مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مشاوره روانشناسی ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

حذف نفر سوم رابطه برای بسیاری از زنان و مردانی که خیانت دیده‌اند و یا نگرانند که طرد شوند، تبدیل به موضوعی حیاتی می‌شود. تلافی بی‌توجهی یا خیانت، تنوع‌طلبی و حتی دوستی‌های بیش از حد با جنس مخالف از آن دسته مسائلی هستند که می‌توانند باعث ورود شخص سوم به رابطه‌تان باشند. اما رابطه‌های سه‌نفره مشکلات بسیاری را برای همه اعضای درگیر در این روابط ایجاد می‌کند و به همین خاطر باید برای خروج از این روابط و یا بهبود شرایط، تصمیم‌گیری جدی داشته باشید. گاهی اوقات آسیب‌های روحی ناشی از این موضوع تا مدت‌ها با شما باقی خواهد ماند و حتی شاید روی سایر روابطتان نیز سایه بیندازد. به همین خاطر حتما برای بهبود اوضاع مشاوره خانواده دریافت کنید.

منبع: حذف نفر سوم از رابطه

حذف نفر سوم رابطه | چرا باید نفر سوم را حذف کنیم؟

تعهد یکی از مهم‌ترین مسائل در یک رابطه عاطفی و به این معناست که بعضی چیزها صرفاً باید در انحصار همسر یا شریک عاطفی شما باشند. اما گاهی اوقات و به دلایل مختلف بعضی‌ها درگیر روابط سه‌نفره‌ای می‌شوند که به آن‌ها رابطه مثلثی هم گفته می‌شود.

در این شرایط یکی از زوجین به هر دلیلی شخص دیگری را وارد حریم زندگی مشترک خود کرده و پیچیدگی زیادی در زندگی ایجاد می‌کند. روانشناسان خانواده معتقدند شکل‌گیری رابطه‌های سه‌نفره تنها به کسی که خیانت شده، آسیب نمی‌رساند و هر سه نفر را درگیر مشکلاتی مثل بحران‌های روحی، احساس سرخوردگی و بی‌ارزشی و دشواری در برقراری روابط در آینده می‌کند. به همین خاطر بهتر است وقتی که در این شرایط قرار می‌گیرید برای تغییر وضعیت تصمیم‌گیری کنید.

پیامدهای منفی برای کسی که مورد خیانت قرارگرفته

  • احساس سرخوردگی و ناکامی
  • از دست دادن اعتمادبه‌نفس
  • بی‌اعتمادی به روابط عاطفی
  • تمایل به تلافی کردن رفتار طرف مقابل

پیامدهای منفی برای نفر سوم رابطه

  • شما هرگز در یک رابطه کامل و واقعی قرار ندارید
  • اضطراب از فاش شدن رابطه و پیامدهای آن
  • افسردگی به دلیل نداشتن رابطه عاطفی مطلوب
  • احساس گناه و ناراحتی

پیامدهای منفی برای کسی که مرتکب خیانت شده

  • احساس گناه و ناراحتی
  • افزایش فشار روانی برای پنهان نگه‌داشتن رابطه و ایجاد تعادل
  • افزایش احتمال از بین رفتن هر دو رابطه
  • بی‌اعتمادی شریک احساسی و درخطر قرار گرفتن زندگی اصلی

 

بیشتر بخوانید : تمایل به رابطه سه نفره

 

حذف نفر سوم رابطه | چگونه نفر سوم را با کمترین آسیب حذف کنیم ؟

مواجهه با خیانت همسر در زندگی برای هر کسی نگران کننده است. اما بسیاری از خانم‌ها یا آقایان به این فکر می‌کنند که باید رابطه خود را علی‌رغم وجود چنین مشکلاتی ادامه دهند و به عبارتی به از بین بردن شخص تازه‌وارد فکر می‌کنند.

اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید بهتر است حتماً از یک مشاور خانواده هم کمک بگیرید. گاهی اوقات احساسات باعث می‌شود چشممان را به روی خطای طرف مقابل ببندیم و یا در شرایطی تصمیم به ادامه زندگی بگیریم که هیچ اطلاعی ازآنچه قرار است اتفاق بیفتد نداریم. به همین خاطر کمک گرفتن از مشاورین خانواده علاوه بر اینکه می‌تواند باعث حذف نفر سوم از رابطه باشد؛ کمک می‌کند تا همسرتان متوجه اشتباهش شده و برای گذر از این موضوع کم ضررترین راه را انتخاب کنید.

حذف نفر سوم رابطه | چطور نفر سوم یک رابطه نباشیم

هر کسی یک رابطه عاطفی سالم و صمیمی می‌خواهد و به همین خاطر کمتر کسی عمداً خود را تبدیل به نفر سوم یک رابطه می‌کند. اما ممکن است شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که ناخواسته درگیر چنین رابطه‌ای شوید. پس به 4 عامل زیر که باعث این مساله می‌شود دقت کنید.

1- توجیهاتی راجع به رابطه اصلی

خیانتکار احتمالاً دلایل زیادی برای مطلوب نبودن زندگی اصلی خود (همان که همه از آن مطلع‌اند) می‌آورد؛ بی‌توجهی همسر به زندگی مشترک، اجباری بودن ازدواج، نبود علاقه متقابل، اختلاف در سلیقه، مشکلات جنسی، جدا نشدن به خاطر بچه‌ها و بسیاری از مسائل دیگر که غیراخلاقی نبودن ارتباط‌تان را توجیح کند. یا به عبارتی می‌گوید که حق قرار گرفتن در چنین شرایطی را دارید.

اما به خاطر داشته باشید که اگر واقعا با همسرش مشکل داشته باشد باید این مشکلات را برطرف کرده و یا برای پایان دادن به رابطه خود تصمیم بگیرد. یکی از اولین نشانه‌های تبدیل‌شدن به نفر سوم یک رابطه این است که چنین توجیهاتی را از طرف مقابل بپذیرید. توجه داشته باشید که خیانت خیانت است و هیچ چیزی آن را توجیه نمی‌کند، برای آشنایی با پیامدهای خیانت به همسر کلیک کنید.

2- حذف نفر سوم رابطه | امیدواری به تغییر کردن شرایط

گاه این شرایط به این خاطر ادامه پیدا می‌کند که امیدوارید در آینده چیزی تغییر کند. اگر انتظار دارید پس از مدتی تغییری در شرایط رابطه ایجاد کند، باید بدانید که این تنها شمایید که می‌تواند این تغییرات را ایجاد کنید. درنتیجه بهتر است با عزت‌نفس بالا و قاطعانه برای شرایط پیش‌آمده تصمیم‌گیری کنید.

3- ترس از تنهایی و وابستگی

ترس از تنهایی، وابستگی عاطفی، مالی یا هر نوع دیگری از وابستگی‌ها می‌تواند باعث شود که علی‌رغم مشکلاتی که در رابطه وجود دارد برای برطرف کردن آن‌ها اقدامی انجام ندهید. اگر احساس می‌کنید، او یا شما دچار این مشکل شده‌اید، بهتر است هر چه زودتر از یک مشاور کمک بگیرید، برای مراجع به مشاور نیازی به حضور شریک عاطفیتان نیست، می‌توانید به صورت انفرادی برای حل این موضوع درخواست کمک کنید.

4- حذف نفر سوم رابطه | بازی کردن نقش ناجی

شاید وقتی دلایل آقا/خانم برای برقراری رابطه با شخصی به‌غیراز همسرش را بشنوید، دلتان برای او بسوزد و احساس کنی وظیفه دارید او را از شرایط نامطلوبی که در آن قرارگرفته نجات دهید. در این شرایط شما نقش ناجی را به عهده گرفته‌اید، اما واقعیت این است که مسئولیتی در قبال او ندارید و با این رفتار تنها در حال آسیب زدن به خودتان هستید. او باید خودش برای رفع مشکلاتش اقدامی انجام دهد و شما قادر نیستید کاری برای او انجام دهید.

راه های خارج شدن از رابطه سه نفره

با توجه به مشکلاتی که رابطه سه‌نفره به‌خصوص برای نفر سوم به همراه دارد بهتر است هرچه سریع‌تر برای خروج از این رابطه تصمیم بگیرید. ازجمله اقداماتی که به شما برای این کار کمک می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پله اول: منطقی فکر کنید

در یک شرایط مناسب با خودتان نسبت به رابطه‌ای که در آن قرار دارید به‌خوبی فکر کنید. به این سؤال پاسخ دهید که چه عاقبتی برای این رابطه در نظر گرفته‌اید؟ چه هدفی از آن دارید و آیا احساس می‌کنید به این هدف خواهید رسید؟ با توجه به پاسخ‌هایی که برای این سؤالات در نظر می‌گیرید سعی کنید راجع به رابطه خود تصمیمی جدی بگیرید.

پله دوم: عزت‌نفس داشته باشید

همان‌طور که گفته شد یکی از اصلی‌ترین دلایل این‌که به‌عنوان نفر سوم وارد یک رابطه می‌شوید ترس از تنهایی یا باور به این است که نمی‌توانید رابطه بهتری برای خود ایجاد کنید و یا فکر می‌کنید رابطه‌تان خاص است و به هر نحوی شده باید بهش برسید. به همین خاطر شاید یکی از راهکارهای اصلی برای خروج از این رابطه این است که به ارزش‌های خود باور داشته باشید و این حقیقت را بپذیرید که لیاقت حضور در یک رابطه کامل و واقعی را دارید.

پله سوم: با او صحبت کنید

با شریک عاطفی‌تان راجع به احساس و افکار خود صحبت کنید و از او بخواهید برای شرایط پیش‌آمده یک تصمیم جدی بگیرید. این کار کمک می‌کند تا با افکار او هم آشنا شوید و بهتر بتوانید برای شرایط تصمیم بگیرید.

پله چهارم: قطع کامل رابطه

وقتی تصمیم می‌گیرید رابطه‌ای را قطع کنید باید به‌طور کامل از رابطه خارج شوید. ادامه رابطه به‌عنوان دوستی‌های اجتماعی، همکاری یا هر چیز دیگر مشکلات بدتری ایجاد کند. پس بهتر است حتی عکس‌ها و رد خاطرات‌تان را هم پاک کنید.

پله پنجم: کمک بگیرید

اگر درگیر رابطه‌ای شده‌اید که باید نفر سوم آن باشید بهتر است راجع به شرایط خود از یک مشاور کمک بگیرید. شاید نتوانید از شرایط‌تان با اطرافیان صحبت کنید و حس می‌کنید مسائلی هست که باید یک آدم بیطرف به غیر از خودتان دو نفر به آن نگاه بیاندازد.

بدون در رابطه سه نفره گاهی چنان پیچیده می‌شود که نمی‌توانید به تنهایی تصمیم بگیرید و نیاز دارید تا کسی در این شرایط کمک کند. به همین خاطر بهتر است از یک مشاور بی‌طرف در این وضعیت کمک بگیرید. برای آشنایی با روش های درمان خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره خیانت و در زمینه ازدواج و تعهد می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

چطور نفر سوم را از یک رابطه حذف کنیم؟

بهتر است با همسرتان راجع به شرایط پیش‌آمده صحبت کنید و همچنین از یک مشاور کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: حذف نفر سوم از رابطه

  • ۰۱/۰۷/۱۴
  • ذهن نو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی