از نشانه‌ها هست.

علت و دلایل اضطراب امتحان

اضطراب امتحان می‌تواند با دلایل مختلفی ایجاد شود. ازجمله مهم‌ترین دلایلی که در این زمینه وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. همچنین می‌توانید برای آگاهی از دلایل اضطراب امتحان در خود و بررسی بیشتر این موضوع حتما از مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات دریافت نمایید.

✔️ عدم آمادگی برای امتحان

مهم ترین علت بروز اضطراب امتحان عدم آمادگی شما در آن درس است. شما وقتی تسلط کافی به مباحث درسی نداشته باشید، خیلی راحت مفاهیم را از یاد می‌برید. حافظه کوتاه مدت شما ظرفیت محدودی دارد. یک شبه نمی‌توانید همه مفاهیم را به یاد بسپارید. بنابراین باید در طول بازه زمانی مشخصی آن ها را مطاعه نمایید. این گونه آمادگی لازم را در شب امتحان خواهید داشت.

✔️ تجربیات ناموفق پیشین

یکی از مهم‌ترین منابعی که افراد برای ارزیابی توانمندی‌های خود از آن استفاده می‌کنند، تجربیات پیشین آن‌ها در مواقع مشابه است. هنگامی‌که تجربیات قبلی نشان‌دهنده این است که در امتحانات عملکرد خوبی ندارید، پس احساس می‌کنید که در این امتحان نیز شکست خواهید خورد. این باور به ضعف و ناتوانی باعث می‌شود که دچار اضطراب شدیدی بشوید. ازجمله تجربیات ناموفق پیشین می‌توان به رد شدن در امتحان، کم‌آوردن زمان، بدحال شدن در جلسه امتحان و مواردی ازاین‌دست اشاره کرد.

✔️ اهمیت امتحان

به میزانی که یک موضوع اهمیت بیشتری داشته باشد، اضطراب بیشتری نیز ایجاد خواهد شد. برای مثال اهمیت کنکور سراسری به‌مراتب بالاتر از یک امتحان کلاسی است و درنتیجه اضطراب بیشتری ایجاد می‌کند.

✔️ نگرانی از ارزیابی دیگران از دیگر دلایل اضطراب امتحان

تمامی اضطراب‌های عملکردی و از جمله اضطراب امتحان، در اصل به دلیل تر از مورد ارزیابی قرار گرفتن توسط دیگران ایجاد می‌شود. کسانی که نسبت به نظرات دیگران در مورد خودشان حساس هستند و یا بیش‌ازحد تحت تأثیر قضاوت قرار می‌گیرند، بیشتر مستعد ابتلا به این نوع اضطراب هستند.

✔️ تعامل نامطلوب جسم و ذهن

در شرایطی که دیدگاه نامطلوبی به امتحان دارید و احساس می‌کنید که قرار است اتفاق بدی پیش بیاید، بدن‌تان شروع به ترشح هورمون آدرنالین می‌کند. آدرنالین هورمونی است که بدن در هر شرایطی که احساس خطر کند بیشتر آن را ترشح می‌کند. ترشح آدرنالین باعث بروز نشانه‌های جسمی ازجمله افزایش ضربان قلب می‌شود.

احتمالاً مشاهده این علائم جسمی شما را مضطرب خواهد کرد. درنتیجه تعامل ذهن و بدن باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. در این شرایط افکار منفی باعث ترشح بیشتر آدرنالین شده و به دنبال آن بیشتر مضطرب می‌شوید. در کنار اضطراب بیشتر احتمالاً دچار ترس و افکار منفی بیشتری نیز خواهید شد.

✔️ اضطراب امتحان بدلیل ضعف در اعتمادبه‌نفس

بی‌اعتماد بودن به توانایی‌ها و اعتماد نداشتن به اینکه می‌توانید از پس وضعیت موجود برآیید باعث می‌شود که احساس اضطراب امتحان را تجربه کنید.

✔️ ترس از باختن

وقتی شما دائم نگران مردود شدن و افتادن در آن امتحان هستید، بخشی از انرژی روانی تان دائم صرف این افکار منفی می‌شود. در این شرایط شش دانگ حواس تان دیگر صرف مطالعه نخواهد شد. گشت و گذار دقیقا در روزهای امتحان، درگیر کردن خود با کارهای دیگر، بهانه آوردن برای ناتوانی در شروع درس خواندن از جمله واکنش های ناخودآگاه شماست که در واقع برای غلبه بر ترس از باختن از درس خواندن سرپیچی می‌کند. در واقع ناخودآگاه شما برای جلوگیری از باختن ترجیح می دهد که مردودی در امتحان را به عواملی دیگر نسبت دهد.

✔️ باورهای روانشناختی دانش آموز

باورهای‌مان بر روی عملکرد و حتی احساساتمان تاثیر می‌گذارد. وقتی شما باورکنید که در فلان امتحان حتما نمره کم می‌گیرید. و یا حتما مردود خواهید شد؛ آن وقت احتمال شکست شما نیز بیشتر است. بنابراین به پشتوانه چنین باورهایی اضطراب امتحان نیز تشدید می‌شود. شما با دریافت مشاوره به راحتی می‌توانید از این باورها خلاص بشوید.

✔️ سرکوب والدین

خیلی از دانش آموزان از واکنش های والدین شان نسبت به نتایج امتحانات نگران اند. طعنه زدن ها و اهانت های والدین موجب تنفر دانش آموز از درس می‌شود. چرا که دریافت محبت آن ها مشروط به نمره خوب است. و یا اهمیت بیش از حد والدین به نمرات فرزندان شان آن ها را به این باور می رساند که برای جلب توجه و تایید آن ها نیاز به دریافت نمره بیست دارند. این شرایط اضطراب زیادی را برای دانش آموز به بار می‌آورد.

راه های کاهش و غلبه بر اضطراب امتحان

برای غلبه بر اضطراب امتحان باید هر چه زودتر به دنبال راهکاری باشید. عدم توجه به این مساله هیچ دردی را دوا نمی‌کند. همانطور که به علل و علائم این مشکل اشاره کردیم، شما با یافتن راه های غلبه بر اضطراب امتحان می‌توانید سریع تر پله های موفقیت را طی کنید.

🔻 برای امتحان خود را آماده کنید

شما بدون آمادگی برای پاسخ دادن به سوالات دچار استرسی واقعی می‌شوید. چنین استرسی ارتباطی با عوامل دیگر ندارد. چرا که به طور حقیقی پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت. پس به جای مقابله با استرس تان به دنبال درس خواندن و آمادگی برای امتحان باشید.

🔻 جریان افکار را به دست بگیرید

نکته اصلی برای درمان حالت اضطراب امتحان، این است که به این باور برسید که اضطراب موجود به دلیل افکار منفی ایجادشده است. هنگامی‌که این موضوع را پذیرفتید، سعی کنید کنترل افکارتان را در دست داشته باشید. به‌جای اینکه اجازه بدهید، افکار منفی وارد ذهن‌تان شده و شدت بگیرد و شما را غرق در اضطراب کند، افکارتان را کنترل کنید و مانع گسترش آن‌ها شوید. برای این کار باید بتوانید حواستان را پرت کرده و بر روی این افکار تمرکز نکنید.

🔻 بررسی دلایل اضطراب امتحان

برای اینکه بتوانید افکار منفی را در ذهنتان مدیریت کنید، علاوه بر پرت کردن حواس، یک راهکار دیگر پاسخگویی به آن‌هاست. اگر احساس می‌کنید که در امتحان نتیجه خوبی نخواهید آورد، سعی کنید دلایل این احساستان را پیدا کنید، از کجا مطمئن هستید که موفق نخواهید شد؟ سپس دلایلی را که برای مخالفت با این فکر دارید بررسی کنید. برای مثال اینکه شما کتاب را به‌خوبی مطالعه کرده‌اید، نمونه سؤالات مربوط به امتحان را بررسی کرده‌اید، در طول سال فعالیت خوبی در این درس داشته‌اید و… دلایلی هستند که نشان می‌دهد افکار شما اشتباه است.

🔻 فعالیت بدنی

ورزش کردن در روز امتحان، به شما کمک می‌کند که به لحاظ آمادگی جسمانی و روحیه در شرایط مطلوب‌تری قرار بگیرید. صبح روز امتحان، بین 20 تا 30 دقیقه فعالیت بدنی هوازی را در برنامه خود قرار دهید.

🔻 تکنیک‌های آرام‌سازی

فن‌هایی نظیر تنفس مناسب، ریلکسیشن یا مراقبه، می‌تواند به شما در کاهش نشانه‌های اضطراب کمک کند و شما را در شرایط بهتری قرار دهد. این تکنیک‌ها به‌ویژه در شرایطی که احساس می‌کنید شدت اضطراب بیشتر از آن است که بتوانید بر افکارتان تمرکز پیدا کنید به شما کمک خواهد کرد.

🔻 استراحت‌های کوتاه در جلسه امتحان

در طول مدت امتحان، چند بار و برای چند دقیقه، استراحت کنید سعی کنید با خوردن یک جرعه آب، کشیدن یک نفس عمیق یا انجام حرکات کششی در صندلی خود؛ اضطراب را از خود دور کرده و همچنین اجازه ندهید که خستگی بر شما غلبه کند.

🔻 کمال گرایی را کنار بگذارید

شما تلاش خود را می‌کنید و حتما هم در آن به نتیجه خواهید رسید. اما قرار نیست همه نفر اول بشوند. تلاش برای اول شدن خوب است اما همه چیز نیست. پس اگر بتوانید در هر جایگاهی که هستید احساس خوبی داشته باشید، آن وقت موفق هستید. به این بیاندیشید که در این سال چه چیزهایی آموخته اید؟ چه دست آوردهایی داشته اید؟ چقدر به هدفی که در نظر دارید نزدیک شده اید؟

🔻 از متخصصین برای غلبه بر اضطراب امتحان کمک بگیرید

یکی از موثرترین روش های برای کنار آمدن با اضطراب امتحان دریافت کمک تخصصی از روانشناسان و مشاوران تحصیلی است. این افراد وضعیت روانی، خانوادگی، تحصیلی و حتی جسمانی شما را بررسی می‌کنند. سپس برای رفع این مساله راهکارهای به خصوصی ارائه می‌دهند. شما با دریافت این خدمات تخصصی در کوتاه ترین زمان به نتایج دلخواه خواهید رسید. برای این منظور می‌توانید با شماره های درج شده تماس گرفته و یا برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

سخن آخر

برای قبولی در امتحانات داشتن حدودی از اضطراب ضروری است. اضطراب سالم به شما کمک می‌کند تا جهت قبول در امتحانات تلاش خود را بکنید. اما وقتی خود اضطراب امتحان مانع از موفقیت تان می‌شود، آن وقت باید به دنبال راهکاری باشید. این نو ع اضطراب که دیگر سالم نیست، ریشه در عوامل مختلفی دارد که توسط متخصصین قابل شناسایی است. شما با دریافت خدمات مشاوره روانشناسی و تحصیلی می‌توانید از بروز این نوع مشکلات جلوگیری نمایید. کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب امتحان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

اضطراب امتحان چه فرقی با اضطراب عادی در شرایط امتحان دارد؟

به لحاظ کیفی هیچ تفاوتی وجود ندارد، صرفاً اضطراب امتحان، شدیدتر بوده و می‌تواند عملکرد فرد در امتحان را تحت تأثیر قرار دهد.

چرا فرد دچار اضطراب امتحان می‌شود؟

اضطراب امتحان یک اضطراب عملکردی است به این معنی که فرد از اینکه دیگران بر رفتارش نظارت می‌کنند، نگران است. دلایل دیگری ازجمله ضعف اعتمادبه‌نفس یا تجربه شکست در سایر امتحانات نیز می‌تواند دخیل باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اضطراب امتحان در دانش آموزان

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

کمپ ترک اعتیاد ایلام

اگر به دنبال آدرس کمپ ترک اعتیاد ایلام می‌گردید، ما در این مقاله به منظور رفاه حال شما آدرس بهترین کمپ‌های این شهر را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد ایلام مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند. از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد ایلام استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در این باره پرداخته‌ایم.

منبع: کمپ ترک اعتیاد ایلام

آدرس کمپ ترک اعتیاد ایلام

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد ایلام می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- کلینیک ترک بهزیسیتی (دولتی) – ایلام، بلوار شهید بهشتی

2- مرکز طلقانی (دولتی) – ایلام، بلوار شهید بهشتی

3- کلینیک ترک اعتیاد سینا – بدره، خ امام، جنب بازار شهرداری

4- مرکز خود معرف – بلوار مدرس، روبروی اداره برق، گوه شهید عری

5- مرکز ایلام – ایلام، نوروز آباد کوچه شهید صفری

6- مرکز ترک اعتیاد کسری – دره شهر، خ جمهوری اسلامی، کوچه شفا

آدرس کمپ ترک اعتیاد ایلام | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد ایلام به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد ایلام استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند. با این حال در بسیاری از این مراکز استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌ها آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های ترک اعتیاد ایلام نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌ها ترک اعتیاد ایلام امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن آشنا شوید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد ایلام | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ترک اعتیاد ایلام ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید. ترک اعتیاد به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ ترک اعتیاد ایلام عجله نکنید. علائم اعتیاد و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید.

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد ایلام استاندارد

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ اعتیاد استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به مراکز ترک تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد و کمپ ترک اعتیاد ایلام می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا برای ترک اعتیاد حتما باید به کمپ ترک اعتیاد ایلام مراجعه کرد؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کمپ ترک اعتیاد ایلام

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال آدرس کمپ ترک اعتیاد رشت می‌گردید، ما در این مقاله به منظور رفاه حال شما آدرس بهترین کمپ‌های این شهر را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد رشت مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند. از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در این باره پرداخته‌ایم.

منبع: کمپ ترک اعتیاد رشت | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک گیلان

آدرس کمپ ترک اعتیاد رشت

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد رشت در رشت می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- مرکز ترک اعتیاد آریان – رشت، بلوار قلی پور، جنب خیابان گلزاران

2- کمپ ترک اعتیاد رشت | آرامش گستران – رشت، جاده کوچستان، دشت نشا، روستای بالاگپش

3- مرکز ترک اعتیاد پویان – رشت، بلوار مطهری، بعد از دل زنده

4- ترک اعتیاد حیات دوباره – رشت، پیربازار، کوی بنیاد

5- مرکز ترک اعتیاد ندای آرامش گیل – رشت، خمام، میان محله شیدان

 

آدرس کمپ ترک اعتیاد رشت | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد رشت به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد رشت استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند. با این حال در بسیاری از این مراکز استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌ها آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌ها امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن آشنا شوید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد رشت | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد رشت و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید. ترک اعتیاد رشت به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ عجله نکنید. علائم اعتیاد و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید.

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد رشت استاندارد

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ ترک اعتیاد رشت استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ ترک اعتیاد رشت باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به مراکز ترک تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد و کمپ ترک اعتیاد رشت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا برای ترک اعتیاد حتما باید به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرد؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کمپ ترک اعتیاد رشت | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک گیلان

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال آدرس کمپ ترک اعتیاد همدان می‌گردید، ما در این مقاله به منظور رفاه حال شما آدرس بهترین کمپ‌های این شهر را جمع آوری کرده‌ایم. کمپ های ترک اعتیاد همدان مراکز نگهداری هستند که افراد تلاش می‌کنند دوره سم زدایی را در آنجا بگذرانند. با این حال بسیاری از این کمپ‌ها غیر قانونی بوده و از روش‌های منسوخ شده‌ای برای ترک دادن بیماران استفاده می‌کنند. از همین رو باید با ویژگی‌های یک کمپ استاندارد آشنا باشید و اگر یکی از عزیزان‌تان به مشکل اعتیاد دچار شد، برای درمان او به هر مرکزی اعتماد نکنید. در ادامه به توضیحات کامل‌تری در این باره پرداخته‌ایم.

منبع: کمپ ترک اعتیاد همدان | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک همدان

آدرس کمپ ترک اعتیاد در همدان

در این مقاله به منظور رفاه حال مراجعینی که به دنبال کمپ ترک اعتیاد در همدان می‌گردند، لیستی از این مراکز را گردآوری کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- مرکز ترک اعتیاد نجات _ همدان ، خیابان بین النهرین، روبروی کوچه میخک، نبش بن بست رز، پلاک 127 ، طبقه دوم ، واحد 5

2- کمپ ترک اعتیاد همدان | آوای رهایی _ استان همدان، توچغاز، جاده جاده نهاوند ملایر، ابتدای جاده بهمن آباد، نرسیده به مرغداری فرهادی

3- مرکز ترک اعتیاد کاج _ بلوار دکتر چمران، جنب کوچه ۱۲ متری صادقیه

4- ترک اعتیاد بیداری _همدان، میدان مدرس

5- مرکز ترک اعتیاد دی _ همدان ، خیابان بو علی سینا

آدرس کمپ ترک اعتیاد همدان | در این مراکز چه کاری انجام می شود؟

کمپ ترک اعتیاد همدان به مرکزی گفته می‌شود که برای افراد در حال ترک اقامتگاهی فراهم می‌کند. در این اقامتگاه‌ها بیماران دوره سم‌زدایی خود را می‌گذرانند تا بدن‌شان از هرگونه مواد پاک شود. کمپ های ترک اعتیاد همدان استاندارد از نیروهای متخصصی نظیر پزشک، روانشناس، پرستار و مددکار اجتماعی کمک می‌گیرند تا در طول این دوران خدمات مورد نیاز را ارائه دهند. با این حال در بسیاری از این مراکز استاندارهای لازم رعایت نمی‌شود و افراد برای ترک مجبور به تحمل فشارهای بسیار زیادی می‌شوند.

همین نقص‌ها آسیب‌های روانی زیادی را به بیماران وارد می‌کند و در نتیجه بعد از مرخصی و یا حتی در حین درمان در مقابل مصرف مجدد به شدت آسیب پذیرتر می‌شوند. بنابراین حتما باید قبل از فرستادن عزیزتان به این مراکز وضعیت آنجا را به درستی بررسی کنید و کمپ های ترک اعتیاد همدان نامطمئن و بی‌کیفیت را برای درمان اعتیاد انتخاب نکنید.

علاوه بر کمپ‌ها ترک اعتیاد همدان امروزه روش‌های سرپایی مختلفی برای ترک اعتیاد ابداع شده‌اند که ضرورت بستری کردن را از بین برده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به ترک اعتیاد با مواد نگهدارنده نظیر متادون تراپی و درمان‌های روان شناختی نظیر درمان شناختی- رفتاری، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. در جدول زیر می توانید با کلیک بر هر ماده اعتیاد آور با روش‌های درمانی مربوط به آن آشنا شوید.

آدرس کمپ ترک اعتیاد همدان | چه کسانی باید به کمپ مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد امروزه مراجعه به کمپ ترک اعتیاد همدان ضروری نیست و با استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد و مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان در مسیر بهبود اعتیاد قدم گذاشت. با این حال در برخی شرایط متخصصین توصیه می‌کنند که بستری شدن نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– زمانی که فرد در محیط خانه حمایت چندانی ندارد.

– زمانی که خانواده پرتنشی دارد و در مدت سم زدایی باید درگیری‌های خانوادگی را نیز تحمل کند.

– وجود فرد مصرف کننده‌ای دیگر در خانه

– سابقه پرخاشگری در دوره سم زدایی

– احتمال عدم تبعیت از دستورات درمانی در خانه و قطع درمان

– ناتوانی در تحمل علائم ترک ناشی از محرومیت مواد به صورت سرپایی

قبل از مراجعه به کمپ ترک اعتیاد همدان از اعتیاد بیمار اطمینان پیدا کنید

علاوه بر موارد گفته شده لازمه در ارتباط با بیمار معتاد خود محتاطانه رفتار کنید، چرا که اعتیاد تنها بیماری جسم نیست. اطرافیان نقش مهمی در روند اعتیاد بازی می‌کنند. بنابراین با بالا بردن اطلاعات خود درباره اعتیاد بهتر می توانید به عزیزتان و حتی خودتان کمک کنید. ترک اعتیاد به روش های مختلفی انجام می‌شود که با توجه به ویژگی بیماران روش مناسب انتخاب می‌شود، پس در بردن بیمار به کمپ ترک اعتیاد همدان عجله نکنید. علائم اعتیاد و رفتار هر بیمار با توجه به ویژگی های شخصیتی و نوع ماده مخدر متفاوت است. در جدول زیر با کلیک بر هر کدام از مواد می توانید آشنایی بیشتری در ارتباط با اعتیاد مربوطه داشته باشید.

ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد همدان استاندارد

همان طور که گفته شد بسیار مهم است که با ویژگی‌های یک کمپ اعتیاد استاندارد آشنا باشید و هر مرکزی را برای درمان انتخاب نکنید. چرا که سم زدایی تنها اولین قدم در ترک اعتیاد است، اما برای آن کافی نیست. در واقع آنچه موجب پرهیز پایدار می‌شود توانمند شدن فرد از نظر روان شناختی است.

با این حال افرادی که در کمپ های ترک اعتیاد همدان اجباری سم زدایی را شروع می‌کنند بالعکس تحت فشارهای روانی بسیاری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود در بسیاری از موارد با وجود سپری کردن دوران بسیار سخت پاکسازی بدن بازهم به سمت مصرف مواد گرایش پیدا کنند. در نتیجه این کمپ‌ها نه تنها به فرد کمک چندانی نمی‌کنند بلکه اوضاع او را پیچیده‌تر می‌سازند. برای انتخاب یک روش ترک اعتیاد استاندارد لازم است که به وجود موارد زیر دقت نمایید.

– برخورداری از مجوز رسمی از سازمان بهزیستی

– عدم استفاده از روش های اجباری نظیر تنبیه بدنی برای ترک

– برخورداری از متخصصین مورد نیاز از جمله پزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی

– داشتن محیط مناسب شامل امکانات رفاهی کافی

برای بردن به کمپ ترک اعتیاد همدان باید نتیجه تست اعتیاد ارائه داد؟

گاه بیمار با انجام رفتارها و نشانه هایی اطرافیان را به شک و شبهه می اندازد، در این زمان معمولا خانواده ها با تحمیل تست و یا مراجعه به مراکز ترک تلاش آن هم به صورت اجباری سعی در اثبات اعتیاد فرد دارند. غافل از اینکه این رفتارها بی اعتمادی و جدایی بین بیمار و خانواده را دو چندان می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد و کمپ ترک اعتیاد همدان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا برای ترک اعتیاد حتما باید به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرد؟

امروزه برای ترک مواد افیونی نظیر تریاک و شیره درمان های سرپایی مختلفی ابداع شده است. برای مثال بسیاری از درمانگران برای کسانی که نمی خواهند مدت طولانی از کار و زندگی دور بمانند ترک اعتیاد به کمک داروهای نگهدارنده و استفاده از مشاوره روانشناسی را پیشنهاد می دهند. در ابن روش ها بدون اینکه نیاز به بستری و اقامت در یک مرکز داشته باشید می توانید روند درمانی خود را آغاز کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کمپ ترک اعتیاد همدان | آدرس بهترین مراکز کمپ ترک همدان

  • ذهن نو
  • ۰
  • ۰

باز کردن سر صحبت با غریبه ها یا آشناها شاید برای برخی از افراد اضطراب زا باشد. اما باور کنید یا نه، چگونگی باز کردن سر صحبت، کارکرد مهمی در تعامل اجتماعی انسان دارد. دانستن اینکه چگونه سر صحبت را با دیگران باز کنید و توسعه مهارت های مکالمه ای که دارید، فقط باعث ایجاد روابط قوی با همسالانتان نمی شود. بلکه به شما نفوذ بیشتری در ارتباطاتتان می دهد و شما را به فردی با اعتماد به نفس بیشتر تبدیل می کند.

بنابراین برای آنکه بتوانید در موقعیت های اجتماعی احساس راحتی بیشتری کنید، نباید برای انجام اولین حرکت و صحبت، به دیگران وابسته باشید. خبر خوب این است که می توانید مهارت های خود را با تمرین و تکرار توسعه دهید. در این مقاله، نگاهی به روش‌های مختلف و گام های مهم برای باز کردن سر صحبت می‌اندازیم.

منبع: باز کردن سر صحبت | چگونه سر صحبت را باز کنیم؟

باز کردن سر صحبت

چه بخواهید با یک فرد جدید آشنا شوید یا با دوستان و شرکایی که از قبل می‌شناسید گفتگو کنید، باید بدانید درباره چگونگی باز کردن سر صحبت بدانید. توانایی شروع یک مکالمه، یک مهارت عالی برای شبکه سازی و ایجاد روابط بهتر می‌باشد. با این حال، پیدا کردن کلمات مناسب در اولین ملاقات با کسی می تواند چالش برانگیز باشد.

صرف نظر از موقعیت و شخصیت فردی که می خواهید با او صحبت کنید، چندین راه موثر برای شروع گفتگو و باز کردن سر صحبت وجود دارد. در ادامه سه مرحله مهم اولیه برای باز کردن سر صحبت با دیگران را برای شما شرح داده ایم.

📌مرحله اول (مثبت بمانید)

حتی اگر عصبی هستید، سعی کنید با نگرش مثبت به گفتگو بپردازید. این بدان معنا است که بهترین ها را در دیگران در نظر بگیرید و اعتماد کنید که تعامل شما به خوبی پیش خواهد رفت. نگران اشتباه کردن نباشید و به توانایی های خود ایمان داشته باشید. از طریق زبان بدن آرام، لبخند زدن و تماس چشمی می توانید مثبت اندیشی خود را نشان دهید.

📌مرحله دوم (نفس عمیق بکشید)

اگر فردی درونگرا، خجالتی یا از نظر اجتماعی مضطرب هستید، باز کردن سر صحبت می‌تواند برایتان چالش برانگیز باشد. بنابراین امکان اینکه در آن لحظه عصبی شوید یا احساس تنش داشته باشید طبیعی است. اما نفس عمیق بکشید و سعی کنید آرام بمانید و اجازه دهید گفت و گو به طور طبیعی جریان پیدا کند.

📌مرحله سوم (خودتان را معرفی کنید)

اگر قصد شروع صحبت با یک غریبه را دارید، پس از انجام دو مرحله بالا باید شروع به معرفی خود بکنید. این یکی از ساده ترین راه ها برای باز کردن سر صحبت است. سپس می توانید به طرف مقابل اجازه دهید متقابلا خود را معرفی کند. هنگامی که یخ اولیه شکست، می‌توانید صحبت‌های بیشتری داشته باشید که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.

چگونه سر صحبت با دیگران را باز کنیم ؟

درحالی که باز کردن سر صحبت فرمول دقیقی ندارد، اما می‌توانید سوالات خود را برای موقعیت های مختلف تنظیم کنید. به عنوان مثال، باز کردن سر صحبت با دوستان بسیار متفاوت با باز کردن سر صحبت با یک غریبه یا کارفرما می باشد. به طور کلی ما برخی از رایج ترین راه هایی که به شما کمک می کند شروع کننده خوبی برای مکالمه باشید را در ادامه شرح داده ایم.

1️⃣ با یک تعریف از شخص مقابل شروع کنید

چه چیزی بهتر از اینکه به دیگران کمک کنید احساس خوبی به خودشان داشته باشند. مطمئن باشید که حتی یک تعریف و تمجید کوچک می‌تواند انرژی مثبت زیادی به دیگران بدهد. کمی تعریف از کسی که قصد صحبت با او را دارید می‌تواند گفتگویی عالی را پیش ببرد. همچنین به زدودن هرگونه تنش یا نگرانی که ممکن است در مورد شما داشته باشند کمک کند.

2️⃣ در مورد چیزی اظهار نظر کنید

معمولا می توانید در مورد یک رویداد یا هر چیز مثبت دیگری، حرفی برای گفتن پیدا کنید. این می تواند در مورد یک بازی ورزشی، یک مهمانی یا …. باشد. به طور حتم اگر شخص مقابل علاقه مند به بحث در مورد آن اتفاق باشد، شما یک مکالمه جذابی را در پیش خواهید داشت. اگر موضوع انتخابی نزدیک به علایق طرف مقابل تان باشد، به احتمال بیشتری گفتگو ادامه پیدا خواهد کرد.

3️⃣ پیشنهاد کمک یا درخواست کمک کنید

اگر در موقعیتی هستید که می توانید به کسی که قصد باز کردن سر صحبت با او را دارید کمک کنید، از لحظه استفاده کنید و کمک خود را به او برسانید. ارائه کمک می تواند شما را فردی دوست داشتنی و مورد اعتماد نشان دهد.

درخواست کمک یکی دیگر از راه های موثر برای شروع یک مکالمه است. این کار باعث می شود طرف مقابل احساس مفید بودن کند، به خصوص اگر چیزی باشد که بتواند به راحتی انجام دهد. بنابراین مطمئن شوید که درخواست شما برای شخص مقابل راحت است.

4️⃣ برای باز کردن سر صحبت نظر بخواهید

درخواست نظرات دیگران نشان می دهد که شما به آنچه آن ها می گویند علاقه دارید و ارزش قائلید. اگر آن ها با موضوع آشنا باشند و همینطور علاقه مند به بحث، با خوشحالی به شما پاسخ می دهند و گفتگو را پیش می برند. هنگام درخواست نظر، بهتر است موضوعات مرتبط با لحظه را انتخاب کنید.

5️⃣ ساده شروع کنید

لازم نیست هر مکالمه ای با یک اتفاق یا دیدگاه عمیق، فلسفی و کوبنده شروع شود. نظرات یا سوالات ساده و یخ شکن، یک راه عالی برای شروع هستند. شاید شروع صحبت یا اظهار نظر در مورد غذا، آب و هوا و… کلیشه ای به نظر برسد، اما این موارد، راهی آسان برای برقراری یک ارتباط است که کمی نقاط مشترک بین دو نفر ارائه می دهد. صحبت در مورد چیزهای بی اهمیت می تواند منجر به گفتگوهای بیشتر در مورد ترجیحات شخصی، پیشینه، سرگرمی ها و موضوعات عمیق تر شود.

6️⃣ به زبان بدن خود توجه کنید

گاهی اوقات چیزی که نمی گویید به اندازه آنچه که می گویید مهم است. برای شروع یک مکالمه جدید، مهم است که به ارتباط غیر کلامی خود توجه کنید. از زبان بدن می توان برای انتقال علاقه و احساسات استفاده کرد. برای مثال: موضع راحت و تماس چشمی مناسب می تواند به شما کمک کند نشان دهید تا چه اندازه علاقه مند به گفتگو با فرد مقابل هستید. از سوی دیگر، نگاه کردن به اطراف و اخم باعث می شود طرف مقابل احساس کند شما بی حوصله یا بی علاقه هستید. سیگنال های غیرکلامی مناسب به شرح زیر هستند.

  • حالت باز، که شامل باز نگه داشتن بدن و بازوهای آرام است. به انتقال حس دوستی کمک می کند.
  • ارتباط چشمی خوب که شامل نگاه کردن به چشم فرد است. اما به هیچ عنوان خیره نشوید. در عوض همه چیز را طبیعی نگه دارید. می توانید گهگاهی به دور نگاه کنید.
  • لبخند زدن نیز کمک می کند. به شرطی که طبیعی باشد و واقعی به نظر برسد.

نکات مهم برای باز کردن سر صحبت به بهترین نحو

  • سعی کنید سوالات بسته نپرسید. یک سوال گسترده و باز معمولا پاسخ بهتر و جذاب تری نسبت به یک سوال که پاسخش فقط بله یا خیر است خواهد داشت. نمونه ای از سوال باز و بسته را در زیر می خوانید.

1_ چه چیز جذابی در مورد آخرین کتابی که خونده اید وجود دارد؟

2_ آخرین کتابی که خوانده اید چه بود؟

  • درمورد چیزی مرتبط سر صحبت را باز کنید. در مورد مکان، رویداد یا اتفاقاتی که در لحظه وجود دارد گفت و گو را شروع کنید.
  • از شروع گفت و گو با لحن و کلماتی که ممکن است شخص مقابل را ناراحت کند بپرهیزید. همیشه سعی کنید صحبت به طور مثبت آغاز کنید.

برای آشنایی با راه های ارتقای مهارت های ارتباطی کلیک کنید.

چرا باز کردن سر صحبت با دیگران مهم است؟

از آنجایی که همه ما برای پیشرفت (چه کاری، تحصیلی و…) به معاشرت با دیگران و ارتباطات اجتماعی نیازداریم، بنابراین می توان گفت که باز کردن سر صحبت، اولین قدم برای ایجاد روابط ماندگار و پر سود است. فرقی ندارد کسی که می خواهید سر صحبت را با او باز کنید غریبه است یا آشنا. شما می توانید با این کار روابط خود را با آشنایان تقویت کنید و همچنین روابطی جدید با سایر افراد شکل دهید.

یکی دیگر از علت های اهمیت داشتن شروع یک گفت و گوی خوب، این است که شما می توانید شخصیت خود را همان لحظات ابتدایی در نگاه بیننده شکل دهید. بنابراین اگر سر صحبت را با دیگران به طور موثر باز کنید، ذهنیت خوبی از خودتان به جا می گذارید که این به نوبه خود می تواند در دیدارهای بعدی نیز تأثیر مثبتی بگذارد. به خصوص اگر فرد مقابل مشتری، کارفرما یا شخصی باشد که به رشد و پیشرفت شما کمک زیادی خواهد کرد.

سخن آخر

یادگیری نحوه باز کردن سر صحبت یک مهارت مهم است که می تواند به شما در ایجاد ارتباطات اجتماعی در زمینه های مختلف کمک کند. در ابتدا ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر با کم رویی یا اضطراب اجتماعی دست و پنجه نرم می کنید. اما تمرین زیاد، کلید راحت تر صحبت کردن با دیگران است. شما می توانید هر یک از تعاملاتی که دارید به عنوان یک جلسه تمرینی در نظر بگیرید. هرچه بیشتر با دیگران سر صحبت را باز و شروع به بحث کنید، مهارت های شما قوی تر می شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه باز کردن سر صحبت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: باز کردن سر صحبت | چگونه سر صحبت را باز کنیم؟

  • ذهن نو